Koronavirusaika on vaikuttanut suomalaisten seksihaluihin: toisilla puolison jatkuva läsnäolo haittaa, sinkuista osa pelkää jopa koskettaa toista ihmistä: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006649274.html?share=7b45f000bcedd2edf0f0c0322df63ac8
Monella sinkulla seksielämä on nyt koronatauolla? Mites teillä?
105
55
Vastaukset
- Anonyymi
Saavatpahan kokea sitä, mitä rumat miehet ja ätmit joutuvat koko elämänsä ajan kokemaan eli kosketuksen puutetta.
Jos näille kosketusta normaalioloissa saaville tulee muutaman kuukauden puute läheisyyden ja kosketuksen puutteesta, niin voivat ajatella, että joillakin se jakuu koko elämän ajan, että miettikääpä sitä, ennenkuin tyhjästä valitatte, kun muutama kuukausi ilman läheisyyttä ja kosketusta.
t. Ruma mies Onneksi koronan takia ei ole puolison tarvinut kotiin jäädä. Ihan kiva, kun maanantaina lähtee töihin viikonloppuvapaan jälkeen. Vois tulla ahdistumisia, jos olisi 24/7 tiiviisti samassa kämpässä.
- Anonyymi
Mitenhän tuo ajattelee sinusta? Oottaskohan se, että sä lähdet välillä ja sais sen aikaa olla ite rauhassa? Asetu välillä puolison asemaan!
Anonyymi kirjoitti:
Mitenhän tuo ajattelee sinusta? Oottaskohan se, että sä lähdet välillä ja sais sen aikaa olla ite rauhassa? Asetu välillä puolison asemaan!
Eiku hän nimenomaan on tyytyväinen, kun pääsee maanantaina jo töihin. Pää hajoisi mun seurassa 24/7.
Niinhän se onkin happy, kun käyn itsekseni millon missäkin. Mitähän siitä pitäisi ajatella?- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Eiku hän nimenomaan on tyytyväinen, kun pääsee maanantaina jo töihin. Pää hajoisi mun seurassa 24/7.
Niinhän se onkin happy, kun käyn itsekseni millon missäkin. Mitähän siitä pitäisi ajatella?Että on ihan normaalia haluta saada olla omassa kotonaan välillä ihan yksinkin :)
Anonyymi kirjoitti:
Että on ihan normaalia haluta saada olla omassa kotonaan välillä ihan yksinkin :)
No niin minustakin. Minulla myös ihan samoin. En kaipaa aina ukkoa tai lapsia seuraksi. 😉
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
No niin minustakin. Minulla myös ihan samoin. En kaipaa aina ukkoa tai lapsia seuraksi. 😉
Joo, mutta tarkoitinkin anna puolison olla teidän kotona yksin ja rauhassa ja painu sinä välillä muualle siitä talosta ja lapset mukaan että toinen saa olla kotonaan yksin ja rauhassa. Ehkä voi odottaa sitäkin! Ei se pidä aina olla se työpaikka jonne se lähtee että sinä saat kotitilan itsellesi.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Monestiko annat miehen olla kotona yksin? Nimenomaan kotona! Pyöritkö aina siinä riesana kun hän on vapailla???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta tarkoitinkin anna puolison olla teidän kotona yksin ja rauhassa ja painu sinä välillä muualle siitä talosta ja lapset mukaan että toinen saa olla kotonaan yksin ja rauhassa. Ehkä voi odottaa sitäkin! Ei se pidä aina olla se työpaikka jonne se lähtee että sinä saat kotitilan itsellesi.
Olen ollut tällaisessa suhteessa ja voin sanoa että v.tuttaa että toiselle ei jää omaa yksinoloaikaa KOTONA ja toinen taas saa kaiken!
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Valtaat itsekeskeisesti teidän yhteisen kodin? Työssäkävijä tarvitsee joskus yksinoloa hiljaisessa kodissa ilman KETÄÄN läsnäolijaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mähän käyn lasten kanssa mummolassa usein "yksin". Ja talossa on kyllä tilaa olla yksin tuolla etelä siivessä. 😃
Anonyymi kirjoitti:
Valtaat itsekeskeisesti teidän yhteisen kodin? Työssäkävijä tarvitsee joskus yksinoloa hiljaisessa kodissa ilman KETÄÄN läsnäolijaa.
Älä puhu vieraan itsellesi tuntemattoman miehen puolesta, ikään kuin tietäisit mitä hän kokee. Et tiedä. Eipä tuo ole valitellut, kun ei saa olla yksin. 😛
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietinpä tässä vaan, että miten tuo menee kahden työssäkäyvän taloudessa. Onko molemmilla joku pakollinen porttikielto vuoroviikonlopuin, vai kuinka?
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Älä puhu vieraan itsellesi tuntemattoman miehen puolesta, ikään kuin tietäisit mitä hän kokee. Et tiedä. Eipä tuo ole valitellut, kun ei saa olla yksin. 😛
Et sinä tiedä mitä minä tiedän ja kenen suulla puhun. Ota vaan nyt neuvoista vaarin. Lähellä tulee monesti sokeaksi ennen kuin kolmas sanoo asian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietinpä tässä vaan, että miten tuo menee kahden työssäkäyvän taloudessa. Onko molemmilla joku pakollinen porttikielto vuoroviikonlopuin, vai kuinka?
Hyvin yksinkertaista; toiselle annetaan tilaa sovitusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ts. puolisolle voi ilmoittaa jonkun ajankohdan, joka on varmasti puolisovapaa. Silloin on jo tieto, että se hetki on pyhitetty itselle ja omille jutuille. Ne on sopimusasioita.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Et ehkä ymmärrä täysin puolisoasi..?
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä tiedä mitä minä tiedän ja kenen suulla puhun. Ota vaan nyt neuvoista vaarin. Lähellä tulee monesti sokeaksi ennen kuin kolmas sanoo asian.
Heh, en minä välttis sun neuvoja tarvitse. Osaan kysyä puolisoltani asioita, kuten kaipaatko omaa aikaa jne. Jos hän ei ole halukas kertomaan mitä päässään ajattelee, ei se ole ainakaan mun vika, kysytty on ihan kaikkea.
Kertomisen vastuu on hänellä, etenkin kun on kysytty. Eri asia jos koskaan en mitään yrittäisi ottaa selville.Anonyymi kirjoitti:
Hmm, jos toinen sanoo ettei tarvitse tilaa, niin sitten ei ole sovittavaakaan. Ymmärretty?
Anonyymi kirjoitti:
Et ehkä ymmärrä täysin puolisoasi..?
En varmasti kaikkea ymmärräkkään, kuten ei hänkään minua. Mutta ongelma ei ole siinä, että olettaisin enkä kyselisi vaan siinä ettei koskaan ole mikään huonosti. Ei vaikka kysyisi, se oma aika yms. käsittääkseni on saatu kun saa uppoutua pleikkaan tai seuraamaan muiden peliä.
Mitäs minä siinä sitten muuttelemaan, jos ei mitään muutosta kaipaa? Sitä sinä et tunnu nyt tajuavan. Pallo on hänellä kertoa rehellisesti, kun minä kysynyt olen ja käskenyt kertomaan jos joku murhe on.J-76 kirjoitti:
En varmasti kaikkea ymmärräkkään, kuten ei hänkään minua. Mutta ongelma ei ole siinä, että olettaisin enkä kyselisi vaan siinä ettei koskaan ole mikään huonosti. Ei vaikka kysyisi, se oma aika yms. käsittääkseni on saatu kun saa uppoutua pleikkaan tai seuraamaan muiden peliä.
Mitäs minä siinä sitten muuttelemaan, jos ei mitään muutosta kaipaa? Sitä sinä et tunnu nyt tajuavan. Pallo on hänellä kertoa rehellisesti, kun minä kysynyt olen ja käskenyt kertomaan jos joku murhe on.Me ksivayaan erilaisia asioita toisinaan ja siinä meillä ei kohtaa. Hän ei ole halukas peesaamaan mun mieltymyksiä ja unelmia, jos hänen pitää osallistua johonkin mistä hän ei tykkää tai pidä tärkeänä.
Kun minä taas ajattelen, että puolison onnen vuoksi on joskus joustettava, niin minä ainakin teen ja olen ollut valmis aina tekemään. Mutta sitten täytyy vaan mun tehdä yksin ne mitä kaipaan. Mälsää se on toisinaan, kun ei toisesta saa kaveriksi mihinkään.. Mutta näillä mennään.J-76 kirjoitti:
Me ksivayaan erilaisia asioita toisinaan ja siinä meillä ei kohtaa. Hän ei ole halukas peesaamaan mun mieltymyksiä ja unelmia, jos hänen pitää osallistua johonkin mistä hän ei tykkää tai pidä tärkeänä.
Kun minä taas ajattelen, että puolison onnen vuoksi on joskus joustettava, niin minä ainakin teen ja olen ollut valmis aina tekemään. Mutta sitten täytyy vaan mun tehdä yksin ne mitä kaipaan. Mälsää se on toisinaan, kun ei toisesta saa kaveriksi mihinkään.. Mutta näillä mennään.Perhearki teki miehestä lamaantuneen, ei jaksa seikkailla eikä touhottaa enää yhdessä kuten ennen lapsia. Jotenkin se entinen reipas ja rempseä mennää vaan mies jämähti työn ja ruutujen ja kotona möllöttämisen maailmaan. Ja en meinaa mitään hillumis menemistä, vaan yhdessä kokemista.
Onneksi välillä käydään yhdessä edes jossain lomalla. Se on mukavaa aina, se yhdessä meneminen. 😃
Ehkä arki imee mehut, niin olen ajatellut.- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Me ksivayaan erilaisia asioita toisinaan ja siinä meillä ei kohtaa. Hän ei ole halukas peesaamaan mun mieltymyksiä ja unelmia, jos hänen pitää osallistua johonkin mistä hän ei tykkää tai pidä tärkeänä.
Kun minä taas ajattelen, että puolison onnen vuoksi on joskus joustettava, niin minä ainakin teen ja olen ollut valmis aina tekemään. Mutta sitten täytyy vaan mun tehdä yksin ne mitä kaipaan. Mälsää se on toisinaan, kun ei toisesta saa kaveriksi mihinkään.. Mutta näillä mennään.Taitaa muutama kohta teillä tuosta ruksiintua:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/veteleeko-parisuhteesi-viimeisiaan-asiantuntija-paljastaa-kahdeksan-varoittavaa-merkkia/7931650
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Taitaa muutama kohta teillä tuosta ruksiintua:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/veteleeko-parisuhteesi-viimeisiaan-asiantuntija-paljastaa-kahdeksan-varoittavaa-merkkia/7931650
-harmiseikirj-Tarkistetaan. 😃
1.Kumppanisi suhtautuu huoliisi kieltäen, vähätellen tai asettaen ne naurunalaisiksi.
- Vaihtelevasti, välillä vähätellen, välillä ymmärtäen, välillä ei mitenkään. Erilainen luonne, erilainen tapa suhtautua asioihin ja määritellä ne tärkeiksi tai ei tärkeiksi.
2.Ette halua nostaa vaikeita asioita esille, vaikka tiedätte, että ongelmia on. Ne ovat kuin "virtahepo olohuoneessa".
- No ehkä miestyypillesesti ongelmia ei joko ole tai niitä ei tarvi vatvoa. Minä kyllä kysyn aina, kun olen huomaavinani jotain että onko kaikki hyvin vai vaivaako joku asia mieltä? Tai kerron mikä mun mieltä vaivaa ja miksi niin.
3.Ongelmia, kuten seksin ja läheisyyden puutetta tai lisääntynyttä riitelyä, ei voi enää kuitata vaikeilla ajoilla.
- Tääkin vaihtelee. Mä kaipaan enemmän hellyyttä ja läheisyyttä, mulla on tapana halia ja paijailla. Toiselle se ei ole niin tavanomaista, eikä määrällisesti tarvitse usein hellyyttä. Epäsuhta välillä vähän minua nyppii. Olen kertonut mm. tämän hänelle.
Kaipaisin enemmän häneltä aloitteellisuutta.
Seksiä ei kumpikaan kaipaa, alkuaikojen tavoin. Laatu kuitenkin on korvannut määrän.
4.Keskustelu ongelmista ei etene mihinkään vaan toistaa samaa kaavaa.
Läheiset ihmiset huomaavat, että näytät onnettomalta yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa.
- No ei etene, olen tottunut että arki on miehelle riittävää vaikkei mikään muutu. Mä kyllästyn aika ajoin rutiineihin .
5.Pelkäät kotiolojen vaikutusta lapsiin.
Et usko voivasi muuttaa omaa negatiivista käyttäytymistäsi saati, että saisit kumppanisi muuttumaan.
- Ei ole huonoja kotioloja, en pelkää. Ehkäpä harmittaa vaan, että näkemykset ei aina kohtaa, kun kaikilla vois olla kivempaa jos tää touhu ois pirteempää. Eikä nyhjötystä rutiineissa. Muuttu jos muuttuu.
6.Et muista, milloin olitte viimeksi onnellisia pariskuntana tai jos muistat, se on vain etäinen mielikuva. Yrityksesi läheisyyden lisäämiseksi epäonnistuvat.
- Höpsis, olen onnellinen mutta voisin olla onnellisempikin, harmauteen pitäs lisätä vähän väriä. Kiinnostua enempi muustakin kun pleikasta, telkasta ja möllötyksestä. Yhteisiä aktiviteettaja mä kaipaan. Toinen ei.J-76 kirjoitti:
Tarkistetaan. 😃
1.Kumppanisi suhtautuu huoliisi kieltäen, vähätellen tai asettaen ne naurunalaisiksi.
- Vaihtelevasti, välillä vähätellen, välillä ymmärtäen, välillä ei mitenkään. Erilainen luonne, erilainen tapa suhtautua asioihin ja määritellä ne tärkeiksi tai ei tärkeiksi.
2.Ette halua nostaa vaikeita asioita esille, vaikka tiedätte, että ongelmia on. Ne ovat kuin "virtahepo olohuoneessa".
- No ehkä miestyypillesesti ongelmia ei joko ole tai niitä ei tarvi vatvoa. Minä kyllä kysyn aina, kun olen huomaavinani jotain että onko kaikki hyvin vai vaivaako joku asia mieltä? Tai kerron mikä mun mieltä vaivaa ja miksi niin.
3.Ongelmia, kuten seksin ja läheisyyden puutetta tai lisääntynyttä riitelyä, ei voi enää kuitata vaikeilla ajoilla.
- Tääkin vaihtelee. Mä kaipaan enemmän hellyyttä ja läheisyyttä, mulla on tapana halia ja paijailla. Toiselle se ei ole niin tavanomaista, eikä määrällisesti tarvitse usein hellyyttä. Epäsuhta välillä vähän minua nyppii. Olen kertonut mm. tämän hänelle.
Kaipaisin enemmän häneltä aloitteellisuutta.
Seksiä ei kumpikaan kaipaa, alkuaikojen tavoin. Laatu kuitenkin on korvannut määrän.
4.Keskustelu ongelmista ei etene mihinkään vaan toistaa samaa kaavaa.
Läheiset ihmiset huomaavat, että näytät onnettomalta yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa.
- No ei etene, olen tottunut että arki on miehelle riittävää vaikkei mikään muutu. Mä kyllästyn aika ajoin rutiineihin .
5.Pelkäät kotiolojen vaikutusta lapsiin.
Et usko voivasi muuttaa omaa negatiivista käyttäytymistäsi saati, että saisit kumppanisi muuttumaan.
- Ei ole huonoja kotioloja, en pelkää. Ehkäpä harmittaa vaan, että näkemykset ei aina kohtaa, kun kaikilla vois olla kivempaa jos tää touhu ois pirteempää. Eikä nyhjötystä rutiineissa. Muuttu jos muuttuu.
6.Et muista, milloin olitte viimeksi onnellisia pariskuntana tai jos muistat, se on vain etäinen mielikuva. Yrityksesi läheisyyden lisäämiseksi epäonnistuvat.
- Höpsis, olen onnellinen mutta voisin olla onnellisempikin, harmauteen pitäs lisätä vähän väriä. Kiinnostua enempi muustakin kun pleikasta, telkasta ja möllötyksestä. Yhteisiä aktiviteettaja mä kaipaan. Toinen ei.No niin, eli noista vastauksistasi huomaat mikä on se ongelma, se olet sinä :D Mies on ihan tyytyväinen, niinhän yleensäkin naisen erovaateet tulee miehelle yllätyksenä kun luuli että kaikki on hyvin. Mies ei valita, lapset ei valita, he on ihan tyytyväisiä kaikki, sinä olet se ongelma ja sun pitäis käydä vaikka jossain ammattiapuhommassa, ei siitä mitään apua varmaan ole mutta suotta ainakaan on muita tyytyväisiä mihinkään raahata kun sinun asenteessa on vika :D
Harmaaritari kirjoitti:
No niin, eli noista vastauksistasi huomaat mikä on se ongelma, se olet sinä :D Mies on ihan tyytyväinen, niinhän yleensäkin naisen erovaateet tulee miehelle yllätyksenä kun luuli että kaikki on hyvin. Mies ei valita, lapset ei valita, he on ihan tyytyväisiä kaikki, sinä olet se ongelma ja sun pitäis käydä vaikka jossain ammattiapuhommassa, ei siitä mitään apua varmaan ole mutta suotta ainakaan on muita tyytyväisiä mihinkään raahata kun sinun asenteessa on vika :D
Ei se vika ole, jos tykkää hellyydestä ja kaipaa yhteistä olemista ja tekemistä. 😵
Se on vaan luonteiden erilaisuutta. Kuten sekin, että mä puhun avoimesti hyvät ja pahat fiilikset. Toinen pitää ne kaikki omana tietonaan. 😌J-76 kirjoitti:
Ei se vika ole, jos tykkää hellyydestä ja kaipaa yhteistä olemista ja tekemistä. 😵
Se on vaan luonteiden erilaisuutta. Kuten sekin, että mä puhun avoimesti hyvät ja pahat fiilikset. Toinen pitää ne kaikki omana tietonaan. 😌Valitettavasti en halua ammattiavun haleja, enkä mielenkiintoa mua kohtaan vaan mieheni. Vituttaahan se, jos ei niitä saa, kun monkumalla.
J-76 kirjoitti:
Se on vaan luonteiden erilaisuutta. Kuten sekin, että mä puhun avoimesti hyvät ja pahat fiilikset. Toinen pitää ne kaikki omana tietonaan. 😌No joo, mutta entä jos koettaisit kehittää sen tekemisen? hommaat vaikka veneen, lapset ainakin ehken innostuis jostain kalastuksesta ja jos saat miehenkin mukaan ongelle niin siinähän sitä tulee itsestään. Jos voitat lotosta hommaat purjeveneen, semmosen jolla pöösee sinne epsanjaankin.
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, mutta entä jos koettaisit kehittää sen tekemisen? hommaat vaikka veneen, lapset ainakin ehken innostuis jostain kalastuksesta ja jos saat miehenkin mukaan ongelle niin siinähän sitä tulee itsestään. Jos voitat lotosta hommaat purjeveneen, semmosen jolla pöösee sinne epsanjaankin.
Kun se on just siinä, kun hän ei ole tavanomainen mies jonka saa innostumaan jostain noin. Kun håntä ei kiinnosta mikään tavanomainen, kuten MUA.
Se on kun eri planeetalta moneen muuhun mieheen verrattuna. Ei yhtään tyypillinen mies, mitä tulee harrastuksiin vaikkapa.J-76 kirjoitti:
Kun se on just siinä, kun hän ei ole tavanomainen mies jonka saa innostumaan jostain noin. Kun håntä ei kiinnosta mikään tavanomainen, kuten MUA.
Se on kun eri planeetalta moneen muuhun mieheen verrattuna. Ei yhtään tyypillinen mies, mitä tulee harrastuksiin vaikkapa.Yleensä miehen saa jotenkin puhuttua mukaan, mutta ei tätä. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Sanoi se mulle, että voin mä mukaan johku lähteä lutta en mä siitä mitään saa, väkisin pitää olla.
Kaikki asiat on joko turhaa, tyhmää, tylsää tai ei mitään järkeä ja paljon puheet perään. 😌J-76 kirjoitti:
Se on kun eri planeetalta moneen muuhun mieheen verrattuna. Ei yhtään tyypillinen mies, mitä tulee harrastuksiin vaikkapa.Niin vähän olen ymmärtänyt ja siksi tuohon laitoin että sinun pitää hommata ne puitteet. Jos ehdotat että "hankitaan vene" ei se siitä kuitenkaan innostu ikinä tekoihin asti, mutta jos/kun sinä hommaat ja alat käymään lasten kanssa onkimassa/virvelöimässä ja jos/kun muksut innostuu sitten on jo melko helppo järjestää tilanne jossa muksut haluaa iskän kanssa järvelle joskus kun sinä et ehdi muka tai sitten iskän mukaan myös, sitten se voi jo alkaa lähtemäänkin messiin. Sitten kun annat sen vielä vähän päteä siinä veneilyhommassa että tuntee itsensä tärkeäksi niin kas, teillä on yhteinen koko perheen harrastus.
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, mutta entä jos koettaisit kehittää sen tekemisen? hommaat vaikka veneen, lapset ainakin ehken innostuis jostain kalastuksesta ja jos saat miehenkin mukaan ongelle niin siinähän sitä tulee itsestään. Jos voitat lotosta hommaat purjeveneen, semmosen jolla pöösee sinne epsanjaankin.
Kesällä käytiin lohestamassa. Kun joutui tunnin yrittämään eri paikoista, eikä napannut. Ehdotin kyllä, että menkää te muksujen kanssa pikku lammelle mistä jatkuvasti nousi kala, mä yritän hetken tästä isosta vielä. Siitäkin oli pari isoa noussut. Niin ei.
Mennä möykki onkea viemään pois, tilasi valmiin savustetun lohen ja istutti muksut syömään jädeä ja mehua latkimaan. Vitutti ilmeestä nähden koko touhu .
Menin sitten mutsini kanssa onkii ne lohet pikku lammesta, lopulta oli 3 lohta ja kenkä veressä.
Menee maku jos aina on naama kurtussa mihin vaan menee.
Huvipuistot nyt sentäs on paikkoja mitkä jaksaa, kun lapsilla on kivaa. 👍J-76 kirjoitti:
Kesällä käytiin lohestamassa. Kun joutui tunnin yrittämään eri paikoista, eikä napannut. Ehdotin kyllä, että menkää te muksujen kanssa pikku lammelle mistä jatkuvasti nousi kala, mä yritän hetken tästä isosta vielä. Siitäkin oli pari isoa noussut. Niin ei.
Mennä möykki onkea viemään pois, tilasi valmiin savustetun lohen ja istutti muksut syömään jädeä ja mehua latkimaan. Vitutti ilmeestä nähden koko touhu .
Menin sitten mutsini kanssa onkii ne lohet pikku lammesta, lopulta oli 3 lohta ja kenkä veressä.
Huvipuistot nyt sentäs on paikkoja mitkä jaksaa, kun lapsilla on kivaa. 👍Sielläkin voi tulla uhmakkuuskohtaus ja ei kuuntele kun ihteään. 🙄
Jääräpää, kaikki kyllästyttää. Keksi siinä sitten hra älykölle hubaa. 😂- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Se on vaan luonteiden erilaisuutta. Kuten sekin, että mä puhun avoimesti hyvät ja pahat fiilikset. Toinen pitää ne kaikki omana tietonaan. 😌Marmatat ihan kamalasti.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Huvipuistot nyt sentäs on paikkoja mitkä jaksaa, kun lapsilla on kivaa. 👍Ymmärrän miestäsi täysin.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Huvipuistot nyt sentäs on paikkoja mitkä jaksaa, kun lapsilla on kivaa. 👍Oletteko koskaan vaihtaneet ajatuksia siitä miten kukakin kokee elämän vastuullisuuden? Et voi tietää mitä taakkoja mies kantaa mielessään ja tuskin sulle niistä kertookaan. Sun pitää osata tajuta ne oma-aloitteisesti ja antaa miehen olla siinä rauhassa mitä se kokee tarvitsevansa.
J-76 kirjoitti:
Huvipuistot nyt sentäs on paikkoja mitkä jaksaa, kun lapsilla on kivaa. 👍Se kaipaa vaan onnistumisen kokemuksia. Jotkut lohilammikot voi olla vähän tylsiä joo jos on jo alunperin vastahankaan mutta jos kalastuksesta tulis joku lasten kanssa yhteinen tekeminen ihan kunnolla se vois pikkuhiljaa innostua. Jos saisit sille tuon ajatuksen iskostettua vaikka, vois vaikka lähteä sitten jo vähän vaikka velvollisuudestakin. Luulen että enemmän sais kalastusreissuista irti kuin huvipuistoista. Vois pikkuhiljaa alkaa muukin eräjormailu kiinnostamaan:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/matti-nykasen-kaunis-vastaus-elaman-parhaasta-muistosta-sai-aikaan-10-minuutin-syvan-hiljaisuuden-ystava-pidatteli-itkuaan/7922508#gs.gq4c7d
"Sopiiko Matti kysyä sellaista, että mikä on ollut kaikista parhain muistosi elämässäsi? Sinulla on ne kolme olympiakultaa Calgarysta, sinulla on vaikka mitä saavutuksia, onko se jokin niistä? Finska kysyi.
Nykänen oli istunut Finskan mukaan lähes minuutin hiljaa. Vaikka legenda oli voittanut mäkihypyssä kaikkiaan neljä olympiakultaa ja kuusi maailmanmestaruutta lentomäen kulta mukaan lukien, vienyt mäkiviikon kahdesti ja maailmancupin kokonaiskilpailun neljä kertaa ja saanut lapsiakin, vastaus oli jotain muuta.
Nykänen oli raaputtanut käsillään varakuskin puolella ollutta ilmantuuletussuutinta ja puhaltanut hiljaisella äänellä:
– Kyllä mun täytyy sanoa, että elämäni paras muisto on ollut se, kun olin isäni kanssa 8-vuotiaana kalassa."Harmaaritari kirjoitti:
Niin vähän olen ymmärtänyt ja siksi tuohon laitoin että sinun pitää hommata ne puitteet. Jos ehdotat että "hankitaan vene" ei se siitä kuitenkaan innostu ikinä tekoihin asti, mutta jos/kun sinä hommaat ja alat käymään lasten kanssa onkimassa/virvelöimässä ja jos/kun muksut innostuu sitten on jo melko helppo järjestää tilanne jossa muksut haluaa iskän kanssa järvelle joskus kun sinä et ehdi muka tai sitten iskän mukaan myös, sitten se voi jo alkaa lähtemäänkin messiin. Sitten kun annat sen vielä vähän päteä siinä veneilyhommassa että tuntee itsensä tärkeäksi niin kas, teillä on yhteinen koko perheen harrastus.
Harmis kulta, arvostan sinun neuvojasi ja fiksuja ehdotuksia. Todella, mutta ihan oikeasti koulutan 600kg sonninkin helpommin tanssimaan sambaa, kun saan tuon innostumaan mistään.
