Suomen keili on mulle sentään helppoa, mut kaikki muut kielet ei oo.
En opiskele siks et joku käskee, opetelen siks en on kiva oppia uutta.
Sit mun pitää käyfä nää muidenkin kielten opiskelut.
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle taas kielten oppiminen on aina ollut helppoa, ja olen huomannut asian jonka olen kuullut muiltakin että kun osaa jotakin vierasta keiltä, on muidenkin kielien oppiminen helpompaa.
Tällä hetkellä osaan suomen lisäksi ruotsia, tanskaa, norjaa hyvin, englantia, viroa ja nyt olen kiinnostunut saksasta jota osaan jo ihan auttavasti.
Helpoimmat keilet ovat olleet ruotsi ja englanti. Ruotsia osasin kun muutin Norjaan ja se auttoi norjankielen oppimisessa. Asuin myös vuoden Tanskassa ja näiden kahden kielen taito auttoi tanskankielen oppimisessa.
Asun edelleen Norjassa, ja käyn paljon Eestissä missä minulla on ystäviä. Nyt tosin on tauolla viruksen takia mutta netti ja puhelin toimii. Jotenkin nuo kielet liimautuu aivoihini todella herkästi. Saksahan muistuttaa norjaa monelta osin, tai ainakin norjan osaaminen helpottaa saksan oppimista. Hollanti tuntuu olevan kiinnostava kieli, siihen auttaa taas saksa.
Meillä on suvussa tämä ominaisuus että kieliä opitaan hyvin herkästi. Tykkään oppia ja olen utelias oppimaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565190Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202315- 1031504
- 921446
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2041406En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681145Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly81090- 721027
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2671025