Miehen käytös turhauttaa

Anonyymi

30v Mies ei mene töihin, eikä saa ns. perusasioita aikaiseksi. Ei ole kouluttautunut mitenkään lukion jälkeen eikä pahemmin työtkään oo maistunu. Saanut lapsen 18v todella vakavasti mt-ongelmaisen ihmisen kanssa ja jäänyt "oma elämä" suunnittelematta täysin. Jopa asuinpaikkakunta päätetty eron jälkeen exän mukaan.
Kysytte varmaan, miksi valitsin tällaisen miehen. En enää tiedä nyt jälkeenpäin itsekkään ja oikeastaan kaduttaa, että kiirehdin perheen perustamisessa juuri tämän ihmisen kans. En ottanut tarpeeksi selvää miehen asioista, vaikka en haluaisi tuomita menneisyyden perusteella. Nyt asiat heijastuvat tähän hetkeen.
Esimerkkejä: Syksyn hakua sanoi katsovansa tosissaan kun haluaisi opiskelemaan, mutta kas kummaa se vain "unohtui"? Monessa muussakin asiassa lykkää niitä, esim. jos pyydän auttamaan vaikkapa korjaamaan lastenvaunuja, kasaamaan lapsen sänkyä tms niin kummasti unohtuu useaksi viikoksi / kuukaudeksi nämä ja hermostuu jos asioista mainitsee. Ollut kotona nyt 2v tekemättä mitään. Rahallinen puolikin suoraan sanottuna vtuttaa ja ajatus "sossusta ja työkkäristä saa enemmän rahaa kun töistä"- on voimakasta. Ei ole hoitanut velkojaankaan luonnollisesti kuntoon. Tuntuu kuin tulevaisuutta olisi hankala suunnitella tämän ihmisen kanssa eteenpäin. Joo, velkoja on minullakin esim opintolaina mutta lyhennän sitäkin minimisumman äp rahasta.
Päihderiippuvuutta miehellä on nuoruudessa ja tämä ilmenee aina jos juo vaikkapa muutaman saunakaljan mikä on täysin ok, mutta seuraavana ja sitä seuraavanakin päivänä tulee himo ostaa kaljaa kaupasta. Joskus suhteemme alussa "katoili" keskellä yötä lähipubiin ja jätti esim 4v viikonloppulapsensa mun vastuulle ilman mitään keskustelua asiasta....
Onneksi ei nyt tee enää tota katoilua ja juominenkin jää niihin saunakaljoihin. Kaikki kaverinsa on lievästi päihdeongelmaisia mut asutaan nyt eri paikkakunnalla. Meillä on tosiaan pieni lapsi, jonka hoidossa kyllä auttaa, mutta esim yöheräilyt hoidan kokonaan itse ja mies kokee oikeudekseen haukkua minua laiskaksi, vaikka itsellään on asioissa mielestäni parantamisen varaa. Haluan olla lapsen kanssa kotona vähintään siihen asti, että hän on 2v ja menen itse samantien töihin, olen tehnyt 16v asti töitä ja käynyt koulussa samaan aikaan, joten tän takia vaikea ymmärtää moista käytöstä. Toisaalta en tiedä voisiko olla masentunut tai jotakin vastaavaa. Asiasta ei tosiaan voi puhua hänen kanssaan tai voi mutta menee riidaks. Ja oikeastaan koen että aikuisen ihmisen kanssa mun ei tarvi kerta toisensa jälkeen käydä keskustelua siitä miks töihin kannattas mennä.... Miks velat pitäs maksaa takasin, miks opiskelu ehkä kannattas jos ei töihin oo inspistä. Ahdistaa ja pahimpina hetkinä oon miettiny jopa eroa kun tuntuu että iteltä menee energiaa kamalasti tän asian miettimiseen..

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hetkinen! Mies ei halua mennä töihin ja on kotona.
      Sinä haluaisit olla vielä 2 v kotona?????

      Molemmat eivät halua olla töissä vaan kotona, mutta sinä haluaisit että mies menisi töihin ja sinä voisit olla 2 vuotta kotona????

      Miksi vaadit mieheltä sitä mitä et itsekkään tekisi? Sinä haluat olla kotona ja haluat et mies menee töihin? Niinpä!!!!

      No riidan saa aikaseksi mistä vaan, jos ei muuten niin tehdään riita.

    • Anonyymi

      Etsi mikä tahaansa homma ja pakota, hinaa, uhkaa mistäsi menemään/ottamaa/ homma vastaan. Esim: kadun/kylän raittien lakaisua, naapuruston pihojen siivousta
      / rakennuksille apuriksi/ (jos asutte maalla) tiloille lannanluontiin/ kauppoihin lähetiksi tai hyllyjen järjestäjäksi jne.. Täysin ammattitaidottomana hän muuta tuskin saa. Kuitenkin, mikä tahaansa tyo on parempi kohottamaan itsekunnioitusta kuin vain loisena vetelehtiä sinun/ omassa nurkissa.

      Ellei noin yksinkertainen asia mene sille jakeluun, on parempi että viet lapsesi ja itsesi pois tuon vetelehtijän elämästä. Näytät lapsellesi kammottavaa esimerkkiä kuinka aikuinen VALITSEE elää, jos yhä jatkat tuon loisen kanssa.

      Sinä pärjäät kyllä lapsesi kanssa. Voit nyt jo tehdä etätoitä kotoa. Tai etsiä puoli-aikahomman jos vanhempasi tai naapurisi voi huolehtia lapsesta sen muutaman tunnin päivässä.

      Toivottavsti opit tuosta ainakin sen verran ettet enää ikinä, siis et koskaan, tunge itseäsi tuntemattomille miehille! (kuten kerrot tässä tapauksessa tehneesi!!)

    • Anonyymi

      Rehellisesti sanoen, et sinä saa häntä muuttamaan toimintaansa. Hän muuttaa sitä vain ja ainoastaan, jos hänelle itselleen tulee tarve tehdä niin.

      Sanoisin, että pakkaa kimpsusi ja kampsusi, ota lapsi ja lähde. Sanot miehelle, että sä lähdet miettimään tätä kuviota ja mitä pitäs tehdä. Jos haluaa tietää syitä, niin sanot nämä sanat mitä tuossa kirjotit. Ei tarvii vittuuntua tai olla vihanen tai yhtään mitään. Ihan selkeästi ja rauhallisesti vaan kertot mikä teidän kuviossa mättää. Asiasta ei todellakaan tarvii riidellä. Jos tuntuu, että puhuminen on mahdotonta, niin kirjota. Mene vanhemmille, sisaruksille, ystäville, ihan mihin vaan missä on hyvä olla. Otat aikaa ja mietit vähän asioita. Kuulostelet miltä susta tuntuu ja annat miehelle aikaa tehdä samaa. Et siis mitenkään yritä katkasta välejä, tai estää miestä tapaamasta muksua tai vastaavaa ... otat aikalisän.

      En tietenkään tiedä mitään miehestäs, mutta jos on olemassa väkivallan riski, niin sen otat tietenki huomioon ja toimit miten tilanne vaatii.

      Tietenki jos olet varma, että tilanne suhteessanne on toivoton, niin sitten lähet ihan kunnolla. Riitelemisestä ja asioiden perustelemisesta ei oo mitää hyötyä. Jos ei mies (muka) ole vielä ymmärtäny, niin ei se tule jatkossakaan ymmärtämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe