Miksi kieltäydytään seksistä

Anonyymi

On sitten seurustelu, avo/avioliitto miksi pihdataan, kuitenkin tiedetään että seksi ja läheisyys kuuluu normaaliin parisuhteeseen jos ei ole mitään muuta sovittu. Vaikka se kumppani nyt niin himottaisikaan itse on kuitenkin valinnan tehnyt. En ole vastausta saanut vaikka kysynyt useinkin.

17

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan sama!! mutta miksi sitten et voi suoraan sanoa että haluat olla suhteessa muiden kanssa?????? kun tiedät että en koskaan hyväksy sitä että nussit muiden kanssa!

      • Anonyymi

        Sinut haluan.


    • Anonyymi

      No just siks, kun se kumppani ei enää kiihota... Väkisin vaikee panna.. Kurjaa mutta totta...

    • Anonyymi

      Tietäminen saa näyttämään ihan näädältä.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Seksi kuuluu parisuhteeseen. Poikkeuksena voisi olla esim. pienten lasten vanhemmat tai äiti, joka ei jaksa edes ajatella seksiä imetysten välissä. Mutta eikö seksin perimmäinen tarkoitus ole ollutkin lisääntyminen?

      • Anonyymi

        Imetysten välissä?, mun puoliso ei kyllä enää imettänyt kun seksi alkoi uudestaan paikkojen tultua kuntoon


    • Anonyymi

      Syitä
      Fyysinen vastenmielisyys (lihominen, hengitys, hygienia, laihtuminen, äänet)
      Psyykkinen vastenmielisyys (nalkutus, vihaisuus, masennus, riippuvuudet, väkivalta)
      Pelko epäonnistua seksissä
      Epävarmuus omasta viehätysvoimasta
      Riidat
      Yksitoikkoisuus
      Stressi

      • Anonyymi

        Valinnat, niiden kanssa pitää elää, on kyse kumppanista, työelämästä, ostetusta autosta joka osoittautuukin huonoksi. Seksitöntä aikaa ollut pisimillään noin puolitoista vuotta, ei ollut kyse ettei toinen haluta tai pettämisestä vaan arjen paineista jotka vei naiselta halut pitkäksi aikaa. Puheeksi otin kun alkoi olla ahdistava arki, no nainen sit piristyi kuitenkin ja alkoi peitto heilua. Olen minäkin kieltäytynyt seksistä ehkä kymmenisen kertaa kolkyt vuotisen suhteen aikana, nainen varmaan 20-30 krt.


    • Anonyymi

      Olen aikanaan itekin miettinyt, että miksi ei ikinä. Seksi on parisuhteen ja läheisyyden liima. Itse en muista ikinä kieltäytyneeni, muun kun menkkojen tmv. takia. Silloinkin voi silti tehdä jotakin, että toisen on hyvä olla.

      Ymmärrän kyllä jos se toinen ei enää yhtään sytytä, tai ei yhtään kiinnosta olla toiselle mieliksi. Silloin herää kysymys, että miksi olla yhdessä. Erotakin voi.

      • Anonyymi

        Ymmärrän naisen näkö kannan, puolisoni on kieltäytynyt kuukautisten takia mikä ymmärrettävää sekä myös ollessaan kipeä tai muuten ollut alapään vaivoja kuten naisilla välillä on. Kun syyt alkaa olemaan selittelyn makua niin se nakertaa. On sitä ja tätä, kello jo paljon ei jaksa, huomenna ehkä jne. On päänsärkyä, selkä ja niskat aristaa tai ei jaksa keskittyä. Minä sanon suoraan kun ei nappaa, pitää nainen siitä tai ei, turha selittely veks. Minä olen kieltäytynyt seksistä noin kymmenen kertaa ja liitto kestänyt 28-29 vuotta, syitä työ väsymys, stressi tai kipeänä olo, puoliso on varmasti kieltäytynyt kymmeniä kertoja, joskus ihan aiheesta mutta selittelyjäkin löytyy ja se ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän naisen näkö kannan, puolisoni on kieltäytynyt kuukautisten takia mikä ymmärrettävää sekä myös ollessaan kipeä tai muuten ollut alapään vaivoja kuten naisilla välillä on. Kun syyt alkaa olemaan selittelyn makua niin se nakertaa. On sitä ja tätä, kello jo paljon ei jaksa, huomenna ehkä jne. On päänsärkyä, selkä ja niskat aristaa tai ei jaksa keskittyä. Minä sanon suoraan kun ei nappaa, pitää nainen siitä tai ei, turha selittely veks. Minä olen kieltäytynyt seksistä noin kymmenen kertaa ja liitto kestänyt 28-29 vuotta, syitä työ väsymys, stressi tai kipeänä olo, puoliso on varmasti kieltäytynyt kymmeniä kertoja, joskus ihan aiheesta mutta selittelyjäkin löytyy ja se ärsyttää.

