https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/tiede-tekniikka/artikkeli-1.1167771
Eikös vaan?
Taitaa pitää paikkansa täällä palstallakin
41
<50
Vastaukset 41
Juu...minä ainakaan tule ottamaan tulevaa Koronarokotetta. En koskaan ota influenssa rokotettakaan. En luota tuollaiseen rokotteisiin jo siitäkään syystä, että ne eivät ole olleet pitkään käytössä ja niiden haittavaikuksista on ei tarpeeksi tietoa.
Otan vaan peruspoliot ja jäykkäkouristukset.- Anonyymi
Juu, ja viruksia vastaan on turha rokottaa. Ne ovat aivan liian nopeita mutatoitumaan.
Flunssarokotteetkin influenssa A:ta ja B:tä vastaan ovat käytännössä melko lailla turhia. Seuraavana vuonna on jo uudenlaiset kannat, ja rokotteet eivät pysy perässä.
Näiden lisäksi rokotteisiin minulla henkilökohtaisesti liittyy monia muitakin juttuja. En nyt avaa asiaa enempää, kun en jaksa näpytellä rokotteiden toimintaperiatteita ja sitä mitä kaikkea toimivassa rokotteessa pitää olla. Biokemiaa sivuaineena yliopistossa lukeneena minulla on hiukan eri lähtökohta mielipiteilleni kuin usemmilla. Mutta olen tyytyväinen, että useimmat henkilöt, joiden kanssa olen rokotteesta keskustellut, tuntuvat olevan rokottamista vastaan.
Toivoisin julkista keskustelua virusten patentoimisesta, tai ylipäätään elävän materiaalin patenttioikeuksista. Ja miten voi olla mahdollista, että samalla miehellä on sekä patentti tähän uuteen mysteerivirukseen että oma rokotebisnes? Haiskahtaa pahalta. Media on hiljaa.
- Anonyymi
Ainesosat: sokeri, glukoosi-fruktoosisiirappi, muunnettu perunatärkkelys, vesi, happamuudensäätöaineet (E330, E331), aromit, värit (E120, E160c, E160a, E141), pintakäsittelyaine (E903).
Fruktsötsaksblandning
Ingredienser: socker, glukos-fruktossirap, modifierad potatisstärkelse, vatten, surhetsreglerande medel (E330, E331), aromer, färgämnen (E120, E160c, E160a, E141), ytbehandlingsmedel (E903).
Assorted fruit flavoured sweets
Ingredients: sugar, glucose-fructose syrup, modified potato starch, water, acidity regulators (E330, E331), flavours, colours (E120, E160c, E160a, E141), glazing agent (E903 - Anonyymi
Tästä tulikin mieleeni tärkeä seikka, näin yleisellä keskustelupalstalla, jossa keskustelu mukavasti polveilee: Levitä vaalea helmiäisluomiväri silmän sisänurkkaan sekä tuo vaalea sävy liikkuvalle luomelle. On makuasia, kuinka pitkälle liikkuvaa luomea vaalean sävyn tuo. Mitä pidemmälle, sen keveämmältä smokey tulee näyttämään. Itse levitin tässä meikissä liikkuvan luomen puoliväliin asti, mutta vain keveästi niin pitkälle.
- Anonyymi
Jatketaanko sitten näin? Sitten aloitetaan sen intensiivisyyden ja utuisuuden luominen. Levitä keskitumma mattaluomiväri ulkonurkasta liikkuvan luomen päälle. Vie sävyä vaalean luomivärin päälle. Aloita keskitumman sävyn levitys aina ulkonurkasta ja vie sieltä sisänurkkaa kohti, hieman liikkuvan luomen keskiosan yli.
- Anonyymi
Olen ottanut influenssarokotteen kahdesti, koska työpaikalla harjoittelu aikana se oli pakollinen jokaiselle hoitohenkilökuntaan kuuluvalle. Kahdesti myös olen sairastanut pahemman laatuisen hengitystie infektion sen jälkeen. Oliko sattumaa vai ei!
Ihan ensimmäisenä en kyseistä rokotetta mene ottamaan, en halua olla koekaniini.
Vuoden kuluttua harkitsen rokotusta, jos ei pahoja komplikaatioita ole ilmennyt.
Minä en ole erityisemmin sairastellut aikuisena, jollei tapaturmia oteta lukuun... niin ja niitä kilpirauhasia,jotka minulta poistettiin kasvaimen mukana.
Thyroxinin avulla elän ihan terveen ihmisen elämää eli luotan lääkäreihin ja yleensäkin lääkkeisiin.
Ihka uudet rokotteet ovat mulla epäilyttävien listalla, kun aina ne eivät ole turvallisia; tulee ensimmäisenä mieleen nämä unilepsia ja unihalvaukset ja sairastuneet sairastavat näitä vaivoja elämänsä loppuun asti, mikä rajoittaa elämää ja ammatinvalintaa suuresti.
Siitä huolimatta toivon ett aian oloon jokin lääkitys tai toimiva rokoite keksitään ja lopulta koko tauti saataisiin sammumaan.
trollikka Ei kaikkia rokotteita ole välttämätöntä pistää. Joku rotaviruskin, sen sairastaa kuitenkin. Keskosilla tietysti ymmärrän tuonkin "rokotteen" paremmin.
Vanhat ja toimivat rokotteet voi pidtää, mutta koekaniksi ja taudista riipouen ei minunkaan lapsiin kaikkea pistellä. Vesirokko rokote jätettiin rotaviruksen ohella ottamatta.- Anonyymi
Heppamattilan Jaana se todella kääntää mun pään :))
Anonyymi kirjoitti:
Heppamattilan Jaana se todella kääntää mun pään :))
Se onkin helvetin hyvännäköinen muija. Niin vanhaksi akaksi.
- Anonyymi
Vesirokko on helvetinmoinen tauti. Sairastin sen kun olin 17v. Kyllä rokotukset kannattaa ottaa.
W. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesirokko on helvetinmoinen tauti. Sairastin sen kun olin 17v. Kyllä rokotukset kannattaa ottaa.
W.Ja ilmeisesti myös siitä johtuen mutsilla puhkesi paha vyöruusu. Niillähän on joku yhteys.
W. Anonyymi kirjoitti:
W.Mä olen sairastanut sen lapsena, aikuisena kuulemma hurjempi ( tuttava tiesi kertoa kokemuksesta). Senhän saa helposti lapsena päiväkodista/koulusta ja ylipäänsä tarttuu helposti lasten keskuudessa.
Jos jossain on vesirokkoinen lapsi sinne vaan muksut ottamaan tartunta.Anonyymi kirjoitti:
Ja ilmeisesti myös siitä johtuen mutsilla puhkesi paha vyöruusu. Niillähän on joku yhteys.
W.Onhan niillä yhteys. Sama virus aiheuttaa molemmat. Se virus kun jää hermosoluihin ja saattaa sitten aktivoitua aiheuttaen vyöruusua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ilmeisesti myös siitä johtuen mutsilla puhkesi paha vyöruusu. Niillähän on joku yhteys.
W.Wuppiisss!! Mikset kirjauduuuuu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
W.Tänään on työpäivä wuppiiis!
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Työkoneella ei ehkä kannata kirjautua tänne.
Eli lusmutaan taas töissä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
W.Tulet vasta klo 17!
Anonyymi kirjoitti:
Eli lusmutaan taas töissä!!
Jos oli tauolla, onhan kai hälläkin ruokkis ja kahvitauko?
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Työkoneella ei ehkä kannata kirjautua tänne.
Kyllä johtaja tietää nämä kuviot!
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Niin tiedänkin.
Sano sille, että chattailystä ei palkkaa makseta!
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Jos oli tauolla, onhan kai hälläkin ruokkis ja kahvitauko?
Ei taukoja! Tehokkuus!
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Kyllä maksetaan.
Olis pysyny hoitsuna 😂
J-76 kirjoitti:
Mä olen sairastanut sen lapsena, aikuisena kuulemma hurjempi ( tuttava tiesi kertoa kokemuksesta). Senhän saa helposti lapsena päiväkodista/koulusta ja ylipäänsä tarttuu helposti lasten keskuudessa.
Jos jossain on vesirokkoinen lapsi sinne vaan muksut ottamaan tartunta.Ja minkä ihmeen takia? 😳
Eiköhän se lapsellekin ole huomattavasti mukavampi ottaa se rokote.Wwuwuw kirjoitti:
Ja minkä ihmeen takia? 😳
Eiköhän se lapsellekin ole huomattavasti mukavampi ottaa se rokote.Riippuu lapsesta. Noilla oli pari kellukkaa, lämpöä pari päivää ja sillä hyvä. Päivähoidosta tarttui.
J-76 kirjoitti:
Eiku niin tietääkin tietenkin.
Et olis korjannut.. Olis siinä ollu taas palstan salaliittoteoreetikoilla pähkimistä..
Wwuwuw kirjoitti:
Et olis korjannut.. Olis siinä ollu taas palstan salaliittoteoreetikoilla pähkimistä..
Pähkiihän ne nytkin. Vastapäätä istutaan.
J-76 kirjoitti:
Riippuu lapsesta. Noilla oli pari kellukkaa, lämpöä pari päivää ja sillä hyvä. Päivähoidosta tarttui.
Rokotteesta ei olis tullut sitäkään.. Ja sitä paitsi olisihan se Voinut olla pahempikin.
En tajua näitä rokotevastaisia.. Ihan kuin niitä jotenkin ilkeyttään annettaisiin. Ilmaiseksi kun vielä saa.. 🙄Wwuwuw kirjoitti:
Rokotteesta ei olis tullut sitäkään.. Ja sitä paitsi olisihan se Voinut olla pahempikin.
En tajua näitä rokotevastaisia.. Ihan kuin niitä jotenkin ilkeyttään annettaisiin. Ilmaiseksi kun vielä saa.. 🙄Tärkeimmät on annettu, PCV, DTaP-IPV-Hib, MPR, DTaP-IPV.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Onhan niillä yhteys. Sama virus aiheuttaa molemmat. Se virus kun jää hermosoluihin ja saattaa sitten aktivoitua aiheuttaen vyöruusua.
L-lysiini ehkäisee herpesvirusta joka aiheuttaa ruusua aktivoitumasta. Jos tunnette ensioireita ottakaa l-lysiiniä. L-argiini taas kiihdyttää viruksen lisääntymistä.
J-76 kirjoitti:
Tärkeimmät on annettu, PCV, DTaP-IPV-Hib, MPR, DTaP-IPV.
Hepatiittirokote, jos menemme ulkomaille tulee vielä jatkoksi.
Rota, vesirokko ja influenssa piikit jäi ottamatta. Ottavat sitten isompana mitä tahtovat ja mitä jaetaan.Anonyymi kirjoitti:
L-lysiini ehkäisee herpesvirusta joka aiheuttaa ruusua aktivoitumasta. Jos tunnette ensioireita ottakaa l-lysiiniä. L-argiini taas kiihdyttää viruksen lisääntymistä.
Ok.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
W tietää hoitsuna 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
W.Lapsena sairastettu vesirokko antaa suojan vyöruusua vastaan.
J-76 kirjoitti:
Pähkiihän ne nytkin. Vastapäätä istutaan.
Kyllä herra johtaja. Ihan miten vain herra johtaja haluaa..
Anonyymi kirjoitti:
Se rokotus vyöruusua vastaan?
Mulla ei ole mitään rokotefobioita, kun tietää kuinka pieni juttu se on verrattuna itse tautiin.
- Anonyymi
Entäs me kansainväliset ätmit. Me emme ole rokotekielteisiä, vaikka peräkorven torpassa asuva pleikkaa pelaava ätmi rokotteista kieltäytyisikin. Ätmitkin on erilaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2022142Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1591429Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271071- 71917
- 58908
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72831- 47823
- 93787
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta109697