Lapsenlapsen kuolema

Kerroin tästä terveyskeskuslääkärille, kun en saanut nukuttua. Itkin ja surin, kuin kuka tahansa tässä tilanteessa. Nyt olen sitten "hullujen kirjoissa", kun minulle laitettiin joku psykoosilääkitys. Kerroin lääkärille etten syö tuollaista, koska suru on ihan normaali reaktio menetykseen. Mitä mieltä olette ns. ylilääkityksestä ? Olisin vain kaivannut psykososiaalista tukea ?

12

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääkätot eivät ole psykologeja.Sinun olisi pitänyt pyytää lähete psykiatrian poliklinikalle psykologille.Lääkäri ei 15 minuutissa ala sinulle psykologiksi.

    • Anonyymi

      Lääkityksen saatuaan ei ole vielä " hullun " kirjoissa, siihen tarvitaan yleensä myös diagnoosi.

    • Anonyymi

      Terveyskeskuslääkäreillä ei vain ole osaamista tällaiseen tilanteeseen ja se on iso ongelma. Jos itselläsi ei ole varaa psykologiin yms. sopivaan alan ammattilaiseen niin selvitä..
      Onko kaupungissasi kriikeskusta? Toinen on kriisipuhelin jso ei ole kriisityöntekijöitä lähellä missään minne voit varata ajan.
      Kunnalliselle psykoligian tai psykiatrian puoellle kun on niin mahdotonta päästä, sitä paitsi.. Kriisikeskutyöntekijät on lähes poikkeuksetta parhaimpia henkilöitä käsittelemään sinun kanssasi tätä asiaa. He ovat nähneet ja kokeneet asikkaiden kanssa paljon asioita.

    • Otan osaa suruusi!
      Olen 82v mummeli.Minulta tapettiin yksityisyrittäjä poika Järvenpäässä viimevuonna,töistä palaava poikani.Tappaja oli tuntematon,joskin hän istuu tuomiotaan .

      Nyt menen terapiaan. Olen ollut flimmeerin vuoksi sairaalassa ja sydän reistaillut koko ajan.
      Eivät pillerit poista tuskaa,vaan aika.
      Mene kirkon sururyhmään ja kerro siellä.Tilaa aika kuntasi mielenterveysyksiköstä aika psykologille..
      Älä jää yksin surusi kanssa.

      • Anonyymi

        rituliini_38
        Oletko nähnyt unia pojastasi? Hyviä unia? Onko hän tullut tervehtimään sinua? Monethan lapsensa menettäneet näkevät valoisia, iloisia, rakkaudentäyteisiä unia kuolleista lapsistaan. Lapset saattavat esiintyä unissa vaikka 10-vuotiaana (vaikka olisi kuollut 60-vuotiaana).


      • Anonyymi kirjoitti:

        rituliini_38
        Oletko nähnyt unia pojastasi? Hyviä unia? Onko hän tullut tervehtimään sinua? Monethan lapsensa menettäneet näkevät valoisia, iloisia, rakkaudentäyteisiä unia kuolleista lapsistaan. Lapset saattavat esiintyä unissa vaikka 10-vuotiaana (vaikka olisi kuollut 60-vuotiaana).

        Todella!
        Tavallaan tunsin Hannun,siis ensimmäisen poikani vierailut.
        Ne tapahtuivat iltaisin ennen nukahtamista..
        Ne loppuivat heti,kun Ari tapettiin.
        Uskon kyllä kuolemanjälkeiseen elämään.
        Lukekaa Peter Riceleun Kirjoittama Sielun matka niin tekin uskotte.
        Minä lainaan sitä aina sillointällöin kirjastosta.

        Unia en todellakaan ole nähnyt,mutta uskon,että poikani ovat tilassa,siis siellä jossain ja heillä menee hyvin.
        Ei tarvvitse huolehtia vuokranmaksuista,pankkilainoista,eikä mistään muustakaan.
        Kaipaan heitä jokainen päivä


      • Anonyymi kirjoitti:

        rituliini_38
        Oletko nähnyt unia pojastasi? Hyviä unia? Onko hän tullut tervehtimään sinua? Monethan lapsensa menettäneet näkevät valoisia, iloisia, rakkaudentäyteisiä unia kuolleista lapsistaan. Lapset saattavat esiintyä unissa vaikka 10-vuotiaana (vaikka olisi kuollut 60-vuotiaana).

        Siis minulta on kuollut kaksi poikaa.
        Hannu tappoi itsensä 22 vuotiaana.
        Täällä sureva äiti saa hullunpaperit alta aikayksikön,
        joten olkaa varovaisia,älkää kertoko kaikkea.
        Sururyhmään todella kannattaa mennä.
        Osallistujilla on mielestäni vaitiolovelvollisuus?


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Todella!
        Tavallaan tunsin Hannun,siis ensimmäisen poikani vierailut.
        Ne tapahtuivat iltaisin ennen nukahtamista..
        Ne loppuivat heti,kun Ari tapettiin.
        Uskon kyllä kuolemanjälkeiseen elämään.
        Lukekaa Peter Riceleun Kirjoittama Sielun matka niin tekin uskotte.
        Minä lainaan sitä aina sillointällöin kirjastosta.

        Unia en todellakaan ole nähnyt,mutta uskon,että poikani ovat tilassa,siis siellä jossain ja heillä menee hyvin.
        Ei tarvvitse huolehtia vuokranmaksuista,pankkilainoista,eikä mistään muustakaan.
        Kaipaan heitä jokainen päivä

        Kiitos rituliini kirjavinkistä. Kovia olet joutunut kokemaan elämässä. Itse mietin paljon kuolemaa ja olen sitä aina ihmetellyt, että mikä se kuolema oikeasti ja oikein on. Olen lukenut paljon henkistä kirjallisuutta, kiitos kirjavinkistä, varmasti luen tuonkin kirjan! Pelkäätkö sinä kuolemaa? Minä pelkään enemmän vanhempieni ja sisareni kuolemaa kuin omaani. En oikein pärjää tässä vaikeassa maailmassa.


    • Anonyymi

      Psykoosilääkkeet ovat vahvoja rauhoittavia mistä syystä lääkärit niitä määräävät unettomuuteen.

    • Anonyymi

      Sinun ei ole pakko niitä lääkkeitä syödä, ja suosittelen, ettet syö, vaan haet keskusteluapua muualta, kuten muutkin täällä suosittelevat. Et voi joutua "hullujen kirjoihin" läheisen kuoleman vuoksi. Jokainen käyttäytyy kriisivaiheessa hieman poikkeavasti, ja psykoosilääkitys on ylilyönti lääkäriltä. Siitä voisi valittaa lääkärin esimiehelle.

      Itse olen "hullujen kirjoissa", mutten silti lääkkeitä syö, eikä minua voida pakottaa niitä syömään. Pakkolääkityksen rajat ovat aika tiukat. Kevyin perustein sellaiseen ei voida mennä.

    • Anonyymi

      Suhtautukaa varoen terveyskeskuksen yleislääkärien kirjoittamiin psyykkenlääkkeisiin.
      Teke-lääkäri ei ole psyykken lääkkeitten erikoislääkäri.
      Voi sattua, että tilanne menee huonommaksikin, psyykkenlääkkeillä on haittavaikutuksiakin
      ja niistä on joskus vaikea päästä eroon.
      Annostus on myös erittäin tärkeä. Ihan pienikin määrä voi auttaa,
      turha totuttautua suuriin määriin.
      Voitko kertoa minkä nimistää lääkettä sait ?

      Otan osaa suureen suruusi. Jumalan siunausta sinulle !

    • Anonyymi

      En osaa siihen sanoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      92
      732
    4. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      73
      615
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      15
      555
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      476
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      450
    Aihe