Diesel on vakuutusyhtiöiden silmissä kalliimpi vakuuttaa keskimäärin suuremman iskutilavuutensa vuoksi.
Dieselin keskimäärin isompi kone, vaikutus liikennevakuutukseen
13
71
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mitäs vittu se niille kuuluu kuutiot, fyrkkaa tiskiin vaan jos kosahtaa?
- Anonyymi
Syynä korkeampaan vakuutusmaksuun on suurempi moottori. Ei sillä ole merkitystä mitä polttoainetta moottori käyttää.
- Anonyymi
Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita?
Ei ajeta. Se on kateusveron tapainen rangaistus suuremman auton omistamisesta. Vähän samaa sarjaa on nykyinen hiilidioksidiperusteinen ajoneuvovero. Kadehdittavampi (suurempi) auto,
ja verot kohoaa pilviin. Ei kai kukaan täysjärkinen pidä suomalaista autoilua uhkana globaalille ilmastolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita?
Ei ajeta. Se on kateusveron tapainen rangaistus suuremman auton omistamisesta. Vähän samaa sarjaa on nykyinen hiilidioksidiperusteinen ajoneuvovero. Kadehdittavampi (suurempi) auto,
ja verot kohoaa pilviin. Ei kai kukaan täysjärkinen pidä suomalaista autoilua uhkana globaalille ilmastolle.En osaa sanoa ajetaanko, tuskin ainakaan merkittävästi jos kolarimäärää verrataan ajokilometreihin.
Sen sijaan korjaukset ovat luultavasti selvästi kalliimpia isommilla ja kalleimmilla autoilla ja se varmaan vaikuttaa vakuutusmaksujen suuruuteen. Vakuutusmaksuun vaikuttaa nimenomaan korvausten rahallinen arvo ja niitä lasketaan merkki- ja mallikohtaisesti.
Verothan on aivan eri asia kuin yksityissektorin vakuutusyhtiön perimät vakuutusmaksut enkä oikein usko vakuutusyhtiöillä olevan mitään intressiä vakuutusmaksujen määräämisessä kuin vahinkojen arvo. ’Kateusverot’ ja vastaavat yms on yhteiskunnan juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita?
Ei ajeta. Se on kateusveron tapainen rangaistus suuremman auton omistamisesta. Vähän samaa sarjaa on nykyinen hiilidioksidiperusteinen ajoneuvovero. Kadehdittavampi (suurempi) auto,
ja verot kohoaa pilviin. Ei kai kukaan täysjärkinen pidä suomalaista autoilua uhkana globaalille ilmastolle.Ajetaanko suuremmilla moottoreilla enemmän kolareita ? Kyllä ajetaan . Mikä on kateusvero ?
- Anonyymi
Patterivehkeissä on hirveen hintaset vakuutukset. Pikkukinnereissä kasko 2500-3500€ 80% bonuksilla. Erotuksella nykyisen autoni kaskoon ostan 2500 litraa dieseliä jolla ajan 50 000km.
Diesel-vero ei olekaan niin merkittävä tekijä kustannuslaskelmissa.- Anonyymi
Ei tänä päivänä kannata välittää siitä verosta. Kulutukset ovat niin pieniä, että säästää pitkän pennin verrattuna hybrideihin. Hankintahinnassakin on nopeasti 10v veromaksujen verran eroa dieselin ja hybridin välillä, joten en näe järkeä ostaa hybridiä, jos haluaa isomman auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tänä päivänä kannata välittää siitä verosta. Kulutukset ovat niin pieniä, että säästää pitkän pennin verrattuna hybrideihin. Hankintahinnassakin on nopeasti 10v veromaksujen verran eroa dieselin ja hybridin välillä, joten en näe järkeä ostaa hybridiä, jos haluaa isomman auton.
juu näin se taitaa olla, varsinkin kun vaihtaa autoa n. 2-3v välein niin ei kannata hybridiin panostaa hinnan takia.
- Anonyymi
Kaskon hinnat varmaan otettu TM:n vertailusta, jossa jostain syystä kaskon hinnat oli ihan metsässä. Vakuutusyhtiön laskureilla laskettuna sähkäreiden vakuutusten hinnat on hyvin samaa tasoa kuin polttistenkin.
- Anonyymi
Meneeks noissa sähkövehkeissä patterit uusiksi joka mällistä vai mistä tuo vakuutuksen hinta johtuu? Vai onko ne niin painavia, että pikku hipaisusta leviää puoli riisipussia maahan.
- Anonyymi
Ei ole hirveen hintaiset vakuutukset.
- Anonyymi
Sylinteritilavuuden mukaan hinnoittelu perustuu entiseen aikaan, mutta taitaa vielä olla hyvin vahvasti voimissaan. Onhan se jo maalaisjärjelläkin selvää, että jos mennään suurempiin, ehkä n. yli 3 litran koneisiin niin niillä pääsääntöisesti sitten ajetaan vähemmän. Pl. ehkä nyt 530 dieselbemarit tms., mutta etenkin bensavehkeet.
Tuollaiset on vähän fiilistelyvehkeitä eikä niinkään pitkän matkan ajoon, jolloin kilometrejä kertyy vähemmän ja näin ollen vähemmän kolareita. Riski laskee ja täten myös hinnoittelun tuli laskea tietyn sylinteritilavuuden "lakipisteen" jälkeen.> Onhan se jo maalaisjärjelläkin selvää, että jos mennään suurempiin,
> ehkä n. yli 3 litran koneisiin niin niillä pääsääntöisesti sitten ajetaan
> vähemmän.
Onko? Jos minä ostaisin auton leluksi, hankkisin varmaan bensan. Mutta kun auton pitää olla myös hyvä, niin diesel tietysti. Ja jos ajaisin ammatikseni, niin jokin 3-4 -litrainen olisi ihan hyvä. Turvallisuusnäkökohdat näes painaisivat sitten hieman enemmän kuin kulutus. Nyt kun ajelen vain lyhyttä matkaa, alle 100 kilsaa päivässä keskimäärin, riittää vähän pienempikin kiihtyvyys...
Mutta eiköhän tuosta tilastoja löydy, jos ei halua maalaisjärkeen paneutua. Toki aika suuri osa isommista moottoreista on pakuissa sun muissa työautoissa, jotka pitäisi ehkä rajata ulos ja huomioida vakuutuksissakin erikseen (jos laki sallii).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833