Hyväksyvä katse

No mitäs se on?

54

592

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Humpuukia, jos siihen ei kuulu puhetta lisäksi.

      Samaa kuin ennustaa toisesta jotain jalkaterien asennon perusteella. 😬

      • Hmm

        Katsekontakti?


      • elisakettu kirjoitti:

        Hmm

        Katsekontakti?

        No katse voi lisätä tunteen, että toinen todellakin sitä tarkoittaa. Mutta itse en pelkkään katseeseen luota. Se on vähän kuin auton vilkku... jos auto ei hiljennä, ryhmity, niin odotan, että oikeesti kääntyy, enkä kaahaa alle. 😁


      • Disse kirjoitti:

        No katse voi lisätä tunteen, että toinen todellakin sitä tarkoittaa. Mutta itse en pelkkään katseeseen luota. Se on vähän kuin auton vilkku... jos auto ei hiljennä, ryhmity, niin odotan, että oikeesti kääntyy, enkä kaahaa alle. 😁

        Hyvä pitää varansa.

        Mutta en minäkään pelkkiin sanoihin luota. Mimiikka ja nonverbaliikka on avainasemassa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Hyvä pitää varansa.

        Mutta en minäkään pelkkiin sanoihin luota. Mimiikka ja nonverbaliikka on avainasemassa.

        No asiasta riippuen voihan sitä jotain pelkän nyökkäyksenkin perusteella tehdä, mutta ehkä kuitenkin painavemmissa asioissa kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön. 😃


      • Disse kirjoitti:

        No asiasta riippuen voihan sitä jotain pelkän nyökkäyksenkin perusteella tehdä, mutta ehkä kuitenkin painavemmissa asioissa kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön. 😃

        Eli hymyllä ja intensiivisellä tuijotuksella ei pitkälle pötkitä vai?


      • elisakettu kirjoitti:

        Eli hymyllä ja intensiivisellä tuijotuksella ei pitkälle pötkitä vai?

        No Rasputin ehkä? 😂


    • Anonyymi

      J...sustelua.

      • Miten paljon tälläkin palstalla on itketty sen perään, ettei naiset ole huomaavinaan miehiä?

        No, jos se sitten on jeesustelua tai persestelyä jonkin mielestä, niin on.

        Mutta mtä se hyväksyntä sitten on, jos sitä pitäisi olla olemassa?


    • Anonyymi

      Mummojen horinaa?

      • Oikeastaan tuo partakawerin aloituksesta tuli mieleen.

        Näkeekö lapsi hyväksyvän katseen vanhemmiltaan vai torjunnan.

        Niin kai me muutkin arvioimme muita suhteessa itseemme. Hyväksyntää, vai torjuntaa? Vai onko se katse vai jotain muuta?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Oikeastaan tuo partakawerin aloituksesta tuli mieleen.

        Näkeekö lapsi hyväksyvän katseen vanhemmiltaan vai torjunnan.

        Niin kai me muutkin arvioimme muita suhteessa itseemme. Hyväksyntää, vai torjuntaa? Vai onko se katse vai jotain muuta?

        Harrastatko sinä sitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harrastatko sinä sitä?

        Hyväksyvää katsetta?

        Jossain määrin tietoisesti ja ehkä myös tiedostamatta.

        Torjuntaa? Kyllä myös.


    • Anonyymi

      Näkeehän sen naisen katseesta heti onko hyväksyvä katse tai ei. Siitä ei voi erehtyä.

      • Näkeekö myös miehen?

        Tai voiko tätä feikata?


      • Anonyymi

        Hahhah hah 😂


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Näkeekö myös miehen?

        Tai voiko tätä feikata?

        Nainen ei osaa peitellä sitä mutta mies voi olla viilipytty tapahtui mitä tahansa.


    • Anonyymi

      No se kun ammentoi kolotusta ja koira koiran tunnistaa.

    • Anonyymi

      Tätä 😛

      • Hymiöhän on kiva aina kiva kun se sattuu kohdalle.

        Mutta mun mielestäni digiviestinnän yksi harhaanjohtavimmista ilmiöistä on noi emojit - niillä voidaan nyt tarkoittaa mitä tahansa, tai olla tarkoittamatta. Ja se että niitä käytetään tilanteen nopeaan käsittelyyn; case closed.


    • Autokaupoilla ei pidä heti näyttää myyjälle hyväksyvää katsetta

      • Anonyymi

        🤩 siis tätä


      • Anonyymi kirjoitti:

        🤩 siis tätä

        Juuri tuota, mielummin silmät puoliksi kiinni, niin että aivan kuin nukuttaisi


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Juuri tuota, mielummin silmät puoliksi kiinni, niin että aivan kuin nukuttaisi

        Heheh näin 😌☺️


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Juuri tuota, mielummin silmät puoliksi kiinni, niin että aivan kuin nukuttaisi

        Tiesitkö, että olet aika ihana 😍🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö, että olet aika ihana 😍🥰

        Nyt tiedän, aiemmin en tiennyt :D


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Nyt tiedän, aiemmin en tiennyt :D

        Jee 🥰😍


      • Merrrsuu! 🤤


      • Disse kirjoitti:

        Merrrsuu! 🤤

        Onko seuraava autosi?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Onko seuraava autosi?

        Hyvää yötä. 🥰


      • pujotteIija kirjoitti:

        Onko seuraava autosi?

        Epäilen.... tuli vaan eksna mieleen. Mä ehkä hommaan jonkun avolavamaasturin. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää yötä. 🥰

        Hyvää yötä, ja mukavia unia


      • pujotteIija kirjoitti:

        Juuri tuota, mielummin silmät puoliksi kiinni, niin että aivan kuin nukuttaisi

        Eikös tuota sanota sänkykamarikatseeksi? hurmaat sillä sitten autokauppiaan?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Hyvää yötä, ja mukavia unia

        Samoin. Pehmeä peitto ylle..


      • :-D Ei niin, tai heti olet liemessä.

        Tosin liemessä voi olla missä tahasna sen hyväksyvän katseensa kanssa.


      • elisakettu kirjoitti:

        :-D Ei niin, tai heti olet liemessä.

        Tosin liemessä voi olla missä tahasna sen hyväksyvän katseensa kanssa.

        Niinpä, sitten on kiusallista kiemurrella irti tilanteesta


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Eikös tuota sanota sänkykamarikatseeksi? hurmaat sillä sitten autokauppiaan?

        Toivottavasti ei ole mieskauppias


    • Mitä silmin voi ilmaista, ellei samalla ilmeile kasvolihaksillaan?

      Silmäthän ovat vain pieniä palloja, joissa ei ole muuta liikettä itsessään kuin iiristen koonsäätö, johon siihenkään ei voi itse vaikuttaa. ; )

      • Tulee mieleen nukke, jonka silmät sanoo "tsing"!

        Aattele kun yrität vääntää naamallesi sellaisen kivan pikku virneen ja saakin krampin poskilihaksiinsa - näyttääkin mielipuolen irvistykselle.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tulee mieleen nukke, jonka silmät sanoo "tsing"!

        Aattele kun yrität vääntää naamallesi sellaisen kivan pikku virneen ja saakin krampin poskilihaksiinsa - näyttääkin mielipuolen irvistykselle.

        Mutta asiaan: itsellä katsekontakti, pieni hymy tai virnistys ja lyhyt nyökkäys asianosaiselle voidaan tulkita hyväksynnäksi, jos se tulkitaan oikein.

        Itse tosin käytän tuollaista vain asiayhteydessä "Hyvin tehty!", "Nasevasti sanottu." tms. En ole ulkonäöltäni sellainen, että nainen kokisi ulkonäköään koskevat ilmeilyni tervetulleiksi tai miellyttäviksi, joten itselleni tuntemattoman naisen ulkonäköä en kehu edes eleillä.


    • Anonyymi

      Silmät suurenevat ja suupielet hymyilevät.

      AsianVierestä

      • Voi kai ne viirullaankin olla?

        Yritäs nyt hymyillä oikein leveesti silmät selällään. Onnistuuko?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Voi kai ne viirullaankin olla?

        Yritäs nyt hymyillä oikein leveesti silmät selällään. Onnistuuko?

        Hyväksyvässä katseessa ei kai hymyillä suuresti, hyväksyvässä mielentilassa joka on positiivinen ihmisen suupielet kääntyvät väkisin vähän ylöspäin.

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Hmmmmm....ehkä kaipaava katse?

      • Helposti tulkinnanvaraista.

        Mulle tulee tuosta ainoastaan peittelemätön versio lapsen ktseesta, joka janoaa huomiota.


      • elisakettu kirjoitti:

        Helposti tulkinnanvaraista.

        Mulle tulee tuosta ainoastaan peittelemätön versio lapsen ktseesta, joka janoaa huomiota.

        Tai siis, onko kaikki katseet tulkinnanvaraisia - lopulta?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Helposti tulkinnanvaraista.

        Mulle tulee tuosta ainoastaan peittelemätön versio lapsen ktseesta, joka janoaa huomiota.

        Toisaalta helposti todennettavissa tietyissä tilanteissa, sanoisin että pettää harvoin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tai siis, onko kaikki katseet tulkinnanvaraisia - lopulta?

        Eikös niitä ole ihmisiä, jotka eivät tunnista kasvoista toisen tunnetiloja? 🤔 Tai siis ei osaa antaa oikeaa kuvaa muille?

        https://www.is.fi/terveys/art-2000005531324.html

        Tää juttu... katso itse...


      • Disse kirjoitti:

        Eikös niitä ole ihmisiä, jotka eivät tunnista kasvoista toisen tunnetiloja? 🤔 Tai siis ei osaa antaa oikeaa kuvaa muille?

        https://www.is.fi/terveys/art-2000005531324.html

        Tää juttu... katso itse...

        Aleksitymia.

        No joo, tämäkin.

        Pidän sitä enempi neurofyysisenä tai neuropsykologisena ongelmana. Empatiakykyhän saattaa olla silti tallella, mutta puuttuu tietynlainen kyky havaita tai osittaa itse.

        Se voi hankaloittaa aika paljon elämää, tämäkin. Väärinymmärretty rooli.

        Jos sitten mennään taas tunneperäisin ongelmiin, voi se empatiakykykin olla niin ja näin, psykopatiaa hipova,. Mutta nämä ihan vain arveluja.


      • elisakettu kirjoitti:

        Aleksitymia.

        No joo, tämäkin.

        Pidän sitä enempi neurofyysisenä tai neuropsykologisena ongelmana. Empatiakykyhän saattaa olla silti tallella, mutta puuttuu tietynlainen kyky havaita tai osittaa itse.

        Se voi hankaloittaa aika paljon elämää, tämäkin. Väärinymmärretty rooli.

        Jos sitten mennään taas tunneperäisin ongelmiin, voi se empatiakykykin olla niin ja näin, psykopatiaa hipova,. Mutta nämä ihan vain arveluja.

        Siksipä mä keskittyisinkin siihen kommunikaation kokonaisuuteen. Puhe ois perhsnan hyvä jo siitä...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Siksipä mä keskittyisinkin siihen kommunikaation kokonaisuuteen. Puhe ois perhsnan hyvä jo siitä...

        Eli tuo on siis erittäin yleistä, siksi puhe varmin tae, jep.


    • Anonyymi

      Minä ainakin tunnen saavani hyväksyviä rakastavia katseita omilta läheisiltäni. Tuskin he seuraani hakeutuisivat jos eivät minusta pitäisi?
      Hyväksyvä lämmin katse tuo turvallisuuden tunnetta ja hyvää oloa. Luottamusta että kaikki on hyvin tässä ja nyt.
      Surullista jos tuota pitää kysyä!

    • En tiedä.

      Katseisiin liittyy mysteeri, että tässä päivänä muutamana hätkähdin eräiden silmien pupillien laajuutta. Ei ollut erityisen hämärää, eikä katsojan pitänyt olla mitenkään erityisen keskittynyt eikä huumeiden alaisena eikä seksuaalisesti kiinnostunut tai mitään sellaista.

      Periaatteessa tuo kai voisi olla merkki niin hyväksynnästä kuin vaikkapa inhostakin.

    • Anonyymi

      Varmaankin riippuu henkilöstä. Tutun eleitä on helpompi lukea kuin vieraan. Kaikenlaisia feikkaajiakin on nähty, naamatusten esittävät toista mitä selän takana, siinä Disse on oikeassa että kannattaa jututtaa enemmän jos ilmeen taustalta löytyykin jotain muuta.

      Kotioloissa se on läsnäoleva ystävällinen lämmin ilme katsekontaktilla. Siihen voi liittyä hyväksyntää ilmaiseva äännähdys tai sanoja.

      Kun viittasit Partiksen aikaisempaan keskusteluun, niin minusta on tärkeää myös sellainen läsnäolo, jossa tuo katse ei ole palkinto mistään tekemisestä tai olemisesta. Ihan vaan siinä arjen sekamelskassa osoitus siitä että toinen on tärkeä.

      xLiner

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe