Haluaisin laihtua,olen kuullut että jos jättää karkit ja roskaruoan pois niin laihtuu mutta kuinka nopeasti?
Voitte myös kertoa vinkkejä laihduttamiseen
Miten teini voisi laihtua?
13
317
Vastaukset
Laihtuminen on suhteellisen hidasta. Rasvakudoksessa on suunilleen kaksi kertaa makeisten energiamäärä eli kun jätät 1/3 litran sokeroidun virvoitusjuoman juomatta niin et liho 16 grammaa.
Pikaruokamättö 1500 kcal vastaa noin 200 g läskiä.
Tuollainen kilo kuussa lähtee helposti välttämällä noita.- Anonyymi
Kyllä se ikävä kyllä niin on että karkki pois KOKONAAN muun roskaruuan syönti MELKEIN kokonaan pois muuten ei laihdu yhtään,ja tavallisessakaan ruuassa ei saa olla yhtäänkermaa,juustoa rasvaa.Maku ruokaan pitää saada vain maustamisella.
- Anonyymi
Liian sallivilla dieteillä EI LAIHDU se on nähty monet kerrat.
Anonyymi kirjoitti:
Liian sallivilla dieteillä EI LAIHDU se on nähty monet kerrat.
Liian tiukoilla dieetillä ei jakseta olla tarpeeksi pitkään.
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Tämä pitäisi aina muistaa ja keho saattaa mennä muutenkin liian tyhjäksi jos ollaan liian pitkäään tiukalla dieetillä.
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Jos dietti on suunniteltu ravitsemuksellisesti oikein 1500 kalorin dietillä jaksaa oikein hyvin.Tämä dietti millä nyt olen on aivan kuin puhdistuskuuri,parempi olo kuin koskaan,eikä mitään nälkää koko aikana.Proteenit on ollut 110g
En ole nyt syönyt yhtään ainoaa karkkia yli viikkoon.Hyvä on pitää yksi vapaampi syöntipäivä kerran viikossa,niin jaksaa paremmin laihduttaa. - Anonyymi
Näin se pitää tehd,jos haluaa tulosta ainakin 10 päivää peräkkäin sitten yksi vapaampi syöntipäivä ja sama uudestaan.
Näin minäkin laihduin nyt 2 kiloa pihtimittauslukema pienentyi 5 mm ja vyötärönympärysmitta 2 cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se pitää tehd,jos haluaa tulosta ainakin 10 päivää peräkkäin sitten yksi vapaampi syöntipäivä ja sama uudestaan.
Näin minäkin laihduin nyt 2 kiloa pihtimittauslukema pienentyi 5 mm ja vyötärönympärysmitta 2 cmKun lukee näitä pihtimittauslukemien pienenemisiä, tulee väkisinkin mieleen, että onko jo menty negatiiville lukemille.
Vai onko käynyt kuten rahapelien pelaajille käy, että mainitaan kyllä voitot mutta tappioista ollaan hiljaa. Anonyymi kirjoitti:
Jos dietti on suunniteltu ravitsemuksellisesti oikein 1500 kalorin dietillä jaksaa oikein hyvin.Tämä dietti millä nyt olen on aivan kuin puhdistuskuuri,parempi olo kuin koskaan,eikä mitään nälkää koko aikana.Proteenit on ollut 110g
En ole nyt syönyt yhtään ainoaa karkkia yli viikkoon.Hyvä on pitää yksi vapaampi syöntipäivä kerran viikossa,niin jaksaa paremmin laihduttaa.Joo. Itse en seuraa kovinkaan tarkkaan kaloripitoisuuksia mutta kun laihdun noin kilon kuukaudessa niin vajausta on 7000/30 eli 200 kcal. Tavoite on 1800 kcal per päivä eli enemmänkin saisi olla vajausta mutta tämäkin tahti kyllä riittää.
- Anonyymi
Syö säännöllisesti ja terveellistä ruokaa niin, ettei ole nälkä. Jätä sokeri tai sipsi napostelut pois tai valitse niille vain yksi päivä viikossa. Jos vain sää yms. antaa mahdollisuuden niin vähintään kerran päivässä käy ulkona kävelyllä tai pyöräilemässä. Jos et vielä esim. koulumatkoja kävele tai pyöräile niin nyt voisi aloittaa.
Tärkeintä on terveelliset tavat. Silloin pysyy terveenä ja sopivan painoisena. Laihtumista etsiessä usein unohtuu, että kyse on kokonaisuudesta ja hyvistä elintavoista jotka on sitten koko elämän ajan.
Ei kannata jäädä kiinni mihinkään kalorilaskentoihin tai tiukasti kieltää itseltään nautinnollisia ruokia kokonaan. Vaan muuttaa elämän niin, että ei hemmottele itseään niillä joka päivä vaan valitsee yhden päivän kun muina päivinä syö normaalisti ravitsevaa ruokaa. - Anonyymi
Riippuu siitä, onko sinulla ylipainoa, vai haluatko muuten vaan laihtua. En suosittele mitään laihdutuksia, jos olet todellisuudessa normaalipainoinen. Normaalipainoisen laihdutuksessa on riski käynnistää syömishäiriökäyttäytyminen. Ja se puolestaan voi pahimmillaan sotkea koko sosiaalisen elämän sekä terveyden myös.
Olen katsonut muutamia dokkareita, joissa huonot hiilihydraatit on siivottu ruokavaliosta pois rankalla kädellä. Siis ei lisättyä sokeria missään muodossa. Kaikki pastakastikkeetkin on tehty itse, koska lähes kaikissa valmisruuissa on lisättyä sokeria. Valkoiset jauhot ovat toinen pahis. Ne muuttuvat melkein suoraan sokeriksi elimistössä. Näissä ohjelmissa ihmiset laihtuivat noin 6 kg ensimmäisen kuukauden aikana. Eli jos on todellista tarvetta laihtua, ja jos saa siivottua huonoa ruokavaliota paremmaksi, niin pelkästään sillä laihtuu. Ei tarvitse erillistä "laihdutuskuuria".
Toiset ovat saaneet apua pätkäpaasto-tyyppisistä ratkaisuista. Eli syömiseen käytetty sallittu vuorokautinen aika lyhennetään. Useimmat laihtuvat sitenkin. Esim. vuorokaudessa saa syödä 6 tunnin aikana, ja muu aika ollaan syömättä. Iltaisin ei syödä, vaan ilta ja yö paastotaan. En tiedä, onko sekään teinille paras ratkaisu. Teini-iässä aineenvaihdunta on vielä varsin vilkasta, ja jaksamista voi vaikeuttaa pitkät syömättömät ajat.
Pienilläkin valinnoilla laihtuu, jos on oikeasti tarvetta laihtua. Eli harkitsee joka kohdassa pariin kertaan, onko tämä tarpeen. Tarvitseeko kuuman kahvin tai kaakaon ja munkin, vai voiko sen munkin jättää väliin. Tarvitseeko iltapalaa (joka ilta). Voiko ottaa enemmän salaattia ja vähemmän pääruokaa. Ainakin kaikki sokeroidut limpparit ja vastaavat kannattaa jättää juomatta.
Itse jätin lisätyt sokerit syömättä muutama vuosi sitten. Ensimmäisen talven laihduin. Sitten elimistö tottui, ja paino on vakiintunut vähän korkeammalle tasolle kuin mitä se alimmillaan oli. Tosin painan vähemmän, mitä olen enimmillään painanut. Koetan välttää iltasyöntiä, mutta usein myöhäisten harrastusten ja liikkumisen vuoksi on pakko syödä jotain. Eli välttämättä mikään erikoisruokavaliokaan ei laihduta rajattomiin. Tai sitten ihminen oppii ruokavalionsa sallimissa rajoissa syömään enemmän energiaa. - Anonyymi
Laihdut, halusit tai et, kun jätät kaiken, siis aivan kaiken , joihin on lisätty sokeria missään muodossaan, kuten kookospähkinä-, sokerijuurikas-, sokeriruoko-, ym., siirappia, hunajaa.
Saat aivan tarpeeksi ja parempia hiilareita hedelmistä ja kasviksista.
Liikunnan lisäys tietenkin vauhdittaa läkien poistumista.
Reipas kävely on ilmaista ja todella terveellistä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt791965Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1151842Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236943021525Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2501429Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1881290Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451157- 2131099
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös3021008- 88986
Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm225968