tulin vielä keittämään teille ne kahvit ja tuossa on pari pellillistä lämpöisiä ilolla päälystettyjä pipareita jos niinkuin maistuisi ja samalla kysyisin,että pitääkö paikkansa väite ettei sisu sanaa tunneta muissa kielissä.
Tehkää itsellenne hyvä päivä!
Oikein mukavaa huomenta myös kaikille.
Sisukkaasti
41
909
Vastaukset
- maron
Jo kahvi ja päällystetyt piparit maistuisikin hyvällä taas huonolla patjalla nukutun yön jälkeen.
Hittolainen kun patjaani on muodostunut kolo takapuolen kohdalle, yrittää siinä sitten nukkua hyvän ja rauhallisen yöunen:( :(
Tarttis varmaankin tehrä jotain - niinkuin aikanaan jo Mauno Koivisto viisaasti lausui.
Mutta aurinko paistaa ja tirpat laulaa, voisiko kevätaamulta parempaa odottaa, muuta kuin ne kahvit ja piparit,Nami nami- n52
kokeillut koskaan nukkua väärinpäin jos vaikka näkisi erillaisia unia...=)
Kiitos kiitoksesta. - maron
n52 kirjoitti:
kokeillut koskaan nukkua väärinpäin jos vaikka näkisi erillaisia unia...=)
Kiitos kiitoksesta.että nukkuisin jalat tyynyllä?
- n52
maron kirjoitti:
että nukkuisin jalat tyynyllä?
oikeastaan sanaa väärinpäin!
Toivoin,että olisit pystynyt tyhjentävästi selittämään minulle voiko nukkua väärinpäin,mutta jos nukkuisi jalat tyynyllä niin luulisi jaloilla ainakin olevan mukava olla,mutta entäs pää sitten? =)
Ps.en itse tiedä sitä vastausta väärinpäin juttuun....=) - maron
n52 kirjoitti:
oikeastaan sanaa väärinpäin!
Toivoin,että olisit pystynyt tyhjentävästi selittämään minulle voiko nukkua väärinpäin,mutta jos nukkuisi jalat tyynyllä niin luulisi jaloilla ainakin olevan mukava olla,mutta entäs pää sitten? =)
Ps.en itse tiedä sitä vastausta väärinpäin juttuun....=)pään olla peiton alla ja jalat mukavasti tyynyllä?
Ainakin pitäisi olla unisukat ettei jarpaat palelisi.
Jos taas nukkuisin mahallani saisin varmasta aikamoisen notkoselän ja joku saisi minut aamuisin kangeta sängystä ylös. - n52
maron kirjoitti:
pään olla peiton alla ja jalat mukavasti tyynyllä?
Ainakin pitäisi olla unisukat ettei jarpaat palelisi.
Jos taas nukkuisin mahallani saisin varmasta aikamoisen notkoselän ja joku saisi minut aamuisin kangeta sängystä ylös.jos kääntyisi niin,että se kuoppa osuisi siihen tyyny jalkojen kohdalle vai olisiko jo poikittain väärinpäin?
Miten minulla alkaa olla jotenkin solmumainen olo....=) - maron
n52 kirjoitti:
jos kääntyisi niin,että se kuoppa osuisi siihen tyyny jalkojen kohdalle vai olisiko jo poikittain väärinpäin?
Miten minulla alkaa olla jotenkin solmumainen olo....=)että mitenkähän olisi niinsanottu sikiöasento, olisin kuopassa kokonaan?
Kukahan minut aamulla oikoisi kun tuo ukkokin on matkatöissä? - n52
maron kirjoitti:
että mitenkähän olisi niinsanottu sikiöasento, olisin kuopassa kokonaan?
Kukahan minut aamulla oikoisi kun tuo ukkokin on matkatöissä?mutta sehän kuulostaa parhaimmalta ja ajattele kun se ukko tulee sieltä leivän hankintareissulta ja löytää sinut sieltä pesästä niin voipi olla,että väärinpäin juttukin ratkeaa...=)
- maron
n52 kirjoitti:
mutta sehän kuulostaa parhaimmalta ja ajattele kun se ukko tulee sieltä leivän hankintareissulta ja löytää sinut sieltä pesästä niin voipi olla,että väärinpäin juttukin ratkeaa...=)
se tietysti alunperinkin tarkoitti-enpä ajatellut asiaa tuolta kantilta ollenkaan.
- n52
maron kirjoitti:
se tietysti alunperinkin tarkoitti-enpä ajatellut asiaa tuolta kantilta ollenkaan.
noin vakavalla naamalla.
Minä en vieläkään tiedä oikeaa vastausta...=) - maron
n52 kirjoitti:
noin vakavalla naamalla.
Minä en vieläkään tiedä oikeaa vastausta...=)ole koskaan vakava! hih hih hoh hoh
- n52
maron kirjoitti:
ole koskaan vakava! hih hih hoh hoh
olla tyytyväinen siellä pesässä!
Siellä on nyt sokeria kahvin kanssa jos on makean perään...=)
- Jermu
Kiitos kahvista..Pipadeita..hmmmmm.
- n52
Olisiko korvapuustit olleet mieluisampia...=)
Vai pienten poikien kiusaus kakut...=) - maron
n52 kirjoitti:
Olisiko korvapuustit olleet mieluisampia...=)
Vai pienten poikien kiusaus kakut...=)jälkimmäiset leivotaan?
- n52
maron kirjoitti:
jälkimmäiset leivotaan?
kertoa sitä näin julkisesti sillä pienillä padoilla on ne tarkat korvat...=)
Salaisia reseptejä on varjeltava....=) - maron
n52 kirjoitti:
kertoa sitä näin julkisesti sillä pienillä padoilla on ne tarkat korvat...=)
Salaisia reseptejä on varjeltava....=)sellaisia juttuja:)
- Jem-ma
Onko sulla uutta kahvetta? Taitaa olla niin kitkerää, että voisitko tiputtaa uutta?;))
- n52
väärä kannu!!
Siinä vieressäsi on tuoretta ja ilman sokeria sillä se on loppunut.
Toivottavasti joku täydentää tänään varastoja...=) - Jem-ma
n52 kirjoitti:
väärä kannu!!
Siinä vieressäsi on tuoretta ja ilman sokeria sillä se on loppunut.
Toivottavasti joku täydentää tänään varastoja...=)Kyllä tämä on mustaa, siis kahvettahan tämä on. Etten erota kahvia ja teetä toisistaan, vai!
En ehi tänään ikkunanpesusta täydentämään varastoja, sen tehköön joku toinen. Taitaa muuten olla sun vuorokin.;)) - n52
Jem-ma kirjoitti:
Kyllä tämä on mustaa, siis kahvettahan tämä on. Etten erota kahvia ja teetä toisistaan, vai!
En ehi tänään ikkunanpesusta täydentämään varastoja, sen tehköön joku toinen. Taitaa muuten olla sun vuorokin.;))on nyt sitten täydennetty.
Hitto yksin vielä raahasin.
On nyt palasta,hienoa,fariinia,ruskeaa,valkoista,vanilja,ruoko,rypäle,hedelmä,aitoa,keinotekoista sokeria.Josko riittäisi makeutta!?
Pääni päällä keikuttelin vielä isoa laatikkoa joka sisältää suklaapusuja.
Nyt juon kyllä minäkin janooni jotain enkä edes välitä onko kahvia tai teetä kunhan märkää on.
Passaako nyt joka makuun,mutta nyt kyllä joku saisi kehaista,että kyllä on makija tuoja!....=)
...kaffeen tarjoajia, voi kiitos! Jos nyt sitten vielä yhden kupin ottaisi, kun kerran pipareitakin on tarjolla :))
- n52
nyt tarjolla muutakin makeaa jos makeaa mahan täydeltä....=)
n52 kirjoitti:
nyt tarjolla muutakin makeaa jos makeaa mahan täydeltä....=)
...ja pulla päivässä :))
- n52
norMix kirjoitti:
...ja pulla päivässä :))
makea?...=9
- n52
Kahvi keitetty.(Kiukkuisille eri pannu!)
Teetä (kevään haaveilu supinalla maustettu!)
Kiireisen keksit pöydän kulmalla.
Sokeria jokaiseen makuun.(siirappi loppunut!)
Olkaapatten hyvä...=)- maron
paljon kiitoksia kahvista, ja huomenta vaan sinullekin. En kai minä saa siitä kiukkuisten pannusta, et kain ole laittanut sinne esimerkiksi risiiniöljyä? Uskaltaisikohan tuota maistaa? ettei vaaan tulisi kiire pihanperälle:(
Minä olen kuitenkin tänään ihan hyvällä päällä, ei edes napapaitaa päällä, vaan oikein polviin asti oleva vanha puseronretku:)
Aurinko vielä paistelee, mutta niin perskuleen mustaa pilveä lykkää taivaanrannasta että sen perusteella voisi odottaa vaikka ukkosmyrskyä:( Toivottavasti ei kuitenkaan täällä palstalla.
- n52
juomaan kupillisen teetä.
Kylmää litkua,mutta ei tunnun missään.
Mukava istua hiljaa yksin.
Vaikka en olekkaan mukavalla tuulella.
Mukavasti alkanut päivä tuntuu päättyvän epämukavasti.
Epämukavasti mukaellen tulee mukavasti korvista mustaa savua!
GRRR....!!!!!! - n52
Sumpit ja teet väsätty.
Piristys pullat tarjolla.
Kiukkuisille tarkoitetut kahvit on loppu.
Saanen anteeksi,mutta litkin ne itse.
Tietääkö kukaan sitä sisu juttua?- tähtitoimittaja ejk
Englannin kielen sanakirjasta löytyi esim. sanonta intestinal fortitude ja stamina, myös gall (itsepäisyys). Sisukkaan käännöksenä mainittiin mm. (bitterly) persistent. Ja vino pino muita, lähinnä synonyymeja. Että tämmöistä.
- maron
mitään vietävänmoiseen kankkuseen? Ystävättäreni kanssa eilen maailmaa parannellessamma tuli nautittua liikaa viiniä, ja nyt tuntuu että ei edes kahvi maistu? Minä kun en juurikaan ole noita "viinamäen" naisia, niin onhan tämä taas karmean muistuttava kokemus alkomaholin kiroista. Siis juokaa vaan kaffetta älkääkä sekaantuko miestä väkevämpiin juomiin!!!!! Katson tämän kuitenkin ukkoni syyksi, koska hän on taas matkatyössä, ja minä rellastan yksin kotona - aina on hyvä syyttää jotakin toista:)
- n52
tähtitoimittaja ejk kirjoitti:
Englannin kielen sanakirjasta löytyi esim. sanonta intestinal fortitude ja stamina, myös gall (itsepäisyys). Sisukkaan käännöksenä mainittiin mm. (bitterly) persistent. Ja vino pino muita, lähinnä synonyymeja. Että tämmöistä.
etsijälle kiitos.
Sinä sisukas!
Minä laiska! - n52
maron kirjoitti:
mitään vietävänmoiseen kankkuseen? Ystävättäreni kanssa eilen maailmaa parannellessamma tuli nautittua liikaa viiniä, ja nyt tuntuu että ei edes kahvi maistu? Minä kun en juurikaan ole noita "viinamäen" naisia, niin onhan tämä taas karmean muistuttava kokemus alkomaholin kiroista. Siis juokaa vaan kaffetta älkääkä sekaantuko miestä väkevämpiin juomiin!!!!! Katson tämän kuitenkin ukkoni syyksi, koska hän on taas matkatyössä, ja minä rellastan yksin kotona - aina on hyvä syyttää jotakin toista:)
uumenissa on pirtu pullo.
Haista sitä niin kyllä kankkuset katoaa.
Jos erehdyt nuolaisemaan korkkia niin pysy kaukana näppäimistä!!
Nim. kokemusta!
Ps.täytyypä uusia juttu perjantaina?Laita siis se pullo samaan paikkaan takaisin,että löydän tarvittaessa!! - maron
n52 kirjoitti:
uumenissa on pirtu pullo.
Haista sitä niin kyllä kankkuset katoaa.
Jos erehdyt nuolaisemaan korkkia niin pysy kaukana näppäimistä!!
Nim. kokemusta!
Ps.täytyypä uusia juttu perjantaina?Laita siis se pullo samaan paikkaan takaisin,että löydän tarvittaessa!!älä edes kirjoita viinasta, se saa aikaan vatsassani outoja tuntemuksia - EI KOSKAAN ENÄÄ TIPPAAKAAN:(( Alan raivoraittiiksi Vanhasaksi:))
- maron
maron kirjoitti:
älä edes kirjoita viinasta, se saa aikaan vatsassani outoja tuntemuksia - EI KOSKAAN ENÄÄ TIPPAAKAAN:(( Alan raivoraittiiksi Vanhasaksi:))
mitä taas tein alan kuulemma Vanhasaksi!!!!
tarkoitin tietenkin Vanhaseksi - hei siitähän tulee Vanha seksi:)) kjeh kjeh nauraisin jos jaksaisin:)) - n52
maron kirjoitti:
tarkoitin tietenkin Vanhaseksi - hei siitähän tulee Vanha seksi:)) kjeh kjeh nauraisin jos jaksaisin:))ilmoitan pyhästi jättäväni viinan kirot hamaan tulevaisuuden huomaan ja kaiken promille merkityn luovutan janoisten juotavaksi.
Vannotaanko vala maljoja kilistämällä??? - tähtitoimittaja ejk
maron kirjoitti:
tarkoitin tietenkin Vanhaseksi - hei siitähän tulee Vanha seksi:)) kjeh kjeh nauraisin jos jaksaisin:))että olet vanhasaksi vielä juovukkeissa. ;))
- norMix evk
...löytyy sisulle sellainenkin englanninkäännös kuin balls. Mallilauseena She didn't have the balls to do it Hänellä ei ollut sisua tehdä sitä. Että tämmöisiä!
- maron
n52 kirjoitti:
ilmoitan pyhästi jättäväni viinan kirot hamaan tulevaisuuden huomaan ja kaiken promille merkityn luovutan janoisten juotavaksi.
Vannotaanko vala maljoja kilistämällä???jo alkaa helpottaa, kun tuossa välillä jouduin ihan oikeatakin työtä tekemään.
Kuten sanottu viina on viisaten juoma-kilistetään sille......... - maron
että olet vanhasaksi vielä juovukkeissa. ;))
minusta. Enhän nyt enää tai vielä tähän aikaan.
Odotan vappua, jos sitä sitten valkoinen lakki päässä kilistelisi sammppakaljaa!!! (sen valkoisen lakin voin lainata joltakin lapsistani) - n52
maron kirjoitti:
jo alkaa helpottaa, kun tuossa välillä jouduin ihan oikeatakin työtä tekemään.
Kuten sanottu viina on viisaten juoma-kilistetään sille.........Sinä viisas?
Minä viisas?
Kuorossa:"Olemme viisaita nauttimaan viisautta antavia juomia!"
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759