Kellojen myynti ja huolto

Anonyymi

Kellot on ihan jees. Eniten niissä ärsyttää muoti. Jos ihminen tarvitsee käyttökellon esim. ranteeseen, liittyy siihen sen myös huolto. Kellon myyntitilanteessa tulisi myyjän osata kertoa kellon eri osien ylläpidosta ja mitä käyttäjän tulisi huomioida näistä asioista.
Muoti myös varmistaa sen, että esim. rannekellon käyttöikä laskee, koska osia ei ole saatavilla esim. jos haluaa huollattaa kellon.

11

221

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti ns. uusavuton jonka mielestä sinut tulisi hyysätä lehdosta hautaan niin ettei sinun tarvitse ottaa asioista selvää, huolehtia mistään ja yhteiskunta elättää.
      Myyjä kyllä kertoo kunhan vaan kysyt.

      • Anonyymi

        Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.

        Kultajousia on niin moneen lähtöön ja toiset todella surkeita palvelun ja tietojen tason puolesta.
        Ei myyjän tehtävä ole kestoa kaikkea mahdollista kelloista ja niiden huolloista ja tulevista tapahtumista, ellei asiakas kysy tai halua tietoja. Toki myyjän ammattitaitoon kuuluu "haistaa" asiakkaan tarpeet ja tiedonjano. Suurin osa kuitenkin tietää suunnilleen mitä haluaa ja tekniikkakin edes jotenkin hallussa. Minä en ainakaan halua mitään "lapselle suunnattua perusoppia" kellojen hoidosta, elli se poikkea oleellisesti yleisestä.


      • Anonyymi

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.

        Juuri näin.
        Saattaahan toki joku alan harrastaja turhautua asioiden kertaamiseen, mutta heitä on asiakkaista pieni vähemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.

        Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
        Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
        Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos.

        Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
        On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
        Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
        On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
        On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
        Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
        On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada.

        Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
        Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
        Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon.

        Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.

        Todellakin.


    • Anonyymi

      Kellot on oikeasti niin niche genreä. Marginaali bisinestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      73
      987
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe