Kolestrolilääkitys

Anonyymi

Verikokeessa kolestroli 7.5, Hdl 1.60, Ldl 5.6 lääkkeeksi määrättiin Atorvastatin 10mg. Nyt mietin aloitanko lääkitystä kun niistä pillereistä on niin paljon negatiivisiä kirjoituksia aiheuttavat vaan lisää sairauksia kuulemma.

6

111

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mutta mikä vikana, kun kolestroli nousee kokoajan vaikka ruokavalio koostuu kasviksista, kalasta, ruisleivästä, hedelmistä, marjoista ja rasvattomista maitotuotteista, juustojen rasva% 12-17, leivän päällä käytän Benecolia. Viikonloppuisin syön pussillisen karkkia (n. 200 g) ja joskus jäätelöä.
        Harrastan liikuntaa päivittäin 1-1,5 h (hikiliikuntaa) ja viikonloppuisin 2-3 h, mikä sisältää sekä hiki- että kevyttä liikuntaa. En syö grilliruokaa, pizzoja, sipsejä ym ollenkaan. Kaikki muut arvot hyvät, mutta kolestroli jatkaa nousuaan. Tällä hetkellä 6.1., edellinen 5.5.
        Lopetanko syömisen kokonaan?


    • Anonyymi

      Ei kolesterolilääkkeet kai sentään varsinaisia sairauksia aiheuta.
      Lihaskipuja kuuleman mukaan voi tulla, ei nekään mitään kovia.
      Jos tulee, lääkettä vaihtamalla hoitunee sekin.

      LDL-kolesterolisi on niin korkea, että söisin kolesterolilääkettä.
      Korkea kolesteroli voi kostautua myöhemmin.


      Ruokavaliokorjausta suosittelisin minäkin joka tapauksessa,
      vaikka ihan kaikille ruokavalio ei vaikuta juuri mitään.
      Kokeile kuitenkin.
      Olen itse sellainen tapaus, johon ruokavalio ei pure. En syö eläinrasvoja ollenkaan
      enkä keltuaista. Ne on ne, jotka kolesterolia nostaa.
      Silti kolesteroni pysyi kymmeniä vuosia yli 7.
      Jätin omega3 kapselit pois. Kolesteroli laski 5,8:aan vuodessa.
      Ihmettelin.
      Syön nyt kalaa pari kertaa viikossa.
      Arvo pysyy 5.8:ssa.
      En osaa selittää miksi.

    • Anonyymi

      Kyllä minä olen syönyt kolesterolilääkettä 15 vuotta. Se on pitänyt verisuonten rasvoittumisen, kovettumisen ja tukkeutumisen kurissa. Kerran on lääke vaihdettu tehokkaampaan ja kalliimpaan. Ei haittavaikutuksia.

      Voisit aloittaa kokeeksi ja katsoa, miten se sinulle sopii. Hyvä kolesterolilääkitys voi merkitä 10 vuotta pidempää elämää. Siinä ajassa tietysti voi tulla syöpä ja viedä hautaan ilman mitään lääkkeitäkin. Tai iskee korona, mutta ei sillä ole mitään tekemistä kolesterolilääkkeen kanssa.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät, ettei suonet kovetu t. ole tukkeutumassa?

        En arvosta pidempää elämää, jos se vietetään viimeiset vuodet maaten jossain puolikuolleena. Jos äkkikuolema tulisi, se periaatteessa olisi hyvä juttu. Olisin saanut statiinit yli 10v sitten, mutten suostunut. Nyt on oikein reseptikin, mutta lääke vielä apteekissa.

        Entä harmaakaihiriski?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettei suonet kovetu t. ole tukkeutumassa?

        En arvosta pidempää elämää, jos se vietetään viimeiset vuodet maaten jossain puolikuolleena. Jos äkkikuolema tulisi, se periaatteessa olisi hyvä juttu. Olisin saanut statiinit yli 10v sitten, mutten suostunut. Nyt on oikein reseptikin, mutta lääke vielä apteekissa.

        Entä harmaakaihiriski?

        Tutkimusten mukaan ei pitäisi lisätä kaihi riskiä. Laadukkaimmissa sokkoutetuissa tutkimuksissa ei ole riskiä havaittu. Sitten on heikompi laatuisia havainnoivia tutkimusasetelmia, joissa joissain on todettu hieman lisääntynyttä kaihia ja toisissa taas todettu ettei ole lisääntynyt. Eli täysin 100% varmaksi ei voi sanoa, etteikö voisi lisätä minimaalisesti kaihin riskiä, mutta se vaikuttaa epätodennäköiseltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3179
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1559
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe