Naiset, some ja pariutuminen

Anonyymi

Huolestuttavasti tuntuu siltä, että olen tippunut yhteiskunnan kärryiltä kokonaan. En enää ymmärrä ihmisten ajatustenjuoksua tai yhteiskunnan toimintaa.
Pikkuhiljaa huomaan yhä useampia asioita, joita en ymmärrä.
Tänä vuonna huomasin, että käytännössä jokainen ulkona vastaantuleva nuori nainen tai teinityttö katsoo puhelintaan. Tämä kuulostaa näin sanottuna jonkinlaiselta tyhmältä kärjistykseltä. No, muutamana päivänä olen pistänyt teorian testiin. Kävin äskenkin kaupungilla ja kaikki kadulla kävelevät nuoret naishenkilöt kävelivät puhelinta tuijottaen. Yksi toisensa jälkeen. Koko reissun aikana en nähnyt yhtäkään alle 25v naishenkilöä jolla puhelin olisi pysynyt taskussa. Mitä, eihän puhelinaddiktio nyt näin paha voi olla? Lenkkeilijät luonnollisesti katsoivat puhelintaan kuulokkeet korvilla. Kaupan kassajonossa näpyteltiin puhelinta. Jopa pyörällä ajaessa piti joko näpytellä viestiä tai puhelinta pidettiin toisessa kädessä hollilla mikäli kohta tulee viestejä snäppiin.
En ymmärrä tätä. Ahdistaa. Hikipisara alkaa valua otsalla. Olenko tullut vanhaksi, hulluksi vai molemmat? Aivan kuin olisin jonkin toisen lajin kansoittamalla planeetalla.
Minä en käytä sosiaalista mediaa enkä älypuhelimia. Kirjoitan tätä viestiä kotona pöytäkoneella.

Entisenä psykologian opiskelijana aloin jo pyörittelemään päässäni teorioita siitä, miten älypuhelin saattaa toimia loppumattomana dopamiinin lähteenä ja tehdä ihmisestä täysin kykenemättömän askareihin, jotka eivät vapauta tätä dopamiinia. Tämä tarkoittaisi sitä, että nykyajan nuoret eivät kykene työllistymään, ellei työ mahdollista jatkuvaa älypuhelimenkäyttöä. Tämän pitäisi olla huolestuttava ilmiö, mutta kukaan ei ole huolissaan. Ainoastaan minä. Ja minä olen vain "joku hullu".

No, mitä väliä tällä kaikella on, ja miten se liittyy sinkkuuteen?
Sen lisäksi että kärryiltä putoaminen on masentava fiilis itsessään, minulla on kauhukuva siitä, että en enää löydä seuraa tämän takia. Jos naiset käytännössä elävät sosiaalisessa mediassa, miten niitä muka löytää enää harrastusporukoista, uimahallista, kirjastoista, laskettelurinteestä tai muualta? Jos 90% naisen vapaa-ajasta menee somessa, eikö ole todennäköistä että tavatessani "sen oikean", joku nettimies on jo hänet vienyt? Tällä tavalla katsottuna ikuinen sinkkuuteni ei edes johtuisi geeneistäni, työpaikastani, rahastani tai mistään muustakaan. Ainoastaan siitä, että en ole siellä, missä pariutuminen tapahtuu. Toivon todella, ettei pariutuminen jotenkin pikkuhiljaa muutu pelkästään Tinderissä ja Instassa tapahtuvaksi ilmiöksi. Olisi täysin järjetöntä, että yritykset olisivat kaupallistaneet ihmisten pariutumisen ja lisääntymisen.
Pieni lisäys tähän on sekin, että pari naista on jo huomauttanut, että olen heistä outo kun en omista dopamiinilevyä enkä suostu luopumaan vanhasta Nokiastani. Ehkä dopsulevy on vaatimus parinmuodostukselle.

14

391

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ei tuosta alle 25v ikäryhmästä meinaa löytyä samanhenkisiä naisia, niin parempi varmaan sitten suunnata katse vanhempiin ikäluokkiin.

