Kellot on ihan jees. Eniten niissä ärsyttää muoti. Jos ihminen tarvitsee käyttökellon esim. ranteeseen, liittyy siihen sen myös huolto. Kellon myyntitilanteessa tulisi myyjän osata kertoa kellon eri osien ylläpidosta ja mitä käyttäjän tulisi huomioida näistä asioista.
Muoti myös varmistaa sen, että esim. rannekellon käyttöikä laskee, koska osia ei ole saatavilla esim. jos haluaa huollattaa kellon.
Kellojen myynti ja huolto
11
189
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ilmeisesti ns. uusavuton jonka mielestä sinut tulisi hyysätä lehdosta hautaan niin ettei sinun tarvitse ottaa asioista selvää, huolehtia mistään ja yhteiskunta elättää.
Myyjä kyllä kertoo kunhan vaan kysyt.- Anonyymi
Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu varmasti liikkeestä. Esim. Kultajousesta saanut ensiluokkaista ja osaavaa palvelua kellon oston yhteydessä, kaikki tarvittava info kerrottiin.
Kultajousia on niin moneen lähtöön ja toiset todella surkeita palvelun ja tietojen tason puolesta.
Ei myyjän tehtävä ole kestoa kaikkea mahdollista kelloista ja niiden huolloista ja tulevista tapahtumista, ellei asiakas kysy tai halua tietoja. Toki myyjän ammattitaitoon kuuluu "haistaa" asiakkaan tarpeet ja tiedonjano. Suurin osa kuitenkin tietää suunnilleen mitä haluaa ja tekniikkakin edes jotenkin hallussa. Minä en ainakaan halua mitään "lapselle suunnattua perusoppia" kellojen hoidosta, elli se poikkea oleellisesti yleisestä. - Anonyymi
Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.Juuri näin.
Saattaahan toki joku alan harrastaja turhautua asioiden kertaamiseen, mutta heitä on asiakkaista pieni vähemmistö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kello on tekninen tuote. Ja siihen liittyy monia eri osia. On hyvä, jos myynti ti tai pikemminkin ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kuinka tuotetta tulee ylläpitää/huoltaa. Miten puhdistaa jne. Nämä tulisi olla perusasioita, jotka Kello liikkeiden myyjille tulisi opettaa.
Tulisi myös osata oikealla tavalla kysyä kellon käyttötarkoitusta jne.
Liian usein muoti voi johtaa ongelmiin, joista jo aiemmin on mainittu.Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotteen mukana tulee ohjeet noihin asioihin. Aika harvalla alalla ja tuoteesta käydään laajasti läpi huoltojen, puhdistusten jne. ohjeistus.
Jotain rajaa kerjätessä huomiota, kiitos.Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on alojen ongelma, jos niissä ei huomioida sitä, kuinka tuotteen valmistaja on ajatellut niitä käytettäväksi.
On melkoinen lisäarvo kaupalle, kun asiakas asiantuntevasti opastetaan asiaan. Pienellä printattu lappu ei kerro mitään. Siksi tiivistävä yhteenveto asiasta on aina paikallaan pääperiaatteiden suhteen.
Oikealla toiminnalla saadaan pitempiaikaisia asiakassuhteita, kuin olemalla oikealla markkinapaikalla, jossa asiakasvirta on suurempi.
On tunnettava tuote ja osattava kertoa siitä. Kyse on asiakas sektoreista ja segmenteistä. Kaikki ei tarvitse kaikkea, mutta edes kysyttäessä on osattava sanoa, että kauanko teillä on aikaa, että voin selvittää asian. Ja esittää kuinka tarvittavan tiedon voi saada.Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko ostamisessa sellainen kiinnostava piirre, että asioista otetaan selvää etukäteen ja sitten vasta mennään kauppaan ostamaan.
Ja nettikauppa kasvaa kokoajan, ei sieltä tule ketään opastamaan kun paketti heilahtaa laatikoon.Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivijalkakaupat säilyvät silti, ketjuliikkeillä vahva asema juuri laadukkaan asiakaspalvelun sekä näyttävien kotisivujen ansiosta. Yhden sepän nyrkkipajoilla ehkä haastavampaa mukautua uusiin trendeihin.
Todellakin.
- Anonyymi
Kellot on oikeasti niin niche genreä. Marginaali bisinestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1822658- 1952197
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1772006Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1241839- 1671814
Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311685Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,721317Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791295Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1721250Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c801201