Ketonoviisin päikky 5

Anonyymi

Jatkan tänne kun alkaa olemaan aika pitkä taas edellinenkin ketju.

Tänään taas retkeilyä ja hidasta mutta raskasta kävelyä eri maastoissa 5 h. Eväänä pelkkä suolamantelipussi ja yksi Nick's patukka (vähähh) . Unohdin kotimaiset omenat jotka piti varalta ottaa reppuun. Vettä 3 l ja hyvin riitti ja jäikin vähän. Ehkä pari litraa meni. Selvästi voimat säilyy kunnollisesta e-nesteytyksestä. Meni kevyemmin kun oli viileämpi ilma ja tuuli, vaikutti paljon jaksamiseen eikä pukannut soijaa sillä voimalla kuin aiemmin. Ehkä kuntokin parantunut.

Aamulla pari munaa, jogurtti kuitua ja siemeniä, kahvia. Kotiin tullessa Lindströmin pihvi ja pirkka caesar-salaatti. Jälkkäriksi lohilo-jäätelö (prot low carb) . Siinä päivän syömiset. En ole laskenut tänään ollenkaan makroja eikä hiilareita. Söin mitä mieli teki. Meni krutonkejakin salaatissa. Näin rankkana liikuntapäivänä voiskin alkaa syömään ihan laskematta turhan tarkasti mitään, kun ei nyt hesen mätöistä ole kyse. Ainakin olo on oikein mukava ja ihanan väsynyt. Huomenna alkaa taas vaikka munaketoviikko...

Kiva kun pizzapohja onnistui, sinä kiva ketokarppikollega, joka kyselit reseptiä. 🍕😘 Jokaiselle tulee resepteissä se näppituntuma millä parhaiten onnistuu.

T. kn

102

1401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pizzasta on riittänyt iloa eiliselle ja vielä tällekin päivälle kokonaiselle aterialle!

      Olet kyllä reipas retkeilijä! Kuulostat tosi hyvinvoivalta myös :) On rentoa välillä olla laskematta mitään, niinhän se pitää sitten jatkossa olla jos ja kun elämäntavasta kyse. Toisaalta välillä on mukava toimia pilkulleen.

      Minulla on mennyt vähän ohi miksi olet ketoilun aloittanut ja miksi et käy puntarilla jne. Ehkä ensimmäisistä päiväkirjoistasi löytyy vastaus noihin.

      Ostin marketista jotain elektrolyttijauhetta. Välillä mulla "kuplii" tai jumittaa pohkeet ja voi tosiaan olla elektrolyyttivajeesta. Kamalan makuista se oli. Ehkä tänään laitan Beroccan joukkoon.

      Shiratakia etsin viikonloppuna Tampereelta kahdesta Prismasta ja kahdesta Cittarista tuloksetta. Eli seuraava askel on pyytää kauppiasta tilaamaan kuten vinkkasit.

      Meidän toinen teini on flunssainen. Pitää alkaa soittelemaan koronatestiin aikaa. Varmastikin tavallista flunssaa, mutta täytyy toimia ohjeiden mukaan vastuullisesti. Nyt aloin miettiä kuinkahan altis sitä itse on saamaan pöpöt. Yksi motivaattori mulla muuten tähän ruokavalioon ja keventämiseen oli se kun keväällä tajusin olevani niin ylipainoinen, että esim korona voisi olla kohdallani vakavaa laatua. Painoa oli kuitenkin se 99kg keväällä :( Nyt alan suihkuttelemaan sinkkiä nieluun, josko välttäisin tuon tavallisen flunssan. Varaudun kuitenkin töiden suhteen niin, että saatan joutua jäämään sairaslomalle.

      No mä nyt kiilasin tähän sun päiväkirjaan kertoilemaan omia kuulumisia, älä pahastu :D

      • Anonyymi

        Ei haittaa, kerro tähän vaan mitä kuuluu. Mukava vaan kun kirjoitat! Kiva kuulla kanssakulkijoiden mietteitä. ☺️

        Pizzasta huomasin kanssa että on riittoisaa. Itse tulen nykyään niin vähästä kylläiseksi. Pizzan kanssa mulle maistuu kaalisalaatti.

        Mitä elektrolyyttijauhetta ostit? Laita enemmän vettä jos on kovin pahaa. Ja tosiaan voi sekoittaa johonkin aluksi. Minä ostin aluksi puhdistamon maku-elektrolyyttejä mutta nyt on puolet halvempi vitabalans.

        Kyllä minäkin ylipainon takia aloin tähän. Kaikki muut dieetit on kokeiltu ja vaikutukset on olleet lyhytaikaisia. Ketoilun ensimmäiset vaikutukset tuli unen laadun huimana parantumisena (vaikuttaa myös painoon) ja allergiaoireiden häviämisenä (olen monille asioille allerginen). En ole tarvinnut tänä kesänä lainkaan antihistamiinia. Hyttysetkään ei enää tykkää minusta. Ainakaan ei ole paukamaa paukamaa ollut koko kesänä. 😳 Yleensä olen kutiavan pattimeren peittämä joka alkukesä. Saan kovat oireet jos kosken eläimeen. Nyt on kissoja nukkunut vieressäkin. Nukun niin makeasti ja nukahdan ihan 10 minuutissa. Mulla ollut suuria vaikeuksia nukkua. Sillä on valtava vaikutus terveyteen. Myös verenpaine normalisoitui. Nivelkivut hävisi! Säästän jo lääkkeiden sijasta rahaa hyvään ruokaan. En ole tarvinnut siis allergialääkkeitä (2 erilaista), kortisonia, kipulääkitystä, vp-lääkkeitä (3 eri lääkettä), unilääkkeitä, lihasrelaksantteja, beetasalpaajaa, närästys- ja refluksilääkkeitä (2-3), antibiootteja. En syö mitään lääkettä. Vain vitamiini- ja rautalisää.

        Mulla on matala-asteista tulehdusta, joka varmaan osasyy ihottumaankin. Ihokin on todella paljon parempi. En tarvitse voidetta kuin satunnaisesti. Perusvoiteella menen.

        Kaikki muuttuu kivemmaksi ja helpommaksi kun laihtuu. Siksi en halua punnita itseäni vielä koska saatan kyllästyä ja heittää hanskat tiskiin jos paino ei yrityksistä huolimatta putoa. Ei tule sitä jatkuvan kyttäyksen aiheuttamaa ärtymystä jos paino ei putoa joka päivä. Antaa itselle aikaa ja tarkkailee muita muutoksia kuin painoa - pitkässä juoksussa. Tarkoitus on jatkaa tällä tiellä loppuelämä, jos näin hyvät on vaikutukset. Mittanauha on parempi mulle tai siis mulla on eräät vaatteet (jotka ei ole vuosiin mahtuneet) joita käytän mittana. Varsinkin vyötärön kohdalta.

        Siksi toisekseen kun liikun ja teen lihaskuntoharjoitteita koko ajan niin paino ei laske niin nopeesti koska olen aika lihaksikas. Joudun tehdä harjoitteita liikuntavamman takia. Mulle liikunta on elämä. Ajattelin nyt syksyllä mittauttaa kehonkoostumuksen. Se kertoo enemmän kuin vaaka. Joudun kyllä kohta lääkärin vastaanotolle vuositsekkaukseen. Mutta laajat verikokeet kertoo lokakuussa miten tämä karppaus on vaikuttanut. Lääkärille en ole puhunut mitään kun en ole lääkäriä tavannut sitten kevään. 🤭

        ----

        Tänä aamuna rasvakahvi, eilen illalla tuli syötyä niin paljon ettei nälkä. Lounaaksi munakas salaattipedillä. Muuten oli hyvä vaikka jalat kipeät, silleen ihanalla tavalla. Uudet kengät. Pystymisen ja liikkumisen riemua. 🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haittaa, kerro tähän vaan mitä kuuluu. Mukava vaan kun kirjoitat! Kiva kuulla kanssakulkijoiden mietteitä. ☺️

        Pizzasta huomasin kanssa että on riittoisaa. Itse tulen nykyään niin vähästä kylläiseksi. Pizzan kanssa mulle maistuu kaalisalaatti.

        Mitä elektrolyyttijauhetta ostit? Laita enemmän vettä jos on kovin pahaa. Ja tosiaan voi sekoittaa johonkin aluksi. Minä ostin aluksi puhdistamon maku-elektrolyyttejä mutta nyt on puolet halvempi vitabalans.

        Kyllä minäkin ylipainon takia aloin tähän. Kaikki muut dieetit on kokeiltu ja vaikutukset on olleet lyhytaikaisia. Ketoilun ensimmäiset vaikutukset tuli unen laadun huimana parantumisena (vaikuttaa myös painoon) ja allergiaoireiden häviämisenä (olen monille asioille allerginen). En ole tarvinnut tänä kesänä lainkaan antihistamiinia. Hyttysetkään ei enää tykkää minusta. Ainakaan ei ole paukamaa paukamaa ollut koko kesänä. 😳 Yleensä olen kutiavan pattimeren peittämä joka alkukesä. Saan kovat oireet jos kosken eläimeen. Nyt on kissoja nukkunut vieressäkin. Nukun niin makeasti ja nukahdan ihan 10 minuutissa. Mulla ollut suuria vaikeuksia nukkua. Sillä on valtava vaikutus terveyteen. Myös verenpaine normalisoitui. Nivelkivut hävisi! Säästän jo lääkkeiden sijasta rahaa hyvään ruokaan. En ole tarvinnut siis allergialääkkeitä (2 erilaista), kortisonia, kipulääkitystä, vp-lääkkeitä (3 eri lääkettä), unilääkkeitä, lihasrelaksantteja, beetasalpaajaa, närästys- ja refluksilääkkeitä (2-3), antibiootteja. En syö mitään lääkettä. Vain vitamiini- ja rautalisää.

        Mulla on matala-asteista tulehdusta, joka varmaan osasyy ihottumaankin. Ihokin on todella paljon parempi. En tarvitse voidetta kuin satunnaisesti. Perusvoiteella menen.

        Kaikki muuttuu kivemmaksi ja helpommaksi kun laihtuu. Siksi en halua punnita itseäni vielä koska saatan kyllästyä ja heittää hanskat tiskiin jos paino ei yrityksistä huolimatta putoa. Ei tule sitä jatkuvan kyttäyksen aiheuttamaa ärtymystä jos paino ei putoa joka päivä. Antaa itselle aikaa ja tarkkailee muita muutoksia kuin painoa - pitkässä juoksussa. Tarkoitus on jatkaa tällä tiellä loppuelämä, jos näin hyvät on vaikutukset. Mittanauha on parempi mulle tai siis mulla on eräät vaatteet (jotka ei ole vuosiin mahtuneet) joita käytän mittana. Varsinkin vyötärön kohdalta.

        Siksi toisekseen kun liikun ja teen lihaskuntoharjoitteita koko ajan niin paino ei laske niin nopeesti koska olen aika lihaksikas. Joudun tehdä harjoitteita liikuntavamman takia. Mulle liikunta on elämä. Ajattelin nyt syksyllä mittauttaa kehonkoostumuksen. Se kertoo enemmän kuin vaaka. Joudun kyllä kohta lääkärin vastaanotolle vuositsekkaukseen. Mutta laajat verikokeet kertoo lokakuussa miten tämä karppaus on vaikuttanut. Lääkärille en ole puhunut mitään kun en ole lääkäriä tavannut sitten kevään. 🤭

        ----

        Tänä aamuna rasvakahvi, eilen illalla tuli syötyä niin paljon ettei nälkä. Lounaaksi munakas salaattipedillä. Muuten oli hyvä vaikka jalat kipeät, silleen ihanalla tavalla. Uudet kengät. Pystymisen ja liikkumisen riemua. 🤩

        Vielä lisään senkin, että ketoillessa, kuten varmaan muutenkin laihduttaessa paino jumittaa välillä todella paljon eikä laske ollenkaan vaikka mitä tekisi. Koetan säästää itseni tältäkin mieliharmilta ja ohittaa nämä keskittymällä kaikkeen muuhun edistymiseen. Ketoryhmissä jotkut on ihan epätoivoisia kun paino ei laske vaikke mitä tekisi. Joillakin kestää tosi kauan ennen kuin kroppa alkaa tottua siihen, että ravinto on ihan erilaista ja alkaa käyttää kehon omia varastoja kunnolla.

        Periaattessa mulle ei merkitse painolukema mitään, vaan se mitä näen peilistä ja miltä minusta elämä tuntuu, keveys ja liikunnan ja toimintakyvyn parantumisen ilo. Jos ulkomuoto on nuorentunut 15 vuotta ja vaatekoko pienentynyt kaksi pykälää niin se kertoo aikas paljon.

        Jos se jonkun ihmisen laatiman painotaulukon mukaan on väärin, niin sille en kyllä voi sitten mitään. Elän kuitenkin itseäni varten, enkä täyttääkseni muiden asettamia yleisiä ja karkeita reunaehtoja.

        Toki sen painonkin sitten selvitän siinä lääkärikäynnillä. Heillä on luotettavampi vaakakin.

        t. kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisään senkin, että ketoillessa, kuten varmaan muutenkin laihduttaessa paino jumittaa välillä todella paljon eikä laske ollenkaan vaikka mitä tekisi. Koetan säästää itseni tältäkin mieliharmilta ja ohittaa nämä keskittymällä kaikkeen muuhun edistymiseen. Ketoryhmissä jotkut on ihan epätoivoisia kun paino ei laske vaikke mitä tekisi. Joillakin kestää tosi kauan ennen kuin kroppa alkaa tottua siihen, että ravinto on ihan erilaista ja alkaa käyttää kehon omia varastoja kunnolla.

        Periaattessa mulle ei merkitse painolukema mitään, vaan se mitä näen peilistä ja miltä minusta elämä tuntuu, keveys ja liikunnan ja toimintakyvyn parantumisen ilo. Jos ulkomuoto on nuorentunut 15 vuotta ja vaatekoko pienentynyt kaksi pykälää niin se kertoo aikas paljon.

        Jos se jonkun ihmisen laatiman painotaulukon mukaan on väärin, niin sille en kyllä voi sitten mitään. Elän kuitenkin itseäni varten, enkä täyttääkseni muiden asettamia yleisiä ja karkeita reunaehtoja.

        Toki sen painonkin sitten selvitän siinä lääkärikäynnillä. Heillä on luotettavampi vaakakin.

        t. kn

        Ostan kyllä sun perustelun punnitsemattomuudesta täysin. Oma olo, vaatteet ja peili kertoo todellakin tärkeimmät! Ei numerot kiloina. Mulle puntari ei ole stressin aihe ollenkaan, ennemminkin motivaattori että oikealla tiellä ollaan. Ollaan tehty kesällä viikon reissuja, siellä en ole vierailla puntareilla käynyt. Mutta tässäkin pätee, että kukin tekee tyylillään :) Mä olen yrittäny ottaa asenteen, että en ota mitään liian vakavasti ja olen itselleni armollinen. Mulla ei ole mitään painotavoitetta eikä tarkkaa käsikirjoitusta miten jatkan tästä eteenpäin lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä. Tai saattaa olla, mutta ne suunnitelmat saavat elää. Pitihän mun alunperin lopettaa tää jo elokuun alussa ja jatkaa vain jättämällä höttöhiilarit pois. Ketosissa mennään edelleen. Mutta hiilarikoukkuun en halua enää ikinä! Enkä sen tuomaan väsähtäneeseen oloon. Se asia on varma.

        Mun elektrolyyttijauhe on kans tuo Vitabalans. Otin tänään vain pienen mitallisen Beroccan joukossa.

        Ilahduttavaa tuo sinun liikunnan riemu! Mä en ole siinä lainkaan, pelkkiä kivoja kävelylenkkejä teen edelleen. Tyytyväinen olen siihenkin. Ja hurjasti sulla on tullut etuja ruokavaliosta, terveydellisiä valtavasti. Tuo varmasti motia jatkaa elämäntapana.

        Mä olin perusterve tuota ylipainoa lukuunottamatta. Olisi vääjäämättä ollut muutamien vuosien kuluessa edessä ylipainosta johtuvat terveysongelmat. Minulla kans ekana ketogeeninen paransi yöunet, nukahdan helpolla. Viime talvena otin aivan liian usein melatoniinin :( Nukun nyt myös heräämättä aamuun. Lisäksi lopetin ihon rasvaamisen. Jos ennen sääret huusi rasvaa päivittäin niin nyt iho kaunis ilman. Samoin kasvorasvan käyttöä olen vähentänyt, laitan enää poskiin ja kevyempää kuin aiemmin. Ihan parasta on todella virkeä olo, pitkä työpäiväkään ei tunnu enää missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan kyllä sun perustelun punnitsemattomuudesta täysin. Oma olo, vaatteet ja peili kertoo todellakin tärkeimmät! Ei numerot kiloina. Mulle puntari ei ole stressin aihe ollenkaan, ennemminkin motivaattori että oikealla tiellä ollaan. Ollaan tehty kesällä viikon reissuja, siellä en ole vierailla puntareilla käynyt. Mutta tässäkin pätee, että kukin tekee tyylillään :) Mä olen yrittäny ottaa asenteen, että en ota mitään liian vakavasti ja olen itselleni armollinen. Mulla ei ole mitään painotavoitetta eikä tarkkaa käsikirjoitusta miten jatkan tästä eteenpäin lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä. Tai saattaa olla, mutta ne suunnitelmat saavat elää. Pitihän mun alunperin lopettaa tää jo elokuun alussa ja jatkaa vain jättämällä höttöhiilarit pois. Ketosissa mennään edelleen. Mutta hiilarikoukkuun en halua enää ikinä! Enkä sen tuomaan väsähtäneeseen oloon. Se asia on varma.

        Mun elektrolyyttijauhe on kans tuo Vitabalans. Otin tänään vain pienen mitallisen Beroccan joukossa.

        Ilahduttavaa tuo sinun liikunnan riemu! Mä en ole siinä lainkaan, pelkkiä kivoja kävelylenkkejä teen edelleen. Tyytyväinen olen siihenkin. Ja hurjasti sulla on tullut etuja ruokavaliosta, terveydellisiä valtavasti. Tuo varmasti motia jatkaa elämäntapana.

        Mä olin perusterve tuota ylipainoa lukuunottamatta. Olisi vääjäämättä ollut muutamien vuosien kuluessa edessä ylipainosta johtuvat terveysongelmat. Minulla kans ekana ketogeeninen paransi yöunet, nukahdan helpolla. Viime talvena otin aivan liian usein melatoniinin :( Nukun nyt myös heräämättä aamuun. Lisäksi lopetin ihon rasvaamisen. Jos ennen sääret huusi rasvaa päivittäin niin nyt iho kaunis ilman. Samoin kasvorasvan käyttöä olen vähentänyt, laitan enää poskiin ja kevyempää kuin aiemmin. Ihan parasta on todella virkeä olo, pitkä työpäiväkään ei tunnu enää missään.

        Ihan kuulostaa samoilta lähes kaikkien ketoilijoiden kokemukset. ☺️
        Lisääntynyt energia on parasta!

        Tämä systeemi on siitä kiva ettei tarvi ollakaan mikään liikkuja, kun voi laihtua. Sitten kun on lähtenyt taakkaa pois niin se liikkuminenkin on kivaa ja on vielä apuna painonhallinnassa. On olemassa niin valtavasti eri lajeja. Kävely on helpointa ja myös tosi tehokasta. Uinti on mulle rakkainta.

        Tänään illallinen oli kootut teokset jämistä: papupasta, Lindströmin pihvi ja pesto juustolla höystettynä. Vielä äsken join kahvin ja ison annoksen mansikoita ja kermavaahtoa. Saas näkyä tuleeko uni... RÖYH. 🤭

        T. kn


    • Anonyymi

      Parempi kun ateriana on KOKO-nainen eikä PUOLI-nainen. Jalkapuoli.

      Itse käytän pääasiassa, kokopäisesti proteiinia eli kanaa, kalaa, lihaa lähes päivittäin.
      Ainakin jokainen viikko yritän voittaa aivojeni proteiinin tarpeenkin tuolla tavoin, syömällä tarpeeksi proteiinia.

    • Anonyymi

      Nyt on taas siemennäkkäriä ja pannaria. Ostin myös lakkoja, ne on vaan juhlallista ruokaa. Kohta kypsyy aroniatkin pakkaseen.

      Liikuntapuoli on yhtä menevää ja eilen oli kiipeilyä ja parin tunnin soutu vesillä. Yht ulkoilua 6h. Siitä johtuen joutuu syömäänkin näemmä enemmän. Seuraava päivä on parempi kun syö extraa. Oli kukkispizzaa eväänä pakkasesta. Söin myös puikkojäätelön kahvin kera.

      Semmonen huomio vaan, että kun söin pari pientä kotimaista omenaa...Ihan sen takia että jaksaisin liikkua eikä tulisi voimattomuutta yms. seurauksena parin tunnin kollasin kotona kaappeja että olisko vielä jotain makeaa. 🙄.

      Eli en voi hedelmiä juurikaan ottaa ruokavalioon, koska ne herättää minun aivot makealle. Samaa ei tule marjojen kanssa eikä esim suklaan tai jäätelön syönnin jälkeen. Oisko kyse fruktoosista?

      Joutui ponnistelemaan, ettei jatkanut sokerisen syöntiä. Potutkin on keittämättä.

      Aamulla näkkäriä, juustoa, voita. Kahvia. Lounaaksi varmaan menee joku valmis salaatti ilman kastiketta. Kiirekiirekiire....

    • Anonyymi

      Parina päivänä söin kalan kanssa kokeeksi perunaa jäähdytettynä ja paistettuna. Ekalla kerralla ei tuntunut mitenkään kummalliselta tai poikkeavalta mut seuraavan kerran jälkeen tuli aika raskas olo. Lisukkeena kaalisalaattia.

      On mulla annoskoot pienentyneet huimasti mitä vertaa aikaisempaan.

    • Anonyymi

      Mukavaa huomata että muutamat on menossa oikeaan suuntaan. Vielä kun jää kikkailu lisäravinteilla ym. pois niin hyvä tulee.

      • Anonyymi

        Mikähän mahtaapi olla se oikea suunta sinun mielestä? Jonkun toisen mielestä se on taas väärä. Valitsen itse suuntaani sen mukaan miltä olo vaikuttaa.

        Tänä aamuna tai brunssilla tein vihersmoothien inkivääristä, varsiselleristä, kurkusta, pinaatista, omenasta, lehtikaalista. Mukaan yrttiä ja natriumaskorbaattia. Se on jauheena siis. Kahvia, siemennäkkäriä, juustoa, kalkkunaleikettä ja voita.

        Seuraava ateria on varmaankin munakasta johon savulohen loput seuraksi. Vihanneksia. Eilen meni illalla ketojäätelöä purkki. Oli syömiset vähän heikot, en edes kiireessä muista mitä tuli illalla syötyä. Varmaan nappasin vain juustoa paketista ja pari pikku omenaa.

        En ole viitsinyt laskeskella makroja kun tuttuja aterioita. Perunoita ei ruokavalioon kannattane enempää ottaa kun niistä tulee niin kovin raskas olo.


    • Anonyymi

      Tänään aamusta maustamaton jogurtti marjoilla ja pari kolme pientä siemenäkkäriä kalkkunaleikkeellä, voilla ja kurkulla. Kahvia.

      Lounas: soijapapupasta kerma-aurajuustokastikkeella, kirsikkatomaatteja.

      Illallinen: samaa kuin edellä, lisäksi kaalisalaattia.

      Piti tarkistaa siemennäkkärin ravinteet ja makrot. Koko pellillisessä on vain 4,4 g hiilaria. Pellillisessä tulee 12-15 palaa. Mutta ravinteita on sitäkin enempi.

      • Glukomannaani tilattu. Tullee muutamassa viikossa. Tuon pastapuristimen kotoa ensi viikonloppuna.


      • Anonyymi

        Osaatko kuvailla miltä tuo soijapapupasta maistuu? Googlailin ja löysin, että 50g olisi annoksen koko yhdelle hengelle ja hiilaria siinä yhdessä annoksessa 9g. Menee testiin varmasti, pohdin vain mahtaako nykyisellä pienentyneellä annoskoolla tuo 50g olla paljon vai sopivasti. Kokeilemalla toki selviää.

        Menetkö ihan mutulla makrojen kanssa nyt? Mä en laske, mutta tiedostan jotenkin kuitenkin. Rasvan saantiin kiinnitän huomiota.

        Onko tuossa sun päivän aterioissa riittävästi proteiinia sulle?

        Mä huomaan, että välillä pärjää ns vähällä ja välillä tulee päiviä, että tuntuu olevan tarve syödä ja tankata. Paino ei ole enää tainnut tippua kilo / viikko tahdilla, mutta se ei mua haittaa. Riittää kun suunta on kuitenkin alaspäin.


    • Anonyymi

      Tämä koko ketju lienee yhden tai kahden helppoheikin piilomainosketju. Tuosta viimeksi mainostetusta möhnästä löytyy perusteellinen tutkimus:

      'Safety and Efficacy of Glucomannan for Weight Loss in Overweight and Moderately Obese Adults; NCBI'

      Josta loppupäätelmät suomennettuna:

      Yhteenvetona voidaan todeta, että glukomannaanilisät (3,99 g päivässä) olivat hyvin siedettyjä, mutta eivät edistäneet painonpudotusta ylipainoisilla ja kohtalaisen liikalihavilla yksilöillä, jotka käyttävät itse valitsemiaan ruokavalioita ja ylläpitivät tavanomaisia fyysisiä aktiviteetteja. Muut tulokset, kuten kehonkoostumus, nälkä / tättävyys, sekä lipidi- ja glukoosiparametrit, eivät myöskään muuttuneet merkittävästi. Nämä tulokset ovat ristiriidassa aiempien tutkimusten tulosten kanssa. Kun otetaan huomioon liikalihavuuden lisääntyvä epidemia, tarvitaan lisätutkimuksia tämän laajalti käytetyn laihtumisen menetelmän turvallisuuden ja tehokkuuden arvioimiseksi. Tulevissa kokeissa tulisi arvioida glukomannaani käyttämällä suurempaa määrää osallistujia, pitempiä tutkimusseuranta-aikoja, joustavia annosteluaikatauluja ja suurempia annoksia, ja niiden tulisi edelleen sisältää erilaisia ylipainoisten ja liikalihavien henkilöiden populaatioita.

      Loppupäätelmissä kohta "tulokset ovat ristiriidassa aiempien tutkimusten tulosten kanssa" on akateemisen kohteliaasti esitetty huomatus siitä että aiemmat terveydenedistelymafian maksamat tutkimukset ovat väärässä.

      • Kyse on shirataki-nuudeli teosta, ei käytöstä lisäravinteena. Shirataki-nuudeleissa ei ole yhtään energiaa joten pastapäivänä säästyy noin 250 kcal energiaa.

        Eräs helppoheikkien mainostaa täällä huonosti paistettua broilerin nahkaa. Sen myynninedistäminen lienee vaikeaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyse on shirataki-nuudeli teosta, ei käytöstä lisäravinteena. Shirataki-nuudeleissa ei ole yhtään energiaa joten pastapäivänä säästyy noin 250 kcal energiaa.

        Eräs helppoheikkien mainostaa täällä huonosti paistettua broilerin nahkaa. Sen myynninedistäminen lienee vaikeaa.

        »mainostaa täällä huonosti paistettua broilerin nahkaa. Sen myynninedistäminen lienee vaikeaa.»

        Hänen myyntiargumenttinaan lienee optimaalinen ravintoainekoostumus eikä niinkään maku.

        Olen lukenut bodareista, jotka syövät broilerinlihasmoothieta. Tehosekoitin on nimensä veroinen, sillä sillä voi tehdä nopeasti selvää kaikista ylijääneistä ruuistaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyse on shirataki-nuudeli teosta, ei käytöstä lisäravinteena. Shirataki-nuudeleissa ei ole yhtään energiaa joten pastapäivänä säästyy noin 250 kcal energiaa.

        Eräs helppoheikkien mainostaa täällä huonosti paistettua broilerin nahkaa. Sen myynninedistäminen lienee vaikeaa.

        Tämä koko ketju lienee yhden tai kahden helppoheikin laatimaa piilomainostelua terveydenedistelutrokareiden ihmemöhnille. Tässä toinen tutkimus:

        No Effect of Glucomannan on Body Weight Reduction in Children and Adolescents with Overweight and Obesity: A Randomized Controlled Trial; NCBI'

        Suomennan vain otsikon:

        Glukomannaanilla ei ole vaikutusta painonlaskuun lapsilla ja nuorilla, joilla on ylipainoa ja liikalihavuutta: satunnaistettu kontrolloitu tutkimus


      • Anonyymi

        Mitäh.

        En minä syö Shiratakia lisäravinteen roolissa vaan ihan mahantäytteenä. Shirataki on ruoka. Ihan kuin muukin nuudeli.

        Samoin syön soijapapupastaa. Minusta lisäravinteitakin voi ihan syödä, eikä kannata ns periaatteen vuoksi tehdä jyrkkiä päätöksiä. Terveys on tärkeempi kuin periaate olla tekemättä jotain tai tehdä jotain vain sen takia että on vaan joku periaate. Ei me semmosia varten eletä. Minä ainakaan. Muut saa toki tehdä kehollaan mitä tykkää.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäh.

        En minä syö Shiratakia lisäravinteen roolissa vaan ihan mahantäytteenä. Shirataki on ruoka. Ihan kuin muukin nuudeli.

        Samoin syön soijapapupastaa. Minusta lisäravinteitakin voi ihan syödä, eikä kannata ns periaatteen vuoksi tehdä jyrkkiä päätöksiä. Terveys on tärkeempi kuin periaate olla tekemättä jotain tai tehdä jotain vain sen takia että on vaan joku periaate. Ei me semmosia varten eletä. Minä ainakaan. Muut saa toki tehdä kehollaan mitä tykkää.

        T kn

        Tuota yritin KNM:lle selittää. Glukomannaani on kyllä EU:n hyväksymä ravintolisäkin. Pastan muoto vaikuttaa sen makuun koska reiällisissä pastoissa menee kastiketta sen sisälle ja tuon vuoksi itse tekeminen kiinnostaa. Lisäkiinnostuksen tuo lisäksi se, että shiratakia ei ainakaan työpaikkakunnalla saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäh.

