Kellojen myynti ja huolto

Anonyymi

Kellot on ihan jees. Eniten niissä ärsyttää muoti. Jos ihminen tarvitsee käyttökellon esim. ranteeseen, liittyy siihen sen myös huolto. Kellon myyntitilanteessa tulisi myyjän osata kertoa kellon eri osien ylläpidosta ja mitä käyttäjän tulisi huomioida näistä asioista.
Muoti myös varmistaa sen, että esim. rannekellon käyttöikä laskee, koska osia ei ole saatavilla esim. jos haluaa huollattaa kellon.

11

263

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti ns. uusavuton jonka mielestä sinut tulisi hyysätä lehdosta hautaan niin ettei sinun tarvitse ottaa asioista selvää, huolehtia mistään ja yhteiskunta elättää.
      Myyjä kyllä kertoo kunhan vaan kysyt.

      • Anonyymi

        Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.

        Kultajousia on niin moneen lähtöön ja toiset todella surkeita palvelun ja tietojen tason puolesta.
        Ei myyjän tehtävä ole kestoa kaikkea mahdollista kelloista ja niiden huolloista ja tulevista tapahtumista, ellei asiakas kysy tai halua tietoja. Toki myyjän ammattitaitoon kuuluu "haistaa" asiakkaan tarpeet ja tiedonjano. Suurin osa kuitenkin tietää suunnilleen mitä haluaa ja tekniikkakin edes jotenkin hallussa. Minä en ainakaan halua mitään "lapselle suunnattua perusoppia" kellojen hoidosta, elli se poikkea oleellisesti yleisestä.


      • Anonyymi

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.

        Juuri näin.
        Saattaahan toki joku alan harrastaja turhautua asioiden kertaamiseen, mutta heitä on asiakkaista pieni vähemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.

        Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
        Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
        Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos.

        Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
        On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
        Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
        On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
        On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
        Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
        On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada.

        Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
        Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
        Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon.

        Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.

        Todellakin.


    • Anonyymi

      Kellot on oikeasti niin niche genreä. Marginaali bisinestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      336
      7034
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      287
      6530
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5766
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      164
      5157
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4013
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      283
      3987
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      143
      3579
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3308
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      3
      3280
    10. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      50
      3211
    Aihe