Kuinka monta vrk pitää varoa parasetamolin käytön jälkeen, että uskaltaa ottaa saunasiiderin? Kotiin hankittu koronan varalta grammasta Panadolia. Otin migreeniin keskiviikkona 2 x puolikkaan grammasesta tabletista, eli 500 mg n. 6 h välillä. Ei se mitään auttanu, lievensi vähän. Torstaina lääkitsin samaa migreeniä 600 mg Buranalla. Uskallanko jo lauantaina ottaa pari siideriä saunan päälle. En siis työkseni juopottele. Muistan jostain lukeneeni, että parasetamoli voi viipyä elimistössä kolmekin vrk. En enää löytänyt sitä juttua. Olen tosi varovainen lääkkeiden kanssa muutenkin. En uskaltanut enää uusia migreenin täsmälääkkeitäkään, kun luin, että ei sais vaihdevuosissa käyttää. Ei ne mulla vielä, mutta jotkut esivaihdevuodet kai menossa. Ja kun migreeni jo lieventynyt niin, että jopa Burana auttaa nykysin, ni tulee halvemmaksikin.
Parasetamoli alkoholi varoaika
4
782
Vastaukset
- Anonyymi
Juopumus lisää tiedettä. Toinen vaihtoehto on valhe. Uskotko maskien olevan syynä, ettei lääkettä saa ihminen joka sen tarvitsee.
- Anonyymi
En ymmärtänyt tuosta mitään. Ei mun tarvi juomisestani valehdella. Viikolla en ota periaatteesta, kun käyn töissä. Vkl voin ottaa pe ja la saunan jälkeen 2-3 pikkutölkkiä kuivaa siideriä. Mikään muu ei käy, ne on karsiutuneet migreenin vuoksi ja joskus nuokin laukaisee migreenin. Miehellä sama periaate. Ei kaikki kanna mäyräkoiria tai salkkuja kotiin. Kysyin vaan varoaikaa parasetamolin jälkeen. Meillä ei juurikaan edes ole särkylääkkeitä ollut, kun ei onneksi ole tarvittu. Mulla oli reseptillä triptaanit migreeniin. Yritän päästä lääkkeettömään hoitoon siinäkin pikkuhiljaa.
- Anonyymi
Normaalilla annostuksella parasetamolia käytettäessä ei ole kovin suurta vaaraa maksalle vaikka käyttäisikin alkoholia kohtuullisesti. Jos on ottanut parasetamolia noin vähän keskiviikkona (maksimi annos 4000 mg/vrk), joten se ei ole minkäänlainen este parille siiderille lauantaina. Buranan vaikutuskin on jo hävinnyt lauantaihin mennessä, joten vatsa ei enää vihoittele saunasiidereistä.
- Anonyymi
Parasetamolin max annos on 3000 mg/vrk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293245- 1201289
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101215- 581001
- 71998
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu181958olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26937Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38901Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66880Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹76807