        En minä syö Shiratakia lisäravinteen roolissa vaan ihan mahantäytteenä. Shirataki on ruoka. Ihan kuin muukin nuudeli.

        Samoin syön soijapapupastaa. Minusta lisäravinteitakin voi ihan syödä, eikä kannata ns periaatteen vuoksi tehdä jyrkkiä päätöksiä. Terveys on tärkeempi kuin periaate olla tekemättä jotain tai tehdä jotain vain sen takia että on vaan joku periaate. Ei me semmosia varten eletä. Minä ainakaan. Muut saa toki tehdä kehollaan mitä tykkää.

        T kn

        Ruoka, josta ei saa energiaa? Sama kuin laittaisi auton bensatankkiin vettä, ihan vain täytteeksi. Ennen laitettiin betoniin ns. säästökiviä, täytteeksi. Kivien laittajalla oli oikein ammattinimikekin: sokkelinkivittäjä. Toimiiko tuo shirataki sitten kakkelinkovettajana?


    • Anonyymi

      >>>> Eräs helppoheikkien mainostaa täällä huonosti paistettua broilerin nahkaa. Sen myynninedistäminen lienee vaikeaa.

      Tykkäsin! Lisää näitä.

      Kanan nahkan rasva on hyvin samantapaista kuin naudassakin.

      Broileria 1kg ilman nahkoja :
      1150 kcal energiaa
      210 g proteiinia
      31 g rasvaa

      Broileria 1kg nahkoineen:
      1910 kcal energiaa
      170g proteiineja
      130 g rasvaa

      Siitä vaan nahkojen kimppuun kaikki laihduttajat ja terveyden edistelijät.

      Terveisin, Siipikarjaliiton nahkaosasto, myynninedistelijä

    • Anonyymi

      Koko tämä ketju lienee yhden tai kahden helppoheikin laatimaa piilomainostelua terveydenedistelutrokareiden ihmeitä tekeville möhnille. Tässä kolmas tutkimus:

      'The efficacy of glucomannan supplementation in overweight and obesity: a systematic review and meta-analysis of randomized clinical trials; NCBI'

      Josta suomennos:

      Päätelmä: Saatavilla olevista satunnaistetut kontrolloidut tutkimukset eivät osoita, että glukomannaanin saanti aiheuttaisi tilastollisesti merkittävää painonlaskua.

      • Anonyymi

        "Päätelmä: Saatavilla olevista satunnaistetut kontrolloidut tutkimukset eivät osoita, että glukomannaanin saanti aiheuttaisi tilastollisesti merkittävää painonlaskua."

        Kyllähän tuo on ihan järkeen käypää. Mutta kuule kun se glukomannaani ei myöskään aiheuta painon nousua, mikä lienee tässä nyt se olennainen asia.

        Itse syön shiratakia sen takia, kun siitä ei sitä energiaa saa lainkaan, mutta mahantäytettä kyllä. En minä oikein ymmärrä, miksi jankkaat ja spämmäät samaa asiaa, vaikka sinulle on selitetty moneen kertaan, että glukomannaania syödään ihan ateriana eikä ravintolisänä.

        t . kn


    • Anonyymi

      Helppoheikki (ja sen sivuhahahmo) ovat nyt ihan täpinöissä glucomannan:ista koska helppoheikkiveljet USA:ssa ovat onnistuneet painostamaan sikäläisen elintarviketurvallisuusviraston (FDA) myöntämään käyttö/mainostus -lupa:

      Lähde: 'FDA Grants Citizen Petition on Glucomannan as a Dietary Fiber; FDA'

      • Anonyymi

        Kysypä asiaa kanananahkamieheltä.


    • Anonyymi

      Hei, mitä kuuluu ketonoviisi? :)

      Kyselin tuolla aiemmin soijapapupastasta, kopsaan tähän kyssärini.

      Osaatko kuvailla miltä tuo soijapapupasta maistuu? Googlailin ja löysin, että 50g olisi annoksen koko yhdelle hengelle ja hiilaria siinä yhdessä annoksessa 9g. Menee testiin varmasti, pohdin vain mahtaako nykyisellä pienentyneellä annoskoolla tuo 50g olla paljon vai sopivasti. Kokeilemalla toki selviää.

      Mä olen viime päivinä huomannut, että välillä pitää syödä enemmän ja välillä riittää vähempi syöminen. Tein perjantaina kukkakaalipitsan "mättötäytteillä", eli mozzrellaa, kinkkua, aurajuustoa, oliivjea ja sipulia. Mulla oli kova nälkä (tai tarve syödä paljon, harvoin enää on!) ja vedin siinä illan mittaan puolet 300g kukkis/2dl juustoraaste/2 munaa -settiin tehdystä pitsasta. Sen jälkeen tulikin luonnostaan 20h pätkäpaasto ja söin toiset puolet pitsasta. Sitä onkin sitten seurannut pari kevyempää päivää.

      Tänään ostin butter chickenin ainekset. Meinasin syödä sitä kukkakaaliriisin kanssa illalla ja sitä jäänee myös huomiselle :) Siemennäkkäri on myös uunissa paistumassa. Chia puddingia on ollut ajatus myös kokeilla, ajattelin tehdä hiilarittomaan soijamaitoon ja laittaa kanelia, kaardemummaa tai nestemäistä vaniljaesanssia mauksi. Toi vanilja kiehtoisi eniten, mutta puteli on ostettu helmikuussa Espanjasta, enkä ole varma sisältääkö sokeria. Pitää varmaan google kääntäjän kanssa selvitellä :D

      Elektrolyyttijauhe on jäänyt minulla turhaksi. Tuntuu ettei mun kroppa tarvitse muuta kuin päivittäiset magnesiumit ja kivennäisvedessä tulee kans jotain. Mutta hyvä olla elektrolyytit olemassa jos tulee jotain tai innostun siitä hikiliikunnasta ;)

      Olen nyt pari onnistunuttta ravintolakeikkaa käynyt. Olen tilannut ns parhaani mukaan listalta, jotain sellaistakin ollut mukana mitä en normiarjessa syö, mutta ketoosissa olen pysynyt (tikuilla tarkistetusti). Perjantaina ollaan menossa malesialaiseen ravintolaan, katsoin listalta, että suurin osa ruoista sisältää nuudelia tai riisiä. Harkitsen keittoa tai annosta jossa riisi tulee erikseen, niin voin kikkailla mitä annoksesta syön. Se vähän jännittää, onko liemissä sokeria, mutta jos on niin sitten on. Ei tarvi olla liian ryppyotsainen. Syön sinä päivänä muuten nollahiilarit :)

      Yksi mitä mietin edelleen, on se, että pitäisikö ottaa joku hiilaripäivä, jotta elimistö tottuisi polttamaan myös hiilihydraattia eikä pelkästään rasvaa polttoaineenaan. Jossain puhutaan että olisi hyvä antaa kropalle vaihtelua. Toisaalta, niin kauan kun olen ylipainoinen, voin jatkaa näin. Kun olen normaalipainossa, voi tuo vaihtelu olla tärkeämpää.

      Sellaista tarinointia. Mukavaa alkavaa viikkoa!

      • Anonyymi

        Moikka vaan :)

        Soijapapupastan mausta...

        En osaa oikein sanoa, se on hyvin mieto mutta ei niin mauton kuin Shirataki. Soijapapu esim pakasteenakaan ei maistu juuri miltään, olisiko maku hernemäinen, jos jotenkin osaisin mitenkään kuvata asiaa?

        Ero on lähinnä rakenteessa. Soijapapupasta (Risenta) on karkeampaa rakenteeltaan muodoltaan kuin normipasta tai Shirataki, joten kastike tarttuu siihen tosi hanakasti. Tuo 50 g on sellainen sopivan kokoinen annos. Itsellä on aina pastakastike aika tymäkkää tavaraa ja siinä paljon aineksia niin pastan määrä on minusta ihan sopiva.

        En laske enää niin tarkasti gramman tarkkuudella hiilareita, kunhan ne tulee hyväksi havaituista lähteistä ja glykeeminen kuorma on matala. Sitä on jo nämä vakioruoat, joiden kanssa mennään. Jos tulee joku uusi ruoka niin siitä lasken makrot. E

        Tuo kukkispizzapohja on kyllä paras keksintö pitkään aikaan. Minullakin se on ihan vakioruokavaliossa viikonloppuherkkuna ja se on kelvannut hyvin myös ei-karppaajille. Kukaan ei oikein meinaa uskoa, että se on tehty kukkakaalista.

        Voithan sinä kokeilla sitä hiilaripäivää. Kokeilemalla sen tietää mikä sopii. Ne jotka on pitäneet hiilaripäivää, kertoo ettei se ainakaan painoon tee sitä eikä tätä. Luulisin, että elimistö on viisas siinä että se käyttää sitä energianlähdettä mikä on saatavissa. Itse olen syönyt pari kertaa pari perunaa ruoalla, mutta olen jäähdyttänyt ja lämmittänyt uudelleen perunan, jotta sen glykeeminen kuorma pienenisi. Uskallan ottaa tässä myös valmista perunasalaattia ruokavalioon ajoittain.

        Tänään en ole syönyt muuta kuin vihannesmoothieta ja kahvia ja juonut vettä ja vähän elektrolyyttejä. Smoothien surautin parsakaalista, lehtikaalista, kurkusta, kotimaisesta omenasta, varsiselleristä, kurkumasta. Eilen tuli syötyä kukkispizzaa illalla liika myöhään niin jäi vähän raskas olo. Join myös punaviiniä. Uimareissun jälkeen kyllä tuli aika kova mieliteko kun Mäkkäristä tuli hyvät tuoksut ja oli nälkä, mutta eipä ole vielä tullut ylitsepääsemätöntä houkutusta mennä tilaamaan purilaista. Tosin hampparipaikoissa taitaa saada ateriat ilman sämpylääkin nykyään. Ainakin Hesellä on burgerisalaatti, eli kaikki muut aineet on paitsi ne pullat.

        Viimeksi olen tainnut syödä hampparipaikassa joskus tammikuussa. Kyllähän sitä voi vetää joskus vaikka mättöhampparinkin (mielihamppari BurgerKingin tuotteet) ja siitä tulee koko päivän hiilarit (50) ja puolet päivän kaloreistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka vaan :)

        Soijapapupastan mausta...

        En osaa oikein sanoa, se on hyvin mieto mutta ei niin mauton kuin Shirataki. Soijapapu esim pakasteenakaan ei maistu juuri miltään, olisiko maku hernemäinen, jos jotenkin osaisin mitenkään kuvata asiaa?

        Ero on lähinnä rakenteessa. Soijapapupasta (Risenta) on karkeampaa rakenteeltaan muodoltaan kuin normipasta tai Shirataki, joten kastike tarttuu siihen tosi hanakasti. Tuo 50 g on sellainen sopivan kokoinen annos. Itsellä on aina pastakastike aika tymäkkää tavaraa ja siinä paljon aineksia niin pastan määrä on minusta ihan sopiva.

        En laske enää niin tarkasti gramman tarkkuudella hiilareita, kunhan ne tulee hyväksi havaituista lähteistä ja glykeeminen kuorma on matala. Sitä on jo nämä vakioruoat, joiden kanssa mennään. Jos tulee joku uusi ruoka niin siitä lasken makrot. E

        Tuo kukkispizzapohja on kyllä paras keksintö pitkään aikaan. Minullakin se on ihan vakioruokavaliossa viikonloppuherkkuna ja se on kelvannut hyvin myös ei-karppaajille. Kukaan ei oikein meinaa uskoa, että se on tehty kukkakaalista.

        Voithan sinä kokeilla sitä hiilaripäivää. Kokeilemalla sen tietää mikä sopii. Ne jotka on pitäneet hiilaripäivää, kertoo ettei se ainakaan painoon tee sitä eikä tätä. Luulisin, että elimistö on viisas siinä että se käyttää sitä energianlähdettä mikä on saatavissa. Itse olen syönyt pari kertaa pari perunaa ruoalla, mutta olen jäähdyttänyt ja lämmittänyt uudelleen perunan, jotta sen glykeeminen kuorma pienenisi. Uskallan ottaa tässä myös valmista perunasalaattia ruokavalioon ajoittain.

        Tänään en ole syönyt muuta kuin vihannesmoothieta ja kahvia ja juonut vettä ja vähän elektrolyyttejä. Smoothien surautin parsakaalista, lehtikaalista, kurkusta, kotimaisesta omenasta, varsiselleristä, kurkumasta. Eilen tuli syötyä kukkispizzaa illalla liika myöhään niin jäi vähän raskas olo. Join myös punaviiniä. Uimareissun jälkeen kyllä tuli aika kova mieliteko kun Mäkkäristä tuli hyvät tuoksut ja oli nälkä, mutta eipä ole vielä tullut ylitsepääsemätöntä houkutusta mennä tilaamaan purilaista. Tosin hampparipaikoissa taitaa saada ateriat ilman sämpylääkin nykyään. Ainakin Hesellä on burgerisalaatti, eli kaikki muut aineet on paitsi ne pullat.

        Viimeksi olen tainnut syödä hampparipaikassa joskus tammikuussa. Kyllähän sitä voi vetää joskus vaikka mättöhampparinkin (mielihamppari BurgerKingin tuotteet) ja siitä tulee koko päivän hiilarit (50) ja puolet päivän kaloreistakin.

        Täytyypä kokeilla soijapapupastaa, lisukevaihtelua tässä kaipaakin. Tänään söin pitkästä aikaa kesäkurpitsa"pastaa" ja oli hyvää kanan ja tsatsikin kanssa. Huomiseksi varasin niitä valmiskalapihvejä, oliko hätälän vai jonkun muun, jossa on pienet hiilarit. Tuo sinun vihersmoothie kuulostaa myös hyvältä!

        Mulla on ollut toinen polvi kipeä ja olen sitä lepuutellut. Johtuisiko kävelylenkkien väliinjäämisestä, että vatsa ollut kovalla. Toisaalta on myös jääny kuidut ja nesteen juominen vähemmälle huomiolle - olen tänään koittanut korjailla tilannetta.

        Tein yhden hankinnan keittiöön. Nimittäin semmoisen vajaan litran silppurin. Voin sillä silputa kätevästi sipulit, kaalin ja erityisesti kukkakaalin kukkispitsaan ja kukkakaaliriisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyypä kokeilla soijapapupastaa, lisukevaihtelua tässä kaipaakin. Tänään söin pitkästä aikaa kesäkurpitsa"pastaa" ja oli hyvää kanan ja tsatsikin kanssa. Huomiseksi varasin niitä valmiskalapihvejä, oliko hätälän vai jonkun muun, jossa on pienet hiilarit. Tuo sinun vihersmoothie kuulostaa myös hyvältä!

        Mulla on ollut toinen polvi kipeä ja olen sitä lepuutellut. Johtuisiko kävelylenkkien väliinjäämisestä, että vatsa ollut kovalla. Toisaalta on myös jääny kuidut ja nesteen juominen vähemmälle huomiolle - olen tänään koittanut korjailla tilannetta.

        Tein yhden hankinnan keittiöön. Nimittäin semmoisen vajaan litran silppurin. Voin sillä silputa kätevästi sipulit, kaalin ja erityisesti kukkakaalin kukkispitsaan ja kukkakaaliriisiin.

        Kuutioijista paras on Alligator, mandoliinikin on harkinnan arvoinen joskin vaarallinen.

        Duunikämppään ostin halvan kiinalaisen kuutioijan, mandoliinin ja spiraloijan. Jälkimmäinen on oikeasti oikein hyvä mutta maksoikin 32€. Tilaamani mandoliini ei kylläkään tee suikaleita mutta siinä on myös raastinterä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyypä kokeilla soijapapupastaa, lisukevaihtelua tässä kaipaakin. Tänään söin pitkästä aikaa kesäkurpitsa"pastaa" ja oli hyvää kanan ja tsatsikin kanssa. Huomiseksi varasin niitä valmiskalapihvejä, oliko hätälän vai jonkun muun, jossa on pienet hiilarit. Tuo sinun vihersmoothie kuulostaa myös hyvältä!

        Mulla on ollut toinen polvi kipeä ja olen sitä lepuutellut. Johtuisiko kävelylenkkien väliinjäämisestä, että vatsa ollut kovalla. Toisaalta on myös jääny kuidut ja nesteen juominen vähemmälle huomiolle - olen tänään koittanut korjailla tilannetta.

        Tein yhden hankinnan keittiöön. Nimittäin semmoisen vajaan litran silppurin. Voin sillä silputa kätevästi sipulit, kaalin ja erityisesti kukkakaalin kukkispitsaan ja kukkakaaliriisiin.

        "Tein yhden hankinnan keittiöön. Nimittäin semmoisen vajaan litran silppurin. Voin sillä silputa kätevästi sipulit, kaalin ja erityisesti kukkakaalin kukkispitsaan ja kukkakaaliriisiin."

        Minäkin olen haaveillut sellaisesta. Kukkiksen kyllä raastaa nopeammin manuaalisesti raastimella, ennen kuin kaivaa laitetta kaapista esille ja laittaa valmiiksi. Näin minun näkökulmastani kun on vain vähän keittiötasoja.

        Mutta keräkaalin raastaminen on raastavaa käsin kun tekee enemmän kerralla. :-D


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tein yhden hankinnan keittiöön. Nimittäin semmoisen vajaan litran silppurin. Voin sillä silputa kätevästi sipulit, kaalin ja erityisesti kukkakaalin kukkispitsaan ja kukkakaaliriisiin."

        Minäkin olen haaveillut sellaisesta. Kukkiksen kyllä raastaa nopeammin manuaalisesti raastimella, ennen kuin kaivaa laitetta kaapista esille ja laittaa valmiiksi. Näin minun näkökulmastani kun on vain vähän keittiötasoja.

        Mutta keräkaalin raastaminen on raastavaa käsin kun tekee enemmän kerralla. :-D

        Braunilla on näppärä sauvasekoitin johon saa isohkon silppurin. Oikein näppärä ja helppo puhdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyypä kokeilla soijapapupastaa, lisukevaihtelua tässä kaipaakin. Tänään söin pitkästä aikaa kesäkurpitsa"pastaa" ja oli hyvää kanan ja tsatsikin kanssa. Huomiseksi varasin niitä valmiskalapihvejä, oliko hätälän vai jonkun muun, jossa on pienet hiilarit. Tuo sinun vihersmoothie kuulostaa myös hyvältä!

        Mulla on ollut toinen polvi kipeä ja olen sitä lepuutellut. Johtuisiko kävelylenkkien väliinjäämisestä, että vatsa ollut kovalla. Toisaalta on myös jääny kuidut ja nesteen juominen vähemmälle huomiolle - olen tänään koittanut korjailla tilannetta.

        Tein yhden hankinnan keittiöön. Nimittäin semmoisen vajaan litran silppurin. Voin sillä silputa kätevästi sipulit, kaalin ja erityisesti kukkakaalin kukkispitsaan ja kukkakaaliriisiin.

        Pitää vielä tohon soijapapupasta-asiaan mainita, että se vihreä pasta on omasta mielestäni vähän huonompaa kuin keltainen. Vihreä on kovaa rakenteeltaan ja keltainen taas muistuttaa enemmän vehnää ja on pehmeämpi. Keltainen soijapasta on lähellä kikhernepastaa, sekin on terveellisempi valinta kuin vehnä.

        Itselläni on pastakone ja olen pyöritellyt kikhernejauhosta tagliatellea. Mutta nyt pakkasin sen pois kun tilaa ei ole. Otan sen esille taas kun tekee mieli omatekoista ja pitäisi kokeilla sekin, miten se onnistuisi tehdä soijajauhoista.

        Shiratakia pitäisi lähteä taas hankkimaan, kun ne on loppu kaapista. Ostan kerralla aina hyllyn tyhjäksi kun sitä näen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tein yhden hankinnan keittiöön. Nimittäin semmoisen vajaan litran silppurin. Voin sillä silputa kätevästi sipulit, kaalin ja erityisesti kukkakaalin kukkispitsaan ja kukkakaaliriisiin."

        Minäkin olen haaveillut sellaisesta. Kukkiksen kyllä raastaa nopeammin manuaalisesti raastimella, ennen kuin kaivaa laitetta kaapista esille ja laittaa valmiiksi. Näin minun näkökulmastani kun on vain vähän keittiötasoja.

        Mutta keräkaalin raastaminen on raastavaa käsin kun tekee enemmän kerralla. :-D

        Nyt järki käteen ketolaiset! Kukkispitsa on roskaruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt järki käteen ketolaiset! Kukkispitsa on roskaruokaa.

        "Nyt järki käteen ketolaiset! Kukkispitsa on roskaruokaa."

        Kukkakaali ( kananmuna, juustoraaste) pohja on huippuravinteikasta verrattuna pelkkään vehnäjauhoon. Voit laittaa Fineliin vertailuun, kumpi on roskaruokaa. :)))

        Ymmärrän tämän trolliksi tottakai.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt järki käteen ketolaiset! Kukkispitsa on roskaruokaa."

        Kukkakaali ( kananmuna, juustoraaste) pohja on huippuravinteikasta verrattuna pelkkään vehnäjauhoon. Voit laittaa Fineliin vertailuun, kumpi on roskaruokaa. :)))

        Ymmärrän tämän trolliksi tottakai.

        Kukkispitsa ei kylläkään ole pitsaa vaan gratinoitua kukkakaalia. Itsekin syön sitä mielummin kuin pitsaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kukkispitsa ei kylläkään ole pitsaa vaan gratinoitua kukkakaalia. Itsekin syön sitä mielummin kuin pitsaa.

        "Kukkispitsa ei kylläkään ole pitsaa vaan gratinoitua kukkakaalia"

        Pitsa ei ole pitsaa? Eikö tuo ole lauseena absurdi? ☺️

        Jos kukkakaalista ja munasta ja jauhosta paistaa rieskamainen lätyn, jonka päälle tulee erilaisia täytteitä ja juustoa ja tomaattia niin kyllä sinä minun puolesta saat kutsua sitä miksi haluat. Gratiini on vaan ihan eri tavalla valmistettu ja eri aineksia sisältävä ruoka. Minä ainakin valmistan sen täysin eri tavalla kuin kukkispitsan ("joka ei ole pitsa"). Kukkakaali, kerma ja juusto laitetaan syvään vuokaan ja paistetaan.

        Sinustahan muistaakseni suklaakakkukin oli munakas, koska siihen tulee munia. Paella on sitten ehkä riisipuuroa? Sinun maailmassasi kaikki on tietenkin niin yksinkertaista kuten haluat ja sen nimisiä kuin haluat, mutta voi tulla kääntämisongelmia kun muut tarkoittaa käsitemaailmassaan jutuilla aivan eri asioita kuin sinä. Sinusta ilmeisesti yksi ainesosa luokittelee ruokalajin ihan eri lailla kuin keittokirjoissa on ollut tapana.

        Mutta mun on pakko kyllä ihmetellä mitä merkitystä sulle on oikoa asioita oikomisen vuoksi vaikkei niissä ole mitään järkeä eikä tuo asiaan mitään uutta tai oiot epäjohdonmukaisesti jopa omia väittämiäsi kun et muista mitä olet kirjoittanut?

        T. Kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kukkispitsa ei kylläkään ole pitsaa vaan gratinoitua kukkakaalia"

        Pitsa ei ole pitsaa? Eikö tuo ole lauseena absurdi? ☺️

        Jos kukkakaalista ja munasta ja jauhosta paistaa rieskamainen lätyn, jonka päälle tulee erilaisia täytteitä ja juustoa ja tomaattia niin kyllä sinä minun puolesta saat kutsua sitä miksi haluat. Gratiini on vaan ihan eri tavalla valmistettu ja eri aineksia sisältävä ruoka. Minä ainakin valmistan sen täysin eri tavalla kuin kukkispitsan ("joka ei ole pitsa"). Kukkakaali, kerma ja juusto laitetaan syvään vuokaan ja paistetaan.

        Sinustahan muistaakseni suklaakakkukin oli munakas, koska siihen tulee munia. Paella on sitten ehkä riisipuuroa? Sinun maailmassasi kaikki on tietenkin niin yksinkertaista kuten haluat ja sen nimisiä kuin haluat, mutta voi tulla kääntämisongelmia kun muut tarkoittaa käsitemaailmassaan jutuilla aivan eri asioita kuin sinä. Sinusta ilmeisesti yksi ainesosa luokittelee ruokalajin ihan eri lailla kuin keittokirjoissa on ollut tapana.

        Mutta mun on pakko kyllä ihmetellä mitä merkitystä sulle on oikoa asioita oikomisen vuoksi vaikkei niissä ole mitään järkeä eikä tuo asiaan mitään uutta tai oiot epäjohdonmukaisesti jopa omia väittämiäsi kun et muista mitä olet kirjoittanut?

        T. Kn

        Pitsaan kuuluu kyllä taikinasta tehty pohja. Ihan samalla tavalla kuin hampurilaiseen kuuluu sämpylä tai oikeammin briossi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pitsaan kuuluu kyllä taikinasta tehty pohja. Ihan samalla tavalla kuin hampurilaiseen kuuluu sämpylä tai oikeammin briossi.

        Kielitoimiston sanakirjan mukaan pitsa on tav. tomaattisoseella ja juustoraasteella sekä lihalla, kalalla t. kasviksilla päällystetty (avo)piirakka.

        Piirakka = eril. leivonnaisia, joissa on täytteenä marjoja, riisiä, lihaa tms., piiras.

        Gratinoida = ruskistaa kastikkeella, juustoraasteella tms. peitetty ruoka nopeasti kuumassa uunissa t. grillissä, kuorruttaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Pitsaan kuuluu kyllä taikinasta tehty pohja. Ihan samalla tavalla kuin hampurilaiseen kuuluu sämpylä tai oikeammin briossi.

        "Pitsaan kuuluu kyllä taikinasta tehty pohja"

        Aivan niin. Teen munasta, kukkakaalista, juustoraasteesta ja jauhosta pohjataikinan, jonka paistan uunissa.

        Idean sain kokeiluun ihan youtubessa, kun katselin ruokavideoita. Cauliflower pizza.

        Teen piirakkavuokaankin joskus kikherne- tai soijajauhoista, voista ja juustoraasteesta valmistetun piirakkapohjan johon tulee kermasta ja eri aineksista, kuten kinkusta ja paprikasta täyte. Paistetaan uunissa. Vaikka käytän soijajauhoa, ei kyseessä ole tofu. Tai hummus koska käytän kikhernejauhoa.

        T kn


    • Anonyymi

      Mikä on pälkky 5?

      • Anonyymi

        Kirjeitä ketonoviisilta, opus 5

        Päikky = päiväkirja, päikkäri = päiväuni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjeitä ketonoviisilta, opus 5

        Päikky = päiväkirja, päikkäri = päiväuni

        Entä mikä on bierbauch?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä mikä on bierbauch?

        Olisiko saksaa. Bierb on ehkä karhu tai muu ja auch kuulostaa kivulta eli joku kipeä elukka. Ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko saksaa. Bierb on ehkä karhu tai muu ja auch kuulostaa kivulta eli joku kipeä elukka. Ehkä.

        Bierbauch on suomeksi piirpauke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjeitä ketonoviisilta, opus 5

        Päikky = päiväkirja, päikkäri = päiväuni

        Entäs yökkö, Onko se oksennuss? Jos on, niin päikky on sitten sama toisesta päästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs yökkö, Onko se oksennuss? Jos on, niin päikky on sitten sama toisesta päästä...

        "Entäs yökkö, Onko se oksennuss?"

        Vastaukseni näköjään poistettiin.


    • Jotkut karppaajat käyttävät spiraloijaa ja spiraloivat juureksia pastakastikkeen sekaan. Itsekin teen noin joskin pasta on sitten täysjyväpastaa. Toinen mihin käytän tuota on punajuurirösti sinihomejuustolla. Käy kyllä samaatinkin tekoon.

      • Anonyymi

        Mulla on Julianne-rauta ollut jo pari vuotta. Sillä olenkin tehnyt monesti pastat/nuudelit (suikaleet) kesäkurpitsasta. Joskus teen sillä porkkanasuikaletta salaatin sekaan.

        Lemppari on tietenkin kesäkurpitsanuudeli satay-kastikkeella. Kesäkurpitsanuudeli onkin pikaruokaa, koska sen voi lisätä suoraan raakana kastikkeen sekaan ja se pehmenee siinä valmiiksi ruoaksi.

        t. kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on Julianne-rauta ollut jo pari vuotta. Sillä olenkin tehnyt monesti pastat/nuudelit (suikaleet) kesäkurpitsasta. Joskus teen sillä porkkanasuikaletta salaatin sekaan.

        Lemppari on tietenkin kesäkurpitsanuudeli satay-kastikkeella. Kesäkurpitsanuudeli onkin pikaruokaa, koska sen voi lisätä suoraan raakana kastikkeen sekaan ja se pehmenee siinä valmiiksi ruoaksi.

        t. kn

        Minulla on kahdessa mandoliinissa julienneleikkuri mutta pidän spiraloidusta enemmän. Varsinkin tuosta punajuurirösti stä tulee parempaa. Resepti suunilleen 1 osa Auraa ja 5 osaa spiraloitua punajuurta ja hiukan valkopippuria. Muotoillaan pihviksi ja paistetaan rasvassa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minulla on kahdessa mandoliinissa julienneleikkuri mutta pidän spiraloidusta enemmän. Varsinkin tuosta punajuurirösti stä tulee parempaa. Resepti suunilleen 1 osa Auraa ja 5 osaa spiraloitua punajuurta ja hiukan valkopippuria. Muotoillaan pihviksi ja paistetaan rasvassa.

        Millä toi pysyy kasassa? Tuleeko munaa jne? Onko punajuuri raakaa vai keitettyä?

        t. kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä toi pysyy kasassa? Tuleeko munaa jne? Onko punajuuri raakaa vai keitettyä?

        t. kn

        Ei kestä kasassa niin kuin röstiperuna mutta kyse ei oikeastaan ole pihvistä. Sinihomejuusto sitoo jonkin verran kasaan mutta kananmuna pilaa tuon. Peruna todennäköisesti parantaisi lopputulosta mutta on kyllä hyvää muutenkin. Pannulla pitää olla aika reilusti rasvaa ja sitä voi joutua lisäämään käännön yhteydessä. Uuniversiota en ole kokeillut. Röstiin käytetään raakoja juureksia. Perunarösti on aika pitkälle sama ruoka kuin Annanperunat mutta helpompi tehdä. Annanperunat ovat kyllä parempia.


      • Anonyymi

        "Jotkut karppaajat käyttävät spiraloijaa ja spiraloivat juureksia pastakastikkeen sekaan."

        Usko huviksesi että jopa ei-karppaajat tekee joskus niin.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jotkut karppaajat käyttävät spiraloijaa ja spiraloivat juureksia pastakastikkeen sekaan."

        Usko huviksesi että jopa ei-karppaajat tekee joskus niin.

        T kn

        Minä en. Teen pastakastikkeen Tomaattipohjaan ja lisään kasvikset siihen ja vedän hienommaksi sauvasekoittimella. Pakkasesta paistettua jauhelihaa (yleensä broileria) tai soijarouhetta tai sekä että ja sipulia. Joskus kyllä teen pastakastiketta isomman määrän ja paistan jauhelihan yhtä aikaa.

        Ei tuokaan tietysti ole bolognesekastike kun siinä pitäisi käyttää naudanlihaa.

        Tuo kulkee netissä nimellä 'bolognese with hidden vegetables'.


    • Anonyymi

      Ekaa kertaa tuli jotain ongelmaa eli kova närästys ja pieretys. On tullut syötyä papupastaa useana päivänä. Eli nyt saa pitää taukoa. Onneksi auttoi ruokasooda välittömästi.

      Ei ole koko viiden kuukauden aikana ollut yhtään mitään probleemaa, yhden pottuseikkailun jälkeen oli maha sekaisin kesällä ja siinä kaikki.

      Pitää jatkaa salaatilla kun on pitänyt paastoa.

      • Anonyymi

        Piereskely on jäänyt ketogeenisen ruokavalion myötä, nykyään oikein säikähtää kun tulee pieru :D Löysin vihdoin papupastaa ja shiratakia kaupoista. Toivottavasti papupastasta ei tule mahavaivoja.

        Mä sain pienen ummetusvaiheen jälkeen mahan taas toimimaan. Toivottavasti sinäkin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piereskely on jäänyt ketogeenisen ruokavalion myötä, nykyään oikein säikähtää kun tulee pieru :D Löysin vihdoin papupastaa ja shiratakia kaupoista. Toivottavasti papupastasta ei tule mahavaivoja.

        Mä sain pienen ummetusvaiheen jälkeen mahan taas toimimaan. Toivottavasti sinäkin :)

        Joo moikka, kyllä maha toimii! On toiminut koko ajan reippaasti. Mitään ilmavaivoja tai närästystä ei ole ollut ja nyt ilmeisesti pavut on saaneet vähän käymistä aikaan. Onneksi ruokasooda auttoi ahdingossa. Pavut ei ehkä ole mun juttu muutenkaan ja palailen shiratakiin myös kunhan pääsen tästä taas kauppaan.

        terv kn.

        Mulla oli tuo kutistuminen just päin vastoin kuin sinulla eli yläpäästä pienenee mutta ei alapäästä.


    • Anonyymi

      Sain taas uuden ihanan jutun ruokavaliooni, nimittäin mantelileipä. Herkkua! Oli ihana syödä leipää 3.5kk jälkeen, siemennäkkäri on mielestäni eri asia, vaikka siitäkin pidän. Eilen korvasin sämpylöillä lämpimän aterian.

      Mielenkiintoista tehdä havaintoja omasta kropasta. Nyt on taas kk-kierto sellaisessa kohtaa, että ihan jopa nälättää, syön useammin ja paino hetkellisesti junnaa. Yleensä sitten menkkojen jälkeen katoaa vaa´asta kilo. Muutenkin pudotustahti on viime aikoina mennyt siihen 0,5kg/vko. Se on ihan hyvä tahti se, kun tulee huomaamatta. Vaaka näyttää nyt -12kg kun 15 viikkoa on eletty vähähiilihydraattisesti. Tiedän, että enemmänkin olisi irronnut jos liikkuisin enemmän ja olisin vielä tarkempi syömisistäni. Mutta koska pidän tätä nyt elämäntapana, niin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen!

      Tänään ruokalistalla on kanaa, sataykastiketta ja höyrytettyä parsakaalia. Perjantaina syötiin ravintolassa ja aamulla tsekkaus ketostix-tikulla osoitti, etten tippunut ketoosista. Ensi viikkoon suunnittelen kokkaavani kukkakaali-parsakaali-ruusukaaligratiinia, sitä voi sitten syödä kanan ja kalan kanssa.

      Yksi asia mistä olen tässä ruokavaliossa melkeinpä onnellisin. Nimittäin ettei tarvitse syödä aamupalaa! Kaikki terveysihmiset toitottaa aamupalan tärkeyttä ja olihan se ennen itselläkin, että jos ei syönyt aamupalaa, niin tuli ylilyöntejä iltapäivällä ja illalla syömisten kanssa. Nyt voi vetää vaan sen rasvakahvin, eikä lounaalla ole mitenkään erityisen nälkä edes. Verensokerit pysyy tasaisena ja ei tule mielitekoja. Ihanan vapauttavaa kun ei tarvitse aamupalasta stressata. Tänään olen herännyt 6.45 ja kohta otan poikkeuksellisesti aamupalaa (kananmuna, kurkkua, kukkakaalia sekä rahkaa siemenillä, pähkinöillä ja pensasmustikoilla), koska lähden kaupoille kiertelemään. Sekin on ihanaa, että nykyään pärjää sen 6h ruokien välillä, ei tarvi koko ajan olla miettimässä ja kokkailemassa ruokia, voi olla menossa pidempään ja hätävaraksi riittää vaikka mantelit käsilaukussa.

      Mutta nyt kampaamaan naama. Kaupoilta yritän etsiä uuden syystakin ainakin. Alushousut on myös jääneet isoiksi, hassua kun rintsikat taas ei. Tai toisaalta, rintsikat oli ennen kiristävät, vaikka oli viimeisellä löysimmällä hakasella kiinni. Nyt on kireimmällä ja istuu kivasti.

      • Anonyymi

        Paljonko on rasvat, hiilihydraatit,proteenit,kalorit päivässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on rasvat, hiilihydraatit,proteenit,kalorit päivässä?

        En laske enää! :) Hiilarit kuitenkin pysyy alle 30. Tai en kyllä tiedä niinä päivinä kun laitan mustikoita rahkan sekaan. Mutta joskus en syö marjoja tai rahkaa, sillon on reilusti alle 20hh/pvä. Rasvaa tulee aamulla rasvakahvista (mct voi), salaattiin lorautuksena (avokado oliivi), protskun mukana & paistamisesta (yleensä oliivi).


    • Anonyymi

      Millä tavoin helposti korvaat kasviksilla 3:n grillatun kokonaisen grillikanan sisältämän prtoteiinimäärän päivittäisessä ruokavaliossasi?

      • Anonyymi

        Puhumattakaan tuosta rasvasta nahkoineen! Vaikeaa saada kaalista samaa määrää rasvaa.


    • Anonyymi

      Kerroin aiemmin näkkäristäni, mutta kirjoitus oli poistettu. Tänään nimittäin tein siemennäkkäriä ja laitoin rasvana voisulaa öljyn tilalla niin tuli entistä rapeampi ja herkullisempi näkkäri. Tätä sitten juuston kanssa, herkkua!

      T kn

      • Anonyymi

        Syytäkin oli poistaa, jos siihen oli kätketty vihapuhetta ruokatermien sekaan. :)

        Itse söin äsken smoothien jossa oli kolme tomaattia, pieni kesäkurpitsa, kylmäpuristettua rypsiöljyä sekä runsaasti keitettyä härkäpapua (paino ehkä 100 - 150 g).

        Tuli tosi hyvä olo sen jälkeen ja istun nyt tässä sohvalla lähes ekstaasissa.


      • Anonyymi

        Melkein täytyy kokeilla itsekin tuolla voilla :) Rapeaa olen saanut muutoinkin. Ensimmäistä kertaa kokeillessani suolaa oli liikaa kun laitoin ohjeen mukaan. Käytän suolaisia täytteitä niin ei tarvitse olla niin paljoa itse näkkärissä.

        Oletko tehnyt mantelisämpylöitä, ne on kans hyviä. Voisin tänään taas tehdä. Manteli, juustoraaste ja kananmuna tekee niistä täyteläisen ja niillä korvasin aterian kun en jaksanut kokata.

        Mun viimeaikainen iltapala on ollut 1dl rahkaa ja 1dl hiilaritonta soijajogurttia sekaisin. Siihen sekaan chian-, kurpitsan- ja pellavansiemeniä sekä manteleita ja niitä aivopähkinöitä (en muista nimeä). Joskus laitan mustikoita myös.

        Olen syönyt myös papupastaa ja kanakastiketta. Ja kolmen kaalin gratiinia fetalihapullilla. Syksyn tullen tämmöiset ruokaisat ruoat maistuu, on minulle luontaista. Kesällä maistui salaattisapuskat. Mä yritän hyväksyä tarpeet ja muutokset.

        Mulla yksi motivaattori painonpudotukseen ja uuteen elämäntapaan oli se, kun tajusin olevani koronan riskiryhmää painon takia. 99kg/168cm ja sairastuminen olisi voinut olla vakavaa. Olen sen vuoksi iloinen pudotuksestani, vaikkei tauti vieläkään välttämättä olisi läpihuutojuttu 86kg painoisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein täytyy kokeilla itsekin tuolla voilla :) Rapeaa olen saanut muutoinkin. Ensimmäistä kertaa kokeillessani suolaa oli liikaa kun laitoin ohjeen mukaan. Käytän suolaisia täytteitä niin ei tarvitse olla niin paljoa itse näkkärissä.

        Oletko tehnyt mantelisämpylöitä, ne on kans hyviä. Voisin tänään taas tehdä. Manteli, juustoraaste ja kananmuna tekee niistä täyteläisen ja niillä korvasin aterian kun en jaksanut kokata.

        Mun viimeaikainen iltapala on ollut 1dl rahkaa ja 1dl hiilaritonta soijajogurttia sekaisin. Siihen sekaan chian-, kurpitsan- ja pellavansiemeniä sekä manteleita ja niitä aivopähkinöitä (en muista nimeä). Joskus laitan mustikoita myös.

        Olen syönyt myös papupastaa ja kanakastiketta. Ja kolmen kaalin gratiinia fetalihapullilla. Syksyn tullen tämmöiset ruokaisat ruoat maistuu, on minulle luontaista. Kesällä maistui salaattisapuskat. Mä yritän hyväksyä tarpeet ja muutokset.

        Mulla yksi motivaattori painonpudotukseen ja uuteen elämäntapaan oli se, kun tajusin olevani koronan riskiryhmää painon takia. 99kg/168cm ja sairastuminen olisi voinut olla vakavaa. Olen sen vuoksi iloinen pudotuksestani, vaikkei tauti vieläkään välttämättä olisi läpihuutojuttu 86kg painoisena.

        Joo mantelisämpylä on tuttu. ☺️ pitäisi tehdä taas, kesällä pari kertaa tein kun teki mieli pehmeää leipää. Voisi tehdäkin oikein kunnon hampurilaisia viikonloppuna. Mäkään en laita yleensä suolaa ollenkaan näkkärin, just päällysten takia.

        Minkä merkkistä tuo hiilariton soijajugurtti, olen yrittäny etsiä kaupoista? Onko se alproa?

        Olisko aivopähkinä saksanpähkinä? 🙂 Niitä saakin edullisesti Lidlistä. Lidl on mulle pähkinä- ja juusto-ostospaikka. Ostan yleensä pussitolkulla pähkinää varastoon.

        Kyllähän se painon putoaminen on valtava ilonaihe ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytäkin oli poistaa, jos siihen oli kätketty vihapuhetta ruokatermien sekaan. :)

        Itse söin äsken smoothien jossa oli kolme tomaattia, pieni kesäkurpitsa, kylmäpuristettua rypsiöljyä sekä runsaasti keitettyä härkäpapua (paino ehkä 100 - 150 g).

        Tuli tosi hyvä olo sen jälkeen ja istun nyt tässä sohvalla lähes ekstaasissa.

        Niin varmaan se on vihapuhetta jonkun mielestä jos sanoo syövänsä voita 😏 laitan vielä näkkärinkin päälle voita.

        Jos laittaa 3 tomaattia, kesäkurpitsan ja vielä moisen määrän papua smoothieen niin siitä tulee varmaan litra, koska jotain nestettäkin täytyy olla että sen saa hienoksi. Melkoiset annoskoot... Uskon että olet ekstaasissa, Melkosta kulinarismia. 😃 Herkkuva varmaan. Ehdotan vielä että lisäät smoothieen einesmaksalaatikkoa ja eskimopuikon.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mantelisämpylä on tuttu. ☺️ pitäisi tehdä taas, kesällä pari kertaa tein kun teki mieli pehmeää leipää. Voisi tehdäkin oikein kunnon hampurilaisia viikonloppuna. Mäkään en laita yleensä suolaa ollenkaan näkkärin, just päällysten takia.

        Minkä merkkistä tuo hiilariton soijajugurtti, olen yrittäny etsiä kaupoista? Onko se alproa?

        Olisko aivopähkinä saksanpähkinä? 🙂 Niitä saakin edullisesti Lidlistä. Lidl on mulle pähkinä- ja juusto-ostospaikka. Ostan yleensä pussitolkulla pähkinää varastoon.

        Kyllähän se painon putoaminen on valtava ilonaihe ☺️

        Nyt kaivoin kaupasta hiilaritonta soijajugurttia, kun kävin kaikki sokeroimattomat tuotteet läpi eli oli Alpro Organic Plantgurt.

        Kuituketjuun laitoinkin jo riemua siitä kun saa ilmaista ja ravinteikasta marjaa eli Aroniaa laitettua kans jugurttiin tai rahkaan tai smoothieen. Aronia on aliarvostettu supermarja, onhan se karvas mutta syön ihan ylivertaisen terveysvaikutusten vuoksi. Suu on tottunut.

        t. kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan se on vihapuhetta jonkun mielestä jos sanoo syövänsä voita 😏 laitan vielä näkkärinkin päälle voita.

        Jos laittaa 3 tomaattia, kesäkurpitsan ja vielä moisen määrän papua smoothieen niin siitä tulee varmaan litra, koska jotain nestettäkin täytyy olla että sen saa hienoksi. Melkoiset annoskoot... Uskon että olet ekstaasissa, Melkosta kulinarismia. 😃 Herkkuva varmaan. Ehdotan vielä että lisäät smoothieen einesmaksalaatikkoa ja eskimopuikon.

        T kn

        Piti oikein tarkistaa ravintoarvot:

        https://härkäpapusmoothie.surge.sh/

        Kaloreita 422, proteiineja 16 g, hiilihydraatteja 43 g, kuituja 16 g. Hiilihydraatit ovat matalan glykeemisen indeksin hiilareita. Proteiineja saisi olla hieman enemmänkin.

