Naisen tarina

Anonyymi

Olen nelikymppinen Nainen. Kaunis, fiksu, herkkä, ystävällinen, arvostetussa ammatissa työskentelevä. Minulla on perhe, ja rakastan lapsiani enemmän kuin mitään muuta. Mieheni on pitkä ja komea, hyvässä ammatissa hänkin.

Asumme omakotitalossa, jonka takapihalla kasvaa vanhoja omenapuita. Omenapuiden alla on kiikku, jonka syliin iltaisin käperryn vilttiin kietoutuneena. Kuuntelen satakielen laulua, heinäsirkkojen siritystä ja hämärtyvän illan kuiskauksia. Katselen taivaanrantaa, auringon viimeisiä säteitä ja tunnen kaipausta. Ulkoisesti kaikki on koko lailla hyvin. Pitäisi olla kiitollinen ja tyytyväinen kaikesta siitä mitä on. Kiitollinen olenkin, joka ikinen päivä. Mutta olenko onnellinen.

Minä olen aina ollut ystävällinen, herkkä, valmis elämän seikkailuihin ilman suuria etukäteissuunnitelmia. Mieheni on käytännöllinen, sanoo asiat suoraan ja elää tässä hetkessä turhia haaveilematta. Olemme eläneet yhdessä 20 vuotta. Näiden vuosien aikana olen ollut hyvä vaimo, ja ennen kaikkea äiti. Olen nauttinut lapsista ja kodista huolehtimisesta. Nyt lapset menevät jo paljon omilla menoillaan.

Katsellessani taivaanrantaa mietin minne olen hukannut sen kaksikymppisen naisen, joka rakasti paljain jaloin kävelyä aamuöisellä nurmella, rakastelua mustikanvarpujen seassa, musiikin kuuntelua ja päiviä jolloin jokainen hetki ei ole etukäteen mietitty. Siellä se on, näissä samoissa kengissä yhä edelleen. Pitää palavereja, kohtaa asiakkaita ja hoitaa kotia.

Uskottomuus. Herättää suuria tunteita ja paljon keskustelua. Lähtökohtaisesti järkyttävä asia, jonka itse tuomitsin jyrkästi. Nyt kun takana on elämää monine mutkineen, näen metsän puilta. Minulle uskottomuus ei ole sitä, että lähtisin kenen tahansa mukaan. Ei, en koskaan. Saisin baarista seuraa jos haluaisin, mutta kuka tahansa ei ole minulle koskaan vaihtoehto.

Mutta sinä päivänä, kun kohtaan Miehen, joka saa pulssini kiihtymään pelkällä olemuksellaan ja katseellaan, ja saa saman jatkumaan avatessaan suunsa, minä lähden mukaan. Annan itseni ja otan hänet. Yhä uudestaan ja uudestaan. Haluan tuntea kiihkon, jännityksen ja tyydytyksen. Rima tähän on korkea, mutta jos joskus olen siinä tilanteessa niin annan mennä.

Käärin vilttiä tiukemmalle. Pulssi kiihtyy pelkästä ajatuksesta, että kohtaisin joskus Hänet. Punainen taivaanranta, haaveet ja minä.

-puNainen lanka-

40

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ❤❤❤

    • Anonyymi

      Hienosti kirjoitettu. Toivottavasti kohtaat Hänet.

      • Anonyymi

        Miksi näissä tarinoissa ollaan aina kauniita, korkeasti koulutettuja, varakkaita, mutta herkkiä sisäisesti kauniita ja älykkäitä? Puolisokin aina komea, johtavassa työssä, arvostettu, oman talon OMAAVA, on omenapuut ja bemari pihassa...
        Ai niin, meinasi unohtua tärkeä asia, eli muitakin ottajia löytyy!

        ei mulla muuta


    • Anonyymi

      Höpsö. Jatka mielikuvituksessasi ja anna päiväunien ja yöunien lentää. Saat sieltä enemmän kuin todellisuudesta. Rakastellessasi voit olla ajatuksissasi missä vain.

      • Anonyymi

        Jos sil on kuiva mies...... Haaveilee ja sooloseksii harrastaa auringon laskussa.


    • Anonyymi

      Niin moni ikäisesi jakaa tämän saman ajatuksen.

      • Vain ajatuksissa 🤣 Kuka nyt noin vanhaa muijaa tarvii🤣


    • Anonyymi

      Kun sutta lähtee karkuun, karhun syliin joutuu...

      • Anonyymi

        Minunkin korvissani tuuli,joskus vinkuu
        kuin lapsena ollessa piilossa isossa ladossa.
        Kuinka paljon tunteita onkaan nuoruuden alkuvaiheilta jäänyt lämmittämään mieltä ja
        siitä olen onnellinen.Hankkikaa luonnollisia
        hyviä elämyksiä ne kantaa vaikeissakin hetkissä.


    • Anonyymi

      Etkö ole vielä tavannut unelmoimaasi miestä?

    • Anonyymi

      Kaunis kirjoitus

    • Anonyymi

      Upea kirjoitus, kuin omasta kynästäni mutta hieman eri vivahtein. Pitkä yhdessäolo takana, kaikki ulkoisesti hyvin, ei riitoja, taloudellisia vaikeuksia, juomista... mutta ei myöskään häivähdystäkään halua. En ole ollut kertaakaan uskoton, mutta tällä hetkellä oon kovin ihastunut erääseen mieheen, joka on myös perheellinen. Hän on ensimmäinen ihminen, joka on saanut sukat pyörimään jaloissani vuosiin, ja kesti kauan rohkaistua kertomaan siitä hänelle. Nyt odotan ja pohdin, haluaako hän suhteeseen kanssani arkirealiteetit huomioonottaen. Haluan haluta ja tulla halutuksi, olisi upeaa näin vielä vajaa viiskymppisenä kokea jotain maagista toisen kanssa vailla estoja ja epäröintiä.

      • Anonyymi

        Onko tuon jonkun "maagisentunteen" takia rikottava 2 täysin hyvin toimivaa perhettä ja aiheuttaa lapsille ja puolisoille kenties loppuelämä kestäviä traumoja?

        Tietysti aina voi haaveilla, ne ei haavoita eikä loukkaa ketään, Parasta vain pitää mölyt mahassa ja suu tiukasti kiinni.
        Tuo typerä "mutku mää haluun nyt muita miehiä" ja "määä haluun kokeilla uutta" on liian ala-arvoista aikuisen edes kehitellä korviensa välissä. Sinä ole huolellisesti ja harkiten valinnut puolisosi ja hän sinut.
        Keskitä energiasi, älykkyytesi , tietosi ja taitosi sytyttämään se alussa palanut rakkauden liekki uudelleen tuleen. Tuossa te kaikki vedätte pisimmän korren!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuon jonkun "maagisentunteen" takia rikottava 2 täysin hyvin toimivaa perhettä ja aiheuttaa lapsille ja puolisoille kenties loppuelämä kestäviä traumoja?

        Tietysti aina voi haaveilla, ne ei haavoita eikä loukkaa ketään, Parasta vain pitää mölyt mahassa ja suu tiukasti kiinni.
        Tuo typerä "mutku mää haluun nyt muita miehiä" ja "määä haluun kokeilla uutta" on liian ala-arvoista aikuisen edes kehitellä korviensa välissä. Sinä ole huolellisesti ja harkiten valinnut puolisosi ja hän sinut.
        Keskitä energiasi, älykkyytesi , tietosi ja taitosi sytyttämään se alussa palanut rakkauden liekki uudelleen tuleen. Tuossa te kaikki vedätte pisimmän korren!

        Sivusta lataan että kenekään arvostuksia ja valintoja ei pitäisi kritisoida. Ihmiset muuttuvat pitkän liiton aika, kasvavat ja kehittyvät monesti eri suuntiin.


    • Anonyymi

      Outo aloitus. Kauneutta, ystävällisyyttä, fiksuutta, ei voi itse määritellä. Sen tekee aina toinen osapuoli.

      Suomalaisen naisen perusluonne, kuitenkin tuli selväksi.

