Oon tällä hetkellä ensimmäisessä työpaikassani päiväkodissa, ollut nyt n. vuoden. Tykkään työstäni ja lapset on ihania, mutta mulla on joka päivä olo etten pysty antamaan kaikkea. Haluaisin että lapsilla on kaikki mitä päiväkoti voi turvata mutta musta tuntuu etten henkilökohtaisesti voi/kerkeä/ pysty antamaan sitä kaikkea mitä haluaisin. Ryhmässäni on reilu 20 lasta, joista n puolet ei ymmärrä suomea tai ymmärtää heikosti. Se tuo paljon haastetta. Hiljaisemmat lapset jää helposti huomiotta. Tässä ryhmässä on myös yksi todella hankala lapsi jota pitää koko ajan seurata. Energiat kaikkeen "ylimääräiseen" on todella vähissä. Aina kun olen vaikka askarrellut lasten kanssa tulee voittajafiilis että sain jotain aikaan. Tuntuu pahalta kun haluaisin olla parempi työntekijä mutta en vaan pysty parempaan. Haluaisin tietää onko tämäntyyppinen meininki ihan normaalia päiväkodeissa vai tekisikö työpaikan vaihto hyvää että näkisin mitä se muualla on. Jos minulla olisi omia lapsia en haluaisi laittaa heitä päiväkotiin nyt kun itse nähnyt mitä se voi olla.
Riittämätön olo
1
151
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä, auttaako sinun alallasi paikan vaihto, ota ainakin huolellisesti selvää, minne olisit menossa ja millainen arki olisi. Olisiko olemassa jokin taidepainotteinen päiväkoti?
Oletan, että olet sikäli onnellisessa asemassa, että "tuottavuuttasi" ei seurata. Pystyt itse tekemään suurimman asennemuutoksen. Toki se on nuorena idealistina ikävää. Jos olet epävarma, mitä sinulta odotetaan, keskustele esimiehesi kanssa.
Ehdottaisin hyväksymään, että et ehkä pysty tekemään kaikkea hienoa ja hyödyllistä. Resurssit eivät ehkä riitä tarjoamaan jatkuvia elämyksiä. Keskity esim siihen, että suoriudutte päivästä turvallisesti. Jos esimies antaa jonkin tehtävän tai deadlinen, yritä pitää siitä kiinni. Muu on vain plussaa, ehtii jos ehtii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255