Miksi oletetaan, että rakkauden pitäisi johtaa avioliittoon?
Avioliittoon tärkeys
10
81
Vastaukset
- Anonyymi
Entä mikä on johtanut tähän palstan aktivointiin?
- Anonyymi
Sehän on automaatio, jos rakastaa toista ja haluaa viettää toisen kanssa loppuelämän.
- Anonyymi
Siitä se lähtee. Sitten tulee lapsia ja joutuu viettämään toisen kanssa loppuelämän, vaikkei enää haluaisikaan.
Avioliitto on olemassa lapsia varten. Sen tarkoitus on pitää perhe koossa kaiken tuskan keskellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä se lähtee. Sitten tulee lapsia ja joutuu viettämään toisen kanssa loppuelämän, vaikkei enää haluaisikaan.
Avioliitto on olemassa lapsia varten. Sen tarkoitus on pitää perhe koossa kaiken tuskan keskellä.Mutta pääasia olla avioliitossa, syntiä miettiä eroamista. Lupaus kun tehty, niin se pitää, kestää tuulet ja tuiskut. Jep!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta pääasia olla avioliitossa, syntiä miettiä eroamista. Lupaus kun tehty, niin se pitää, kestää tuulet ja tuiskut. Jep!
Jos lasten etu vaatii yhdessä pysymistä, pysytään yhdessä. Jos lasten etu vaatii eroa, erotaan.
Lasten takia pitää kestää tuulet ja tuiskut. Jos en välittäisi lapsistani, he olisivat olleet hangessa jo ajat sitten.
- Anonyymi
Avioliitto on hieno asia ja instituutio, joka tuo solmijilleen etuja ja oikeuksia. Rakkautta voi ja tuleekin olla ennen avioliiton solmimista. Ei huono suhde muutu sillä, että kaksi ihmistä avioituu. Kyllä avioliiton solmivien ihmissuhde tulee olla terveellä pohjalla ennen sen avioliiton solmimista.
- Anonyymi
En tiedä pitäisikö mutta minä olin väsynyt poikamiehen levottomaan ajelehtimiseen ja olin kypsä vakiintuneempaan elämään.
50:n vuoden aikana ei ole esiintynyt mitään parisuhteeseen liittyviä tuulia eikä tuiskuja.
Talous oli alkuun todella tiukalla mutta me molemmat tiesimme sen jo etukäteen. - Anonyymi
Ensin pitää koeajaa ja sitten tehdään päätös mennäänkö naimisiin. Helppoo kuin heinänteko. Yhteen pitää sopia kaikin tavoin.
- Anonyymi
Kuka olettaa rakkauden johtavan avioliittoon?
Täsmennätkö vähän tätä olettamustasi, kiitos.
Rakkaus on monimuotoinen käsite.
Rakastan vanhempiani ja isovanhempiani, joitakin lapsuudesta saakka ystävinä olleita henkilöitä kohtaan tunteeni ovat muuttuneet myös jo erittäin syväksi kiintymykseksi, sisarusrakkaudeksi, mutta en ole ikinä ajatellut, että minun pitäisi mennä naimisiin heidän kanssaan!
Seurustelin 3 vuotta, minua rakastettiin niin paljon, että ei mitään rajaa. Sain päivittäin kukkia, sain kuulla miten ihana ja kaunis olen ja minä rakastin sanojaa.
Hänen puoleltaan rakkaus sai ahdistavia muotoja. Elämäni kapeni olemattomiin, vain minä ja mies, ei enää kavereita, ei sukulaisia, ei vanhempien, ei isovanhempien luona käymistä, työssäkäymisenikin kyseenalaistettiin. Kun ilmoitin eroavani, sitä seuranneista lyönneistä toipuminen vei yli 3 kk.
Niinhän sitä sanotaan, että rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Oletetaanko yleisesti, että tämäkin pitää paikkansa? - Anonyymi
Rakkaus ja avioliitto on eri asioita, toinen on tunne tila, toinen voi perustua taloudelliseen etuun tai hyötyyn eikä niitä kannata rinnastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708