Oon tällä hetkellä ensimmäisessä työpaikassani päiväkodissa, ollut nyt n. vuoden. Tykkään työstäni ja lapset on ihania, mutta mulla on joka päivä olo etten pysty antamaan kaikkea. Haluaisin että lapsilla on kaikki mitä päiväkoti voi turvata mutta musta tuntuu etten henkilökohtaisesti voi/kerkeä/ pysty antamaan sitä kaikkea mitä haluaisin. Ryhmässäni on reilu 20 lasta, joista n puolet ei ymmärrä suomea tai ymmärtää heikosti. Se tuo paljon haastetta. Hiljaisemmat lapset jää helposti huomiotta. Tässä ryhmässä on myös yksi todella hankala lapsi jota pitää koko ajan seurata. Energiat kaikkeen "ylimääräiseen" on todella vähissä. Aina kun olen vaikka askarrellut lasten kanssa tulee voittajafiilis että sain jotain aikaan. Tuntuu pahalta kun haluaisin olla parempi työntekijä mutta en vaan pysty parempaan. Haluaisin tietää onko tämäntyyppinen meininki ihan normaalia päiväkodeissa vai tekisikö työpaikan vaihto hyvää että näkisin mitä se muualla on. Jos minulla olisi omia lapsia en haluaisi laittaa heitä päiväkotiin nyt kun itse nähnyt mitä se voi olla.
Riittämätön olo
1
167
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä, auttaako sinun alallasi paikan vaihto, ota ainakin huolellisesti selvää, minne olisit menossa ja millainen arki olisi. Olisiko olemassa jokin taidepainotteinen päiväkoti?
Oletan, että olet sikäli onnellisessa asemassa, että "tuottavuuttasi" ei seurata. Pystyt itse tekemään suurimman asennemuutoksen. Toki se on nuorena idealistina ikävää. Jos olet epävarma, mitä sinulta odotetaan, keskustele esimiehesi kanssa.
Ehdottaisin hyväksymään, että et ehkä pysty tekemään kaikkea hienoa ja hyödyllistä. Resurssit eivät ehkä riitä tarjoamaan jatkuvia elämyksiä. Keskity esim siihen, että suoriudutte päivästä turvallisesti. Jos esimies antaa jonkin tehtävän tai deadlinen, yritä pitää siitä kiinni. Muu on vain plussaa, ehtii jos ehtii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101631- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231288Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184782Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759