Italialainen laatu

kakakaka

Anteeksi harhaanjohtava otsikko. Ei Italiasta tule mitään laadukasta. Kun katsoo noita fiiatteja ja lansioita niin ei voi olla muuten, kuin että ferrari valmistetaan lisenssillä jossakin laadukkaammassa maassa, kuten esim. venäjällä tai turkissa.

25

3409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Big Jim

      Nut, kun tamakin on tullut selva, sina voi taas levata rauhaisa.

    • -AR156-
      • Tuo on hieno.

        Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

        Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.


      • -AR156-
        Jönsson kirjoitti:

        Tuo on hieno.

        Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

        Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.

        Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.

        Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.


      • Tomppa
        -AR156- kirjoitti:

        Tuo on todellakin komia kun mikäkii, kun ottaa vielä huomioon että on 70-luvun ilmestys.

        Autoahan on kyllä tuunattu, mutta hyvällä maulla.

        on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.


      • -AR156-
        Tomppa kirjoitti:

        on 80-luvulta ja aika lähellä alkuperäistä.

        Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.

        Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
        - takavalot
        - nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
        - GTV merkki pilarissa
        - nopusmittari keskellä "konsolia"

        Tuunattu:
        - etu ja takapuskuri
        - alustasarja


      • -AR156-
        Jönsson kirjoitti:

        Tuo on hieno.

        Joskus vierastin GTV:n kyrmyniskaista olemusta, mutta nykyisin se on suorastaan kaunis. Edelleen vierastan kuitenkin sitä, että 174-senttisen kuljettajan pitää asentaa tyyny persiin alle nähdäkseen ulos. Myös aikaansa edellä ollut nopeusmittarin sijoittaminen keskelle kojelautaa oli alkupään malleissa hylkimistä aiheuttava piirre, mutta tämä seikka on tainnut normalisoitua vuosimallien myötä. Onneksi ei ole tarvinnut kärsiä moisesta laitteesta, siitä ovat pitäneet huolen köyhyys ja se, ettei se oikea ole vielä tullut kohdalle.

        Mutta ainahan sitä voi edes uneksia dedion-akselista, 40-60 -painojakaumasta, veekuutosesta oikean urheiluauton ulkonäöstä. Oli aikoja, jolloin ei ollut perhesportteja. Pientä lohtua se sentään tuo seiskavitonenkin.

        Olen omistanut kaksi 75 TS:ää, hulvaton peli se on, jos nyt enää oikein muistan.

        Tekisi mieli taas, mutta mistähän löytyisi hyväkuntoinen vanhus.


      • -AR156- kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa, etten tunne GTV:n historiaa kovin hyvin.

        Ehdottaisin kuitenkin, että kuvan auto on ~1976.
        - takavalot
        - nimi isoilla kirjaimilla takakontissa
        - GTV merkki pilarissa
        - nopusmittari keskellä "konsolia"

        Tuunattu:
        - etu ja takapuskuri
        - alustasarja

        Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.

        Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
        - etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
        - takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
        - takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
        - kromilistat muuttuneet mustiksi
        - sivupeili vaihdettu muoviseen
        - katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka

        Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?


      • -AR-
        Jönsson kirjoitti:

        Kaivoin arkistoistani Helkama-auton myyntiesitteen 80-luvun alusta. Siinä on edustava sivukuva uudemmasta vanhakorisesta GTV:stä, ja sen pohjalta on todettava että AR:n esittelemä kaunokainen on todellakin vanhempaa versiota, mutta hyvällä maulla päivitetty.

        Uudempien eroja AR:n linkittämään http://www.movit.de/images/alfgt07.jpg verrattuna:
        - etusivuvilkku on muuttanut pyörän aukon etupuolelta takapuolelle
        - takalokasuojan GTV-brodeeraus on vaihtunut muoviseen johonkin härpättimeen
        - takavalot muuttuneet yhtenäisiksi
        - kromilistat muuttuneet mustiksi
        - sivupeili vaihdettu muoviseen
        - katon vesikouru venytetty perän loppuun saakka

        Muitakin eroja varmaan on, mutta brosyyrissäni ei ole kuin sivukuva. Joka tapauksessa, hieno auto, vai mitä kakakakakaka?

        auton vilahdellut aikaisemminkin höpötyksissäni. On se vaan niin hienosti ehostettu!


      • Urheilija

        -80 luvun alussa ne viimeiset takavetoiset Corollat ja sieltä sellainen "coupe" mallinen kolmeovinen, saattaisi tuossa olla myös hieman sitä Englantilaista "urheiluautoa" nimeltään Morris Marina (kolmeovisena)


    • Marea

      Olen ajellut monilla merkeillä.Enimmäkseen japseilla,mutta muutaman vuoden olen ajellut Fiatilla.Kyllä laatu on parantunut huomattavasti entisestä.Täysin varustellun Fiatin saa monta tonnia halvemmalla,kuin vastaavan kokoisen muun merkin samoilla varusteilla.Mareassa on kilometrejä n.250000.Vielä kulkee kuin uusi.Fiateissa pitäisi olla hirveästi vikoja joidenkin arvostelijoiden mielestä,mutta ei ole vielä omalle kohdalle sattunut.Kaipa niitä sitten joskus vielä tulee,kun tarpeeksi ajaa.

      • ainakin UNOssa vikoja riitti.
        Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!


      • Uunosta
        sitroen kirjoitti:

        ainakin UNOssa vikoja riitti.
        Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!

        Itelläni oli aikoinaan kymmenen vuotta Uno 70 kakkosautona, kilometrejä kertyi entisten lisäksi yli 200 000 tuhatta, kuluvia osia vaihdeltiin tietysti, mutta kertaakaan ei tielle jääty.

        En ymmärrä jarrujen moittimista, puolivuosittainen liukupalojen herkistely renkaanvaihtojen yhteydessä, jos sattui muistamaan, eikä männät jumineet. Maalipinta oli vielä hyvässä kunnossa, vaikka autoa ei paljon vahailtu. Taisi Uunolla tulla ajetuksi autoilu-urani halvimmat kilometrit.

        Ja oli vielä yllättävän hyvä ajaa pikkuautoksi, jopa pitkääkin matkaa ja isolla kuormalla.


      • viiuvireeni
        sitroen kirjoitti:

        ainakin UNOssa vikoja riitti.
        Itse moottori (FIRE) oli OK, apulaitteet ei. Korin perusperiaate OK, toteutus syvältä. Vaihteistossa suunnitteluvika (ei paha), sähkölaitevikoja, etujarrut syvältä (tuli kuntoon tarvikejarrumännillä!), kaikki kumiosat hajosivat, ruoste söi pellit, tukivarret ym. Töksähtävä jousitus, jatkuva helinä ja kilinä jarrupaineensäätimen jousesta, seitinohut maali, ym. Ei löydy laatua Italiasta eikä Tanskasta!

        Exän sisko ajoi vireenillä liki puoli miljuunaa. Plösön ämmän kun tietää, huoltamatta.
        Koneessa ei pienintäkään vikaa. Laturit kestivät joku 250tkm, kori kesti 16 v ennen kuin hapantui. Kytkin alkoi luistamaan 420tkm kohdalla. Jaa viiu paska? Yritä samaa klonksvaageneilla.


    • Alfa Romeo

      Taas joku pajukorifani heittäyty kateelliseksi. Ei ole poika ajanut koskaan tehokasta italiaanoa. Ei siis tiedä mistä puhuu !

    • Italian autot makeimpia

      Tuollaiset vellipöksyt kuin kakakaka lienevät jotain volvohomppeleita, joiden samettipyllyt hinkkaavat mustia nahkapenkkejä ja saavat tyydytyksensä muiden mollaamisesta. Onpa säälittävä tapaus.

      • blackmagictiger

        AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA


      • blackmagictiger
        blackmagictiger kirjoitti:

        AINAKIN OLI 70-LUVULLA SEAT LISENNSIVALMISTUKSELLA. 134SESTA TEHTIIN LADA 1200 VENÄJÄLLÄ. NECKAR OLI JOKO ITÄ TAI LÄNSI-SAKSASSA, YUGO OLI JUGOSLAVIASSA

        ON TYYLIKÄS JA LADA 1500SL-1600SL


    • fiatferrari

      Aloittaja, kuvitteletko tosiaan että Ferrarit on laadukkaampia? Nopeampia kyllä mutta ei laadukkaampia. Uuden Ferrarin vikalista on kuin Teslasta.

    • Anonyymi

      Ei ne pendoliinotkaan tahdo suomen talvessa toimia.
      Italista tulee vaan hyvää ruokaa, pastaa ja pizzaa

    • Anonyymi

      Oispa vielä aitoja Alfoja, ostaisin. Nykyset on psa-klooneja eli paskoja. Oispa vielä 1960-luku niin ajaisin GTV:llä.

    • Anonyymi

      On ne kyllä paskoja. Erehdyin kerran ostamaan pari vuotta vanhan union. Alkoi kolmella pytyllä pyöriä jo parin viikon päästä. Ihme valoja vilkutteli mittaristossa. Mitä lie sähkö vikoja. Menin delta autoon valittamaan vioista. Myyjä sanoi että kaikkihan sen tietää että niissä on vikoja ja ostaja hyväksyy ne rasitteena kun hinta kuitenkin laatu merkkejä huomattavasti halvempia. Vaihdoin siinä liikkeessä sen unon Bemari 320. Hävisin parin viikon ajoilla pari tonnia. Tuo bemarikin on ihan paska eikä sama liike enää suostu ottamaan autoa takaisin mistään hinnasta. Totesi vain kun kerran on päästy eroon.

    • Anonyymi

      Vanha sanonta , puhut vähän mutta asiaa.
      Ei kaunis muotoilu tee vielä hyvää lopputuotetta.
      Voihan ulosteenkin muotoilla taideteokseksi , mutta ei se tuotteen sisältö siitä miksikään kummene.

    • Anonyymi

      Lada oli hyvä esimerkki italialaisesta laafusta venäläisittäin toteutettuna. Fiat 124 oli laadukas auto, ja Lada 1200L, halpa, kaikin tavoin.

      • Anonyymi

        Fiat 124:sta tehtiin myös ensimmäinen Kia hlöauto.
        Kia 124.
        Kia teki lisenssillä myös Mazdan eri malleja mm.818 ja isommissa autoissa Peugeot 604 ja Fiat 132.
        Googlettamalla löytyy lisätietoa kun hakee esim. Kia 124 tai Kia 604.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2021
    3. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1513
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      945
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    Aihe