Sinä tahdoit lähteä sinne vaikka oli jo myöhä. Soutaa selän yli piilopaikkaan. Pakkasimme tavarat reppuun ja otimme rannasta soutuveneen. Kuu loi järvenpintaan valkean vanan kuin polun, jota pitkin kulkea ja saapua. Emme puhuneet mitään, ainoa ääni oli veden pinnan rikkoutuminen airojen sukeltaessa aallon alle. Istuin veneen keulassa ja katselin hämärään piirtyneitä hartioita. Ajattelin, siinä sinä nyt olet. Sinä olet minun. Piilotat yön turvin meidät ulkopuolisten katseilta. Ilmeitäsi en pimeässä nähnyt. Rantahiekka kahahti veneen pohjassa sen osuessa maihin kaislojen sivellessä kylkiä. Nousit veneestä ja ojensit kädet ”hyppää syliin”. Ranta oli pitkä ja matala. Kannoit minut kuivalle maalle. ”Jäädään tänne loppukesäksi”. Kuu oli kiertänyt kelopuun taakse. Avasit kämmeneni ja suljit sen uudelleen: ”Se on sulle. Kerro aamulla mitä ajattelet.”
Vastaukset 56
- Anonyymi
Tositarina.
Aika kiva. Tulee ihan omakohtainen kokemus.
Vesistöt syksyllä on synkkyydessäänkin lumoavia. Sumua ja aavemaista hiljaisuutta...
Kiitos. 😊👌- Anonyymi
Eilen oli paljon sumua, sade nosti tiheän sumupatjan. Aavemaista kyllä, sinne katoaa kaikki. Ei horisonttia, ei saaria hetkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen oli paljon sumua, sade nosti tiheän sumupatjan. Aavemaista kyllä, sinne katoaa kaikki. Ei horisonttia, ei saaria hetkeen.
Sumu on syksyn hartiahuivi; se laskeutuu kuin seitti olkapäille ja pisarat ovat sen hohtavia helmiä. :)
Anonyymi kirjoitti:
Sumu on syksyn hartiahuivi; se laskeutuu kuin seitti olkapäille ja pisarat ovat sen hohtavia helmiä. :)
Niin on. 😊
Se enteilee sitä, että ajan päästä luminen peitto lasketaan tasaisesti hiljentämään luonnon unille kuukauksiksi. 😊
Sitten vain eläimet hipsii pehmeässä untuvassa hiljaa haistellen sitä rauhaa. 🙂
Kyllä tää on niiiiiiin ihana vuodenaika. 🥰- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Niin on. 😊
Se enteilee sitä, että ajan päästä luminen peitto lasketaan tasaisesti hiljentämään luonnon unille kuukauksiksi. 😊
Sitten vain eläimet hipsii pehmeässä untuvassa hiljaa haistellen sitä rauhaa. 🙂
Kyllä tää on niiiiiiin ihana vuodenaika. 🥰Tavallaan kaunista ja tavallaan karua. Kylmän kouran ote on näillä piireillä liian pitkä. Lentävät linnut tuo ikävää mieleen.
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan kaunista ja tavallaan karua. Kylmän kouran ote on näillä piireillä liian pitkä. Lentävät linnut tuo ikävää mieleen.
No näinhän se on, mutta täällä onkin mahdollisuus tuntea kaikki ääriolosuhteet, mikä ei joka maailmankolkassa olekaan mahdollista. Kirkas aurinkoinen kesäpäivä ei tunnu niin ihanslta, jos ei ole kokenut räntäsadetta vasten kasvojs marraskuussa tai pimeää iltapäivää pakkasen paukahdellessa puissa helmikuussa. 😊
Kun miettii koko tätä täällä ympäröivää luonnon mahdollisuuksia, voi vetää keihkot täyteen ilmaa ja tietää olevansa etuoikeutetun onnekas. 🙂- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No näinhän se on, mutta täällä onkin mahdollisuus tuntea kaikki ääriolosuhteet, mikä ei joka maailmankolkassa olekaan mahdollista. Kirkas aurinkoinen kesäpäivä ei tunnu niin ihanslta, jos ei ole kokenut räntäsadetta vasten kasvojs marraskuussa tai pimeää iltapäivää pakkasen paukahdellessa puissa helmikuussa. 😊
Kun miettii koko tätä täällä ympäröivää luonnon mahdollisuuksia, voi vetää keihkot täyteen ilmaa ja tietää olevansa etuoikeutetun onnekas. 🙂Oikeassa olet..hyvä muistutus :)
Anonyymi kirjoitti:
Oikeassa olet..hyvä muistutus :)
Joo. No toivon pakkastelvea ja sopivasti lunta. 😊👌
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. No toivon pakkastelvea ja sopivasti lunta. 😊👌
Sepä se...tulis selkeästi talvi niin se olis hienoa. Ei marraskuuta maaliskuuhun asti
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se...tulis selkeästi talvi niin se olis hienoa. Ei marraskuuta maaliskuuhun asti
Näinpä. Nimimerkillä ostin toissa talvena kelkan. 😀
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Näinpä. Nimimerkillä ostin toissa talvena kelkan. 😀
Ai niin se on oma kelkka ojassa 😄
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Oli se toissa talvena sielläkin. 😁
😅😂😄
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Keväinen ryynilumi on kuin ajaisi riisivakassa. 😬
Hups! Poro olis lynxiä luotettavampi ☺️
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Sepä onkin Polaris. 😁👌
Tulee monta yötä jälki-istuntoa ☝️
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Onhan noita vielä tiedossa. 😃
On, on 😁
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Hurumykket! 😀
Huru huru hurhurr kur 😄
Anonyymi kirjoitti:
Huru huru hurhurr kur 😄
Pärpätipäräpär pär, sanois Polkekin... käytin sitä kesälläkin ulkona, kun piti siivoilla puimalaa. 😬
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Pärpätipäräpär pär, sanois Polkekin... käytin sitä kesälläkin ulkona, kun piti siivoilla puimalaa. 😬
Sauna lämpimään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sauna lämpimään!
Eiku😄 läm-pe-ne-määän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku😄 läm-pe-ne-määän
Sauna-män? 😂
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ehkä sit huomenna illasta. 😊👌
☺️👍
- Anonyymi
Kaisloissa kahden ihmisen pesä 💕
Mjoo
Mulla ei ollut käsitystä siitä, että Dissellä saattaisi olla oikeasti (aikuusten oikeesti) jonkinlaisia lyyrisiä ulottuvuuksia.
No olihan tuo nyt hieman kömpelö, mutta ihan asiaa.
(hirn)- Anonyymi
Kylpytakki kätkee rakkautta.
- Anonyymi
Kelpais varmaan sullekin?
Tämä kuuluisa "asia" on eräänlainen mielikuva (ei kielikuva). Kieli valehtelee enemmän kuin mieli ehtii sille näkymiä luoda.
Varokaa kieltä.
(reps)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Tämä kuuluisa "asia" on eräänlainen mielikuva (ei kielikuva). Kieli valehtelee enemmän kuin mieli ehtii sille näkymiä luoda.
Varokaa kieltä.
(reps)Teitä ei suolata. Varokaa liukkautta? Vai mitä?
Kun Timo sulki sut kuukaudeksi ruokakaappiin erämökillä, se voi kummasti avartaa maailmankuvaa, kun sieltä pääsee urbaaniin maailmaan takaisin. 😄
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kun Timo sulki sut kuukaudeksi ruokakaappiin erämökillä, se voi kummasti avartaa maailmankuvaa, kun sieltä pääsee urbaaniin maailmaan takaisin. 😄
Kädet vapautuivat vöistä :))))
Anonyymi kirjoitti:
Kädet vapautuivat vöistä :))))
Voipi olla niinkin...😬
Tästä fiktiivisestä palstahöppänänästä kun ei tiedä? 😀Ai se oli dissen kirjoittama? sittenhän se on hauska :D
"Nousit veneestä ja ojensit kädet ”hyppää syliin”. Ranta oli pitkä ja matala. Kannoit minut kuivalle maalle. "
Saakin olla riski kantaja. Pertsa?- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Ai se oli dissen kirjoittama? sittenhän se on hauska :D
"Nousit veneestä ja ojensit kädet ”hyppää syliin”. Ranta oli pitkä ja matala. Kannoit minut kuivalle maalle. "
Saakin olla riski kantaja. Pertsa?Ei ollu.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Saakin olla riski kantaja. Pertsa?Älä pilalle ja ivaa mitä olet päivän jo tehnyt.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Saakin olla riski kantaja. Pertsa?Mitä viimeks näin, Disse oli ihan mies :)
Anonyymi kirjoitti:
Mitä viimeks näin, Disse oli ihan mies :)
Niin mutta eihän se mitään estä, oli niin dissen tyylinen runoilu ja näin pride-viikon teemaanhan se sopisi hyvin että disse veneestä loikkaisi pertin karhumaiseen syleilyyn:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006627785.html- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta eihän se mitään estä, oli niin dissen tyylinen runoilu ja näin pride-viikon teemaanhan se sopisi hyvin että disse veneestä loikkaisi pertin karhumaiseen syleilyyn:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006627785.htmlJust 🤦🏽♀️
- Anonyymi
Tunnelmallinen, lempeä stoori. Sinä ja minä ?
Positiivinen vire kertomuksessa, vaikka sumu onkin pelottavaa. Voi eksyä.
Mitä kouraan annettiinkaan ? Sydän ?- Anonyymi
Se on salaisuus.
- Anonyymi
Eikö siellä ollut saatanasti itikoita?
- Anonyymi
Ei enää itikoita, on niin viilee ilma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirvikärpäsiä kyllä. Tykkäät sä hirvikärpäsistä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä eivät olleet ap:n vastauksia. Ei huomattu ötököitä, mut oli hyttyssavut kuistilla :)
- Anonyymi
Äläpä muuta sano. Hyvää tekisi soutaa. Ensi kesä soudetaan.
- Anonyymi
Ai niin kakaroitahan nämä olivat kaikki.
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin kakaroitahan nämä olivat kaikki.
Mjaa
Itse kävin tänään puolukassa. Puolukka on siitä hieno marja, että sen askorbiinihappo tuo virkistystä lähes välittömästi uupuneeseen mieleen, eikä synkkiä pilviä taivaalla näkynyt.
Aikuusten oikeesti se meni näin: Kun kyykistelin Kiikkalan lentolentän pohjoispäässä, minulla ei ollutt mitään käsitystä siitä että meneillään ovat sotaharjoitukset.
Kun siinä puoli sangolista olin nyykkinyt, niin koko metsä oli täynnä vihreäksi maalattuja isopäisiä irokeesejä.
(hihitystä)Funeau kirjoitti:
Mjaa
Itse kävin tänään puolukassa. Puolukka on siitä hieno marja, että sen askorbiinihappo tuo virkistystä lähes välittömästi uupuneeseen mieleen, eikä synkkiä pilviä taivaalla näkynyt.
Aikuusten oikeesti se meni näin: Kun kyykistelin Kiikkalan lentolentän pohjoispäässä, minulla ei ollutt mitään käsitystä siitä että meneillään ovat sotaharjoitukset.
Kun siinä puoli sangolista olin nyykkinyt, niin koko metsä oli täynnä vihreäksi maalattuja isopäisiä irokeesejä.
(hihitystä)Mjoo
Mun mielestä jokamiehenoikeudet ovat verrattavissa joka vitun naisen oikeuksiin marjastaa.
Toisille tämä on luonnollista ja toisille ei.
Mutta mikä mua tässä hämmästyttää on se että sain kasaan sen puolikkaan - ja ihna käsin poimimalla.
Ei koneita. Ei laitteita.
(hihi)Funeau kirjoitti:
Mjoo
Mun mielestä jokamiehenoikeudet ovat verrattavissa joka vitun naisen oikeuksiin marjastaa.
Toisille tämä on luonnollista ja toisille ei.
Mutta mikä mua tässä hämmästyttää on se että sain kasaan sen puolikkaan - ja ihna käsin poimimalla.
Ei koneita. Ei laitteita.
(hihi)Kun puolustusministeriö tekee tästä ilmotuksestani valtakunnasyyttäjälle "riippuvan" kanteen, vetoan puolukkaan.
Puolukka on huippunarja.
(naurua)Funeau kirjoitti:
Kun puolustusministeriö tekee tästä ilmotuksestani valtakunnasyyttäjälle "riippuvan" kanteen, vetoan puolukkaan.
Puolukka on huippunarja.
(naurua)Mjoo
Selvästi pullaa taas napeissa. Mä en saa en ännää enkä ämmää futaamaan.
Muuten kuin painamalla.
(reps)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Mjoo
Selvästi pullaa taas napeissa. Mä en saa en ännää enkä ämmää futaamaan.
Muuten kuin painamalla.
(reps)Souda välillä 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 402536
- 52986
- 66901
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t53797Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää227753T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin10674- 49624
Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne81607Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️56605- 65603