        »Ehdotan vielä että lisäät smoothieen einesmaksalaatikkoa ja eskimopuikon.»

        Liikaa huonoja hiilihydraatteja, eikä tuo enää lisäarvoa keitokseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytäkin oli poistaa, jos siihen oli kätketty vihapuhetta ruokatermien sekaan. :)

        Itse söin äsken smoothien jossa oli kolme tomaattia, pieni kesäkurpitsa, kylmäpuristettua rypsiöljyä sekä runsaasti keitettyä härkäpapua (paino ehkä 100 - 150 g).

        Tuli tosi hyvä olo sen jälkeen ja istun nyt tässä sohvalla lähes ekstaasissa.

        "Itse söin äsken smoothien jossa oli kolme tomaattia, pieni kesäkurpitsa, kylmäpuristettua rypsiöljyä sekä runsaasti keitettyä härkäpapua"

        Nyt en ihmettele että miksi istut yöt ja päivät yksin netissä ja vanhapoika. Mahtaa olla metaanikaasutuotanto ihan hurjaa sulla.,.. Ei pääse rehveille, kun kaasuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti oikein tarkistaa ravintoarvot:

        https://härkäpapusmoothie.surge.sh/

        Kaloreita 422, proteiineja 16 g, hiilihydraatteja 43 g, kuituja 16 g. Hiilihydraatit ovat matalan glykeemisen indeksin hiilareita. Proteiineja saisi olla hieman enemmänkin.

        »Ehdotan vielä että lisäät smoothieen einesmaksalaatikkoa ja eskimopuikon.»

        Liikaa huonoja hiilihydraatteja, eikä tuo enää lisäarvoa keitokseeni.

        Teetko kaikista aterioista harmaata mössöä teharilla? Jos saat pihvin ja ranskikset eteen niin laitat ne myllyyn ja jauhat ne liemeksi ja ylpeänä kerrot mitkä ravintoarvot. Voi säästää aikaa että laitat samaan syssyyn ne kaljat ja jäätelöt tai mitä syöt jälkiruokana. 🤢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse söin äsken smoothien jossa oli kolme tomaattia, pieni kesäkurpitsa, kylmäpuristettua rypsiöljyä sekä runsaasti keitettyä härkäpapua"

        Nyt en ihmettele että miksi istut yöt ja päivät yksin netissä ja vanhapoika. Mahtaa olla metaanikaasutuotanto ihan hurjaa sulla.,.. Ei pääse rehveille, kun kaasuttaa.

        Itsellä tulee tosiaan pitkin päivää vilkuiltua nettiä. Ensimmäisen kerran pian heräämisen jälkeen ja viimeisen kerran 15 min ennen nukkumaanmenoa.

        Vastoin yleistä luuloa palkokasvit eivät aiheuta ilmavaivoja. Tosin herkkävatsaisiakin varmasti on, kuten ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetko kaikista aterioista harmaata mössöä teharilla? Jos saat pihvin ja ranskikset eteen niin laitat ne myllyyn ja jauhat ne liemeksi ja ylpeänä kerrot mitkä ravintoarvot. Voi säästää aikaa että laitat samaan syssyyn ne kaljat ja jäätelöt tai mitä syöt jälkiruokana. 🤢

        »Teetko kaikista aterioista harmaata mössöä teharilla?» – Kotona useimmista. Työpaikalla normaali lounas.

        »Jos saat pihvin ja ranskikset eteen niin laitat ne myllyyn ja jauhat ne liemeksi ja ylpeänä kerrot mitkä ravintoarvot.» – Pihvit ja varsinkin ranskalaiset ovat osaltani last season -kamaa, eli en syö sellaisia edes ravintolassa. Smoothie ei ole lientä, vaan paksua mössöä.

        »Voi säästää aikaa, että laitat samaan syssyyn ne kaljat ja jäätelöt tai mitä syöt jälkiruokana» – En juo kaljaa enkä syö jälkiruokaa, paitsi työpaikalla jälkimmäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kaivoin kaupasta hiilaritonta soijajugurttia, kun kävin kaikki sokeroimattomat tuotteet läpi eli oli Alpro Organic Plantgurt.

        Kuituketjuun laitoinkin jo riemua siitä kun saa ilmaista ja ravinteikasta marjaa eli Aroniaa laitettua kans jugurttiin tai rahkaan tai smoothieen. Aronia on aliarvostettu supermarja, onhan se karvas mutta syön ihan ylivertaisen terveysvaikutusten vuoksi. Suu on tottunut.

        t. kn

        Huomasin nyt vasta tsekata tätä ketjua. Joo tuota Alpron no sugars -jogua olen syönyt. Se maku ei ole kaikista imartelevin, mutta nyt menee mulla kreikkalaisen/turkkilaisen/rahkan seassa 50/50% sekoituksella.

        Kerro mitä sä tykkäät tosta hiilarittoman jogun mausta :) Ja saksanpähkinöitä taisi olla mun aivopähkinät. Ostan kans Lidlistä. Ostan myös viipaloitua juustoa Lidlistä, tykkään goudan ja emmentalin ostaa viipaloituna. Rullaan iltapalalla tai suolaisen himossa leikkelettä ja juustoa rullalle ja napaan :)

        Mä en ole ikinä maistanut aroniaa. Taitaa olla koristearonia tuo pensasaita mikä meillä on. Linnut syö ne marjat :D Mustikka on ainoa marja mitä olen syönyt, pitäisikin laajentaa sitä valikoimaa!

        Mulla on taas viikonloppuna hotelliaamiainen ja ravintolasyömistä edessä. Reissu liittyy teinien urheilukisaan. Ihanaa kun ei tarvi kokkailla, tämä päivä meni jämäruuilla - salaatti kananlopusta ja miehen tekemää kaalipataa. Sunnuntai-illaksi kotiinpaluuseen varaan kukkispitsan ainekset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        »Teetko kaikista aterioista harmaata mössöä teharilla?» – Kotona useimmista. Työpaikalla normaali lounas.

        »Jos saat pihvin ja ranskikset eteen niin laitat ne myllyyn ja jauhat ne liemeksi ja ylpeänä kerrot mitkä ravintoarvot.» – Pihvit ja varsinkin ranskalaiset ovat osaltani last season -kamaa, eli en syö sellaisia edes ravintolassa. Smoothie ei ole lientä, vaan paksua mössöä.

        »Voi säästää aikaa, että laitat samaan syssyyn ne kaljat ja jäätelöt tai mitä syöt jälkiruokana» – En juo kaljaa enkä syö jälkiruokaa, paitsi työpaikalla jälkimmäistä.

        "Pihvit ja varsinkin ranskalaiset ovat osaltani last season -"

        Laitatko pizzan tehosekoittimeen? Sehän on vielä aitoa pizzaa senkin jälkeen koska siellä on vehnäjauhoja? 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin nyt vasta tsekata tätä ketjua. Joo tuota Alpron no sugars -jogua olen syönyt. Se maku ei ole kaikista imartelevin, mutta nyt menee mulla kreikkalaisen/turkkilaisen/rahkan seassa 50/50% sekoituksella.

        Kerro mitä sä tykkäät tosta hiilarittoman jogun mausta :) Ja saksanpähkinöitä taisi olla mun aivopähkinät. Ostan kans Lidlistä. Ostan myös viipaloitua juustoa Lidlistä, tykkään goudan ja emmentalin ostaa viipaloituna. Rullaan iltapalalla tai suolaisen himossa leikkelettä ja juustoa rullalle ja napaan :)

        Mä en ole ikinä maistanut aroniaa. Taitaa olla koristearonia tuo pensasaita mikä meillä on. Linnut syö ne marjat :D Mustikka on ainoa marja mitä olen syönyt, pitäisikin laajentaa sitä valikoimaa!

        Mulla on taas viikonloppuna hotelliaamiainen ja ravintolasyömistä edessä. Reissu liittyy teinien urheilukisaan. Ihanaa kun ei tarvi kokkailla, tämä päivä meni jämäruuilla - salaatti kananlopusta ja miehen tekemää kaalipataa. Sunnuntai-illaksi kotiinpaluuseen varaan kukkispitsan ainekset.

        Tämä on hyvää ja vhh https://www.foodie.fi/entry/rainbow-luomu-soijavalmiste-500-g/6414893096097


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pihvit ja varsinkin ranskalaiset ovat osaltani last season -"

        Laitatko pizzan tehosekoittimeen? Sehän on vielä aitoa pizzaa senkin jälkeen koska siellä on vehnäjauhoja? 😆

        Miksi kyselet koko ajan ruoka-aineista, joita kukaan fiksu ihminen ei syö ikinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin nyt vasta tsekata tätä ketjua. Joo tuota Alpron no sugars -jogua olen syönyt. Se maku ei ole kaikista imartelevin, mutta nyt menee mulla kreikkalaisen/turkkilaisen/rahkan seassa 50/50% sekoituksella.

        Kerro mitä sä tykkäät tosta hiilarittoman jogun mausta :) Ja saksanpähkinöitä taisi olla mun aivopähkinät. Ostan kans Lidlistä. Ostan myös viipaloitua juustoa Lidlistä, tykkään goudan ja emmentalin ostaa viipaloituna. Rullaan iltapalalla tai suolaisen himossa leikkelettä ja juustoa rullalle ja napaan :)

        Mä en ole ikinä maistanut aroniaa. Taitaa olla koristearonia tuo pensasaita mikä meillä on. Linnut syö ne marjat :D Mustikka on ainoa marja mitä olen syönyt, pitäisikin laajentaa sitä valikoimaa!

        Mulla on taas viikonloppuna hotelliaamiainen ja ravintolasyömistä edessä. Reissu liittyy teinien urheilukisaan. Ihanaa kun ei tarvi kokkailla, tämä päivä meni jämäruuilla - salaatti kananlopusta ja miehen tekemää kaalipataa. Sunnuntai-illaksi kotiinpaluuseen varaan kukkispitsan ainekset.

        Se jugu on ihan hyvää, mielestäni pehmeän makuinen. Marjat maustaa niin ei erota eroa tavalliseen maitojugurttiin.

        Tänään olikin taas ulkoilupäivä ja kävelyä 7h. Aika kipeänä jalat ja lonkat. Kuidun syönti on vetänyt suolet aika täyteen tavaraa joten oli helpottava tämä rasitus että pääsi kuormasta eroon, varmaan laihduin pari kiloa 🤭

        Aamusta söin kaksi paistettua munaa ja kahvia. Eväänä suolamantelipussi 90g ja Pirkka Luomu 75% suklaalevy 80g. Suklaasta hiilaria 24g ja mantelista jotain 3g.

        Unohdin mantelijauheen sämpylää varten joten on taas kukkispizzailta. Päälle paprikaa ja salamia, chiliä, oliivia. Kyytipoikana punaviiniä. Muuta ei jaksa ajatella kun voimat on loppu.

        Oli ihana olla taas luontoretkellä ja oli hyvä sää. Mukavat lauantaiehtoot vain kaikille 🙂 🍷🍕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jugu on ihan hyvää, mielestäni pehmeän makuinen. Marjat maustaa niin ei erota eroa tavalliseen maitojugurttiin.

        Tänään olikin taas ulkoilupäivä ja kävelyä 7h. Aika kipeänä jalat ja lonkat. Kuidun syönti on vetänyt suolet aika täyteen tavaraa joten oli helpottava tämä rasitus että pääsi kuormasta eroon, varmaan laihduin pari kiloa 🤭

        Aamusta söin kaksi paistettua munaa ja kahvia. Eväänä suolamantelipussi 90g ja Pirkka Luomu 75% suklaalevy 80g. Suklaasta hiilaria 24g ja mantelista jotain 3g.

        Unohdin mantelijauheen sämpylää varten joten on taas kukkispizzailta. Päälle paprikaa ja salamia, chiliä, oliivia. Kyytipoikana punaviiniä. Muuta ei jaksa ajatella kun voimat on loppu.

        Oli ihana olla taas luontoretkellä ja oli hyvä sää. Mukavat lauantaiehtoot vain kaikille 🙂 🍷🍕

        Kiva kun tykkäsit hiilarittomasta jogusta! Mä vielä sekoittelen rahkaan, turkkilaiseen tai kreikkalaiseen ja totuttelen makuun :)

        Ihailen sun reippautta liikkua! :) Mä en pysty samaan. Haluaisin kyllä.

        Nyt on viikonloppu hotelliyön kanssa ohi. Söin eilen lounaaksi kaupan valmissalaatin ilman leipäkuutioita. Illalla ravintolassa ribsejä ja kylkeen pienen avokadosalaatin. Ribsien marinadi maistui makealta (tietysti, olisi pitänyt arvata!) ja söin vajaa puolet annoksesta. Onneksi on teinit omasta takaa, niillä on pohjaton maha ja söivät loput. Join viiniä ja light lonkeroa myös.

        Aamupalalla oli samettisen pehmeää ja täyteläistä maustamatonta jogurttia. Namia! Laitoin sekaan vähän hotellin marjasekoitusta, joka yleensä on aika hapanta...nyt sekin maistui makealta. Lisäksi laitoin chian siemeniä, pellavansiemeniä ja seesaminsiemeniä. Ja hasselpähkinöitäkin. Tietty otin myös munakokkelia, pekonia, juustoa, salaattia, tomaattia ja kurkkua.

        Söin lounaaksi taas salaatin ja kotiuduttua olikin julmettu nälkä ja teki mieli kaikkea. Menin ABC:lle ja ostin ruokaa ja lisäksi sipsejä ja juustonaksuja. Teki niin älyttömästi mieli! Sain sen ilon, että nostin ostoskoriin, laitoin hihnalle ja tunnustelin pussin rapinaa. Mutta muruakaan en aio syödä, nautin kun muu perhe saa syödä.

        Kotona sön kaksi isoa mantelisämpylää, joiden päällä oli 2 kananmunaa juustoineen, leikkeleineen ja kasviksia jne. Se oli just hyvä täyttävä iltapala. Nyt ei nuo sipsit enää puhuttele.

        Käyn kohta pissimässä ketostix-tikkuun. Veikkaan, että menin ekaa kertaa ulos ketoosista sitten kesäkuun, mutta en aio itseäni siitä soimata sen enempää. Ostin viikonloppuna kivan säänkestävän ulkoilutakin ja ajattelin alkaa sitä ulkoiluttaa ahkerasti :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun tykkäsit hiilarittomasta jogusta! Mä vielä sekoittelen rahkaan, turkkilaiseen tai kreikkalaiseen ja totuttelen makuun :)

        Ihailen sun reippautta liikkua! :) Mä en pysty samaan. Haluaisin kyllä.

        Nyt on viikonloppu hotelliyön kanssa ohi. Söin eilen lounaaksi kaupan valmissalaatin ilman leipäkuutioita. Illalla ravintolassa ribsejä ja kylkeen pienen avokadosalaatin. Ribsien marinadi maistui makealta (tietysti, olisi pitänyt arvata!) ja söin vajaa puolet annoksesta. Onneksi on teinit omasta takaa, niillä on pohjaton maha ja söivät loput. Join viiniä ja light lonkeroa myös.

        Aamupalalla oli samettisen pehmeää ja täyteläistä maustamatonta jogurttia. Namia! Laitoin sekaan vähän hotellin marjasekoitusta, joka yleensä on aika hapanta...nyt sekin maistui makealta. Lisäksi laitoin chian siemeniä, pellavansiemeniä ja seesaminsiemeniä. Ja hasselpähkinöitäkin. Tietty otin myös munakokkelia, pekonia, juustoa, salaattia, tomaattia ja kurkkua.

        Söin lounaaksi taas salaatin ja kotiuduttua olikin julmettu nälkä ja teki mieli kaikkea. Menin ABC:lle ja ostin ruokaa ja lisäksi sipsejä ja juustonaksuja. Teki niin älyttömästi mieli! Sain sen ilon, että nostin ostoskoriin, laitoin hihnalle ja tunnustelin pussin rapinaa. Mutta muruakaan en aio syödä, nautin kun muu perhe saa syödä.

        Kotona sön kaksi isoa mantelisämpylää, joiden päällä oli 2 kananmunaa juustoineen, leikkeleineen ja kasviksia jne. Se oli just hyvä täyttävä iltapala. Nyt ei nuo sipsit enää puhuttele.

        Käyn kohta pissimässä ketostix-tikkuun. Veikkaan, että menin ekaa kertaa ulos ketoosista sitten kesäkuun, mutta en aio itseäni siitä soimata sen enempää. Ostin viikonloppuna kivan säänkestävän ulkoilutakin ja ajattelin alkaa sitä ulkoiluttaa ahkerasti :)

        Hotelliaamiaiset on helppoja karppaajalle. 🙂
        Itse myös menen munalla ja pekonilla ja pähkinöillä. Tuo on mahtavaa että hotellit tarjoaa siemeniä ja pähkinöitä ja sokerittomia tuotteita joten jokainen voi valita omaan ruokavalioon sopivia osia. Mulle aamiaisesta tärkeintä on kahvi. Ilman sitä ei aamu lähde käyntiin. Muusta ei ole niin tarkkaa ja suunnittelen että seuraavalla hotelliaamiaiskerralla syön croissantit. Ehkä kerran vuodessa tämän verran voisi riskeerata.

        Minulla kun pahin asia on vehnäjauhon ja rasvan yhdistelmä joka aiheuttaa järkyttävät vatsakivut ja närästyksen. Eli joulutorttuja, pasteijoita jne ei voi syödä ollenkaan.

        Ennen oli tosi vaikea mennä Lidlin paistopisteen ohi ostamatta, tulee ihanat tuoksut. Nyt sama tuoksu on yhtä ihana muttei vesi herahda enää kielelle. Tämä on musta tosi kumma juttu. Sitä voi oppia pois asioista tai aivot ja palkitsemisjärjestelmä ei enää reagoi.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä tulee tosiaan pitkin päivää vilkuiltua nettiä. Ensimmäisen kerran pian heräämisen jälkeen ja viimeisen kerran 15 min ennen nukkumaanmenoa.

        Vastoin yleistä luuloa palkokasvit eivät aiheuta ilmavaivoja. Tosin herkkävatsaisiakin varmasti on, kuten ap.

        "Vastoin yleistä luuloa palkokasvit eivät aiheuta ilmavaivoja."

        Siis onko sinun ymmärryksen mukaan luulosta, jos herneet, pavut ja linssit pierettää? Voin sanoa, että se haju ja turvotus ole luuloa. 😂Se on ihan fakta että ne aiheuttaa kaasunmuodostusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vastoin yleistä luuloa palkokasvit eivät aiheuta ilmavaivoja."

        Siis onko sinun ymmärryksen mukaan luulosta, jos herneet, pavut ja linssit pierettää? Voin sanoa, että se haju ja turvotus ole luuloa. 😂Se on ihan fakta että ne aiheuttaa kaasunmuodostusta.

        Kaasunmuodostus on terveellistä kun se merkitsee sitä että suolistobakteerit toimivat. Liiallinen kaasunmuodostus voi kyllä aiheuttaa kipuja ja muita vaivoja.

        Minä liotan papuja vuorokauden ja vaihdan vettä kolmisen kertaa. Syön myös mustapapuja jotka pierettävät vähemmän kuten linssejäkin. Tuohon on jopa entsyymituote mutta muistaakseni sitä ei saa Suomesta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kaasunmuodostus on terveellistä kun se merkitsee sitä että suolistobakteerit toimivat. Liiallinen kaasunmuodostus voi kyllä aiheuttaa kipuja ja muita vaivoja.

        Minä liotan papuja vuorokauden ja vaihdan vettä kolmisen kertaa. Syön myös mustapapuja jotka pierettävät vähemmän kuten linssejäkin. Tuohon on jopa entsyymituote mutta muistaakseni sitä ei saa Suomesta.

        Laatikaisen mukaan »suolistossa syntyvät kaasut erittyvät elimistöstä paitsi pieruna myös siirtymällä vereen ja sitten keuhkojen kautta uloshengitysilmaan. Arviolta yli puolet vedystä siirtyy tätä kautta ulos kehosta. Suolistoaiheisissa ravitsemusutkimuksissa mitataankin hyvin tavallisesti vedyn ja metaanin erittymistä hengitykseen. Joidenkin ihmisen elimistö on ilmeisesti tehokkaampi pääsemään eroon kaasusta juuri tätä reittiä pitkin, joten pieruja ei välttämättä synny paljoa, vaikka ruokavaliossa olisi paljon fermentoituvia hiilihydraatteja. Osa kaasusta tulee myös röyhtäilynä, ja lisäksi tietyt suolistobakteerit kuluttavat toisten suolistobakteerien synnyttämiä kaasuja.»

        Itsellä ilmeisesti tällainen syntymätehokas koneisto, joka ottaa talteen tehokkaasti kaikki kalorit ja poistaa suuren osan vedyistä ja metaaneista hengityksen mukana. Lisäksi olen huomannut, että elimistö – tai ainakin oma elimistöni – myös tottuu ajan myötä tehokkaaseen kuitupitoisen ravinnon käsittelyyn ilman suolistokaasuja.

        https://www.pronutritionist.net/2014/11/terveys-se-siella-suhisee-suolistossa/


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kaasunmuodostus on terveellistä kun se merkitsee sitä että suolistobakteerit toimivat. Liiallinen kaasunmuodostus voi kyllä aiheuttaa kipuja ja muita vaivoja.

        Minä liotan papuja vuorokauden ja vaihdan vettä kolmisen kertaa. Syön myös mustapapuja jotka pierettävät vähemmän kuten linssejäkin. Tuohon on jopa entsyymituote mutta muistaakseni sitä ei saa Suomesta.

        Minulta poistettiin kommentti, jossa oli lyhyt sitaatti. Nyt uusintayritys:

        On yksiöllisiä eroja kaasunmuodostuksessa. Osa (joillakin lähes kaikki) tulee pois hengityksen mukana tai röyhtäisyinä. Lisäksi kuituihin ilmeisesti myös tottuu.

        Ks. Reijo Laatikainen »Terveys se siellä suolistossa suhisee».


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikaisen mukaan »suolistossa syntyvät kaasut erittyvät elimistöstä paitsi pieruna myös siirtymällä vereen ja sitten keuhkojen kautta uloshengitysilmaan. Arviolta yli puolet vedystä siirtyy tätä kautta ulos kehosta. Suolistoaiheisissa ravitsemusutkimuksissa mitataankin hyvin tavallisesti vedyn ja metaanin erittymistä hengitykseen. Joidenkin ihmisen elimistö on ilmeisesti tehokkaampi pääsemään eroon kaasusta juuri tätä reittiä pitkin, joten pieruja ei välttämättä synny paljoa, vaikka ruokavaliossa olisi paljon fermentoituvia hiilihydraatteja. Osa kaasusta tulee myös röyhtäilynä, ja lisäksi tietyt suolistobakteerit kuluttavat toisten suolistobakteerien synnyttämiä kaasuja.»

        Itsellä ilmeisesti tällainen syntymätehokas koneisto, joka ottaa talteen tehokkaasti kaikki kalorit ja poistaa suuren osan vedyistä ja metaaneista hengityksen mukana. Lisäksi olen huomannut, että elimistö – tai ainakin oma elimistöni – myös tottuu ajan myötä tehokkaaseen kuitupitoisen ravinnon käsittelyyn ilman suolistokaasuja.

        https://www.pronutritionist.net/2014/11/terveys-se-siella-suhisee-suolistossa/

        Vielä pahempi jos metaanit tulee suun kautta. Mulla papupastastakin tuli jo aika kovat pieretykset, kun söin sitä useampana päivänä. Ensimmäinen ei vaikuttanut mutta seuraavat kyllä alkoi tuntua. Papupastan kai pitäis olla aika moneen kertaan kypsytettyä ja kuivattua sun muuta.

        Olis kiva että lähteinä voisi joskus käyttää muutakin kuin laatikaista, kai niitä muitakin on.
        Linssit on minun herkkuruokaa, mutta on pakko pitää taukoa hiilarien ja tuon pieretyksen takia.

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00022

        t. kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pahempi jos metaanit tulee suun kautta. Mulla papupastastakin tuli jo aika kovat pieretykset, kun söin sitä useampana päivänä. Ensimmäinen ei vaikuttanut mutta seuraavat kyllä alkoi tuntua. Papupastan kai pitäis olla aika moneen kertaan kypsytettyä ja kuivattua sun muuta.

        Olis kiva että lähteinä voisi joskus käyttää muutakin kuin laatikaista, kai niitä muitakin on.
        Linssit on minun herkkuruokaa, mutta on pakko pitää taukoa hiilarien ja tuon pieretyksen takia.

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00022

        t. kn

        »Olis kiva että lähteinä voisi joskus käyttää muutakin kuin laatikaista, kai niitä muitakin on.»

        Laatikaisen ja Terveyskirjaston tekstit eivät ole mitenkään ristiriidassa keskenään, vaikka Laatikaisen tunnut torjuvan niin kategorisesti, ettet lukenut edes linkkini tekstiä. Laatikainenhan on melkoinen vatsa-asiantuntija.

        Tuossa linkkaamassani artikkelissa hän kirjoitti myös, että »Toisaalta, jatkuva runsas kaasun syntyminen voi olla merkki hoitoa kaipaavasta vatsavaivasta, kuten ärtyvän suolen oireyhtymästä, keliakiasta tai suoliston tulehduksellisesta sairaudesta. Tällöin kaasun tuottoon liittyy usein muitakin oireita, kuten kipua, ripulia, voimakasta turvottelua ja/tai verenvuotoa suolesta. Näissä tapauksissa kaasun tuottoon on suhtauduttava aivan eri tavalla -ja myös hoitotoimenpiteet ovat erilaiset kuin tässä kirjoituksessa esitetyt.»

        Miten tuo yllä oleva sitaatti eroaa asiasisällöltään Terveyskirjaston artikkelista? Sen on muuten kirjoittanut ylilääkäri Pertti Mustajoki, jota haastateltiin asiantuntijana Ylen jutussa »Muodikas ketogeeninen dieetti sisältää 70 prosenttia rasvaa – voiko sillä silti laihtua? Yle selvitti dieetin hyödyt ja haitat» https://yle.fi/uutiset/3-10888148


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pahempi jos metaanit tulee suun kautta. Mulla papupastastakin tuli jo aika kovat pieretykset, kun söin sitä useampana päivänä. Ensimmäinen ei vaikuttanut mutta seuraavat kyllä alkoi tuntua. Papupastan kai pitäis olla aika moneen kertaan kypsytettyä ja kuivattua sun muuta.

        Olis kiva että lähteinä voisi joskus käyttää muutakin kuin laatikaista, kai niitä muitakin on.
        Linssit on minun herkkuruokaa, mutta on pakko pitää taukoa hiilarien ja tuon pieretyksen takia.

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00022

        t. kn

        »Vielä pahempi jos metaanit tulee suun kautta.»

        Höpö höpö. Menee ensin verenkiertoon, sitten keuhkoihin ja uloshengityksen mukana hajuttomasti ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pahempi jos metaanit tulee suun kautta. Mulla papupastastakin tuli jo aika kovat pieretykset, kun söin sitä useampana päivänä. Ensimmäinen ei vaikuttanut mutta seuraavat kyllä alkoi tuntua. Papupastan kai pitäis olla aika moneen kertaan kypsytettyä ja kuivattua sun muuta.

        Olis kiva että lähteinä voisi joskus käyttää muutakin kuin laatikaista, kai niitä muitakin on.
        Linssit on minun herkkuruokaa, mutta on pakko pitää taukoa hiilarien ja tuon pieretyksen takia.

        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00022

        t. kn

        Taas poistettiin minulta kommentti, mistä tein jo reklamaation. Palauttamista odottaessa seuraavassa sensuroitu versio:

        »Olis kiva että lähteinä voisi joskus käyttää muutakin kuin laatikaista, kai niitä muitakin on.»

        Laatikaisen ja Terveyskirjaston tekstit eivät ole mitenkään ristiriidassa keskenään, vaikka Laatikaisen tunnut torjuvan niin kategorisesti, ettet lukenut edes linkkini tekstiä. Laatikainenhan on melkoinen vatsa-asiantuntija.

        Tuossa linkkaamassani artikkelissa hän kirjoitti myös, että joillakin on kyse muusta kuin normaalista kaasuntuotoksesta ja siihen on suhtauduttava eri tavalla.

        Miten tuo kohta eroaa asiasisällöltään Terveyskirjaston artikkelista?

        Terveyskirjaston artikkelin on muuten kirjoittanut ylilääkäri Pertti Mustajoki, jota haastateltiin asiantuntijana Ylen jutussa »Muodikas ketogeeninen dieetti sisältää 70 prosenttia rasvaa – voiko sillä silti laihtua? Yle selvitti dieetin hyödyt ja haitat» https://yle.fi/uutiset/3-10888148


    • Anonyymi

      Jaahas ja se on maanantai.

      Aamulla soijajugurttia, sokerijuurikashiutaleita, chiaa ja mustaherukkaa. Kahvia.
      Lounaalle Jim Lim Farang-satayta, kanaa, parsakaalta ja korianteria sekä kesäkurpitsanuudelia julienne-raudalla.
      Illallinen on vielä hämärän peitossa, mutta voi olla että syön loput lounasruoasta jos tästä ei ehdi kauppaan.

      t. kn

      • Anonyymi

        Herkulliset ruuat sulla!

        Mä söin superhelpon lounaan - mausteista kukkakaaliriisiä kermalorauksella, lohta ja salaattia. Päivälliseksi kanasuikaleista jotain. Iltapalaksi vakkari, eli maustamatonta jogurttia (nyt ostin raibowta testiin!) ja sekaan mustikkaa, chiaa, pellavansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja pähkinöitä.

        Eilisillalla ketostix sanoi, että vielä oli hieman ketoaineita pississä. Aamulla jo syvempi ketoosi tikun mukaan. Sinällään turhia nuo tikuttamiset, koska aion aina palata reissujen yms jälkeen normaaliin arkiruokavalioon.

        Mä en tykkää olla valokuvissa. Viime kevään kuvissa näytän aivan kamalalta sotanorsulta :D Viikonloppuna otettiin perhekuva, enkä voi sanoa edelleenkään olevani tyytyväinen. Vaikka tuloksia on jo painon saralla, ei tyytyväisyyteen ole vielä varaa.

        Aika paljon menee aikaa ruoka-asioiden ympärillä. Suunnittelu, kaupassakäynti ja kokkaaminen. Olen nyt teineille ostanut pari kertaa einesruokaa, vähän huonoja vaan ovat syömään einestä kun aina on ollut kotiruokaa tarjolla. Omissa syömisissä en jousta. Ja toisaalta, tykkään salaateista ja munakkaista jotka on nopeita valmistaa ja pyrin pitämään niiden ainekset aina kaapissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herkulliset ruuat sulla!

        Mä söin superhelpon lounaan - mausteista kukkakaaliriisiä kermalorauksella, lohta ja salaattia. Päivälliseksi kanasuikaleista jotain. Iltapalaksi vakkari, eli maustamatonta jogurttia (nyt ostin raibowta testiin!) ja sekaan mustikkaa, chiaa, pellavansiemeniä, kurpitsansiemeniä ja pähkinöitä.

        Eilisillalla ketostix sanoi, että vielä oli hieman ketoaineita pississä. Aamulla jo syvempi ketoosi tikun mukaan. Sinällään turhia nuo tikuttamiset, koska aion aina palata reissujen yms jälkeen normaaliin arkiruokavalioon.

        Mä en tykkää olla valokuvissa. Viime kevään kuvissa näytän aivan kamalalta sotanorsulta :D Viikonloppuna otettiin perhekuva, enkä voi sanoa edelleenkään olevani tyytyväinen. Vaikka tuloksia on jo painon saralla, ei tyytyväisyyteen ole vielä varaa.

        Aika paljon menee aikaa ruoka-asioiden ympärillä. Suunnittelu, kaupassakäynti ja kokkaaminen. Olen nyt teineille ostanut pari kertaa einesruokaa, vähän huonoja vaan ovat syömään einestä kun aina on ollut kotiruokaa tarjolla. Omissa syömisissä en jousta. Ja toisaalta, tykkään salaateista ja munakkaista jotka on nopeita valmistaa ja pyrin pitämään niiden ainekset aina kaapissa.

        »Aika paljon menee aikaa ruoka-asioiden ympärillä. Suunnittelu, kaupassakäynti ja kokkaaminen.»

        Tuossa on kyllä kyllästymisenvaara.

        Hommaa tehosekoitin niin säästät aikaa. Siihen voi tyhjentää vaikka koko jääkapin sisällön ja tehdä selvää tuotteista, jotka muuten vanhenisivat.

        Hyvän tehosekoittimen saa reilusti alle 1000 eurolla. Itse ostin verkkokauppa.comista Black Friday -tarjouksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        »Aika paljon menee aikaa ruoka-asioiden ympärillä. Suunnittelu, kaupassakäynti ja kokkaaminen.»

        Tuossa on kyllä kyllästymisenvaara.

        Hommaa tehosekoitin niin säästät aikaa. Siihen voi tyhjentää vaikka koko jääkapin sisällön ja tehdä selvää tuotteista, jotka muuten vanhenisivat.

        Hyvän tehosekoittimen saa reilusti alle 1000 eurolla. Itse ostin verkkokauppa.comista Black Friday -tarjouksena.

        Suunnitteleeko tonnin tehosekoitin ruuat mun puolesta ja käy kaupassa ? :D

        Meiltä löytyy joku kallis Kenwood, en juurikaan käytä. Lisäksi on joku tupperin silppuri, se on käytössä.

        En koe silppuamista tai ruokahävikkiä ongelmaksi ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suunnitteleeko tonnin tehosekoitin ruuat mun puolesta ja käy kaupassa ? :D

        Meiltä löytyy joku kallis Kenwood, en juurikaan käytä. Lisäksi on joku tupperin silppuri, se on käytössä.

        En koe silppuamista tai ruokahävikkiä ongelmaksi ;)

        Tuskin Kenwoodilla on kalliita tehosekoittimia. Minulla on kesämökillä tehosekoittimen 300€ halpismalli. Kestää kevyttä käyttöä jokusen vuoden.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tuskin Kenwoodilla on kalliita tehosekoittimia. Minulla on kesämökillä tehosekoittimen 300€ halpismalli. Kestää kevyttä käyttöä jokusen vuoden.

        Moikka!

        Kaikella ystävyydellä, en jatka tätä keskustelua enempää koska haasteen ydin ei minulla ja perheelläni ole tehosekoittimessa :)

        Ruokien tilaaminen marketista kotiinkuljetuksella sen sijaan voisi taas olla mukava arjen helpotus.

        Aurinkoista tiistaita!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moikka!

        Kaikella ystävyydellä, en jatka tätä keskustelua enempää koska haasteen ydin ei minulla ja perheelläni ole tehosekoittimessa :)

        Ruokien tilaaminen marketista kotiinkuljetuksella sen sijaan voisi taas olla mukava arjen helpotus.

        Aurinkoista tiistaita!

        Kiertäjäkalvon tulehdus ja revähtäneet reidet ja Sidralud-kuuri saa minutkin harkitsemaan ruuan tilaamista kotiin.

        Blenderillä on aika vähän käyttöä mitä ei voi tehdä sauvasekoittimella. Itse käytän lähinnä smoothien tekoon. Gazpachosta tulee Blenderillä parempaa mutta ero ei ole suuri. Kotona siirrän blenderin kaappiin koska sitä ei tule käytettyä paljon. Samaan seuraan menee kahvimylly, kahvinpaahdin ja riisinkeitin. Jälkimmäisestä voisi luopua kokonaan koska en nykyään juurikaan riisiä syö ja bulguurista tulee parempaa höyryttämällä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kiertäjäkalvon tulehdus ja revähtäneet reidet ja Sidralud-kuuri saa minutkin harkitsemaan ruuan tilaamista kotiin.

        Blenderillä on aika vähän käyttöä mitä ei voi tehdä sauvasekoittimella. Itse käytän lähinnä smoothien tekoon. Gazpachosta tulee Blenderillä parempaa mutta ero ei ole suuri. Kotona siirrän blenderin kaappiin koska sitä ei tule käytettyä paljon. Samaan seuraan menee kahvimylly, kahvinpaahdin ja riisinkeitin. Jälkimmäisestä voisi luopua kokonaan koska en nykyään juurikaan riisiä syö ja bulguurista tulee parempaa höyryttämällä.

        Yhdelle jos toisellekin tuntuu kertyvän aina keittiön kaappiin tosiasiallisesti huonoja ostoksia.

        Itsellä on laadukas amerikkalainen Blendtec keittiössä paraatipaikalla, ja käytän sitä joka ainoa päivä keskimäärin ainakin kolmesti. Ei loju piilossa käyttämättömänä.

        ” Blenderillä on aika vähän käyttöä mitä ei voi tehdä sauvasekoittimella.”

        Sauvasekoittimella on aika vähän käyttöä mitä ei voi tehdä blenderillä. Se on tosin hiljaisempi, pienempi ja halvempi - kaikki tärkeitä ominaisuuksia. Omassa Blendtecissäni on äänisuojauskupu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdelle jos toisellekin tuntuu kertyvän aina keittiön kaappiin tosiasiallisesti huonoja ostoksia.

        Itsellä on laadukas amerikkalainen Blendtec keittiössä paraatipaikalla, ja käytän sitä joka ainoa päivä keskimäärin ainakin kolmesti. Ei loju piilossa käyttämättömänä.

        ” Blenderillä on aika vähän käyttöä mitä ei voi tehdä sauvasekoittimella.”

        Sauvasekoittimella on aika vähän käyttöä mitä ei voi tehdä blenderillä. Se on tosin hiljaisempi, pienempi ja halvempi - kaikki tärkeitä ominaisuuksia. Omassa Blendtecissäni on äänisuojauskupu.

        No ostin ensimmäisen blenderin nimen omaan smoothien tekoon ja siinä se on kyllä hyvä mutta muuten käytän paljon enemmän sauvasekoitinta ja nyt kun en juo smoothieta niin vehjettä ei tule käytetty lähinnä metelin takia. Kesämökillä on kyllä käyttöä kun vihersmoothie on näppärä tapa lisätä kasvisten kulutusta.


    • Anonyymi

      Olen tänne useammankin päivityksen tehnyt muuta ne vain yksi toisensa jälkeen poistuu. Ajattelin että kohta luovutan....

      Tilanne on ollut tosi raskas ja muuttotouhussa mennyt jo viikkoja. Mennnyt vähän hiilaria enempi raskaiden kuormien teossa. Päivässä raskasta fyysistä kuormitusta.

      Pari kebut on syöty viime päivinä. Maistoin ranujakin. Muuten samaa linjaa kuin ennenkin. Suklaata jne saanut väliin syödä mutta ei leipätuotteita yhtä ohutta pitaleipää lukuunottamatta

      Tästä kohta rauhoittuu. Lääkärikäynnitkin piti sopia ensi kuulle

      Terv original ketonoviisi

      • Anonyymi

        Onpa tylsää jos viestisi katoaa :(

        Tsemppiä ja jaksamista erilaisessa arjessa ja onnea uuteen kotiin! Lipsumiset ei haittaa pitkässä juoksussa, kunhan ei anna mennä täysin plörinäksi ja huomaa olevansa hiilarikoukussa ja -sumussa. Kokonaisuus ratkaisee ja on hyvä antaa itselleen anteeksi jos ei aina pysty noudattamaan ruokavaliota pilkulleen. Jotkut sanoo että on hyvä antaa välillä kropalle hiilaria, ettei totu käyttämään vain rasvaa energianlähteenä. Pitää kropan hereillä tai jotain. Eli ei muuta kuin pää pystyyn ja eteenpäin :)

        Raskaasta tilanteesta puheenollen...meillä sattui eilen vesivahinko! :( Kuivatus ja remppaa edessä. Vakuutusyhtiöön on oltu yhteydessä ja korvaavat onneksi. Ollaan nyt viikonloppu evakossa hotellissa. Ensi viikko todennäköisesti anoppilassa 4km päässä kotoa (onneksi anoppilan väki mökillä). Sitten onkin syysloma ja lähdemme todennäköisesti mun vanhempien mökille. Ihan kiva kun nyt on pakko päivittää pintoja.

        Käytiin eilen hamppariravintolassa. Nuorempi teini oli ihana, etsi ravintolan netistä ja huomasi, että siellä on ketoburger listalla! Oli aika maukas ja täyttävä. Tänään otan ravintolassa todennäköisesti salaatin. Huomenna mennään kokkailemaan kotiin.


    • Anonyymi

      Hei mitä kuuluu Ketonoviisi? Käyn päivittäin tsekkaamassa onko kuulumisia tullut :)

      • Anonyymi

        Moi kiva kun joku kaipailee.. Minä loukkasin itseäni(olkapää ja käsi) tässä muuttotouhussa kun oli liika raskaita kuormia mun voimille joten on ollut hankala olla kun just oikea puoli kyseessä. 🤕 Ollut aika invalidi ja mennyt paljon kebabbitouhuksi. Söin kerran pizzerian pizzaakin eikä se nyt näyttänyt kaatavan mitään. Onneksi saa noista paikoista salaattia ja muuta sopivaa ostaa valmiina kaupastakin. En ole palstallakaan käynyt. Pidä lippu korkealla, ja laita vaan omia kuulumisia, käyn kyllä jossain vaiheessa aktiivisemmin. Terkuin ketonoviisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi kiva kun joku kaipailee.. Minä loukkasin itseäni(olkapää ja käsi) tässä muuttotouhussa kun oli liika raskaita kuormia mun voimille joten on ollut hankala olla kun just oikea puoli kyseessä. 🤕 Ollut aika invalidi ja mennyt paljon kebabbitouhuksi. Söin kerran pizzerian pizzaakin eikä se nyt näyttänyt kaatavan mitään. Onneksi saa noista paikoista salaattia ja muuta sopivaa ostaa valmiina kaupastakin. En ole palstallakaan käynyt. Pidä lippu korkealla, ja laita vaan omia kuulumisia, käyn kyllä jossain vaiheessa aktiivisemmin. Terkuin ketonoviisi.

        Voi harmi loukkaantumistasi, toivottavasti käsi/okapää on jo parempi!

        Eipä se ihmiselossa ole pitkä aika ja merkityksellinen asia jos joku kausi menee kebabbitouhuiksi. Älä rankaise itseäsi liikaa. Ja muista että pystyt taas sopivassa kohdassa palaamaan ruotuun. Ei ole kyse pikavoitoista tai pikahäviöistä.

        Minulla kans huonompi kausi menossa. Vesivahingon takia väliaikaisesti anoppilassa ja kuun vaihteessa muutto noin 4kk ajaksi vuokralle. Syön mitä sattuu sopivaa käteen. Jääny esim kuidut ja kasvikset liian huonolle jamalle. Jos en keksi muuta niin syön munakkaan. Maha toimii huonommin. Yritän palata tiukempaan ruotuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi harmi loukkaantumistasi, toivottavasti käsi/okapää on jo parempi!

        Eipä se ihmiselossa ole pitkä aika ja merkityksellinen asia jos joku kausi menee kebabbitouhuiksi. Älä rankaise itseäsi liikaa. Ja muista että pystyt taas sopivassa kohdassa palaamaan ruotuun. Ei ole kyse pikavoitoista tai pikahäviöistä.

        Minulla kans huonompi kausi menossa. Vesivahingon takia väliaikaisesti anoppilassa ja kuun vaihteessa muutto noin 4kk ajaksi vuokralle. Syön mitä sattuu sopivaa käteen. Jääny esim kuidut ja kasvikset liian huonolle jamalle. Jos en keksi muuta niin syön munakkaan. Maha toimii huonommin. Yritän palata tiukempaan ruotuun.

        Joo moikka taasen. Vähän paremmin toimii käsi. Kipeä on kun liikuttaa, joten pitää säännöstellä käyttöä.

        Ruokajutut on jääneet vähän sivujuonteeksi muun hulinan ohella mutta ihmeen hyvin on linja pitänyt. Energiat on pysyneet hyvin kuosissa. Varmaan just kun ei ole virtaa miettiä ruokaa.

        Tänään olikin melkoinen ketoton päivä kun menin ja tempaisin kaupunkireissun yhteydessä Burger Kingin hampparin. Siitä tulikin päivän energiat. Nälkä ei jäänyt. Aamulla ei kaapissa ollut edes munia mutta kasviksia kyllä ja surautin niistä smoothien, kotimaista omenaa, selleriä, pinaattia, inkivääriä.

        En ole tehnyt muuten karppijuttuja mutta ketopizzaa tein tällä viikolla. Katsoin tänään ekaa kertaa raejuustoa kaupassa että raejuustopannari tekis poikaa. Asun ihan uudessa paikassa vähän syrjässä eikä samoja elintarvikkeita löydy kun entisestä isosta kaupasta. Siemenleipää on mennyt kun siemeniä kaapissa riittää eikä tarvi sekoitella juurikaan... enkä ole tavallista leipää enkä pastaa syönyt. Shiratakia hommasin varastoon. Sitä joutuu kaupunkireissulla aina hamstrata.

        Pää on jonkun verran sekaisin kipulääkkeistä. Vasurilla pääasiassa mennään. Mukavaa syksyä!

        T ketonoviisi


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe