Ihan mielenkiinnosta kyselen, mitä teidän mielestä tarkoittaa samassa ilmoituksessa "lähetä hakemus viimeistään 1.10.2020 kello 15.00 mennessä" ja "hakuaika päättyy 1.10.2020 kello 15.00". Kerkiääkö kello 15.00 lähetetty hakemus vai olisiko se pitänyt lähettää kello 14.59?
Hakemuksen jättöaika
4
246
Vastaukset
- Anonyymi
Ymmärrän kysymyksesi pointin. Tiedonsiirtotapahtuma koneeltasi vastaanottajalle voi viedä aikaa enemmänkin kuin yhden minuutin. Olet täysin oikeassa että fraasin "lähetä ja mennessä" eivät voi olla samanaikaisesti voimassa. Jotain puuttuu. Edes valonnopeus ei siihen tapahtumaan riitä. Etenkin jos lähettämö ja vastaanottamo ovat fyysisesti eri paikassa. Parempi ja oikeampi fraasin sanamuoto on "toimita hakemus perille viimeistään 1.10.2020 kello 15.00 mennessä". Sellaista "The big bang theory" pilkun viilaamista, Se tärkeä sana on juurikin tuo sana "perille" . Se lukitsee homman eksaktisti. Suomen kielen käytössä on paljon epätarkkaa horjuvuutta. Voi johtaa joskus käräjillekin. Se jippo. Aikavyöhykkeiden eroista johtuen on mahdollista kikkailla. Voi lähettää hakemuksensa myöhässä ja silti hakemus tulee perille monta tuntia ennen määräajan loppumista. Ehken paras fraasin muoto olisi "toimita hakemus perille viimeistään 1.10.2020 kello 15.00 suomen aikaa mennessä"
- Anonyymi
älä hae ollenkaan minnekkään töihin jos menee minuuttipeliksi ja pelleilyksi.
Itse jos olisin rekrytoimassa niin kaikki jotka eivät ole saapuneet perille määräaikaan mennessä. Kuten varmaan ilmoituksessakin lukee määräaikaan mennessä saapuneet jne,,,,,
Jos ett edellisenä päivänä kerkeä hakemusta laittamaan niin ole hakematta
pilkunviilajan paikat on menneet jo eduskunassa niitä on 201 seuraava haku sinne alka a sitten joskus... - Anonyymi
Ei sillä ole mitään väliä koska sä sen lähetät, kun ainoa vastaus sen jälkeen on kiitos hakemuksestasi mutta sinua ei valittu tällä kertaa.
- Anonyymi
Komppaan. Täten yksi parhaista ohjeista aloittajalle on japanilaisen Masanobu Hukuokan kirjasta:
"Älä mieti, mitä pitäisi tehdä (hakea töitä), vaan minkä voisit jättää tekemättä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291