• Anonyymi

Olen sellaisessa oudossa tilanteessa, missä ainoastaan milffien kanssa tulee juttuun, mutta nekin on minua 20 vuotta vanhempia eikä minusta todellakaan ole isäpuoleksi vielä pitkään aikaan jos koskaan. Tinderissä kaikki matchit ovat 40v naisia enkä suoraansanottuna ymmärrä mikä minussa viehättää mammoja. 20v naiset eivät sydämiä laita.
        Monesti Suomi24:ssä minua kohtaan on hyökätty, kun olen sanonut ettei henkinen ikä riitä kypsien naisten kanssa olemiseen:
        "V*tun jälkeenjäänyt mieslapsi, mitäs pelasit videopelejä koko elämäsi!"
        No, ensinnäkään en ymmärrä miksi miehiä häpäistään aina tuosta viihde-elektroniikan kuluttamisesta kun naisetkin on älypuhelinten orjia.. äläkä nyt sano, että se taas on kehittävää ja vastaa todellista sosialisointia, sillä näinhän se ei ole. Netti on pullollaan viisautta ja tietoa, mutta viihteeksi tätä lähinnä käytetään.
        Toinen juttu on se, että ei se henkinen ikä nouse itsestään. Se nousee elämänkokemusten kuten parisuhteiden, avioliiton ja isäksi tulemisen myötä. Minulla näitä ei ole tapahtunut joten en voi leikkiä että olisin kokenut jotain mitä en ole kokenut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen sellaisessa oudossa tilanteessa, missä ainoastaan milffien kanssa tulee juttuun, mutta nekin on minua 20 vuotta vanhempia eikä minusta todellakaan ole isäpuoleksi vielä pitkään aikaan jos koskaan. Tinderissä kaikki matchit ovat 40v naisia enkä suoraansanottuna ymmärrä mikä minussa viehättää mammoja. 20v naiset eivät sydämiä laita.
        Monesti Suomi24:ssä minua kohtaan on hyökätty, kun olen sanonut ettei henkinen ikä riitä kypsien naisten kanssa olemiseen:
        No, ensinnäkään en ymmärrä miksi miehiä häpäistään aina tuosta viihde-elektroniikan kuluttamisesta kun naisetkin on älypuhelinten orjia.. äläkä nyt sano, että se taas on kehittävää ja vastaa todellista sosialisointia, sillä näinhän se ei ole. Netti on pullollaan viisautta ja tietoa, mutta viihteeksi tätä lähinnä käytetään.
        Toinen juttu on se, että ei se henkinen ikä nouse itsestään. Se nousee elämänkokemusten kuten parisuhteiden, avioliiton ja isäksi tulemisen myötä. Minulla näitä ei ole tapahtunut joten en voi leikkiä että olisin kokenut jotain mitä en ole kokenut.

Et omista älypuhelinta, mutta tinderissä kuitenkin saat mätsejä. 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saathan sinä vaikka lopun ikääsi haaveilla niistä parikymppisistä, mikään ei estä. Unohdetaan nyt se että sulla "ei ole älypuhelinta" mutta kuitenkin käytät tinderiä, jne.

Mietityttää vaan, että jos sun henkinen ikä ei riitä vanhempien naisten kanssa olemiseen, eikä sulla itselläs sit taas yhtään riitä ymmärrystä nuorten naisten someiluun, niin eihän tuossa jää enää muuta vaihtoehtoa kun olla yksin.

Mielenkiintoista että koet, että se sun henkinen ikä nousis vaan nuoria naisia tapailemalla. Sit kuitenkin sanot ettet ymmärrä näitä nuoria(kaan) naisia ja nuorten tapoja ylipäätään.

Sulla ei selkeästi vaan ole mitään yhteistä minkään sukupolven naisten kanssa.

Eikä nuoret naiset, jotka pitää vanhemmista miehistä, huoli mieslapsesta. Jos nuori nainen viehättyy vanhemmasta miehestä, se on juuri sen takia että tämä on kypsempi ja Oikea Aikuinen.
        Mieslapsi ei viehätä yhtäkään naista. Vanhemmat naiset jotka tykkäävät nuoremmista miehistä haluavat hekin miehekkään seksilelun, eivätkä mitään avutonta lasta jolle pitäisi opettaa miten tissiä imetään.

• "Minä en käytä sosiaalista mediaa enkä älypuhelimia. "

Mutta tiedät mikä on "snäppi" 🤔

• Anonyymi

Tiedän myös mikä on krapula vaikka en ole ikinä juonut alkoholia.

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedän myös mikä on krapula vaikka en ole ikinä juonut alkoholia.

Mä en tiennyt mikä on snäppi.. Enkä ole somessakaan.

• Oikein hyvin pärjää vaikka sitä ei ole itsellä mitään tollaisia ihmeen snäppejä ja watsuppeja. Mulle ainakin riittää se, kun puhelimella voi soittaa ja laitta normitekstiviestejä. Mitään ihmeen sovelluksia ja muita turhuuksia ei edes tarvita.

• DarkFear kirjoitti:

Oikein hyvin pärjää vaikka sitä ei ole itsellä mitään tollaisia ihmeen snäppejä ja watsuppeja. Mulle ainakin riittää se, kun puhelimella voi soittaa ja laitta normitekstiviestejä. Mitään ihmeen sovelluksia ja muita turhuuksia ei edes tarvita.

Kyllä mä whatsappin tiedän ja se mulla toki on. Ilmasia puheluita☝️

• Wwuwuw kirjoitti:

Kyllä mä whatsappin tiedän ja se mulla toki on. Ilmasia puheluita☝️

Joo no itselläni ei ole sitäkään, kun ei ole omassa puhelimessa moisia toimintoja. Hyvin oon silti ilman pärjännyt ja puhelutkin ovat "ilmaisia", kun omaan liittymän puhepakettiin jo kuuluu tietty määrä puheaikaa ja tekstareita.

• Anonyymi

Ovatko ne naiset sitten nyt naama kiinni ruudussa siellä "harrastusporukoista, uimahallista, kirjastoista, laskettelurinteestä"? Jos ei, niin kannataisko sitten toimia nyt eikä joskus?

• Anonyymi

Jaa, esität siis olevasi max. 30 v. "nuori", joka tiirailee parikymppisiä tyttösiä lisääntymismielessä vanha Nokialainen taskussa. Tinderiä käytät varmaan kaverin puhelimella?

Mikä ihme ajaa jonkun satuilemaan tämmöisiä huonoja ja epäuskottavia trollauksia?

- ExP

• Anonyymi

Katkeruus. Ei saa piparia niiltä keiltä tahtoisi, joten tästä katkerana haukkuu kaikki naiset ja siinä sivussa muut miehetkin, jos ehtii.

• Anonyymi

Vielä löytyy silti naisia jotka ei ole sielä somessa. Kuin suuri osa sitä törkyä nykyään käyttää ..kiinnostais kyllä prosentti määrät!
      Ymmärrän jos sekä somettomista miehistä ja naisista tuntuu epätoivoselta löytää kypsä kumppani mutta äläkää luovuttako.

Minä olen onnellisesti äiti ,parisuhteessa vanhemman miehen kanssa koska oma ikäluokka tuntuu kypsymättömiltä.

Olen ihan omastakin mielestä kaunis, en täydellinen. On ihan terve itsetunto ja ihailen muiden naisten ulkonäköä sillon kun on aitoa se. Kateuden tunnetta osaan käsitellä koska itsetunto on hyvä omasta ulkonäöstä ja ehkä älykkyys ja osa alueet missä on taitava niin kasvattanut itseluottamusta.
      Teen ulkoisenkin olemuksen eteen päivittäin ”terveys valintoja”.
      Ei ole tarvetta kuvata itseä ,nykyään enää ollenkaan. Vaikka meikkaisin tai jotenkin erikoisemmin pistäsin hiukset niin tuntuu että menee hermot selffieitä ottaessa.

Tämä jatkuva itsensä kuvaaminen ja syvälle sinne sujahtaminen olenko hyvä vai en on ihan hirveetä.
      En itse pidä tunteesta olla huomion keskipiste enkä ylimääräsestä huomiosta,esiintyminen niin ei mun juttu.
      kaikki nämä tanko tanssijat youtubessa niin vau miten rohkeeta..mutta samalla niin saakelin outoa millanen on oikeasti tyyppi joka toisten eessä tolleen…

Nykyään ku ymmärrettäs että ihmisten ilmoilla perus vaatteet,sali yms ja kotona voi olla vaikka alasti.
      Suomessa on ihmisiä 5 miljoonaa varmaa ja naisilla on eri kokoset tissit ja perseet ei kukaan voi yhteen yksilöön keskittyä jatkuvasti joten jokanen yks yksilö ku keskittys omaan onneensa. Sen ku näkis

Käykää salilla ilman puhelinta ja silleen että uskaltaa hikoilla ja jos edelleen tiedätte mitä teette siellä niin hyvä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      196
      1767
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      265
      1206
    3. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      180
      887
    4. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      66
      883
    5. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      61
      778
    6. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      236
      773
    7. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      751
    8. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      64
      748
    9. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      48
      729
    10. Sut.

Tuhotaan. :)
      Tunteet
      93
      722
    11. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      656
    12. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      142
      656
    13. Yt:t kunnassa päättyi

Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul
      Lappajärvi
      74
      651
    14. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      50
      623
    15. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      69
      606
    16. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      600
    17. 31
      568
    18. Tulisitpa käymään joskus vielä

Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd
      Ikävä
      24
      566
    19. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      528
    20. Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi

Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.
      Ikävä
      30
      527
    Aihe