En selviäkään erosta

Anonyymi

Hei, onko täällä muita keski ikäisiä joille ero tullut? Minä olen 50 ja mies jätti vuosi sitten. Olimme yhdessä 25 vuotta. Mies petti jo aiemmin, annoin anteeksi kunnes lähti kuitenkin hänen matkaansa, seukkasivat salassa 3 vuotta, en ole ihan varma kuinka tiiviisti. Eka kerran kun petti ja kertoi että oli tavannut elämänsä naisen kuitenkin lähes saman tien aneli takaisin ja kertoi tehneensä elämänsä virheen kun meinasi lähteä minun luota. Olin kauhean järkyttynyt kaikesta enkä halunnut missään tapauksessa erota.niin jatkettiin elämää kunnes yhtäkkiä vuosi sitten mies vaan tuli hirveän aggressiiviseksi , haastoi riitaa suunnilleen siitä jos kysyin juotko kahvia , alkoi tulla aggressiiviseksi ihan kaikkien kanssa, karjui lähes jokaiselle vastaantulijalle ja sitten vaan otti kimpsut ja kampsut ja häipyi, arvasin heti että mies on taas sen naisen kanssa, niinkun olikin. Eikä todellakaan vaihtanut nuorempaan, paljon vanhempaan, tosin mieskin on minua paljon vanhempi.
En olisi halunnut erota. Mutta minkäs teet. Olen ollut nuoresta asti hänen kanssaan ja olen vanhentunut hänen kanssaan, voi tätä muistojen määrää. Nyt on vuos8 mennyt ja olen alkanut masentua ja ahdistua entisestään. Mies ei halua olla missään tekemisissä ja se murtaa sydämeni. En oikein tiedä miksi näin kävi, hirveät itsesyytökset minulla, tajuan toki että hän löysi paremman kerran halusi näin lähteä. Tuntuu vaan niin pahalle että kaikki loppui kuin seinään. Kuin puolet minusta olisi repäisty väkivalloin pois.
Olen todella yksinäinen. Käyn töissä jossa en edes paljon muita näe. Käyn kävelyllä, kaupassa.minulla on yksi naisystävä mutta hänellä on aina niin kiire perheensä kanssa ettei häntä kiinnosta tai kerkeä koskaan tavata, joskus soittaa muutaman minuutin, nekin pitää erikseen sopia kun hällä on niin kiire. Asun pienellä paikalla, täällä ei ole oikein mitään harrastustoimintaa, olen myös jo niin masentunut tästä erosta että oikein mikään kiinnosta. Olen laihtunut 8 kg.tuntuu että elämä oli tässä. Minulla on vanha isä, hänelle olen puhunut liian paljon tästä ahdistuksesta, hän on kovin ihmeissään miksi mieheni lähti mitään sanomatta, selittämättä. Isä sanoo että ”hänkin luuli että aina ollaan yhdessä ja onpa typerää enää vanhana miehenä alkaa kaveria vaihtamaan, mitä yhteistä voi enää olla ja eihän tuo mies ole enää kuin Vihtori uudessa suvussa kerran uudella naisella on lapsia, lastenlapsia jne jota mieheni vasta alkaa eläkeläisukkona tutustelemaan” - tämä siis vanhan isäni mielipide asiaan.

Minua häiritsee että ihmisillä tuntuu kaikilla muilla olevan kevyt suhtautuminen eroon. Että kaikki vaan hommaa heti uuden. Minulla on elämän suurin tragedia käynnissä, kukaan ei voi korvata miestäni. En jaksaisi enkä halua etsiä uutta, ei kiinnosta. Minua ei kiinnostaisi tutustua uuteen sukuun, miehen aikuisiin lapsiin ja perheisiin, tuntisin oloni ulkopuoliseksi ja veisi vuosia tuntea mitään läheisyyttä heihin.
Tunnen olevani täysi kummajainen kun suren mieheni menetystä ja sitä että näin pitkä yhteielomme loppui, että mies ei halua olla minun kanssa edes soittoväleissä, että hänelle oli näin helppo vaan minut jättää ja mennä uuteen suhteeseen. Olen omituinen kun en ole toipunut asiasta viikoissa vaan tuntuu että pahempaan menee kohdallani, elämä tuntuu kauhean tyhjälle, hiljaiselle, turhauttavalta, monet käytännön jutut ja tekemiset poistuivat miehen mukana kokonaan elämästäni, sellaiset yhteiset tekemiset jotka oli miehellekin aina kauhean tärkeitä niin uskon etteivät enää tuon uuden naisen kanssa tee niitä, ihmettelen että mies haluaa niistäkin jutuista luopua, en kerro tarkempaa ettei paljastu henkilöllisyydet.

Ja eikö yleensä isoäidille kuten tämä uusi nainen on, ole kauhean tärkeää ne lapsenlapset.? Ihmettelen että mieheni haluaa nyt mennä tuollaiseenkin kuvioon mukaan kun hän ei nyt ollut edes niin lapsirakas että omaakaan olisi hommannut aikanaan, eikä ole kiinnostunut mistään lapsenhoidosta, vaan matkustelusta ja tekniikan harrastamisesta ja semmoista josta en usko että se uusi on ollenkaan kiinnostunut..että tuntuu kuin mies olisi vaihtanut vapaan menevän elämän nyt siihen että kotona hoitelee tämän uuden naisen lastenlapsia....tätäkö rakkaus teettää?

Olen ensi kertaa elämässä tässä tilanteessa, elämän pituinen suhde loppui, en saanut selitystä miksi, pitäisi kait sanoa että mies oli ghostaaja. Tämä on trauma minulle. En koskaan pettänyt miestäni en edes ajatuksissa. Olen rukoillut paljon, kysynyt miksi näin piti käydä, en ole vastausta saanut.
Minua pelottaa selviääkö koskaan, olen paljon itkenyt vanhalle isälleni asiaa ja pelkään jo sitäkin miten hän selviää ja hänenkin sydämensä on murtunut asiasta.
Tunnen olevani todella kummajainen.

4

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koskettava alotus ja voimia toivon sinulle. Tilanne on hankala ja itse tiedostan tuosta monia asioita, jotka eatää ihmisiä eroamaata huonoistakin suhteista. Ensiksi sanoisin, että tunnut muistavan vain ne hyvät jutut suhteesta ja unohtavan huonot. Ette te varmaan kuitenkaan onnellisia olleet, tai ainakaan toinen teistä, jos erositte. Ehkä sun täytyis ruveta etsimään uusia harrastusmahdollisuuksia, ystäviä ym. Ite näen, että monet kyllä pärjää itekseen, mutta kyse onkin siitä arjen jakamisesta. Tuossa myös puhut onfelmista mitä on sitten suhteessa olevien ja sinkkujen kaverusten välillä eli ite kaipaat varmaan enempi aikaa ja kyllähän tuon näkee samoin myös silloin, jos oma suhteesi ei toimi ja joillain on hyvin tiivis suhde. Mitä tulee sinkkuihin niin ainakin ite mitä niitä tunnen niin monet menee koko ajan johonkin, bilettää ym tai sitten on enempi sellasia erakoita. Jos sua ei juhlinta ja koko aikainen touhotus kiinnpsta niin aika itekseen oot. Ehkäpä sinun olisi hyvä etsiä uusi parisuhde, tapailla ainakin miehiä ja katsoo josko niistä löytyisi joku kiva kumppani.

      • Anonyymi

        Kummallinen näkemys sinulla että jätetty on aina syyllinen kun joku pettää. Haloo?


    • Anonyymi

      Hei, selviät kyllä!
      Olet jo tarpeeksi kauan surenut. Nyt on aika kaivautua kolostasi ja pakottaa itsesi muiden ihmisten seuraan. Sinun täytyy hankkia itsellesi tekemistä, oli se sitten uuden oppimista tai terästää vanhoja taitoja. Mitä vain, kunhan pakotat itsesi muiden seuraan ja järjestät itsellesi terapeuttisempaa tekemistä ja ajateltavaa.

      Tuo vaati energiaa, mutta on todella sen arvoista!

      Jo elänyttä ei voi postaa muistipankista, sen ajattelemista voi vähentää hankkimalla oikein tietoisesti tilalle muuta ajateltavaa ja tekemistä.

    • Anonyymi

      Joku on sanonut, että toipumiseen erosta vaaditaan 1 kk jokaista suhteen vuotta kohti, joten katso vaikka 2,5 vuoden jälkeen miltä elämä näyttää. Itsekin erosin 25 vuoden liitosta (tulin vätetyksi).

      Tuollaiset tunteet mitä koet ovat ihan normaaleja. Ihminen saa mennä rikki ja sitä saa vituttaa.

      Parhaten teet, että olet vain ihan cool. Jatkat elämääsi , kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, vaikka sydän murtuisi. Jos näet miehesi tai satut tekemisiin, moikkaat vain iloisesti ja keskustelet neutraalisti. Se harmittaa enemmän kuin katkerinkaan kosto. Veikkaan, että miehesi tulee vielä jossain vaiheessa purkamaan tuntojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe