Määräaikaisen työsuhteen irtisanominen

Anonyymi

Moi, mua vituttaa olla töissä. Olen määräaikaisella työsopimuksella lokakuun loppuun. Työnantaja aloitti elokuussa YT-neuvottelut jonka lopputulemma on että kaikki irtisanotaan ja kiinteistö pistetään myyntiin marraskuun loppuun mennessä.

Työnantaja on vähän höhlä henkilö, joka ei aina pykäliä tiedä. Kuulin lauantaina ravintolareissulla ohjeen että jos hän tarjoaa minulle, määräaikaiselle, irtisanomislappua, voi todeta että "hyväksyn työsuhteen purkamisen, luovutan avaimet työpäivän päätteeksi".

Voinko tehdä näin, onko pykäliä tunteva paikalla? Irtisanominen tulee olemaan "tuotannollisten ja taloudellisten syiden vuoksi". Tarkoitus on etten menetä työttömyysturvaa, eli itse en työsopimusta irtisano.

4

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Työnantaja on vähän höhlä henkilö, joka ei aina pykäliä tiedä"
      Tietääkö sit aloittaja kun täältä pitää kysellä?

• Anonyymi

Ei voi tommosia lappusia tarjoilla.
      Älä allekirjoita ennen kuin olet soittanut jollekin, jonka osaamiseen voit luottaa. Jos et ole liittynyt liittoon etkä YTK-yhdistykseen, niin soita tyosopimuslain noudattamista valvovalle viranomaiselle eli tyosuojelu.fi -> puhelinneuvonta

• Anonyymi

Määräaikainen työsopimushan loppuu automaattisesti lokakuun viimeinen päivä. Sehän on simppeli juttu.

• Anonyymi

jep kännääminen on kivempaa kuin työnteko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2326
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      117
      1872
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      89
      1473
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      136
      1439
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1258
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1131
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1087
    9. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1040
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1032
    Aihe