Pakasteista..

Sanokaapa mulle miksi esim keittojuurekset tuhrataan niin pieniin pusseihin?

114

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vtf

      Hommaa itsellesi kasvimaa ja lopeta "tuhrailu".

      (hirn)

      • Vot..?

        No lyhyt on kesä Suomessa...


      • Anonyymi

        No nyyt alakahaa olemahan jo vähää ryhtiä ja otetta tukkikeissin jäläkehen.


      • Ensinnäkin mua on ottanut aivoon jo vuosikaudet muovipakkauslogiikka, josta nyt sitten halutaan eroon hinnalla millä hyvänsä - mutta ei aivan hinnalla millä tahansa.

        Sitten ovat vielä ne kuluttajat, eli syöjät.

        (hirn)


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Vot..?

        No lyhyt on kesä Suomessa...

        No kyllä mulla vaan kerkes omat porkkanat sipulit punajuuret tillit perunat kaikki tässäkin ”lyhyessä” kesässä! Stadi haloo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä mulla vaan kerkes omat porkkanat sipulit punajuuret tillit perunat kaikki tässäkin ”lyhyessä” kesässä! Stadi haloo!

        No haloo haloo... Luuleeko hän että kaikilla on kasvimaata? Perunoille, porkkanoille, sipuleille, palsternakalle, nauriille, sellerille..yms..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No haloo haloo... Luuleeko hän että kaikilla on kasvimaata? Perunoille, porkkanoille, sipuleille, palsternakalle, nauriille, sellerille..yms..

        No pitää olla ☝️Tule tänne opetan sinuakin, mokoma pieni vihniäinen 🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        No pitää olla ☝️Tule tänne opetan sinuakin, mokoma pieni vihniäinen 🤓

        Täytyy tehdä töitä että saadaan maksettua niitä tukiaisia teille..

        Vaikka on se maalaiselämä vähän houkutellut, kun voisi sitten vain talvet köllötellä..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Täytyy tehdä töitä että saadaan maksettua niitä tukiaisia teille..

        Vaikka on se maalaiselämä vähän houkutellut, kun voisi sitten vain talvet köllötellä..

        Minä teen sinunkin ruokasi ☝️, mutta aina vaan haukutaan...😢


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen sinunkin ruokasi ☝️, mutta aina vaan haukutaan...😢

        No tervetuloa tekemään..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Täytyy tehdä töitä että saadaan maksettua niitä tukiaisia teille..

        Vaikka on se maalaiselämä vähän houkutellut, kun voisi sitten vain talvet köllötellä..

        Eikös olis kivempi muuttaa vaan tänne tukiaisten saajien reviirille?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No tervetuloa tekemään..

        Sitä on JO jatkunut koko ihmiselämän etkä vain huomaa...ja sekin pitäisi ilmaiseksi teille tehdä. Saatko sinä työstäsi palkkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on JO jatkunut koko ihmiselämän etkä vain huomaa...ja sekin pitäisi ilmaiseksi teille tehdä. Saatko sinä työstäsi palkkaa?

        Miksen minä saisi 😔


      • Thymallus kirjoitti:

        Eikös olis kivempi muuttaa vaan tänne tukiaisten saajien reviirille?

        Niin. Ryhtyis viljelemään mansikoita ja keräilemään kuolleita eläimiä...😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on JO jatkunut koko ihmiselämän etkä vain huomaa...ja sekin pitäisi ilmaiseksi teille tehdä. Saatko sinä työstäsi palkkaa?

        Eipä nuo tuotteet ole ikänä kaupasta ilmasiksi lähteneet..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Eipä nuo tuotteet ole ikänä kaupasta ilmasiksi lähteneet..

        No hyvä...☺️


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Eipä nuo tuotteet ole ikänä kaupasta ilmasiksi lähteneet..

        Siinä tapauksessa raastan sulle lisää porkkanoita ja silppuan sipuleita 🤗 ei kurna wuun massu 🙂


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin. Ryhtyis viljelemään mansikoita ja keräilemään kuolleita eläimiä...😳

        Juu,
        Ja mahtuu ne ryytimaatkin hyvin. Eikä naapuriosakkeen ukko ole heti pärisemässä, jos vaikka romutaidetta pihaan väsää.

        Eilen kärräsin pari kottikärrykuormallista pudonneita omenoita tuonne peurojen paremmin saataville.

        Paljon paljon on muutakin plussaa. Vaatii tietysti vähän sellaista omatoimista tyyppiä. Eikä hiljaisuus saa ahdistaa.


      • Thymallus kirjoitti:

        Juu,
        Ja mahtuu ne ryytimaatkin hyvin. Eikä naapuriosakkeen ukko ole heti pärisemässä, jos vaikka romutaidetta pihaan väsää.

        Eilen kärräsin pari kottikärrykuormallista pudonneita omenoita tuonne peurojen paremmin saataville.

        Paljon paljon on muutakin plussaa. Vaatii tietysti vähän sellaista omatoimista tyyppiä. Eikä hiljaisuus saa ahdistaa.

        Myrkytit varmaan ne omput ensin, että saat lisää hiljaisia kavereitä kotiis..😮😮😮

        Mutta ei mua siis hiljasuus haittaa, vaikka höpisenkin itseksein.. Joskus jopa ihmettelen, kun tuo toinen ihmisoletettu vastaa jotain.. eehehee..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Myrkytit varmaan ne omput ensin, että saat lisää hiljaisia kavereitä kotiis..😮😮😮

        Mutta ei mua siis hiljasuus haittaa, vaikka höpisenkin itseksein.. Joskus jopa ihmettelen, kun tuo toinen ihmisoletettu vastaa jotain.. eehehee..

        Viimeksi lopetin hyönteistä isomman eläimen kun edellinen autoilija törmäsi lokkiin ja jatkoi matkaansa. En voinut jättää sitä kitumaan tienposkeen 😪 ja eläjäksi siitä ei enää olisi ollut.

        Suvaitsevaksi ihmiseksi sinä osoitat nyt jonkin asteista suvaitsemattomuutta toisten harrastuksia kohtaan.


      • Thymallus kirjoitti:

        Viimeksi lopetin hyönteistä isomman eläimen kun edellinen autoilija törmäsi lokkiin ja jatkoi matkaansa. En voinut jättää sitä kitumaan tienposkeen 😪 ja eläjäksi siitä ei enää olisi ollut.

        Suvaitsevaksi ihmiseksi sinä osoitat nyt jonkin asteista suvaitsemattomuutta toisten harrastuksia kohtaan.

        Ai niin. Kalat on sitten eri kategoriaa.


      • Thymallus kirjoitti:

        Viimeksi lopetin hyönteistä isomman eläimen kun edellinen autoilija törmäsi lokkiin ja jatkoi matkaansa. En voinut jättää sitä kitumaan tienposkeen 😪 ja eläjäksi siitä ei enää olisi ollut.

        Suvaitsevaksi ihmiseksi sinä osoitat nyt jonkin asteista suvaitsemattomuutta toisten harrastuksia kohtaan.

        Muut ne on mut täällä suvaitsevaiseksi nimenneet.. On paljon asioita mitä mä en suvaitse..


      • Thymallus kirjoitti:

        Ai niin. Kalat on sitten eri kategoriaa.

        Toisaalta miksi?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Toisaalta miksi?

        Hyvä kysymys.

        Itselle olen perustellut tätä etäisemmällä sukulaisuussuhteella nimimerkistä huolimatta. Ja jostain syystä kylmä kala on vaan helpompi lopettaa kuin joku lämmin eläin.

        Totta kai siinäkin hommassa pyritään mahdollisimman pieneen kärsimykseen ja nopeaan helpotukseen. Mitään tarkoituksellisia pyydä ja päästä -hommia en ole koskaan ymmärtänyt. Ja kaikki kala menee omassa taloudessa hyötykäyttöön.

        Sellaista tämä nyt vaan on, että syö tai tule syödyksi. Jos tarpeeksi pitkälle näitä ajatuksia viedään, niin eihän sitä porkkanaakaan voi syksyllä mennä repimään maasta, ja joka askeleen jälki on harjattava ennen astumista. (Paljonkohan siinä harjaamisessa kuolee pikkuöttiäisiä?)


      • Thymallus kirjoitti:

        Hyvä kysymys.

        Itselle olen perustellut tätä etäisemmällä sukulaisuussuhteella nimimerkistä huolimatta. Ja jostain syystä kylmä kala on vaan helpompi lopettaa kuin joku lämmin eläin.

        Totta kai siinäkin hommassa pyritään mahdollisimman pieneen kärsimykseen ja nopeaan helpotukseen. Mitään tarkoituksellisia pyydä ja päästä -hommia en ole koskaan ymmärtänyt. Ja kaikki kala menee omassa taloudessa hyötykäyttöön.

        Sellaista tämä nyt vaan on, että syö tai tule syödyksi. Jos tarpeeksi pitkälle näitä ajatuksia viedään, niin eihän sitä porkkanaakaan voi syksyllä mennä repimään maasta, ja joka askeleen jälki on harjattava ennen astumista. (Paljonkohan siinä harjaamisessa kuolee pikkuöttiäisiä?)

        Niin..ymmärrän..,

        On tää nyt vaan aika perkelettä ja silti kaikki kuollaan, teet niin tai näin.. Kai sitä pyrkii tekemään " oikein" ihan vain oman mielenrauhan takia..tai jotain..😬


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin..ymmärrän..,

        On tää nyt vaan aika perkelettä ja silti kaikki kuollaan, teet niin tai näin.. Kai sitä pyrkii tekemään " oikein" ihan vain oman mielenrauhan takia..tai jotain..😬

        Juurikin niin.

        Senpä takia arvostankin ihmisiä, jotka jotenkin muutoinkin hankkii syömisiään kuin vain kaupasta ostamalla. Se on todellisuutta, joka auttaa säilyttämään realistisen suhtautumistavan asioihin.

        Jos olet ollut irroittamassa poron sisäfilettä omin käsin lämpimän poron kropan sisältä, suhtaudut siihen varmasti eri tavalla kuin he, jotka ovat ostaneet annoksensa tunturihotellin keittiöstä lautasella pöytään.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niin..ymmärrän..,

        On tää nyt vaan aika perkelettä ja silti kaikki kuollaan, teet niin tai näin.. Kai sitä pyrkii tekemään " oikein" ihan vain oman mielenrauhan takia..tai jotain..😬

        Lopetatte vain turhan sekoilun niin heti helpottaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä mulla vaan kerkes omat porkkanat sipulit punajuuret tillit perunat kaikki tässäkin ”lyhyessä” kesässä! Stadi haloo!

        Kerkee ja kerkee. Mutta kun ei kerkee hoitamaan niitä.

        Tuhlausta sekin, jättää hyvät alut mätänemään maahan. Ja aikaahan tuo vie, säännöllistä hoitoa, kastelua. Pitää olla sitten koko kesä sen kasvimaan äärellä eikä asiaa minnekään.

        Ei tule enää ikinä mulle.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Täytyy tehdä töitä että saadaan maksettua niitä tukiaisia teille..

        Vaikka on se maalaiselämä vähän houkutellut, kun voisi sitten vain talvet köllötellä..

        Höh kattilat on peniä ja perunooden ja Nakkipaketin lisäksi mahtuu vain 1 pussi juureksia.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kerkee ja kerkee. Mutta kun ei kerkee hoitamaan niitä.

        Tuhlausta sekin, jättää hyvät alut mätänemään maahan. Ja aikaahan tuo vie, säännöllistä hoitoa, kastelua. Pitää olla sitten koko kesä sen kasvimaan äärellä eikä asiaa minnekään.

        Ei tule enää ikinä mulle.

        Ai ai ai älä laiskottele ☝️


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kerkee ja kerkee. Mutta kun ei kerkee hoitamaan niitä.

        Tuhlausta sekin, jättää hyvät alut mätänemään maahan. Ja aikaahan tuo vie, säännöllistä hoitoa, kastelua. Pitää olla sitten koko kesä sen kasvimaan äärellä eikä asiaa minnekään.

        Ei tule enää ikinä mulle.

        Kunnon kotiemäntä kasvattaa itse ☝️


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kerkee ja kerkee. Mutta kun ei kerkee hoitamaan niitä.

        Tuhlausta sekin, jättää hyvät alut mätänemään maahan. Ja aikaahan tuo vie, säännöllistä hoitoa, kastelua. Pitää olla sitten koko kesä sen kasvimaan äärellä eikä asiaa minnekään.

        Ei tule enää ikinä mulle.

        Priorisoi. Mikään ei ole tärkeämpää kuin kasvimaa.

        -palstan suuri ajattelija-


      • Thymallus kirjoitti:

        Juurikin niin.

        Senpä takia arvostankin ihmisiä, jotka jotenkin muutoinkin hankkii syömisiään kuin vain kaupasta ostamalla. Se on todellisuutta, joka auttaa säilyttämään realistisen suhtautumistavan asioihin.

        Jos olet ollut irroittamassa poron sisäfilettä omin käsin lämpimän poron kropan sisältä, suhtaudut siihen varmasti eri tavalla kuin he, jotka ovat ostaneet annoksensa tunturihotellin keittiöstä lautasella pöytään.

        Ääh.

        Elämä on surullista.. Niinpä onkin parempi olla ajattelematta sitä ja katsella vaikka finnien puristeluvideoita netistä..😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai ai ai älä laiskottele ☝️

        Saa laiskotellakin :-D!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon kotiemäntä kasvattaa itse ☝️

        Mä en ole kunnon emäntä. Ja siksi toisekseen, työllistän muita tekemään sen, minkä he pystyvät tekemään paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Priorisoi. Mikään ei ole tärkeämpää kuin kasvimaa.

        -palstan suuri ajattelija-

        Voi olla. Mutta miten hoidetaan kasvimaata yhdessä paikassa, kun elää pitää kolmessa?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ääh.

        Elämä on surullista.. Niinpä onkin parempi olla ajattelematta sitä ja katsella vaikka finnien puristeluvideoita netistä..😬

        Tuollaista tavanomaista syysmasennusta lapsettomalla vanhemmalla naisella. Pitäis ottaa elämä vaan niin, että tämä on iloista luopumista, ja sotkea siihen kaikenlaista väriä.
        Vähän vaikka elukanraatoja ja kannonpoistoa.

        Itse olen aika hyvä syysihminen tässä bates-hotellissani, jota myös thymalluksen kuplaksi kutsutaan.

        Tiedätkö mitä.
        Tämä päivä meni häneksi kun jämähdin tähän netin ääreen. Olis vaan pitänyt tänäänkin touhuta tuolla ulkona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyyt alakahaa olemahan jo vähää ryhtiä ja otetta tukkikeissin jäläkehen.

        Mitä ihmeen murretta sä tuolla mukamas yritit jäljitellä?????????


      • Thymallus kirjoitti:

        Tuollaista tavanomaista syysmasennusta lapsettomalla vanhemmalla naisella. Pitäis ottaa elämä vaan niin, että tämä on iloista luopumista, ja sotkea siihen kaikenlaista väriä.
        Vähän vaikka elukanraatoja ja kannonpoistoa.

        Itse olen aika hyvä syysihminen tässä bates-hotellissani, jota myös thymalluksen kuplaksi kutsutaan.

        Tiedätkö mitä.
        Tämä päivä meni häneksi kun jämähdin tähän netin ääreen. Olis vaan pitänyt tänäänkin touhuta tuolla ulkona.

        Höh.

        No kävin mä kukkasipuleita istuttamassa.. kun eivät seisokaan. Hööhöö.


    • Anonyymi

      Siksi, että ihmisen tuloo omansa kasvattamahan ☝️ Pussin koko ei ole oleellinen vaan kellarin!

      • No kyllä luulis että niitä vois pussittaa vähintään kaksi kertaa enemmän yhteen läjään..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No kyllä luulis että niitä vois pussittaa vähintään kaksi kertaa enemmän yhteen läjään..

        Osta kilon pussissa!


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No kyllä luulis että niitä vois pussittaa vähintään kaksi kertaa enemmän yhteen läjään..

        Esim. peruna-sipulisekoituksen saat suuressa säkissä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esim. peruna-sipulisekoituksen saat suuressa säkissä!

        No soon totta. Mutta miksei keittojuureksia saa?


      • Ootko sä se "meidän äiti", joka tekee teidänkin äitien ruuat?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ootko sä se "meidän äiti", joka tekee teidänkin äitien ruuat?

        OOon! :) 😌


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No soon totta. Mutta miksei keittojuureksia saa?

        En muista...en ole tarkastanut tilannetta? Eikö saa?


    • Anonyymi

      Apetit kotimainen perunakeittokasvis on hieman isompi pussi, mutta tässä ne vihanneslohkot ovat liian suurial lisäksi persilja puuttuu kokonaan ja purjosipulia liian vähän.

      Mutta käyttökelpoinen artikkeli keittoihin.

      • Anonyymi

        Joo, tämä oli..


    • Anonyymi

      Mä luulen ett ne pienet pussukat on tarkoitettu juurikin sinkuille tai korkeintaan aikuiselle ja lapselle, keittoihin. Ihan sopivan koinen esim. pieneen kasvispiirakkaan ja voihan siihen aina lisätä jotain muutakin. Vaikka kinkkua niin silloin sitä syö; kaikki muut paitsi se kasvissyöjät. Kyllä sieltä pakastealtaasta löytyy kilonkin keittojuures pussi, mitä tosiaankaan ei tarvitse kerrallaan käyttää. Otat pussista sen minkä tarvitset ja loput sujautat pakastepussiin... suljet sen suun, ja loput pakastimeen takaisin.
      Mä kyllä itse käytän useimmiten ihan tuoreita vihanneksia, kuorin ja paloittelen käsin veitsellä tai mandoliinillä, jos paloiteltavaa on paljon.

      jk.
      Kuivaan myös juureksia ja yrttejä myöhempään käyttöön lasipurkkeihin. Retkikäyttöön vaellukselle tai veneeseen, vettä ja suolaa, kalaa ja makaronia/riisiä/ohraa... saat ravitsevan keiton nuotiollakin.
      trollikka

      • Anonyymi

        On niitä isommissakin pusseissa. Vaikka uunijuutekset, yhtä hyviä


      • No mä en oo nähnyt kilon keittojuurespussia, paitsi jotain semmosia missä on perunoita mukana.. Perunoita mulla yleensä on, samoin sipulia ja joskus porkkanoitakin..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No mä en oo nähnyt kilon keittojuurespussia, paitsi jotain semmosia missä on perunoita mukana.. Perunoita mulla yleensä on, samoin sipulia ja joskus porkkanoitakin..

        Mä googlasin sulle tämän ihan todistaakseni ett onhan niitä 1 kg pussejakin, koska olen itse nähnyt niitä K-Citymarketissa. Kaiken lisäksi tulevat varmaan edullisimmiksi mitä pikku pussukat!
        K-Menu keittojuurekset 1kg pakaste – K-Ruokawww.k-ruoka.fi › ... › Kasvis- ja vihannessekoitukset. Ainesosat: porkkana 40 %, lanttu 35 %, SELLERI 15 %, purjo 10 %.

        Eikä sisällä perunaa:
        Mun käsittääkseni niitä voi tiedustella K-kauppiaalta, jos hänellä ei niitä sattuisi juuri sillä hetkellä olemaan. Seuraavassa kuormassa luultavasti tulee kauppaan, kun on tilattu.
        Suuressa Omenassa ainakin niitä löytyy, mainoksen mukaan!
        Käsittääkseni olet Hesalainen, tai ainakin jostain siitä lähistöltä.
        trollikka


    • Anonyymi

      Kyllä löytyy isommissakin pusseissa.
      Yhteen soppaan neljälle laitetaan tuo 200g. Tietysti soppaan tarvitaan muutakin.

      • Ei ainakaan S-marketista.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa kotimaisuusaste ☝️

        Asiallinen muistutus. 👍


    • Anonyymi

      Miksi leivät pakataan niin isoihin pusseihin? Ja yleensäkin kaikki on liian isosti. Nauti, jos kerrankin on liian pienesti :).

      • Ehkä ajatuksena on ollut se, että suomalaiset mussuttaa paljon enemmän leipää kuin kasviksia?

        En mä kyllä tiedä miksi kurkutkin pitää kelmuttaa.. kas kun ei tomaatteja..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ehkä ajatuksena on ollut se, että suomalaiset mussuttaa paljon enemmän leipää kuin kasviksia?

        En mä kyllä tiedä miksi kurkutkin pitää kelmuttaa.. kas kun ei tomaatteja..

        Juuri isoilla pakkauksilla lihotetaan ihmisiä...houkutellaan syömään enemmän kuin tarvis.

        Keittojuurekset ja muut samantapaiset pakasteet pakataan yleisesti 200 g pusseihin, koska ammattilaiset ajattelevat että se on sopiva kerta-annos. Ja niinhän se onkin sopivin perinteisten keittokirjojen neljän ruokailijan resepteihin. Jos tekee enemmän ruokaa, ostaa kaksi pussia. Noissa pakkauksissa on säilymisen/pakastamisen takia myös oltava tietty määrä ilmatilaa. Se on suhteessa suuri verrattuna sisältöön. Mitä pienempiä aineksia pussiin pakataan, kuten juuri varsin hienojakoinen keittojuuret, herne-maissi-paprika, sitä suurempi ilmatila. Pakasteet eivät myöskään säily pakastimessa ikiaikoja. Esimerkiksi itse tarvitsen aniharvoin keittojuureksia. Vuodessa teen keittoruokaa niistä ehkä kaksi kertaa. Molemmat pussit ostan kaupasta vasta sitten kun tiedän tekeväni keittoa johon tarvitsen niitä.

        Ja jos vertaat keittojuures pussia vaikkapa normi ranskalaispussiin, niin huomaat keittojuures pussin olevan ohuempi, ranskalaisten pussi on paljon suurempi ja tanakampi = muovia menee enemmän.

        Kurkut pitää kelmuttaa pääasiassa säilyvyyden vuoksi.


    • Anonyymi

      Persiljaa voi kai kasvattaa ihan kaupunkiparvekkeellakin, yritin kerran, mutta laitoin sille kai liikaa vettä ja se kuoli, yritin laittaa sille kaljaakin ravinnoksi jotta piristyisi, varmarsti hukkui se kasvi.

      Monivuotisiahan nuo ovat eivätkä paljoa vettäkään, luulisin, eivätkä kai tykkää oluesta.

      • Anonyymi

        Tänä vuonna basilikasta tuli viidakko ☝️


    • Anonyymi

      Hei Wuwis, syksyllä ostetaan sadonkorjuuaikana tuoretta ja niitä voi ostaa kerralla niin paljon kuin sielu sietää. Jätä ne pakasteet talveksi!

      • Joo..mutta kun mä oon vaan tämmönen epätäydellinen ihmisoletettu..😬


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo..mutta kun mä oon vaan tämmönen epätäydellinen ihmisoletettu..😬

        Hernekeitonkin ostan purkissa..


      • Anonyymi

        Viisas ihmisolettu...☝️


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Hernekeitonkin ostan purkissa..

        Sitten et ole saanut vielä kunnollista hernekeittoa. Hernekeitto kannattaa valmistaa aina kuivatuista herneistä. Kun niitä liottaa vedessä yön yli, selviää lyhyemmällä keittoajalla. Lisukkeet voi valita oman maun mukaan.


    • Oliskohan ne pienet pussukat tarkoitettu pienemmille kotitalouksille? Ainahan niitä voi tarvittaessa ostaa enemmän. Meillä menee soppan kerralla 3-4 pussia ja lisään rakana perunapaloja mukaan kiehumaan, joskus sipuliakin (otetaan mitä on -tyylillä).

      Siitä tykkään, että ne juurekset ovat pieninä paloina, ei tarvitse enää niitä jäisinä alkaa pilkkomaan. Lusikkakoko on just sopiva.

      • No tuota mä just mä meinaan.. Ihme muovin tuhlaamista.. Mäkin ostan semmoiset neljä pussia kerralla, vaikka kätevämpäähän se olis jos ne olisi yhdessä pussissa..

        Nyt äsken laitoin soppaan kolme pussia..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No tuota mä just mä meinaan.. Ihme muovin tuhlaamista.. Mäkin ostan semmoiset neljä pussia kerralla, vaikka kätevämpäähän se olis jos ne olisi yhdessä pussissa..

        Nyt äsken laitoin soppaan kolme pussia..

        Ihmettlen, ettei kuluttajalle ole valinnan varaa. Iso, tai pieni pussi? Siinähän se valmistajakin huomaisi kulutuksen. Mitä menee eniten?
        Kyllä ostaisin ison pussin, jos vaan sellainen olisi tarjolla.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Ihmettlen, ettei kuluttajalle ole valinnan varaa. Iso, tai pieni pussi? Siinähän se valmistajakin huomaisi kulutuksen. Mitä menee eniten?
        Kyllä ostaisin ison pussin, jos vaan sellainen olisi tarjolla.

        Hyvä että joku muukin huomannut saman.. Pitäis varmaan pistää palautetta..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Hyvä että joku muukin huomannut saman.. Pitäis varmaan pistää palautetta..

        Laita pois vaan. Rakentava asiakaspalaute on jokaiselle yritykselle tervetullutta päivitystä.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Laita pois vaan. Rakentava asiakaspalaute on jokaiselle yritykselle tervetullutta päivitystä.

        Laittakaa muutkin!


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No tuota mä just mä meinaan.. Ihme muovin tuhlaamista.. Mäkin ostan semmoiset neljä pussia kerralla, vaikka kätevämpäähän se olis jos ne olisi yhdessä pussissa..

        Nyt äsken laitoin soppaan kolme pussia..

        Mikset laita kuluttajapalautetta pussissa näkyvään osoitteeseen niin tuotekehityspuolikin tietäisi? Suomalainen on siitä jännä, että se valittaa sivussa, mutta ei koskaan suoraan sinne, missä siihen voitaisiin puuttua :)


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Hyvä että joku muukin huomannut saman.. Pitäis varmaan pistää palautetta..

        Aika hyvä idea, mutta jos se on ärsyttänyt, mikset aiemmin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvä idea, mutta jos se on ärsyttänyt, mikset aiemmin?

        Omasta puolestani en aina tule ajatelleeksi näitä asiakaspalaute-asioita.
        Lähein heille kirjallisen nettipalautteen.
        Palautelomake löytyy Apetit sivuilta.


      • Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

        Omasta puolestani en aina tule ajatelleeksi näitä asiakaspalaute-asioita.
        Lähein heille kirjallisen nettipalautteen.
        Palautelomake löytyy Apetit sivuilta.

        Rupes naurattamaan. Siellä on appetiiteillä ihme kun just 20.9. klo 20 on hirvee piikki, että ”prkl me halutaan kahen kilon säkit!” 😂😄 Kyllä ne maanantaina kattoo, että jopa on monella vihanneshammasta pyhäiltana kolottanut 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rupes naurattamaan. Siellä on appetiiteillä ihme kun just 20.9. klo 20 on hirvee piikki, että ”prkl me halutaan kahen kilon säkit!” 😂😄 Kyllä ne maanantaina kattoo, että jopa on monella vihanneshammasta pyhäiltana kolottanut 😂

        Juurihoitoa..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Laittakaa muutkin!

        Minä luin äkkivilkaisulla, että ”laittakaa minutkin!” 😂🤣 Siitähän saisivat äänipostin...😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rupes naurattamaan. Siellä on appetiiteillä ihme kun just 20.9. klo 20 on hirvee piikki, että ”prkl me halutaan kahen kilon säkit!” 😂😄 Kyllä ne maanantaina kattoo, että jopa on monella vihanneshammasta pyhäiltana kolottanut 😂

        Heh! Ne miettii, mikä ihmeen keittojuurespussi-villitys nyt on päällänsä? Ollaanksme muka onnistuttu jossain keittojuuresmarkkinoinnissa? :D


      • tosi..typy kirjoitti:

        Omasta puolestani en aina tule ajatelleeksi näitä asiakaspalaute-asioita.
        Lähein heille kirjallisen nettipalautteen.
        Palautelomake löytyy Apetit sivuilta.

        Hyvä👍


      • tosi..typy kirjoitti:

        Heh! Ne miettii, mikä ihmeen keittojuurespussi-villitys nyt on päällänsä? Ollaanksme muka onnistuttu jossain keittojuuresmarkkinoinnissa? :D

        Tuosta palautetta..

        https://apetit.zendesk.com/hc/fi/requests/new

        Vain sähkköpostiosoite on pakollinen, vaikka udellaankin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuosta palautetta..

        https://apetit.zendesk.com/hc/fi/requests/new

        Vain sähkköpostiosoite on pakollinen, vaikka udellaankin..

        Itse laitoin palautteen menemään tällä nikillä. Mulla on tähän sopiva gmail s-posti, joka käy ihan hyvin. :)


    • Anonyymi

      Kokonaisia perunoita ja porkkanoitakin on pakatettuna on ikävä niitä on sitten keitossa lusikan avulla muserrella, tuossa Apetit perunakasvisjutussa juurikin perunat ja porkkanat ovat aika SUURIA, paloja, mutta muut vihannekset kyllä hyvin, paitsi tosiaan purjosipulia liian vähän ja persiljaa ei lainkaan höh.ÖYVYVÖY.

    • Anonyymi

      Sen takia että niistä voi pyytää enemmän rahaa. Saksassa on paljon isompia joka kilon pusseja ja ne maksaa paljon vähemmän siellä jos vertaa kilo hintoja. Täällä joku herneitä myydään 200 g pusseissa ja ne maksaa 80 senttiä ja saksassa kilon pussi maksaa 2 euroa eli suomess kilon hinta olis 4 euroa.

      • No mä mietin myös noita herneitäkin.. Tosin niitä löytyy myös vähän isommissa pusseissa.. Pinaattia löytyy vain jossain 150g pusseissa..

        Niin, raha.. 🙄


      • Joo.. Liiterissä tosiaan on tuon suhteen paremmat valikoimat..


      • Wwuwuw

        Ruusukaaleja tarkoitat..🤮

        Ostin sieltä kerran ison pussin pinaattia.. Ei. Ei voinut verrata tähän s-marketin pikkupinaattipussien laatuun.. mitä lie heinää oli. Muuten ei ole valittamista.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ruusukaaleja tarkoitat..🤮

        Ostin sieltä kerran ison pussin pinaattia.. Ei. Ei voinut verrata tähän s-marketin pikkupinaattipussien laatuun.. mitä lie heinää oli. Muuten ei ole valittamista.

        Joo ruusukaaleja, minusta ne on ihan hyviä omalla tavallaan, ikäänkuin lisukkeena menee. Oiskohan ollu siinä vika sitten kun joskus kokeilin pinaattikeittoa tehdä lidlin pakastepinaatista, ei tullut kyllä hyvää siitä. Pitäskin joskus kokeilla jonkun muun pinaatilla.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No lähin kauppa on S-market, eikä sieltä löydy edes tuota Rainbowin 450g..

        Tai K on yhtä lähellä, mutta mitäs mä sinne menisin, kun siellä on kaikki kalliimpaa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No lähin kauppa on S-market, eikä sieltä löydy edes tuota Rainbowin 450g..

        Voiskohan sitä kysyä siitä s-marketin asiakaspisteeltä jotta voisko ne hommata sulle tilauksesta isoja tukkukoon pusseja? luulis että voisivat jos haluavat.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Tai K on yhtä lähellä, mutta mitäs mä sinne menisin, kun siellä on kaikki kalliimpaa..

        Mikä on se oikea koko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on se oikea koko?

        No kilo!

        Mahtuu vielä hyvin jääkaappipakastimen sisään..


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Voiskohan sitä kysyä siitä s-marketin asiakaspisteeltä jotta voisko ne hommata sulle tilauksesta isoja tukkukoon pusseja? luulis että voisivat jos haluavat.

        No jyst jöö..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No kilo!

        Mahtuu vielä hyvin jääkaappipakastimen sisään..

        Ok :)



      • Harmaaritari kirjoitti:

        Mikään ei sitten kelpaa kun autetaan. Jos ei lähisokkarilla ole eikä muut kelpaa valita sinne äläkä meille. Tilaa tuolta, nyt saa kympin alennuksen eka tilaukseen ja näytti olevan jos jonkinlaista 1,5kg pussiakin:

        https://www.kauppahalli24.fi/tuotteet/pakasteet/kasvispakasteet.html#/cat/759

        Anni Hautalakin näyttää tuota käyttävän.

        Mä katsos puhunkin noin yleisesti isomman kaavan kautta. En siis mitenkään omahyväisen mustavalkoisesti..eli persusti.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä katsos puhunkin noin yleisesti isomman kaavan kautta. En siis mitenkään omahyväisen mustavalkoisesti..eli persusti.

        Joo tosi yleisesti. Sitten kun me osoitetaan että isoja pusseja on saatavilla alkaa selitykset lähikaupasta, jonne sinnekään ei voi asiasta sanoa ja lähikauppias sitten olettaa kun aina ostat niitä pikkupusseja että niitä sitten haluatkin. Se sitten varmaan jossain omalla foorumillaan valittaa että miellään tilaisi isompia pusseja myyntiin mutta kun ei niitä kukaan osta, se wuppiskin aina vaan niitä pikkupusseja ja on niin pahapäinen eukko että nostaisi varmaan metakan jos ne vaihdettaisiin isompiin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo tosi yleisesti. Sitten kun me osoitetaan että isoja pusseja on saatavilla alkaa selitykset lähikaupasta, jonne sinnekään ei voi asiasta sanoa ja lähikauppias sitten olettaa kun aina ostat niitä pikkupusseja että niitä sitten haluatkin. Se sitten varmaan jossain omalla foorumillaan valittaa että miellään tilaisi isompia pusseja myyntiin mutta kun ei niitä kukaan osta, se wuppiskin aina vaan niitä pikkupusseja ja on niin pahapäinen eukko että nostaisi varmaan metakan jos ne vaihdettaisiin isompiin.

        Ootkohan vähän..🤯💨


    • Anonyymi

      Vittu ku on taas vaikeeta.

      -flowersreally-

      • Ööö eikö. Tai siis vitun helppoa, mutta kun vois olla kätevämpääkin..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ööö eikö. Tai siis vitun helppoa, mutta kun vois olla kätevämpääkin..

        Elä moisista pikkuasiosta jaksa.

        -flowersreally-


    • Anonyymi

      Ostan lidilistä herneitä koska ne siellä paljon halvempia.750g pussi maksaa 1,49 ja prismassa vaikka yli 2,5 euroo 750g herneitä. Käyn yleensä prismassa eikä siellä ole kilon pusseja vihanneksia vaan 200-400g pusseja. Porkkanaa ostan pari kilon pusseissa ja keitän itse niin tulee halvemmaksi kun pakasteet.

    • Anonyymi

      Erikoistilaus henkilöltä Wwuwuw, toimittakaa mahdollisimman nopeasti tässä listassa kuvaillut tuotteet hänelle, ilmoittakaa myös tuottajille välittömästi jotta ei tule meille santioita esim. farmien ja tuotannon lopettamista, hänelle ja HETI.

      • Opiksi☝️


    • Anonyymi

      Miksi syrjit pieniä pusseja?

      Se on kuule oikeasti niin, että pieneen pussiin johon laitetaan 200 g keittojuureksia kuluu pienesti muovia. Jos pussiin laitetaan 400g keittojuureksia siihen menee tuplasti enemmän muovia.

      Ostan itse jotain wok-vihanneksia tms. 400 g pusseissa, koska niistä ei ole pienempiä versioita. Koska käytän niitä lisukkeena joihinkin ruokiin, yksi pussi kestää tavattoman kauan. Usein niin kauan, että pakastinta sulattaessa huomaan vihannesten vanhentuneen - ja näin menee tosiaan hukkaan muovi sekä vihannekset.

      • No se taas johtunee evoluutiosta.. 😮

        No can do....jne.


    • Anonyymi

      Keittojuureksetset sitten jo hypätään pukeutumistyyleihin jotta varpaat vilkkuuu, ja erilaisiin karvojen ajamislaitteisiin, ei voi sanoa että on muuta kuin epämukavaa höpötystä.

      Tämä kappale: zztop: sharp dressed man, kuvailisiminua mutta nuo konetuliaseet ja pistoolit puuttuvat videostqa ja ihmisten ampumiset, muuten hyvän laatuista pukutyyliä: https://www.youtube.com/watch?v=7wRHBLwpASw

    • Anonyymi

      Sharp Dressed Man With a Machine Gun :D

    • Anonyymi

      Eikö niitä saa erikokoisissa pusseissa? Kyllä niitä joskus sai. Vai onko kaikki isot pussit nykyään vain vokkivihanneksia?
      Anyway.. En jaksanut tuohon pitkään tekstiin laittaa, mutta ruokahävikki on pahempi asia luonnolle kuin se jos on just sopivasti mitä tarvitsee muoviin pakattuna.

      Tiedän, että kuulostaa hullulle, mutta kun henkilö joka ei ehdi kuluttumaan niitä tuoreita kasviksia yms. ajoissa kun on niin paljon aina heittää ne menemään niin tästä ruokahävikki määrästä vapautuu ihan hirveästi haitallisia kaasuja ihmaan.
      Tottakai tutkimuksissa varmaan riippuu paljon maasta ja paikasta, että miten kierrätetään tai kompostoidaan roskat.

      Jokaisen kai pitäisi jaksaa vain itse ostaa kaikki tuoreet juurekset, pilkkoa ne ja pakastaa uudelleen käytettävään pakastepusseihin/rasioihin.. Mutta ollaan rehellisiä, kuinka moni viitsi tehdä näin? Ja sama systeemi ei toimi noille hedelmille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe