Olen käyttänyt Mercilon- pillereitä reilut pari vuotta ehkäisyyn. Nyt oon kuitenkin menossa tohtorille niiden aiheuttamien oireiden vuoksi, joista epämiellyttävimmät päänsärky ja masennus!
Kertokaapa omia kokemuksianne Mercilonista (oon ymmärtänyt, että aiheuttaa negatiivisia oireita aika monelle) ja mihin pilleriin/ ehkäisymuotoon vaihdoitte? Mulla pillerit on kuitenkin tuonut helpotusta karmiviin kuukautiskipuihin!
MERCILON- kokemuksia
7
4955
Vastaukset
- Liv
Mulle mercilonit ovat sopineet todella hyvin, pelkästään hyviä sivuvaikutuksia. Mutta niinhän se on, että se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle ollenkaan. Jokaisen pillerimerkin kohdalta löytyy sekä hyviä että huonoja kokemuksia, joten täytyy vain testata, mikä itselle sopii.
Kokeile jotain toista yhdistelmäpillerimerkkiä tai vaikka minipillereitä! - Petta
Itte oon syöny Meliane- pillereitä jo kohta 4 vuotta, ja mitään oireita ei oo koskaan ollu. Alunperin hommasin pilsut epäsäännöllisiin menkkoihin.
- Manna
Söin Merciloneja ensimmäisinä pillereinäni 3 vuotta, jonka jälkeen alkoivat hirmuiset mielialanvaihtelut ja pillerit oli pakko lopettaa. Nyt menossa Yasmin (4:nnet pillerit), hyvä olo. Matalahormoniset ovat itselle paremmat, koska reagoin helposti hormoneihin (joita Mercilonissa oli paljon enemmän kuin esim. näissä Yasmineissa - sanoi ainakin gyne).
Mutta mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle, niinhän se on, yksilöllisiä ovat sivuvaikutukset. - Jane
Söin myös Merciloneja. Päänsärky oli jokapäiväinen tuttavuus n. tunti pillerin ottamisen jälkeen. Sitten alkoivat välivuodot ja samalla lähtivät pillerit vaihtoon vuoden käytön jälkeen. Melianeen olen ollut tyytyväinen.
- Tiuku
Itse vaihdoin aikoinaan Mercilonista Yasmineen. Kumpikaan ei sopinut, ja nyt olen käyttänyt matalahormonista NuvaRingiä puolisen vuotta. Mielialavaihteluita huomattavasti aiempaa vähemmän ja pillereistä aiheutunut turvotus on(ennen taukoviikkoa) poissa. Eli olen ehkäisyrenkaaseen monen vuoden pillerirallin jälkeen tosi tyytyväinen!
- Pilleristi
Se on totta, että joku sopii toiselle ja toiselle ei.
Itse aloitin Merciloneilla :mielialan vaihtelu, päänsärky . Sitten vaihdoon muistaakseni Gracialiin: aurinkoihottuma,kuivuus, haluttomuus, kuukautiskivut, itkuherkkyys. Otin Mercilonit takaisin ja siitä siirryin Harmonetteihin:kuivuus, haluttomuus, päänsärky, itkuherkkyys. Ja nyt käytän Yasmineja: lievää itkuherkkyyskin sekä rintojen aristus poissa alun jälkeen. Aurinkoihottumaa eivät ole aiheuttaneet, kosteus on hieman palannut, halut tullu takas ja menkkakivut on melko olemattomat.
Eli jos on kokeillu vain yhtä merkkiä, ei siitä välttämättä voi päätellä, ettei hormonaalinen ehkäisy sovi. Merkit sisältävät kuitenkin eri hormoneja eri määriä. Eli kokeilee vähintään ainakin 3 kuukautta. Ja jos ei sovi, uutta merkkiä vain kehiin. - Vegemamma
Mercilonit oli mulle ensimmäiset e-pillerit, hankin ne 16-vuotiaana ehkäisyneuvolasta. Pian aloittamisen jälkeen alkoi myös painonnousu, se oli ainoa sivuvaikutus, mutta ihan riittävä; lihoin alle vuoden aikana about 10 kiloa...sitten meni poikki silloisen poikaystäväni kanssa ja lopetin pillereiden syömisen. Myöhemmmin käytin minipillereitä ja Cilestejä (en tietenkään samaan aikaan), niistä ei sivuvaikutuksia ilmennyt.
Harmittaa vieläkin toi painonnousu(49kg->), nykyään mulla on ylimääräistä n.5 kiloa (164cm, 70kg), mutta syy taitaa olla enemmänkin vauvan saamisessa ja syöpöttelyssä -:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952