SOLARIUM

marko...

onko solariumilla mitään tiettyä ikärajaa? ja jos on esim 15v niin voiko päästä solariumiin.? ja vielä, että ruskettuuko ensimmäisellä kerrallla lainkaa?

3

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...mutta....

      Ei aikaa kaiketi annettasi ihan pikkuiselle-alle 10 vuotiaalle...kyllä sun ikäisiä solkussa on näkynyt.

      Riippuu omasta pigmentistäs,näkyykö eka kerran jälkeen väriä pinnassa.Vuorokauden päästä vasta kunnolla kehittynyt väri näkyy.Itselläni jo yksi kerta näkyy,olen aika tummaihoinen(siis suomalaiseksi)ja rusketun helposti.

    • hangonkeksi

      Yrittakaa saada selvaa vaikka en saakaan a-kirjainta (pilkut paalla) ulos - saadot pielessa ja ma olen tumpelo.

      Niin asiani oli siis tama. Vastikaan oli lehdessa juttu, etta WHO eli Maailman Terveysjarjesto ei suosita solariumia vaaleaihoisille nuorille. Nuori iho on alttiimpi UV-sateilyn vahingollisille vaikutuksille kuin aikuisen iho.

      Toki on niin, etta rusketus sopivassa maarin on kaunista ja varsinkin rajaton rusketus, joka on mahdollista hankkia taysin "yksityisesti" oikeastaan vain solariumissa. Tai siis onhan nakurantoja ja yksityisia mokkilaitureita mutta ainakaan mina en pida siita ajatuksesta, etta vartaloni kaikkineen paivineen saattaisi joutua tuiki tuntemattomien tutkistelun kohteeksi.

      Nuorena ei todellakaan ajattele yleensa kovin kauas tulevaisuuteen, mutta kuitenkin suurin osa meista todennakoisesti elaa viela neli-viisikymppisina. Uskoisin, etta silloinkin viela uhraamme joitakin ajatuksia ulkonaollemme. Milta mahtaa silloin tuntua, jos peilista katsoo rusina? Ei paljon lohduta tieto siita, etta nuorena oli aina sporttisen ruskettunut. Puhumattakaan kasvaneesta ihosyovan riskista. Ja se riski on todellinen. Eras tuttavani, intohimoinen auringonpalvoja, kuoli muutama vuosi sitten viisikymppisena ihosyopaan.

      Malttia siis ruskettumisen himoon. Voi olla kiinnostavaa kuultavaa teini-ikaiselle, etta aurinko voi aiheuttaa ihoon mustapaita, jotka myohemmin voivat kehittya finneiksi. Kannattaa ulkona auringonvalossa ottaa myos huomioon se, etta UV-sateilya saa vaikkei olisi varta vasten sita hakemassa. Eli aurinkovoiteet pintaan kesaulkoiluun! Parasta aurinkosuojaa ovat tietysti vilpoisat luonnonkuituiset (puuvilla tai pellava) vaatteet.

      En kuitenkaan tuomitse vaikka kavisitkin solariumissa, olenhan sita itsekin kokeillut ja alkukauhun jalkeen suorastaan nauttinut. Ainakaan mina en pahemmin ensi kerran jalkeen ruskettunut, punoitin vain. Useamman kerran jalkeen vaikutus kylla nakyy. Olet kuitenkin ilmeisesti varsin nuori - onko ruskettuminen sinulle ehdottoman tarkeaa? Jos erityista tilaisuutta varten rusketuksen tarvitset, niin muitakin mahdollisuuksia kuin solarium loytyy, esim. kosmetologin tekema ruiskurusketus eli varia pintaan pullosta.

    • jenna

      useissa paikoissa on ikäraja 18v.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe