Itse olen ahtaiden paikkojen ammattilainen. Asumme ahtaasti ahtaassa pääkaupungissa ja tungemme siellä tavaroitamme ahtaisiin häkkäreihin,kaappeihin ja komeroihin - eli sullomme niitä sinne. Ahtaus on yleispätevä sana kaikkialla: kadulla, metrossa, elokuvissa ja ruokakaupassa. Ahtaus on tilanpuutetta. Jokainen neiliösenttimetri on äärimmäisen arvokas ja jokainen hengenveto elintärkeä. Niitä on vain rajallinen määrä.
Sitten on Joensuun Prisma.
Kun Joensuun Prisman parkkipaikalle ajaa, niin kaikki on vielä hyvin. Mutta sillä hetkellä, kun suuret automaattiovet takana sulkeutuvat, on käytävä istumaan, sillä ahtaiden tilojen paine katoaa niin nopeasti, että tuntuu kuin olemukselta katoasi seinät. Ahtaiden paikkojen panssarikuori paukahtaa puhki kuin ilmapallo, eikä millään ole enää mitään rajaa.
Sitten on vain hetki istuttava ja puristettava ostoskärryjen kahvaa kaksin käsin. Katto on liian korkealla ja seiniä ei matkalta erota, sillä ne ovat niin kaukana kuin horisontti merellä on.
Kauhu
(hihitystä)
Mies sekaisin Prismassa
57
<50
Vastaukset
- Anonyymi
sulje silmiä
- Anonyymi
suuri sivilisaatio egypti rakennettiin pelkän vasaran ja taltan voimin
suuri sivilisaatio voi olla askeettinen
joka tapauksessa kestää about 1000 vuotta vain
jurtassa voimme elää suomalaiset Mjoo
Tuossa tuli mieleen, että keskustelupalstanne yleisilme muistuttaa köyhällä (tai löyhällä) tavalla Helsingin hektistä ja yltäkylläistä menoa. Täällä on samanlainen paine yllä 24/7 kuin täällä (hauska lause).
Ehkä minä olen itse Prisma, eli helvetin iso halli pellolla täynnä kaikenlaista tarpeellista roinaa.
(hihitystä)- Anonyymi
Oppopoppop sulla ei pitäisi olla mitään asiaa jojensuun rismamualimaan.
- Anonyymi
Kun menet etuovesta sisään, tulet takaovesta ulos jo Venäjän puolella. 😂
- Anonyymi
Minä katselin metsää, kun puolukassa kävin, mutta ei puolukat vielä ole edes tarpeeksi kypsyneet survottaviksi talvimarjoiksi, joita ulkotilassa säilytän.
Katselin metsää, olisi kova urakka, jos lähtisi moottorisahan kanssa kaatamaan puuta ja kaataisi joka ikisen risun, niin hirveän kova työ olisi, kun on niin tiheää pusikkoa, ettei paikoittain pääse läpi kulkemaan.
Jos kaikki suomen puut silleen moottorisahalla lähtisi kaatamaan, niin menisi monta sataa tuhatta vuotta siinä urakassa. - Anonyymi
Jäitkö sisälle?
- Anonyymi
Ostoskärryillä törmääminen jooh nuorison uusi harraste: voi törmäillä niillä kärryillä, menee jo kolmea sataa kilometria tunnissa kärryillä hoh-heijja.
Voin jakaa tuntemuksesi... Joensuun Prisma on vielä varsin tiheä ja jonkinlaista ihmiskontaktia on mahdollisuus havaita...
Mutta olikohan se Yli- vai Alavieskan Prisma.... ???siellä horisontti alkaa jo taipumaan maapallon muotojen mukaan sisääntulon ja edessä siintävän maitohylky välillä. Ensimmäinen sata metriä on pelkkää tennissukkaa, seuraava Sloggialushousuja... ja kertoakseen avaruudellisesta tilasta oikein, voi sanoa, että vaikka sinne tupsauttaa 2000 ihmistä, silti siellä ei näe kuin ilmastointilaitteen tuulenvireessä pyörivän ohdakepallon ja kuulee heinäsirkan sirityksen.
Ensimmäinen ja viimeinen kontakti oletettuun ihmisrotuun on kassalla, missä laiskasti ostoksia piippaileva otus sanoo loppusumman äänellä, minkä voi uskoa olevan mahdotonta kuulla enää ikinä.
Pihalla näet oman auton ja karanneen naudan, sekä 15 kuution lietevaunu perässä olevaan Massey Fergusonin...
Jep. Kamppis vaikuttaa turvallisemmalle mestalle. 😁- Anonyymi
Olisko se tennissukkamiehen paratiisi? 😂
Anonyymi kirjoitti:
Olisko se tennissukkamiehen paratiisi? 😂
Viskelin kyllä niitä ilmaan ja kasasin niistä sukkameren. 😬👌 Kroolasin niissä, kunnes huomasin lasten myötähäpeät kasvot. 😁
- Anonyymi
Olisi joo huvittavaa Prismankin käytävillä ajaisi formula-rallia yksi banaani kyydissään.
- Anonyymi
Siis niin ostoskärry ja sillä leikkisi formula-kilpailuja Prisman kaupassakin, yksi banaani ostoksena kyydissään.
- Anonyymi
Joopa jooh ja hihi kaupanpäälle kun leikkisi formula-autojen kilpailuja Prismassa ostoskärryillä, varamieskin jo kärryssä kyydissä.
- Anonyymi
Pinkin värinen auto törmäsi pahasti formuloissa piti katsoa tuo kilpailu uudelleenkin.
- Anonyymi
Joensuun Prisman parkkipaikalla tulee tilanahtauden tunne , koska parkkiruutujen koko on alamittainen ja parkkialue yleensäkin huonosti suunniteltu.
Autosta on poistuttava takaluukun kautta että pääsee Prismaan sisälle nauttimaan siitä avaruuden euforiasta.Ei pidä paikkaansa.
Aivan oven välittömässä läheisyydessä on ainakin (muistaakseni) 3 isoa parkkiruutua, jotka on helppo havaita niiden sinisen värin vuoksi.
Niissä on aina tilaa ja iso Audi mahtuu ruutuun vaivatta.
(hihitystä)
Funeau, senkin rontti!
Siis siellä Joensuun Prismassako olet piileskellyt koko kesän? Toivottavasti materian haaliminen on menettänyt merkityksensä ja jaksat jälleen ilahduttaa meitä lukijoita.
Avaruudellisuus Jns:n Prismasta on muuten hölynpölyä. Menepä sinne parkkihallista rullaportaita pitkin juuri ennen pääsiäistä. Tunnelma kohoaa kuin stokkan hulluilla päivillä.
Itse kävin viimeksi Holman Prismassa. Oli muuten sikahyvä palvelu (ilman sikaa).Disse kirjoitti:
Onko Antilla oma Prisma? :oD
Ai halavattu sentään:-D
Tiedä tuota. Mutta jos olisi, aika kuluisi ilmaisviihteen parissa.elisakettu kirjoitti:
Ai halavattu sentään:-D
Tiedä tuota. Mutta jos olisi, aika kuluisi ilmaisviihteen parissa.No kaikkeen se Anakin tunkee ihtensä. :oD
Disse kirjoitti:
No kaikkeen se Anakin tunkee ihtensä. :oD
Sitä se on jos meinaa pinnalla pysyä.
elisakettu kirjoitti:
Sitä se on jos meinaa pinnalla pysyä.
Joo. Niin se voi olla, että nyt ei noi näyttelijän hommat oikein lyö leiville... Pakko myydä veskipaperia ja maskeja. Niin ja kaljaa ja makkaraa. :oD
Disse kirjoitti:
Joo. Niin se voi olla, että nyt ei noi näyttelijän hommat oikein lyö leiville... Pakko myydä veskipaperia ja maskeja. Niin ja kaljaa ja makkaraa. :oD
Joensuun Prismaan voitaisiin järjestää näyttämö tai konserttisali. Pysyisi turvavälit kunnossa.
elisakettu kirjoitti:
Joensuun Prismaan voitaisiin järjestää näyttämö tai konserttisali. Pysyisi turvavälit kunnossa.
Joo, pientä hubaa sinnekin....
Mieli tekis muuten jonnekin vaikka stand-up keikalle jo... :o/Disse kirjoitti:
Joo, pientä hubaa sinnekin....
Mieli tekis muuten jonnekin vaikka stand-up keikalle jo... :o/Joo, samaa mieltä. Viime talven jälkeen ole tullut käytyä missään.
elisakettu kirjoitti:
Joo, samaa mieltä. Viime talven jälkeen ole tullut käytyä missään.
