Tesla Model 3 on mahtava auto

Anonyymi

https://www.autotalli.com/kokooma/koeajot/model-3

Kokeile Model 3:sta, kunhan taas tänne pohjolaan saadaan niitä lisää. Vuoden sitä ajaneena voin sanoa ettet pety. Ensi vuonna saadaan myös talviautona paljon parempaa uutta Tesla Model Y:tä Suomeenkin.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen hyvin pahoillani, että sama aloitus tuli monta kertaa. Suomi24 serveri oli alhaalla, ja yht'äkkiä aloituksia oli useampi.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä ja se on ominaisuuksiinsa nähden halpa auto.

    • Anonyymi

      Kiinnostava olis tämä kolmonen..mutta ongelmiaki näissä tuntunut olevan paljon ja siihen hidas huolto.viikkoja osalla olleet korjauksessa.

      • Anonyymi

        Mulla ollut kolmonen kohta puolitoista vuotta ja 40 000 km.
        Huollossa ei ole tarvinnut käydä kertaakaan toisin kuin muilla edellisillä saman hintaluokan autoilla noilla kilometreillä. Raitisilmasuodattimen vaihdoin itse.
        On pitkälti lehdistön ( jolle Tesla ei tuo mainostuloja ), kilpailevien perinneautojen valmistajien ja osakkeilla shorttaajien ansiota se, että jokaisesta Teslassa havaitusta ongelmasta tehdään juttu, joka saa Teslan ihmisten ajatuksissa näyttämään huonolta. Mistään muusta automerkistä saman laajuisia negatiivisia juttuja ole, vaikka aihetta todellakin olisi.
        Huollon varaosien saanti on vaikeutunut usa.n koronatilanteesta johtuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut kolmonen kohta puolitoista vuotta ja 40 000 km.
        Huollossa ei ole tarvinnut käydä kertaakaan toisin kuin muilla edellisillä saman hintaluokan autoilla noilla kilometreillä. Raitisilmasuodattimen vaihdoin itse.
        On pitkälti lehdistön ( jolle Tesla ei tuo mainostuloja ), kilpailevien perinneautojen valmistajien ja osakkeilla shorttaajien ansiota se, että jokaisesta Teslassa havaitusta ongelmasta tehdään juttu, joka saa Teslan ihmisten ajatuksissa näyttämään huonolta. Mistään muusta automerkistä saman laajuisia negatiivisia juttuja ole, vaikka aihetta todellakin olisi.
        Huollon varaosien saanti on vaikeutunut usa.n koronatilanteesta johtuen.

        Model 3:sta ei ole vielä valitettavasti objektiivista tietoa kestävyydestä.

        Model S:n menestys ei ole ollut ainakaan katsastustilastoissa hääppöinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Model 3:sta ei ole vielä valitettavasti objektiivista tietoa kestävyydestä.

        Model S:n menestys ei ole ollut ainakaan katsastustilastoissa hääppöinen.

        5 vuoden kokemuksella voisi sanoa jo Model 3 kestävyydestä jotain.
        Nyt ei vielä sitä dataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut kolmonen kohta puolitoista vuotta ja 40 000 km.
        Huollossa ei ole tarvinnut käydä kertaakaan toisin kuin muilla edellisillä saman hintaluokan autoilla noilla kilometreillä. Raitisilmasuodattimen vaihdoin itse.
        On pitkälti lehdistön ( jolle Tesla ei tuo mainostuloja ), kilpailevien perinneautojen valmistajien ja osakkeilla shorttaajien ansiota se, että jokaisesta Teslassa havaitusta ongelmasta tehdään juttu, joka saa Teslan ihmisten ajatuksissa näyttämään huonolta. Mistään muusta automerkistä saman laajuisia negatiivisia juttuja ole, vaikka aihetta todellakin olisi.
        Huollon varaosien saanti on vaikeutunut usa.n koronatilanteesta johtuen.

        Eikö ole myös asiakkaiden etu, kun Teslan ongelmista tiedetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut kolmonen kohta puolitoista vuotta ja 40 000 km.
        Huollossa ei ole tarvinnut käydä kertaakaan toisin kuin muilla edellisillä saman hintaluokan autoilla noilla kilometreillä. Raitisilmasuodattimen vaihdoin itse.
        On pitkälti lehdistön ( jolle Tesla ei tuo mainostuloja ), kilpailevien perinneautojen valmistajien ja osakkeilla shorttaajien ansiota se, että jokaisesta Teslassa havaitusta ongelmasta tehdään juttu, joka saa Teslan ihmisten ajatuksissa näyttämään huonolta. Mistään muusta automerkistä saman laajuisia negatiivisia juttuja ole, vaikka aihetta todellakin olisi.
        Huollon varaosien saanti on vaikeutunut usa.n koronatilanteesta johtuen.

        Onko tuossa talvella ollut ikkunan jäätymisessä ongelmia..eli onko ovi auennut.siitä kuulunut että vaatinut vähän temppuja.
        Tesla 3 vois olla seuraava..ehkä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuossa talvella ollut ikkunan jäätymisessä ongelmia..eli onko ovi auennut.siitä kuulunut että vaatinut vähän temppuja.
        Tesla 3 vois olla seuraava..ehkä?

        Ei ole tullut eteen ovien jäätymisiä, tosin viime talvena ei täällä etelässä pakkasia juuri ollut. Mutta ei Tesla foorumilla juurikaan tuosta valiteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole myös asiakkaiden etu, kun Teslan ongelmista tiedetään.

        Toki, mutta esiin tuodaan paljon yksittäistapauksia eli ongelmia jotka eivät ole kuin murto-osassa autoja joista sitten annetaan ymmärtää että ongelma on kaikissa autoissa. Tällaisia "ongelmia" on kaikilla automerkillä, ne eivät kuitenkaan lehdistöä ym. kiinnosta lainkaan. Hyvänä esimerkkinä uusien BMW. n tulipalot jotka jopa yleisiä. Mikä älämölö tulisi jos Teslat palaisivat??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta esiin tuodaan paljon yksittäistapauksia eli ongelmia jotka eivät ole kuin murto-osassa autoja joista sitten annetaan ymmärtää että ongelma on kaikissa autoissa. Tällaisia "ongelmia" on kaikilla automerkillä, ne eivät kuitenkaan lehdistöä ym. kiinnosta lainkaan. Hyvänä esimerkkinä uusien BMW. n tulipalot jotka jopa yleisiä. Mikä älämölö tulisi jos Teslat palaisivat??

        Miten niin jos?

        https://www.youtube.com/watch?v=IrJZFT-0FOs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin jos?

        https://www.youtube.com/watch?v=IrJZFT-0FOs

        100 km/h törmäys... Kuskilla murtui jalka ja nenä. Matkustajat, 2 lasta selvisivät täysin vammoitta. Autopilot oli päällä. Teslat ovat törmäyksessä erittäin turvallisia, mutta autopilottiin en luottaisi tarkkailematta tilannetta koko ajan.

        Videossa näkyy miten Teslan Airbagit räjähtelivät. Tässä sama airbag-räjähdys ihan vanhalla polttiksella:

        https://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v=zUyAGd0fSBQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin jos?

        https://www.youtube.com/watch?v=IrJZFT-0FOs

        Mitä haluat sanoa? Teslat saattavat syttyä kolaritilanteessa? Kyllä, kuten mikä tahansa auto suurinopeuksisessa kolarissa, Teslat kuitenkin erittäin harvoin.
        BMW.t syttyvät ihan itsestään ajossa kun EGR polttaa muovisen imusarjan. Näitä tapauksia on tuhansia eikä maahantuoja ole vieläkään korjannut kaikkia viallisiksi tiedettyjä autoja. Kaverilla on tuollainen auto ja pelkää oikeasti ajella sillä, maahantuojalla ei kuulema osia korjausta varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 km/h törmäys... Kuskilla murtui jalka ja nenä. Matkustajat, 2 lasta selvisivät täysin vammoitta. Autopilot oli päällä. Teslat ovat törmäyksessä erittäin turvallisia, mutta autopilottiin en luottaisi tarkkailematta tilannetta koko ajan.

        Videossa näkyy miten Teslan Airbagit räjähtelivät. Tässä sama airbag-räjähdys ihan vanhalla polttiksella:

        https://www.youtube.com/watch?time_continue=26&v=zUyAGd0fSBQ

        Ei ole ainoa case. Yhdysvalloissa Liittovaltio tutkii Teslojen paloja:

        https://www.youtube.com/watch?v=drfElvLkrbc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainoa case. Yhdysvalloissa Liittovaltio tutkii Teslojen paloja:

        https://www.youtube.com/watch?v=drfElvLkrbc

        Autopalon todennäköisyys Suomessa on n. 0.76% vuotta kohti. Sähköautoilla sama luku on todennäköisesti huomattavasti pienempi.

        Sähköautojen palot ovat siis vielä hyvin harvinaisia, vuonna 2019 Suomessa paloi vain yksi sähköauto; vuoden 2019 lopussa Suomessa oli 4661 täyssähköautoa ja 24704 ladattavaa hybridiä. Vertaa tätä 2187 liikennevälinepaloon vuonna 2019: https://prontonet.fi/Pronto3/online1/Tp22S.htm

        Tässä mielenkiintoista, lue sivun 24 lopusta:

        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265297/Kultanen_Kari.pdf?sequence=2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autopalon todennäköisyys Suomessa on n. 0.76% vuotta kohti. Sähköautoilla sama luku on todennäköisesti huomattavasti pienempi.

        Sähköautojen palot ovat siis vielä hyvin harvinaisia, vuonna 2019 Suomessa paloi vain yksi sähköauto; vuoden 2019 lopussa Suomessa oli 4661 täyssähköautoa ja 24704 ladattavaa hybridiä. Vertaa tätä 2187 liikennevälinepaloon vuonna 2019: https://prontonet.fi/Pronto3/online1/Tp22S.htm

        Tässä mielenkiintoista, lue sivun 24 lopusta:

        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/265297/Kultanen_Kari.pdf?sequence=2

        Eli nykyisten tilastojen valossa sähköautopalon todennäköisyys voi olla jopa 10 kertaa pienempi verrattuna polttomoottoriautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä haluat sanoa? Teslat saattavat syttyä kolaritilanteessa? Kyllä, kuten mikä tahansa auto suurinopeuksisessa kolarissa, Teslat kuitenkin erittäin harvoin.
        BMW.t syttyvät ihan itsestään ajossa kun EGR polttaa muovisen imusarjan. Näitä tapauksia on tuhansia eikä maahantuoja ole vieläkään korjannut kaikkia viallisiksi tiedettyjä autoja. Kaverilla on tuollainen auto ja pelkää oikeasti ajella sillä, maahantuojalla ei kuulema osia korjausta varten.

        Höpö höpö.

        Bensa- ja varsinkaan dieselautot eivät ole syttyneet kolareissa sitten 1960-luvun Älä usko elokuvia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nykyisten tilastojen valossa sähköautopalon todennäköisyys voi olla jopa 10 kertaa pienempi verrattuna polttomoottoriautoihin.

        Jat taas havaitaan ,ettö

        1. Vale
        2. Emävale
        3. Tilasto

        Mitä vanhempi auto, sitä todennäköisempi palo. Ja sähkölllat ovat uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jat taas havaitaan ,ettö

        1. Vale
        2. Emävale
        3. Tilasto

        Mitä vanhempi auto, sitä todennäköisempi palo. Ja sähkölllat ovat uusia.

        No mitähän helvettiä odotat sanottavan erittäin harvinaisista sähköautopaloista sitten? Niitä tapahtuu niin vähän, ettei missään päin maailmaa ole edes saatu tilastollisesti merkittäviä todennäköisyyksiä.

        Tuo 0.76% piti muuten tietysti olla 0.76 promillea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut kolmonen kohta puolitoista vuotta ja 40 000 km.
        Huollossa ei ole tarvinnut käydä kertaakaan toisin kuin muilla edellisillä saman hintaluokan autoilla noilla kilometreillä. Raitisilmasuodattimen vaihdoin itse.
        On pitkälti lehdistön ( jolle Tesla ei tuo mainostuloja ), kilpailevien perinneautojen valmistajien ja osakkeilla shorttaajien ansiota se, että jokaisesta Teslassa havaitusta ongelmasta tehdään juttu, joka saa Teslan ihmisten ajatuksissa näyttämään huonolta. Mistään muusta automerkistä saman laajuisia negatiivisia juttuja ole, vaikka aihetta todellakin olisi.
        Huollon varaosien saanti on vaikeutunut usa.n koronatilanteesta johtuen.

        Yksittäistapauksia tai ei, hollannissa asiakkaat ovat jo nostaneet joukkokanteen, kun lupaus "huoltovapaudesta" ei pidäkään paikkaansa:

        https://www.teslaclaim.nl/

        Lisäongelmana Tesloissa on se, että kun auto on kerran "huoltovapaa", niin huoltoa tarvittaessa sitä ei oikein tahdo löytyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäistapauksia tai ei, hollannissa asiakkaat ovat jo nostaneet joukkokanteen, kun lupaus "huoltovapaudesta" ei pidäkään paikkaansa:

        https://www.teslaclaim.nl/

        Lisäongelmana Tesloissa on se, että kun auto on kerran "huoltovapaa", niin huoltoa tarvittaessa sitä ei oikein tahdo löytyä...

        Huoltovapaus tarkoittaa määräaikaishuoltoja joita tietääkseni kaikissa muissa maailman merkeissä joutuu teettämään vuoden tai määritellyn ajomatkan jälkeen jotta takuu säilyisi, ja ne huollot ovat erittäin kalliita varsinkin Teslojen hintaluokissa.
        Huoltovapaus ei koske tietenkään vikoja. Kaikissa autoissa on vikoja jopa takuuaikana eikä Tesla siinä tee poikkeusta. Itselläni oli edellinen auto Audi joka oli viisi kertaa takuuhuollossa reilun vuoden aikana. Teslakaan ei ole täydellinen, joillekin sen näköjään jostain syystä pitäisi olla.
        Itselläni, ja suurimmalla osaa Teslojen omistajista huolto löytyy lähistöltä ja se toimii vähintään kiitettävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltovapaus tarkoittaa määräaikaishuoltoja joita tietääkseni kaikissa muissa maailman merkeissä joutuu teettämään vuoden tai määritellyn ajomatkan jälkeen jotta takuu säilyisi, ja ne huollot ovat erittäin kalliita varsinkin Teslojen hintaluokissa.
        Huoltovapaus ei koske tietenkään vikoja. Kaikissa autoissa on vikoja jopa takuuaikana eikä Tesla siinä tee poikkeusta. Itselläni oli edellinen auto Audi joka oli viisi kertaa takuuhuollossa reilun vuoden aikana. Teslakaan ei ole täydellinen, joillekin sen näköjään jostain syystä pitäisi olla.
        Itselläni, ja suurimmalla osaa Teslojen omistajista huolto löytyy lähistöltä ja se toimii vähintään kiitettävästi.

        Tesla kyllä suosittaa jarrujen vuosittaista huoltoa, jos autolla ajetaan lumisilla tai jäisillä teillä..... :D :D :D


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Teslan Berliinin tehdas aloittaa tuotannon alkukeväästä. Tuskin Kiinasta kauaa tänne autoja tuodaan!


      • Anonyymi

        Kai sen laadun on oltava hyvää jos ja kun kysyntää on enemmän kuin pystyvät tekemään.
        Kyllä kelpaisi Sinullekin jos olisi millä ostaa, nyt joutuu vaan PA.na kateellisena huutelemaan.


    • Anonyymi

      Ok , oletko teslan hallituksessa kun noin kovan lulkas sisäpiirin tietoa........onko laatu parempaa jos kivihiili lapsityövoiman kiina auto tehdäänkin itäblogi saksassa bulgaarialaisten ja puolan maalaisten toimesta..........kohta nettiautossa on made in china vs made in bulgaria..........eu pastaa.

    • Anonyymi

      Motonetin kassalla tyttö kysyy kovalla äänellä , onko tää sun tesla kiinassa vai berliinissä tehty , on nääs ihan eri metallit kyseessä.......ja vaikka olis berliinissä tehty jugoslaavin pikku kätösillä tiedämme varmuudella mistä osat tulee junalla ....... parts made in china..........ihan hirvittää jo kuvitella miten alkaa taas "uudet tanakat " turvatyyny show.

    • Anonyymi

      Ongelmana tesla 3 on korjaus on kuukausien juttu ja korjaukset on käsittämättömän kalliita muutenhan sillä ajelisi no maasturmallisen korkeamman kyllä muttei suurempaa.

      • Anonyymi

        Mihin olettamukseen perustuu kirjoittamasi, vai yleistätkö yksittäistapausta? Kaikki Tesla 3.t ovat takuunalaisia joten kukaan ei ole joutunut maksamaan korjauksistaan yhtään mitään.
        Kaikkien autojen korjaukset ovat käsittämättömän kalliita varsinkin maahantuojan tekemänä kuten määräaikaishuollot jotka ovat oikea rahasampo perinteisten autojen maahantuojille. Teslalla ei onneksi tuollaista pakkohuolto - rahastusta harrasteta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onhan toi 3 malli nyt ihan kylpyammeen näköinen sisustaltaan ja joku sata nan tarjotin keskellä kojelautaa ..........akuankan näkönen keula , muuten ihan auton näkönen.

      • Anonyymi

        Mitä, eikö rahasi riitä?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Käyhän ensin istumassa. Yksinkertainenkin voi olla hienoa. Nappulat ja kytkimet eivät ole enää tätä päivää.
        Sitten kun/jos ajat, huomaat miten polttomoottorit vaihteistoineen ovat niin mennyttä aikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyhän ensin istumassa. Yksinkertainenkin voi olla hienoa. Nappulat ja kytkimet eivät ole enää tätä päivää.
        Sitten kun/jos ajat, huomaat miten polttomoottorit vaihteistoineen ovat niin mennyttä aikaa...

        Voi olla vaarallinen, kun yrittää löytää jotakin toimintoa 100 km nopeudessa. Nappulat ovat helpompia käyttää ajettaessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla vaarallinen, kun yrittää löytää jotakin toimintoa 100 km nopeudessa. Nappulat ovat helpompia käyttää ajettaessa!

        Kaikki ajoon liittyvät toiminnot löytyvät viiksistä tai ratista kuten muissakin autoissa, sitten on ääniohjaus, eli pyydät auton tekemään haluttu toiminto esim. "too cold" jolloin lämpötila nousee 1,5 astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyhän ensin istumassa. Yksinkertainenkin voi olla hienoa. Nappulat ja kytkimet eivät ole enää tätä päivää.
        Sitten kun/jos ajat, huomaat miten polttomoottorit vaihteistoineen ovat niin mennyttä aikaa...

        liikaa hiplattavaa. Ajettu istuttu,korjattu on. Turhia toimintoja liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        liikaa hiplattavaa. Ajettu istuttu,korjattu on. Turhia toimintoja liikaa.

        Ok. Eli enää puuttuu sitä yhtä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe