Pyrkyri-petra häpeää vanhempiaan

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000006625202.html

"Heikistä olisi ihan luontevaa kutsua Petran vanhemmatkin hänen perheensä juhlapöytään, mutta Petra ei suostu.

– Äidin yleissivistys on niin eri luokkaa. En halua hänelle sellaista alemmuudentunnetta. Heikki ei ymmärrä tätä, ja mietin, eikö yläluokasta käsin huomaa luokkaeroja yhtä hyvin. Ehkä siellä on niin paljon muuta pohdittavaa: varallisuutta pitää hoitaa, kiinteistöjä huoltaa, vuokralaiset vaihtuvat sijoitusasunnoissa…"

Petra on ihan itse päättänyt että hänen vanhempansa ovat "huonompaa väkeä" eikä anna edes tilaisuutta todistaa toista koska mielestään tietää paremmin. Vähän samaaa oli siinä Dissen postiivisuusketjussa, että "minä tiedän" ja muut ovat kaikki väärässä.

21

92

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nooh, tuo kertomasi ei ole kivaa, mikäli pitää paikkaansa. Ja miksipä ei pitäisi.

Mitä olet ajatellut näin niinkuin itse tehdä asian korjaamiseksi?

• Enpä tuohon Petraan voi mitenkään vaikuttaa mutta tavallaan harmittaa hänen vanhempien puolesta, Heikki varmaan heidät tuntee ja näkisi mielellään yhteisessä juhlapöydässä, kuten myös varmaan Heikin vanhemmat eikä kukaan haluaisi pilkata, Petran vanhemmat pääsisi viettämään vaikkapa hienoa joulujuhlaa jota olisi kiva myöhemminkin muistella mutta bitch-petra estää mahdollisuuden semmoiseen kun on muka vanhempiaan parempi ihminen.

• Itseasiassa nyt kun tuli puheeksi, niin olen huomannut omien vanhempien pitävän itseään b-luokan kansalaisina. Varsinkin isä on tahattomastikin syöttänyt sellaista "propagandaa" jopa mulle ja siskolle.

Voihan se olla, että toi "Petrakin" on saanut kotonaan kasvatuksena perinnöksi tuon "keskiluokkaisuuden".

Kannattaisi Petran mennä käymään terapiaan hoitamaan tuokin tunnelukko pois päästään. Syytön se siippa siihen on. :o)

• No kyllä sitä jonkinlaista luokkaeroa toki on edelleenkin olemassa, sen ei silti pitäisi estää sitä etteikö köyhälistö voisi kutsuttuna mennä paremman väen pöytään joulusyömäisille tms.

Siipan pitäisi ottaa ero noin tyhmästä akasta ja etsiä joustavampi ihminen tilalle.

• Harmaaritari kirjoitti:

No kyllä sitä jonkinlaista luokkaeroa toki on edelleenkin olemassa, sen ei silti pitäisi estää sitä etteikö köyhälistö voisi kutsuttuna mennä paremman väen pöytään joulusyömäisille tms.

Siipan pitäisi ottaa ero noin tyhmästä akasta ja etsiä joustavampi ihminen tilalle.

No luokkaerot on omassa päässä.

Mun serkku on aika rikkaan ja menestyvän sukuun kuuluvan hepun kanssa naimisissa. Aivan huikee äijä. Vaikka on tosiaan ns. "pikkuisen parempaa sukua", ei siitä kaverista erota mitään. Samoin on sen vanhemmat...tosi rentoa ja lupsakkaa väkeä.

Jotenkin tää luokkaerojuttu kulkee nimenomaan itseään aliarvostavan väen päässä ja periytyy usein lapsille kasvatuksen ja esimerkin kautta. Itsekin olen huomannut, että tosiaan mun porukatkin pitää itseään vähän b-luokan kansalaisina ja aivan turhaan. Itse on ollut aikamoinen oppiminen siitä pois. Omille muksuille olen kanssa tästä puhellut ja tuuminut, että se oli joskus oikeasti selkeämpää... oli duunarit ja porvarit...

• Anonyymi

Olishan se noloa, jos joku alkaisi puhumaan aivan sopimattomia ai muuten käyttäytymään huonosti oli tilaisuus ja tilanne mikä tahansa. Tästä ei kuitenkaan ollut kyse..

Vähän ihmetyttää noiden puheenaiheetkin, jos vain töiden ja rahan ympärillä pyöritään. Ei se ole sen sopivampaa. Luulis fiksujen ihmisten osavan jutella sen hetken aikaa kaikenlaisten ihmisten kanssa jostain mukavasta. Kaikkien elämässä on kuitenkin samoja peruselementtejä, vaikkakin ehkä erilaisissa puitteissa.

xLiner

• Minä luulen että appivanhemmat ihan kivasti keksisi puhuttavaa ja tulisivat varmaan loistavasti toimeen, ainoa tulppa tuossa sille on tuo petra joka haluaa omia pelkästään itselleen miehen suvun ja tahallaan estää tutustumisen mahdollisuuden vanhemmiltaan.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Minä luulen että appivanhemmat ihan kivasti keksisi puhuttavaa ja tulisivat varmaan loistavasti toimeen, ainoa tulppa tuossa sille on tuo petra joka haluaa omia pelkästään itselleen miehen suvun ja tahallaan estää tutustumisen mahdollisuuden vanhemmiltaan.

Eiköhän tuo vain häpeä juuriaan.

xLiner

• Anonyymi

Tottahan tuo on että tämän Petran vanhemmat ovat tyhmiä ja kouluttamattomia. Ei minusta kannata sekoittaa tätä yläluokan ja "rahvaanmman" väen juopaa joka on luokkien välissä. Tällä tyhmemmällä kansanosalla kaikki on niin hetkessä kiinni, rahat on just loppu, puheissa liikkuu vain toisten haukkuminen ja rikkaiden parjaaminen. Petran päätös unohtaa vanhempansa on heillekin eduksi, kun eivät joudu arvotettavaksi ja "suurennus lasin" alle pilkattavaksi esim. yläluokan toimesta.

• Anonyymi

Vanha juttu.

• Anonyymi

Petrahan vain halusi suojella äitiään alemmuudentunteelta. Ehkä hän tiesi, ettei äiti mielellään noihin kekkereihin tulisi, mutta kutsuttuna ei voisi kieltäytyäkään.

Aloittaja olettaa, että Petran vanhemmat olisivat nauttineet niistä kemuista. Hänellä ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuutta tietää asiaa noiden vanhusten puolesta.

• Anonyymi

Miltä alemmuudentunteelta? Eihän luokkaeroja ole olemassakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miltä alemmuudentunteelta? Eihän luokkaeroja ole olemassakaan.

Ilmeisesti Petran maailmassa on olemassa luokkaerot. Itse hän tuossa linkissä sanoo ettei halunnut äidilleen alemmuudentunnetta.

• Anonyymi

Petra on paitsi nirppanokkainen pyrkyri niin myös parisuhdehuora joka"rakastui"rikkaan perheen vesaan.

Nyt yrittää erottaa omat vanhempansa hänen uudesta suvustaan.

• Anonyymi

" Eräs perheterapeutti kirjoitti taannoin Hufvudstadsbladetin kolumnissaan, että Etelä-Helsingin eliittipiireissä ei juuri ole uskollisia aviomiehiä. Se herätti kohua, mutta palautteesta päätellen osui."

Mikäs yllätys tuo oli? Rikas YTM panee aina muita ja käy myös laadukkaissa maksullisissa.

• Anonyymi

"Tunnen useampia ikäisiäni korkeasti koulutettuja naisia, jotka seurustelevat nykyään duunarimiesten kanssa – varmasti jo ihan siitä syystä, että koulutettuja miehiä ei kaupungissa ole yhtä paljon kuin naisia. Tuleehan siinä toki erikoisia tilanteita, kun ystäväpiirit eivät kohtaa."

Korkeasti koulutettu kurppa ei saa korkeasti koulutettua miestä koska tämä ottaa nuoren ja kauniin lidlin kassan, joten korkeasti koulutettu kurppa joutuu tyytymään köyhään duunariin.

• Anonyymi

Toi on pa skapuhetta. Osa korkeakoulutetuista miehistä todellakin odottaa naiselta vastaavaa koulutustasoa, tunne useita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi on pa skapuhetta. Osa korkeakoulutetuista miehistä todellakin odottaa naiselta vastaavaa koulutustasoa, tunne useita.

mutta tuskin tinkivät nuoruudesta ja kauneudesta koulutuksen takia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta tuskin tinkivät nuoruudesta ja kauneudesta koulutuksen takia

Suurin osa ihmisistä on ihan tavallisen näköisiä, pakko sitä on vähän tinkiäkin, ei kaikki voi saada kaunista tai komeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on ihan tavallisen näköisiä, pakko sitä on vähän tinkiäkin, ei kaikki voi saada kaunista tai komeaa.

Eihän kukaan muutenkaan ole ikuisesti nuori, ja ulkonäkökin muuttuu.

• Anonyymi

Petra on melko ällöttävä muija eli maksu nainen joka on miehen kanssa vain rahan takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      161
      1069
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      727
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      26
      668
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      128
      666
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      44
      649
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      615
    7. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      575
    8. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      52
      570
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      570
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      528
    Aihe