Joo, nyt alkais jo kulttuurinälkää olla.. :oD Jopa minullakin. :oD
Disse kirjoitti:
Laitetaan vetoomus kaikille s-ryhmän edustajille :)
elisakettu kirjoitti:
Laitetaan vetoomus kaikille s-ryhmän edustajille :)
Joo, mä näkisin, että joku Teemu Vesterinen, Ismo Leikola ja sit vaikka joku nobody vois tulla ekstrana vetämään sellaisen 1,5 tunnin setin... :oD
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Terhakka poika siellä vielä valvoo! ;)
Anonyymi kirjoitti:
Kai sitä valvoo, kun oon yövuorossa... :oD
Vaikka ei se tirsailukaan ole poissuljettua...nyt on välillä vaan töitäkin. :o)
(ihme työpaikka)Anonyymi kirjoitti:
Diksulle on näemmä ilmestynyt ihailija :-D
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kai sitä valvoo, kun oon yövuorossa... :oD
Vaikka ei se tirsailukaan ole poissuljettua...nyt on välillä vaan töitäkin. :o)
(ihme työpaikka)Oi, ootpas myöhään töissä. Oletko aamuun saakka? Minä olen ollut "lomalla" pari viikkoa. Siis kesätöiden jälkeen olen ollut tekemättä mitään kaksi viikkoa. Ei ole oikein rakentavaa. Pitää varmaan pitää 2-3 vkon nettitauko, että saa parit tehtävät tehtyä.
Anonyymi kirjoitti:
Oi, ootpas myöhään töissä. Oletko aamuun saakka? Minä olen ollut "lomalla" pari viikkoa. Siis kesätöiden jälkeen olen ollut tekemättä mitään kaksi viikkoa. Ei ole oikein rakentavaa. Pitää varmaan pitää 2-3 vkon nettitauko, että saa parit tehtävät tehtyä.
Joo, meillä on täällä yövuoro 19-07.
Meinaako mennä zillailuks koko touhu? :oD- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Diksulle on näemmä ilmestynyt ihailija :-D
Disse tykkää, kun saa yöviestejä neidolta. :D
Anonyymi kirjoitti:
Disse tykkää, kun saa yöviestejä neidolta. :D
No sehän mukavaa:) Puolin ja toisin siis.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo, meillä on täällä yövuoro 19-07.
Meinaako mennä zillailuks koko touhu? :oDSain purettua ja järjesteltyä tavarat muuton jälkeen. Olin toisessa kaupungissa kesätöissä. Kyllä lyhyet muutotkin vaatii veronsa. Uudessa kaupungissa joutuu aina opettelemaan liikkumisen ja muun, järjestämään asumisen, opettelemaan työmatkat jne. Kyllä se aina vaatii. Nyt pitäisi vaan jatkaa niitä opintoja vielä ja saattaa ne tänä vuonna loppuun. Se säännöllisyys ja päivittäinen tekeminen on tärkeintä. Luin onneksi kesällä, joten en päässyt ihan rapistumaan. Tieteellinen lukeminen ja kirjoittaminen vaatii paljon. Keskittyminen, muistiinpainaminen, oman mielipiteen muodostaminen, omin sanoin asian ilmaiseminen kirjallisessa muodossa. Huoh...
- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
No sehän mukavaa:) Puolin ja toisin siis.
Dissellä on nyt tässä ilmeisesti kaksi neitokaista seuranaan. Oletan, että olet sinäkin nainen. :)
Anonyymi kirjoitti:
Dissellä on nyt tässä ilmeisesti kaksi neitokaista seuranaan. Oletan, että olet sinäkin nainen. :)
Mjoo. Ollaan "vanhoja tuttuja". Diksu tekee yövuoroo ja minä luuhaan yörytmissä muuten vaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sain purettua ja järjesteltyä tavarat muuton jälkeen. Olin toisessa kaupungissa kesätöissä. Kyllä lyhyet muutotkin vaatii veronsa. Uudessa kaupungissa joutuu aina opettelemaan liikkumisen ja muun, järjestämään asumisen, opettelemaan työmatkat jne. Kyllä se aina vaatii. Nyt pitäisi vaan jatkaa niitä opintoja vielä ja saattaa ne tänä vuonna loppuun. Se säännöllisyys ja päivittäinen tekeminen on tärkeintä. Luin onneksi kesällä, joten en päässyt ihan rapistumaan. Tieteellinen lukeminen ja kirjoittaminen vaatii paljon. Keskittyminen, muistiinpainaminen, oman mielipiteen muodostaminen, omin sanoin asian ilmaiseminen kirjallisessa muodossa. Huoh...
Jessus sentään.... Mä en taitais enää jaksaa opiskella. :oO
Tietty jos oikein mielenkiintoinen opinto sattuis...mutta enpä tiedä jaksaako mikään niin pirusti kiinnostaa... Mä voisin ennemmin vaikka koulutella muita. Jotain sellaista puuduttavaa turvallisuuskoulutusta vähän rennommalla tavalla. :o) Pikkuisen jerryä väliin ja pitkät kahvi ja ruokatauot ja ennen täyttäaikaa hotellin pisooshooffenille. :oD- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Mjoo. Ollaan "vanhoja tuttuja". Diksu tekee yövuoroo ja minä luuhaan yörytmissä muuten vaan.
Kiva. Taidan vetäytyä nyt nukkumaan. Hyvää yötä ja hyvää viikkoa teille molemmille! :)
elisakettu kirjoitti:
Taasko oot öistä sekaisin? Sulle pitäis joku nuijanukutus antaa. :oD
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Jessus sentään.... Mä en taitais enää jaksaa opiskella. :oO
Tietty jos oikein mielenkiintoinen opinto sattuis...mutta enpä tiedä jaksaako mikään niin pirusti kiinnostaa... Mä voisin ennemmin vaikka koulutella muita. Jotain sellaista puuduttavaa turvallisuuskoulutusta vähän rennommalla tavalla. :o) Pikkuisen jerryä väliin ja pitkät kahvi ja ruokatauot ja ennen täyttäaikaa hotellin pisooshooffenille. :oDHyvää yötä terhakalle ja hyvin uutteralle miehelle! Yritän olla yhtä ahkera kuin sinä mutta omissa tehtävissäni. Palailen linjoille, kun olen saanut pari tehtävää tehtyä. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää yötä terhakalle ja hyvin uutteralle miehelle! Yritän olla yhtä ahkera kuin sinä mutta omissa tehtävissäni. Palailen linjoille, kun olen saanut pari tehtävää tehtyä. ;)
Kannattaa olla shkersmpi, niin ei veny jouluun. 😬
Öitä vaan. 😴Disse kirjoitti:
Kannattaa olla shkersmpi, niin ei veny jouluun. 😬
Öitä vaan. 😴Jestas kun ei kännyllä onnistu kirjoittaminen. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Kiva. Taidan vetäytyä nyt nukkumaan. Hyvää yötä ja hyvää viikkoa teille molemmille! :)
Kiitos ja hyvää yötä ja viikkoa myös sinulle:) Opiskelun intoa:)
Disse kirjoitti:
Taasko oot öistä sekaisin? Sulle pitäis joku nuijanukutus antaa. :oD
Krääh :-D
Tällä kertaa mulla oli yö toisensa jälkeen valvottu loma. Mistään rytmistä enää tietoa.
Keskiviikkona herätykset alkavat klo 5. Jausa.elisakettu kirjoitti:
Krääh :-D
Tällä kertaa mulla oli yö toisensa jälkeen valvottu loma. Mistään rytmistä enää tietoa.
Keskiviikkona herätykset alkavat klo 5. Jausa.No se on sitten herättävä aamulla aikaisin ja sit otettava päikkäreillä rytmistä kiinni. :o)
Kyllä nää vuorotyöt alkaa olla vähän puuroa välillä...mäkin oon lomaillut tässä kesällä ennätysmäisesti, niin ei oikein meinaa päästä rytmistä kiinni. Ens vuonna pidän vähempi kesällä kyllä lomia. Kyllä näillä vapailla jo kerkee yhtä jos toista. :o)Disse kirjoitti:
No se on sitten herättävä aamulla aikaisin ja sit otettava päikkäreillä rytmistä kiinni. :o)
Kyllä nää vuorotyöt alkaa olla vähän puuroa välillä...mäkin oon lomaillut tässä kesällä ennätysmäisesti, niin ei oikein meinaa päästä rytmistä kiinni. Ens vuonna pidän vähempi kesällä kyllä lomia. Kyllä näillä vapailla jo kerkee yhtä jos toista. :o)Kiva kun olet saanut aikaiseksi. Mutta ajattele, mikä tilanne sulla joskus oli; hommaa sinne tänne ja vähän enempikin, eikä aika meinannut riittää...
Kyllä tämä taas tästä. Kun on elänyt jo kauan epäsäännöllistä elämää, niin tottuu siihen. Mutta kuluttavaa kyllä, joskus.elisakettu kirjoitti:
Kiva kun olet saanut aikaiseksi. Mutta ajattele, mikä tilanne sulla joskus oli; hommaa sinne tänne ja vähän enempikin, eikä aika meinannut riittää...
Kyllä tämä taas tästä. Kun on elänyt jo kauan epäsäännöllistä elämää, niin tottuu siihen. Mutta kuluttavaa kyllä, joskus.No onhan se välillä piru irti nyttenkin, mutta en anna sen haitata. :oD
Joo, jos joskus osuis se iso voitto lotossa....ja pelaiskin sitä. :oDDisse kirjoitti:
No onhan se välillä piru irti nyttenkin, mutta en anna sen haitata. :oD
Joo, jos joskus osuis se iso voitto lotossa....ja pelaiskin sitä. :oDJos voittaisin lotossa, niin minusta varmaan tulisi pohjattoman, sanoinkuvaamattoman laiska.
Hommaisin viimeisen päälle ylellisen ja suuren vuoteen, minkä markkinoilta saa. Makaisin siinä ja mussuttaisin pizzaa ja suklaata. Alkaisin katsoa aamusta iltaan brittiläisiä sarjoja ja kunhan kääntelisin kylkeäni. Välillä tilaisin hieronnan, että lihaksille tapahtuisi edes jotain.elisakettu kirjoitti:
Jos voittaisin lotossa, niin minusta varmaan tulisi pohjattoman, sanoinkuvaamattoman laiska.
Hommaisin viimeisen päälle ylellisen ja suuren vuoteen, minkä markkinoilta saa. Makaisin siinä ja mussuttaisin pizzaa ja suklaata. Alkaisin katsoa aamusta iltaan brittiläisiä sarjoja ja kunhan kääntelisin kylkeäni. Välillä tilaisin hieronnan, että lihaksille tapahtuisi edes jotain.No mä taas muuttasin maalle ja rupeisin pistämään metsiä kuntoon. Minusta se ois läpeensä rentouttavaa hommaa. Ostasin suvun metsät itselleni ja sitten vehkeet millä niistä ajaa puuta näppärästi. Ja voisin ostella lisääkin metsää ihan ettei lopu hommat kesken. :oD
Disse kirjoitti:
No mä taas muuttasin maalle ja rupeisin pistämään metsiä kuntoon. Minusta se ois läpeensä rentouttavaa hommaa. Ostasin suvun metsät itselleni ja sitten vehkeet millä niistä ajaa puuta näppärästi. Ja voisin ostella lisääkin metsää ihan ettei lopu hommat kesken. :oD
Sulla pitäisi tosiaan olla metsää. Harmillisen moni jättää metsänsä hoitamatta, tai no onhan niitä syitäkin.
Sellainen ei ole tyhmä haave. Saada ansioita, rentoutua ja nähdä ekologia. Hyöty moneen suuntaan.
Mutta laitanpa minä pillit pussiin. Huomenna on ajoa koko päivä iltaan asti. Hyvää yötä D-elisakettu kirjoitti:
Sulla pitäisi tosiaan olla metsää. Harmillisen moni jättää metsänsä hoitamatta, tai no onhan niitä syitäkin.
Sellainen ei ole tyhmä haave. Saada ansioita, rentoutua ja nähdä ekologia. Hyöty moneen suuntaan.
Mutta laitanpa minä pillit pussiin. Huomenna on ajoa koko päivä iltaan asti. Hyvää yötä D-Rupeahan sä vaan unosille. Mä tässä ehkä jonkun tunnin valvon ja kerkeän ottaa vielä nokoset, ennenkuin aamun mies kolisee tupaan. :o)
Palataan E-
Sitten kun olet kävellyt siellä sen viisi kilometriä maitopurkin takia on ajat sitten kauhu vaihtunut vitutukseen:
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/178382
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621133Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108657Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto93607- 54598
- 78571
- 39538