minkä maan ruuista tykkäät ja onko jonkun maan ruoka tai keittiö josta et pidä
minkä maan ruuan ystävä olet
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Monenmoinen menee. Ruotsalaisten hapansilakkaa en muistaakseni ole maistanut, mutta kuullut ettei olis kovin hyvää.
xLiner- Anonyymi
eli muuten ruotsalainen keittiö on mieluinen no sieltä suomikin on saanut monet ruuat
Välimeren ruoka maistuu, kotimainen erityisemmin ja kyllähän minä kiinalaisestakin tykkään. Tacotkin maittaa.
- Anonyymi
itse olen kanssa kotimaan keittiön ystävä ja sitten ruotsin
Anonyymi kirjoitti:
itse olen kanssa kotimaan keittiön ystävä ja sitten ruotsin
Se on mihin on tottunut varmaan se mikä maistuu. Perus kotiruoka on ihan parasta.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Se on mihin on tottunut varmaan se mikä maistuu. Perus kotiruoka on ihan parasta.
joskus luin että moni ruoka on ruotsista lähtöisin
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Lihapullatkin. 🤤
kyllä lihapullat on ruotsista lähtöisin
- Anonyymi
Italialaiset ruuat ovat hyviä.
Ei tule mieleen mitään erikoista josta en pidä. Voisi ehkä olla islantilainen keittiö. Kai joka maan kansallisesta keittiöstä löytyy inhokkeja joka makuun, mutta yleisesti ottaen ruoka on hyvää joka paikassa, ellei asioita "pilaa" esimerkiksi köyhyys ja saastuminen sekä yltiöpäinen kaupallistaminen.
Tietysti esimerkiksi grönlantilainen perinneruoka on kalaa, valasta ja hyljettä, eikä yhtään kasviksia. Ei sellainen yksipuolisuuskaan tunnu kivalle, mutta elinolosuhteistahan tuo on kiinni.
Italiasta tulevat lasagnet, pitsat, pastat, ilmakuivattu kinkku ym. ym. ovat tietysti kiinalaisen keittiön ohella vahvoilla suosikeikseni, jos syön ulkona. Hampurilaispaikoissa en käy, mutta kepap kyllä uppoaa, samoin tex-mex.
Kotona teen kuitenkin kansallisempia ruokia, tai aika usein perunoista ynnä muusta, mitä sattuu olemaan eräänlaista lapskoussia. Se on kansainvälistä pohjoiseurooppalaista perusmuonaa. ; )Olen normaalin ruuan ystävä. Jos ruuassa on jotain eksoottisia mönkijöitä, matelijoita, muita elukoita tms. jätän syömättä. Jos on jotain erikoisempia osasia aivoja, silmiä mitä tahansa ihmeellistä jätän syömättä. kasvikset melkolailla menee monenlaiset ja mausteet.
- Anonyymi
Ei ole olemassa yhdenmaan ruokakirjoa joista tykkäisin.
Thaimaalaiset tekevät hyvää kookosmaitokanaa, venäläiset hyvää borskeittoa, japanissa saa hyvää shabu shabua ja sashimia, intiassa osataan kokota kanaa currypotkulla, italiassa calzone on hyvää, muut pitsat surkeita. Jokaisesta maasta löytää jotain maukasta, alueelle pesiytynyttä jota ilomielin maistelee.
AsianVierestä Libanon, Marokko tai Georgialainen keittiö. Kreikkalainen keittiö taas on jotenkin arkipäiväistynyt olematta pyhäinhäväistynyt.
Mämmiä en syö
(reps)- Anonyymi
Mämmi ei tosiaankaan putoa, eivät myöskään etanat, ravut ja hyönteiset.
Välimeren keittiöt ovat hyviä, , Kreikasta erityisesti moussaka, Italiasta pizza ja Espanjasta tortilla.
Suomessa karjalainen ruoka sultsinat, karjalanpiirakat ja lanttukukko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mämmi ei tosiaankaan putoa, eivät myöskään etanat, ravut ja hyönteiset.
Välimeren keittiöt ovat hyviä, , Kreikasta erityisesti moussaka, Italiasta pizza ja Espanjasta tortilla.
Suomessa karjalainen ruoka sultsinat, karjalanpiirakat ja lanttukukko.Ai joo, Marokosta hummus.
- Anonyymi
Pidän nepalilaisesta ruoasta. Sushista en pidä.
- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Nepalilaisissa rafloissa on orjatyövoimaa.
BoikotoinEn käy paljon ravintoloissa. Olen kasvissyöjä ja tykkään valmistaa itse nepalilais-ja intialaistyyppisiä ruokia.
Anonyymi kirjoitti:
En käy paljon ravintoloissa. Olen kasvissyöjä ja tykkään valmistaa itse nepalilais-ja intialaistyyppisiä ruokia.
Mjoo
Nepalilaiset safkat on just kuuluisia siitä että niissä ei ole lihaa.
Intialaista en ole maistanut.
(naurua)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Mjoo
Nepalilaiset safkat on just kuuluisia siitä että niissä ei ole lihaa.
Intialaista en ole maistanut.
(naurua)Kannattaa maistaa ☺ enkä oo käyttänyt orjatyövoimaa ruoan valmistuksessa.
- Anonyymi
Ei kuulu teille.
- Anonyymi
Kiva kun teitittelet. Onko sun helppo saada ystäviä?
- Anonyymi
Noita Intian garam masaloita yms käytän kotona ruuanlaitossa, siis mausteita. Varmaan just noi Thaimaa, Nepal yms, chiliä, kookosta, papuja....pizza nyt tietenkin, falafel taitaa olla Egyptistä, Turkista päin. Kala nyt tulee lähinnä suomalaisena lempiruokana mieleen, tehtynä ihan miten vaan. Ja ruismarjapuurokin on hyvää.
- Anonyymi
Ugandalainen aamiainen on lihaisa.
- Anonyymi
Välimerellinen ruoka. Ja joo oon myös hyvän pihvin ystävä eli silloin tällöin ja parasta laatulihaa. Pitkään riiputettu ja rotukarja, angus härkä esim.
- Anonyymi
Itse rakastan nepalialaista ruokaa.. mutta en tykkää kiinalaisesta.
- Anonyymi
Rakastan saamelaista ruokaa, mutta vihaan papusoppaa. Muun maailman ruoat ovat siltä väliltä.
- Anonyymi
Kasvisruoka, on se valmistettu sittten missä maassa tahansa.
Lihaa ja kalaa en syö ollenkaan, enkä ole syönyt vuosiin.
Vietnamissa on helppo olla kasvissyöjä, ja monenlaista eksoottistakin herkkua löytyy.
Ihan kotioloissa netistä löytyy pilvin pimein reseptejä eri puolilta maailmaa. - Anonyymi
En ole enää minkään maan ruoan ystävä. Lopetin syömisen, koska luin tältä palstalta jonkun kirjoitustaidottoman idiootin kirjoituksia, joiden mukaan lihavat eivät ole ihmisiä.
Olen syömättä siihen asti kunnes kuolen! - Anonyymi
Aasialaiset, Itämaiset ja Etelä-Amerikkalaiset ruoat on hyviä, kunhan liika chilillä pelleily jätetään pois eli ei liikaa tulisia mausteita.
Mitä järkeä on laittaa ruokaan järkyttävä määrä chiliä, että suuta polttaa, eikä ruoan mausta mitään erota, kun suu on tulessa ja tulisuus peittää kaiken ruoan maun.
Kookos kanakeitto on tosi hyvää, curry kana ym. vastaavat.
Lohikeitosta saa maukasta, kun lisää siihen kookoskermaa tai kookosmaitoa.Tässä sulle hyvä ja helppo alkukeitto tms
Hyvänkokoinen sipuli hienoksi, kuullota
Hyvänkokoinen paprika hienohkoksi, kuullota
Päälle kookosmaito 400 ml ja kalaliemikuutio
Liesi kiinni ja joukkoon katkarapupurkki tai -pussi.
Maisk
- Anonyymi
Puuhamaan.
Eikö kukaan vastannut Suomea? 😳
No, olen sitten ensimmäinen kotimaisen ruuan ystävä...- Anonyymi
Suomalaiset lihapullat ja makkara ovat lempiliharuokiani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset lihapullat ja makkara ovat lempiliharuokiani.
Muuten siis syön vain kasvisruokaa.
Mummielestä parasta on arkena herkkukorppu ja tee. Mutkun kiusaus on liian suuri, mää lounastan myös schwarzwaldilaista savustettuu herkkukuivakinkkuu. Jouluna saa myös herkkusavugryynimakkaroi, ja noon kyl hyvii.
Pääkyöpelitär tykkää kaiken enämpi lohest. Sitä se lounastaa arkena ja juhlana. Saat si itte niiku miettii, et etustaako nää jonkun maan kyökkii.- Anonyymi
Pidän Suomen maan ruuista. Täältä kun saa kasvisruokia melkein joka paikasta nykyään. Onneksi nyt korona-aikana ei tarvitse matkustella ja ihmetellä saanko laktoositonta ja kasvisruokaa, ei kalaa, ei äyriäisiä, kiitos.
Suomalaiset perunat ja Turun saariston kalat - hienoa ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631207- 1071193
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146876Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68767
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108677- 56656
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto100653- 78581
- 41564