Persuilta on kerrankin tullut järkevää lakiehdotusta. Tai siis laki on jo, mutta se on liian monitulkintainen, joten sitä pitää selkeyttää. Kirjoittaa siis laki tietyssä kohtaa kokonaan uusiksi.
Kyse on nyt tyttöjen ympärileikkauksesta.
Siitä kaikki persut (kuten varmaan kaikki muutkin suomalaiset) on yhtä mieltä, eli se pitää olla kiellettyä.
Sitä mä en vaan ymmärrä, että miksi siellä on erimielisyyttä sukupuolten välillä, eli pitäisikö myös poikien ympärileikkaus olla kiellettyä vai ei.
Tietysti poikien ympärileikkaus on kokolailla eri asia kuin tyttöjen, mutta eikö persut vielä tiedä, että kaikki uudet lait pitää AINA olla sukupuolineutraaleja? Jos ympärileikkaus ilman lääketieteellisiä perusteita säädetään lailla kielletyksi, se on kielletty sukupuolesta riippumatta.
Hyvä asia että persut ajaa tätä asiaa, mutta en voi olla huomaamatta sitä ikuista ketunhäntää kainalossa: pakolaisvastaisuutta.
Mutta olen – vaikka olenkin monien vihaama vihervassarifeministimies– yllättynyt että persut on kerrankin ajamassa jotain tärkeää asiaa.
Katselen tässä YLEn aamut-TV-tä. Yllätyin.
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkien lasten ympärileikkaukset on kiellettävä, leikatkoon itsensä aikuisena, jos vain vielä sitä silloin haluavat...
- Anonyymi
Kannatetaan
- Anonyymi
Miesten ympärileikkauksia tehdään Suomessa edelleen terveydellisin perustein. Kalussa kun on vikaa ja liikaa nahkaa, niin se nipsaistaan pois. Naisten elimet on TÄYSIN erilaiset eikä naisella ole mitään syytä ympärileikkaukseen. Se on pelkästään julmaa väkivaltaa.
Naisten kohdallahan kyse on lähinnä siinä, ettei naisen sovi nauttia seksistä.
Perimmäisenä ajatuksena lienee, ettei nainen leikkauksen takia harrasta syrjähyppyjä.
- Anonyymi
Aamu-telkkarissa oli Jari-Matti Latvala. Ei uskaltanut kertoa Miisa Torpasta mitään.
Kävin pyöräilemässä kaupassa, oli paljon maskeerattuja naamioituneita ryöstäjiä liikkeellä. Iloistin ja nauratin paria naista omaksi ilokseni maski-vitseillä omaksi ilokseni myös.
Tämän ostokset taitaa olla sitten taputeltu, ei tartte lähteä enää levittelemään rahoja minnekään. - Anonyymi
Oma harraste tuokin naisten kanssa höpöttely.... tosiaan niin silmistä näkee ja nauru kuuluu maskin takaa, että oli hauska juttu, silmät nauraa mutta suu ei hymyile kun maski peittää sen. Ääni joo kuuluu.
- Anonyymi
Eihän tuo mikään persujen lakiehdotus ole.. Eikö siinä takana ole kansalaisaloite.
W. - Anonyymi
Ap,n mielestä kannabis pitäisi laillistaa, olisiko se vielä tärkeämpi asia?
- Anonyymi
Tyttöjen ympärileikkaukseen ei ole kerta kaikkiaan mitään perusteita ja se vähintään pitäisi kieltää ja heti! Tähän liittyen pitäisi myös säätää kunnon rangaistukset vanhemmille, joka salakuljettaa tyttönsä ulkomaille silvottavasti. Kummallisesti tyttöjä katoaa Suomen kouluista eikä heitä vain löydy mistään. Asia on toinen, mutta muutenkin on outoa, että perhe tulee turvaan Suomeen, mutta tyttö lähetetään vaaralliseen kotimaahan silvottavaksi. Siinä on sellaista "pientä" ristiriitaa lain kannalta muutenkin.
Pojat voi laittaa siihen samaan syssyyn. Ainakin ellei heidän leikkaukseen ole lääketieteellistä perustetta, niin leikkausta ei tehdä. Piste.Nämä tyttöjen katoamiset liittyy usein pakkoavioliittoon.
Tyttöjen ympärileikkaukselle ei ole olemassa mitään lääketieteellistä perustetta.
Itseasiassa kyse ei tyttöjen ja poikien kohdalla ole edes samasta asiasta. Kyse on silti turhasta silpomisesta, ja tosiaan jos joku haluaa sen uskonnollisista syistä tehtä, niin tehköön (tai teettäköön) sen silloin kun on itse siinä iässä, että voi päättää omista asioista.
- Anonyymi
Mutta kyllähän hiirillä ja muillakin hyrsijöillä, hevosmuurahahaisillakin on tietysti olemassaolo tietysti, hämäkäheilläkin ei saa taappaa niitä BANAANIKÄRPÄSIÄ niitä ei varsinkaan saisi tappaa vain viljellä enempi, näin sanoisi Vihreä puolue.
- Anonyymi
Mutta niin itselläni varmasti kuivaa kasvot aika paljon kun pyöräilen, niin kasvoin tulee happea, kuivavat, tyttöjen ehdotelmä aivan hyvä tämä Nivea Soft -voide naamalle, kun pesee naaman niin tuota aina tökkäisee.
Käytän myöskin muita tyttöjen kasvojenhoito juttuja kuten persikkaa syön paljon, mutta niin, mutta jos myöskin juon alkoholia.. .niin ehkä tasapainottavat toisiaan sitten, jollain kummallisella tavoin nuo antioksidantit. - Anonyymi
Persusten vain pitää joka asiaan tunkea sönkkäämistä ulkomaalaisista, tietävät tasan tarkkaan että kannattajat ovat rajakkeja. Samasta syystä muuallakin kaikenlaiset pölvästit, kuten trumpanssi, ovat välillä vallassa.
- Anonyymi
Turha kuvitella, että aloite olisi tehty siksi, että naisten tai tyttöjen etua ajettaisiin! tässä takana, että voidaan asettua "toisen" yläpuolella ja näyttää maahanmuuttajille, miten heidän tulisi toimia. Feminismin vastaisuus tuli jo julkaistusta kirjasta ilmi! Lähisuhdeväkivaltaa vähättelevät kuitenkin, koska tekijät ovat myös kantasuomalaisia!
- Anonyymi
Minä kyllä oikeasti pidän tytöistä ja naisista, en Sinua silti hirttäisi vaikka oletkin homppeli-pomppeli-minne-tahansa-hyppeli :;D
Jokainen voi tykätä nykyään pojista kuten Sinä, minä pidän Naisista, siinä on se meidän ERO :DKiitos samoin. Minä tykkään kans tytöistä. Tai enemmän kyllä (jos seksipuolta ajattelee) naisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565160Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202305- 1031494
- 921436
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2041398En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231386Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681135Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly81090- 721017
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671015