Kellojen myynti ja huolto

Anonyymi

Kellot on ihan jees. Eniten niissä ärsyttää muoti. Jos ihminen tarvitsee käyttökellon esim. ranteeseen, liittyy siihen sen myös huolto. Kellon myyntitilanteessa tulisi myyjän osata kertoa kellon eri osien ylläpidosta ja mitä käyttäjän tulisi huomioida näistä asioista.
Muoti myös varmistaa sen, että esim. rannekellon käyttöikä laskee, koska osia ei ole saatavilla esim. jos haluaa huollattaa kellon.

11

237

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti ns. uusavuton jonka mielestä sinut tulisi hyysätä lehdosta hautaan niin ettei sinun tarvitse ottaa asioista selvää, huolehtia mistään ja yhteiskunta elättää.
      Myyjä kyllä kertoo kunhan vaan kysyt.

      • Anonyymi

        Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.

        Kultajousia on niin moneen lähtöön ja toiset todella surkeita palvelun ja tietojen tason puolesta.
        Ei myyjän tehtävä ole kestoa kaikkea mahdollista kelloista ja niiden huolloista ja tulevista tapahtumista, ellei asiakas kysy tai halua tietoja. Toki myyjän ammattitaitoon kuuluu "haistaa" asiakkaan tarpeet ja tiedonjano. Suurin osa kuitenkin tietää suunnilleen mitä haluaa ja tekniikkakin edes jotenkin hallussa. Minä en ainakaan halua mitään "lapselle suunnattua perusoppia" kellojen hoidosta, elli se poikkea oleellisesti yleisestä.


      • Anonyymi

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.

        Juuri näin.
        Saattaahan toki joku alan harrastaja turhautua asioiden kertaamiseen, mutta heitä on asiakkaista pieni vähemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
        Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
        Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.

        Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
        Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
        Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos.

        Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
        On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
        Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
        On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
        On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
        Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
        On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada.

        Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
        Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
        Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon.

        Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.

        Todellakin.


    • Anonyymi

      Kellot on oikeasti niin niche genreä. Marginaali bisinestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      314
      6781
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3829
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3096
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2787
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1922
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1672
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe