Älkää tilatko maiharit.com

Anonyymi

Maiharit.com (aijemmin drmartensuomi.com, sivu vaihtaa osoitetta peittääkseen petokset) sivu on täyttä kusetusta. Sivu myy siis olevinaan Dr. Martens maihareita mutta lähettää kiinasta jotain ihan muuta kun maiharit. ”Kengät” ei ole vielä saapunut vielä perille mutta postin seurannasta näkee että ”paketti” painaa sen 50g ja on oikeasti vain pikakirje. Myös www.drmartenshelsinki.com kuuluu luultavasti tähän samaan huijukseen.

22

11114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on huijaussivusto, älkää ostako mitään. Vie luottokorttitiedot.

    • Anonyymi

      Tilasin juuri sieltä kengät ja huomasin että tässä on jotain hämärää. Tulin tilauksen jälkeen lukemaan nämä... Mitä minun kannattaa siis tehdä nyt?

      • Anonyymi

        Samaa oon miettinyt kun erehyin noille kaikki tiedot antaa...


    • Anonyymi

      Tein rikosilmoituksen kun luottokorttitietoni yritettiin viedä, poliisi ei tutki asiaa. Joten saavat rellestää vapaasti...

      • Anonyymi

        tuliko koskaan kengät?


    • Anonyymi

      Maiharithelsinki.co kuuluu samaan lahkoon. Jotkut sukat varmaankin on nyt Kiinasta tulossa, kun tilasin ja maksoin luottokortilla. Ihan uskottava sivusto oli, paitsi toimitusehdot, näin jälkikäteen tarkasteltuna. Luottokorttitiedot meni ja 110 euroa

      • Anonyymi

        Luottokortin tapauksessa maksun pystynee peruuttamaan, jos sen tekee nopeasti. Debit-maksussa ei taida olla mitään tehtävissä. Toki kannattaa olla pankkiin yhteydessä.


      • Anonyymi

        Tilasin myös maiharithelsinki.co. Kenkien sijään sain huivin. Maksoin pankkikortilla ja en voi todennäköisesti saada mun rahaa takaisin. Suljin mun kortin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pankkikortti kannattanee kuolettaa heti jos sen on syöttänyt tuollaiseen. Itse haksahdin myös tilaamaan "kengät puoleen hintaan outletista". Hälytyskellot soivat vasta kun ei tullut tilausvahvistusta. Kun sivulta ei löytynyt yhteistietoja, niin onhan se selvä, että on huijausta. Tehtailevat näitä sivuja ympäri maailman eri kielille ja jäljet johtavat ilmeisesti Kiinaan.

    • Anonyymi

      Suljin luottokortin, olin pankkiin yhteydessä. Antoivat ymmärtää, että luottokorttipankin kautta voi tehdä reklamaation ja (ehkä) saada rahat takaisin jos tuote ei ole se, milä tilattiin ja ostosummaa ei palauteta, tuotteen palauttamisesta huolimatta

    • Anonyymi

      Hei! Tilasin maiharithelsinki.co. Mutta tuli kiinasta huivi eikä kenkiä. Maksoin pankkikortilla. Onko joku teiltä tehnyt rikosilmoituksen poliisille tästä kaupasta? Tekikö poliisi mitään?

      • Anonyymi

        Teitkö itse poliisille ilmoituksen?
        Meinasin itse tilata mutta oli niin epäilyttävä, ja googlasin kokemuksia. Huonoltahan nämä näyttää mutta onko kukaan vienyt eteenpäin viranomaisille?


    • Anonyymi

      Olen ilmoittanut sivusta kilpailu- ja kauppa virastolle sekä Dr Martensille. Martens ilta vastattiin että heidän lakiosastonsa ottaa asian tutkittavaksi. Itse en onneksi ehtinyt tilata kun alkoi hälytyskellot soittamaan.

    • Anonyymi

      Siis kilpailu-ja kuluttajavirastolle ilmoitin

    • Anonyymi

      Tulin huijatuksi tämän firman kautta. Älkää vaan haksahtako näiden erittäin monipuolisten ja aidon oloisten nettisivujen lankaan!!! Rahat meni ja tajusin vasta jäljestä päin, että mitään tilaustietoja ei heidän epämääräisessä vastausviestissä ole mainittuna. Eli rahat meni ja en oletakaan saavani mitään kenkiä, ehkä jotkut yhden euron sukat tulee. Maksoin vielä debit puolelta ja nyt katevarauksissa summa, joka luultavimmin huomisen ensimmäisen arjen pankkipäivän apuna sit lähtee mun tililtä näille huijareille. Korttini kuoletin, mut meenas et tota katevarausta ei voi stopata, mitä kyllä hieman ihmettelen. Mut joo DrMartens kengät kannattaa tilata vain alkuperäsistä ja luotettavilta myyjiltä, sen opin nyt. Harmittaa kun olin niin sinisilmäinen ja en tajunnut et noiden halvat hinnat kuulostivat liina hyviltä, ollakseen totta..

      • Anonyymi

        Tajusin melkein heti tilaukseni jälkeen, että kyseessä taisi olla huijaus. Ja postin sovelluksesta näin, että paketti (2 kengät) painoi vähän yli 100 grammaa.
        Onneksi kiinalaisesta firmasta oli tullut s-postilla lähetysilmoitus. Vastasin siihen, ja sanoin, ettei paketissa voinut olla kahta paria kenkiä. Vakuuttivat, että oli. Kun lähetin kuvakaappauksen painosta, ei vastausta enää tullut. Ilmoitin palauttavani tuotteet jättämällä tullimaksun maksamatta ja vaativani rahani takaisin.

        Aloitin myös prosessin pankkini kanssa saadakseni rahani takaisin ja ne luvattiinkin, jos paketissa ei olisi kenkiä.

        Suurin yllätys: kiinalainen firma palautti rahat!

        Vaivaa jouduin näkemään, ja elämään 2vk ilman pankkikorttia kuolettamisen takia, mutta pahinta taisi olla sietää huijatuksi tulemisen tunne ja oma sinisilmäisyys.


    • Anonyymi

      Joo, huijausfirma. Katsokaa nettisivujen info. Puutaheinää.

      Tilasin Dr. Martens maiharit, jotka eivät koskaan tulleet. Luottokortiltani oli Kiinasta käsin tehty ihmeostoja monen sadan euron edestä, kunnes hoksasin kuolettaa kortin.

      Mitään tilausvahvistusta en firmasta saanut, enkä siis niitä kenkiäkään. Mutta rahaa paloi ja joku jossain päin Kiinaa sai hyviä tuotteita kortillani.
      No tyhmyydestä saa maksaa, mutta jatkossa tarkistan jokaisen firman taustatiedot, ennen kuin alan tehdä nettiostoksia.

      • Anonyymi

        Nonii, mä tilasin 3.9.22 maiharit. Ainoastaan firman sivuilta näkee, että maksutapahtuma on onnistunut, samoin kuin luottokortilta. Mitenkähän tässä kannattaa toimia? Ilmoittaa omaan pankkiin heti? Jumalauta, että ärsyttää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonii, mä tilasin 3.9.22 maiharit. Ainoastaan firman sivuilta näkee, että maksutapahtuma on onnistunut, samoin kuin luottokortilta. Mitenkähän tässä kannattaa toimia? Ilmoittaa omaan pankkiin heti? Jumalauta, että ärsyttää..

        Mitenkä tässä kävi? Itse menin haksahtamaan samaan ansaan ja nyt en oikein tiedä miten toimia. Kuinka noloa!


    • Anonyymi

      Vinkkinä jatkoon, että kannattaa ostaa vaan ja ainostaan nettikaupoista, joissa voi maksaa paypallilla. Olen tilannut tavaraa hämäränkin kuuloisista kaupoista ja jos tavaraa ei kuulu niin rahat tulee aina takaisin paypallin kautta. Ne ei myöskään koskaan välitä sun tietoja eteenpäin sille kauppiaalle. Jos myyjällä ei ole käytössä paypall tai Klarna-maksuvaihtoehtoa niin kierrä se helvetin kaukaa.

      • Anonyymi

        Ja edelliseen kommenttiini lisäten: paypall myös turvaa sen, jos sulle tulee muuta tavaraa kun mitä tilasit. Käsittelevät hiton nopeasti kaikki reklamaatiotapaukset ja usein ilman kauppiaan kuulemista asiassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      6
      1239
    Aihe