Hakemuksen jättöaika

Anonyymi

Ihan mielenkiinnosta kyselen, mitä teidän mielestä tarkoittaa samassa ilmoituksessa "lähetä hakemus viimeistään 1.10.2020 kello 15.00 mennessä" ja "hakuaika päättyy 1.10.2020 kello 15.00". Kerkiääkö kello 15.00 lähetetty hakemus vai olisiko se pitänyt lähettää kello 14.59?

4

332

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ymmärrän kysymyksesi pointin. Tiedonsiirtotapahtuma koneeltasi vastaanottajalle voi viedä aikaa enemmänkin kuin yhden minuutin. Olet täysin oikeassa että fraasin "lähetä ja mennessä" eivät voi olla samanaikaisesti voimassa. Jotain puuttuu. Edes valonnopeus ei siihen tapahtumaan riitä. Etenkin jos lähettämö ja vastaanottamo ovat fyysisesti eri paikassa. Parempi ja oikeampi fraasin sanamuoto on "toimita hakemus perille viimeistään 1.10.2020 kello 15.00 mennessä". Sellaista "The big bang theory" pilkun viilaamista, Se tärkeä sana on juurikin tuo sana "perille" . Se lukitsee homman eksaktisti. Suomen kielen käytössä on paljon epätarkkaa horjuvuutta. Voi johtaa joskus käräjillekin. Se jippo. Aikavyöhykkeiden eroista johtuen on mahdollista kikkailla. Voi lähettää hakemuksensa myöhässä ja silti hakemus tulee perille monta tuntia ennen määräajan loppumista. Ehken paras fraasin muoto olisi "toimita hakemus perille viimeistään 1.10.2020 kello 15.00 suomen aikaa mennessä"

• Anonyymi

älä hae ollenkaan minnekkään töihin jos menee minuuttipeliksi ja pelleilyksi.
      Itse jos olisin rekrytoimassa niin kaikki jotka eivät ole saapuneet perille määräaikaan mennessä. Kuten varmaan ilmoituksessakin lukee määräaikaan mennessä saapuneet jne,,,,,

Jos ett edellisenä päivänä kerkeä hakemusta laittamaan niin ole hakematta
      pilkunviilajan paikat on menneet jo eduskunassa niitä on 201 seuraava haku sinne alka a sitten joskus...

• Anonyymi

Ei sillä ole mitään väliä koska sä sen lähetät, kun ainoa vastaus sen jälkeen on kiitos hakemuksestasi mutta sinua ei valittu tällä kertaa.

• Anonyymi

Komppaan. Täten yksi parhaista ohjeista aloittajalle on japanilaisen Masanobu Hukuokan kirjasta:
        "Älä mieti, mitä pitäisi tehdä (hakea töitä), vaan minkä voisit jättää tekemättä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      172
      1869
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      154
      1340
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      221
      985
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      897
    5. 56
      820
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      765
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      757
    8. 90
      737
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      677
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      636
    Aihe