Mustasukkaisen miehen epäilys

Anonyymi

Vaimoni on nyt kesä aikaan viettänyt muutaman viikonlopun entisen poikakaverinsa mökillä. Siellä on kuulemma niin mukava olla kun on järvenranta mökki ja sauna. Itsehän olen ollut viikonloputkin kiinni töissä. Pieni epäilys siitä mitä siellä mökillä on tapahtunut nousi kuitenkin pintaan kun kuulin sivusta miten vaimoni kertoi asiasta puhelimessa siskolleen. Kuulemma oli muutamia tämän exän kavereitakin siellä mökillä ja hän ainoana naisena siellä.
Vaimo kuitenkin väittää että ihan ystävinä ovat eikä mitään pettämistä tai seksuaalista asiaan liity. Pyysin vaimoa lopettamaan exänsä kanssa mökkeilyn mutta hän syyttää minua nyt mustasukkaiseksi idiootiksi. Enpä tiedä mitä pitäisi ajatella. Jonkinlainen piru takaraivossa pistää mielikuvituksen lentämään asian tiimoilta. Ehkä epäilen turhaan.

11

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on täydelleen se ja sama, oletko epäilyksesi kanssa oikeassa vai vainoharhainen.
      Jos vaimosi kunnioittaa sinua ja suhdettanne, niin hän ottaa huolesi sekä pyyntösi vakavasti ja lopettaa exänsä luona oleilun. Se on ainoa asia, mikä oikeasti merkitsee mitään. Jos ei ole kunnioitusta, ei ole enää suhdettakaan,

      Se, että hän syyttää sinua mustasukkaisuudesta, on korrekti väittämä, mutta olet mustasukkainen hyvästä syystä. Samalla se syytös kertoo siitä, että kaikki suhteessanne ei ole kohdillaan ylipäänsä ja vaimosi tuntee syyllisyyttä jostain, luultavasti vain siitä, ettei olekaan pyrkinyt viettämään aikaa sinun kanssasi.

      Jos oma aikasi menee liiallisesti töissä, on siinä tietysti kipukohta johon voit yrittää puuttua, rajoittaa työn tekemistä ja keksiä sille ajalle yhteistä tekemistä vaimosi kanssa.

      Ja se piru siellä takaraivossa... Se ei ole siellä siksi, että se nyt vain sattui tupsahtamaan sinne. Se on siellä siksi, että siihen on hyvä syy ja sinuun sattuu.

      • Anonyymi

        Kiitos rohkaisusta. Hyväksyn sen että olen mustasukkainen. Annan siihen itselleni luvan. Tämä asia selvitetään nyt loppuun asti. Olen jo hyväksynyt sen että vaimoni voi valita toisen mutta jokatapauksessa hänen on tehtävä se valinta. En minäkään ole missään väleissä entisiin heiloihini joten miksi hänenkään pitäisi? Tässä asiaa itselleni selvittäessä olen ymmärtänyt että tapasin vaimoni melko pian sen jälkeen kun tämä hänen entisensä lähti pitkälle työkomennukselle kiinaan. Ilmeisesti oli palannut tai kotiutettu vuodenvaihteen paikkeilla. Voihan se olla että vuosien takainen rakkaus ei koskaan todella kuollutkaan heidän väliltään. Olivathan he jatkuvasti mm facebookin kautta yhteyksissä. Minulle on tärkeintä että tilanteeseen saadaan selkeät askelmerkit. Jos hän haluaa palata tämän jantterin naiseksi niin en estele. Kunhan tekee valinnan. Tästä voisi hieman sovinistisesti tehdä vertauksen vaimon ja monen muunkin naisen kauppa käytökseen. Kuinka jokaista pakettia pitää väännellä ja käännellä eikä sittenkään mikään kelpaa. Itse kun menen jotain ostamaan tiedän mitä haen enkä hypistele. Mutta tämä tästä. Toivottavasti rouva tietää mitä tahtoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisusta. Hyväksyn sen että olen mustasukkainen. Annan siihen itselleni luvan. Tämä asia selvitetään nyt loppuun asti. Olen jo hyväksynyt sen että vaimoni voi valita toisen mutta jokatapauksessa hänen on tehtävä se valinta. En minäkään ole missään väleissä entisiin heiloihini joten miksi hänenkään pitäisi? Tässä asiaa itselleni selvittäessä olen ymmärtänyt että tapasin vaimoni melko pian sen jälkeen kun tämä hänen entisensä lähti pitkälle työkomennukselle kiinaan. Ilmeisesti oli palannut tai kotiutettu vuodenvaihteen paikkeilla. Voihan se olla että vuosien takainen rakkaus ei koskaan todella kuollutkaan heidän väliltään. Olivathan he jatkuvasti mm facebookin kautta yhteyksissä. Minulle on tärkeintä että tilanteeseen saadaan selkeät askelmerkit. Jos hän haluaa palata tämän jantterin naiseksi niin en estele. Kunhan tekee valinnan. Tästä voisi hieman sovinistisesti tehdä vertauksen vaimon ja monen muunkin naisen kauppa käytökseen. Kuinka jokaista pakettia pitää väännellä ja käännellä eikä sittenkään mikään kelpaa. Itse kun menen jotain ostamaan tiedän mitä haen enkä hypistele. Mutta tämä tästä. Toivottavasti rouva tietää mitä tahtoo.

