Anteeksi harhaanjohtava otsikko. Ei Italiasta tule mitään laadukasta. Kun katsoo noita fiiatteja ja lansioita niin ei voi olla muuten, kuin että ferrari valmistetaan lisenssillä jossakin laadukkaammassa maassa, kuten esim. venäjällä tai turkissa.
Italialainen laatu
19
3133
Vastaukset
- Big Jim
Nut, kun tamakin on tullut selva, sina voi taas levata rauhaisa.
- -AR156-
Alfa Romeo: huippuosaamista saapasmaasta.
http://www.movit.de/images/alfgt01.jpgTuo on hieno.
Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.
Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.- -AR156-
Jönsson kirjoitti:
Tuo on hieno.
Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.
Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.
Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla. - Tomppa
-AR156- kirjoitti:
Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.
Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.
- -AR156-
Tomppa kirjoitti:
on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.
Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.
Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
- takavalot
- nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
- GTV merkki pilarissa
- nopusmittari keskellä "konsolia"
Tuunattu:
- etu ja takapuskuri
- alustasarja - -AR156-
Jönsson kirjoitti:
Tuo on hieno.
Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.
Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.Olen omistanut kaksi 75 TS:ää, hulvaton peli se on, jos nyt enää oikein muistan.
Tekisi mieli taas, mutta mistähän löytyisi hyväkuntoinen vanhus. -AR156- kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.
Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
- takavalot
- nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
- GTV merkki pilarissa
- nopusmittari keskellä "konsolia"
Tuunattu:
- etu ja takapuskuri
- alustasarjaKaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.
Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
- etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
- takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
- takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
- kromilistat muuttuneet mustiksi
- sivupeili vaihdettu muoviseen
- katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka
Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?- -AR-
Jönsson kirjoitti:
Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.
Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
- etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
- takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
- takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
- kromilistat muuttuneet mustiksi
- sivupeili vaihdettu muoviseen
- katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka
Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?auton vilahdellut aikaisemminkin höpötyksissäni. On se vaan niin hienosti ehostettu!
- Urheilija
-80 luvun alussa ne viimeiset takavetoiset Corollat ja sieltä sellainen "coupe" mallinen kolmeovinen, saattaisi tuossa olla myös hieman sitä Englantilaista "urheiluautoa" nimeltään Morris Marina (kolmeovisena)
- Marea
Olen ajellut monilla merkeillä.Enimmäkseen japseilla,mutta muutaman vuoden olen ajellut Fiatilla.Kyllä laatu on parantunut huomattavasti entisestä.Täysin varustellun Fiatin saa monta tonnia halvemmalla,kuin vastaavan kokoisen muun merkin samoilla varusteilla.Mareassa on kilometrejä n.250000.Vielä kulkee kuin uusi.Fiateissa pitäisi olla hirveästi vikoja joidenkin arvostelijoiden mielestä,mutta ei ole vielä omalle kohdalle sattunut.Kaipa niitä sitten joskus vielä tulee,kun tarpeeksi ajaa.
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!- Uunosta
sitroen kirjoitti:
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!Itelläni oli aikoinaan kymmenen vuotta Uno 70 kakkosautona, kilometrejä kertyi entisten lisäksi yli 200 000 tuhatta, kuluvia osia vaihdeltiin tietysti, mutta kertaakaan ei tielle jääty.
En ymmärrä jarrujen moittimista, puolivuosittainen liukupalojen herkistely renkaanvaihtojen yhteydessä, jos sattui muistamaan, eikä männät jumineet. Maalipinta oli vielä hyvässä kunnossa, vaikka autoa ei paljon vahailtu. Taisi Uunolla tulla ajetuksi autoilu-urani halvimmat kilometrit.
Ja oli vielä yllättävän hyvä ajaa pikkuautoksi, jopa pitkääkin matkaa ja isolla kuormalla. - viiuvireeni
sitroen kirjoitti:
ainakin UNOssa vikoja riitti.
Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!Exän sisko ajoi vireenillä liki puoli miljuunaa. Plösön ämmän kun tietää, huoltamatta.
Koneessa ei pienintäkään vikaa. Laturit kestivät joku 250tkm, kori kesti 16 v ennen kuin hapantui. Kytkin alkoi luistamaan 420tkm kohdalla. Jaa viiu paska? Yritä samaa klonksvaageneilla.
- Alfa Romeo
Taas joku pajukorifani heittäyty kateelliseksi. Ei ole poika ajanut koskaan tehokasta italiaanoa. Ei siis tiedä mistä puhuu !
- Italian autot makeimpia
Tuollaiset vellipöksyt kuin kakakaka lienevät jotain volvohomppeleita, joiden samettipyllyt hinkkaavat mustia nahkapenkkejä ja saavat tyydytyksensä muiden mollaamisesta. Onpa säälittävä tapaus.
- blackmagictiger
AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA
- blackmagictiger
blackmagictiger kirjoitti:
AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA
ON TYYLIKÄS JA LADA 1500SL-1600SL
- fiatferrari
Aloittaja, kuvitteletko tosiaan että Ferrarit on laadukkaampia? Nopeampia kyllä mutta ei laadukkaampia. Uuden Ferrarin vikalista on kuin Teslasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124460MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872293Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71171
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o61918Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908