Venehän olis vapaa, pappa sanonut että saa käyttää. On venepaikkakin sille.
Niinhän mä olen todennut, että mun vaan pitää tehdä itse ja yksin. Tulee joko perässä tai on tulematta.
Vähän se vakavaksi meni, kun murjaisin että kun lapset on niin isoja, että pärjää ominpäin niin alan elää itselleni mukavaa elämää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi täysin.
Mulle mies sanoi ”en ole mikään nainen, olen mies.” Kun vaadin puhumaan. Viikon silloin mietin sitä ja tulin siihen tulokseen, että hänen lauseessaan oli järkeä.
Anonyymi kirjoitti:
Oletteko koskaan vaihtaneet ajatuksia siitä miten kukakin kokee elämän vastuullisuuden? Et voi tietää mitä taakkoja mies kantaa mielessään ja tuskin sulle niistä kertookaan. Sun pitää osata tajuta ne oma-aloitteisesti ja antaa miehen olla siinä rauhassa mitä se kokee tarvitsevansa.
Juu, on vaan suoraan sanonut ettei kiinnosta mikään. Eikä kuutenkaan työkään rasita, kun sitäkin ehdotin et rasittaako työ, painaako vastuu tms. Ei. Voisi kertoa jos jokin mättää.
Suu on keksitty ja puhua sillä voi.- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Hyvin vähän.
Onko aina pakko kiinnostaa ihan kaikki?
Harmaaritari kirjoitti:
Se kaipaa vaan onnistumisen kokemuksia. Jotkut lohilammikot voi olla vähän tylsiä joo jos on jo alunperin vastahankaan mutta jos kalastuksesta tulis joku lasten kanssa yhteinen tekeminen ihan kunnolla se vois pikkuhiljaa innostua. Jos saisit sille tuon ajatuksen iskostettua vaikka, vois vaikka lähteä sitten jo vähän vaikka velvollisuudestakin. Luulen että enemmän sais kalastusreissuista irti kuin huvipuistoista. Vois pikkuhiljaa alkaa muukin eräjormailu kiinnostamaan:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/matti-nykasen-kaunis-vastaus-elaman-parhaasta-muistosta-sai-aikaan-10-minuutin-syvan-hiljaisuuden-ystava-pidatteli-itkuaan/7922508#gs.gq4c7d
"Sopiiko Matti kysyä sellaista, että mikä on ollut kaikista parhain muistosi elämässäsi? Sinulla on ne kolme olympiakultaa Calgarysta, sinulla on vaikka mitä saavutuksia, onko se jokin niistä? Finska kysyi.
Nykänen oli istunut Finskan mukaan lähes minuutin hiljaa. Vaikka legenda oli voittanut mäkihypyssä kaikkiaan neljä olympiakultaa ja kuusi maailmanmestaruutta lentomäen kulta mukaan lukien, vienyt mäkiviikon kahdesti ja maailmancupin kokonaiskilpailun neljä kertaa ja saanut lapsiakin, vastaus oli jotain muuta.
Nykänen oli raaputtanut käsillään varakuskin puolella ollutta ilmantuuletussuutinta ja puhaltanut hiljaisella äänellä:
– Kyllä mun täytyy sanoa, että elämäni paras muisto on ollut se, kun olin isäni kanssa 8-vuotiaana kalassa."Voi jestus kun kukaan ei tunnu ymmärtävän.
Mieti ihmistä joka ei innostu mistään. Lasten jutuista kyllä aina kun sille päälle sattuu. Lapsettaa kyllä mikä on lasten kannalta kiva. 😋
Monotonia.- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Juu, on vaan suoraan sanonut ettei kiinnosta mikään. Eikä kuutenkaan työkään rasita, kun sitäkin ehdotin et rasittaako työ, painaako vastuu tms. Ei. Voisi kertoa jos jokin mättää.
Suu on keksitty ja puhua sillä voi.Jotkut ihmiset menevät lukkoon myös ainaisesta hälinästä ja hässäköinnistä ja tulee kaipuu ulkopuolelle kaikesta. Kun sitä ei esim. perheellinen sitten pääse toteuttamaan, jämähtää. Kun ei omia juttuja, ei muutakaan -> flegmaattisuus ja periksianto sekä hiljaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Onko aina pakko kiinnostaa ihan kaikki?
Ei. Miks niin oletat? Kiinnostais ees joku! Muu kun pleikka tai omat juttunsa.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Voi jestus kun kukaan ei tunnu ymmärtävän.
Mieti ihmistä joka ei innostu mistään. Lasten jutuista kyllä aina kun sille päälle sattuu. Lapsettaa kyllä mikä on lasten kannalta kiva. 😋
Monotonia.Mä innostun kesällä, talvella en innostu. Se kuuluu elämään.
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ihmiset menevät lukkoon myös ainaisesta hälinästä ja hässäköinnistä ja tulee kaipuu ulkopuolelle kaikesta. Kun sitä ei esim. perheellinen sitten pääse toteuttamaan, jämähtää. Kun ei omia juttuja, ei muutakaan -> flegmaattisuus ja periksianto sekä hiljaisuus.
Tiedän. Siksi en painostakkaan, annan olla. Kysyn kyllä, jos ilmapiiri tuntuu jäätävälle, en minä muuten sorki ja pöpötä.
Olen kysynyt joka kerta haluutko mukaan vai meenkö lasten kanssa mummulaan, jos haluut olla ominpäin. Mä kyllä ymmärrän valtavasti ja mitä tan huomioon. Ongelma on silti se, että yhdessä oleminen on pitkäveteistä, jos yhdessä ollaan kun ei toista oliskaan.J-76 kirjoitti:
Harmis kulta, arvostan sinun neuvojasi ja fiksuja ehdotuksia. Todella, mutta ihan oikeasti koulutan 600kg sonninkin helpommin tanssimaan sambaa, kun saan tuon innostumaan mistään.
Venehän olis vapaa, pappa sanonut että saa käyttää. On venepaikkakin sille.
Niinhän mä olen todennut, että mun vaan pitää tehdä itse ja yksin. Tulee joko perässä tai on tulematta.
Vähän se vakavaksi meni, kun murjaisin että kun lapset on niin isoja, että pärjää ominpäin niin alan elää itselleni mukavaa elämää.No joo, ymmärrän kyllä että tilanne on haasteellinen, mutta luulen että vois se silti hoitua jos saisit lapset ensin innostumaan jostain ja sitten ikäänkuin vahingossa joutuis hänkin lasten painostuksesta touhuun mukaan. ketäänhän ei tosiaan voi pakottaa jos ei tosiaankaan nappaa, mutta luulen että jos joutuis ikäänkuin epämukavuusalueelle ja sitten sieltä tuliskin semmoista kokemusta että ei se ny niin kamalaa ollutkaan ja kannatti lähtä kun tenavat oli niin innoissaan. Niinhän sitä itsekin näin sinkkuna jättää paljon asioita tekemättä kun ajattelee että ei kannata/jaksa tms. vain itsensä tähden alkaa touhuamaan mutta jos olisi lapsia kyllä minäkin ikäänkuin jo velvollisuudesta sitten hommaisin erilaisia juttuja niiden takia, että ne sais hyviä hetkiä ja jälkeenpäin sitä sitten varmasti ajattelisi että ne oli itsellekin niitä parhaita hetkiä elämässä.
Niin ja voisithan sä vähän ehkä painostaakin, sano sille että teillä on kummallakin velvollisuus alkaa hommaamaan muksuille elämyksiä, vaikka pari-kolme tuntia per viikko per nokka, jos hommaatte yhdessä niin sitten se yhteenlaskettu määrä. Että alapas vaan keksimään omaa osuuttas tai jos pyydät nätisti voit päästä mukaan minun keksimiin. Ois semmonen juttu jossa kaikki voittas, ei tarvis olla isoja juttuja vaan ihan arkisia mutta ois sit jotain.- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Ei. Miks niin oletat? Kiinnostais ees joku! Muu kun pleikka tai omat juttunsa.
Kulta pieni, yritä ymmärtää, mies on mies. Mun suhteet kaikki ovat olleet tuollaisia. Ei miestä kiinnosta naisten jutut kun se on MIES, Mies on onnellisin kun se puuhaa rauhassa niitä omia juttujaan, naisen menoissa ne on aina väkisin mukana ja vaivautuneita. Mä oon sen nyt ymmärtänyt. Mulle sanottiin aina ”mikset yksin voi tehdä”, ”mikset yksin voisi mennä?”
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Tiedän. Siksi en painostakkaan, annan olla. Kysyn kyllä, jos ilmapiiri tuntuu jäätävälle, en minä muuten sorki ja pöpötä.
Olen kysynyt joka kerta haluutko mukaan vai meenkö lasten kanssa mummulaan, jos haluut olla ominpäin. Mä kyllä ymmärrän valtavasti ja mitä tan huomioon. Ongelma on silti se, että yhdessä oleminen on pitkäveteistä, jos yhdessä ollaan kun ei toista oliskaan.Mut suhteet yleensä on tuota. Sitä ne on. Mullakin on ollut ihan samat. Se oli vaan hiton tyytyväinen silleen. Maa ei järissy eikä tärissy. Hän sanoi ettei halua matkustaa, mutta kannusti mua käymään maailman äärissä asti. Pitää antaa toisen elää niin kuin hänellä on hyvä olla, toinenkin antoi vapauden toteuttaa. Toinen rakasti pitkäveteisyyttä, toinen halusi nähdä ja kokea. Siihen tottuu. Yritä katsoa asiaa kaksi metriä kauempaa.
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, ymmärrän kyllä että tilanne on haasteellinen, mutta luulen että vois se silti hoitua jos saisit lapset ensin innostumaan jostain ja sitten ikäänkuin vahingossa joutuis hänkin lasten painostuksesta touhuun mukaan. ketäänhän ei tosiaan voi pakottaa jos ei tosiaankaan nappaa, mutta luulen että jos joutuis ikäänkuin epämukavuusalueelle ja sitten sieltä tuliskin semmoista kokemusta että ei se ny niin kamalaa ollutkaan ja kannatti lähtä kun tenavat oli niin innoissaan. Niinhän sitä itsekin näin sinkkuna jättää paljon asioita tekemättä kun ajattelee että ei kannata/jaksa tms. vain itsensä tähden alkaa touhuamaan mutta jos olisi lapsia kyllä minäkin ikäänkuin jo velvollisuudesta sitten hommaisin erilaisia juttuja niiden takia, että ne sais hyviä hetkiä ja jälkeenpäin sitä sitten varmasti ajattelisi että ne oli itsellekin niitä parhaita hetkiä elämässä.
Niin ja voisithan sä vähän ehkä painostaakin, sano sille että teillä on kummallakin velvollisuus alkaa hommaamaan muksuille elämyksiä, vaikka pari-kolme tuntia per viikko per nokka, jos hommaatte yhdessä niin sitten se yhteenlaskettu määrä. Että alapas vaan keksimään omaa osuuttas tai jos pyydät nätisti voit päästä mukaan minun keksimiin. Ois semmonen juttu jossa kaikki voittas, ei tarvis olla isoja juttuja vaan ihan arkisia mutta ois sit jotain.Näin luettuna tuntuu helpolle. Joo niistä elämyksistä ja sitä kautta mukavista muistoista olen puhunutkin ja ne kyllä ymmärsi ja oli samaa mieltäkin. Mielummin elämyksiä perheenä, kun krääsää nurkkiin millä ei mitään tee.
Yritän taas, kun on hyvä hetki ja tuntuu vastaanottavalle. 😃👍
Vähän juro jörö luonne, minä tiiän kaiken liiankin hyvin niin onpa haaste sellasta saada innostumaan.
Eikä pidä luulla kenenkään, niin jörö kun se onkin niin on hänessä niitä hienojakin ja rakastettavia asioita. Kuten huolehtii perheestään ja ei ahdistele minua mitenkään, vaikka välillä jakaa viisauksiaan ihan kun toinen ois tyhmä. 😋
Kyllä mä pärjään, mutta loputtomasti ei ole aikaa kokea ja elää yhdessä. Ruutujen tuijottelun sijaan voitas tehdä paljon hauskempaakin, yhdessä.
Nyt hyvät yöt ja kiitos Harmis. Kiva kun juttelet näistä ja annat ideoita. 👍
Vähän naljaillen...😏 Mutta silti. 😃- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, ymmärrän kyllä että tilanne on haasteellinen, mutta luulen että vois se silti hoitua jos saisit lapset ensin innostumaan jostain ja sitten ikäänkuin vahingossa joutuis hänkin lasten painostuksesta touhuun mukaan. ketäänhän ei tosiaan voi pakottaa jos ei tosiaankaan nappaa, mutta luulen että jos joutuis ikäänkuin epämukavuusalueelle ja sitten sieltä tuliskin semmoista kokemusta että ei se ny niin kamalaa ollutkaan ja kannatti lähtä kun tenavat oli niin innoissaan. Niinhän sitä itsekin näin sinkkuna jättää paljon asioita tekemättä kun ajattelee että ei kannata/jaksa tms. vain itsensä tähden alkaa touhuamaan mutta jos olisi lapsia kyllä minäkin ikäänkuin jo velvollisuudesta sitten hommaisin erilaisia juttuja niiden takia, että ne sais hyviä hetkiä ja jälkeenpäin sitä sitten varmasti ajattelisi että ne oli itsellekin niitä parhaita hetkiä elämässä.
Niin ja voisithan sä vähän ehkä painostaakin, sano sille että teillä on kummallakin velvollisuus alkaa hommaamaan muksuille elämyksiä, vaikka pari-kolme tuntia per viikko per nokka, jos hommaatte yhdessä niin sitten se yhteenlaskettu määrä. Että alapas vaan keksimään omaa osuuttas tai jos pyydät nätisti voit päästä mukaan minun keksimiin. Ois semmonen juttu jossa kaikki voittas, ei tarvis olla isoja juttuja vaan ihan arkisia mutta ois sit jotain.Lapsille parasta on yhteinen kiireetön kotiaika. Tämä on myös erään tutkimuksen tulos. Lapset toivovat ä, että kunhan äiti ja isä ovat kotona. Yhdessäoloa perheen kanssa (mihinkään ei välttämättä tarvitse lähteä).
Anonyymi kirjoitti:
Kulta pieni, yritä ymmärtää, mies on mies. Mun suhteet kaikki ovat olleet tuollaisia. Ei miestä kiinnosta naisten jutut kun se on MIES, Mies on onnellisin kun se puuhaa rauhassa niitä omia juttujaan, naisen menoissa ne on aina väkisin mukana ja vaivautuneita. Mä oon sen nyt ymmärtänyt. Mulle sanottiin aina ”mikset yksin voi tehdä”, ”mikset yksin voisi mennä?”
Kävelylenkki lasten ja emännän kanssakaan ei ole naisten juttu. Mä en edes naisten juttuja tee! Mitä ne ees on? Pihanrakennukseen piti perehtyä, mutta en yksin arvannut, ettei tuu sanomista kun ei ole hänen idea.
Ihan kotiakin pitäs ylläpitää ja pihaa, ne on minusta yhteisiä juttuja ei naisten juttuja.- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Se on kun eri planeetalta moneen muuhun mieheen verrattuna. Ei yhtään tyypillinen mies, mitä tulee harrastuksiin vaikkapa.Ei ole eri planeetalta. Se on kotimies eikä siinä ole mitään pahaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mut suhteet yleensä on tuota. Sitä ne on. Mullakin on ollut ihan samat. Se oli vaan hiton tyytyväinen silleen. Maa ei järissy eikä tärissy. Hän sanoi ettei halua matkustaa, mutta kannusti mua käymään maailman äärissä asti. Pitää antaa toisen elää niin kuin hänellä on hyvä olla, toinenkin antoi vapauden toteuttaa. Toinen rakasti pitkäveteisyyttä, toinen halusi nähdä ja kokea. Siihen tottuu. Yritä katsoa asiaa kaksi metriä kauempaa.
Nojoo toinen haluaa elää ja toinen rakastaa pitkäveteisyyttä. Tämä taitaa osua häränsilmään meilläkin.
Olen luova, innokas, aikaan saava ja tykkään saada valmista aikaan. Ei mikään vaan tapahdu möllöttämällä. Tai ikuisesti lykkäämällä...
Öitä.J-76 kirjoitti:
Näin luettuna tuntuu helpolle. Joo niistä elämyksistä ja sitä kautta mukavista muistoista olen puhunutkin ja ne kyllä ymmärsi ja oli samaa mieltäkin. Mielummin elämyksiä perheenä, kun krääsää nurkkiin millä ei mitään tee.
Yritän taas, kun on hyvä hetki ja tuntuu vastaanottavalle. 😃👍
Vähän juro jörö luonne, minä tiiän kaiken liiankin hyvin niin onpa haaste sellasta saada innostumaan.
Eikä pidä luulla kenenkään, niin jörö kun se onkin niin on hänessä niitä hienojakin ja rakastettavia asioita. Kuten huolehtii perheestään ja ei ahdistele minua mitenkään, vaikka välillä jakaa viisauksiaan ihan kun toinen ois tyhmä. 😋
Kyllä mä pärjään, mutta loputtomasti ei ole aikaa kokea ja elää yhdessä. Ruutujen tuijottelun sijaan voitas tehdä paljon hauskempaakin, yhdessä.
Nyt hyvät yöt ja kiitos Harmis. Kiva kun juttelet näistä ja annat ideoita. 👍
Vähän naljaillen...😏 Mutta silti. 😃Joo, ja minä kyllä ymmärrän hyvin miestä, niin kuin tuo toinekin tuossa vastasi sulle "Ei miestä kiinnosta naisten jutut kun se on MIES, Mies on onnellisin kun se puuhaa rauhassa niitä omia juttujaan, naisen menoissa ne on aina väkisin mukana ja vaivautuneita.", niin se vaan monasti on, kestää vielä monta miessukupolvea muuttaa tuota lähtökohtaista totuutta. Mutta voi se onnistua, entäs jotkut drone ja/tai lennokkihommat, voisko se lasten mieliksi jostain semmosesta innostua? sulle semmoset ei ehkä niin nappais. Kuumailmpalloilu ois hienoa hommaa muuten varmaan kanssa. Jep, öitä, kai se on nukkumaan mentävä.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Kävelylenkki lasten ja emännän kanssakaan ei ole naisten juttu. Mä en edes naisten juttuja tee! Mitä ne ees on? Pihanrakennukseen piti perehtyä, mutta en yksin arvannut, ettei tuu sanomista kun ei ole hänen idea.
Ihan kotiakin pitäs ylläpitää ja pihaa, ne on minusta yhteisiä juttuja ei naisten juttuja.Niin, mutta hän ei ajattele niin kuin me, siis naiset. Minä henkilönä puhua pälpätän asioita, haluaisin sitä myös miehiltä, että kommunikaatio olisi monisyisempää, tarkempaa, erittelevämpää, mutta mies/miehet eivät näemmä tee niin. Myös kotityöt tapahtuvat silloin kuin miehen omat aivot loksahtavat siihen asentoon, että nyt muuten valetaan se hallin lattia. Se ei sanomalla tule...Jos sä alat niitä vaatimaan, se on miehen päässä ohjailua ja suitsimista ja vaikkei se sitä ilmaisisi, sä kahlitsemista sen itsemääräämisvapautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta hän ei ajattele niin kuin me, siis naiset. Minä henkilönä puhua pälpätän asioita, haluaisin sitä myös miehiltä, että kommunikaatio olisi monisyisempää, tarkempaa, erittelevämpää, mutta mies/miehet eivät näemmä tee niin. Myös kotityöt tapahtuvat silloin kuin miehen omat aivot loksahtavat siihen asentoon, että nyt muuten valetaan se hallin lattia. Se ei sanomalla tule...Jos sä alat niitä vaatimaan, se on miehen päässä ohjailua ja suitsimista ja vaikkei se sitä ilmaisisi, sä kahlitsemista sen itsemääräämisvapautta.
*kahlitset
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Nojoo toinen haluaa elää ja toinen rakastaa pitkäveteisyyttä. Tämä taitaa osua häränsilmään meilläkin.
Olen luova, innokas, aikaan saava ja tykkään saada valmista aikaan. Ei mikään vaan tapahdu möllöttämällä. Tai ikuisesti lykkäämällä...
Öitä.No teidän kuviossa on jotain hyvin tuttua.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Öitä.Öitä :) 🍃🍂
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta hän ei ajattele niin kuin me, siis naiset. Minä henkilönä puhua pälpätän asioita, haluaisin sitä myös miehiltä, että kommunikaatio olisi monisyisempää, tarkempaa, erittelevämpää, mutta mies/miehet eivät näemmä tee niin. Myös kotityöt tapahtuvat silloin kuin miehen omat aivot loksahtavat siihen asentoon, että nyt muuten valetaan se hallin lattia. Se ei sanomalla tule...Jos sä alat niitä vaatimaan, se on miehen päässä ohjailua ja suitsimista ja vaikkei se sitä ilmaisisi, sä kahlitsemista sen itsemääräämisvapautta.
Nojoo, en ohjaile tai määräile. Ehkä minusta saa tekstien perusteella vähän väärän kuvan, kun tässä avoimesti kerron asiasta. Mutta tokihan minä asiasta puhun ja ehdotankin välillä.
Ihan yhtälailla kun hänestä minun pitäisi olla hiljaa asioista, joista hän ei halua kuulla, niin minusta ja minulla on oikeus kuitenkin sanoa ääneen. Tasa-arvo, missä minä en kyllä yhtäkään miestä ala nöyristelemään, että olisin mieliksi hiljaa jos mulla on jotain sanottavaa. :)
Sitä en usko, että miehet ja naiset on ihan erilaisia, tai miehet ei puhu ja naiset puhuu. Kun olen tavannut miehiä jotka oikeasti puhuu ja jakaa ajatuksiaan, niin se ei ole mikään mies ja nais juttu tuo puhumattomuus tms. junttapullamaisuus. Se on luonnekysymys, ei sukupuoli.
Hänkin on alunperin osannut puhua ja ollut puheliaampi, jakanut ajatuksiaan. Se varmaan oli yksi sellainen asia mihin aikoinaan ihastuinkin, mies joka osasi kertoa mitä päässään liikkuu. :D
Mutta ymmärrän oikein hyvin, että mäkätys ja määräily on asioita mitkä saa sulkeutumaan. Meillä ei kuitenkaan ole sellainen mäkättävän akan ilmapiiri, jos mun kirjoituksista sen käsityksen saa, se on väärä käsitys. Tiedän kyllä mitä on kun akka MÄKÄTTÄÄ ja on oikea vitun ilkeä perässä hiihtäjä kyylä. En minäkään sellaisesta tykkää ja siksi en ole itsekään sellainen. :)
Mutta kyllä pitää suhteessa voida ilmaista kummankin tuntemuksensa. Se on ihan oikeasti elinehto kaikissa suhteissa.Anonyymi kirjoitti:
Mut suhteet yleensä on tuota. Sitä ne on. Mullakin on ollut ihan samat. Se oli vaan hiton tyytyväinen silleen. Maa ei järissy eikä tärissy. Hän sanoi ettei halua matkustaa, mutta kannusti mua käymään maailman äärissä asti. Pitää antaa toisen elää niin kuin hänellä on hyvä olla, toinenkin antoi vapauden toteuttaa. Toinen rakasti pitkäveteisyyttä, toinen halusi nähdä ja kokea. Siihen tottuu. Yritä katsoa asiaa kaksi metriä kauempaa.
Kyllä mä olen samaa mieltä tuosta, että toisen pitää antaa olla omanlaisensa, antaa elää. Mutta sitten taas kumminkin, kun ollaan parisuhteessa niin mun ajatusmaailmaani kuuluu myös se, että ollaan tiimi. Parisuhde on tiimityöskentelyä, eikä kahden yksinään juntturoimista.
Tiedän, ettei kaikista ihmisitä ole tiimityöskentelyyn ja en itsekään jatkuvasti halua olla intensiivisesti kyljessä kiinni, kyllä se oma aika on tarpeen mullakin. Mutta siinä vaiheessa, kun tuntuu ettei enää muuta yhteistä ole kuin osoite, niin herää väkisinkin ajattelemaan että mikähän tiimi me sitten muka ollaan? :)
Ja sitten kuitenkin senkin ymmärrän, ettei elämä mene jatkuvasti tasaista kaavaa ja ole yhtä helppoa ja hauskaa mitenkään, eikä se ole mun pointtikaan. Vaan, että mun oletusarvo on, että yhdessä olevalla pariskunnalla on myös yhteisiä intressejä, mihin kiinnostaa yhdessä panostaa. Ja niistä asioista puhuttaisiinkin ja yhdessä sovittaisiin, eikä niin että minä odotan koska saan luvan toimia ja millaisin ohjein. :D
Sellaista se vähän tuppaa olemaan, että ei osallistu mun näkemyksiin, eikä annan mun kuitenkaan toteuttaa itseänikään esimerkiksi kotona ei istuteta yhtäkään kukkaa mihinkään, minne ne ei hänestä käy istuttaa. :)
Tietyllä tapaa vapaudet on vain hänellä. Vapaus olla osallistumatta, vapaus olla ottamatta kantaa, vapaus sanoa mitä ei tehdä, vapaus sano mitä tehdään...en tykkää, että se menee niin ja mietin monesti mihin kohtaan vedän rajan.
Miten pitkälle mun tarvii joustaa ja ja tinkiä siitä mitä minä haluan? Ja miksi sillä mitä minä haluan ei ole mitään väliä? Nämä ne mielessä pyörii aina välillä.
Voin toki toteuttaa itseäni, mutta sillä hinnalla että saan kuunnella palautetta ja se ei ole välttis mieltä ylentävää, kun purnataan sitten perästä päin, kun ei ensin oltu halukkaita kertomaan omaa kantaa. Tulee tunnelma, että vittu ihan sama, mutta ei kuitenkaan ihan sama, mutta tehdään kuten mies ajattelee...
Mä en ole tottunut olemaan kenenkään oikkujen mukaan eläjä. :)
Siksi mä niistä asioista sanonkin, kun ne mua hiertää. Tiedän kyllä, että naama menee aina solmuun, jos sanon jostain..mutta mikään yksinoikeus ei ole miehellä olla kuten haluaa viemällä sillä multa tilan olla sellainen kun minä olen ja haluan olla.
Välillä mietin, että miten helvetin erilaiset sitä ollaan..hän on ihan selkästi yksineläjä joka saa päättää kaikesta yksin ja toinen vaan siihen saakka, kun se hänestä on ihan samantekevää eikä jaksa vaikuttaa. Mutta sitten kun hänellä on näkemys, kukan ei sitä jyrää eikä varmasti saa sanoa vastaan. Vähän sellainen rokkoherra menttaliteetti.
Ja se ihan sama on ettei kiinnosta sitten vittuakaan, jos kerran teet kuten haliuat niin älä vittu mulle siitä tule enää puhumaan. :DJ-76 kirjoitti:
Kyllä mä olen samaa mieltä tuosta, että toisen pitää antaa olla omanlaisensa, antaa elää. Mutta sitten taas kumminkin, kun ollaan parisuhteessa niin mun ajatusmaailmaani kuuluu myös se, että ollaan tiimi. Parisuhde on tiimityöskentelyä, eikä kahden yksinään juntturoimista.
Tiedän, ettei kaikista ihmisitä ole tiimityöskentelyyn ja en itsekään jatkuvasti halua olla intensiivisesti kyljessä kiinni, kyllä se oma aika on tarpeen mullakin. Mutta siinä vaiheessa, kun tuntuu ettei enää muuta yhteistä ole kuin osoite, niin herää väkisinkin ajattelemaan että mikähän tiimi me sitten muka ollaan? :)
Ja sitten kuitenkin senkin ymmärrän, ettei elämä mene jatkuvasti tasaista kaavaa ja ole yhtä helppoa ja hauskaa mitenkään, eikä se ole mun pointtikaan. Vaan, että mun oletusarvo on, että yhdessä olevalla pariskunnalla on myös yhteisiä intressejä, mihin kiinnostaa yhdessä panostaa. Ja niistä asioista puhuttaisiinkin ja yhdessä sovittaisiin, eikä niin että minä odotan koska saan luvan toimia ja millaisin ohjein. :D
Sellaista se vähän tuppaa olemaan, että ei osallistu mun näkemyksiin, eikä annan mun kuitenkaan toteuttaa itseänikään esimerkiksi kotona ei istuteta yhtäkään kukkaa mihinkään, minne ne ei hänestä käy istuttaa. :)
Tietyllä tapaa vapaudet on vain hänellä. Vapaus olla osallistumatta, vapaus olla ottamatta kantaa, vapaus sanoa mitä ei tehdä, vapaus sano mitä tehdään...en tykkää, että se menee niin ja mietin monesti mihin kohtaan vedän rajan.
Miten pitkälle mun tarvii joustaa ja ja tinkiä siitä mitä minä haluan? Ja miksi sillä mitä minä haluan ei ole mitään väliä? Nämä ne mielessä pyörii aina välillä.
Voin toki toteuttaa itseäni, mutta sillä hinnalla että saan kuunnella palautetta ja se ei ole välttis mieltä ylentävää, kun purnataan sitten perästä päin, kun ei ensin oltu halukkaita kertomaan omaa kantaa. Tulee tunnelma, että vittu ihan sama, mutta ei kuitenkaan ihan sama, mutta tehdään kuten mies ajattelee...
Siksi mä niistä asioista sanonkin, kun ne mua hiertää. Tiedän kyllä, että naama menee aina solmuun, jos sanon jostain..mutta mikään yksinoikeus ei ole miehellä olla kuten haluaa viemällä sillä multa tilan olla sellainen kun minä olen ja haluan olla.
Välillä mietin, että miten helvetin erilaiset sitä ollaan..hän on ihan selkästi yksineläjä joka saa päättää kaikesta yksin ja toinen vaan siihen saakka, kun se hänestä on ihan samantekevää eikä jaksa vaikuttaa. Mutta sitten kun hänellä on näkemys, kukan ei sitä jyrää eikä varmasti saa sanoa vastaan. Vähän sellainen rokkoherra menttaliteetti.
Ja se ihan sama on ettei kiinnosta sitten vittuakaan, jos kerran teet kuten haliuat niin älä vittu mulle siitä tule enää puhumaan. :DSellainen pehmeämpi välimalli asenne olis ihan jees. :)
Voisi puhua, voisi kokeilla ja voisi muuttaa tyyliä, jos ei onnistu yhdellä ehkä sitten toisella. Ei elämän tarvi olla ratakiskon jäykkää!!!!- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Se on kun eri planeetalta moneen muuhun mieheen verrattuna. Ei yhtään tyypillinen mies, mitä tulee harrastuksiin vaikkapa.Onko usein käynyt mielessä ettei nuorempi mies sittenkään ollut hyvä vaihtoehto?
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Ja se ihan sama on ettei kiinnosta sitten vittuakaan, jos kerran teet kuten haliuat niin älä vittu mulle siitä tule enää puhumaan. :DSulla kiertää tasaisin väliajoin tämä marmatussykli. Oletko päässyt huomaamaan?
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Sellainen pehmeämpi välimalli asenne olis ihan jees. :)
Voisi puhua, voisi kokeilla ja voisi muuttaa tyyliä, jos ei onnistu yhdellä ehkä sitten toisella. Ei elämän tarvi olla ratakiskon jäykkää!!!!Cuulit miehet ovat ratakiskojäykkiä.
Onks hän miehisellä klo 07:n alalla? Ne miehet ei puhu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko usein käynyt mielessä ettei nuorempi mies sittenkään ollut hyvä vaihtoehto?
Tämä on varmasti olennainen seikka.
Anonyymi kirjoitti:
Onko usein käynyt mielessä ettei nuorempi mies sittenkään ollut hyvä vaihtoehto?
Ei kertaakaan. 😃
Oli ihan paras vaihtoehto, en ole luopumassa enkä vaihtamassa. Kyllä tää klaarataan. Joskus on kasvettava vaan lisää.Anonyymi kirjoitti:
Sulla kiertää tasaisin väliajoin tämä marmatussykli. Oletko päässyt huomaamaan?
Ahah. No sepä ikävää.
Anonyymi kirjoitti:
Cuulit miehet ovat ratakiskojäykkiä.
Onks hän miehisellä klo 07:n alalla? Ne miehet ei puhu.Mikä 07 ala on? Työt alkoi tänäänkin jo 05.30.😃
Tänään taas jututtiin kaikenlaista. Mukavaa oli jututa. 😌- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ihmiset menevät lukkoon myös ainaisesta hälinästä ja hässäköinnistä ja tulee kaipuu ulkopuolelle kaikesta. Kun sitä ei esim. perheellinen sitten pääse toteuttamaan, jämähtää. Kun ei omia juttuja, ei muutakaan -> flegmaattisuus ja periksianto sekä hiljaisuus.
Clubittaja
Suosikkijoukkue Jokerit
15 000 testiä ja 61 tartuntaa. Sairaalahoidossa perjantaina 21 ihmistä koko maassa.
On se nyt saatana, jos näillä luvuilla tehdään yhtään minkäänlaisia rajoitustoimenpiteitä. - Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Ihan kotiakin pitäs ylläpitää ja pihaa, ne on minusta yhteisiä juttuja ei naisten juttuja.Ei oikeastaan ole. Hallitus ujutti tosin lainsäädäntöön aika ison määrän erilaisia toimenpiteitä, jotka nyt on kirjattu sinne tartuntalakiin. Tämä antaa paikallisille toimijoille kuten kunnille & aveille aika rajoittamattomat oikeudet tehdä paikallisia sulkuja. Toki arvostan tietynlaista varovaisuutta, mutta juuri oikeusvaltioperiaate on aika isolla koetuksella tällä hetkellä. Toimien oikeutus suhteessa tautiin ei ole enää syksyllä ollut kovin vakaalla pohjalla. Tosin Euroopasta haetut esimerkit antavat ymmärtää, että tässä on edelleen vaaraa olemassa, joka näkyy vieläkin Espanjassa, Ranskassa ja uusimpana Iso-Britanniassa.
Toisaalta tämän päivän uutiset on tosi positiivisia eli voidaan olla onnellisia siitä. Maakuntien klusterit on hallinnassa. Helsinki ja Uusimaa ovat ongelmallisia, mutta pitkälti asukaslukunsa vuoksi. - Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Mikä 07 ala on? Työt alkoi tänäänkin jo 05.30.😃
Tänään taas jututtiin kaikenlaista. Mukavaa oli jututa. 😌Ymmärrät tietenkin miehesi lukevan tätä palstaa vaikka ei tunnustaisi.
Kuka jättäisi seuraamatta jos tietäisi puolisonsa rupattelevan täällä ja varsinkin yksityisasioista.
Varsinkin jos puoliso on itse palstaillut. - Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Ei kertaakaan. 😃
Oli ihan paras vaihtoehto, en ole luopumassa enkä vaihtamassa. Kyllä tää klaarataan. Joskus on kasvettava vaan lisää.On hyvä kun edes joku nainen uskaltaa tunnustaa miten käy kun ottaa liian nuoren miehen omaan ikäänsä nähden, muut kärsivät hiljaa.
Nuori nainen ja vanhempi mies toimii paremmin. Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrät tietenkin miehesi lukevan tätä palstaa vaikka ei tunnustaisi.
Kuka jättäisi seuraamatta jos tietäisi puolisonsa rupattelevan täällä ja varsinkin yksityisasioista.
Varsinkin jos puoliso on itse palstaillut.En usko, että lukee.
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä kun edes joku nainen uskaltaa tunnustaa miten käy kun ottaa liian nuoren miehen omaan ikäänsä nähden, muut kärsivät hiljaa.
Nuori nainen ja vanhempi mies toimii paremmin.Tuota huonommin mulla on niiden ikäisteni kanssa mennyt, yhtä lukuunottamatta.
Ikä ei vaikuta etenkään näin pienellä ikäerolla, persoonat ja luonteet vaikuttaa. :)
- Anonyymi
Miten sen nyt ottaa ... ei kai se oikeastaan ole vaikuttanut. Seksielämä on ollu ns. omien käsien varassa jo yli vuoden. Pelkän seksin takia en jaksa vaivautua hakemaan seuraa. Homma hoituu helpommin itse. Kuten erä miespuolinen tuttava joskus aikanaan asian ilmaisi"siitä olis ihan liikaa vaivaa".
Läheisyyttä sen sijaan kyllä kaipaisin ja tämä virus on pistänyt pysyvämmän seuran etsimisen aikalailla kokonaan jäihin. Minä kun en tykkää mistään deittailusta, vaan tahtoisin tutustua ihmisiin ihan "oikeassa elämässä". Sellaisia tilanteita ja tilaisuuksia ei tällä hetkellä oikeastaan ole. - Anonyymi
En ole kiinnostunut niin monesta "kokelaasta", että katsoisin rikkovani suosituksia jos alkaisin sen yhden kanssa intiimisuhteeseen.
Perheissä on aikuiset/lapset ja moninkertainen riski tartuttaa ja sairastua, verrattuna epäsosiaalisen sinkkunaisen riskiin.
En myöskään lakannut tapaamasta ystävääni korona-aikaan. Tiedän, että jotkut sinkut eristäytyivät täysin.
Enkä muuten pidä naamaria bussissa. Vedän rajan koronahysterialle tähän, sitäpaitsi uskon taudin tulleen jäädäkseen.
Turvarajoja pidän esim kaupassa ja käsihygieniasta huolehdin hyvin, kuten muutenkin. - Anonyymi
Minulla on maskeja ostin voin laittaa naamarin naamaan jos on toisia ihmisiä läheisyydessä.
Jännämiehet ja Jännänaiset, oikein jännittävin hahmo, uudesta sarjasta Lovecraft Country tuo Christina, on jännittävä ja suorastaan pelottava ihmeellisine taikavoimineen. Enpä ole huomannut suuria muutoksia seksielämässä vaikka korona jyllääkin :)
- Anonyymi
Aivan, ei korona vaikuta siihen mitä ei ole ollutkaan.
- Anonyymi
Mikä seksielämä? Ei sellaista ole koskaan minulla ollut,
t. 0-mies Peliviikonloppu, se tietää selibaattia. Valkku kiels vehtaamisen! 😀
- Anonyymi
Eikä... 😳
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Eikä... 😳
xLinerNo ei tässä ois kerennytkään.
Eilen 1,5 tuntia, tänään kaks sarjapeliä ja vielä 1,5 tunnin höntsä päälle. 😃
Ei oo paidassa kuivaa kohtaa. 😬
- Anonyymi
Ei tuu harrastettua seksiä. Mitä se on. 🤔
Ehkä sitä saisi, jos olisi kiinnostusta, mutta pelkkien panojen harrastaminen ei oo mun juttu.
Koronakin tietysti vähän asiaan vaikuttaa. - Anonyymi
MOsumia tinderista tulee jatkusvasti jopa 5 päivässä ja olen myäs käynyt trefeillä. Ensi n kävin kolmen naisen kanssa treffeille, se oli huhtikuussa ja sit aloin tapailee vain yhtä joka kesti 2 kuukautta, seksiä oli 3 kertaa viikossa 2 kuukautta. Nyt taas on osumia ollut ja ajattelin että otan yhden vain johon panostan enkä käy monien naisten kanssa treffeillä ja yhden kansa tutustutaan, seksiä ollut. Nainen kertoi että haluaa jotain pysyvää.
- Anonyymi
Tuollaisia on hyvä olla vähän varastossakin jotain särkypillereitä, tablettejakin aina varalla, perustarvikkeissakin, saa apteekkareilta kun osaa ostaa :)
- Anonyymi
Mikä on ätmi? Onko se jokin koronaviruksen muuntuma?
- Anonyymi
Nah.. Seksi on niin tylsää. Olkoot aina tauolla.
Mut mie olenkin ace, joten ei kauheammin kiinnosta tuo seksi. Mielummin syön kakkua. Tai vien roskat ulos. - Anonyymi
Ei palstalaisilla ollut seksielämää ennen koronaa. Ei palstalaiset juo viinaa eikä käy baareissa, treffille ne ei pääse.
- Anonyymi
Kun nyt bongasin _korona_ -sanan, niin:
Voi vttu kun ihmiset ovat tyhmiä! Eilen jouduin käymään muutamissa kaupoissa. Ihmiset eivät käytä maskeja ja ruuhkailevat, aivan käsittämätöntä hölmöyttä tässä tilanteessa! Ens kerralla otan ffp3:n mukaan, kirurgin maskista ei ole hyötyä kun koko lauma on noin ulalla!
xLiner - Anonyymi
Onhan niitä vegaaneitakin.
Koronasta ei ole minun selibaattini(sikäli kun sillä tarkoitetaan kahden välistä seksiä) kiinni, vaan kelpuutan ainoastaan neitseellisen naisen seksipartneriksi. Paikka on tosiaan edelleen auki. Otahan yhteyttä, jos palstalla kriteerit täyttävä löytyy!
En näe, että tämä nykyinen korona tilanne häiritsisi millään tavalla sinkkuja harrastaa seksiä jonkun vakkarin kanssa. Kyllä yksittäisiä ihmisiä voi tavata edelleen, vaikka suurempia ihmismassoja on syytä välttää.- Anonyymi
"Paikka on tosiaan edelleen auki. Otahan yhteyttä, jos palstalla kriteerit täyttävä löytyy!"
:D
"Kyllä yksittäisiä ihmisiä voi tavata edelleen, vaikka suurempia ihmismassoja on syytä välttää."
Mistä tiedät missä seksipartnerisi liikkuu sillä aikaa kun ette näe? Anonyymi kirjoitti:
"Paikka on tosiaan edelleen auki. Otahan yhteyttä, jos palstalla kriteerit täyttävä löytyy!"
:D
"Kyllä yksittäisiä ihmisiä voi tavata edelleen, vaikka suurempia ihmismassoja on syytä välttää."
Mistä tiedät missä seksipartnerisi liikkuu sillä aikaa kun ette näe?Eipä tuo minulle kuulu missä liikkuu.
Toki tykkään kirjoitella ja vaihtaa kuulumisia tapaamisten välillä..
Minulle vakkari fwb- suhde on myös ystävyyttä.. Harmillisesti nekään vaan ei jatku loputtomiin kun partneri yleensä jossain vaiheessa haluaa edetä elämässään. Löytää elämänkumppanin ja perustaa perheen..
Minä se elelen vaan sinkkuna vuodesta toiseen, enkä edes näe tässä elämäntavassa mitään ongelmaa. Tottakai olen avoin myös parisuhteen mahdollisuudelle. Siinä vaan täytyy olla jo paljon enemmän yhteistä vs. Fwb suhde.- Anonyymi
Ei oikeastaan ole. Hallitus ujutti tosin lainsäädäntöön aika ison määrän erilaisia toimenpiteitä, jotka nyt on kirjattu sinne tartuntalakiin. Tämä antaa paikallisille toimijoille kuten kunnille & aveille aika rajoittamattomat oikeudet tehdä paikallisia sulkuja. Toki arvostan tietynlaista varovaisuutta, mutta juuri oikeusvaltioperiaate on aika isolla koetuksella tällä hetkellä. Toimien oikeutus suhteessa tautiin ei ole enää syksyllä ollut kovin vakaalla pohjalla. Tosin Euroopasta haetut esimerkit antavat ymmärtää, että tässä on edelleen vaaraa olemassa, joka näkyy vieläkin Espanjassa, Ranskassa ja uusimpana Iso-Britanniassa.
Toisaalta tämän päivän uutiset on tosi positiivisia eli voidaan olla onnellisia siitä. Maakuntien klusterit on hallinnassa. Helsinki ja Uusimaa ovat ongelmallisia, mutta pitkälti asukaslukunsa vuoksi.
- Anonyymi
Mulla ei ole seksihaluja ollu neljään vuoteen eli en ole halunnut naisia tavata yhtään. Ei vaan kiinnosta enään.
- Anonyymi
Tinderissä tulee osumia. Vastasin 30 v naiselle ja juteltiin siinä ja kysyin että mennäänkö kävelylle ja mentiin sitten käveltiin pari tuntia ja käveltiin luokseni ja seksiä harrastettiin. Tapasin neljä kertaa naisen ja aina oli seksiä. toisen naisen kanssa sama juttu ihan viime viikolla lenkkeiltiin vähän ja seksiä sen jälkeen. Naiset ei halua poikaystävää mutta yhden yön juttuja ne haluaa.
- Anonyymi
Nykyään on kaikenlaisia deittipalveluita ja tindereitä ja somekanavia, älypuhelimia ei pitäis olla vaikeaa löytää seksiseuraa. Tinder on lihatiski , sieltä itse saanut seuraa.
- Anonyymi
Ei palstalaisilla ole koskaan ollut seksielämää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a718416Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1354768Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1123876Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut773417Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii743006Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1412730SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt112424SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het392167Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan631983Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä561968