        Aivan oikein teet, mustasukkaisuus on tunne, joka on hälytysmerkki siitä, ettei kaikki ole hyvin vaikka järjellä koittaisit hallita itseäsi ja tilannetta. Se voi olla hälytysmerkki monestakin asiasta. Jotkin ihmiset tulevat henksiesti riippuvaiseksi toisesta, toinen on heidän onneliisuutensa lähde, eikä se ole ihan hyvä homma. Mutta yhtälailla se voi olla hälytys "vain" siitä, että suhteen perustat luottamus ja keskinäinen kunnioitus ovat jostain syystä koetuksella.

        Valintahan puolisosi tosiaan pitää tehdä, mutta koita esittää se asia keskustellen, ei pelkkänä ehtolauseena, kuten meillä miehillä herkästi on tapana. Yritä saada hänet keskustelemaan asiasta ja ole itsekin keskusteleva, tuomitsematta mitään. Yritä saada hänet ymmärtämään sinun huolesi ja tahtosi, mutta jätä latu auki omalle valinnalleen, kunhan hän uskaltaa sen sinulle kertoa suoraan. Toisaalta jos mustasukkaisuutesi onkin sinällään aiheetonta, mitään ei ole tapahtunut eikä ole tapahtumassakaan, olisi tuo keskustelu todella arvokas teidän kahden keskinäisen ymmärryksen ja kunnioituksen kannalta, se todella veisi asioita eteenpäin hyvään suuntaan. Et siis voi varsinaisesti hävitä, jos saatte keskustelun aikaiseksi.

        Hiemanhan tuo kuvaamasi suhteen lähtötilanne kuulostaa huolestuttavalta... Oma kokemukseni on se, että alle vuosi edellisen pitkän suhteen päättymisestä on haasteita aiheuttava lähtökohta, kuten myös suhteesta toiseen hyppääminen. Ne ei vaan yleensä toimi pitkään, vaikka tosin vuosia voivatkin toimia. Mutta elämän mittaista niistä ei yleensä tule. Enkä ole varma, onko tuo yksi vuosi edes riittävä mittari, voisi olla hyvä, että yksin omasta elämästä vastuun kantamista ja sinkkumenoa jos sitä haluaa on enemmänkin. Siinä oppii tuntemaan itsensä paremmin, eikä sorru helppoihin ratkaisuihin, jos kohta myös oppii TODELLA arvostamaan toisen antia suhteelle.

        Eroa takana 3kk ja ajatus on muitta mutkitta vedellä vähintään 1,5 vuotta itsekseni, mitä nyt jos jotain pikkusäpinää välillä onkin. Ja ehtoni seuraavalle potentiaaliselle kumppanille silloinkin ovat:
        -vähintään vuosi täysin itsenäistä elämää kaikilla mausteillaan edellisen suhteen jälkeen
        -vähintään yksi pitkä aiempi suhde, joissa on asuttu yhdessä ainakin vuosi ns. hyvää elämää
        -pystyy kertomaan existään ilman vihaa, katkeruutta tai kaipausta
        -pystyy puhumaan tunteistaan, tarpeistaan, toiveistaan ja seksistä
        -ei aiempia uskottomuuksia, ellei niiden jälkeen ole ollut pitkää yksilöterapiaa ja sittenkin terapeutin yhteystiedot kirjallisen kuulusteluluvan kanssa

        Kaikenlaista on ehtinyt kokemaan...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Aivan oikein teet, mustasukkaisuus on tunne, joka on hälytysmerkki siitä, ettei kaikki ole hyvin vaikka järjellä koittaisit hallita itseäsi ja tilannetta. Se voi olla hälytysmerkki monestakin asiasta. Jotkin ihmiset tulevat henksiesti riippuvaiseksi toisesta, toinen on heidän onneliisuutensa lähde, eikä se ole ihan hyvä homma. Mutta yhtälailla se voi olla hälytys "vain" siitä, että suhteen perustat luottamus ja keskinäinen kunnioitus ovat jostain syystä koetuksella.

        Valintahan puolisosi tosiaan pitää tehdä, mutta koita esittää se asia keskustellen, ei pelkkänä ehtolauseena, kuten meillä miehillä herkästi on tapana. Yritä saada hänet keskustelemaan asiasta ja ole itsekin keskusteleva, tuomitsematta mitään. Yritä saada hänet ymmärtämään sinun huolesi ja tahtosi, mutta jätä latu auki omalle valinnalleen, kunhan hän uskaltaa sen sinulle kertoa suoraan. Toisaalta jos mustasukkaisuutesi onkin sinällään aiheetonta, mitään ei ole tapahtunut eikä ole tapahtumassakaan, olisi tuo keskustelu todella arvokas teidän kahden keskinäisen ymmärryksen ja kunnioituksen kannalta, se todella veisi asioita eteenpäin hyvään suuntaan. Et siis voi varsinaisesti hävitä, jos saatte keskustelun aikaiseksi.

        Hiemanhan tuo kuvaamasi suhteen lähtötilanne kuulostaa huolestuttavalta... Oma kokemukseni on se, että alle vuosi edellisen pitkän suhteen päättymisestä on haasteita aiheuttava lähtökohta, kuten myös suhteesta toiseen hyppääminen. Ne ei vaan yleensä toimi pitkään, vaikka tosin vuosia voivatkin toimia. Mutta elämän mittaista niistä ei yleensä tule. Enkä ole varma, onko tuo yksi vuosi edes riittävä mittari, voisi olla hyvä, että yksin omasta elämästä vastuun kantamista ja sinkkumenoa jos sitä haluaa on enemmänkin. Siinä oppii tuntemaan itsensä paremmin, eikä sorru helppoihin ratkaisuihin, jos kohta myös oppii TODELLA arvostamaan toisen antia suhteelle.

        Eroa takana 3kk ja ajatus on muitta mutkitta vedellä vähintään 1,5 vuotta itsekseni, mitä nyt jos jotain pikkusäpinää välillä onkin. Ja ehtoni seuraavalle potentiaaliselle kumppanille silloinkin ovat:
        -vähintään vuosi täysin itsenäistä elämää kaikilla mausteillaan edellisen suhteen jälkeen
        -vähintään yksi pitkä aiempi suhde, joissa on asuttu yhdessä ainakin vuosi ns. hyvää elämää
        -pystyy kertomaan existään ilman vihaa, katkeruutta tai kaipausta
        -pystyy puhumaan tunteistaan, tarpeistaan, toiveistaan ja seksistä
        -ei aiempia uskottomuuksia, ellei niiden jälkeen ole ollut pitkää yksilöterapiaa ja sittenkin terapeutin yhteystiedot kirjallisen kuulusteluluvan kanssa

        Kaikenlaista on ehtinyt kokemaan...

        Niinpä. Olin kyllä hieman huolissani että saatan olla pelkkä laastari. Mutta liitto tuli siunattua papin aamenella joten kai se on jonkin verran vastamäkeäkin kestettävä. Nyt asiat on sovittu ja kaikki periaatteessa hyvin. Silti olo on kuin olisi jäänyt jonkinlaiseen limboon. Eiköhän aika tasoita asioita. Enkä minä ketään halua tuomita. Kunhan vaan haluan tietää missä mennään ettei nyt ihan täysin vedätetyksi joudu. Eihän ketään voi loppujen lopuksi kuitenkaan omistaa. Ihmisiähän tässä vaan ollaan ja erehtyminen on inhimillistä. Mutta kuitenkin pakko todeta että tartuin tilanteeseen kyllä ihan viime hetkillä. Kohta olisin jäänyt lehdelle soittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisusta. Hyväksyn sen että olen mustasukkainen. Annan siihen itselleni luvan. Tämä asia selvitetään nyt loppuun asti. Olen jo hyväksynyt sen että vaimoni voi valita toisen mutta jokatapauksessa hänen on tehtävä se valinta. En minäkään ole missään väleissä entisiin heiloihini joten miksi hänenkään pitäisi? Tässä asiaa itselleni selvittäessä olen ymmärtänyt että tapasin vaimoni melko pian sen jälkeen kun tämä hänen entisensä lähti pitkälle työkomennukselle kiinaan. Ilmeisesti oli palannut tai kotiutettu vuodenvaihteen paikkeilla. Voihan se olla että vuosien takainen rakkaus ei koskaan todella kuollutkaan heidän väliltään. Olivathan he jatkuvasti mm facebookin kautta yhteyksissä. Minulle on tärkeintä että tilanteeseen saadaan selkeät askelmerkit. Jos hän haluaa palata tämän jantterin naiseksi niin en estele. Kunhan tekee valinnan. Tästä voisi hieman sovinistisesti tehdä vertauksen vaimon ja monen muunkin naisen kauppa käytökseen. Kuinka jokaista pakettia pitää väännellä ja käännellä eikä sittenkään mikään kelpaa. Itse kun menen jotain ostamaan tiedän mitä haen enkä hypistele. Mutta tämä tästä. Toivottavasti rouva tietää mitä tahtoo.

        Et ole mustis vaan pölvästi pettää aivan varmasti koska sinä olet pölvästi


    • Anonyymi

      Mökkeily exän kanssa, on kyllä perseestä.. ei kuulu normaaliin liittoon..

      • Anonyymi

        Ei ole eikä ole normaali mieskään, joka sen sallii eukolleen.


    • Anonyymi

      Outo vaimo sulla, sanoisin suoraan uskottomuudeksi.

    • Anonyymi

      En kattois päivääkään jos itsellä ois samanlainen vaimo Onneksi on sellainen joka arvostaa mua ja on uskollinen, niitäkin vielä löytyy.

      • Anonyymi

        Nykyaikana meno on mennyt muutenkin niin kummalliseksi että arvostan jos sellaisia kunnolisiakin ihmisiä jossakin vielä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikana meno on mennyt muutenkin niin kummalliseksi että arvostan jos sellaisia kunnolisiakin ihmisiä jossakin vielä on.

        Paraskin puhuja! Sinä olet se epäkunnolline puoliso! Minä olen aina ollut uskollinen omissa suhteissa! Ja avioliitto on minulle erittäin pyhä asia!🥂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe