Tässä onkin aihe, joka varmasti herättää keskustelua ja jakaa palstalaisten mielipiteitä, mutta tosiaan tänään ostin Ford Transitin ja myin Hiacen pois käsittämättömän nopealla aikataululla.
Pari kuvaa: http://aijaa.com/YytVnV http://aijaa.com/vifUDv
Hiacessa tosiaan lähestyi katsastus lokakuussa ja siinä olisi ollut niin paljon peltihommia, että ostin tänään hieman hetken mielijohteesta Transitin, pistin Hiacen myyntiin ja vartin aikana tuli neljä puhelua joista kaksi oli näitä afrikkalaisia export-kavereita. Loppujen lopuksi se meni jollekin suomalaiselle siivousfirmalle joka ennätti nopeimpana kaupoille.
Ruma traktori tämäkin on, ajettu yli 440tkm ja kolhuja ja ruosteita on siellä täällä, mutta niin on myöskin katsastus voimassa ensi heinäkuuhun asti eli melkein vuoden. Ja toimiva ilmastointi. Olin kylläkin hyvä löytämään kaikkia pikkuvikoja Ransitista ja sain tingittyä hinnan 1300 eurosta 800 euroon 😁
Harkitsin myös Hiacen helmojen ja kaarien korjaamista kun tekniikkahan niissä on lähestulkoon pomminvarmaa, ja kävi mielessä myöskin joku jenkkipaku vähän niinkuin vaihteluksi, mutta katsoin lopulta sitten helpoimmaksi ja halvimmaksi ratkaisuksi hankkia ton Transitin.
Vaihdoin tänään autoa
92
242
Vastaukset 92
Kyllä jokainen auto on laulun arvoinen:
https://www.youtube.com/watch?v=qr8FVHBGMQ4- Anonyymi
Ätmipaku ätmille 👍🏼
En kyllä sanoisi olevani mikään ätmi, ja haluaisin muutenkin kuulla millainen sitten on ei-ätmipaku. Joku 7-paikkainen VW Caravelle tai Multivan bussimalli mihin mahtuu muksu jos toinenkin ja rutkasti Prisman ostoskasseja? 😃
peris234 kirjoitti:
En kyllä sanoisi olevani mikään ätmi, ja haluaisin muutenkin kuulla millainen sitten on ei-ätmipaku. Joku 7-paikkainen VW Caravelle tai Multivan bussimalli mihin mahtuu muksu jos toinenkin ja rutkasti Prisman ostoskasseja? 😃
Ei kai ätmeillä ole tarvetta tollaisille isoille perhepakuille, kun ei heillä ole lapsiakaan. Ehkä ätmiautoksi sopisi paremmin joku vanha, halpa ja vaatimaton pikkumallin auto.
Ei kuitenkaan sentään Toyota Yaris tai Tercel niiden luotettavuuden takia:))))))))))))))))))))))))))))))))))))- Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
Ei kai ätmeillä ole tarvetta tollaisille isoille perhepakuille, kun ei heillä ole lapsiakaan. Ehkä ätmiautoksi sopisi paremmin joku vanha, halpa ja vaatimaton pikkumallin auto.
Ei kuitenkaan sentään Toyota Yaris tai Tercel niiden luotettavuuden takia:))))))))))))))))))))))))))))))))))))Sä sitten oot varmaan sinkku kun t änne kirjoittelet
Anonyymi kirjoitti:
Sä sitten oot varmaan sinkku kun t änne kirjoittelet
Olen kyllä, mutta miten se tähän aloitukseen liittyy?
- Anonyymi
Hienoa, kaljupoika tulee onnelliseksi kun pääsee spämmäämään tähän :)
Katos vaan, sähän aika nopeasti jo vaihdoit uuteen autoon. Ei kuitenkaan sitten Afrikkaan tämä sun Hiace lähtenyt jonkun perheen jokapäiväiseksi työ- tai käyttöautoksi:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Aika hyvin sait sitten tingittyä tota hintaa alaspäin. No joka tapauksessa tästä sun uudesta Transitista jaksetaankin varmasti keskustella tällä palstalla nyt sitten taas ainakin ensi vuoden ajan.
Ei Pääskyvuoren Jorma tätä autoa sulta kysynyt:)))))))))))))))))))))))))- Anonyymi
Näin onnelliseksi kaljupoika tuli :)
Anonyymi kirjoitti:
Näin onnelliseksi kaljupoika tuli :)
Ai sulla itselläsi on kalju vai. Eikö persujunttikaverit antaneet sulle lupaa niiden fina-tablettien syömiseen saatana!!!!!!!!!
Mulla itselläni kun onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka, kun mä olenkin nykyaikainen ja eurooppalaishenkinen mies.
Harmi kun en osaa kuvia laittaa näkyviin tonne Aijaa-sivustolle, niin olisin laittanut sinne kuvan omasta tukastani. Saisi siinä palstan lantapersehinttarit pitkän nenän.- Anonyymi
Hyvä kuva darkkiksesta. Yläpeukku.
Vai Voortin menit sitten ostamaan. Ei ole itellä pahemmin Ransiteista kokemuksia kun on meinaan ollut Hiaceja ja Carinoita vuosien varrella käyttö autoina. Serkku pojalla on maan rakennus virma ja sillä on meinaan vallan Hiaseja ja Hilukseja työ autoina eikä kuulemma ole koskaan tarvinnut tehrä mitään kummempaa kuhan kerran vuodessa vaihtaa mobilin relvac öljyt koneeseen ja joskus jotain jarru paloja sun muuta pientä. Kerran se meni ja erehtyi ostamaan Ransportterin ja se meinaan seisoi pajalla ja usein milloin mistäkin syystä. Meinasi serkulta lähteä viimeisetkin hiukset päästä ja hän pisti Ransportterin äkkiä kiertoon ja nieli tappionsa. Toivotaan että sulla Ransitti pelaa hyvin ja vältyit nyt taas ainakin toistaiseksi helmapeltien ruostevaurioiden korjaamiselta.👍👍
- Anonyymi
Kumma peris että vaikka ylläpito on poistanut kuvat noista sun hahmojen profiileista, itse profiileilla voi vielä kirjottaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kumma peris että vaikka ylläpito on poistanut kuvat noista sun hahmojen profiileista, itse profiileilla voi vielä kirjottaa.
Todella törkeää toimintaa kyllä palstan ylläpidolta sellainen, että lähteä nyt poistamaan täältä asiallisia kuvia henkilöiden profiileista. Ei noissa kuvissa pitäisi olla mitään epäasiallista tai kiellettyä, jonka takia niitä ei muka voisi täällä hyväksyä.
Eikä ne ole mitään Periksen hahmoja, vaan ihan omia itseään itse kukakin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ehkä ylläpito säälii mielenterveysongelmaista peristä
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai nyt Periksellä pitäisi olla mitään mielenterveysongelmia. Eiköhän se hänen mielenterveys ole nykyään oikein hyvällä mallilla, sillä näin oon ainakin hänen omista kirjoituksista ymmärtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 ylläpidon pitäisi tehdä kuten fb teki, feikkiprofiilit poistoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kun tuntuu olevan vaikeaa liljalaakson rinnakkaistodellisuudesta irtautua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahvemmat lääkkeet ja lisää terapiaa analle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siivous ole sieltä vielä tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kuvaton profiili pitäisi poistaa? Tällä anonyymipalstalla ei toistaiseksi vaadita oikeilla nimillä esiintymistä joten se on ihan sama kuka sen profiilin takana on.
Tämä palsta on pelkkää hupia. Relaa. DarkFear kirjoitti:
Ei kai nyt Periksellä pitäisi olla mitään mielenterveysongelmia. Eiköhän se hänen mielenterveys ole nykyään oikein hyvällä mallilla, sillä näin oon ainakin hänen omista kirjoituksista ymmärtänyt.
Näinpä juuri. On se kumma että kun ketjun aihe käsittelee mun autonvaihtoa, tarkoituksena herättää keskustelua eri pakettiautoista ja myöskin siitä näkökulmasta mikä sopii parhaiten mun kaltaiselle nuorelle dynaamiselle sinkkumiehelle, niin täällä aletaan taas jauhamaan mun mielenterveydestä 🙄 Okei, saahan sitä autovalintojen takia haukkua vaikka hulluksi, mutta nyt menee taas shaming languagen ja henkilöhyökkäysten puolelle tää touhu.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Näinpä juuri. On se kumma että kun ketjun aihe käsittelee mun autonvaihtoa, tarkoituksena herättää keskustelua eri pakettiautoista ja myöskin siitä näkökulmasta mikä sopii parhaiten mun kaltaiselle nuorelle dynaamiselle sinkkumiehelle, niin täällä aletaan taas jauhamaan mun mielenterveydestä 🙄 Okei, saahan sitä autovalintojen takia haukkua vaikka hulluksi, mutta nyt menee taas shaming languagen ja henkilöhyökkäysten puolelle tää touhu.
Ransiitti ätmitruck on just hyvä mt-romurille.
Anonyymi kirjoitti:
Ransiitti ätmitruck on just hyvä mt-romurille.
Kiitos asiallisesta ja henkistä kypsyyttäsi kuvastavasta mielipiteestäsi 👍
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Kiitos asiallisesta ja henkistä kypsyyttäsi kuvastavasta mielipiteestäsi 👍
Henkistä kypsyyttä vasta osoittaakin palstan spammaaminen mielikuvitusolennoillaan:)))))))))))))))))))))))))))))))))
- Anonyymi
Mielenvikainen tukee toista :-)
Ottaen huomioon kuinka paljon Suomessa jää ihmisiä eläkkeelle esim. masennuksen takia, moni julkkis on puhunut henkisestä pahoinvoinnistaan ja sitten kun tullaan tälle palstalle niin mielenterveysongelmaisten suhteellinen osuus onkin jo ihan omissa sfääreissään. Niin siitäkin huolimatta täällä eletään jotain noitavainojen aikaista käsitystä asioista ja olen kyllä mielestäni saanut turhankin sitkeän leiman otsaani kun olen kertonut palstalla esim. ahdistus- ja paniikkihäiriöstäni jotka ovat jo pitkän aikaa pysyneet kurissa toimivalla lääkityksellä eivätkä ole estäneet normaaleja arkisia asioita, sosiaalisia kanssakäymisiä yms.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Ottaen huomioon kuinka paljon Suomessa jää ihmisiä eläkkeelle esim. masennuksen takia, moni julkkis on puhunut henkisestä pahoinvoinnistaan ja sitten kun tullaan tälle palstalle niin mielenterveysongelmaisten suhteellinen osuus onkin jo ihan omissa sfääreissään. Niin siitäkin huolimatta täällä eletään jotain noitavainojen aikaista käsitystä asioista ja olen kyllä mielestäni saanut turhankin sitkeän leiman otsaani kun olen kertonut palstalla esim. ahdistus- ja paniikkihäiriöstäni jotka ovat jo pitkän aikaa pysyneet kurissa toimivalla lääkityksellä eivätkä ole estäneet normaaleja arkisia asioita, sosiaalisia kanssakäymisiä yms.
Jos lopettaisit bicky-make spämmin, saisit varmaan parempaa kohtelua palstalla.
- Anonyymi
peris234 kirjoitti:
Viime talvena sulla oli aika pahat paranoiat päällä, kun luulit jonkun terveydenhuollon työntekijän käyneen luvatta sun äitisi Omassakannassa ja levittäneen sieltä saamiaan tietoja täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lopettaisit bicky-make spämmin, saisit varmaan parempaa kohtelua palstalla.
Olen samaa mieltä.
Markku Näätä
- Anonyymi
Mahtuukohan transittiin enemmän piraattitavaroita kuin hiaseen?
Linja-autoon mahtuu ainakin paljon niitä.
Jope: https://www.youtube.com/watch?v=LukDw9746zk - Anonyymi
Harkitsitko valinta lainkaan, tätä Kansankulkuneuvoa, Folks-Wagon Transporter.
Poliiseilla taitaa olla noita kuljetusvälineitä.Mä jotenkin vierastan Transportteria ja muita Volkkari-konsernin tuotteita, joten enpä erityisemmin harkinnut. Tietty jos joku vähän ajettu 1,9d koneella oleva T4 olisi ollut tarjolla lähistöllä niin olisin ehkä saattanut pitää yhtenä vaihtoehtona.
- Anonyymi
Mersullakin on joitain näitä samanlaisia kulkuneuvoja. Mitenkäs joo veli osti itävallasta jonkin Iveco-merkkisen jutun: 90cm korkeat renkaat rakentaa sitä, ja rungollinen auto, armeija käyttää niitä vieläkin itävallassa samoja. Vuosimalli 2003 oli muistaakseni.
Moottoripyörän telineen teki tietääkseni sen auton sisälle, seinällä moottoripyörä varakulkuneuvona kyydissä. Kuinka paljon mahtuu pieneen hiaceen jussipaitoja, melkein aitoja? Rip Jope.
- Anonyymi
Itellä on ford transit paku. 38000 maksoi. Todella näppärä peli
Niin mullakin, 800€ maksoi. Todella näppärä peli eikä tarvii stressata pikkukolhuista tai arvonalenemasta 😃
- Anonyymi
Kuulostelin itseäni, mutta ei, aloitus ei herättänyt minussa mitään mielipidettä tai tunnetta. Saattaa tietysti johtua sukupuolestani (nainen).
Mielenkiintoisempia ja palstalle muutenkin sopivampia aloituksia ovat ne ihmissuhde-aloitukset, joissa kerrot treffeistäsi tai ihmissuhdeongelmista.- Anonyymi
Samaa mieltä. Auto- ja mielikuvitusystäväjutut eivät ole mielenkiintoisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Auto- ja mielikuvitusystäväjutut eivät ole mielenkiintoisia.
Jätä lukematta. Hyvin simppeliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätä lukematta. Hyvin simppeliä.
Tarkoitus ei ollut dissata aloitusta, vaan opastaa aloittajaa, että tälle palstalle ei autojutut varsinaisesti kuulu, vaan sinkku- ja treffailujutut. Niitä hän osaa kirjoittaa ihan mielenkiintoa herättävästi. Näihin autojuttuihin hän joutuu kirjoittamaan tukinikeillään vastauksia, kun muita ei kiinnosta. Hänellä tai olla asperger-piirteitä ja autot ovat hänen ekkonsa? Kuten myös Liljalaakson väki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus ei ollut dissata aloitusta, vaan opastaa aloittajaa, että tälle palstalle ei autojutut varsinaisesti kuulu, vaan sinkku- ja treffailujutut. Niitä hän osaa kirjoittaa ihan mielenkiintoa herättävästi. Näihin autojuttuihin hän joutuu kirjoittamaan tukinikeillään vastauksia, kun muita ei kiinnosta. Hänellä tai olla asperger-piirteitä ja autot ovat hänen ekkonsa? Kuten myös Liljalaakson väki.
"Näihin autojuttuihin hän joutuu kirjoittamaan tukinikeillään vastauksia, kun muita ei kiinnosta."
Älä höpötä, aloittajan tarinat on itse asiassa parasta mitä olen tällä palstalla hetkeen lukenut. Viatonta tajunnanvirtaa 👍🙂
-palstahessu Anonyymi kirjoitti:
No onhan tällä palstalla jatkuvasti kaikkia muitakin keskusteluja, jotka eivät liity mitenkään siihen sinkkuelämään. Kuten ei liity mm. maahanmuutto, politiikka ja muut yhteiskunnalliset asiatkaan. Joten antaa vaan kirjoittaa myös autoasioista niiden, joita ne autot kiinnostavat.
Eikä kyllä Periksellä ole täällä mitään ns. "tukinikkejä", kun noihin autojuttuihin nyt on vaan toiset kirjoittelijat jotain vastanneet. Siinä nyt ainakin Jorma sattui asiaan omat kommenttinsa antamaan.
- Anonyymi
Hyvä kulkupeli olisi juurikin joku panssaroitu auto, tai miehistön kuljetusajoneuvo, ei kuitenkaan Teppo tai Sisu, vaan jämerämpi, tai Abrams A2 tankki olisi hyvä: voi päästellä moottoriteilläkin toisten autojen päälle huolettomasti välittämättä jääkö joku alle.
- Anonyymi
Kun veli juurikin hommasi tuollaisen tyyppisen jonkin ivecon itävallasta, juttelimme mökillä isän ja veljen kanssa että mikä olisi hyvä kulkuneuvo, kulkisi nopeasti ja niin, mutta totesimme että Suomen miehistönkuljetus-kulkuneuvot ovat liian lössöjä ja hitaita....
- Anonyymi
Antin mielikuvituskaverit täällä keskustelevat keskenään.
- Anonyymi
Sitten joo jyrähtää jollain panssarivaunulla paloauton yli muussaten sen murskaksi, soittaa 100 metriä jälkeenpäin ilmoittaakseen tieliikenne rikkomuksesta kun paloautossa ei ollut heijastimia, en edes huomannut sitä, palomiehet siis tekivät itse itsemurhan itselleen.
- Anonyymi
Tulisi elokuva: Uuno Turhapuro armeijassa osa 3.6. Huvituselokuva.
- Anonyymi
P234 ja DF ovat kuin palstan Arthur Morgan ja John Marston.
- Anonyymi
Älä unohda Charlton Hestonia tai Ronald Reagania kuitenkaan.
Vaihdoin tänään alushousut. Voisin sanoa, että oli jo korkea aikakin. Alkoi olla aika tiukasti kiinni jo ihossa. :)
- Anonyymi
Vaihdoitko päittäin laskin..väärinin kanssa?
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdoitko päittäin laskin..väärinin kanssa?
Heh, no itseasiassa käytetään saman kokoisia ja samanlaisia boxereita. Voi ne sekaisin mennä, mutta mitä se haittaa näin härkätaloudessa.
- Anonyymi
Mikä housuja kiristää? Oletko pamahtanut paksuksi?
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Peräsin on pamahtanut.
Naisellistahan se on, mahtava peräsin ja pulleat purjeet, älä huoli.
Anonyymi kirjoitti:
Naisellistahan se on, mahtava peräsin ja pulleat purjeet, älä huoli.
Hmm. Naisille ne sopii nuo muodot.
- Anonyymi
Jos käsikirjoittaisi jonkun tuollaisen elokuvan kuin vaikka Uuno Murhapuro armeijassa, vauhdikas huumoripitoinen elokuvio.
Biljardia kun se pelaa sen jonkun kapteenin kanssa, niin oikeasti meille on tuttua tuollaiset kummalliset pallon yli hyppäävät lyönnit, Golf on vähän samanlaista ihmeellisien lyöntien kanssa, kun on omat harrastevälineet niin voi harrastella ja kokeilla erilaisia temppuja palloilla.
Joskus veljien kanssa kun biljardiakin pelaillaan: joku lyönti niin uskomaton ja hassu, pakko lähteä vessaan pissille kun nauru tekee alavatsan kippuroimaksi jottai ei lirauta housuihin.... jatketaan pelia vessatauon jälkeen. - Anonyymi
Justiin joo biljardissa: itseäkin alkaa huvittamaan silloin jos joku monen pallon päällä yli pomppiva lyönti onnistuu, voi yritellä ja harjoitella, kummallinen lyönti mutta onnistui, silloin huvittaa pelikaveriakin että onnistui tuo kyllä, mutta todella erikoinen hassu kierrelyönti.
- Anonyymi
Aivojen lepoaikana voi suunnitella ajatella kaikenlaisia uusia huvittaviakin suunnitelmia mitä tekee seuraavaksi.... toisten ihmisten huvittavuuksia jotain mutta itselläni on kyllä vakavempia asioita hoideltavana, ei riitä huumori niitä auttamaan.
- Anonyymi
Ostin uuen auton koska en osaa korjata jos hajoo ja uusi kestää ainakin 10 vuotta ettei tarvii suurempia korjauksia.
- Anonyymi
Vuoden 2007 mersun, bensalla 2.3l toimivassa kunnossa saa 300eur.
- Anonyymi
Teknisistä jutuista tuli mieleen, miten itse voi tehdä pienen tuuligeneraattorin, näperrellä huvikseen: vaikka pikkuautosta pieni tasavirta moottori, sitten kiinnität sen akseliin siiven jota tuuli pyörittää ja LED-valo, jännästi suoraan muuntaa tuulenvoiman valoksi.
- Anonyymi
Tuollainen näpertely ei edes vaadi mitään digitaalielektroniikankaan erikoistuntemusta.
Mutta varmasti hauska näpertely, sitten jos ei tuule, niin sisällä tyttöset voivat puhaltaa sellaisen siipiä pyörimään vaikka hiustenkuivaimella. - Anonyymi
Tuollainen pieni näpertely ja harraste on varmastikin opettavaista ja parempaa isi-pappojenkin mielestä jotka mielellään antaisivat rahaa tehdä tuollaisia, pikaliimallakin voi kiinnitellä siipi tuollaisiin pyöriviin siipiin, mutta onko juotinta ja johtoa sellaista jotta pystyy sen moottorin liittämään siihen valoon eli LED-valoon, entä onko johdot oikein päin jotta se valo valaisee :D
- Anonyymi
Jos itselläni olisi teinityttöjä joita kiinnostaisi tuollaista näpertää ja rakentaa, erittäin mielelläni antaisin rahaa jotta saavat ne pienet tarvikkeet osteltua ja sitten kokeillaan tuleeko hauska siitä laitteesta. Paitsi että itselläni on muutenkin ylimäärin kaikkia elektronisia juttuja, kaikkialla.
1 juttu mitä haluaisin pienenä näperrellä, pienoismallina on tämä twin-blade -helikopteri, venäläisten, että miten synkronointi roottorin siivissä on hoidettu, koska tuo tekee lähes äänettömän myös helikopterista kun vastakkaiset lavat... jos riittää aikaa näpertelyyn. - Anonyymi
Terveellisiä harrasteita opiskella uusia asioita, terveellisempää kuin salaa peiton alta kiukkuissaan höpöttely ja vastailu toisten kirjoituksiin, tuollainen rakentelu.
- Anonyymi
Oisko toi ylempänä mainittu Caravelle hyvä. Eikös se oo aika kallis. Aianakin hiacen ohjaamo tosi pieni, en usko että transitti sen suurempi. Mä oon ätmi, mutta on mulle kuitenki pari muksua tullu. Eli semmonen auto millä kuskata noita muksuja, mutta ei ketään muuta.
Caravellea tai Transportteria en ole tainnut koskaan ajaakaan, niin en osaa sanoa. Enkä ole pahemmin kuskannut muksujakaan, mutta tosiaan tuo Caravelle on ikäänkuin tila-auto tai pikkubussiversio Transporterista ja ajoneuvoverot sitten sen mukaiset 😬
Mutta jostain syystä mä pidin Hiacen ohjaamoergonomiasta vaikka sitä aina moititaan. Kaikki oli käden ulottuvilla, penkin sai säädettyä hyvin jne. Siihen verrattuna Transitin ohjaamo on vielä tyköistuvampi, mutta saa siihenkin ihan hyvän ajoasennon säädettyä. Plussana parempi näkyvyys sivuikkunoista, mutta miinuksena vasemmalla jalalla on vähemmän tilaa kun pyöräkotelo työntyy yllättävänkin paljon sisälle.
Ja mieti omia käyttötarpeitasi. Jos pelkkiä muksuja kuskaat etkä toistuvasti tarvii pakua, niin todennäköisesti saat samalla hinnalla parempikuntoisen ja vähemmän ajetun henkilöauton.peris234 kirjoitti:
Caravellea tai Transportteria en ole tainnut koskaan ajaakaan, niin en osaa sanoa. Enkä ole pahemmin kuskannut muksujakaan, mutta tosiaan tuo Caravelle on ikäänkuin tila-auto tai pikkubussiversio Transporterista ja ajoneuvoverot sitten sen mukaiset 😬
Mutta jostain syystä mä pidin Hiacen ohjaamoergonomiasta vaikka sitä aina moititaan. Kaikki oli käden ulottuvilla, penkin sai säädettyä hyvin jne. Siihen verrattuna Transitin ohjaamo on vielä tyköistuvampi, mutta saa siihenkin ihan hyvän ajoasennon säädettyä. Plussana parempi näkyvyys sivuikkunoista, mutta miinuksena vasemmalla jalalla on vähemmän tilaa kun pyöräkotelo työntyy yllättävänkin paljon sisälle.
Ja mieti omia käyttötarpeitasi. Jos pelkkiä muksuja kuskaat etkä toistuvasti tarvii pakua, niin todennäköisesti saat samalla hinnalla parempikuntoisen ja vähemmän ajetun henkilöauton.Timppahan voisi ostaa vaikka tollaisen Caravellen, kun hänellä varmaan olisi sille enemmän käyttöä kun meille sinkkumiehille. Ja taitaa se Timppa muutenkin tykätä noista VGA-konsernin autoista:)
Varmaan Pääskyvuoren Jorma olisi vaan suositellut sulle sen Transitin sijasta mieluummin sitä vanhaa ja tutua Toyota Hiacea:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- Anonyymi
Vaihdan kans auton. Minulla mazda mut en tiedä minkä merkkiseen vaihdan en osaa päättää.
- Anonyymi
Audi on ainakin hyvä farkuissa ja henkilöissä... ja tehokaskin moottoriltaan yleensä.
"Henkilöt farkuissa ja minihameissa ajelevat mustilla audeille" :D - Anonyymi
Matkailuautot ovat kesäisin varmaankin aika hauskoja, kun voi heittää auton parkkiin vain johonkin levähdyspaikalle ja nukahdella siellä yön yli, jatkaa matkaa sitten auringon herätessä tai kun jaksaa.
- Anonyymi
On kyllä hirvee romukasa toi Transit.... aika kovan hinnan maksoit tuollaisesta romukasasta. Hyi helvetti. Aina vaan menee huonommaks....mersu->hiace->transit.....
- Anonyymi
Se on jännä tää ilmiö miten periaatteessa tuntee autot mutta silti ostaa kauheaa skeidaa.... On kyllä kauhea romukasa. Mut kiitos postauksesta kyllähän palsta tarvii jutun- ja naurunaiheita.
- Anonyymi
Ei kait sillä mitään väliä oo, minkä romun sitä ostaa, jos sen kanssa ajelee sen puoli vuotta tai maks. vuoden, niinkuin peris aina tekee.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kait sillä mitään väliä oo, minkä romun sitä ostaa, jos sen kanssa ajelee sen puoli vuotta tai maks. vuoden, niinkuin peris aina tekee.
Niinpä, hyvä että edes joku näkee metsän puilta ja ymmärtää mitä olen tekemässä. Vito oli ilman muuta siistein, tyylikkäin ja toimiessaan varsin mukava paku mitä mulla on ollut. Tosin sen voin ihan myöntää, että Viton kanssa tuli turpiin ja huolella. Auton arvo (vaihtoarvo) laski eniten, korjaukset tuli kalliiksi eivätkä vaikuttaneet erityisemmin auton arvoon, se seisoi autoliikkeessäkin myynnissä pitkälti toista kuukautta jne. Ne 90-luvun C-sarjalaiset oli parhaita autoja mitä mulla on ollut, mutta niin pirun epäkäytännöllisiä että piti aina säätää peräkärryn kanssa.
Sen jälkeen olenkin ajanut ihan "hällä väliä" mentaliteetilla mitä tulee autojen hintaan, kuntoon ja ylläpitoon. Hiacella ajoin noin 10kk ja vaihdoin kertaalleen öljyt, viime talvena laturin ja nyt kesällä akun. Ylläpitokustannukset siltä ajalta siis noin 200e jos ei huomioida polttoainekuluja, veroja sun muita mitä nyt joka autossa juoksee. Tottakai myös myyntiarvo tippui hieman kun vuoden leimasta oli 2kk jäljellä.
"Se on jännä tää ilmiö miten periaatteessa tuntee autot mutta silti ostaa kauheaa skeidaa..."
- Mä nimenomaan tunnen kulloisenkin oman käyttöautoni realistisen kunnon, tiedän milloin se kannattaa vaihtaa, ja pyrin parhaani mukaan inffoamaan ostajaa että tulisi paikanpäällä tai koeajolla mahdollisimman vähän yllätyksiä vastaan. Ja yleensä tiedän myös milloin olen itse ostamassa pskaa. Onhan se sanomattakin selvää että 445tkm ajettu 800 euron Transit ei voi olla uusi eikä nätti. Mutta eipä ole pahemmin stressiä arvonalenemasta, käytönjäljistä tai muusta. Jokainen tekee itse omat valintansa, mutta täytyy sanoa että mä en aivan ymmärrä oravanpyörässä juoksevia ihmisiä jotka ostaa uuden tai uudehkon auton sanotaan 20-30 k€ hintaan ja varsin usein rahoituksella. Eikä varmasti monikaan ymmärrä mun valintoja, mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia, myös niiden Transitin lokasuojien 😁- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
- Anonyymi
Vakkella puhuvat, että sun perskarvojen uusintasiirto päälaelle tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin Hiacen pitäminen.
- Anonyymi
Aina ennen autoa ostaessa pitää tarkistaa sylinterien hoonauksen laatu, männät, sekä kampiakselin kulumiset, avaamalla moottori aina jo ennen ostopäätöstä ja purkamalla se osiin itse.
- Anonyymi
Jos haluaa nopeasti testata moottorin kunnon: koe ajo ja siinä huippunopeuden ja kiihtyvyyden testaus pikaisesti.
- Anonyymi
Se sun entinen Hiace oli muuten tänään parkkeerattuna erään kerrostalon eteen Suikkilassa Kaitaistentiellä. Siis se, jonka rekkarin etuosa on ORY.
- Anonyymi
Joo meikämandoliini ajaa sillä. Olin hoidon luona.
Aijaa, mielenkiintoista 😄 Onhan se lokakuuhun asti katsastettu, niin kyllähän sillä vielä ajelee, ja tekniikan puolesta varmaan aika pitkäänkin, jos vain jaksaa ryhtyä hitsaushommiin.
Itse olen fiksaillut pikkuhiljaa Ransitin pintaruostekukkia siistimmiksi, maalasin harmaantuneet puskurit mustaksi, asensin toimivan antennin ja soittimen autoon jne. Lähiaikoina on myös öljynvaihto edessä. Eipä tähänkään liikaa viitsi panostaa, mutta tollasia perus pikkujuttuja että voinee ajella vähintään seuraavaan katsastusajankohtaan asti.peris234 kirjoitti:
Aijaa, mielenkiintoista 😄 Onhan se lokakuuhun asti katsastettu, niin kyllähän sillä vielä ajelee, ja tekniikan puolesta varmaan aika pitkäänkin, jos vain jaksaa ryhtyä hitsaushommiin.
Itse olen fiksaillut pikkuhiljaa Ransitin pintaruostekukkia siistimmiksi, maalasin harmaantuneet puskurit mustaksi, asensin toimivan antennin ja soittimen autoon jne. Lähiaikoina on myös öljynvaihto edessä. Eipä tähänkään liikaa viitsi panostaa, mutta tollasia perus pikkujuttuja että voinee ajella vähintään seuraavaan katsastusajankohtaan asti.Siinä varmaan joku saanut sun vanhasta Hiacesta vielä hyvän käyttöauton, ettei ole näköjään vaihtomyyjä tarvinnut myydä sitä Afrikkaan:))))))))))))))))))))))))
Mutta tosiaan varmaan vielä kilometrejä kestää se sun vanha Hiace ihan hyvän aikaa, jos viitsii sinne jotain noita mainitsemiasi pieniä korjaustöitä tehdä.DarkFear kirjoitti:
Siinä varmaan joku saanut sun vanhasta Hiacesta vielä hyvän käyttöauton, ettei ole näköjään vaihtomyyjä tarvinnut myydä sitä Afrikkaan:))))))))))))))))))))))))
Mutta tosiaan varmaan vielä kilometrejä kestää se sun vanha Hiace ihan hyvän aikaa, jos viitsii sinne jotain noita mainitsemiasi pieniä korjaustöitä tehdä.Tuota noin, enköhän mä olisi itse tehnyt "pienet korjaustyöt" omalla täytelankakoneella jos olisi uskoa ja toivoa riittänyt 🤭 Saa nähdä kauanko on liikenteessä mutta toisaalta eipä kuulu enää mulle.
- Anonyymi
Purumilla tai laastarilla eli lasikuitukitillä voi paikkailla jotain juttuja eivät ne katsastusmiehet huomaa helposti silloin vikoja, nivelet voi voidella öljyllä jo valmiiksi jotta näyttävät uusille, vaihdetuille vaikka vuotavat kuin moottorikin konsanaan, eivät huomaa...
Kyllä noi konstit tiedetään 😊 Fiestankin helmaa ja kaaria paikkasin aikoinaan lasikuidulla eikä tullut mitään sanomista. Mutta pakettiauton koko helman pituudelta, nostopisteiden kohdalta, pyöränkoteloista yms. jos pitäisi tehdä korjaukset lasikuidulla niin siinä saakin aika taikuri olla 😬😅 En lähtenyt edes yrittämään omalla täytelanka-migillä.
- Anonyymi
Kerran oli hassu juttu kun viritin B20-moottoria, Volvon Amazoniin, 2mm sanoivat että voi höylätä pois kannesta, valurautakannesta, sylinterikannesta, Auto engineering -firmasta sanoivat ja sitten tuli imusarjat sekä 2kpl 45mm Dellorton tuplakaasutinta säädettynä sellaiselle kannelle jossa on puristusta lisätty.
Eli siis 4kpl virityskaasuttimien kurkkuja 45mm kaikki jokaiselle sylinterille oma tietystikin :D Transshitistä en tiedä, mutta pirun komea punamultainen hirsiaitta.
Kiitos, onhan tuo komia. Rakennettu joskus 1840-luvulla ja tällä vuosituhannella uusittiin kolmiorimahuopakatto. Sitä ennen siinä oli tiilikatto ja alkujaan pärekatto. Joskus olen naureskellut että mitähän ne ihmiset jotka ton ovat rakentaneet, ajattelisivat nyt kun aitta on pystyssä mutta "hevosettomien kummitusvankkurien" osia täynnä 😄
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1901700Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää2591159Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.180837- 43741
Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah223738- 61728
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen63705- 76628
Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi50603Yt:t kunnassa päättyi
Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul70600- 40596
- 38593
Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on68580- 31538
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom60538Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal182534- 85525
Tulisitpa käymään joskus vielä
Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd23517Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi
Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.30497- 6483