        Tosi paha sanoa, kun en tosiaan tommosia selittelyjä harrasta. Tähän asti olen onnistunut aina hommasta innistumaan, vaikka ajatus ei ehkä ihan heti ole innostanut. Tosiaan poislukien noi menkat. Tosin ei nekään nyt kaikkea muuta pois sulje, kunhan ne pahimmat kipupäivät on ohi.

        Exä oli meillä se "pihtari". Vaikkakin itse vastustan ton sanan käyttöä. En tiiä kuinka tietosta pihtamista seksistä kieltäytyminen monillakaan on. Ite koen ton varsin loukkaavana kommenttina kumppania kohtaan. Kyllä mä varmaan ainakin osittain jopa tiedän ne exän ongelmat ja syyt, mutta en sitten kuitenkaan tota toimintatapaa. Tiedän että siinä oli mukana epävarmuutta ja häpeää omasta kropastaan jne. Mutta kun mikään vakuuttelu ja rohkaseminen ja alotteiden teko ei auttanut. Ei hän halunnut edes läheisyyttä ja lopulta sitä lakkas sitten edes yrittämästä.

        Eikä hän tosiaan mitään selitellyt. Käänsi vaan selkänsä, tai nousi ylös ja käveli pois. Tai leikki ettei mukamas lainkaan herännyt niihin mun yrityksiin. Tai sitten oli totaalisen passiivinen, että siinähän hoidat homman. Kyllä miehetkin siis tosiaan osaa olla ihan täysin "lahnoja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi paha sanoa, kun en tosiaan tommosia selittelyjä harrasta. Tähän asti olen onnistunut aina hommasta innistumaan, vaikka ajatus ei ehkä ihan heti ole innostanut. Tosiaan poislukien noi menkat. Tosin ei nekään nyt kaikkea muuta pois sulje, kunhan ne pahimmat kipupäivät on ohi.

        Exä oli meillä se "pihtari". Vaikkakin itse vastustan ton sanan käyttöä. En tiiä kuinka tietosta pihtamista seksistä kieltäytyminen monillakaan on. Ite koen ton varsin loukkaavana kommenttina kumppania kohtaan. Kyllä mä varmaan ainakin osittain jopa tiedän ne exän ongelmat ja syyt, mutta en sitten kuitenkaan tota toimintatapaa. Tiedän että siinä oli mukana epävarmuutta ja häpeää omasta kropastaan jne. Mutta kun mikään vakuuttelu ja rohkaseminen ja alotteiden teko ei auttanut. Ei hän halunnut edes läheisyyttä ja lopulta sitä lakkas sitten edes yrittämästä.

        Eikä hän tosiaan mitään selitellyt. Käänsi vaan selkänsä, tai nousi ylös ja käveli pois. Tai leikki ettei mukamas lainkaan herännyt niihin mun yrityksiin. Tai sitten oli totaalisen passiivinen, että siinähän hoidat homman. Kyllä miehetkin siis tosiaan osaa olla ihan täysin "lahnoja".

        Niin osaa.


    • Anonyymi

      No ei aina vuoan jaksa.

      Liekkö keho on niin vanha sitten että ei välttämättä pitkeen pysty.

      Siksi odotan kumppanilta aika nopeeta vetoo.

      Mä oon semmonen.

    • Anonyymi

      En ole ksokaan ymmärtänyt, että jokin kuuluu johonkin. Missä niin on säädäetty?

      Nautin toki seksistä, mutta se ei kuulu velvollisuutena kenellekään. Jos ei synkkaa, niin aina voi erota. Sitä en ymmärrä, miksei jotkut osaa erota, jos on tyytymätön suhteeseen.

      • Anonyymi

        Ei sen eron pitäisi olla se ensimmäinen vaihtoehto kun rupee homma maistumaan puulta.


    • Anonyymi

      Kivut.

    • Anonyymi

      Aloittajan / kyselijän olisi kannattanut katsella viime perjantaina Yle1:ltä Perjantai-ohjelma. Löytyisikö vielä Areenasta. - Nm. Siellä oli sulle vastaus

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe