Italialainen laatu

Anteeksi harhaanjohtava otsikko. Ei Italiasta tule mitään laadukasta. Kun katsoo noita fiiatteja ja lansioita niin ei voi olla muuten, kuin että ferrari valmistetaan lisenssillä jossakin laadukkaammassa maassa, kuten esim. venäjällä tai turkissa.
Ilmoita


Nut, kun tamakin on tullut selva, sina voi taas levata rauhaisa.
Ilmoita
Alfa Romeo: huippuosaamista saapasmaasta.
http://www.movit.de/images/alfgt01.jpg
8 VASTAUSTA:
Tuo on hieno.

Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.
Jönsson kirjoitti:
Tuo on hieno.

Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.
Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.

Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.
-AR156- kirjoitti:
Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.

Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.
on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.
Tomppa kirjoitti:
on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.
Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.

Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
- takavalot
- nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
- GTV merkki pilarissa
- nopusmittari keskellä "konsolia"

Tuunattu:
- etu ja takapuskuri
- alustasarja
Jönsson kirjoitti:
Tuo on hieno.

Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.
Olen omistanut kaksi 75 TS:ää, hulvaton peli se on, jos nyt enää oikein muistan.

Tekisi mieli taas, mutta mistähän löytyisi hyväkuntoinen vanhus.
-AR156- kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.

Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
- takavalot
- nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
- GTV merkki pilarissa
- nopusmittari keskellä "konsolia"

Tuunattu:
- etu ja takapuskuri
- alustasarja
Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.

Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
- etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
- takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
- takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
- kromilistat muuttuneet mustiksi
- sivupeili vaihdettu muoviseen
- katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka

Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?
Jönsson kirjoitti:
Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.

Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
- etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
- takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
- takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
- kromilistat muuttuneet mustiksi
- sivupeili vaihdettu muoviseen
- katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka

Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?
auton vilahdellut aikaisemminkin höpötyksissäni. On se vaan niin hienosti ehostettu!
-80 luvun alussa ne viimeiset takavetoiset Corollat ja sieltä sellainen "coupe" mallinen kolmeovinen, saattaisi tuossa olla myös hieman sitä Englantilaista "urheiluautoa" nimeltään Morris Marina (kolmeovisena)
+Lisää kommentti
Olen ajellut monilla merkeillä.Enimmäkseen japseilla,mutta muutaman vuoden olen ajellut Fiatilla.Kyllä laatu on parantunut huomattavasti entisestä.Täysin varustellun Fiatin saa monta tonnia halvemmalla,kuin vastaavan kokoisen muun merkin samoilla varusteilla.Mareassa on kilometrejä n.250000.Vielä kulkee kuin uusi.Fiateissa pitäisi olla hirveästi vikoja joidenkin arvostelijoiden mielestä,mutta ei ole vielä omalle kohdalle sattunut.Kaipa niitä sitten joskus vielä tulee,kun tarpeeksi ajaa.
3 VASTAUSTA:
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!
sitroen kirjoitti:
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!
Itelläni oli aikoinaan kymmenen vuotta Uno 70 kakkosautona, kilometrejä kertyi entisten lisäksi yli 200 000 tuhatta, kuluvia osia vaihdeltiin tietysti, mutta kertaakaan ei tielle jääty.

En ymmärrä jarrujen moittimista, puolivuosittainen liukupalojen herkistely renkaanvaihtojen yhteydessä, jos sattui muistamaan, eikä männät jumineet. Maalipinta oli vielä hyvässä kunnossa, vaikka autoa ei paljon vahailtu. Taisi Uunolla tulla ajetuksi autoilu-urani halvimmat kilometrit.

Ja oli vielä yllättävän hyvä ajaa pikkuautoksi, jopa pitkääkin matkaa ja isolla kuormalla.
sitroen kirjoitti:
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!
Exän sisko ajoi vireenillä liki puoli miljuunaa. Plösön ämmän kun tietää, huoltamatta.
Koneessa ei pienintäkään vikaa. Laturit kestivät joku 250tkm, kori kesti 16 v ennen kuin hapantui. Kytkin alkoi luistamaan 420tkm kohdalla. Jaa viiu paska? Yritä samaa klonksvaageneilla.
+Lisää kommentti
Taas joku pajukorifani heittäyty kateelliseksi. Ei ole poika ajanut koskaan tehokasta italiaanoa. Ei siis tiedä mistä puhuu !
Ilmoita
Tuollaiset vellipöksyt kuin kakakaka lienevät jotain volvohomppeleita, joiden samettipyllyt hinkkaavat mustia nahkapenkkejä ja saavat tyydytyksensä muiden mollaamisesta. Onpa säälittävä tapaus.
2 VASTAUSTA:
AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA
blackmagictiger kirjoitti:
AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA
ON TYYLIKÄS JA LADA 1500SL-1600SL
+Lisää kommentti
Aloittaja, kuvitteletko tosiaan että Ferrarit on laadukkaampia? Nopeampia kyllä mutta ei laadukkaampia. Uuden Ferrarin vikalista on kuin Teslasta.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Italialainen laatu

Anteeksi harhaanjohtava otsikko. Ei Italiasta tule mitään laadukasta. Kun katsoo noita fiiatteja ja lansioita niin ei voi olla muuten, kuin että ferrari valmistetaan lisenssillä jossakin laadukkaammassa maassa, kuten esim. venäjällä tai turkissa.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta