Oletko feministi?

Anonyymi

Laitatko miehet nippuun?

33

159

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen, mutten laita miehiä nippuun.

    • Tasa-arvon kannattaja, en laita nippuun ketään ellei ole ihan pakko.



      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mitkä ei osunu?

        Olitko sä muuten se pimperompimpom..?

        Ei ollu ;)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitkä ei osunu?

        Olitko sä muuten se pimperompimpom..?

        17. Ihailet vahvoja naisia, kuten esimerkiksi Minna Canthia, Sofi Oksasta, Virginia Woolfia, Caitlin Morania, Marie Curieta. Lista voisi vain jatkua ja jatkua!

        Ei osunut, en ihaile näitä naisia sen enempää, kun muitakaan elämästään vastuuta ottavia ihmisiä. Olipa ne miehiä tai naisia.

        En ollut enkä ole. Mulla on tämä ja Gaylord nikkit, ei muita. Kerron jos tilanne muuttuu. Mä en salaile nikkejäni, olen avoimesti itseni kaikilla käyttämilläni.

        Siksi ei ole tarvis kieltää, eikä myöntää kun ne mitkä todella on mun nikkejä. :)


      • J-76 kirjoitti:

        17. Ihailet vahvoja naisia, kuten esimerkiksi Minna Canthia, Sofi Oksasta, Virginia Woolfia, Caitlin Morania, Marie Curieta. Lista voisi vain jatkua ja jatkua!

        Ei osunut, en ihaile näitä naisia sen enempää, kun muitakaan elämästään vastuuta ottavia ihmisiä. Olipa ne miehiä tai naisia.

        En ollut enkä ole. Mulla on tämä ja Gaylord nikkit, ei muita. Kerron jos tilanne muuttuu. Mä en salaile nikkejäni, olen avoimesti itseni kaikilla käyttämilläni.

        Siksi ei ole tarvis kieltää, eikä myöntää kun ne mitkä todella on mun nikkejä. :)

        Oukei..

        Ei ny kyllä tule heti mieleen ketä mä ihailisin.. Hienoja ihmisiä on toki paljon.. mutta ihailuun asti? No Dian Fossey ja Jane Goodall. ( hiano nimi tämä good all..) 🙂


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oukei..

        Ei ny kyllä tule heti mieleen ketä mä ihailisin.. Hienoja ihmisiä on toki paljon.. mutta ihailuun asti? No Dian Fossey ja Jane Goodall. ( hiano nimi tämä good all..) 🙂

        No just tuo ihailu sana on se mikä kalskahtaa. Kun en sanoisi ihailuksi normaalia arvostusta siitä, että on pärjäävä ja vaikka jämpti.

        Ihailusta tulee mieleen fanitus. Jotain just jalustalle nostettavaa. Mikä ei jotenkin tunnu osuvalle. :)



      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Täällä osuu ihan kaikki.

        Ups, en osannu laskea kahteenkymmeneen enkä huomannut että lista jatkui kuvan alla.
        Lopussa oli tosiaan sellaisiakin kohtia joita en allekirjoita.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ups, en osannu laskea kahteenkymmeneen enkä huomannut että lista jatkui kuvan alla.
        Lopussa oli tosiaan sellaisiakin kohtia joita en allekirjoita.

        Juu, joskus kuvien jälkeen tuleekin vielä pitkälti höpinää. :)

        Kohta 19. täydentäisin, että en nosta naisia miesten yläpuolelle, mutten myöskään miehiä naisten yläpuolelle. Elämässä on kyllä epäkohtia kumpiakin sukupuolia kohtaan, mitkä pitäisi korjata tasa-arvoiseksi.


    • Anonyymi

      En, kannatan tasa-arvoa. Miksi laittasin miehet nippuun? Mitä hyötyä siitä olisi?

    • Miun frouva on preppaaja, jolla on nippu miehiä varastossa.

    • Miten nippuun?

    • Jälkkäri-istuja

      Jokaisen oma asia, jos on feministi. Eivät feministit ole tehneet teille mitään pahaa.

      • Anonyymi

        Järkevästi sanottu, oi Jälkkäri-istuja ihana.


    • Miten se nyt lasketaan sitten?

      18/20 osui tuon j76:n linkittämän listan mukaan.

      Viimeinen ei osunut, oliko se ratkaiseva?

    • Anonyymi

      Totta kai olen feministi. Miksi en olisi itseni puolella.?!

      Miehet laitetaan nippuun tarvittaessa.

      -flowersreally-

    • Anonyymi

      Tasa-arvon kannattaja, ehkä vähän vanhanaikainen kuitenkin. Palkkaus ei kaikillla aloilla ole vielä kohdallaan, koulutus ja vaativuus huimioiden.

    • Anonyymi

      En ole feministi, minulla on hyvä itsetunto ja itsekunnioitus jonka vuoksi kykenen kunnioittamaan muita samanarvoisesti.
      Naiset ja miehet ovat samanarvoisia lähtökohtaisesti. Ihmisen luonne ratkaisee paljon keiden kanssa haluan olla tekemisissä.

    • Anonyymi

      Supergirl laittaa miehet nippuun tai Wonder Woman :D

      Tällainen mitä itsekin harrastan, pitää pukeutua kunnollisesti aina tapaamisiin, parempi on ylipukeutua kuin alipukeutua kuten tekevät monetkin sosiaalivirkailijat, joita sen takia haukutaan luusereiksi, kun villapaitoja vilkkuu ja reikäisiä farkkuja...

      Kuin kannabis-narkomaaneja jo pukeutumistyyliltäänkin kokonaan koko sosiaalivirasto, pitäisi viedä katkaisuhoitolaan vähintään 5 vuodeksi, pukeutumistyylikin on niin tyylitöntä, ei mitään kunnioitusta ole toista ihmistä kohtaan jotta edes suihkussa kävisi... ja olisi hyvän näköinen toista ihmistä kohtaan...

    • En ole feministi siinä mielessä kuin feminismi nykyään ymmärretään. Minusta nainen on miehen veroinen monessakin asiassa, kuten myös mies on naisen veroinen, mutta ei kaikissa asioissa. Mikäli olisin sellaisessa asemassa, maksaisin samasta työstä saman palkan niin miehelle kuin naisellekin, koska sekä työmies että myös -nainen on palkkansa ansainnut.

      Mutta mitä tulee väitteisiin, että naisen euro on 80 senttiä, en yhdy. Toki asia on niin, että kaikkien miesten yhteenlasketut ansiot ovat enemmän kuin kaikkien naisten ovat, mutta minusta vapaata yhteiskuntaa ei voida pakottaa tulonsiirtoihin sukupuolen perusteella.

      Seikka, että "naisten töistä" maksetaan vähemmän kuin "miesten töistä" ei tarkoita mitään. Palkat maksetaan sen mukaan mitä kukin ala työnantajalle tuottaa. Vientiteollisuus maksaa yleensä keskimääräistä parempia palkkoja ja jokainen nainen on vapaa kouluttautumaan ja hakeutumaan vientialalle.

      Naiset ja miehet eivät myöskään ole biologisesti tasa-arvoisia, koska mies on siittäjä ja nainen on raskausaikana sekä lapsen kantaja että sen synnyttäjä. Miehellä ei siis voi olla samanlaista sidettä lapsiin kuin naisella on.

      Me ihmiset emme siten ole jaettuja luokkiin, joista toinen on etuoikeutettu ja toinen alistettu, vaikka feministit yrittävätkin näin väittää. Me olemme kaikki ihmisiä ja kuulumme yhteen niin naisina kuin miehinäkin.

      Joten, jos täällä pitää joku laittaa nippuun, lähtisin mieluummin niputtamaan feministejä siinä missä sovinistejakin, sen sijasta että lähtisin luokittelemaan ihmisiä heidän sukupuolensa mukaan paremmiksi taikka huonommiksi.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen vastaus. Olen nainen enkä pidä itseäni feministinä, koska haluan tasa-arvoa molemmille sukupuolille, en kuitenkaan toisen sukupuolen kustannuksella. Miehiäkin sorsitaan tässä yhteiskunnassa mm. avioerojen jälkeisissä huoltajuuskiistoissa. En ole koskaan ymmärtänyt naisiin tai miehiin kohdistuvaa vihaa ja sen pohjalta tehtävään sukupuolisyrjintään. Yhteiskunnassa tulisi edistää kaikkien oikeuksia ja niiden toteutumista tasapuolisesti ja puuttua epäkohtiin siellä, missä niitä havaitaan. Tässä yhteiskunnassa sekä miehet että naiset kärsivät vääryyttä ja usein sen vääryyden kärsimisen syy ei ole sukupuoli vaan syrjintää määrittää muut tekijät ja yksilön tilanne. Toki myös sukupuoli voi olla syy syrjintään joissakin tilanteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen vastaus. Olen nainen enkä pidä itseäni feministinä, koska haluan tasa-arvoa molemmille sukupuolille, en kuitenkaan toisen sukupuolen kustannuksella. Miehiäkin sorsitaan tässä yhteiskunnassa mm. avioerojen jälkeisissä huoltajuuskiistoissa. En ole koskaan ymmärtänyt naisiin tai miehiin kohdistuvaa vihaa ja sen pohjalta tehtävään sukupuolisyrjintään. Yhteiskunnassa tulisi edistää kaikkien oikeuksia ja niiden toteutumista tasapuolisesti ja puuttua epäkohtiin siellä, missä niitä havaitaan. Tässä yhteiskunnassa sekä miehet että naiset kärsivät vääryyttä ja usein sen vääryyden kärsimisen syy ei ole sukupuoli vaan syrjintää määrittää muut tekijät ja yksilön tilanne. Toki myös sukupuoli voi olla syy syrjintään joissakin tilanteissa.

        Kyllä, vääryyttä on olemassa, mutta se on mahdollista korjata, ilman että yritetään leimata puolet koko maailman väestöstä joksikin mitä he eivät ole.


      • Anonyymi
        rytmimunat kirjoitti:

        Kyllä, vääryyttä on olemassa, mutta se on mahdollista korjata, ilman että yritetään leimata puolet koko maailman väestöstä joksikin mitä he eivät ole.

        Olen samaa mieltä. Molemmat sukupuolet on tärkeitä ja molempia tarvitaan.


      • "Naiset ja miehet eivät myöskään ole biologisesti tasa-arvoisia, koska mies on siittäjä ja nainen on raskausaikana sekä lapsen kantaja että sen synnyttäjä. Miehellä ei siis voi olla samanlaista sidettä lapsiin kuin naisella on."

        - Tavasin tätä monta kertaa läpi ja mietin mitä tarkoitat tasa-arvolla tässä kohtaa tai siteellä? Joo, äitinä tiedän ettei isä ole ollut raskaana, eikä kokenut asioita joita minä koin odotusaikana ja lasten synnyttyä. Hänen keho ei käynyt läpi rääkkiä, eikä tuntenut vauvan liikkeitä, hikkaa, varpaita vattanahasta läpi pyrkien, närästuksistä, kivuista ja terveys murheista puhumattakaan.

        Mutta silti pidän häntä yhtä tasa-arvoisena ja veroisena vanhempana.

        Miehet nyt ei vaan ole luotu kantamaan lasta (olemaan tiineinä), äidit on. Mutta luontoäiti rakensi meidät niin.

        Mutta se side? Tämän kyseenalaistan usein siksi, että äitiys ei automaattisesti luo tunnesidettä eikä psyykkistä sidettä lapseen.

        Isällä voi olla vahvemmat tunnesiteet ja psyykkinen side lapseen kuin äidillä. Äidillä on fyysinen side, joka sekin on joillekin kärsimystä 9kk ja epämukava kokemus.


      • J-76 kirjoitti:

        "Naiset ja miehet eivät myöskään ole biologisesti tasa-arvoisia, koska mies on siittäjä ja nainen on raskausaikana sekä lapsen kantaja että sen synnyttäjä. Miehellä ei siis voi olla samanlaista sidettä lapsiin kuin naisella on."

        - Tavasin tätä monta kertaa läpi ja mietin mitä tarkoitat tasa-arvolla tässä kohtaa tai siteellä? Joo, äitinä tiedän ettei isä ole ollut raskaana, eikä kokenut asioita joita minä koin odotusaikana ja lasten synnyttyä. Hänen keho ei käynyt läpi rääkkiä, eikä tuntenut vauvan liikkeitä, hikkaa, varpaita vattanahasta läpi pyrkien, närästuksistä, kivuista ja terveys murheista puhumattakaan.

        Mutta silti pidän häntä yhtä tasa-arvoisena ja veroisena vanhempana.

        Miehet nyt ei vaan ole luotu kantamaan lasta (olemaan tiineinä), äidit on. Mutta luontoäiti rakensi meidät niin.

        Mutta se side? Tämän kyseenalaistan usein siksi, että äitiys ei automaattisesti luo tunnesidettä eikä psyykkistä sidettä lapseen.

        Isällä voi olla vahvemmat tunnesiteet ja psyykkinen side lapseen kuin äidillä. Äidillä on fyysinen side, joka sekin on joillekin kärsimystä 9kk ja epämukava kokemus.

        Kun on olemassa äitejä, jotka haluaa lapsesta eroon hinnalla millä hyvänsä ja on olemassa isejä, joille oma lapsi on koko maailman ihastuttavin ihme ja olento. Mistä ei ikimaailmassa luopuisi, vaikka oma henki menisi.

        Niin siksi tuo side asia mietityttää, mimmosta sidettä meinaat Rytmis? :)


      • J-76 kirjoitti:

        Kun on olemassa äitejä, jotka haluaa lapsesta eroon hinnalla millä hyvänsä ja on olemassa isejä, joille oma lapsi on koko maailman ihastuttavin ihme ja olento. Mistä ei ikimaailmassa luopuisi, vaikka oma henki menisi.

        Niin siksi tuo side asia mietityttää, mimmosta sidettä meinaat Rytmis? :)

        Jos side meinaa yhtä kuin oikeutta lapseen, niin sen tajuan. Vaikka rehellisesti sanottuna en tykkää siitä, että isän oikeus on niin "halpa".

        Että äiti voi kehonsa turvin evätä isältä oikeuksia. Hirmu inhottavaa etenkin silloin, kun isälle lapsi olisi tärkeä ja rakas. Se sattuu ajatella, miten sydäntä särkevää on menettää oma lapsi, koska äidillä on oikeuksia mitä isällä ei ole.

        Jos itse olisi miehen housuissa, voi ymmärtää miten se loukkaa ja sattuu, jos omaan lapseen ei ole mitään mahkuja pitää yhteyttä vaikkapa.

        Mutta, hyvät yöt. 💤


    • Anonyymi

      Totta , paperimiehet ja ahtaajat tuottavat maailmalle tuotteita, palautteena rahaa. Mummot ja papat tuottavat vain suolensa sisältöä, palautteena haju. Eihän niitä voikaan verrata hassu ajatuskin.

    • Anonyymi

      Ääriajattelu missä tahansa aiheessa on pitkästyttävää. Feminismi oli ajankohtaista aikoinaan jotta naisten oikeudet paranivat ja tasa-arvo sukupuolten välillä koheni.

      Nykyinen äärifeminismi tuntuu olevan enemmän sitä, että nykymiehen tulisi korvata nykynaiselle esiäitien esi-isien käsissä kärsimät vääryydet. Nykyiset äärifeministit vaikuttavat haluavan vain lytätä miehet. Naisille kaikkea enemmän ja miehiltä kaikki pois. Tuolta nykyinen äärifeminismi tuntuu.

    • Anonyymi

      Olen ehkä tyttöjen puolustaja.. en ole feministi, mutta olen tyttöjen puolustaja enkä ole muukaan sellainen, tuli vain mieleen ikävä juttu jos tulee joku kummallinen ihminen aseineen salaisiin bileisiin aseineen yöllä ja pakkaa kaikki tanssijat ja DJ:t koppiin junaan ja heidät haudataan tuntemattomiin paikkoihin tsekkeihin jonnekkin kuoppiin hhäähäh :D

    • Anonyymi

      Mikä on sitten mysteerillinen loohsi iki vanha jo ennen 5400BC Meph oli kreikkainen ikivanha kerho, Mephistophileen Klaani... Vapaamuurarien tyttäret uhrataan MEPH-klaanille ja munanat huvikseen isänniltä tervataan :D

    • Anonyymi

      Olen egalitaristi.
      Ei kumminkaan tartu maailmalla varmaan koska sana on tehty niin perkeleen vaikeaksi sanoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe