Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paska mikä paska

Anonyymi

Oli se vaan hyvä kun pääsin paskasta ystävästä eroon.
Antaa muiden ihmisten vaikuttaa ystävyyteen.
En anna armoa jos yrittää ottaa yhteyttä.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan sinulla täysi oikeus valita, ettet anna armoa. Mutta aika katkeralta vihanpidolta se kyllä kuulostaa, mikä taas vahingoittaa lähinnä katkeraa itseään.

      Anteeksianto taas vapauttaisi itsesi vapaaksi tästä ex-ystävästä ja kokemuksestasi joka tavalla. Eihän anteeksianto tarkoita teon hyväksymistä, vaan ainoastaan ihmisen hyväksymistä vikoineen kaikkineen ja sen ymmärtämistä, että kaikki me teemme virheitä ja itsekkäitä asioita.

      Ja vapaus valita sillä ex-ystävälläsikin oli, joka ystävyytenne jätti.

      • Anonyymi

        En ole katkera enkä oikeastaan anteeksi antamaton mutten enää jos hän ottaisi yhteyttä niin tarttuisi siihen.


    • Anonyymi

      No eipä tuo sitten mikään ystävä ollutkaan.

      Ystävyyssuhde on kahden ihmisen välinen, tunteisiin perustuva suhde. Ystäviin sitoudutaan, heille uskoudutaan, ja ystävyys koetaan yleensä vapaaehtoisena, tasa-arvoisena ja molemminpuolisena. Siihen liittyy vastavuoroisuutta ja toisesta huolehtimista.
      Oikea ystävyys säilyy ajasta ja välimatkasta huolimatta. Minulla on sydänystävä johon tutustuin 16-vuotiaana. Alkuun inhosimme toisiamme, mutta jotenkin kuitenkin ajauduimme yhteen ja siitä syntyi murtumaton side ja elinikäinen ystävyys.
      Olemme jo yli 60-vuotiaita, molemmat monenlaisia elämänvaiheita kokeneet, mutta ystävyys on säilynyt.
      Asumme eri maissa, kumpikaan ei Suomessa. Usein emme tapaa vuosiinkaan, mutta yhteys säilyy ja vahvistuu. Kumpikin eronnut kerran ja uudessa suhteessa. Kummallakin lapsia, minulla kaksi hänellä yksi. Mikään ei ole meitä erottanut eikä ystävyyttä rikkonut.
      Totta kai meillä on ollut kriisejä ja riitoja, mutta aina yhteen on palattu. Joskus nuorena ihatumme samaan mieheen ja siinä oli yksi kriisin paikka. Lopulta kumpikaan ei sitten loppujen lopuksi tuota miestä huolinut.
      Helposti sanotaan kaverisuhteita ystävyydeksi. Itse erotan nämä kaksi selkeästi. En tunne kavereita kohtaan samaa kuin ystävää, en voi luottaa 150% kavereihin, tstävään voin. Ystävyys on kallisarvoista ja sitä pitää hoitaa ja arvostaa kun sellaisen saa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe