Olen ihmetellyt, mikä tarkoitus on kaikenlaisten tuotteiden ylenpalttisella mainostuksella. En minä ainakaan osta juuri mitään mainonnan perusteella. Ostan tuotteita, joita oikeasti tarvitsen - mainokset eivät liity asiaan mitenkään. Jotenkin tuntuu siltä, että mainontaa tehdään, jotta mainostajilla olisi työpaikka.
Mainonnan tarkoitus?
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Älähän ihmettele. Sillä mainonnan tarkoitus on juurikin myynninedistäminen, eli tavoitteena on yksinkertaisesti myydä tuotetta/palvelua joko heti tai myöhemmin. Mainoksilla tiedotetaan tavaroista, palveluista, aatteista ja ihmisistä.
Mainonta on osa markkinointiviestintää, tunnistettavan lähettäjän maksamaa, tavoitteellista tiedottamista. Kuinka hyvin mainoskampanja on "purrut", siitä tehdään markkinointitutkimuksia, laskelmia, käyriä ja käppyröitä.
Mainontaa ei tehdä mainostajien työpaikkojen vuoksi. Ei totisesti tehdä. Mainostamiseen käytetyt rahat maksetaan aina tuotteessa. Kannattamatonta mainontaa ei kannata tehdä :)! - Anonyymi
Mainoksia tulee paljon. Ei ehdi niitä katsoa.
Aikoinaan 60-luvulla telkkarissa näkyi mainoksia kohtuullisen vähän. Silloin mainokset jäivät mieleen. Nykyajan mainontaa on niin paljon, että siitä ei jää mieleen juuri mitään.
"Kuka tuohon menee?" voidaan aina kysyä niin mainonnasta kuin verkkohuijauksistakin, mutta ikävät numerot kertovat, että niihin mennään.
Eivät huijarit/mainostajat typeriä ole, tottakai he tilastoivat ja keräävät dataa siitä, mikä uppoaa ja mikä ei.
Lähes kaikki kuluttajat katsovat, ettei mainonta heihin vaikuta. Kyllä se vaikuttaa. ; )- Anonyymi
Moniin vaikuttaa, mutta ei kaikkiin .
- Anonyymi
Minä mietin kun on niin kauan aikaa noiden kkk-ihmisten kanssa, mitä ovat nimeltä NightHawk-jutteleit jotka tuhoavsat jälkiä jättämättä, dragonin määräyksestä.
- Anonyymi
Mainonnan tarkoitus onkin se että se on taustalla jota et tietoisesti huomaa, mutta kuitenkin se on takana.
Vaikka et osta kyseistä, mutta toista kyseiseltä valmistajalta.
Eli piilo mainonta, parasta.
Tutkittu juttu.- Anonyymi
Jonkun verran totta.
- Anonyymi
Vaikeampaa varmaan nykyisin, kun ihmiset vähempi kattelee telkkuu ja lukee lehtii. Toisaalta kohdistetumpaa netissä. Eikö nää brändit oo jo vähän mennyttä aikaa. Ostetaan nimettömiä halpismerkkisiä ruokia, halpisrättejä, tilaillaan Kiinasälää.
AdBlock
Mun mielestä se että ei ole varaa tai halua maksaa jostain tuotteesta pyydettyä hintaa, ja sitten hommataan tilalle 'vastaava' toiselta puolelta maapalloa, on aika traagista. Mutta tämä on vain osakuva kokonaisuudesta.
Lähtökohtaisesti voidaan olettaa että kaikilla maailman ihmisillä on perustavanlaatuinen halu parantaa elinolosuhteitaan. Tämä johtaa siihen johtopäätökseen, että olemme kadottaneet sanan parantaa merkityksen sisäisestä arvojärjestelmästämme.
(hihitystä)Funeau kirjoitti:
AdBlock
Mun mielestä se että ei ole varaa tai halua maksaa jostain tuotteesta pyydettyä hintaa, ja sitten hommataan tilalle 'vastaava' toiselta puolelta maapalloa, on aika traagista. Mutta tämä on vain osakuva kokonaisuudesta.
Lähtökohtaisesti voidaan olettaa että kaikilla maailman ihmisillä on perustavanlaatuinen halu parantaa elinolosuhteitaan. Tämä johtaa siihen johtopäätökseen, että olemme kadottaneet sanan parantaa merkityksen sisäisestä arvojärjestelmästämme.
(hihitystä)Kuivat jutut
Mulla on aamuisin kuivat silmät. Tämä on tuskallista myöntää. Pidän silmistäni, ja haluaisin että ne toimisivat heti aamusta.
Tehdään niin että suljen tuosta tuon Blockin (mainosblokki), ja jatkan tarinaani kuivista silmistä, joita hierotaan jokaisella röpsäytyksellä kuin rantahiekalla.
Kohta minulla on edessäni silmätippamainos, mutta koska en ole käyttänyt kyseistä merkkiä, niin en osta sitä, vaan sitä mitä olen ostanut ennenkin. Sitä kalliimpaa.
(reps)Funeau kirjoitti:
Kuivat jutut
Mulla on aamuisin kuivat silmät. Tämä on tuskallista myöntää. Pidän silmistäni, ja haluaisin että ne toimisivat heti aamusta.
Tehdään niin että suljen tuosta tuon Blockin (mainosblokki), ja jatkan tarinaani kuivista silmistä, joita hierotaan jokaisella röpsäytyksellä kuin rantahiekalla.
Kohta minulla on edessäni silmätippamainos, mutta koska en ole käyttänyt kyseistä merkkiä, niin en osta sitä, vaan sitä mitä olen ostanut ennenkin. Sitä kalliimpaa.
(reps)Tuo röpsäys on varmaan räpsäys.
(hihitystä)Funeau kirjoitti:
Kuivat jutut
Mulla on aamuisin kuivat silmät. Tämä on tuskallista myöntää. Pidän silmistäni, ja haluaisin että ne toimisivat heti aamusta.
Tehdään niin että suljen tuosta tuon Blockin (mainosblokki), ja jatkan tarinaani kuivista silmistä, joita hierotaan jokaisella röpsäytyksellä kuin rantahiekalla.
Kohta minulla on edessäni silmätippamainos, mutta koska en ole käyttänyt kyseistä merkkiä, niin en osta sitä, vaan sitä mitä olen ostanut ennenkin. Sitä kalliimpaa.
(reps)Vaikea osuus
Entä jos käy niin, että tilattuani silmätipat huomaan jotain oleellista tapahtuneen?
Tuntuu, että laatu on heikentynyt.
Käyn sisäistä keskustelua limieni tilasta; voi hyvinkin olla niin että silmätippatuote on pysynyt ennallaan, mutta minä en. Saatan olla enemmän rikki kuin ennen. Toisaalta voi olla niin, että kaikkien talouden lakien mukaan silmätippatuotetta on muutettu huonompaan (halvempaan) suuntaan taloudellisten realiteettien vaikutuksesta.
Jokin komponentti on saatettu vaihtaa halvempaan. Jokin tuotteen tekninen valmistusyksityiskohta on saatettu ulkoistaa.
Järkyttävää.
(naurua)Funeau kirjoitti:
Vaikea osuus
Entä jos käy niin, että tilattuani silmätipat huomaan jotain oleellista tapahtuneen?
Tuntuu, että laatu on heikentynyt.
Käyn sisäistä keskustelua limieni tilasta; voi hyvinkin olla niin että silmätippatuote on pysynyt ennallaan, mutta minä en. Saatan olla enemmän rikki kuin ennen. Toisaalta voi olla niin, että kaikkien talouden lakien mukaan silmätippatuotetta on muutettu huonompaan (halvempaan) suuntaan taloudellisten realiteettien vaikutuksesta.
Jokin komponentti on saatettu vaihtaa halvempaan. Jokin tuotteen tekninen valmistusyksityiskohta on saatettu ulkoistaa.
Järkyttävää.
(naurua)Huono tsägä
On niin, että mä pidän hyvistä mainoksista. Tämä on vähän kummallinen juttu myöntää.
Yhtä kummallista on myöntää, että hyviä mainoksia näkee siellä missä ei yksikään mainostaja tai mainostoimisto ole käynyt sohlaamassa.
(reps)Funeau kirjoitti:
Huono tsägä
On niin, että mä pidän hyvistä mainoksista. Tämä on vähän kummallinen juttu myöntää.
Yhtä kummallista on myöntää, että hyviä mainoksia näkee siellä missä ei yksikään mainostaja tai mainostoimisto ole käynyt sohlaamassa.
(reps)Mainonta yhteiskunnallisena vaikuttajana
Esimerkkiä ei tarvitse kaukaa hakea, sillä suuret jättiläiset Yhdysvalloissa ovat ottaneet selvän kannan meneillään olevaan kuohuntaan.
Asiakaskunta kuohuu.
(hirn)
- Anonyymi
Pitää masinostaa tuotteita koska muuten ihmiset eivät tiedä että sellaisia on ollenkaan olemassakin, mainosten avulla tajuavat että minäpä tarvitsekin tuollaisenkin vempulan.
- Anonyymi
Tuotteiden olemassaolo tiedetään ilman mainoksiakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotteiden olemassaolo tiedetään ilman mainoksiakin.
Juu, tiedot kulkevat ilman mainoksiakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tiedot kulkevat ilman mainoksiakin.
En saisi mitään muuta kautta tietää, että siellä ja siellä kaupassa on nyt sellainen ja sellainen tarjous, ellei tulisi mainoksia kotiin. Enkä näin osaisi lähteä ostamaan tuotetta, jos en normaalisti kyseisessä kaupassa käy. Kyllä mainontaa tarvitaan, etenkin jos etsii hyviä tarjouksia.
Veikkaan, että joihinkin se mainonta vaan kolahtaa, koska sitä tehdään.
Itseä ihmetyttää myös vaikka jossain tv-shopissa olevat jenkkimainokset. Tuotetta kehutaan ja siitä jankutetaan vaikka mitä puoli tuntia, eikä siinä vielä kaikki, kun tilaat sellaisen nyt, saat sitä ja tätä sekä tuon vielä mukaan.
Mutta hyvää tuotettahan ei tarvitse mainostaa...Disse: "Mutta hyvää tuotettahan ei tarvitse mainostaa..."
Väärin minusta - hyvää tuotetta tarvitsee mainostaa. Olen suorittanut kauppatieteissä perus- ja aineopinnot Markkinoinin ja johtamisen kokonaisuudessa. Sieltä on jäänyt mieleen 4 kovaa P:tä - Price, Product, Promotion, Place - suomeksi hinta, tuote, viestintä ja saatavuus. Yhteensä niistä käytetään nimeä markkinointimix, sillä ne tukevat toisiaan. Hinnalla voidaan myydä. Tuoteen ominaisuudet kumminkin pitää tuoda esiin, jotta voidetaan kilpailevat tuotteet. Siihen tarvitaan monesti mainontaa. Lisäksi viestinnällä tulee edistää (promote) tuotteen tunnettavuutta. Saatavuuskin pitää olla kohtallaan, mutta joissain tapauksessa voidaan tehdä sellaista, että kyseessä on yleellisyystuote, jota ei saakaan kaikkialta - näin siitä tehdään hienompi kilpailijoihin nähden ja arvokkaampi.FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Disse: "Mutta hyvää tuotettahan ei tarvitse mainostaa..."
Väärin minusta - hyvää tuotetta tarvitsee mainostaa. Olen suorittanut kauppatieteissä perus- ja aineopinnot Markkinoinin ja johtamisen kokonaisuudessa. Sieltä on jäänyt mieleen 4 kovaa P:tä - Price, Product, Promotion, Place - suomeksi hinta, tuote, viestintä ja saatavuus. Yhteensä niistä käytetään nimeä markkinointimix, sillä ne tukevat toisiaan. Hinnalla voidaan myydä. Tuoteen ominaisuudet kumminkin pitää tuoda esiin, jotta voidetaan kilpailevat tuotteet. Siihen tarvitaan monesti mainontaa. Lisäksi viestinnällä tulee edistää (promote) tuotteen tunnettavuutta. Saatavuuskin pitää olla kohtallaan, mutta joissain tapauksessa voidaan tehdä sellaista, että kyseessä on yleellisyystuote, jota ei saakaan kaikkialta - näin siitä tehdään hienompi kilpailijoihin nähden ja arvokkaampi.Tuote ja sen laatumominaisuudet ovat tärkeä markkinointikeino, mutta niin on myös neljä muuta P:tä. Tuotteella myydään, mutta myös hinnalla, markkinointiviestinnällä ja jakelukanavien kautta.
"Markkinointimix koostuu neljästä eri alueesta:
tuotteesta (product)
hinnasta (price)
jakelusta (place)
viestinnästä (promotion)
Markkinointimix soveltuu parhaiten juuri kulutustuotteiden markkinointiin. Malli edustaa myyjän näkökulmaa ja niitä työkaluja, joilla myyjä voi vaikuttaa ostajiin. Juuri tämän vuoksi malli onkin saanut kritiikkiä. 2000-luvulla kuluttajan rooli on entistä korostuneempi, eikä siksi ajatus kuluttajasta ainoastaan vastaanottavana osapuolena enää toimi."
https://fi.wikipedia.org/wiki/MarkkinointimixFAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Tuote ja sen laatumominaisuudet ovat tärkeä markkinointikeino, mutta niin on myös neljä muuta P:tä. Tuotteella myydään, mutta myös hinnalla, markkinointiviestinnällä ja jakelukanavien kautta.
"Markkinointimix koostuu neljästä eri alueesta:
tuotteesta (product)
hinnasta (price)
jakelusta (place)
viestinnästä (promotion)
Markkinointimix soveltuu parhaiten juuri kulutustuotteiden markkinointiin. Malli edustaa myyjän näkökulmaa ja niitä työkaluja, joilla myyjä voi vaikuttaa ostajiin. Juuri tämän vuoksi malli onkin saanut kritiikkiä. 2000-luvulla kuluttajan rooli on entistä korostuneempi, eikä siksi ajatus kuluttajasta ainoastaan vastaanottavana osapuolena enää toimi."
https://fi.wikipedia.org/wiki/MarkkinointimixNo varmaan nuokin totta, mutta jos hinta vastaa tuotetta kuluttajan ja valmistajan puolrlta, sekä tunnettuvuus on jo ok, toimii systeemi jo ilman markkinointia. Tosin ei taida kukaan nykyään jättää mainostamisen mahdollisuutta käyttämättä.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No varmaan nuokin totta, mutta jos hinta vastaa tuotetta kuluttajan ja valmistajan puolrlta, sekä tunnettuvuus on jo ok, toimii systeemi jo ilman markkinointia. Tosin ei taida kukaan nykyään jättää mainostamisen mahdollisuutta käyttämättä.
Mainostamisen mahdollisuus? Mainostaminen aiheuttaa lisäkustannuksia.
Anonyymi kirjoitti:
Mainostamisen mahdollisuus? Mainostaminen aiheuttaa lisäkustannuksia.
No jos on hyvä tuote, hyvä palaute, niin silloinhan voi maksaa lisätunnettavuudesta.
Huonoa tuotetta ei kannata mainostaa, vaan keskittää pääoma parantamaan sitä.
Mahdollisuus mainostaa kuullostaa terveelle.... jos pitäisi mainostaa, se kuullostaakin teennäiselle.
- Anonyymi
Olen lujatahtoinen varsinaissuomalainen. Minuun eivät mainokset vaikuta millään lailla. Siis en ole sellainen, jonkalainen mainostajat toivoisivat minun olevan.
Terveisin: Puolireuho- Anonyymi
Juu - mainostajat toivovat, että ihmiset ostaisivat sellaista, mitä ei oikeasti tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu - mainostajat toivovat, että ihmiset ostaisivat sellaista, mitä ei oikeasti tarvitse.
Useimmat tietävät, mitä tarvitsevat.
Minä muistan 60-luvun telkkarimainokset paljon paremmin kuin nykyajan mainokset.
Muistan, kun 60-luvulla telkkarimainoksessa laulettiin: Coca cola on herkullisin, suurpullo on edullisin, yhden lasin kun sitä saa, toisen lasillisen vielä haluaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 241729
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha201644Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.591482Minun oma kaivattuni
Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka701478Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?561370Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.891344Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024
Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne171332Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se181186Tervehdys!
Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot651140Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351124