Rinta-Jouppi valehtelee hihnanvaihtovälin

Anonyymi

Myynnissä olevassa bensamoottorisessa Peugeotissa ilmoittaa hihnan vaihdetun viimeksi 2013. Samassa myyntitekstissä ilmoittaa jakohihnan vaihtoväliksi 120tkm/120kk, kilsat pitää paikkansa, mutta oikeasti ajallinen vaihtoväli on 46kk.

Myyntiautossa on siis reilusti yli-ikäinen hihna. Näinköhän kantavat vastuun, jos asiakkaalla katkeaa hihna ennen heidän ilmoittamaansa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika harvinaista, että vaihtoväli on noinkin tarkasti, eka vaihto 3 v 10 kk, toinen 7 vuotta 8 kk...11v 6 kk...15v 4kk,,,

      • Anonyymi

        Pitäisi varmaan olla 48kk, eli neljä vuotta. Käynyt virhe ilmoitusta tehdessä.


    • Anonyymi

      Monissa Citroeneissa on samat koneet kuin Peugeotissa ja vaihtoväli 10 vuotta tai 100 tkm. Maahantuoja päättää miten vaihtoväli ilmoitetaan.

    • Anonyymi

      Vai olisikohan kyseessä vain inhimillinen virhe, jonka he korjaisivat, jos joku sen heille ilmottaisi/osoittaisi. Ihan tavallisia ihmisiä sielläkin on töissä... Siitäkin huolimatta vaikka automyyjiä ovatkin ;) Ja tosiaan vaihtoväli on oletettavasti se 48kk/120tkm...

    • Unohda koko juttu!
      Etkö nyt ymmärrä, etteivät käytettyjen autojen myyjät tosiaankaan ole mitään "tietäjiä" koskien kaupan kohteena olevien autojen ominaisuuksia, huoltovälejä ja sen sellaisia. Näistä asioita ostajaehdokkaan on vain itse otettava selvää. Jokainen käytetty auto on yksilö ja siitä on mitä ilmeisemmin luovuttu nimenomaan siksi, että siinä on joku kalliiksi arvioitu korjaamista vaativa asia.
      On paljon halvempaa vaihtaa hihnat sun muut heti kaupan jälkeen, niin kauan kuin ne ovat ehjiä, eikä jäädä odottamaan, että jotain ikävää tapahtuu.
      Ellei näihin korjaamisiin sitten ole varaa, on koko auto parempi jättää kauppaan.
      Mikä tahansa tielle jääminen tapahtuu nimittäin aina viikonloppuna, yleensä auto on täynnä huutavia lapsia ja lisäksi on pimeää tai sataa.
      Olen kokemusperäisesti suositellut edes vähän uudempien - alle 10v. ikäisten autojen ostoa. Vanhoihin autoihin kun ei myönnetä edes autopalveluvakuutusta -ainakaan erikseen - joka yleensä sisältyy kaskoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1220
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1065
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      950
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      173
      904
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      40
      736
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      121
      723
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      708
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      683
    9. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      637
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      631
    Aihe