      En ihan kehuisi hyväksi äidiksi, huorinteosta haaveilevaa naista. Sellaiset arvot haluat varmasti jakaa lapsillesikin.

      Kukaan itseään kunnioittava mies, ei haluisi h.... Niin se vaan menee.

      • Anonyymi

        Naisia huoritteleva yli- ja ahdasmielinen mies joka kunnioittaa vain itseään vai naisia kunnioittava ja naista kuunteleva mies. Kummastakohan haaveilen, kumpi olisi parempi isä lapsilleni....


    • Anonyymi

      Aloitus päivätty elokuun lopulle. Satakielet lopettavat laulunsa juhannuksen tienoilla, ja heinäsirkkoja kuulee enemmänkin vasta heìnä- ja elokuussa. Taitaa vaan kirjoittaa nukahtaneena hourailuistaan.

    • Anonyymi

      Haluaisin hyväillä vartaloasi, suudella kaulaasi ja rintojasi, nuolla sinun kosteaa klitorista niin, että huutaisit nautinnosta. Tämän jälkeen työntyidin sisääsi paksulla 19 cm patukalla ja rakastelisin sinua pitkään ja hitaasti. Olen 46 vuotias, fiksu, arvostetussa ammatissa, huumorintajuonen ja sporttinen. Kotona seksielämä hiipunut. Punainen nauha:)

      • Anonyymi

        Siinä sen näkee että koolla on väliä, seksielämä hiipunut ;)


    • Anonyymi

      Hei, minun mieheni toteutti tämän sinun "jännän kaipuusi." Tuhosi matkalla kolme ihmistä itsensä mukaanlukien ja nykyisyys on kaikille kaukana ilosta. Se huuma ja intohimo ei kuulemma ollut minkään tällaisen arvoista mitä nyt kaikki koemme.

      Joten kirjoituksesi sai minut vain surulliseksi. Taas yksi hyväuskoinen hölmö suunnittelemassa voimaantumista jättäen muun perheensä maksumiehiksi.

      Tiedän, että turhaan sanon, että harkitse tarkkaan. Et sitä kuitenkaan tee sillä tunnet ansaitsevasi kaiken. Tää juttu on sun "palkinto" elämältä. Viis siita ansaitseeko muut tata.

      Varaa lootaan paljon laastaria sillä tulet saamaan kantapääsi verille. Säälin jo valmiiksi perhettäsi.

      Toinen nelikymppinen.

      • Anonyymi

        Hei! Jos tuo ketjun alkaja on oikeasti mitä on, niin hän on tyypillinen yhdessä suhteessa elämänsä elänyt ihminen joka ei ymmärrä mitä yksinäisyys ja hylätyksi tuleminen on. Nämä jotka alkavat suhteeseen ilman kokemusta muusta eivät tiedä mitä se kumppanin valinta oikeasti on. En mä tiedä mitä ajatattelen ja en osaa kirjoittaa sitä sanoiksi, mutta nämä tarinat ulkopuolisen uuden ihmisen kaipuusta ovat kertomuksia elämän kokemattomuudesta. Ei olla koettu huonoja aikoja ja turvattomuutta. Elämässä pitää olla kokemuksia mutta myös turvallisuutta eikä niitä hankita enää 40v iässä ja siitä eteenpäin. Kokemukset tulee nuorina ja ne luo turvallisuuden.

        Voihan aloittajalla olla tietenkin jokin mies jonka haluaisi mutta ei saa sanottua sitä hänelle. Niin minullekin kävi, kun päälle 25v vuotiaana avoliitossa ollut nuorempi tyttö kirjoitti luentolehtiön marginaalin viestin. Ensin hän sanoi ettei mitää seksiä ja kuitenkin asiat eteni siihen ja myöhemmin hän sanoi miettineensä asiaa jo pari päivää. Tosin se juttu kuihtui kasaan monesta syystä, mutta se ei ollut vähin, että hän oli avoliitossa.

        Koska itse olen sen ajan ihminen ettei nuorena ollut nettiä, niin voin sanoa ettei netistä kannata alkaa etsimään mitään. Ei ihmisiä kohdata netin kautta. Netistä saa vaan saivareita koska kaikki ihmiset valehtelevat ja etsivät jotain sellaista mitä ei ole. Tietenkin jos tapaisi netissä ihmisen joka asuu kilometrin päässä siitä missä nyt olen, niin asia olisi eri, mutta ei se niin mene.


    • Anonyymi

      Luin tuon aloituksen jo pari päivää sitten ja taisin kirjoittaa vastauksenkin joka ilmeisesti on vain kadonnut pittihelvettiin!

      Mutta asiasta kukkakeppiin. Itse on olen mitä olen mies. Nyt ikää 50v ja tässä 30v aikuisen ihmisen aikana on tullut muutama tippasilmä vastaan, joka on jotenkin tuntut sillee, että jos eläm sallisi, niin he olisivat olleet kanssani. Vaikka täällä on varmaan perusteltukin uskollisuutta, niin kukaan ei usko oikeasti, että ikaisenikään ihminen avioliitossa olisi koskaan aivan sataprosenttisesti valitsemallaan tiellä.

      Kunnioitan teitä avioliitoissanne ja hyväksyn valintanne.

    • Anonyymi

      Hyväksyt varmaan myös sen, että miehesi toimii samoin.

    • Anonyymi

      Olen nelikymppinen Mies. Komea, fiksu, herkkä, ystävällinen, arvostetussa ammatissa työskentelevä. Minulla on perhe, ja rakastan lapsiani enemmän kuin mitään muuta. Vaimoni on hoikka ja kaunis, hyvässä ammatissa hänkin.

      Asumme omakotitalossa, jonka takapihalla kasvaa vanhoja omenapuita. Omenapuiden alla on kiikku, jonka syliin iltaisin käperryn vilttiin kietoutuneena. Kuuntelen satakielen laulua, heinäsirkkojen siritystä ja hämärtyvän illan kuiskauksia. Katselen taivaanrantaa, auringon viimeisiä säteitä ja tunnen kaipausta. Ulkoisesti kaikki on koko lailla hyvin. Pitäisi olla kiitollinen ja tyytyväinen kaikesta siitä mitä on. Kiitollinen olenkin, joka ikinen päivä. Mutta olenko onnellinen.

      Minä olen aina ollut ystävällinen, herkkä, valmis elämän seikkailuihin ilman suuria etukäteissuunnitelmia. Vaimoni on käytännöllinen, sanoo asiat suoraan ja elää tässä hetkessä turhia haaveilematta. Olemme eläneet yhdessä 20 vuotta. Näiden vuosien aikana olen ollut hyvä mies, ja ennen kaikkea isä. Olen nauttinut lapsista ja kodista huolehtimisesta. Nyt lapset menevät jo paljon omilla menoillaan.

      Katsellessani taivaanrantaa mietin minne olen hukannut sen kaksikymppisen nuoren miehen, joka rakasti paljain jaloin kävelyä aamuöisellä nurmella, rakastelua mustikanvarpujen seassa, musiikin kuuntelua ja päiviä jolloin jokainen hetki ei ole etukäteen mietitty. Siellä se on, näissä samoissa kengissä yhä edelleen. Pitää palavereja, kohtaa asiakkaita ja hoitaa kotia.

      Uskottomuus. Herättää suuria tunteita ja paljon keskustelua. Lähtökohtaisesti järkyttävä asia, jonka itse tuomitsin jyrkästi. Nyt kun takana on elämää monine mutkineen, näen metsän puilta. Minulle uskottomuus ei ole sitä, että lähtisin kenen tahansa mukaan. Ei, en koskaan. Saisin baarista seuraa jos haluaisin, mutta kuka tahansa ei ole minulle koskaan vaihtoehto.

      Mutta sinä päivänä, kun kohtaan Naisen, joka saa pulssini kiihtymään pelkällä olemuksellaan ja katseellaan, ja saa saman jatkumaan avatessaan suunsa, minä lähden mukaan. Annan itseni ja otan hänet. Yhä uudestaan ja uudestaan. Haluan tuntea kiihkon, jännityksen ja tyydytyksen. Rima tähän on korkea, mutta jos joskus olen siinä tilanteessa niin annan mennä.

      Käärin vilttiä tiukemmalle. Pulssi kiihtyy pelkästä ajatuksesta, että kohtaisin joskus Hänet. Punainen taivaanranta, haaveet ja minä.

    • Anonyymi

      Minun äiti taisi olla aloittajan kanssa samanlaisessa mielentilassa joskus 50 vuotiaana.

      Jätti isäni kun löysi niin ihanan miehen että oli pakko mennä.

      Parissa vuodessa suhde kuihtui ja äiti jäi yksin.
      Olisi halunnut palata isäni luo, mutta isä ei halunnut.
      Äiti nukkui pois viime syksynä, 74 vuotiaana.
      Eli ja sairasti loppuelämänsä yksin.
      Kuolinvuoteellakin sanoi vielä katuvansa eniten maailmassa sitä, että jätti isäni hetken huuman takia.

    • Anonyymi

      Vinkki on, että jätä vain mielikuvitusleikiksi tuollainen mies. Kestää aikansa sekin kuvitelma ja vastassa on sama tylsä? arki, jota pakenet. Kun teit sen vain mielikuvituksessasi istuskellessasi omenapuun alla, se ei riko ketään, ei loukkaa ketään. Voi olla, että mielikuvitusleikkisi loppuu siihen, kun tajuat, että tämä uusi ihana onkin aivan samanlainen kuin se oikea miehesi, hämäännyit vain ulkokuoresta tai jostakin osuvista sanoista, koska itsessäsi oli jokin särö, jota halusit paikata.

    • Anonyymi

      Juuri noin joku voi nykyisestä miehestäsi ajatella.
      Jos niin kävisi, ymmärtäisitkö hänen arvon? Heräisitkö? Olisitko mustasukkainen ja haluaisitkin juuri hänet?

    • Anonyymi

      Nyt kun mä oon saanut kaiken, niin mä haluun jotain muuta. Mutku mä HALUUUUUUUUN 😂

    • Ei onnea löydetä, se tehdään itse.
      Jos et tee sitä itsellesi, etsit sitä aina rauhattomasti muualta.
      Jos et tee sitä itsellesi, joku muu tekee sen itselleen sinunkin kustannuksellasi.

    • Anonyymi

      Ehkä miehesikin on huomannut elämän soljuneen kohti näitä päiviä. Oletteko puhuneet asioista? Juuri noista parisuhteen kannalta tärkeistä? Onko miehesi kaivannut sitä naista, joka kulki paljain jaloin?
      Mihin sinä rakastuit miehessäsi? Mihin se mieskään on muualle kadonnut kuin arjen velvollisuuksiin? Oletko yrittänyt etsiä sitä miestä, joka rakastui paljain jaloin kulkijaan?
      Lapset eivät ole syy avioliitolle. Keskinäinen toimiva parisuhde on se syy: että kummankin on hyvä olla toisen kanssa.

    • Anonyymi

      Kaikkea voi haaveilla, minä nautin kun otan vaimoani yhä uudestaan ja uudestaan.

    • Anonyymi

      Minä löysin Harrista kaikki sen mitä kaipasin jätin vanhat omenapuut. 8vuotta sit löysin elämän niin tänäkin syksynä tultiin mustikasta pakarani oli mustikassa ja ja ulkotakkini selkämys💞🥰

    • Anonyymi

      Haaveet on haaveita.

    • Anonyymi

      Itsekkyys näkyy tässäkin, halutaan kokea jotain enemmän kuin on jo saavutettu (ahneutta). Onnekaskin ihminen elämässään, ei osaa arvostaa saavuttamaansa tilannetta ja on valmis riskeeraamaan kaiken, jos vain sen mieleisen uuden tuttavuuden kohtaa.

      Lähes jokainen tällainen tuomitsee pettämisen, samoin ei arvosta heitä, joilla on paljon eri kumppaneita ollut. Täällä monesti lukee niitä, missä toivotaan heittäytymistä hetkeen vailla vastuita tulevasta? Onhan tässä ristiriitoja, siksi ajattelen, että itsekäs pelaa omilla ehdoilla ajattelematta aina sen tuomia riskejä.

      Elämä tarvitsee ne omat pettymykset heillekin, joilla on jo paljon hyvää elettynä. Jotta se oma arki löytää taas sen hyvän mielen tuojan. Omahyväinen, onnekas ei sitä ymmärrä, ennen kuin kokee jotain joka tuntuu itsestä pahaa mieltä tuottavalta pettymykseltä. Epäonnistuminen, suuret muutokset olemassa olevaan?

    • Anonyymi

      ihmisen siveällä mielellä on myös se heikko puoli!

      Itse olen päälle 50v yksinoleva mies ja olen kyllä nähnyt naisia joilla on taipumus kiehtoa. Aloittajan tarina on juuri sellainen.

      Vaikka olen yksin en tarkoita sitä mitä nyt sanon! Kyllä normaali ja terve ihminen saa etsiä itselleen vakituisen suhteen rinnalle ihmisen jonka kanssa sovitaan säännöt ja tehdään asioita. Se on paljon parempi kuin riutuminen ja kulississa eläminen.

      Seksi ei ole mitään hyväntekemistä eli sen toisen ihmisen pitää olla perheellisen ihmisen kannalta tasavertainen. Olen kuullut perheellisen naisen sanomana, että tekee mieli pillua ja antaa pillua toiselle naiselle. Samaa voi lukea tämän s24 seksiosasta toisinkin. Tai sitten ihan normaali M+N juttu. Kunhan on ne säännöt, että kaksi varattua on lojaaleja kotona ja kaverisuhteessa.

      Kyllähän yksinolevan on helppo sanoa omia juttuja ja on niitä ollutkin, mutta....

    • Anonyymi

      Ja sinä päivänä, kun tajuat miehesi tehneen juuri noin, itsetuntosi, omanarvontuntosi ja turvallisuudentunteesi on pistaleina. Kokemuksesta kerron. Ja minä luulin olevanise muusta haaveileva.

      • Anonyymi

        2023-10-10 15:44:06
        kommentin kirjoittanut kommentoi!

        Naisen ja mieheen logikat on erilaisia. Nainen on hyvin empaattinen tai aivan helvetistä! Nainen istuu sellaisen pankin päällä jolla on valtaa! Nainen on myös susi toista naista kohtaan ja kahden naisen keskinäinen suhde on aivan eri kuin meidän miesten!

        En ala tähän kirjoittamaan minkä reaktion eräs nainen sai, kun sanoin tämän vähän syvemmin!


    • Anonyymi

      Ei kukaan voi lisätä kirkkaan ja raikkaan onnensa määrää syntiä tekemällä.

    • Anonyymi

      Aika koominen tuo aloittajan kirjoitus. Näitä keskiluokkaisia kääriydyn huopaan ja pulssini kiihtyy ja what not, on pilvin pimein. Yksi sellainen ulkomailla tuli mukaan minunkin avioliittooni. Kiinni jäätyään hajoitti oman lapsiperheensä, minun, ja lopulta joka ikinen tarinassa onneton, ja lapset vasta olivatkin. Mutta saipahan sen pulssinsa kiihtymään muutaman kerran mieheni kanssa hotellihuoneessa.

    • Anonyymi

      Näin 5 kymppisenä on jo ollut paljon ympärillä näitä itsensä etsimis tarinoita. Tod näköisesti kivaa riittää alkuhuuman mutta sen jälkeen tulee arki sen uudenkin kanssa. Ei voi muuta todeta kuin ihmissuhteet on vaikea laji ja harva sen taitaa. Tosi paljon tavoitellaan kuuta taivaalta yms. Mutta kyllä se realismi jossain vaiheessa tavoittaa. Minulla on pitkä liitto takana ja voin itsekin todeta että päin persettä on osa suhteesta hoidettu mutta edelleen tahtoo toinen rinnallani olla. Kait sitä jotain on oikeinkin tehty. Ehkä voisi ajatella voin olla väärässäkin mutta jos liikaa jää miettimään/märehtimään mitä suhde olisi/voisi olla niin hommat kyseessä. Voi olla näin tai ei ole kertokaa;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe