Anteeksi harhaanjohtava otsikko. Ei Italiasta tule mitään laadukasta. Kun katsoo noita fiiatteja ja lansioita niin ei voi olla muuten, kuin että ferrari valmistetaan lisenssillä jossakin laadukkaammassa maassa, kuten esim. venäjällä tai turkissa.
Italialainen laatu
24
3301
Vastaukset
- Big Jim
Nut, kun tamakin on tullut selva, sina voi taas levata rauhaisa.
- -AR156-
Alfa Romeo: huippuosaamista saapasmaasta.
http://www.movit.de/images/alfgt01.jpgTuo on hieno.
Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.
Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.- -AR156-
Jönsson kirjoitti:
Tuo on hieno.
Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.
Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.
Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla. - Tomppa
-AR156- kirjoitti:
Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.
Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.
- -AR156-
Tomppa kirjoitti:
on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.
Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.
Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
- takavalot
- nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
- GTV merkki pilarissa
- nopusmittari keskellä "konsolia"
Tuunattu:
- etu ja takapuskuri
- alustasarja - -AR156-
Jönsson kirjoitti:
Tuo on hieno.
Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.
Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.Olen omistanut kaksi 75 TS:ää, hulvaton peli se on, jos nyt enää oikein muistan.
Tekisi mieli taas, mutta mistähän löytyisi hyväkuntoinen vanhus. -AR156- kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.
Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
- takavalot
- nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
- GTV merkki pilarissa
- nopusmittari keskellä "konsolia"
Tuunattu:
- etu ja takapuskuri
- alustasarjaKaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.
Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
- etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
- takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
- takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
- kromilistat muuttuneet mustiksi
- sivupeili vaihdettu muoviseen
- katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka
Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?- -AR-
Jönsson kirjoitti:
Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.
Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
- etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
- takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
- takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
- kromilistat muuttuneet mustiksi
- sivupeili vaihdettu muoviseen
- katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka
Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?auton vilahdellut aikaisemminkin höpötyksissäni. On se vaan niin hienosti ehostettu!
- Urheilija
-80 luvun alussa ne viimeiset takavetoiset Corollat ja sieltä sellainen "coupe" mallinen kolmeovinen, saattaisi tuossa olla myös hieman sitä Englantilaista "urheiluautoa" nimeltään Morris Marina (kolmeovisena)
- Marea
Olen ajellut monilla merkeillä.Enimmäkseen japseilla,mutta muutaman vuoden olen ajellut Fiatilla.Kyllä laatu on parantunut huomattavasti entisestä.Täysin varustellun Fiatin saa monta tonnia halvemmalla,kuin vastaavan kokoisen muun merkin samoilla varusteilla.Mareassa on kilometrejä n.250000.Vielä kulkee kuin uusi.Fiateissa pitäisi olla hirveästi vikoja joidenkin arvostelijoiden mielestä,mutta ei ole vielä omalle kohdalle sattunut.Kaipa niitä sitten joskus vielä tulee,kun tarpeeksi ajaa.
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!- Uunosta
sitroen kirjoitti:
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!Itelläni oli aikoinaan kymmenen vuotta Uno 70 kakkosautona, kilometrejä kertyi entisten lisäksi yli 200 000 tuhatta, kuluvia osia vaihdeltiin tietysti, mutta kertaakaan ei tielle jääty.
En ymmärrä jarrujen moittimista, puolivuosittainen liukupalojen herkistely renkaanvaihtojen yhteydessä, jos sattui muistamaan, eikä männät jumineet. Maalipinta oli vielä hyvässä kunnossa, vaikka autoa ei paljon vahailtu. Taisi Uunolla tulla ajetuksi autoilu-urani halvimmat kilometrit.
Ja oli vielä yllättävän hyvä ajaa pikkuautoksi, jopa pitkääkin matkaa ja isolla kuormalla. - viiuvireeni
sitroen kirjoitti:
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!Exän sisko ajoi vireenillä liki puoli miljuunaa. Plösön ämmän kun tietää, huoltamatta.
Koneessa ei pienintäkään vikaa. Laturit kestivät joku 250tkm, kori kesti 16 v ennen kuin hapantui. Kytkin alkoi luistamaan 420tkm kohdalla. Jaa viiu paska? Yritä samaa klonksvaageneilla.
- Alfa Romeo
Taas joku pajukorifani heittäyty kateelliseksi. Ei ole poika ajanut koskaan tehokasta italiaanoa. Ei siis tiedä mistä puhuu !
- Italian autot makeimpia
Tuollaiset vellipöksyt kuin kakakaka lienevät jotain volvohomppeleita, joiden samettipyllyt hinkkaavat mustia nahkapenkkejä ja saavat tyydytyksensä muiden mollaamisesta. Onpa säälittävä tapaus.
- blackmagictiger
AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA
- blackmagictiger
blackmagictiger kirjoitti:
AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA
ON TYYLIKÄS JA LADA 1500SL-1600SL
- fiatferrari
Aloittaja, kuvitteletko tosiaan että Ferrarit on laadukkaampia? Nopeampia kyllä mutta ei laadukkaampia. Uuden Ferrarin vikalista on kuin Teslasta.
- Anonyymi
Ei ne pendoliinotkaan tahdo suomen talvessa toimia.
Italista tulee vaan hyvää ruokaa, pastaa ja pizzaa - Anonyymi
Oispa vielä aitoja Alfoja, ostaisin. Nykyset on psa-klooneja eli paskoja. Oispa vielä 1960-luku niin ajaisin GTV:llä.
- Anonyymi
On ne kyllä paskoja. Erehdyin kerran ostamaan pari vuotta vanhan union. Alkoi kolmella pytyllä pyöriä jo parin viikon päästä. Ihme valoja vilkutteli mittaristossa. Mitä lie sähkö vikoja. Menin delta autoon valittamaan vioista. Myyjä sanoi että kaikkihan sen tietää että niissä on vikoja ja ostaja hyväksyy ne rasitteena kun hinta kuitenkin laatu merkkejä huomattavasti halvempia. Vaihdoin siinä liikkeessä sen unon Bemari 320. Hävisin parin viikon ajoilla pari tonnia. Tuo bemarikin on ihan paska eikä sama liike enää suostu ottamaan autoa takaisin mistään hinnasta. Totesi vain kun kerran on päästy eroon.
- Anonyymi
Vanha sanonta , puhut vähän mutta asiaa.
Ei kaunis muotoilu tee vielä hyvää lopputuotetta.
Voihan ulosteenkin muotoilla taideteokseksi , mutta ei se tuotteen sisältö siitä miksikään kummene. - Anonyymi
Lada oli hyvä esimerkki italialaisesta laafusta venäläisittäin toteutettuna. Fiat 124 oli laadukas auto, ja Lada 1200L, halpa, kaikin tavoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315723
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134503- 1962399
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661790Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791736Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351497En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741385Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141385viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241214- 941205