Kuinka helppoa oliskaan tehdä "Nelat"

Anonyymi

Eli kävellä metsään ja vaan yrittää jotenkin hirttää ittensä,kuten Nela Utkina teki.
Krista Laiho katosi,löytyi kuolleena.
Harry Karjalainen väsyi, päätyi samaan ratkaisuun kuin Nela.
Tässä vaan muutama esimerkki ihmisistä,jotka on ensin ilmoitettu kadonneiksi ja ovat myöhemmin läydetty menehtyneinä.
Ajelin eilen ulkoilualueen parkkipaikan kautta.Kuinka helppoa olis vaan kävellä metsään ja päättää päivänsä.

8

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se ole helppoa ennen kuin on täysin valmis siihen. Toki kovassa tunnepuuskassa voi olla helpompaa. Kannattaa kyllä aika pitkälle katsoa tätä elämää ettei sitten ala kaduttamaan kun sielu on irronnut kehosta ja tajuat, että ei varmaankaan ollut oma aika vielä lähteä.

      • Anonyymi

        Totta. Ei itsemurhaa tehdä kun vähän v-tuttaa ja elämä potkii päähän.

        Minulla on tytär jonka hyvän ystävättären äiti hirtti itsensä kun tyttö oli 17-vuotias.
        En edes kauhean hyvin tuntenut tätä ihmistä, tai siis tuttuja oltiin mutta ei mitään kavereita tms. mutta hänen tyttärensä oli minulle tärkeä ja läheinen. Hän vietti paljon aikaa meillä ja oli melkein kuin oma tytär.
        Äidillään oli niin vaikeaa ettei jaksanut äidin roolia hoitaa. Oli hoidossa välillä, käytti masennuslääkkeitä, mutta silti ei päässyt pohjalta ylös kammertamaan. Tämä ihminen kärsi ja sen näki. Tätä jatkui vuosia ja oli sydäntäraastavaa seurata, tyttärenkin takia.
        Kun kuulin hänen kuolemastaan oli se valtava isku ja surua tunnen edelleen aina kun muistan tämän. Tyttäreni ystävä sairastui itse vaikeaan masennukseen ja oli myös hoidossakin. Hän kuitenkin pääsi jaloilleen ja on fiksu ja hieno nuori nainen nykyään, avoliitossa ja yhden pojan äiti. Hänellä on aina paikka sydämessäni ja äitinsä muisto pysyy mielessä.

        Usein oikein kiukuttaa kun itsemurhaa heitellään noin vain liian keveästi ilmaan kun hiemankaan on kurjaa ja vaikeaa. Kyllä siihen päätökseen vaaditaan niin pohjaton toivottomuus ettei muuta ratkaisua vain enää ole. Tämän kertomani ihmisen elämästä tiedän aika paljon tyttären kertomana, jo lapsuuden insestikokemuksista alkaen (isä).
        Hänen tuskansa oli valtava mutta hän jaksoi kuitenkin taistella sen kanssa 39-vuotiaaksi ilman kunnollista apua ja ilman tukiverkkoa. Vanhemmiltaan ei mitään apua herunut, eikä hän heihin halunnut edes yhteyttä. Pelkäsi oman tytttärensä puolesta.


      • Anonyymi

        En ole koskaan ennen,vaikka on aiemmin ollut itsetuhoisia ajatuksia,ollut näin lähellä itsemurhaa,kuin tänä vuonna ja näin aikaisin aamulla tällä palstalla.Kuinka helppoa olis vaikka mennä kellariin ja alkaa vaan väkertää jotain systeemiä,että saisi itsensä hirettyä,koska se olis aika lailla varma tapa päästä pois tästä maailmasta ja en yhtään,siis en yhtään ihmettele miksi ihmiset päätyy siihen ratkaisuun ja on helppo ajatella miltä on tuntnut tästä nuoresta tsekkinaisesta,Nelasta,kun hän on mennyt sinne Nuuksioon,josta hänet sitten löydettiiin.
        Tai Harrysta,joka siis katosi samoihin aikoihin kuin Nela,mutta löydettiin eri paikasta,metsästä tosin.harry hoiti sairasta isoäitiään ja kaiketi väsyi hänen hoitamiseensa. Eivät nämä ihmiset halunneet kuolla,he halusivat vaan jonkin loppuvan ja eivät kyenneet helpottamaan pahaa oloaan muulla tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ennen,vaikka on aiemmin ollut itsetuhoisia ajatuksia,ollut näin lähellä itsemurhaa,kuin tänä vuonna ja näin aikaisin aamulla tällä palstalla.Kuinka helppoa olis vaikka mennä kellariin ja alkaa vaan väkertää jotain systeemiä,että saisi itsensä hirettyä,koska se olis aika lailla varma tapa päästä pois tästä maailmasta ja en yhtään,siis en yhtään ihmettele miksi ihmiset päätyy siihen ratkaisuun ja on helppo ajatella miltä on tuntnut tästä nuoresta tsekkinaisesta,Nelasta,kun hän on mennyt sinne Nuuksioon,josta hänet sitten löydettiiin.
        Tai Harrysta,joka siis katosi samoihin aikoihin kuin Nela,mutta löydettiin eri paikasta,metsästä tosin.harry hoiti sairasta isoäitiään ja kaiketi väsyi hänen hoitamiseensa. Eivät nämä ihmiset halunneet kuolla,he halusivat vaan jonkin loppuvan ja eivät kyenneet helpottamaan pahaa oloaan muulla tavoin.

        jatkoa. olen ajatellut,että minun pitäisi hakea apua tähän olotilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkoa. olen ajatellut,että minun pitäisi hakea apua tähän olotilaan.

        Apua saa kyllä kun pyytää. Voit soittaa ihan terveyskeskuksen potilastoimistoon, josta neuvovat eteenpäin. Tsemppiä :)


    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista kannattaa keskustella ammattilaisen kanssa.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Kiireellisessä tilanteessa voit hakeutua oman paikkakuntasi psykiatriseen päivystyksen.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Kumpa olisikin niin helppoa tehdä itsemurha. Itse olen ajatellut että voisi käyttää häkää itsemurhan tekoon.

      MasentunutMies

      • Anonyymi

        Asun pienessä kylässä, joka kuntaliitoksen myötä kuuluu isompaan kaupunkiin, joka on 30-40km päässä. Siellä ois ollu viimeviikolla päihteisiin kuolleiden muistoilta ja olisin halunnu mennä, aihe koskettaa mua, mutta ei ole autoa ja ne tutut, joilla on auto, ei varmaan niin kiinnostuneita. Vika bussi ois lähteny vain puoli tuntia tilaisuuden alun jälkeen.

        Nyt ilmoitustaululla oli ilmoitus, että täällä meidän kylällä on puistossa itsemurhan tehneiden ja omaisten muistamistilaisuus. Kukaan mun läheinen ei ole tehnyt itsemurhaa. No moni on käyttäny niin paljo päihteitä, että se on johtanu kuolemaan. Mietin pitäiskö mennä? Aihe koskettaa, koska se on pahimpia pelkojani, että joku läheinen itsemurhan tekis. Mulle tulee sellasia pelkoja. Niistä ei tietenkään voi puhua. Jos kysyis toiselta: "Ethän vaan ole ajatellut tappaa itseäsi?". Sehän ois niinku kehotus... Ikään kuin, aihetta olisi, kun sellaista kysytään. Ei kumminkaan ole ollut itsemurhia lähipiirissä. Voiko sinne mennä osoittaakseen tukea, vai onko se röyhkeää niitä kohtaan, joita asia on konkreettisesti kohdannut? Tämä on pieni kylä, tilaisuus on puistossa ulkona kylmässä. Tuleekohan sinne ketään, jos minäki epäröin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe