Sosiaaliset lainalaisuudet...

Jotenkin kun taas katsellut näitä palstan kirjoituksia, tulee mieleen, että taitaa aikamonella olla aika vääristynyt kuva sosiaalisista lainalaisuuksista?

Se miten muut ihmiset suhtautuu siis tietyllä käyttäytyvään ihmiseen....

Mistä kummasta voi tulla joillekin mielikuva, että joku mukavasti ja miellyttävästi muihin ihmisiin suhtautuva saisi jotenkin huonoa kohtelua tai ei olisi jossain yhteisössä jotenkin pidetty ihminen? Tai vaikka toisen ihmisen mielestä....

Ja mistä kummasta saadaan mielikuva, että agressiivisesti ja häiriköimällä saisi hyväksyntää ja mukavaa huomiota yhteisössä ja ihan yksittäisiltäkin ihmisiltä?

Sitten vielä sellainenkin kummallisuus löytyy, että tälläisiä harhaisuuksia jotenkin normalisoidaan ja selitellään mitä ihmeellisemmin konstein... Ilman, että niille itse tekisi jotain... No varmaan pisteenä koko kakulle löytyy tyyppi, joka selittää vastaavia jollain biologiasyillä. Ihan kuin oikeasti maailmassa nämä tuhansia vuosia olleet lainalaisuudet johonkin muuttuisivat, kun niitä vastaan jankuttaa suomi24 sinkut-palstalla.

Kyllä ihminen saa muilta ihmisiltä juurikin sellaista palautetta minkä ansaitsee summana... Ja toisaalta ei kenenkään mitä tahaansa tarvitse sietää toiselta...

Kyllä jos kokee samanlaista ristiriitaisuutta kuin palstalla monella on, kannattaa tosiaan hakea apua.

57

52

1Äänestä

Vastaukset 57

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä ihminen saa muilta ihmisiltä juurikin sellaista palautetta minkä ansaitsee summana...

Miksi sitten valitat jos sua palstalla arvostellaan?

• Valitan? Mitäs mä valitan?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Valitan? Mitäs mä valitan?

Kaikkihan sen näkee, että jos on Pissukkaa arvostelee, alkaa heti hirveä tätisetäraivo.

• Mjaa-a

Mä saan aina palautetta laidasta laitaan teen sitten mitä tahansa.

Mitä tämä taas sitten merkkaa?

(hirn)

• Ehkä seilaatkin laidasta laitaan. :oD

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tärkein sosiaalinen lainalaisuus on se että naisiin tutustutaan silloin kun juodaan viinaa yökerhossa tai bileissä.

Sosiaalinen lainalaisuus on se että suhteet eivät ala harrastuksista tai arkielämässä vaan silloin kun juodaan viinaa.

t. viinamies

• Anonyymi

Älä nyt taas niitä suhteita siellä jankkaa. Keskityt vaan olennaiseen.

• Anonyymi

"Mistä kummasta voi tulla joillekin mielikuva, että joku mukavasti ja miellyttävästi muihin ihmisiin suhtautuva saisi jotenkin huonoa kohtelua tai ei olisi jossain yhteisössä jotenkin pidetty ihminen?"

"Ja mistä kummasta saadaan mielikuva, että agressiivisesti ja häiriköimällä saisi hyväksyntää ja mukavaa huomiota yhteisössä ja ihan yksittäisiltäkin ihmisiltä?"

Nuo ovat pikemminkin sosiaalisia laittomuuksia. Ei missään nimessä lainalaisuuksia.

• Kummaa nähdä tosiaan asiat noin...

Ja laitonta? No monesti toisia ihmisiä kohtaan tietynlainen agressiivisuus ja häiriköinti on laitonta. Lisäksi itseä kohtaan vastuutonta... viimekädessä.

• Anonyymi

Mutta hauskaa arkielämän komiikkaa ja palstaviihdettä saa vasta sitten, kun kyseenalaistaa, ja mieluiten itsensä kohdalla.

• Itseäänpä juuri ksnnattaa kyseenalaistaa, jos voi.

• Anonyymi

Paitsi että todellisuudessa asiat menevät monesti juurikin päinvastoin. Hyvä käytöksinen saa tuta huonoa käytöstä, kun taas huonosti käyttäytyvää taputellaan päähän.

• Höpöhöpö..

• Kumpaako itse olet kokeillut?

• Anonyymi

suomi on rakennettu juuri TÄLLAISEKSI, että kaikki hassulit ja mutteripäät saavat riehua täällä ja kilttejä ihmisiä potkitaan suoraan otsaan.

se on tarkoituksella rakennettu sellaiseksi, jos ei sitä ymmärrä, niin on pahasti asiat.

• Pitääkö antaa potkia päähän?

• Anonyymi

Jaapajaa, itse olen melkeinpä aina ollut mukava ja ystävällinen ihmisiä kohtaan, olematta kuitenkaan mikään perseennuolija tai aisuri, mutta koska ei ole tarpeeksi jännä sitä päätynyt pitkälti sivuutetuksi ja unohdetuksi.

• Onko siitä muittenkin mielipiteitä kuin sinun?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Onko siitä muittenkin mielipiteitä kuin sinun?

Jos tarkoitat onko muilta mielipiteitä tuosta mukavuudesta ja ystävällisyydestä, niin kyllä on lukuisilta ihmisiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tarkoitat onko muilta mielipiteitä tuosta mukavuudesta ja ystävällisyydestä, niin kyllä on lukuisilta ihmisiltä.

Sitäkin ja tuosta jännyyden puutteesta... joskus se toinen vaan ihmettelee, miksi et mene juttelemaan tai tee jotain spontaania tuttavuutta...

Disse ulospotkittuna...

• Anonyymi

Naiset pitävät yleensä niistä miehistä jotka ovat lievästi öykkäreitä. Mukava mies on vaan mukava ja siinä kaikki.

• Rupea sitten öykkäriksi, jos sillä saat tarvittavia tuloksia...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Rupea sitten öykkäriksi, jos sillä saat tarvittavia tuloksia...

Etkös sinä ole aika kova naistenmies tai ainakin naisten suosiossa? Mistähän se johtuu...

• Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinä ole aika kova naistenmies tai ainakin naisten suosiossa? Mistähän se johtuu...

Mistä niin päättelet? Palstalta?

• Anonyymi

Mikä on Öykkärin ja Hyökkärin ero`?

• Anonyymi

Kerrassaan huvittavaa miten jostain pakaste-vihanneksistakin keskustelu vimpautui jo partakoneisiin ja naistenkin lady-shave -juttuihin :D

• Anonyymi

Mukava ja miellyttävä voi olla olematta turhanpäiväinen lässyttäjä.

• Elä? Sherlock!

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Elä? Sherlock!

Lakkaa olemasta turhanpäiväinen lässyttäjä.

• Anonyymi kirjoitti:

Lakkaa olemasta turhanpäiväinen lässyttäjä.

Lakkaa itse olemasta anonyymi turhanhuutelija. Keksi sisältöä elämääs.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Lakkaa itse olemasta anonyymi turhanhuutelija. Keksi sisältöä elämääs.

Disse lue aloitusteksti uudelleen.
        Miksi taas valitat kun sua arvostellaan?
        Sun jutut on turhanpäiväistä lässytystä, et itsekään elä kopioimiesi juttujen mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Disse lue aloitusteksti uudelleen.
        Miksi taas valitat kun sua arvostellaan?
        Sun jutut on turhanpäiväistä lässytystä, et itsekään elä kopioimiesi juttujen mukaan.

Mitä olen valittanut taaskin?

Ja hyvin pitkälti olen itse tyytyväinen miten ihmiset mua kohtelee. Ei mistään ole valittamista. Ehkä projisoit nyt itseäsi tässä?

• Anonyymi

Mersu 600SEC näin, erikoinen näky oli tuollainen näin ompa isompi moottori sitten jooh tuollaisissa, musta oli vielä heh.

• Anonyymi

500SEC tuttuja juttuja mersuista mutta 600-juttu, sedan musta, kiinnitin huomion, jäi mieleenkin.

• Tjoo, siinähän se asiantuntija taas. Etkö itse huomaa miten kaavamaisesti teet näitä "parempien" ihmisten avauksia? Ei ole nimittäin likikään eka kerta kun sulla on taas ollut pähkäilyssä muiden palstalaisten huonommat mielipiteet.

"Jotenkin kun taas katsellut näitä palstan kirjoituksia, tulee mieleen, että taitaa aikamonella olla aika vääristynyt kuva sosiaalisista lainalaisuuksista?

Se miten muut ihmiset suhtautuu siis tietyllä käyttäytyvään ihmiseen....

Mistä kummasta voi tulla joillekin mielikuva, että joku mukavasti ja miellyttävästi muihin ihmisiin suhtautuva saisi jotenkin huonoa kohtelua tai ei olisi jossain yhteisössä jotenkin pidetty ihminen? Tai vaikka toisen ihmisen mielestä...."

Sinäkin varmaan itse itsesi koet tuollaiseksi miellyttävästi käyttäytyväksi? vaikka oikeastihan pyrit lyttäämään toisia niin kuin tässäkin avauksessa ja se sun miellyttävästi käyttäytyvä usein on mielistelevästi käyttäytyvä, täällä palstalla ainakin toistuvasti mielistelet palstan naisia ja samaan aikaan mollaat "ätmejä", ne kun ei tiedä mistään mitään ja tämän käsityksesi tueksi sitten väännät tällaisia avauksia joissa pyrit osoittamaan oman paremmuutesi ja joita tiedät palstakamunaisten komppaavan. Pitäisi kuitenkin muistaa että tämä on vapaa foorumi jossa itsekukin saa olla ihan mitä mieltä itse haluaa, jokainen mielipide on ihan yhtä oikeutettu, muiden ei vain ole pakko olla samaa mieltä ja tottakai sitten voidaan muiden toimesta tuomita jos ihan törkeäksi menee.

• Niin. Ei minun täältä tarvitse kavereita ja ystäviä hakea. Voin hyvin ollakin vittumainen. Ja kommentoinnillasi sinäkin todistat itse väitteen todeksi. Enkös minä aloituksessa niin sanokin? Käytöksellä on merkitystä.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Niin. Ei minun täältä tarvitse kavereita ja ystäviä hakea. Voin hyvin ollakin vittumainen. Ja kommentoinnillasi sinäkin todistat itse väitteen todeksi. Enkös minä aloituksessa niin sanokin? Käytöksellä on merkitystä.

Oot kuitenkin yrittänyt saada naiskavereita palstalta, ei onnannut, nyt hyvä sanoa ei tarvitse saada kavereita palstalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Oot kuitenkin yrittänyt saada naiskavereita palstalta, ei onnannut, nyt hyvä sanoa ei tarvitse saada kavereita palstalta.

Aha... no onhan täällä kamuja...mutta en mä niitä ole varta vasten etsinyt täältä.

• Anonyymi

Disse, niin tuon kappaleen nimi on: Annihilate 'Em #1

• Anonyymi

*Huono päivä tänään?

*Bänät? Lilliputit loppu?

• Maanantai on aina huono päivä! -Karvinen-

Kaikkea saa ains lisää, vaikka lilliputteja...

• No, ... sen olen huomannut, että tällä palstalla jotkut yrittävät antaa sellaisia "neuvoja",
      jotka pitää jättää täysin omaan arvoonsa. Muutama todellisuudesta vieraantunut yrittää väkisin pakkosyöttää sellaista ajatusta, että "ryyppääminen on tie onneen".
      No, jokainen täysijärkinen tietää, että OIKEASTI ryyppääminen on tie putkaan tai tie yksinäisyyteen.

• Se on sitä syyn vierittämistä johonkin muuhun, kuin itseensä. Samaa kategoriaa kuin jännämiesjutut ja jokin biologialla perustelu.

• Anonyymi

Poliisin tie vie ains iltaisin putkaan, totta turiset.

• Anonyymi

En ole vielä katsonut jotain ss-sarjan uutta jaksoa.... näyttelijänainen: Christina Braitwhite.. aika ihastuttava ja pelottava taidoillaan, mutta, niin kuten oikeassa elämässäkin, eivät tytöt yleensä yritä loukata poikia vaan toisiaan mieluummin.

• Anonyymi

Niin itse saatan olla kova neuvottelija asioissa on sellaiset koulutukset DISSE: MIKSI ISÄSI AINA PISSI HOUSUUSI?

Tuonkin tyyppisiä juttuja finanssineuvotteluissa voinj heittää.... mutta erittäin hyvä juttu, ja ruokaidea: purkissa olevia persikan puolikkaita sokerivedessä.

..mitä se saastanen kapu siellä taas vinkuu?

• Anonyymi

Tuolla tavoin niin kun ihmiset tietävät henkilöstökin armeijasta että ovat samalla puolella, niin voi vähän korottaa ääntäkin sitten, mutta aika komeita nämä puolustusvoimien naisupseeritkin ja niillä ne erilaiset kelvetkin autoissq sitten.

Aika seksikkäitä kuin Supergirl :D

• "Kyllä ihminen saa muilta ihmisiltä juurikin sellaista palautetta minkä ansaitsee"
      En nyt suoraan ole eri mieltä mutta kokemus on opettanut ettei se aina ihan näin mene. Esimerkiksi jos seison Helsingin tuomiokirkon portailla ja totean ohikulkevalle naiselle "anteeksi, mitähän muuta katseltavaa tämä kaupunki tarjoaa turistille?" Jos naisella ei ole kiire hän uhraa minulle minuutin ja olen ainakin Linnanmäkeä ja korkeasaarta viisaampi.

Jos taas saman kysymyksen esitän illalla baarissa niin voi olla että tulee taas pieni turisti-info mutta kokemuksesta tiedän että vastaus voi olla myös hyvinkin tylyttävä ja loukkaava, jopa agressiivinen. Jos kysytään ansaitsinko tuon niin nainen varmaan sanoisi että ansaitsin koska en ole hänen tyyppiään. Itse taas pitäisin tuota epäreiluna koska turistikohteet jäi kuulematta. Saman lauseen voi tulkita eri tavoin.
      Toki, ainaki teoriassa, jos naisella olisi huono miesmaku niin väärinkäsityksen vuoksi illalla tanssittaisiin hitaita kielet toistemme kurkussa ja aamulla herätessä naisen vierestä en olisi turistikohteista yhtään viisaampi.

Työelämässä taas on tullut vastaan useitakin tylyjä ja räyhääviä ihmisiä joista on pidetty. Nämä ovat usein nostaneet epäkohtia esiin ja vieneet miitä eteenpäin. Vaikka neuvottelutaktisesti tämä ei aina olisi se fiksuin tapa niin ainakin se antaa kuvan että asiat etenevät ja niitä pidetään pinnalla.

• Olen kysynyt Itäkeskuksessa naiselta, miten voi ladata Hsl;n lipun kännykkään ja hän ei ollut minua kuulevinaan, eräs vartijaksi luulemani mies kyllä auttoi...nainen varmaan ei halunnut pysähtyä puhumaan kenenkään vieraan miehen kanssa, eikä siinä oikeastaan ollut mitään tylyä, vaan tätänykyä se on viisasta. Sain lipun muuten ladattua..

Joo, joillain on todella tökerö tapa osoittaa kaikkea, mutta ensinäkemältä monikaan ei tulisi heidän kanssa juttuun... Se on yleensä pakon ja pitkän ajan sanelemaa...

• Disse kirjoitti:

Olen kysynyt Itäkeskuksessa naiselta, miten voi ladata Hsl;n lipun kännykkään ja hän ei ollut minua kuulevinaan, eräs vartijaksi luulemani mies kyllä auttoi...nainen varmaan ei halunnut pysähtyä puhumaan kenenkään vieraan miehen kanssa, eikä siinä oikeastaan ollut mitään tylyä, vaan tätänykyä se on viisasta. Sain lipun muuten ladattua..

Joo, joillain on todella tökerö tapa osoittaa kaikkea, mutta ensinäkemältä monikaan ei tulisi heidän kanssa juttuun... Se on yleensä pakon ja pitkän ajan sanelemaa...

Jep, minunkin kokemus on jo pidemmän ajan takaa. Nykyään ehkä tuollaisen kysymyksen ottaisin itsekkin iskuyrityksenä kun kaikki tietämisen arvoinen on puhelimessa. Tavallaan harmi kun se vähentää keskustelun mahdollisuuta.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Olen kysynyt Itäkeskuksessa naiselta, miten voi ladata Hsl;n lipun kännykkään ja hän ei ollut minua kuulevinaan, eräs vartijaksi luulemani mies kyllä auttoi...nainen varmaan ei halunnut pysähtyä puhumaan kenenkään vieraan miehen kanssa, eikä siinä oikeastaan ollut mitään tylyä, vaan tätänykyä se on viisasta. Sain lipun muuten ladattua..

Satunnaisilta ohikulkijoilta kysely voi kaikua paristakin syystä kuuroille korville.

Yksi suurin syy on havaintojeni perusteella se, että valtaosa kulkee jonkin sortin luurit syvällä päähän upotettuina. Eivät siis tosiaan kuule muuta kuin napeissaan pauhaavaa metakkaa. Vaatisi hihasta nykimistä saada huomio, ja se taas tässä maassa olisi melkoisen aggressiivinen tapa lähestyä vierasta. Pitäähän kuitenkin säilyttää metrin välit ilman koronaakin...

Toinen syy on kaiken maailman kaupparatsut. Pysäyttelevät näennäisen viattomasti ohikulkijoita, muka jotain kysyäkseen, ja jos saavat jonkun huijattua juttusille niin alkaa raivokas myyntipuhe. Monet feissarit ovat nykyään "siviiliasussa" ilman liivejä ja kansioita, joten naiivi kulkija luulee kysyjän olevan esim. eksyksissä. Sitten huomaakin olevansa jumissa kuuntelemassa jaaritusta merilevän suojelusta ja Kuinka Sinä Voit Auttaa Vain Satasella Päivässä.

• Anonyymi

Minulla on omituinen tunne: tuntuu että nuoret naiset jotenkin tietävät että olisin heille hyvä kumppani ja rehellinen :D

• Anonyymi

Mikä on tätisetäraivo?

• Anonyymi

...ja joittenkin sosiaalinen elämä on sitten Suomi24 sinkut-palsta....

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 155
      1611
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      72
      1156
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      868
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      85
      707
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      537
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      45
      507
    7. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      73
      461
    8. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      31
      434
    9. Poistetut keskustelut

Käsittelvät usein miesten asioita ja miehenä olemista. Kuten viimeksi poiston kohteeksi joutunut, Miesten tulee alkaa
      Sinkut
      132
      417
    10. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      36
      413
    Aihe