Oon tällä hetkellä ensimmäisessä työpaikassani päiväkodissa, ollut nyt n. vuoden. Tykkään työstäni ja lapset on ihania, mutta mulla on joka päivä olo etten pysty antamaan kaikkea. Haluaisin että lapsilla on kaikki mitä päiväkoti voi turvata mutta musta tuntuu etten henkilökohtaisesti voi/kerkeä/ pysty antamaan sitä kaikkea mitä haluaisin. Ryhmässäni on reilu 20 lasta, joista n puolet ei ymmärrä suomea tai ymmärtää heikosti. Se tuo paljon haastetta. Hiljaisemmat lapset jää helposti huomiotta. Tässä ryhmässä on myös yksi todella hankala lapsi jota pitää koko ajan seurata. Energiat kaikkeen "ylimääräiseen" on todella vähissä. Aina kun olen vaikka askarrellut lasten kanssa tulee voittajafiilis että sain jotain aikaan. Tuntuu pahalta kun haluaisin olla parempi työntekijä mutta en vaan pysty parempaan. Haluaisin tietää onko tämäntyyppinen meininki ihan normaalia päiväkodeissa vai tekisikö työpaikan vaihto hyvää että näkisin mitä se muualla on. Jos minulla olisi omia lapsia en haluaisi laittaa heitä päiväkotiin nyt kun itse nähnyt mitä se voi olla.
Riittämätön olo
1
213
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä, auttaako sinun alallasi paikan vaihto, ota ainakin huolellisesti selvää, minne olisit menossa ja millainen arki olisi. Olisiko olemassa jokin taidepainotteinen päiväkoti?
Oletan, että olet sikäli onnellisessa asemassa, että "tuottavuuttasi" ei seurata. Pystyt itse tekemään suurimman asennemuutoksen. Toki se on nuorena idealistina ikävää. Jos olet epävarma, mitä sinulta odotetaan, keskustele esimiehesi kanssa.
Ehdottaisin hyväksymään, että et ehkä pysty tekemään kaikkea hienoa ja hyödyllistä. Resurssit eivät ehkä riitä tarjoamaan jatkuvia elämyksiä. Keskity esim siihen, että suoriudutte päivästä turvallisesti. Jos esimies antaa jonkin tehtävän tai deadlinen, yritä pitää siitä kiinni. Muu on vain plussaa, ehtii jos ehtii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1096856KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3846503Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei653267Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521192792Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082410- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211687Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään351567Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821367- 741247