Implantti ei luutunut

Anonyymi

Minulle ei tullut 3 maitohampaan jälkeen oikeita hampaita ja ne yritettiin korvata implanteilla.. Noista kaksi onnistui mutta yksi ei. Luussa oli tulehdus ja implantti oli irti luutumaton 4 kk jälkeen. Sen ikenen annetaan nyt parantua antibiootein ja takuuna uusi implantti joskus. Lääkärit oli ok.

Eipä puhuta juuri epäonnesta implanteissa. Noin 1...5 prosenttia epäonnistuu. Jos implantteja laitetaan 20000 vuodessa se on 200...1000 luutumattomuutta tms. Pitäisi kertoa. Yksi implantti maksaa 2500e.Ihan oma syy tulehdus mutta tässä menee vuosia ja kipuakin on. Ylimainostettua. Pitäisi kertoa mitä tehdään jollei onnistu. Kysykää.

Kysykää etukäteen riskeistä ja takuusta. Operaationi 3 implanttia maksaa melkein 8....10te kaikkineen. Tulen lentäen Hkiin ja töistä poissaoloineen ja yövyn hotellissa . Joku siltäkin olisi ollut helpompi. Vaikka olen synnyttänyt 6 lasta koen implantin laiton pahempana. Tosin nopeaa se on.

Mulla ei tullut mitään mustelmia kun pidin poskia jää pussien alla aluksi.

Kerropa joku muukin jolla ei luudu. Tsemppiä

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On sulla rahaa.

      • Anonyymi

        Lapsilisät on hyvät nykyään Kelasta näemmä


    • Anonyymi

      Itse olen antanut sen poistetun kohdan parantua rauhassa. Yleensä olen antanut hampaan kuopalle aikaa parantua noin 12 kk, joskus enemmänkin. Silloin on mahdollinen tulehduskin ehtinyt parantua.

      Vasta tuon ajan jälkeen olen hommannut implantit. Niitä on nyt kaksi ja hyvin ovat toimineet.

    • Anonyymi

      Niin, tämä on yksi asia, että implantti ei kiinnity luuhun.
      Toinen asia on vielä, että jo paikalleen luutunut implantti tulehduttaa luun, luu katoaa ja implantti irtoaa.
      Ei ole mitään täysin riskitöntä.

      • Anonyymi

        Apua olen menossa implantti laittoon alkaa pelottamaan jos ei luutumista tule.


    • Anonyymi

      Itsellänikin oli kaksi maitohammasta, jotka heiluivat varmaan yli 10 vuotta ja julkinen hammashoito suojeli niitä kuin Natura-aluetta. Viimein poistettiin yli 40-vuotiaana, helpotus. Hampaani ovat muutenkin niin huonossa kunnossa, etten investoisi parin poskihampaan tilalle implanttia. Ei tosin olisi varaakaan. Sitä paitsi maitohampaat ovat pienempiä kuin rautahampaat, joten eivät ne ole olleet normaalisti purennassa mukana. Eli todennäköisesti leukaluukin on heikompaa niiden kohdalla kuin muiden hampaiden kohdalla, mikä ei ainakaan edistä implanttien onnistumista.

      Voi niitä vanhoja hyviä aikoja, kun köyhälle oli vielä tarjolla vaihtoehtona proteesit. Nyt ne laittavat hampaitaan, joilla varaa on, muut saavat tyytyä ostamaan tehosekoittimia. Saa ne ruuat aina soseena syötyä, ja laadukkaan tehosekoittimen saa jo yksityisen hammaslääkäriaseman ensikäynnin hinnalla.

      • Anonyymi

        Jos kahden hampaan menetys sai sinut siirtymään soseruokaan niin ymmärrätkö nyt, miksi maitohampaita suojeltiin kuin Natura-aluetta? VaihtoehtoB olisi ollut, että ne olisi tempaistu pois jo 30v sitten.
        Saivartelu sikseen. Julkisessa terveydenhuollossa ymmärretään, ettei potilailla ola vara implantteihon ja yritetään hoitaa niitä hampaita, joita potilaalla suussa on. Ja lähes täydestä omasta hampaistosta suoraan kokoproteeseihin siirtyminen on sellainen muutos elämänlaadussa, etten ihan heti suosittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kahden hampaan menetys sai sinut siirtymään soseruokaan niin ymmärrätkö nyt, miksi maitohampaita suojeltiin kuin Natura-aluetta? VaihtoehtoB olisi ollut, että ne olisi tempaistu pois jo 30v sitten.
        Saivartelu sikseen. Julkisessa terveydenhuollossa ymmärretään, ettei potilailla ola vara implantteihon ja yritetään hoitaa niitä hampaita, joita potilaalla suussa on. Ja lähes täydestä omasta hampaistosta suoraan kokoproteeseihin siirtyminen on sellainen muutos elämänlaadussa, etten ihan heti suosittele.

        Tulehtuneet ja reikäiset hampaat on terveysriski ja julkisella näitä hampaita kaikilla.
        Todella huonoa hammashoitoa nykyään


    • Anonyymi

      Tulehdus johtaa verenmyrkytykseen, pahimmassa skenaariossa?☠️☠️☠️

    • Anonyymi

      Tupakointi, diabetes, huono hygienia, luukato yms ovat yleisimmät syyt implantin pysyvyyden epäonnistumiselle. Minulla on ollut jo lähes 19 vuotta 12 kpl implantteja suussa ilman mitään ongelmia. Puhdistus päivittäin myös väliharjallaon tärkeää ja tarkastuksessa/suuhygienistillä olen käynyt kerran vuodessa. Ihan kallista tuo on ollut mutta huoletonta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe