Täällä sivuilla puhutaan usein, että ärtyneeseen ja "mätivään" lävistykseen on käytetty ensi apuna suolaliuosta. Mitä se oikein on? Suolaa ja vettä vaan vai? Silläkö se lävistys puhdistetaan vai mitä?
suolaliuos?
12
5710
Vastaukset
- Joku**
Liuokseen käytetään vettä ja merisuolaa, eli keitetään 2 dl vettä, lisätään n. puoli teelusikallista merisuolaa ja kun liuos on jäähtynyt sopivasti niin lävistystä haudotaan 10-15 min. jonka jälkeen suola huuhdotaan huolellisesti pois. Apteekista saa myös valmista NaCl-liuosta.
- ruusu-rinsessa
Tosiaan, suolasta on varmistettava, että se on 100% merisuolaa. Keität vettä teekupillisen ja laitat sinne teelusikallisen merisuolaa! Suolaa ei tarvitse huuhtoa pois... Ja annetaan olla niin kauan, kunnes vesi on jäähtynyt kupissa.
Napaa siis ainakin liotetaan siinä vedessä niin, että kuppi, missä on tätä liuosta niin laitetaan vatsan päälle ja varotaan, ettei kaikki paikat kastu... - alera
ruusu-rinsessa kirjoitti:
Tosiaan, suolasta on varmistettava, että se on 100% merisuolaa. Keität vettä teekupillisen ja laitat sinne teelusikallisen merisuolaa! Suolaa ei tarvitse huuhtoa pois... Ja annetaan olla niin kauan, kunnes vesi on jäähtynyt kupissa.
Napaa siis ainakin liotetaan siinä vedessä niin, että kuppi, missä on tätä liuosta niin laitetaan vatsan päälle ja varotaan, ettei kaikki paikat kastu...mietin vaan, ett sattuuko toi merisuolan käyttö??
mulle se lävistäjä anto ohjeet, ett pitää käyttää mietoo puhistusainetta kerran päivässä ja se kyll kuivattaa ihoa. :( ja aattelin sit et voisin kokeilla merisuolan käyttöö... pelottaa :/ - ruusu-rinsessa
alera kirjoitti:
mietin vaan, ett sattuuko toi merisuolan käyttö??
mulle se lävistäjä anto ohjeet, ett pitää käyttää mietoo puhistusainetta kerran päivässä ja se kyll kuivattaa ihoa. :( ja aattelin sit et voisin kokeilla merisuolan käyttöö... pelottaa :/Minulla se vaan helpotti oloa! Eli ei se satu!
- alera
Minulla se vaan helpotti oloa! Eli ei se satu!
kiitos... nyt uskallan kokeilla sitä! :)
- Joku**
Napaa siis ainakin liotetaan siinä vedessä niin, että kuppi, missä on tätä liuosta niin laitetaan vatsan päälle ja varotaan, ettei kaikki paikat kastu...Mikäs mitta se sellainen "teekuppi" on? Ei siihen valmistukseen ole olemassa mitään yhtä tiettyä ohjetta jota tulisi noudattaa ja sitä suolaa on parempi olla laittamatta liikaa. Suola ärsyttää lävistysreikää joten kyllä se on syytä huuhdella pois. Järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa.
- Wes
alera kirjoitti:
kiitos... nyt uskallan kokeilla sitä! :)
Pitää muistuttaa suolaliuoksesta.
Kannattaa keittää enemmän kerralla. On sitten muutamaksi päiväksi valmiina käyttöön. Sopiva väkevyys saadaan, kun keitetään litra vettä ja sekoitetaan siihen 1-2 teelusikallista(5-10 ml)
joditonta merisuolaa.
Pieni, navan peittävä kuppi nurin navan päälle ja painellaan (kierrättää liuosta lävisytksessä) muutama minuutti
Suolavesihuuhtelu pehmittää korun varteen ja reiän reunoille kertyneen ruven yms. töhnät että suolaveden kuivuessa kiteytyy suolaa korun varteen sekä iholle ja se saattaa ärsyttää haavaa. Siksi lävistysalue huuhdellaan vielä suihkuttamalla kevyesti.
http://www.safepiercing.org/bodyAftercare.html - ruusu-rinsessa
Joku** kirjoitti:
Mikäs mitta se sellainen "teekuppi" on? Ei siihen valmistukseen ole olemassa mitään yhtä tiettyä ohjetta jota tulisi noudattaa ja sitä suolaa on parempi olla laittamatta liikaa. Suola ärsyttää lävistysreikää joten kyllä se on syytä huuhdella pois. Järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa.
Itse olen tuon suolaliuos homman oman kantapään kautta, mutta hyvää jälkeä tuli, kun harnessin ohjeita noudatin!Teemuki on yleensä aika standardi. Ei sitä liuosta voi varastoon tehdä, kun sen pitää olla mahdollisimman kuumaa, eli niin kuumaa, kuin iho vain kestää... on paljon helpompaa keittää se vesi vaikka vedenkeittimessä, sinne sitten vaan se teelusikallinen merisuolaa! Kysykää vaikka yazkalta!
- Wes
Itse olen tuon suolaliuos homman oman kantapään kautta, mutta hyvää jälkeä tuli, kun harnessin ohjeita noudatin!Teemuki on yleensä aika standardi. Ei sitä liuosta voi varastoon tehdä, kun sen pitää olla mahdollisimman kuumaa, eli niin kuumaa, kuin iho vain kestää... on paljon helpompaa keittää se vesi vaikka vedenkeittimessä, sinne sitten vaan se teelusikallinen merisuolaa! Kysykää vaikka yazkalta!
Aivan mainiosti voi tehdä valmiiksi isomman määrän. Aivan kuten apteekin liuostakin on useammaksi kerraksi pullossa.
Kuumuudesta ei ole mitään hyötyä, ihan turhaa itsensä kiduttamista. Rupi pehmenee huoneenlämpöisellä liuoksella aivan yhtä hyvin kuin muutaman asteen lämpimämmälläkin.
Kannattaa lukaista se APP:n ohje
http://www.safepiercing.org/bodyAftercare.html , sieltä ne on kopoitu ja käännetty paikallisten liikkeiden ohjeet, vaikka yksiköt ehkä on menneet sekaisin. Liian väkevästä liuoksesta ei ole hyötyä, päinvastoin.
Tästä on väännetty ennenkin, joten päättyköön tähän! Pääasia että lävistykset paranee hyvin. - Joku**
Ei se Yazka mikään kaikkitietävä jumala ole jonka ohjeita pitäisi orjallisesti noudattaa. Se yksi vaivainen napalävistys ei tee sinusta mitään tietäjää lävistysten suhteen joten hankipa pikkusen lisää niitä reikiä ja tule vasta sitten kertomaan niistä "hyväksi todetuista" hoitokeinoista.
- seri
käykö euro shopper merisuola?? vai pitääkö olla jotain muuta? kun kotoa ei muuta löytynyt..
- mie
seri kirjoitti:
käykö euro shopper merisuola?? vai pitääkö olla jotain muuta? kun kotoa ei muuta löytynyt..
kai se nyt käy jos se on 100% merisuolaa, eikai sillä merkillä oo väliä...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841666Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691571Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2761317Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691282- 57895
- 66864
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65853Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40841- 42838
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44801