Nyt kolmas päivä karppausta!

Anonyymi

Aloitin karppauksen koittamisen muutama päivä sitten. Oon syönyt juustoa, pekonia ja kananmunia. Jos tällä laihtuu, niin on kyllä ihana dieetti!

Tänään oon syönyt pekonia lähemmäs puoli kiloa, just lisää tuolla keittiössä tulossa! Lisäksi söin melkein 100g raejuustoa, ja 6 kananmunaa. Ei oo maha kyllä lähimaillakaan vielä täynnä, mutta en ajatellut itseäni ähkyyn syödäkään. Ainoastaan sen verran, että nälkä lähtee! Mut jooh, tässäpä on dieetti, josta on helppo pitää kiinni. En ole edes ostanut mitään muuta jääkaappiin, jota voisi napostella. Vähän huolissani olen, saanko liikaa proteiinia, joka estäisi ketoosin. Oletteko te lisänneet kananmuniin rasvaa tai pekoniin esim. oliiviöljyä? Mä teen ne air fryerissa kun niistä tulee niin ihanan rapeita. Huolettaa vaan, kun kaikki rasva valuu pois ja ne pitää yrittää sieltä pohjalta hörppiä.

70

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Löysitkin heti jo nykykarppaajan ruokavalion peruspilarit. Seuraavaksi vielä muut makkarat sekä hiilihydraatittomat pizzat.

      • Anonyymi

        Nykymakkaroissa on liikaa vehnäjauhoja jonka asian tiesi jo edesmennyt kauppaneuvos Paukku joka totesi Poutun penteleelle ettei makkaraan mitään lihaa tarvitse!


    • Anonyymi

      Ompa herkullisen oloinen dietti,saako syödä puoli kiloa meetvurtia?

      • Anonyymi

        Ei meetwurstia kannata syödä jos et tee siitä tehosekoittimessa keittoa. Nykyään ei saa oikein mistään hyvää meetwurstikeittoa niin joudun tekemään itse. Siihen tulee meetwurstin lisäksi kaksi olutta, rahkaa, kilo sokeria, lihapiirakka, ja rasvatonta nuudelia ja hernekeittopurkki. Muista jättää se hernekeittopurkin metalliosa pois tehosekoittimesta. Vain minulla on laadukas sous vide joka muussaa myös sen purkin. Tavallisilla ei sellaisia ole.

        Etkö ole vielä kuullut että kun laitat sekaan jotain rasvatonta tai sokeripitoista, se kumoaa alkoholin vaikutuksen? ( Siitä on olemassa tutkimus wwwThö nutrition öf sukar levels blood and grease) jonka on tehnyt kuuluisa suomalainen tutkija nimeltä Bagelholm. Hän itse sinnittelee edelleen elossa, vaikka näyttääkin ruumiilta joten on (juuri ja juuri) elävä empiirinen evidenssi. Jostain.

        Minunkin maksakirroosini on jo parempaan päin ja noin 10 vuoden jälkeen saatan päästä lääkkeistäni eroon. Minun diabeettekseni on jo parantunut. Piikitätän insuliinia vain kannanoton takia, koska se kuuluu suomalaisen velvollisuuksiin. Ja koska mulla on rahhoo niin ettei tiä mihin laittaa niin ostampa sillä insuliiniä. Suomesta on vaikea saada hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meetwurstia kannata syödä jos et tee siitä tehosekoittimessa keittoa. Nykyään ei saa oikein mistään hyvää meetwurstikeittoa niin joudun tekemään itse. Siihen tulee meetwurstin lisäksi kaksi olutta, rahkaa, kilo sokeria, lihapiirakka, ja rasvatonta nuudelia ja hernekeittopurkki. Muista jättää se hernekeittopurkin metalliosa pois tehosekoittimesta. Vain minulla on laadukas sous vide joka muussaa myös sen purkin. Tavallisilla ei sellaisia ole.

        Etkö ole vielä kuullut että kun laitat sekaan jotain rasvatonta tai sokeripitoista, se kumoaa alkoholin vaikutuksen? ( Siitä on olemassa tutkimus wwwThö nutrition öf sukar levels blood and grease) jonka on tehnyt kuuluisa suomalainen tutkija nimeltä Bagelholm. Hän itse sinnittelee edelleen elossa, vaikka näyttääkin ruumiilta joten on (juuri ja juuri) elävä empiirinen evidenssi. Jostain.

        Minunkin maksakirroosini on jo parempaan päin ja noin 10 vuoden jälkeen saatan päästä lääkkeistäni eroon. Minun diabeettekseni on jo parantunut. Piikitätän insuliinia vain kannanoton takia, koska se kuuluu suomalaisen velvollisuuksiin. Ja koska mulla on rahhoo niin ettei tiä mihin laittaa niin ostampa sillä insuliiniä. Suomesta on vaikea saada hyvää.

        "Ei meetwurstia kannata syödä jos et tee siitä tehosekoittimessa keittoa. Nykyään ei saa oikein mistään hyvää meetwurstikeittoa niin joudun tekemään itse. "

        👍😂😂😂
        Nauroin kuset housuissa tälle.


    • Anonyymi

      No oikeastaan mä aattelin kyllä vetää ketoosidieetilä enkä varsinaisella karppauksella. Muutenhan pitäisi syödä kasviksiakin puoli kiloa. Ketodieetillä ei protskuakaan saisi syödä liikaa.

      Mulla on kyllä ajatuksena aloittaa viikon parin vesipaasto jossain vaiheessa, mutta ensin pitää päästä ketoosiin. En jaksa alkaa kituuttamaan niitä ekoja paastopäiviä nälkäisenä, joten sen vuoksi ketoosiin aattelin vähähiilihydraatittomalla ruokavaliolla.

      Mun siskoni usein tekee ketopizzaa (eli pohja vain juustoista, päälle tomaattikastike ja muut täytteet). On aivan ihanaa kyllä! Mä nyt yritän kyllä sitä tomaattiakin vältellä hiilareiden takia, joten en ajatellut ketopizzaa yrittää. Enkä todellakaan mitään karppausleipiä, koska niistä kuitenkin tulee hiilareita aika paljon. Haluan vetää tiukkaa kunnon vähähiilarista karppia eikä mitään välimuotoja!

      - ketokarppauksen aloittanut -

      • Anonyymi

        Hyvä ketokarppauksen aloittanut. Teet pitsapohjan väärin. Siihen pitää laittaa olutta jotta siitä saa Hyviä Hiilihydraatteja. Ruokavalion pitää olla tieteellinen, ja epätieteellisyys syömisen suhteen ei ole sallittua. Tällöin pitsan glykeeminen kuorma jää alhaiseksi. Samoin pohja täytyy tehdä täysjyväruisleivästä joka on hienonnettu 500kg painoisilla jauhinkivillä jonka tilasin ebaysta. Kunnollisia ei suomesta tahdo saada. Juusto on vähärasvaista ja tilaan sitä kerran vuodessa kilon calabrialaiselta juustomestarilta. Kun ei suomesta saa kelvollista. Poistan siitä ylimääräisen rasvan liottamalla sitä liotussentrifugissa jonka ostin viime vuonna. Se maksoi maltaita mutta onhan minulla varaa. Mutta on epätieteellistä syödä calabrialaista juustoa ilman rasvanliotusta. Kun pitsa on valmis eli 179,61 asteisessa uunissa 4,8 h otan sen jäähtymään ja laitan sen sitten tehosekoittimeen missä teen siitä smoothien. Koristeeksi tulee punajuuri josta väri poistettu. Minä sentään tiedän miten aito pitsa tehdään. Minulle jäi tässä kuussa rahaa säästöön 1200 euroa joten voin ostaa veljeni anopille potkulaudan. Ulkomailta, sillä suomalaiset ei ole laadukkaita.


    • Anonyymi

      Karppaukseen kuuluu myös (kuten lautasmalliinkin) vihannekset,kasvikset ja muut terveelliset ruoka-ainekset...mutta juu... ihana dieetti!

      Onnea vaan trollille!

      Terv. rouva58

    • Pekoni kannattaa paistaa grillausalustalla uunissa niin saa rasvan talteen. Itse syön pekonin salaateissa ja keitoissa. Rasva menee paistamiseen.

      • Anonyymi

        Onko suositeltavaa juoda tuo pekonin rasva?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko suositeltavaa juoda tuo pekonin rasva?

        Jos karppaa niin kyllä. Jos ei karppaa niin ei. On aika hyvä paistorasva kuten myös broilerin tai ankan. En laita hukkaan enkä myös kinkun rasvaa. Voisi oikeastaan kokeilla pekonin rasvan lantraamista rypsiöljyllä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos karppaa niin kyllä. Jos ei karppaa niin ei. On aika hyvä paistorasva kuten myös broilerin tai ankan. En laita hukkaan enkä myös kinkun rasvaa. Voisi oikeastaan kokeilla pekonin rasvan lantraamista rypsiöljyllä.

        Mitä etua on lantrata pekonin rasvaa millään eli mitä hyvää pekonin rasvassa on? Ainoa hyvä puoli on valmistustekninen eli korkea savuamispiste. Itse heitän tuollaisen moskan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä etua on lantrata pekonin rasvaa millään eli mitä hyvää pekonin rasvassa on? Ainoa hyvä puoli on valmistustekninen eli korkea savuamispiste. Itse heitän tuollaisen moskan pois.

        Kuvittelisi, että pekoniin kannattaisi lisätä oliiviöljyä, jotta saisi enemmän hyvää kolesterolia ja sen myötä myös huonokolesteroli laskisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittelisi, että pekoniin kannattaisi lisätä oliiviöljyä, jotta saisi enemmän hyvää kolesterolia ja sen myötä myös huonokolesteroli laskisi.

        Rypsiöljy parantaa kolesteroliarvoja enemmän kuin oliiviöljy ja on neutraalin makuista. Jos karppaa ja uskonto estää sen käytön niin voi lienee parempi vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä etua on lantrata pekonin rasvaa millään eli mitä hyvää pekonin rasvassa on? Ainoa hyvä puoli on valmistustekninen eli korkea savuamispiste. Itse heitän tuollaisen moskan pois.

        Se antaa aika mukavan maun moneen ruokaan. Käytetään kyllä ranskalaisessa keittiössäkin enkä mielellään heitä ruokaa pois. Sama jos ostan ankan tai ankan rintaa niin otan rasvan talteen. Samoin vanhemmat ottivat talteen kinkun rasvan. Sekin on ok ruuanlaitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko suositeltavaa juoda tuo pekonin rasva?

        On tietty! Mutta laita siihen olutta niin tulee mukaan hyviä hiilihydraatteja.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Se antaa aika mukavan maun moneen ruokaan. Käytetään kyllä ranskalaisessa keittiössäkin enkä mielellään heitä ruokaa pois. Sama jos ostan ankan tai ankan rintaa niin otan rasvan talteen. Samoin vanhemmat ottivat talteen kinkun rasvan. Sekin on ok ruuanlaitossa.

        Siis pekonin rasva....? Pekoni on hyvää, mutta eihän se rasva ole hyvää tai terveellistä. Ankan rasva on sen verran eksoottista, että sitä kyllä käytetään.

        Kerro nyt vielä kerran, miten ja missä yhteydessä käytät (pannulle) yli jäänyttä pekonin rasvaa. Jähmettynyt kinkun rasva on kamalinta, mitä on olemassa.

        Oletko siis ihan tosissasi vai vitsillä liikenteessä?


    • Anonyymi

      Voit aloittaja myöskin juoda olutta päivittäin, se on ihan myös karppausta. Se ei haittaa vaikka se nostaa verensokerit kuin raketti. Suositeltavaa on myöskin laittaa ne pekonit munat ja juustot tehosekottimeen ja muussata ne smoothieksi, siihen voi kastaa oululaisen jälkiuunilimppua. Älä unohda laittaa mukaan kaurapuuroa ja kolme puolukkaa. Karppaus on tosiaan herkullista, ja voi ihan itse päättää mitä se karppaus tarkottaa. Tällä laihtuu! Tosin minun kohdalla on tarvittu vuosien diabetes ja rasvamaksalääkitys mutta se ei tahtia haittaa! Kyllä insuliini laskee sokerin kuin sokerin.

      • Anonyymi

        Nyt pitää pyytää anteeksi.... unohtui tuosta smoothiesta kanojen luista keitetty rasvaton liemi, joka toimii minulla hyvin kaurapuuron pohjana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitää pyytää anteeksi.... unohtui tuosta smoothiesta kanojen luista keitetty rasvaton liemi, joka toimii minulla hyvin kaurapuuron pohjana.

        Kaurapuuron valmistan nuudelipuristimella sous vide. Eikun Al dente. Espanjalaiseen tapaan. Sen jälkeen laitan sen jäätelökoneeseen, missä kaurapuurosta poistuu rasva. Sitten laitan sen tehosekoittimeen ja juon kaiken pillillä. Minulla on muuten tililläni rutosti rahaa. Säästöön jää 1000 euroa. Silti on varaa syödä mitä haluan ja mitä vain tehosekoittimessa voi hienontaa velliksi. Ruoka apujonossa minulle ei ryttyillä kun tästä mainitsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaurapuuron valmistan nuudelipuristimella sous vide. Eikun Al dente. Espanjalaiseen tapaan. Sen jälkeen laitan sen jäätelökoneeseen, missä kaurapuurosta poistuu rasva. Sitten laitan sen tehosekoittimeen ja juon kaiken pillillä. Minulla on muuten tililläni rutosti rahaa. Säästöön jää 1000 euroa. Silti on varaa syödä mitä haluan ja mitä vain tehosekoittimessa voi hienontaa velliksi. Ruoka apujonossa minulle ei ryttyillä kun tästä mainitsen.

        Aikaisemmin sanoit, että sinulle jää 1500 euroa joka kuukausi, etkä puhunut ryttyilystä mitään. Luulin että olet immuuni ryttyilylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisemmin sanoit, että sinulle jää 1500 euroa joka kuukausi, etkä puhunut ryttyilystä mitään. Luulin että olet immuuni ryttyilylle.

        Nyt pitää pyytää anteeksi sillä olen elvistelly varmaan kännissä. 24 eurolla saa monta kaliaa.


      • Anonyymi

        Mun käsitykseni alkoholi ei kyllä kuulu karppaukseen. Ei olut, ei punaviini eikä edes sokeriton raaka viina. Ensinnäkin alkoholi katkaisee rasvan palamisen, toisekseen päihtyminen saa helposti luistamaan dieettipäätöksistä ja jos juo enemmänkin niin viimeistään krapulassa olo on sitten kauhea, ja todennäköisemmin sortuu. KARPPAUS ja ALKOHOLI eivät kuulu yhteen, kuten ei yleensä kuulu mikään dieetti ja alkoholi.

        Nyt on neljäs päivä takana. Mulla oli tosiaan lähtöpaino 125kg, tänään ollut 121kg. Näin alkuvaiheessa massa putoaa näköjään kilon päivässä, vaikka se nyt nestettä onkin. Kuitenkin se on motivoivaa nähdä, että suunta on oikea. Tänään myös ei ole ollut samalla lailla nälkä kuin aikaisempina päivinä. Hiilarit olen pyrkinyt pitämään alle 10g per päivä.

        Mulla on tarkoitus tästä kyllä siirtyä tiukkaan paastoon, kunhan vaikuttaa siltä, että on päässyt karppaamalla ketoosiin. Paaston jälkeen, joko siirryn pätkäpaastoon tai viiden aterian rytmiin, jossa vain lasketaan päivän kokonaisenergian määrä. Tuossa puolipaastossa tai viiden aterian ryhmässä todennäköisesti otan kaurapuuron osaksi päivittäistä ruokailurytmiäni. Oikeastaan monestakin syystä: kaura sitoo huonoa kolesterolia, halpaa ruokaa, helppoa tehdä, kohtuu vähäkalorista, sisältää kuituja jne. Mulla on kuitenkin niin paljon pudotettavaa, että on saatava jonkinlainen parin viikon tehostartti tähän hommaan tai motivaatio lopahtaa muuten ennen kuin on alkanutkaan. Kymmenen kilon pudotuksen ja rankan dieetin jälkeen ei tee mieli pilata tuloksia. Jos sen sijaan laihduttaisin kuukauden ja paino putoaisi vain kilon, silloin olisi ihan sama lopettaa milloin vaan kun ei oo tarttenut oikein mitään muutoksia tehdä ja touhu niin hidasta, etten edes puhuisi laihtumisesta. Jokaisen kroppa ja luonne on vain erilainen. Mulle ei kyllä ainakaan sovi yhtään, joku hidas 500kcal energiavaje, kun tiedän pudotettavaa olevan ainakin 50 kiloa.

        - ketokarppauksen aloittanut -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsitykseni alkoholi ei kyllä kuulu karppaukseen. Ei olut, ei punaviini eikä edes sokeriton raaka viina. Ensinnäkin alkoholi katkaisee rasvan palamisen, toisekseen päihtyminen saa helposti luistamaan dieettipäätöksistä ja jos juo enemmänkin niin viimeistään krapulassa olo on sitten kauhea, ja todennäköisemmin sortuu. KARPPAUS ja ALKOHOLI eivät kuulu yhteen, kuten ei yleensä kuulu mikään dieetti ja alkoholi.

        Nyt on neljäs päivä takana. Mulla oli tosiaan lähtöpaino 125kg, tänään ollut 121kg. Näin alkuvaiheessa massa putoaa näköjään kilon päivässä, vaikka se nyt nestettä onkin. Kuitenkin se on motivoivaa nähdä, että suunta on oikea. Tänään myös ei ole ollut samalla lailla nälkä kuin aikaisempina päivinä. Hiilarit olen pyrkinyt pitämään alle 10g per päivä.

        Mulla on tarkoitus tästä kyllä siirtyä tiukkaan paastoon, kunhan vaikuttaa siltä, että on päässyt karppaamalla ketoosiin. Paaston jälkeen, joko siirryn pätkäpaastoon tai viiden aterian rytmiin, jossa vain lasketaan päivän kokonaisenergian määrä. Tuossa puolipaastossa tai viiden aterian ryhmässä todennäköisesti otan kaurapuuron osaksi päivittäistä ruokailurytmiäni. Oikeastaan monestakin syystä: kaura sitoo huonoa kolesterolia, halpaa ruokaa, helppoa tehdä, kohtuu vähäkalorista, sisältää kuituja jne. Mulla on kuitenkin niin paljon pudotettavaa, että on saatava jonkinlainen parin viikon tehostartti tähän hommaan tai motivaatio lopahtaa muuten ennen kuin on alkanutkaan. Kymmenen kilon pudotuksen ja rankan dieetin jälkeen ei tee mieli pilata tuloksia. Jos sen sijaan laihduttaisin kuukauden ja paino putoaisi vain kilon, silloin olisi ihan sama lopettaa milloin vaan kun ei oo tarttenut oikein mitään muutoksia tehdä ja touhu niin hidasta, etten edes puhuisi laihtumisesta. Jokaisen kroppa ja luonne on vain erilainen. Mulle ei kyllä ainakaan sovi yhtään, joku hidas 500kcal energiavaje, kun tiedän pudotettavaa olevan ainakin 50 kiloa.

        - ketokarppauksen aloittanut -

        Tsemppiä painonpudotukseen.

        Lehdistössä kovasti mainostetaan hitaan elämäntapamuutoksen aloittamista ainoana oikeana tapana laihtua, ja isolle osalle se sopiikin hienosti. Ei kuitenkaan kaikille. Vihdoin alkaa näkymään pikkuhiljaa kirjoituksia siellä täällä siitä, että ihmiset ovat kuin ovatkin yksilöitä, ja jo tempperamentti vaikuttaa siihen, mikä kenelläkin oikeasti toimii.

        Joillekin paasto tarkoittaa kadonneiden kilojen ahmimista takaisin heti, kun paasto loppuu, ja heille hitaat muutokset istuvat paremmin. Jotkut tarvivat reippaan alun ja se toimii nimeomaan motivaattorina jatkaa. Pääasia on, että tiedät itse, mikä sulle sopii ja muistat oppia matkallakin. Täällä riittää ainoan oikean tavan tuputtajia, mutta niistä ei tarvi välittää.

        Mulle sopi parhaiten intervallityyppinen nopeahko laihtuminen. Reipas alku, mutta siitä tuli liiankin reipas ja se toi mukanaan ongelmia. Ongelmat kasvoivat siinä vaiheessa, kun pudotin painoa normaalipainon sisällä. Elimistö tarvitsi breikkiä ja toki mä mielummin sen sille annoin, kuin olisin vaikkapa kaljuuntunut, hiuksia kun alkoi lähteä PALJON, eikä ollut kyse normaalista hiustenlähdöstä joka on runsaampaa muutaman vuoden välein. N. kolmasosa hiuksista lähti, mutta koska ne lähti tasaisesti, ne kasvavat takaisinkin tasaisesti. Laikuttainen hiustenlähtö olisi muutenkin viitannut johonkin ihan muuhun kuin liian tiukkaan dieettiin.

        Pudotettavaa oli mulla 20kiloa, laihdutin BMI 27,3sta BMI18,5n asti, eli ison osan normaalipainon sisällä, joka on vähän erilaista kun aidon ylipainon tiputtaminen. Liikunnasta huolimatta mulla on myös aineenvaihdunta tosi vähän energiaa kuluttava, koska olen tosi pienikokoinen, jonka takia energiamäärät laihtuessa jäi tosi pieniksi, josta ne ongelmat sitten johtuikin. Toisaalta, onhan se halpaa käydä kaupassa, kun ei paljoa tarvi elääkseen. Jälkeenpäin ajatellen ei olisi tehnyt pahaa pitää pidempääkin taukoa ongelmallisessa vaiheessa, mutta toisaalta, nyt se on tehty ja virheistä oppii.

        Hitaan laihtumisen hyviä puolia on se, että iho saattaa palautua paremmin pienempään kokoon. En tiedä, onko aiheesta mitään tutkimusta, liekö edes totta, mutta jotkut kertoo käytännön kokemuksen näyttäneen näin. Asia tuskin on kovin musta-valkoinen. Kyllähän raskausvatsakin palautuu, eikä nahka jää roikkuvaksi, vaikka maha synnytyksessä katoaa nopeasti. Voihan tuo olla yksilöllistäkin. Kovin ison ylipainon jälkeen iho tuskin kokonaan palautuu kenelläkään, mutta toisaalta sen saa peitettyä vaatteilla täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsitykseni alkoholi ei kyllä kuulu karppaukseen. Ei olut, ei punaviini eikä edes sokeriton raaka viina. Ensinnäkin alkoholi katkaisee rasvan palamisen, toisekseen päihtyminen saa helposti luistamaan dieettipäätöksistä ja jos juo enemmänkin niin viimeistään krapulassa olo on sitten kauhea, ja todennäköisemmin sortuu. KARPPAUS ja ALKOHOLI eivät kuulu yhteen, kuten ei yleensä kuulu mikään dieetti ja alkoholi.

        Nyt on neljäs päivä takana. Mulla oli tosiaan lähtöpaino 125kg, tänään ollut 121kg. Näin alkuvaiheessa massa putoaa näköjään kilon päivässä, vaikka se nyt nestettä onkin. Kuitenkin se on motivoivaa nähdä, että suunta on oikea. Tänään myös ei ole ollut samalla lailla nälkä kuin aikaisempina päivinä. Hiilarit olen pyrkinyt pitämään alle 10g per päivä.

        Mulla on tarkoitus tästä kyllä siirtyä tiukkaan paastoon, kunhan vaikuttaa siltä, että on päässyt karppaamalla ketoosiin. Paaston jälkeen, joko siirryn pätkäpaastoon tai viiden aterian rytmiin, jossa vain lasketaan päivän kokonaisenergian määrä. Tuossa puolipaastossa tai viiden aterian ryhmässä todennäköisesti otan kaurapuuron osaksi päivittäistä ruokailurytmiäni. Oikeastaan monestakin syystä: kaura sitoo huonoa kolesterolia, halpaa ruokaa, helppoa tehdä, kohtuu vähäkalorista, sisältää kuituja jne. Mulla on kuitenkin niin paljon pudotettavaa, että on saatava jonkinlainen parin viikon tehostartti tähän hommaan tai motivaatio lopahtaa muuten ennen kuin on alkanutkaan. Kymmenen kilon pudotuksen ja rankan dieetin jälkeen ei tee mieli pilata tuloksia. Jos sen sijaan laihduttaisin kuukauden ja paino putoaisi vain kilon, silloin olisi ihan sama lopettaa milloin vaan kun ei oo tarttenut oikein mitään muutoksia tehdä ja touhu niin hidasta, etten edes puhuisi laihtumisesta. Jokaisen kroppa ja luonne on vain erilainen. Mulle ei kyllä ainakaan sovi yhtään, joku hidas 500kcal energiavaje, kun tiedän pudotettavaa olevan ainakin 50 kiloa.

        - ketokarppauksen aloittanut -

        Kyllä olut kuuluu karppaukseen. Sitä pitää juoda vähintään kaksi parin litran tuoppia ennen kuin terveysvaikutus tuntuu. Ei ole väliä mitä suuhun laittaa jos se on vähärasvaista. Onhan lääkkeitä ja rasvamaksan voi vielä parantaa. Kirroosia tosin ei. Ei insuliininpiikitys ole iso asia. Se on melkein velvollisuus. Voit kutsua karppaukseksi mitä tahansa syömistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisemmin sanoit, että sinulle jää 1500 euroa joka kuukausi, etkä puhunut ryttyilystä mitään. Luulin että olet immuuni ryttyilylle.

        En ole tuo karppaunhemmo joka ei pidä siitä, että pystyn sovittamaan karppaukseeni kaksi päivittäistä olutta paitsi seuraavan kuukauden ajan kun tuli kuuri sidraludia.

        Samainen hemmo väittää myös että diabetesta hoidetaan karppauksella muualla mutta on katkera kun todisteita tuosta ei löydy.

        On myöskin katkera siitä että minun ei tarvitse olla millään extremekuurilla laihtuakseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsitykseni alkoholi ei kyllä kuulu karppaukseen. Ei olut, ei punaviini eikä edes sokeriton raaka viina. Ensinnäkin alkoholi katkaisee rasvan palamisen, toisekseen päihtyminen saa helposti luistamaan dieettipäätöksistä ja jos juo enemmänkin niin viimeistään krapulassa olo on sitten kauhea, ja todennäköisemmin sortuu. KARPPAUS ja ALKOHOLI eivät kuulu yhteen, kuten ei yleensä kuulu mikään dieetti ja alkoholi.

        Nyt on neljäs päivä takana. Mulla oli tosiaan lähtöpaino 125kg, tänään ollut 121kg. Näin alkuvaiheessa massa putoaa näköjään kilon päivässä, vaikka se nyt nestettä onkin. Kuitenkin se on motivoivaa nähdä, että suunta on oikea. Tänään myös ei ole ollut samalla lailla nälkä kuin aikaisempina päivinä. Hiilarit olen pyrkinyt pitämään alle 10g per päivä.

        Mulla on tarkoitus tästä kyllä siirtyä tiukkaan paastoon, kunhan vaikuttaa siltä, että on päässyt karppaamalla ketoosiin. Paaston jälkeen, joko siirryn pätkäpaastoon tai viiden aterian rytmiin, jossa vain lasketaan päivän kokonaisenergian määrä. Tuossa puolipaastossa tai viiden aterian ryhmässä todennäköisesti otan kaurapuuron osaksi päivittäistä ruokailurytmiäni. Oikeastaan monestakin syystä: kaura sitoo huonoa kolesterolia, halpaa ruokaa, helppoa tehdä, kohtuu vähäkalorista, sisältää kuituja jne. Mulla on kuitenkin niin paljon pudotettavaa, että on saatava jonkinlainen parin viikon tehostartti tähän hommaan tai motivaatio lopahtaa muuten ennen kuin on alkanutkaan. Kymmenen kilon pudotuksen ja rankan dieetin jälkeen ei tee mieli pilata tuloksia. Jos sen sijaan laihduttaisin kuukauden ja paino putoaisi vain kilon, silloin olisi ihan sama lopettaa milloin vaan kun ei oo tarttenut oikein mitään muutoksia tehdä ja touhu niin hidasta, etten edes puhuisi laihtumisesta. Jokaisen kroppa ja luonne on vain erilainen. Mulle ei kyllä ainakaan sovi yhtään, joku hidas 500kcal energiavaje, kun tiedän pudotettavaa olevan ainakin 50 kiloa.

        - ketokarppauksen aloittanut -

        Minulla ei ole kiire painon laskussa ja juon tosissaan kaksi olutta päivässä enkä enempää. Krapulassa olen ollut vuosia sitten. En myöskään syö oluen kanssa tai seuraavana päivänä normaalia enemmän.

        Täytyy kyllä kokeilla joskus väkevien vaikutusta verensokeriin ja -paineeseen kun on vähän sellainen tuntuma että molemmat voivat laskea liikaa.


      • Anonyymi

        Dan Quibell:

        Testiä ennen ja jälkeen tehdyt kokeet osoittivat että verenpaineeni putosi 30 pistettä, kolesteroolini ovat OK ja muutkin terveysarvot kunnossa.
        Lääkärini sanoi: “Mitä ikinä teetkin niin jatka samalla lailla koska se toimii”.
        Nykyisinkin syön useimpina päivinä pekonia aamiaiseksi.

        TÄRKEÄÄ! TÄRKEÄÄ! TÄRKEÄÄ! TÄRKEÄÄ! TÄRKEÄÄ! TÄRKEÄÄ!

        Jos olet diabeetikko, erikoisesti insuliinilääkityksellä, niin
        sinun tulee vähentää lääkitystäsi heti ensimmäisestä päivästä
        ja seurata tihein mittauksin. Kaikkein parasta olisi, jos lääkärisi
        olisi sen verran valveutunut ja perillä modernista tieteestä sekä
        hiilihydraattien merkityksestä diabeetikolle,että voisit tehdä
        kokeen yhteistyössä hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En ole tuo karppaunhemmo joka ei pidä siitä, että pystyn sovittamaan karppaukseeni kaksi päivittäistä olutta paitsi seuraavan kuukauden ajan kun tuli kuuri sidraludia.

        Samainen hemmo väittää myös että diabetesta hoidetaan karppauksella muualla mutta on katkera kun todisteita tuosta ei löydy.

        On myöskin katkera siitä että minun ei tarvitse olla millään extremekuurilla laihtuakseni.

        "Samainen hemmo väittää myös että diabetesta hoidetaan karppauksella muualla mutta on katkera kun todisteita tuosta ei löydy."

        hoopovee

        tiedoksi että samaista hemmoa on jo hoidettu Ruotsissa tiukalla LCHF elämäntavalla yli 10 vuotta lääkärin ja hoitajan hurratessa ja lääkkeet pysyneet apteekissa.

        Kuinkas sinulla siellä täysjyvän, margariinin, oluen ja apteekissa juoksemisen lomassa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä painonpudotukseen.

        Lehdistössä kovasti mainostetaan hitaan elämäntapamuutoksen aloittamista ainoana oikeana tapana laihtua, ja isolle osalle se sopiikin hienosti. Ei kuitenkaan kaikille. Vihdoin alkaa näkymään pikkuhiljaa kirjoituksia siellä täällä siitä, että ihmiset ovat kuin ovatkin yksilöitä, ja jo tempperamentti vaikuttaa siihen, mikä kenelläkin oikeasti toimii.

        Joillekin paasto tarkoittaa kadonneiden kilojen ahmimista takaisin heti, kun paasto loppuu, ja heille hitaat muutokset istuvat paremmin. Jotkut tarvivat reippaan alun ja se toimii nimeomaan motivaattorina jatkaa. Pääasia on, että tiedät itse, mikä sulle sopii ja muistat oppia matkallakin. Täällä riittää ainoan oikean tavan tuputtajia, mutta niistä ei tarvi välittää.

        Mulle sopi parhaiten intervallityyppinen nopeahko laihtuminen. Reipas alku, mutta siitä tuli liiankin reipas ja se toi mukanaan ongelmia. Ongelmat kasvoivat siinä vaiheessa, kun pudotin painoa normaalipainon sisällä. Elimistö tarvitsi breikkiä ja toki mä mielummin sen sille annoin, kuin olisin vaikkapa kaljuuntunut, hiuksia kun alkoi lähteä PALJON, eikä ollut kyse normaalista hiustenlähdöstä joka on runsaampaa muutaman vuoden välein. N. kolmasosa hiuksista lähti, mutta koska ne lähti tasaisesti, ne kasvavat takaisinkin tasaisesti. Laikuttainen hiustenlähtö olisi muutenkin viitannut johonkin ihan muuhun kuin liian tiukkaan dieettiin.

        Pudotettavaa oli mulla 20kiloa, laihdutin BMI 27,3sta BMI18,5n asti, eli ison osan normaalipainon sisällä, joka on vähän erilaista kun aidon ylipainon tiputtaminen. Liikunnasta huolimatta mulla on myös aineenvaihdunta tosi vähän energiaa kuluttava, koska olen tosi pienikokoinen, jonka takia energiamäärät laihtuessa jäi tosi pieniksi, josta ne ongelmat sitten johtuikin. Toisaalta, onhan se halpaa käydä kaupassa, kun ei paljoa tarvi elääkseen. Jälkeenpäin ajatellen ei olisi tehnyt pahaa pitää pidempääkin taukoa ongelmallisessa vaiheessa, mutta toisaalta, nyt se on tehty ja virheistä oppii.

        Hitaan laihtumisen hyviä puolia on se, että iho saattaa palautua paremmin pienempään kokoon. En tiedä, onko aiheesta mitään tutkimusta, liekö edes totta, mutta jotkut kertoo käytännön kokemuksen näyttäneen näin. Asia tuskin on kovin musta-valkoinen. Kyllähän raskausvatsakin palautuu, eikä nahka jää roikkuvaksi, vaikka maha synnytyksessä katoaa nopeasti. Voihan tuo olla yksilöllistäkin. Kovin ison ylipainon jälkeen iho tuskin kokonaan palautuu kenelläkään, mutta toisaalta sen saa peitettyä vaatteilla täysin.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta ja näkökulmasta. Olipa ihan ilo lukea noin hyvin kirjoitettua ja kannustavaa tekstiä!

        Mulla oli tänään aamupaino alle 120 kilon. Eilinen päivä (ensimmäinen päivä vedellä) teki jotenkin tosi tiukkaa, ja harkitsin jo sitä, olisiko jokin muu parempi vaihtoehto. Vaa'an lukema sai kuitenkin kuitenkin mielen jo heti näin alkuvaiheessa muuttumaan, että kyllä tästä nyt täytyy jonkin aikaa pitää kiinni. Minulle tämä tosiaan ei ole elämäntapamuutos, vaan tarkoitus on olla alkustartti sille. Enkä näin rankalla linjalla todellakaan aio pitkään jatkaa, koska ihminen tarvitsee ravinto- ja hivenaineita.

        Luulen, että hyvän alkustartin jälkeen siirryn pätkäpaastoa kohti siten, että syön iltaisin klo 18-24. Luultavasti aloitan siitä, että alan koostamaan sitten aterioita aika vahvasti kasvis-proteiini-pohjalta. Siihen sitten lisään varovasti hiilareita niin, että esim. aamupuuroa (klo 18.. joo, onpa aamupuuro) ennen lenkkiä, ja illalla hieman proteiinipainotteisemmin. Pätkäpaaston voisin nähdä pysyvänä elämäntapamuutoksena - tai sitten siirtäisi syömisikkunan aikaisemmaksi tai venyttää aikaisemmaksi, mutta pitää päivän kalorit samana ja ateriarytmin tasaisena.

        ...Tai sitten jos vain siltä tuntuu niin ehkä alan vetää yhden aterian päivässä, mitä huvittaa.. siinä vaan tulee se, että pitäisi aika tarkkaan miettiä miten sen koostaa jos aikoo sellaista vetää pidempään. En ne sitä ehkä kuitenkaan pysyvänä elämäntapana, vaikka luulen, että mulle se olisi kohtuu helppoa.

        - ketokarppauksen aloittanut -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta ja näkökulmasta. Olipa ihan ilo lukea noin hyvin kirjoitettua ja kannustavaa tekstiä!

        Mulla oli tänään aamupaino alle 120 kilon. Eilinen päivä (ensimmäinen päivä vedellä) teki jotenkin tosi tiukkaa, ja harkitsin jo sitä, olisiko jokin muu parempi vaihtoehto. Vaa'an lukema sai kuitenkin kuitenkin mielen jo heti näin alkuvaiheessa muuttumaan, että kyllä tästä nyt täytyy jonkin aikaa pitää kiinni. Minulle tämä tosiaan ei ole elämäntapamuutos, vaan tarkoitus on olla alkustartti sille. Enkä näin rankalla linjalla todellakaan aio pitkään jatkaa, koska ihminen tarvitsee ravinto- ja hivenaineita.

        Luulen, että hyvän alkustartin jälkeen siirryn pätkäpaastoa kohti siten, että syön iltaisin klo 18-24. Luultavasti aloitan siitä, että alan koostamaan sitten aterioita aika vahvasti kasvis-proteiini-pohjalta. Siihen sitten lisään varovasti hiilareita niin, että esim. aamupuuroa (klo 18.. joo, onpa aamupuuro) ennen lenkkiä, ja illalla hieman proteiinipainotteisemmin. Pätkäpaaston voisin nähdä pysyvänä elämäntapamuutoksena - tai sitten siirtäisi syömisikkunan aikaisemmaksi tai venyttää aikaisemmaksi, mutta pitää päivän kalorit samana ja ateriarytmin tasaisena.

        ...Tai sitten jos vain siltä tuntuu niin ehkä alan vetää yhden aterian päivässä, mitä huvittaa.. siinä vaan tulee se, että pitäisi aika tarkkaan miettiä miten sen koostaa jos aikoo sellaista vetää pidempään. En ne sitä ehkä kuitenkaan pysyvänä elämäntapana, vaikka luulen, että mulle se olisi kohtuu helppoa.

        - ketokarppauksen aloittanut -

        Onko proteiinirikas ruokavalio vahingollinen pidemmällä tähtäimellä?

        Vaikea sanoa. Joidenkin teorioiden mukaan runsaat määrät eläinperäisiä proteiineja aiheuttaa luuston heikkoutta. Monet proteiinit ovat happamia joten elimistön täytyy neutralisoida ne. Tämä happo varastoituu luihin ja poistuu sitten fosforihappona. Tämä voi johtaa kalcium katoon ja sitä tietä luuston haurastumiseen.

        On olemassa tietty epäily (vaikka sitä ei ole todistettu) siitä että runsas proteiinin käyttö voi pidemmällä tähtäimellä vahingoittaa munuaisia.

        Kuinka paljon proteiinia sinun siis tulee syödä? Keskiarvon tulisi olla 0,6gr/kg/päivä (noin 50gr) Ja VÄHEMMÄN jos haluat laihduttaa. Suositukset vaihtelevat kuitenkin rajusti. Jotkut suosittelevat 120gr/päivä. Dr Phinney ja dr Volek suositelevat 1,5 -2gr/kg/päivä. Se on runsaasti. Huolestuttaako se määrä minua? Ei. Sitten kun alan havaitsemaan haitoja siitä alan myös huolestumaan. Siihen saakka on keskimääräinen proteiininsaanti edelleen 3-4 kertainen verrattuna fysiologiseen tarpeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko proteiinirikas ruokavalio vahingollinen pidemmällä tähtäimellä?

        Vaikea sanoa. Joidenkin teorioiden mukaan runsaat määrät eläinperäisiä proteiineja aiheuttaa luuston heikkoutta. Monet proteiinit ovat happamia joten elimistön täytyy neutralisoida ne. Tämä happo varastoituu luihin ja poistuu sitten fosforihappona. Tämä voi johtaa kalcium katoon ja sitä tietä luuston haurastumiseen.

        On olemassa tietty epäily (vaikka sitä ei ole todistettu) siitä että runsas proteiinin käyttö voi pidemmällä tähtäimellä vahingoittaa munuaisia.

        Kuinka paljon proteiinia sinun siis tulee syödä? Keskiarvon tulisi olla 0,6gr/kg/päivä (noin 50gr) Ja VÄHEMMÄN jos haluat laihduttaa. Suositukset vaihtelevat kuitenkin rajusti. Jotkut suosittelevat 120gr/päivä. Dr Phinney ja dr Volek suositelevat 1,5 -2gr/kg/päivä. Se on runsaasti. Huolestuttaako se määrä minua? Ei. Sitten kun alan havaitsemaan haitoja siitä alan myös huolestumaan. Siihen saakka on keskimääräinen proteiininsaanti edelleen 3-4 kertainen verrattuna fysiologiseen tarpeeseen.

        Terveellistä tai ei niin suomalaiset asiantuntijat mm. Fogelholm ovat täysin unohtaneet entiset VHH varoittelunsa liian proteiinin vuoksi silloin kun eivät vielä ymmärtäneet mistä VHH:ssa on kysymys- ymmärtänevätkö vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Samainen hemmo väittää myös että diabetesta hoidetaan karppauksella muualla mutta on katkera kun todisteita tuosta ei löydy."

        hoopovee

        tiedoksi että samaista hemmoa on jo hoidettu Ruotsissa tiukalla LCHF elämäntavalla yli 10 vuotta lääkärin ja hoitajan hurratessa ja lääkkeet pysyneet apteekissa.

        Kuinkas sinulla siellä täysjyvän, margariinin, oluen ja apteekissa juoksemisen lomassa??

        "tiedoksi että samaista hemmoa on jo hoidettu Ruotsissa tiukalla LCHF elämäntavalla yli 10 vuotta lääkärin ja hoitajan hurratessa ja lääkkeet pysyneet apteekissa."

        Väärin hoidettu.

        Painonlasku on se mikä korjaa kakkostyypin diabetestä, ei se, että syö mahdollisimman paljon rasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tiedoksi että samaista hemmoa on jo hoidettu Ruotsissa tiukalla LCHF elämäntavalla yli 10 vuotta lääkärin ja hoitajan hurratessa ja lääkkeet pysyneet apteekissa."

        Väärin hoidettu.

        Painonlasku on se mikä korjaa kakkostyypin diabetestä, ei se, että syö mahdollisimman paljon rasvaa.

        "Painonlasku on se mikä korjaa kakkostyypin diabetestä"

        Ulkona kuin lumiukko väitteinesi. Kerran diabetes-aina diabetes.
        D2 voi selvitä lääkkeettömänä kuten minä valitsemalla oikean ravinnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Painonlasku on se mikä korjaa kakkostyypin diabetestä"

        Ulkona kuin lumiukko väitteinesi. Kerran diabetes-aina diabetes.
        D2 voi selvitä lääkkeettömänä kuten minä valitsemalla oikean ravinnon.

        "Ulkona kuin lumiukko väitteinesi."

        Ei se ole mikään väite vaan maailman parhaimpien asiantuntijoiden tekemien tutkimusten tulos.

        "Kerran diabetes-aina diabetes."

        Jos et osaa erotella diabetes ykköstä ja kakkosta toisistaan, ymmärrän että et myöskään ymmärrä niiden toimintaeroa, sen seurauksena et ymmärrä myöskään sitä, miten niitä hoidetaan.

        "D2 voi selvitä lääkkeettömänä kuten minä valitsemalla oikean ravinnon."

        Kyllä kyllä. Syömällä vähemmän kuin kuluttaa, esimerkiksi VHH-menetelmällä, paino laskee ja sen jälkeen diabetes kakkonen onkin poissa.

        Olet ansiokkaasti saanut sairautesi hoidettua vaikka et ymmärräkään sitä mitä on oikeasti tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ulkona kuin lumiukko väitteinesi."

        Ei se ole mikään väite vaan maailman parhaimpien asiantuntijoiden tekemien tutkimusten tulos.

        "Kerran diabetes-aina diabetes."

        Jos et osaa erotella diabetes ykköstä ja kakkosta toisistaan, ymmärrän että et myöskään ymmärrä niiden toimintaeroa, sen seurauksena et ymmärrä myöskään sitä, miten niitä hoidetaan.

        "D2 voi selvitä lääkkeettömänä kuten minä valitsemalla oikean ravinnon."

        Kyllä kyllä. Syömällä vähemmän kuin kuluttaa, esimerkiksi VHH-menetelmällä, paino laskee ja sen jälkeen diabetes kakkonen onkin poissa.

        Olet ansiokkaasti saanut sairautesi hoidettua vaikka et ymmärräkään sitä mitä on oikeasti tapahtunut.

        Kun aloitat kuitenkin sen perinteisen sönkötysen niin laitetaan todistusaineisto muiden nähtäväksi siitä, että olet väärässä.

        Painonlasku on se joka korjaa diabetes kakkosen, ei rasvan syöminen:

        https://www.perttimustajoki.fi/saako-enaa-laihduttaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun aloitat kuitenkin sen perinteisen sönkötysen niin laitetaan todistusaineisto muiden nähtäväksi siitä, että olet väärässä.

        Painonlasku on se joka korjaa diabetes kakkosen, ei rasvan syöminen:

        https://www.perttimustajoki.fi/saako-enaa-laihduttaa/

        "Painonlasku on se joka korjaa diabetes kakkosen, ei rasvan syöminen:"

        Ei korjaa vieläkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ulkona kuin lumiukko väitteinesi."

        Ei se ole mikään väite vaan maailman parhaimpien asiantuntijoiden tekemien tutkimusten tulos.

        "Kerran diabetes-aina diabetes."

        Jos et osaa erotella diabetes ykköstä ja kakkosta toisistaan, ymmärrän että et myöskään ymmärrä niiden toimintaeroa, sen seurauksena et ymmärrä myöskään sitä, miten niitä hoidetaan.

        "D2 voi selvitä lääkkeettömänä kuten minä valitsemalla oikean ravinnon."

        Kyllä kyllä. Syömällä vähemmän kuin kuluttaa, esimerkiksi VHH-menetelmällä, paino laskee ja sen jälkeen diabetes kakkonen onkin poissa.

        Olet ansiokkaasti saanut sairautesi hoidettua vaikka et ymmärräkään sitä mitä on oikeasti tapahtunut.

        "Olet ansiokkaasti saanut sairautesi hoidettua vaikka et ymmärräkään sitä mitä on oikeasti tapahtunut."

        Tiedän täsmälleen mitämon tapahtunut.

        Sinuna ottaisin asioista selvää ennkuin tulet naurattamaan kansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet ansiokkaasti saanut sairautesi hoidettua vaikka et ymmärräkään sitä mitä on oikeasti tapahtunut."

        Tiedän täsmälleen mitämon tapahtunut.

        Sinuna ottaisin asioista selvää ennkuin tulet naurattamaan kansaa.

        Niin uskovaisetkin tietää täsmälleen mitä on tapahtunut, Jeesus pelasti heidät, Aamen.

        Silti eriäviäkin näkemyksiä on olemassa.

        Onnea uskomuksillesi, vai pitäisiko sanoa uskonnollesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Painonlasku on se joka korjaa diabetes kakkosen, ei rasvan syöminen:"

        Ei korjaa vieläkään

        Dementoitunut insinööri tietää asiat paremmin kuin maailman johtavat asiantuntijat.

        Salli mun nauraa :DDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dementoitunut insinööri tietää asiat paremmin kuin maailman johtavat asiantuntijat.

        Salli mun nauraa :DDDD

        Koetaappa kioeskitieteilevä mopedisti kertoa miksi minun verensokerini korjaantuivat todella korkeilta tasoilta normaaliksi muutamassa päivässä.
        Johtuiko laihtumisesta???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetaappa kioeskitieteilevä mopedisti kertoa miksi minun verensokerini korjaantuivat todella korkeilta tasoilta normaaliksi muutamassa päivässä.
        Johtuiko laihtumisesta???

        Jos et ymmärrä niin et sitten vaan ymmärrä. Eihän sille mitään voi.

        Oikeasti jos et ymmärrä mistä on kysymys niin se on vaan hyväksyttävä tosiasia, mutta ei sitä silti pitäisi kaikille Suurena Totuutena tarjoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä niin et sitten vaan ymmärrä. Eihän sille mitään voi.

        Oikeasti jos et ymmärrä mistä on kysymys niin se on vaan hyväksyttävä tosiasia, mutta ei sitä silti pitäisi kaikille Suurena Totuutena tarjoilla.

        "Jos et ymmärrä niin et sitten vaan ymmärrä. Eihän sille mitään voi."

        Ihanko itsellesi kirjoitit. Hyvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "tiedoksi että samaista hemmoa on jo hoidettu Ruotsissa tiukalla LCHF elämäntavalla yli 10 vuotta lääkärin ja hoitajan hurratessa ja lääkkeet pysyneet apteekissa."

        Väärin hoidettu.

        Painonlasku on se mikä korjaa kakkostyypin diabetestä, ei se, että syö mahdollisimman paljon rasvaa.

        Näinpä. Asiaa on luonnollisesti tutkittu eikä karppauksesta ole lisähyötyä diabeteetikoille enää toisena vuotena. Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon mutta laihduttamista suositellaan. Karppaajilla on useaan otteeteeseen kysytty mistä näitä karppaus suosituksia löytyy mutta lähteitä ei ole löytynyt.

        Järkyttävimmät tapaukset pomppivat diabetespalstoilla ilman diabetesta suosittelemassa rasvakarppausta diabeteksen parantamiseen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä. Asiaa on luonnollisesti tutkittu eikä karppauksesta ole lisähyötyä diabeteetikoille enää toisena vuotena. Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon mutta laihduttamista suositellaan. Karppaajilla on useaan otteeteeseen kysytty mistä näitä karppaus suosituksia löytyy mutta lähteitä ei ole löytynyt.

        Järkyttävimmät tapaukset pomppivat diabetespalstoilla ilman diabetesta suosittelemassa rasvakarppausta diabeteksen parantamiseen.

        "Näinpä. Asiaa on luonnollisesti tutkittu eikä karppauksesta ole lisähyötyä diabeteetikoille enää toisena vuotena."

        hoopovee

        kaivappa esille se tutkimuksesi jossa on tutkittu tiukkaa LCHF elämäntapaa.

        En tiedä millainen kalenteri sinulla siellä hoitolassa on mutta minulla on tiukka LCHF toiminut lääkärini ja hoitajani myötävaikutuksella jo yli 10 vuotta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä. Asiaa on luonnollisesti tutkittu eikä karppauksesta ole lisähyötyä diabeteetikoille enää toisena vuotena. Karppausta ei suositella missään diabeteksen hoitoon mutta laihduttamista suositellaan. Karppaajilla on useaan otteeteeseen kysytty mistä näitä karppaus suosituksia löytyy mutta lähteitä ei ole löytynyt.

        Järkyttävimmät tapaukset pomppivat diabetespalstoilla ilman diabetesta suosittelemassa rasvakarppausta diabeteksen parantamiseen.

        Minusta taas on järkyttävintä se miten joku on 24/7 vähättelemässä jKun tutkin kommenttejasi niin väliin väität että asiaa on tutkittu, nytkö on se aamu (klo 4.07) kun väliin väität ettei olekaan tutkittu.

        Kun vähänkään nettiä selaa niin löytää tietoa että karppausta suositellaan kyllä monissakin maissa diabeteksen hoitoon. Ja ihmiset on laihtuneet karppauksella, ja laihtuminenhan juuri auttaa asiassa. On ihmisiä jotka karppaa ja pitää sairautensa kurissa juuri karppaamalla.

        Sitä on aika vaikea kenenkään mitätöidä väittämällä muuta. Sinuna olisin huolissani omasta terveydestäni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas on järkyttävintä se miten joku on 24/7 vähättelemässä jKun tutkin kommenttejasi niin väliin väität että asiaa on tutkittu, nytkö on se aamu (klo 4.07) kun väliin väität ettei olekaan tutkittu.

        Kun vähänkään nettiä selaa niin löytää tietoa että karppausta suositellaan kyllä monissakin maissa diabeteksen hoitoon. Ja ihmiset on laihtuneet karppauksella, ja laihtuminenhan juuri auttaa asiassa. On ihmisiä jotka karppaa ja pitää sairautensa kurissa juuri karppaamalla.

        Sitä on aika vaikea kenenkään mitätöidä väittämällä muuta. Sinuna olisin huolissani omasta terveydestäni

        "Minusta taas on järkyttävintä se miten joku on 24/7 vähättelemässä jKun tutkin kommenttejasi niin väliin väität että asiaa on tutkittu, nytkö on se aamu (klo 4.07) kun väliin väität ettei olekaan tutkittu."

        hoopovee

        ei sinulla ole helppoa satuinesi!

        En ole väittänyt että asiaa ei ole tutkittu mutta pyysin sinua näyttämään seuraavan tutkimuksen oman väitteesi tueksi. kaivappa esille se tutkimuksesi jossa on tutkittu tiukkaa LCHF elämäntapaa.

        "Näinpä. Asiaa on luonnollisesti tutkittu eikä karppauksesta ole lisähyötyä diabeteetikoille enää toisena vuotena."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Näinpä. Asiaa on luonnollisesti tutkittu eikä karppauksesta ole lisähyötyä diabeteetikoille enää toisena vuotena."

        hoopovee

        kaivappa esille se tutkimuksesi jossa on tutkittu tiukkaa LCHF elämäntapaa.

        En tiedä millainen kalenteri sinulla siellä hoitolassa on mutta minulla on tiukka LCHF toiminut lääkärini ja hoitajani myötävaikutuksella jo yli 10 vuotta.

        Sinun tehtäväsihän noiden esiin kaivaminen on. Voit aloittaa vaikka tästä 'Systematic review and meta-analysis of dietary carbohydrate restriction in patients with type 2 diabetes'. Sieltä: 'Apart from improvements in HbA1c over the short term, there is no superiority of low-carbohydrate diets in terms of glycemic control, weight, or LDL cholesterol.'


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas on järkyttävintä se miten joku on 24/7 vähättelemässä jKun tutkin kommenttejasi niin väliin väität että asiaa on tutkittu, nytkö on se aamu (klo 4.07) kun väliin väität ettei olekaan tutkittu.

        Kun vähänkään nettiä selaa niin löytää tietoa että karppausta suositellaan kyllä monissakin maissa diabeteksen hoitoon. Ja ihmiset on laihtuneet karppauksella, ja laihtuminenhan juuri auttaa asiassa. On ihmisiä jotka karppaa ja pitää sairautensa kurissa juuri karppaamalla.

        Sitä on aika vaikea kenenkään mitätöidä väittämällä muuta. Sinuna olisin huolissani omasta terveydestäni

        Jos nyt laittaisit niitä linkkejä joissa virallinen taho suosittaa LCHF-dieettiä kakkostyypin diabeteksen hoitoon? Jos niitä on helppo löytää niin miksi et pistä niitä jakoon? Karppauskirjailijoiden mukaan karppaus on ihmehoito diabetekseen tietysti.

        Kannattaa lukea tuo Astrupin artikkeli. Siinä käytiin tuolloiset diabetes ja karppaustutkimukset läpi ja todettiin että ainut ero karppauksen hyväksi oli pitkän sokerin lasku lyhyellä aikavälillä mutta pitkällä aikavälillä eroja karppauksen hyväksi ei ollut.

        Karppaus on vain laihdutuskuuri. Diabetekseen auttaa mikä tahansa laihtuminen kuten minunkin tapaukseni osoittaa. 10 kg painoa pois ja eroon insuliinista ja veren rasvat ovat normalisoituneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ymmärrä niin et sitten vaan ymmärrä. Eihän sille mitään voi.

        Oikeasti jos et ymmärrä mistä on kysymys niin se on vaan hyväksyttävä tosiasia, mutta ei sitä silti pitäisi kaikille Suurena Totuutena tarjoilla.

        Veku kehuu laihtuneensa 30 kiloa puolessa vuodessa karppaamalla mutta se ei ole kitukuuri. 30*7000 kcal/180 pv on sitten 1200 kcal miinusta joka päivä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Veku kehuu laihtuneensa 30 kiloa puolessa vuodessa karppaamalla mutta se ei ole kitukuuri. 30*7000 kcal/180 pv on sitten 1200 kcal miinusta joka päivä.

        "Veku kehuu laihtuneensa 30 kiloa puolessa vuodessa karppaamalla mutta se ei ole kitukuuri. 30*7000 kcal/180 pv on sitten 1200 kcal miinusta joka päivä."

        Perunat ja porkkanat lopullisesti sekaisin? Käy tarkistuttamassa lääkityksesi, jotain on pahasti pielessä viimeisimpien kirjouksiesi perusteella.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos nyt laittaisit niitä linkkejä joissa virallinen taho suosittaa LCHF-dieettiä kakkostyypin diabeteksen hoitoon? Jos niitä on helppo löytää niin miksi et pistä niitä jakoon? Karppauskirjailijoiden mukaan karppaus on ihmehoito diabetekseen tietysti.

        Kannattaa lukea tuo Astrupin artikkeli. Siinä käytiin tuolloiset diabetes ja karppaustutkimukset läpi ja todettiin että ainut ero karppauksen hyväksi oli pitkän sokerin lasku lyhyellä aikavälillä mutta pitkällä aikavälillä eroja karppauksen hyväksi ei ollut.

        Karppaus on vain laihdutuskuuri. Diabetekseen auttaa mikä tahansa laihtuminen kuten minunkin tapaukseni osoittaa. 10 kg painoa pois ja eroon insuliinista ja veren rasvat ovat normalisoituneet.

        "Jos nyt laittaisit niitä linkkejä joissa virallinen taho suosittaa LCHF-dieettiä kakkostyypin diabeteksen hoitoon?"

        Viittaan edelleen jo 2008 tuleeseen Sosiaalihallituksen lausuntoon ja siihen että jo pitkän aikaa Ruotsin Diabetesliitto kertoo LCHF elämäntavasta ja siitä kuinka hoidon tulee siihen suhtautua (opastamalla),

        Sinulla on yhä vastaamatta yksinkertaiseen kysymykseeni:

        Missä kyseinen Sosiaalihallituksen lausnto on kumottu???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos nyt laittaisit niitä linkkejä joissa virallinen taho suosittaa LCHF-dieettiä kakkostyypin diabeteksen hoitoon?"

        Viittaan edelleen jo 2008 tuleeseen Sosiaalihallituksen lausuntoon ja siihen että jo pitkän aikaa Ruotsin Diabetesliitto kertoo LCHF elämäntavasta ja siitä kuinka hoidon tulee siihen suhtautua (opastamalla),

        Sinulla on yhä vastaamatta yksinkertaiseen kysymykseeni:

        Missä kyseinen Sosiaalihallituksen lausnto on kumottu???

        Hallituksen lausuntoihin en itse alkaisi sokeasti uskomaan, ne kun ei aina ole totta.

        Muutenkin, tuossa kysyttiin tutkimuksia ja vastauksena saatiin hallituksen lausunto.

        Ei kovin uskottavaa etenkin kun muukin ulosanti on ärinää ja pärinää.

        Taitaa vhh tehdä mielelle huonoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos nyt laittaisit niitä linkkejä joissa virallinen taho suosittaa LCHF-dieettiä kakkostyypin diabeteksen hoitoon?"

        Viittaan edelleen jo 2008 tuleeseen Sosiaalihallituksen lausuntoon ja siihen että jo pitkän aikaa Ruotsin Diabetesliitto kertoo LCHF elämäntavasta ja siitä kuinka hoidon tulee siihen suhtautua (opastamalla),

        Sinulla on yhä vastaamatta yksinkertaiseen kysymykseeni:

        Missä kyseinen Sosiaalihallituksen lausnto on kumottu???

        Sosiaalihallituksen diabeetikoiden ravitsemusohjeessa sanotaan suoraan että LCHF-dieetin tehosta diabeetikoilla ei ole todisteita. Tuo on vuodelta 2011 eli kaksi vuotta tuon lausunnon jälkeen. Kyseisessä ohjeessa viitataan tutkimukseen jonka mukaan eniten lihaa ja eläinrasvaa syövien karppaajien kuolleisuus on yli 20% suurempaa kuin keskivertoväestön.

        Kyllä, karppaamalla voi laihtua ja se helpottaa diabeteksessä.

        Diabetesyhdistykset eivät ole osa julkista tahoa vaan yhdistyksiä.

        Karppaajien mukaan on siis vain yksi "suositus" julkiselta taholta. Kyseisen suosituksen sisältö on se, että karppaamalla voi laihtua. Karppaajia on ehkä joitakin prosentin kymmenyksiä väestöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksen lausuntoihin en itse alkaisi sokeasti uskomaan, ne kun ei aina ole totta.

        Muutenkin, tuossa kysyttiin tutkimuksia ja vastauksena saatiin hallituksen lausunto.

        Ei kovin uskottavaa etenkin kun muukin ulosanti on ärinää ja pärinää.

        Taitaa vhh tehdä mielelle huonoa.

        Mikä tahansa uskonto tekee saman. Kriittinen ajattelu loppuu.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sosiaalihallituksen diabeetikoiden ravitsemusohjeessa sanotaan suoraan että LCHF-dieetin tehosta diabeetikoilla ei ole todisteita. Tuo on vuodelta 2011 eli kaksi vuotta tuon lausunnon jälkeen. Kyseisessä ohjeessa viitataan tutkimukseen jonka mukaan eniten lihaa ja eläinrasvaa syövien karppaajien kuolleisuus on yli 20% suurempaa kuin keskivertoväestön.

        Kyllä, karppaamalla voi laihtua ja se helpottaa diabeteksessä.

        Diabetesyhdistykset eivät ole osa julkista tahoa vaan yhdistyksiä.

        Karppaajien mukaan on siis vain yksi "suositus" julkiselta taholta. Kyseisen suosituksen sisältö on se, että karppaamalla voi laihtua. Karppaajia on ehkä joitakin prosentin kymmenyksiä väestöstä.

        "Sosiaalihallituksen diabeetikoiden ravitsemusohjeessa sanotaan suoraan että LCHF-dieetin tehosta diabeetikoilla ei ole todisteita. "

        Ja se lausunto löytyy mistä???

        "Kyseisen suosituksen sisältö on se, että karppaamalla voi laihtua."

        "LCHF on perustuen tieteeseen ja vahvaan käytännön kokemukseen perustuva hoitomuoto ylipainoisille D2:sille. Mitään haittavaikutuksia ei ole havaittu"

        Prof. Berne n lausunto johon Ruotsin Sosiaalihallitus yhtyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sosiaalihallituksen diabeetikoiden ravitsemusohjeessa sanotaan suoraan että LCHF-dieetin tehosta diabeetikoilla ei ole todisteita. "

        Ja se lausunto löytyy mistä???

        "Kyseisen suosituksen sisältö on se, että karppaamalla voi laihtua."

        "LCHF on perustuen tieteeseen ja vahvaan käytännön kokemukseen perustuva hoitomuoto ylipainoisille D2:sille. Mitään haittavaikutuksia ei ole havaittu"

        Prof. Berne n lausunto johon Ruotsin Sosiaalihallitus yhtyy.

        'Kost vid diabetes'.

        'För överviktiga patienter som inte lyckas gå ner i vikt efter omläggning
        till extrem kolhydratkost bör hälso- och sjukvården föreslå en kost
        som har dokumenterad effekt vid diabetes, det vill säga traditionell
        diabeteskost, måttlig lågkolhydratkost, Medelhavskost eller traditionell
        diabeteskost med lågt glykemiskt index.'

        Pelkkä laihdutusdieetti siis Ruotsin sosiaalihallituksen kin mielestä.


      • Eli jos lchf:ällä díabeetikko ei laihdu niin pitää suosittaa yhtä neljästä dieetistä joista on näyttöä diabeetikkojen ruokavaliohoidosta.

        Siis sosiaalihallitus ei suosita LCHF:ää edes Diabeetikoiden painonhallintaan saati hoitoon.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eli jos lchf:ällä díabeetikko ei laihdu niin pitää suosittaa yhtä neljästä dieetistä joista on näyttöä diabeetikkojen ruokavaliohoidosta.

        Siis sosiaalihallitus ei suosita LCHF:ää edes Diabeetikoiden painonhallintaan saati hoitoon.

        Mistä tuo kaveri sitten keksii tarinansa? Sepittää omasta päästään, jotta sopii ruokauskontooan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo kaveri sitten keksii tarinansa? Sepittää omasta päästään, jotta sopii ruokauskontooan?

        En ole perehtynyt uskontojen dynamiikkaan mutta karppaus piirit ruokkivat itseään. Menee jotenkin niin että joku "guru" tulkitsee jonkun tutkimuksen väärin ja juttu paisuu piireissä.

        Toinen menetelmä on se, että sanotaan että muualla karppausta käytetään taudin X hoitoon mutta meikäläiset viranomaiset/asiantuntijat ovat jääneet jälkeen ja siksi meillä ei käytetä karppausta taudin X hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetaappa kioeskitieteilevä mopedisti kertoa miksi minun verensokerini korjaantuivat todella korkeilta tasoilta normaaliksi muutamassa päivässä.
        Johtuiko laihtumisesta???

        Kysyt väärää asiaa. Pitäisi kysyä että miten sait itsesi siihen kuntoon että verensokerisi oli pilvissä.

        Niin, kun olemme nyt saaneet selville sen, että söit epäterveellisesti, niin mikä tahansa muutos normaaliin suuntaan olisi todennäköisesti pudottanut verensokerisi normaaleihin lukemiin.

        Olet nyt vetänyt vuosikymmeniä rasvaa sen vuoksi ettet ole ymmärtänyt asian oikeaa laitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas on järkyttävintä se miten joku on 24/7 vähättelemässä jKun tutkin kommenttejasi niin väliin väität että asiaa on tutkittu, nytkö on se aamu (klo 4.07) kun väliin väität ettei olekaan tutkittu.

        Kun vähänkään nettiä selaa niin löytää tietoa että karppausta suositellaan kyllä monissakin maissa diabeteksen hoitoon. Ja ihmiset on laihtuneet karppauksella, ja laihtuminenhan juuri auttaa asiassa. On ihmisiä jotka karppaa ja pitää sairautensa kurissa juuri karppaamalla.

        Sitä on aika vaikea kenenkään mitätöidä väittämällä muuta. Sinuna olisin huolissani omasta terveydestäni

        "Kun vähänkään nettiä selaa niin löytää tietoa että karppausta suositellaan kyllä monissakin maissa diabeteksen hoitoon."

        Löytyisikö tuosta jouku esimerkkitapaus, jossa karppausta viralliselta taholta suositeltaisiin diabeteksen hoitoon. Tai edes paikallisen diabetesliiton tai vastaavan organisaation.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos nyt laittaisit niitä linkkejä joissa virallinen taho suosittaa LCHF-dieettiä kakkostyypin diabeteksen hoitoon?"

        Viittaan edelleen jo 2008 tuleeseen Sosiaalihallituksen lausuntoon ja siihen että jo pitkän aikaa Ruotsin Diabetesliitto kertoo LCHF elämäntavasta ja siitä kuinka hoidon tulee siihen suhtautua (opastamalla),

        Sinulla on yhä vastaamatta yksinkertaiseen kysymykseeni:

        Missä kyseinen Sosiaalihallituksen lausnto on kumottu???

        Sosiaalihallituksen diabeetikoiden viimeisessä ravitsemussuosituksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyt väärää asiaa. Pitäisi kysyä että miten sait itsesi siihen kuntoon että verensokerisi oli pilvissä.

        Niin, kun olemme nyt saaneet selville sen, että söit epäterveellisesti, niin mikä tahansa muutos normaaliin suuntaan olisi todennäköisesti pudottanut verensokerisi normaaleihin lukemiin.

        Olet nyt vetänyt vuosikymmeniä rasvaa sen vuoksi ettet ole ymmärtänyt asian oikeaa laitaa.

        Itse veikkaan perinteistä pulla, makkara ja olutdieettiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sosiaalihallituksen diabeetikoiden ravitsemusohjeessa sanotaan suoraan että LCHF-dieetin tehosta diabeetikoilla ei ole todisteita. Tuo on vuodelta 2011 eli kaksi vuotta tuon lausunnon jälkeen. Kyseisessä ohjeessa viitataan tutkimukseen jonka mukaan eniten lihaa ja eläinrasvaa syövien karppaajien kuolleisuus on yli 20% suurempaa kuin keskivertoväestön.

        Kyllä, karppaamalla voi laihtua ja se helpottaa diabeteksessä.

        Diabetesyhdistykset eivät ole osa julkista tahoa vaan yhdistyksiä.

        Karppaajien mukaan on siis vain yksi "suositus" julkiselta taholta. Kyseisen suosituksen sisältö on se, että karppaamalla voi laihtua. Karppaajia on ehkä joitakin prosentin kymmenyksiä väestöstä.

        Tuo on vuodelta 2011 "

        Muut elää vuotta 2020, sinä olet jäänyt menneisyyteen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyt väärää asiaa. Pitäisi kysyä että miten sait itsesi siihen kuntoon että verensokerisi oli pilvissä.

        Niin, kun olemme nyt saaneet selville sen, että söit epäterveellisesti, niin mikä tahansa muutos normaaliin suuntaan olisi todennäköisesti pudottanut verensokerisi normaaleihin lukemiin.

        Olet nyt vetänyt vuosikymmeniä rasvaa sen vuoksi ettet ole ymmärtänyt asian oikeaa laitaa.

        "Kysyt väärää asiaa. Pitäisi kysyä että miten sait itsesi siihen kuntoon että verensokerisi oli pilvissä."

        Miksi? Siksikö että se kaataa luulosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kysyt väärää asiaa. Pitäisi kysyä että miten sait itsesi siihen kuntoon että verensokerisi oli pilvissä."

        Miksi? Siksikö että se kaataa luulosi?

        Tuleepa sulta harvinaisen sekavaa kommenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleepa sulta harvinaisen sekavaa kommenttia.

        "Tuleepa sulta harvinaisen sekavaa kommenttia."

        Ei mitään verratuna mopdistin seksviin selittelyihin kun ei osaa vastata


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vuodelta 2011 "

        Muut elää vuotta 2020, sinä olet jäänyt menneisyyteen....

        Veku elää vuotta 2008.

        Eivät suositukset muutu kovin nopeasti ja Ruotsin viimeiset suositukset diabeetikoiden ruokavalioksi ovat vuodelta 2011.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe