Eromangan lihapiirakat poistuvat

Anonyymi

Eromangan leipomo, joka tekee maankuuluja lihaisia lihapiirakoita, on tekemässä konkurssia. Lihapiirakoita saa vielä tämän kuun loppuun, mutta sitten se on lopullisesti loppu.

25

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös se ole vain hyvä asia kun hiilihydraatti- ja rasvapommit poistuvat markkinoilta. Ehkäpä huonommanmakuisia ei syödä niin paljon.

      • Valitettavasti syödään. Itse syön lihapiirakoita vain kotitekoisia enkä montaa kappaletta vuodessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Valitettavasti syödään. Itse syön lihapiirakoita vain kotitekoisia enkä montaa kappaletta vuodessa.

        Minä en syö lainkaan. Tuollaiset pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en syö lainkaan. Tuollaiset pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta.

        " Minä en syö lainkaan."
        - fanatismi voi johtaa jopa tähänkin tilanteeseen.

        " pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta."
        - ei ne kiinnosta meitä lautasmallia nouattaviinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Minä en syö lainkaan."
        - fanatismi voi johtaa jopa tähänkin tilanteeseen.

        " pulla ja rasvapommit eivät kiinnosta."
        - ei ne kiinnosta meitä lautasmallia nouattaviinkaan.

        Nelijä vuotta on eletty eläinrasva pommiloilla. Ensin paino laski ja nytten pysynyt vakaana.

        Joudun karsimaan hiilareita sokeritaudin takia.


    • Anonyymi

      Uskon että joku ostaa Eromangan. Tuotteet niin erinomaisia, että ei pelkoa. Hyvä markkinointi kikka ehkä.

      • Anonyymi

        Entä jos omistaja ei anna lihapiirakkareseptiä ostajalle? Ei pelkällä leipomon nimellä tehdä hyvää tuotetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos omistaja ei anna lihapiirakkareseptiä ostajalle? Ei pelkällä leipomon nimellä tehdä hyvää tuotetta.

        Sitten ei tehdä kauppoja.

        Ihan hyviä lihapiirakoita saa kyllä tehtyä itsekin. Taikina on maitoon tehty vehnätaikina, täytteeseen paistettua jauhelihaa, sipulia ja keitettyä kananmunaa. Hiukan keitetty riisi parantaa koostumusta. Täyttö, kohotus ja paisto kuumassa runsaassa rasvassa ja halutessaan lopuksi viimeistely uunissa.

        Lihapiirakka ovat yleensä surkeita koska ne tehdään tarkoituksella sellaisiksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sitten ei tehdä kauppoja.

        Ihan hyviä lihapiirakoita saa kyllä tehtyä itsekin. Taikina on maitoon tehty vehnätaikina, täytteeseen paistettua jauhelihaa, sipulia ja keitettyä kananmunaa. Hiukan keitetty riisi parantaa koostumusta. Täyttö, kohotus ja paisto kuumassa runsaassa rasvassa ja halutessaan lopuksi viimeistely uunissa.

        Lihapiirakka ovat yleensä surkeita koska ne tehdään tarkoituksella sellaisiksi.

        Se tarvitsee lisätäytteitä ennen kuin on kunnolla ruokaisa. Joko puolikas HK:n Sinistä tai tuhti jauhelihapihvi, höysteeksi paksut siivut juustoa ja lämmittämään. Tuttu lopputuote varmaan monellekin miehenalulle ;) .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tarvitsee lisätäytteitä ennen kuin on kunnolla ruokaisa. Joko puolikas HK:n Sinistä tai tuhti jauhelihapihvi, höysteeksi paksut siivut juustoa ja lämmittämään. Tuttu lopputuote varmaan monellekin miehenalulle ;) .

        Hyh. Jos Lihapiirakka ei maistu sellaisenaan niin saa jäädä syömättä. Eräs ruoka jolla lihotin itseni oli Lihapiirakka kinkulla ja perunasalaatilla. Kinkun funktio oli estää perunasalaattia vettämästä piirakkaa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Hyh. Jos Lihapiirakka ei maistu sellaisenaan niin saa jäädä syömättä. Eräs ruoka jolla lihotin itseni oli Lihapiirakka kinkulla ja perunasalaatilla. Kinkun funktio oli estää perunasalaattia vettämästä piirakkaa.

        Tämä sinun piirakkajuttusi olis tavoittanut varmaan kohdeyleisönsä paremmin tuolla eineskeskustelussa (ruoka ja juoma). Sieltä olen ite saanut hyviä vinkkejä ja laittanut itsekin tuotearvosteluita.

        En nyt usko että karppaajia kauheasti surettaa tuo menetys piirakkateollisuudelle. Kun et sinäkään syö kuin pari vuodessa etkä edes mainittuja tuotteita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun piirakkajuttusi olis tavoittanut varmaan kohdeyleisönsä paremmin tuolla eineskeskustelussa (ruoka ja juoma). Sieltä olen ite saanut hyviä vinkkejä ja laittanut itsekin tuotearvosteluita.

        En nyt usko että karppaajia kauheasti surettaa tuo menetys piirakkateollisuudelle. Kun et sinäkään syö kuin pari vuodessa etkä edes mainittuja tuotteita?

        Juu. Ei Lihapiirakka ole kuulunut dieettiini enää 30 vuoteen kuin korkeintaan satunnaisesti. Itse en niitä tee koska puolen litran taikinasta taisi tulla jotain 10 kappaletta.

        Oma filosofía ruuan suhteen on se, että epäterveellisen ruuan pitää olla todella hyvää jotta sitä kannattaa syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sinun piirakkajuttusi olis tavoittanut varmaan kohdeyleisönsä paremmin tuolla eineskeskustelussa (ruoka ja juoma). Sieltä olen ite saanut hyviä vinkkejä ja laittanut itsekin tuotearvosteluita.

        En nyt usko että karppaajia kauheasti surettaa tuo menetys piirakkateollisuudelle. Kun et sinäkään syö kuin pari vuodessa etkä edes mainittuja tuotteita?

        Se oli kyllä minun aloitukseni, enkä minäkään syö kuin kymmenkunta Eromangan lihapiirakkaa vuodessa. Ja nyt sekin on loppumassa.

        Ei herkkuja pidä syödäkään joka päivä, karppaajat ovat ehkä poikkeus.


    • Anonyymi

      Kuka bygas aikanaa steissin möttösiä. Muistaako kukaan aikaa, kun lihiksessä erottui kananmuna?

    • Anonyymi

      Eihän laihduttaja saa syödä sellaisia rasvamättöjä,en itse söisi niitä muutenkaan.

      • Hyvä Lihapiirakka on aika hyvä. En itsekään söisi usein mutta pari kertaa vuodessa kyllä riittää. Kaupan lihapiirakoita en kyllä syö.


    • Anonyymi

      Maankuuluja? Eipä taida ihan olla maankuuluja. Miksi sitten konkka jos on hirvee menekki?

      • Korona. Ovat kyllä kuuluisia.


      • Anonyymi

        Eipä löydy kovin monesta myymälästä edes Helsingissä. Luultavasti oli lähinnä Helsingin kauppatorin kahviteltan kuuluisa tuote, mutta tuo kahvitelttakaan ei ole enää leipomon omistuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä löydy kovin monesta myymälästä edes Helsingissä. Luultavasti oli lähinnä Helsingin kauppatorin kahviteltan kuuluisa tuote, mutta tuo kahvitelttakaan ei ole enää leipomon omistuksessa.

        Itse ostin aina leipomon omasta myymälästä, jossa on myös kahvila. Sijainti Pohjoinen Makasiinikatu, Kaartinkaupunki (lähellä Senaatintoria ja puoli kilometriä Kauppatorilta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ostin aina leipomon omasta myymälästä, jossa on myös kahvila. Sijainti Pohjoinen Makasiinikatu, Kaartinkaupunki (lähellä Senaatintoria ja puoli kilometriä Kauppatorilta).

        Korjaus: välimatkaa onkin vain 230 metriä.


    • Anonyymi

      Fineli datasta:

      lihapii*
      keskiavo (keskihajonta) / minimi … maximi
      kCal: 281.6 (32.3) / 236.9 … 353.2
      rasva E%: 43.2 (9) / 24.6 … 58.5
      hiilari E%: 43.7 (8.3) / 29.9 … 59.1
      proteiini E%: 12.8 (2.2) / 9.5 … 15.9

      Ei ole laihduttajan eikä painonhallitsijan ruokaa.

      • Anonyymi

        Eromangan lihapiirakat on pelastettu! Uusi omistaja löytyi.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006652236.html

        Konkurssi - ja ihmisten säikyttäminen - taisikin olla vain mainoskikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eromangan lihapiirakat on pelastettu! Uusi omistaja löytyi.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006652236.html

        Konkurssi - ja ihmisten säikyttäminen - taisikin olla vain mainoskikka.

        Hieno uutinen. Täytyy käydä joskus.


    • Anonyymi

      Mahtavaa, ostan ainakin kolme kun käyn.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe