Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pääministeri eroaa, lööpit laulaa

Juorutäti

Kun pääministeri Vanhanen eroaa, niin tilanne on toinen, mutta kuitenkin samanlainen kuin muillakin eroavilla. Kipu, suru ja menetys on varmasti valtavaa, mutta vielä pitäisi kestää lööppilehtien ruotiminen, ihmisten puheet ja mediakohu.


Kamalaa!

203

81014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

      Eikä siinä vielä kaikki: miten käy Keskustan presidenttihaaveiden, kun perhearvoja paasannut pääministeri päätyy avioeroon? Taitaa tulla lunta tupaan monesta ikkunasta samaan aikaan.

      • avioliitto arvoon

        Tosi pettymys ,näin voi ulkokuori pettää !!
        Hiljaisessa vedessä kalat kutee,sanoo vanha-
        kansa .
        Ei sovi tämän jälkeen presidenttipeliin !!!
        Onneksi tapahtui ennen vaaleja ,ettei ainakaan
        tarvitse Vanhasta äännestää !
        Jos sittenkin Tanja kuvioissa ......?????


      • oikeus yksityisyyteen

        Olen tavannut pääministerin kasvokkain ja minusta hän on rehti, rauhallinen, mukava ja puhuu asioista selkeästi ja kiihkottomasti. Hänen seurassaan tulee itselleenkin rauhallinen olo. Minusta hänen pitäisi antaa pitää nämä yksityisasiat yksityisasioinaan.


      • annettais olla
        avioliitto arvoon kirjoitti:

        Tosi pettymys ,näin voi ulkokuori pettää !!
        Hiljaisessa vedessä kalat kutee,sanoo vanha-
        kansa .
        Ei sovi tämän jälkeen presidenttipeliin !!!
        Onneksi tapahtui ennen vaaleja ,ettei ainakaan
        tarvitse Vanhasta äännestää !
        Jos sittenkin Tanja kuvioissa ......?????

        Onpa ulkokullattuja juttuja täällä! Avioerohan voi kohdata ketä vaan, tuskin 100% täydellistä avioliittoa onkaan, edes tänne kirjoittavilla.
        Mitä niin kovin ihmeellistä on Vanhasten avioerossa, sitä en ymmärrä?
        Mannerheim oli eronnut myös, Kekkosella oli toisia naisia (ei mikään salaisuus), Lipponen erosi vaimostaan (ilmeisesti toisen naisen takia) ym. ym.
        Halonen on ollut avoliitossa ja onpa hänellä vielä au-lapsi!

        Turhaa on jeesustella Vanhasten avioerosta, eiköhän se kuitenkin ole aivan heidän oma asiansa?


      • ninna

        Ei vanhanen yksin niitä linnan juhlia voi pitää. Ei se presidentiks oo edes hyvä jätkä.


      • linnanjuhlia
        ninna kirjoitti:

        Ei vanhanen yksin niitä linnan juhlia voi pitää. Ei se presidentiks oo edes hyvä jätkä.

        leskenäkin


      • Asiallinen
        oikeus yksityisyyteen kirjoitti:

        Olen tavannut pääministerin kasvokkain ja minusta hän on rehti, rauhallinen, mukava ja puhuu asioista selkeästi ja kiihkottomasti. Hänen seurassaan tulee itselleenkin rauhallinen olo. Minusta hänen pitäisi antaa pitää nämä yksityisasiat yksityisasioinaan.

        Ulkopuolisen on mahdoton tietää syitä. Spekulaatiot on siksi turhia.Pääministeriä ei
        henkilönä tee huonommaksi ero,jota rouva V. haluaa.Jokaisen ratkaisut kuuluvat hänelle itselleen ei ulkopuolisille.
        Kaikkea Hyvää pääministerille ja voimia jaksaa
        vaativassa työssä, kun lehdistö ja yleisö lyö ja oma mielialakaan ei ole tilanteen vuoksi paras mahdollinen


      • OHO

        Mitä vittua se muille kuuluu erooko vai ei??
        ja jos kiinnostaa niin on pienet ympyrät ja tiukka pipo,SAATANAN SAATANA


      • Vai Ei
        avioliitto arvoon kirjoitti:

        Tosi pettymys ,näin voi ulkokuori pettää !!
        Hiljaisessa vedessä kalat kutee,sanoo vanha-
        kansa .
        Ei sovi tämän jälkeen presidenttipeliin !!!
        Onneksi tapahtui ennen vaaleja ,ettei ainakaan
        tarvitse Vanhasta äännestää !
        Jos sittenkin Tanja kuvioissa ......?????

        Miten se nyt on loogista, että liitto on ollut kulissi. Jos tuota olisi pidetty pelkkänä kulissina, eiköhän sitä olisi venytetty presidentin vaalien yli.

        On se kumma, että ihmiset ovat niin valmiita kommentoimaan toisten ihmisten liittoja. Minä en koe, että pystyisin edes oman veljeni tai siskoni liittoa mitenkään kommentoimaan. Parisuhteessa on niin paljon kätkettyjä elementtejä, että ihmisille täytyy jättää siinnä täysi itsenäinen vapaus.


      • Ansu
        oikeus yksityisyyteen kirjoitti:

        Olen tavannut pääministerin kasvokkain ja minusta hän on rehti, rauhallinen, mukava ja puhuu asioista selkeästi ja kiihkottomasti. Hänen seurassaan tulee itselleenkin rauhallinen olo. Minusta hänen pitäisi antaa pitää nämä yksityisasiat yksityisasioinaan.

        Olen samoilla linjoilla, Vanhanen on hoitanut julkisuuden ja yksityiseen hienosti, samoin ero tilanteen, tosi fiksusti. Ero ei tee hänestä sen huonompaa politiikkoa kuin ennenkään, hänestä löytyy inhimillisyyttä ja hyvää käytöstä jopa esimerkiksi muille. Hänen kasvoistaan heijastui selvä suru tilanteesta, annetaan hänen toipua erostaan lapsiensa kanssa.


      • Pekka
        annettais olla kirjoitti:

        Onpa ulkokullattuja juttuja täällä! Avioerohan voi kohdata ketä vaan, tuskin 100% täydellistä avioliittoa onkaan, edes tänne kirjoittavilla.
        Mitä niin kovin ihmeellistä on Vanhasten avioerossa, sitä en ymmärrä?
        Mannerheim oli eronnut myös, Kekkosella oli toisia naisia (ei mikään salaisuus), Lipponen erosi vaimostaan (ilmeisesti toisen naisen takia) ym. ym.
        Halonen on ollut avoliitossa ja onpa hänellä vielä au-lapsi!

        Turhaa on jeesustella Vanhasten avioerosta, eiköhän se kuitenkin ole aivan heidän oma asiansa?

        Onhan se oma asia. Ikävä kyllä kun toinen osapuoli sattuu olemaan pääministeri presidentinvaalien alla, kaikki eivät välttämättä anna sen olla pelkästään pariskunnan oma asia. Vaan kaikkea sattuu ja tapahtuu, ei tuo minun silmissäni silti kovin iso juttu ole.


      • asia?
        Vai Ei kirjoitti:

        Miten se nyt on loogista, että liitto on ollut kulissi. Jos tuota olisi pidetty pelkkänä kulissina, eiköhän sitä olisi venytetty presidentin vaalien yli.

        On se kumma, että ihmiset ovat niin valmiita kommentoimaan toisten ihmisten liittoja. Minä en koe, että pystyisin edes oman veljeni tai siskoni liittoa mitenkään kommentoimaan. Parisuhteessa on niin paljon kätkettyjä elementtejä, että ihmisille täytyy jättää siinnä täysi itsenäinen vapaus.

        No enpä olis ihan tuota mieltä! Keskustapuolue on nimenomaan arvopuolue ja jokseenkin ainoa, joka julkisesti ajaa konservatiivisia arvoja. Tästä näkee, että Vanhasten kapasiteetti ei kestä tällaisen asian kanssa elämistä. Presidentin virka ei ole mikä tahansa - jos siihen pyrkii tietyillä arvoilla, on myös kyettävä elämään niiden mukaan. Avioero on äärimmäinen juttu, ihan niinkuin piispallakin äskettäin. Presidentiksi ei voi pyrkiä samalla, kun elää läpi tuollaisen perheen hajoamisprosessia!


      • johan on kumma
        avioliitto arvoon kirjoitti:

        Tosi pettymys ,näin voi ulkokuori pettää !!
        Hiljaisessa vedessä kalat kutee,sanoo vanha-
        kansa .
        Ei sovi tämän jälkeen presidenttipeliin !!!
        Onneksi tapahtui ennen vaaleja ,ettei ainakaan
        tarvitse Vanhasta äännestää !
        Jos sittenkin Tanja kuvioissa ......?????

        varsin merkillistä,olen seuraillut vuosia median suhtautumista politiikan henkilöihin.kun Lipponen tekee jotain ,tai jättää tekemättä,ei juurikaan kirjoitella ,mistähän johtuu


      • pollinen
        avioliitto arvoon kirjoitti:

        Tosi pettymys ,näin voi ulkokuori pettää !!
        Hiljaisessa vedessä kalat kutee,sanoo vanha-
        kansa .
        Ei sovi tämän jälkeen presidenttipeliin !!!
        Onneksi tapahtui ennen vaaleja ,ettei ainakaan
        tarvitse Vanhasta äännestää !
        Jos sittenkin Tanja kuvioissa ......?????

        miksi suhtautua näin? eikö pää- ym. muut ministerit ole ihmisiä, vai pitääkö vain kulissin vuoksi ylläpitää suhdetta joka ei toimi?


      • Dolly Lammas
        avioliitto arvoon kirjoitti:

        Tosi pettymys ,näin voi ulkokuori pettää !!
        Hiljaisessa vedessä kalat kutee,sanoo vanha-
        kansa .
        Ei sovi tämän jälkeen presidenttipeliin !!!
        Onneksi tapahtui ennen vaaleja ,ettei ainakaan
        tarvitse Vanhasta äännestää !
        Jos sittenkin Tanja kuvioissa ......?????

        Paavo Väyrynen ( Ahdistelija, nipistelijä)
        Esko Aho ( Kävi vieraissa, muttei jäännyt kiinni)
        Anneli Jäätteenmäki ( Kielitaidoton Blondi)
        Matti Vanhanen ( Lentopelkoinen talonomistaja )
        Eero Lankia ( Neuvonantaja )

        Kyllä, meillä Keskustan kentällä on vuosien saatossa
        kuultu ja nähty kaikenlaista. Minulle alkaa riittää!

        Koska saamme Keskustalaisen Presidentin? Tällä menolla emme koskaan.

        Hyvästi keskustapuolue!


      • Rakastuivat
        Dolly Lammas kirjoitti:

        Paavo Väyrynen ( Ahdistelija, nipistelijä)
        Esko Aho ( Kävi vieraissa, muttei jäännyt kiinni)
        Anneli Jäätteenmäki ( Kielitaidoton Blondi)
        Matti Vanhanen ( Lentopelkoinen talonomistaja )
        Eero Lankia ( Neuvonantaja )

        Kyllä, meillä Keskustan kentällä on vuosien saatossa
        kuultu ja nähty kaikenlaista. Minulle alkaa riittää!

        Koska saamme Keskustalaisen Presidentin? Tällä menolla emme koskaan.

        Hyvästi keskustapuolue!

        Kyl maar on nii. Tanja sekoitti miesten päät. Taitaa koko maailma nauraa, kun napalangot kisaa samassa pressakisassa.


      • vaan
        Dolly Lammas kirjoitti:

        Paavo Väyrynen ( Ahdistelija, nipistelijä)
        Esko Aho ( Kävi vieraissa, muttei jäännyt kiinni)
        Anneli Jäätteenmäki ( Kielitaidoton Blondi)
        Matti Vanhanen ( Lentopelkoinen talonomistaja )
        Eero Lankia ( Neuvonantaja )

        Kyllä, meillä Keskustan kentällä on vuosien saatossa
        kuultu ja nähty kaikenlaista. Minulle alkaa riittää!

        Koska saamme Keskustalaisen Presidentin? Tällä menolla emme koskaan.

        Hyvästi keskustapuolue!

        Painu ny lammas määkimään pellolle...


      • Johannes
        Rakastuivat kirjoitti:

        Kyl maar on nii. Tanja sekoitti miesten päät. Taitaa koko maailma nauraa, kun napalangot kisaa samassa pressakisassa.

        Tiedän kyllä, miten hyvä veljeys tai siskous vallitsee napalankojen välillä, elikkä se on todellista lankoutta se.


      • 17 :}
        Rakastuivat kirjoitti:

        Kyl maar on nii. Tanja sekoitti miesten päät. Taitaa koko maailma nauraa, kun napalangot kisaa samassa pressakisassa.

        Mitä tarkoittaa "napalanko"????


      • Heluna
        asia? kirjoitti:

        No enpä olis ihan tuota mieltä! Keskustapuolue on nimenomaan arvopuolue ja jokseenkin ainoa, joka julkisesti ajaa konservatiivisia arvoja. Tästä näkee, että Vanhasten kapasiteetti ei kestä tällaisen asian kanssa elämistä. Presidentin virka ei ole mikä tahansa - jos siihen pyrkii tietyillä arvoilla, on myös kyettävä elämään niiden mukaan. Avioero on äärimmäinen juttu, ihan niinkuin piispallakin äskettäin. Presidentiksi ei voi pyrkiä samalla, kun elää läpi tuollaisen perheen hajoamisprosessia!

        Avioliitossa on kaksi ihmistä. Molemmissa on vikaa. Eli ei paljon vaikuta jos se kumppani ei eläkään niiden omien arvojen mukaan. Ja Vanhanenhan tässä käsittääkseni jätettiin.


      • ykshailee
        johan on kumma kirjoitti:

        varsin merkillistä,olen seuraillut vuosia median suhtautumista politiikan henkilöihin.kun Lipponen tekee jotain ,tai jättää tekemättä,ei juurikaan kirjoitella ,mistähän johtuu

        Höh. Kyllä minä mielestäni olen saanut lukea Lipposestakin enemmänkuin oikeastaan kiinnostaisikaan. Merkityksellisistä ja merkityksettömistä asioista. Kuten monista, monista muistakin korkeista, tärkeistä, mielenkiintoisista tai julkisuuden henkilöistä. Kohut, niin pienet kuin suuretkin, tulee ja menee. Niillä myydään lehtiä ja pidetään kansa "informoituna".


      • Nimetön

        oon aivan hajalla, miten matti voi tehä tollasta? oon koko ajan turvautunu et vaik kaiken maailman sauliniinistöt vaihtaa muijaa kuin sukkia niin edes matti olis pysyny perheelleen uskollisena. niin se vaan maine vie miestä, en taida äänestää pressanvaaleissa ketään.


      • Minä muistan
        asia? kirjoitti:

        No enpä olis ihan tuota mieltä! Keskustapuolue on nimenomaan arvopuolue ja jokseenkin ainoa, joka julkisesti ajaa konservatiivisia arvoja. Tästä näkee, että Vanhasten kapasiteetti ei kestä tällaisen asian kanssa elämistä. Presidentin virka ei ole mikä tahansa - jos siihen pyrkii tietyillä arvoilla, on myös kyettävä elämään niiden mukaan. Avioero on äärimmäinen juttu, ihan niinkuin piispallakin äskettäin. Presidentiksi ei voi pyrkiä samalla, kun elää läpi tuollaisen perheen hajoamisprosessia!

        Kepu pettää aina. Sanotaan.


      • NFC
        oikeus yksityisyyteen kirjoitti:

        Olen tavannut pääministerin kasvokkain ja minusta hän on rehti, rauhallinen, mukava ja puhuu asioista selkeästi ja kiihkottomasti. Hänen seurassaan tulee itselleenkin rauhallinen olo. Minusta hänen pitäisi antaa pitää nämä yksityisasiat yksityisasioinaan.

        Harman parin harmaa ero, hiton hyvä määritelmä. Kaikkea hyvää Masalle ja jaksamista!


      • Jätetty mies
        avioliitto arvoon kirjoitti:

        Tosi pettymys ,näin voi ulkokuori pettää !!
        Hiljaisessa vedessä kalat kutee,sanoo vanha-
        kansa .
        Ei sovi tämän jälkeen presidenttipeliin !!!
        Onneksi tapahtui ennen vaaleja ,ettei ainakaan
        tarvitse Vanhasta äännestää !
        Jos sittenkin Tanja kuvioissa ......?????

        Eihän pääministeri eronnut. Sen vaimo jätti sen ja se sattuu. Tiedän koska itse jouduin samaan tilanteeseen ilman omaa syytä. Vaimo vain sanoi että ei enää rakasta minua ja myöhemmin muutti pois. Ei ollut edes riitoja.


    • Oikein sille jäykkikselle!

      Tämä on vastuuton kirjoitus mutta kuitenkin:
      pakosti tunnen vahingon iloa. Matti on "täydellinen" isä, ei alkoholia, perusarvot, ydinperhe, oma talo, rakentaja ym ym.. Kyllä näissä erokuvioissa syyt ovat pintaa syvemmällä!
      Nimim. itsekin eronnut kunnon mies.

      • Uhelo

        ....mistä Rouva merja Vanhanen os. Lemmetti on kotoisin.....


      • Fakta
        Uhelo kirjoitti:

        ....mistä Rouva merja Vanhanen os. Lemmetti on kotoisin.....

        Naiset on pahoja. Naisia tulee & menee, mutta hyvät kaverit on ja pysyy.


      • ei vielä eronnut rouva

        enempi kuin oikeassa olet, harvoin kaltaisiasi kunnon miehiä kohtaa joilla viel näemmä aivot.
        aurinkoa kevääseesi.
        pintaa syvemmällä eron syyt aina , ei alko, pettäminen yms siihen vaikuta.
        kahden kauppa ja he kaksi sen päättävät miten käy


      • saksofonisti

        Tyhmyyttä vastaan jumalatkin taiselevat turhaan.


      • kirjoitusvirheitä
        saksofonisti kirjoitti:

        Tyhmyyttä vastaan jumalatkin taiselevat turhaan.

        vastaan.


      • saksofonisti
        kirjoitusvirheitä kirjoitti:

        vastaan.

        taistelevat


      • ei eroava
        Uhelo kirjoitti:

        ....mistä Rouva merja Vanhanen os. Lemmetti on kotoisin.....

        En olisi ikinä uskonu, että Vanhaset eroavat.. Mutta eihän se Matti olekkaan ottamassa sitä eroa vaan se sen kotkan näköinen vaimo. Kohta on lööppeissä ett Merja löysi itselleen uuden miehen, vaikka kolmatta osapuolta ei liitykkään eroon... näinhän se menee.. Mutta säälittää Matti kun vaimo ottaa eron. Mielestäni ei ole sellaista aihetta/asiaa mikä voisi johtaa eroon.. Matille voimia!


      • pollinen
        saksofonisti kirjoitti:

        Tyhmyyttä vastaan jumalatkin taiselevat turhaan.

        En oikein saanut selvää mitä kirjoituksella tarkoitetaan, miyäköhän se tyhmyys oikein on? Onko viisautta jatkaa tyhjää liittoa vai repäistä ja elää!!!!


      • vihtiläinen
        Uhelo kirjoitti:

        ....mistä Rouva merja Vanhanen os. Lemmetti on kotoisin.....

        on kotoisin hän.Oikein mukava ihminen,varmaan on hyvä syy eroon,eikä kuulu meille muille!


      • olisin minäkin ottanut
        ei eroava kirjoitti:

        En olisi ikinä uskonu, että Vanhaset eroavat.. Mutta eihän se Matti olekkaan ottamassa sitä eroa vaan se sen kotkan näköinen vaimo. Kohta on lööppeissä ett Merja löysi itselleen uuden miehen, vaikka kolmatta osapuolta ei liitykkään eroon... näinhän se menee.. Mutta säälittää Matti kun vaimo ottaa eron. Mielestäni ei ole sellaista aihetta/asiaa mikä voisi johtaa eroon.. Matille voimia!

        Vanhanen on niin tylsän hiirulaisen tuntuinen ukko että olisin minäkin mokomasta eron ottanut ja ajat sitten!


      • Nimetön
        olisin minäkin ottanut kirjoitti:

        Vanhanen on niin tylsän hiirulaisen tuntuinen ukko että olisin minäkin mokomasta eron ottanut ja ajat sitten!

        Tuskinpa olisit eronnut Matti Vanhasesta, sillä et olisi edes koskaan mennyt hänen kanssaan naimisiin, koska kyseinen miestyyppi ei tunnu olevan makuusi.

        Eihän Matti mikään särmikkäin ole, mutta muuten ok. Ei ole juoppo, on pitkä, hyväpalkkainen ja vaikutusvaltainen mies. Matilla on paljon sellaisia ominaisuuksia, mitä monet naiset arvostavat. Mutta tuskinpa Matista koskaan mikään naisten mies tulee.


      • karjalaisneito
        Nimetön kirjoitti:

        Tuskinpa olisit eronnut Matti Vanhasesta, sillä et olisi edes koskaan mennyt hänen kanssaan naimisiin, koska kyseinen miestyyppi ei tunnu olevan makuusi.

        Eihän Matti mikään särmikkäin ole, mutta muuten ok. Ei ole juoppo, on pitkä, hyväpalkkainen ja vaikutusvaltainen mies. Matilla on paljon sellaisia ominaisuuksia, mitä monet naiset arvostavat. Mutta tuskinpa Matista koskaan mikään naisten mies tulee.

        Mielestäni Masa on tosi komea, pitkä ja charmikas tyyppi. Olen aina ihaillut hänen suoraselkäisyyttään.


    • Kaksinaismoralisti

      Häpeällistä kerta kaikkiaan! Vanhanen, joka itse on saarnannut konservatiivisten ydinperhearvojen puolesta itse on nyt eroamassa. Vittu että oikeisto/konservatiivipoliitikot ovat kaksinaismoralisteja. Vedetään pilveä ja erotaan ja tehdään vaikka mitä, mutta muuten saarnataan kaikkea tuota vastaan.

      Luulevat olevansa Jeesuksia - "Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä käsken".

      • mies ja vaimo

        eivät ajattele samallalailla... toinen voi kyllä saarnata ydinperhearvojen puolesta mutta toinen voikin sitten olla aivan toista mieltä...


      • presiis näin on

        Mikä moralismin palvoja tää Vanhanen kuvittelee olevansa,mitä??.
        Vastaus raivo raitis pulliainen ,joka tekee virheitä siinä missä joku Kalle Kylänraittila.
        Kaksinaismoralismia parhaimmillaan.


      • Tintti

        Ja hah hah!!!
        Mitä, että etkö lukenu lehtiä???
        Merja on se avioeroa hakeva osapuoli.
        Älä syytä Keskustaa ja Mattia.
        Ja sitäpaitsi eikös tämä ole jokaisen
        yksityisasia, paitsi että tämä ex-rouva
        teki siitä julkisen...
        Millä helvetin oikeudella kukaan voi käskeä
        kansanedustajia olemaan niitä ainoita kunnolla
        käyttäytyviä kansalaisia??? Joku joskus sanoi että kansanedustajat oat edustettaviensa peilikuvia, että semmosta....


      • paavo

        Taidat olla vähän sairas, ja yksinkertainen.


      • edustajan
        Tintti kirjoitti:

        Ja hah hah!!!
        Mitä, että etkö lukenu lehtiä???
        Merja on se avioeroa hakeva osapuoli.
        Älä syytä Keskustaa ja Mattia.
        Ja sitäpaitsi eikös tämä ole jokaisen
        yksityisasia, paitsi että tämä ex-rouva
        teki siitä julkisen...
        Millä helvetin oikeudella kukaan voi käskeä
        kansanedustajia olemaan niitä ainoita kunnolla
        käyttäytyviä kansalaisia??? Joku joskus sanoi että kansanedustajat oat edustettaviensa peilikuvia, että semmosta....

        Kun hakeutuu ja lupautuu KANSAN EDUSTAJAKSI, on itsestään selvää että hakee yhteiskunta sekä elämänkatsomus asioissa tukemaan sekä vaalimaan arvoiltaan kestäviä arvoja lasten , perheiden, ihmisten (yksilöiden) kannalta katsottuna. Joten on myös itsestään selvää että varsinkin kun on erityis oikeus "hoitaa" yhteisiä asioita josta palkkakin maksetaan, sekä säätää vaikutusvallallaan lakeja , kansalisten turvaksi sekä oikeudenmukaisuuden arvostamiseksi. Niin pitää kantaa vastuuta mallista joka tukee omallakin kohdalla esimerkkiyttä kuinka (IHMISET) ja jälkeläiset voisivat hyvin. Näyttää vain olevan että kun (rahaa) tulee ja on kapitaalia niin toisen tukeminen ja kanssaeläminen yhteiskuntavastuussa on varsin vaikeaa kun itsekkäät yksilöoikeudet ajaa (kaiken) edelle.

        Tuntuu siltä että jos perhe sekä muu jatkumo otetaan vastuulle oikeasti niin yhteensovittamista ei "pakolla " yritettäisikään vaan kohtuus riittäisi työpanokseksi ja siihen kuuluisi myös elämä sosiaalisine vastuineen. Edustajatkin myöntäis rajallisuutensa ja siten ehkä jokin pyrkypaikka jäisi saamatta mutta laheisilläkin olisi parempi olla. Mukaan ei saada "pykäliä ja patsaita"


      • voihan...
        edustajan kirjoitti:

        Kun hakeutuu ja lupautuu KANSAN EDUSTAJAKSI, on itsestään selvää että hakee yhteiskunta sekä elämänkatsomus asioissa tukemaan sekä vaalimaan arvoiltaan kestäviä arvoja lasten , perheiden, ihmisten (yksilöiden) kannalta katsottuna. Joten on myös itsestään selvää että varsinkin kun on erityis oikeus "hoitaa" yhteisiä asioita josta palkkakin maksetaan, sekä säätää vaikutusvallallaan lakeja , kansalisten turvaksi sekä oikeudenmukaisuuden arvostamiseksi. Niin pitää kantaa vastuuta mallista joka tukee omallakin kohdalla esimerkkiyttä kuinka (IHMISET) ja jälkeläiset voisivat hyvin. Näyttää vain olevan että kun (rahaa) tulee ja on kapitaalia niin toisen tukeminen ja kanssaeläminen yhteiskuntavastuussa on varsin vaikeaa kun itsekkäät yksilöoikeudet ajaa (kaiken) edelle.

        Tuntuu siltä että jos perhe sekä muu jatkumo otetaan vastuulle oikeasti niin yhteensovittamista ei "pakolla " yritettäisikään vaan kohtuus riittäisi työpanokseksi ja siihen kuuluisi myös elämä sosiaalisine vastuineen. Edustajatkin myöntäis rajallisuutensa ja siten ehkä jokin pyrkypaikka jäisi saamatta mutta laheisilläkin olisi parempi olla. Mukaan ei saada "pykäliä ja patsaita"

        Ole niin hyvä ja nimeä yksi kansanedustaja joka on noin täydellinen malli-ihminen!


      • kiki

        Vanhasen vaimohan se haluaa eron ei Martti Vanhanen itse. Joten älä puhu potaskaa. Kyllä perhearvot voi pysyä samana vaikka vaimo haluaa lähteä. Syitä voi olla monia miksi vaimo haluaa erota.


      • Mami
        kiki kirjoitti:

        Vanhasen vaimohan se haluaa eron ei Martti Vanhanen itse. Joten älä puhu potaskaa. Kyllä perhearvot voi pysyä samana vaikka vaimo haluaa lähteä. Syitä voi olla monia miksi vaimo haluaa erota.

        ... äiti jättää lapsensa isälle... en pidä häntä äitinä ollenkaan!!! Taitaa Merjalla olla uusi mies katottuna, lapset ei sovi kuvioon!!!


      • Kyllästynyt

        Martti ja Merja ovat tavallisia työtänsä tekeviä ihmisiä, niin kuin kuka meistä tahansa. Merjalla on oikeus erota jos hänestä siltä tuntuu. Ehkä Martin aika ei riittänyt tarpeaksi Merjalle ja hän ei enää jaksanut pitää suhteen mielenkiintoa yllä tai pääministerin vaimona olo oli vain liian rasittavaa.

        Tälläistä voi tapahtua ihan missä suhteessa tahansa. Martti saa ajatella asioista ihan niin kiun hän itse haluaa. Ero ei vaikuta Vanhasen presidentti ehdokkuuteen millään tavalla. Eihän hän valinnut tieten tahtoen eroa eikä voinut sitä tietää tulevan. Joten perhe arvot ovat hänelle tärkeitä edelleen, vaikka vaimo haluaakin lähteä. Suhteeseen tarvitaan kaksi osapuolta ja ongelmat ovat yleensä yhteisiä ja kummankin vika.

        Jos resurssit ja enersia panostaa suhteeseen lopahtaa edessä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero. Kyllä Vanhanen on pohjimmiltaan hyvä ihminen. Täytyykö presidentillä muka jonkun normin mukaan olla puoliso??


      • ????????????

        Mis häbemist siin on. Aastatega inimesed kasvavad kokku vói siis lähevad lahku.


      • reissunainen

        tällä kommentillasi. Sääli läheisiäsi ja itseäsikin...


      • vaan
        edustajan kirjoitti:

        Kun hakeutuu ja lupautuu KANSAN EDUSTAJAKSI, on itsestään selvää että hakee yhteiskunta sekä elämänkatsomus asioissa tukemaan sekä vaalimaan arvoiltaan kestäviä arvoja lasten , perheiden, ihmisten (yksilöiden) kannalta katsottuna. Joten on myös itsestään selvää että varsinkin kun on erityis oikeus "hoitaa" yhteisiä asioita josta palkkakin maksetaan, sekä säätää vaikutusvallallaan lakeja , kansalisten turvaksi sekä oikeudenmukaisuuden arvostamiseksi. Niin pitää kantaa vastuuta mallista joka tukee omallakin kohdalla esimerkkiyttä kuinka (IHMISET) ja jälkeläiset voisivat hyvin. Näyttää vain olevan että kun (rahaa) tulee ja on kapitaalia niin toisen tukeminen ja kanssaeläminen yhteiskuntavastuussa on varsin vaikeaa kun itsekkäät yksilöoikeudet ajaa (kaiken) edelle.

        Tuntuu siltä että jos perhe sekä muu jatkumo otetaan vastuulle oikeasti niin yhteensovittamista ei "pakolla " yritettäisikään vaan kohtuus riittäisi työpanokseksi ja siihen kuuluisi myös elämä sosiaalisine vastuineen. Edustajatkin myöntäis rajallisuutensa ja siten ehkä jokin pyrkypaikka jäisi saamatta mutta laheisilläkin olisi parempi olla. Mukaan ei saada "pykäliä ja patsaita"

        Eiköhän ne lapset ota oppinsa ja mallinsa kotoaan vanhemmistaan, eikä kansanedustajista? HALOO....


      • erota
        kiki kirjoitti:

        Vanhasen vaimohan se haluaa eron ei Martti Vanhanen itse. Joten älä puhu potaskaa. Kyllä perhearvot voi pysyä samana vaikka vaimo haluaa lähteä. Syitä voi olla monia miksi vaimo haluaa erota.

        Olet oikeassa lööpit vääristelevät totuutta sentähden että lehtiä myytäisiin enemmän! Tässä tapauksessa ns. petturi onkin lentoemäntä Merja eikä pääministeri!


    • Joo kyllä tämä ero nyt on aivan kamala asia.. ai kauheeta!! minäkin erosin ja kyllä täytyy sanoa että kamalalta tuntu paskatessakin sattu enemmän.

      • se...

        Leevin eron syy selville:
        "paskatessakin sattu enemmän."

        Eli taipumusta homouteen, peräsuoli tämän takia verillä...


    • Eroprosessi on henkinen stressi pääministerin hommien lisäksi. Tällaisten paineiden alaisena ihminen tekee vääriä, irrationaalisia päätöksiä.
      Pääministerin on nyt jäätävä sairaslomalle, järjesteltävä asiansa, tehtävä hyväksyttävä toimintasuunnitelma, jonka jälkeen voi palata töihin. Muuten maan asiat ovat vaarassa.

      • mielikuvittaja

        nämä ydinperheet yleensä hajoa kun toinen löytää uuden. Mietinpä vaan että kuka ilmestyy kenen käsipuoleen?


      • olla
        mielikuvittaja kirjoitti:

        nämä ydinperheet yleensä hajoa kun toinen löytää uuden. Mietinpä vaan että kuka ilmestyy kenen käsipuoleen?

        et nykänen merjan käsipuoleen ku pääsee linnasta


      • Suttura71

        Kyllä Suomi oikeasti on hyvä maa elää!
        Jos suurimpia ongelmia on yhden ministerin avioero, niin pienet on ongelmat. Ei ihme että pakolaiset tänne halajavat. Jos Vanhanen ei jaksa eronsa jälkeen, niin tottahan hän tarvitsee sairaslomaa, mutta tunnen monia eronneita joille työ on ainut lääke ja siihen paneudutaan entistä suuremmalla panoksella.

        JAKSAMISTA VAIN MINISTERI VANHASELLE!


      • Konservatiivi

        Ajattelen ihan samoin. Matti on henkisesti todella lujilla. Samoin tietysti Merja. Matin ehkä kuuluisi ottaa hiukan lomaa ja levätä. Maan asiat vaativat hoitajaltaan paljon henkisiä voimia. Ero ei ole helppo ikinä, olipa kolmas osapuoli kuvioissa tai ei. Tsemppiä molemmille, niin Matille kuin Merjallekin.
        Lapsiparkojakin käy sääliksi.


    • eronnut myös

      Ymmärtääpähän maan hallintokin, mitä on tavallisenkin pulliaisen arki. Jokaisella on ihanteensa, mutta todellisuuden tajuaa vasta, kun itse on elänyt aviokriisin. Realistisempaa perhepolitiikkaa kohti mennessä voi Vanhasen erolla olla positiivinen vaikutus!

    • äityli

      Mielestäni on mautonta syyttää Keskustaa ja
      Matti Vanhasta erosta. Uutisissa nimenomaan on korostettu, että Merja on se avioeroa hakeva osapuoli.
      Tuli vaan mieleen, että taitaa ex-vaimo olla kateellinen ja näin kaikin voimin yrittää estää miestään presidenttikisassa.
      Nyt kaikki Suomen miehet, joiden vaimo on hakenut avioeroa Mattia tukemaan ja sitäpaitsi jos taviskansa käyttäytyy paskamaisesti niin ei kai näidenkään tarvitse elää muuten. Minä itse ainakaanen eläisi avioliitossa, jos se ei toimi...
      Mutta tämä ajankohta vähän ihmetyttää, ihan kuin ei aikaisemmin rouva olisi voinut asiasta päättää.

      • höh

        voivoi. mikäs meistä kukaan on merjaa syyttelemään. ihmettelen kovin, kuinka hyvin sinä tunnet heidän perhe-elämän, että sinulla on otsaa ottaa kantaa "rouvan" ratkaisuihin. matti on antanut hyvän kuvan itsestään, joten sanoisin myös että matti on hyvä mies! mutta niin on merjakin antanut hyvän kuvan itsestään, sanoisin myös että merja on hyvä nainen!

        koska en tunne kyseisiä henkilöitä, ja epäilen ettet sinäkään, olisi ehkä viisasta pitää kannanotot hillityimpinä. mielestäni.


      • reissunainen
        höh kirjoitti:

        voivoi. mikäs meistä kukaan on merjaa syyttelemään. ihmettelen kovin, kuinka hyvin sinä tunnet heidän perhe-elämän, että sinulla on otsaa ottaa kantaa "rouvan" ratkaisuihin. matti on antanut hyvän kuvan itsestään, joten sanoisin myös että matti on hyvä mies! mutta niin on merjakin antanut hyvän kuvan itsestään, sanoisin myös että merja on hyvä nainen!

        koska en tunne kyseisiä henkilöitä, ja epäilen ettet sinäkään, olisi ehkä viisasta pitää kannanotot hillityimpinä. mielestäni.

        Muistaakseni MV ei hinkuen astunut pääministerin saappaisiin...
        Hinta Paavin ja Annelin taistelusta on aika kallis...
        Tsunamikaan ei ollut pääministerille helppo juttu, pari kuukautta sitten.
        Kunpa julkisuus tajuaisi inhimillisyyttä ja jättäisi Matin nyt rauhaan potemaan, muuten voi käydä huonosti.


    • Linda

      Kyllä varmasti Matti Vanhasen valittua pääministeriksi on perheen elämä muuttunut täysin. Ei koskaan ole hyvä parisuhteelle tai perheelle, jos isä tai äiti on aina pois. Myös tuo julkisuus on takuulla ahdistava kuvio kenelle tahansa. Mihin vain menet, niin ei saa olla rauhassa. Vanhasen pienten lasten takia olisi suotavaa, ettei näin tuiki tavallista asiaa, kuin avioero ruodittaisi julkisuudessa. On se kova paikka lapsille, kun perhe hajoaa ja vielä saa lukea, joka paikasta asiasta. Tunnetustihan lapset syyllistävät itseään. Näitä asioita sattuu on turhaa pistää tikulla silmään ketään - hiukan inhimillisyyttä.

      • inhimillinen

        Olen Lindan kanssa samaa mieltä.
        Ihmisiä ne on poliitikotkin ja niiden lapsilla tunteet ja tarpeet niinkuin muillakin. Rauha heidän avioerolleen.
        Eikä ole ristiriitaa Vanhasen arvojen ja eron kanssa. Ei sille voi mitään, jos toinen lähtee tai joudutaan toteamaan, että ero on sittenkin parempi. Julkisuus voi erottaa tai yhdistää, muita syitä meidän ei tarvitse eroon pohtia. Se on heidän henkilökohtainen asia.
        Irvailijoita löytyy aina. Mutta heidän irvailunsa kertoo enemmän heistä itsestään kuin esim. Vanhasesta.


    • T. Matti

      Baarit auki ja panemaan !

    • Millainen maailma

      Ei voi luottaa kenenkään sanomisiin jatekemisiin
      Arvoja puhutaan muttei niitä ole mitään enää olemassakaan kellään .
      Meni täysin uskottavuus ja arvostus tuohonkin henkilöön .
      Mitään ei halut pysyvan kunnossa halutaan elää sitä kertakäyttökultuurielämää ja antaa lapsillekin se malli vain .
      Eipä voi odottaa mitään tulevaisuudelta ainakaan parempaa enää milloinkaan .
      Näin se maailma muuttuu ja hajoaa omaan mahdottomuuteensa ja ahneuteen ja itsekkyyteen.

    • kaam

      KIIRE,KIIRE.Tyhmät ihmiset juoksevat rahan ja maineen perässä ja miten käy? Rakkaat jäävät jalkoihin. Kivaa sitten eläkkeellä istua ja tuijottaa seinää katkeroitunein mielin.
      Pitää ostaa ja shoppailla ja olla uusi auto ja asunto. Voi, voi. Kohta tulee lama ja laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Kiitos LAMA ja TERVETULOA

    • 58v-uusiosinkkuN

      Kyllä Merjallakin on jotain hormoonitoimintaa jäljellä, onneksi tajusi lähteä tuollaisen puupökkelön viereltä elämään normaalimpaa naisen elämää. Tiedän kokemuksesta mitä tuollainen elämä miehen rinnalla on. Mattia en osaa kuvitella mitenkään vaihtelevaan elämään sängyssä, Merja onkin tutustunut ujoon nuoreen mieheen niinkuin uutisissa sanotaan. Onnea Merjalle tulevaisuudessa.

      • ...

        Elämää voi olla sängyssä ja sängyn ulkopuolellakin. Sinä vaan luulet ettei heillä olisi.
        Minun mieheni on hyvä sängyssä, mutta siihen se sitten jääkin. Olen harkinnut eroa.


      • Mies Pispalasta

        Etpä taida onnesta mitään tietää


      • Pro

        Pökkelö ja tossu pääministerimme saa mitä tilaa.
        Kun hyypiössä ei ole puhtia nimeksikään, niin pitäisi se vähäkin käyttää perheen hyväksi eikä yrittää peukaloida maan asioita kun ei ole siihen vaadittavia edellytyksiä.
        Onneksi Merjalla oli kanttia tehdä oma ratkaisunsa, ihme, että niinkin fiksuntuntuinen nainen on aikoinaan sortunut naimisiin mokoman pölkyn kanssa.


      • huora se on!!!

        Onhan se selvää että sillä on ollut pettämisen kanssa tekemistä.. on turha puolustella mitään hormooni toimintaa jonku vanhan horon naisen jolla ei enään kuukautisiakaan ole. Pettäjä se on ja sillä siisti!!! Ei sitä kaunista mitkään hormooni selitykset... Kyllä se seksi tulee hakea parisuhteesta ja keksiä jotain kivaa yhdessä! Jos on meno haluja niin ensin laitetaan kantapäät vastakkain ja sen jälkeen katsotaan mitä vastaan tulee! Hajoitti vain perheen itsekeskeisellä ajatusmaailmallaan!! Sanoisin että vanha horo akka reppana... Säälittävä tapaus! Kyl tulee katumaan halpamaisuuttaan ja sietääkin!!


      • vaimo

        Hävetkää nimittelyjänne !!! Mielestäni on tosi typerää nimitellä ketään. Vieläpä muka aikuisia ihmisiä olette !!!
        "vaihtelevaan elämään sängyssä" , sekä se on tämän päivän mittari onnelliseen avioelämään. Väitän toisin !!! HÄVETKÄÄ JA MIETTIKÄÄ MITÄ KOMMENTOITTE !!!


    • ihminen

      niimpä..

      En ole poliittisesti mihinkään puolueeseen sitoutunut. Jotenkin olen Matti V.n nostanut korkealle hänen rauhallisuutensa vuoksi. Hän on siitä asti kun pääministeriksi joutui/pääsi, ollut aina mielestäni erittäin sopiva henkilö julkisuuden valokiilassa.

      Vastoinkäymisiä tulee ihmisillä eteen, hyvänen aika nykyaikana!! Muistetaampas M.V.n isä episodi, kuinka Matti joutui omalla tavallaan negatiivisen julkisuuden pyörteisiin. Kuitenkin hän pystyi omilla kannanotoillaan pidättäytymään turhanpäiväisen asian ulkopuolella. Se näkökanta minkä hän silloinkin toi esiin, oli kovin inhimillinen.

      Tuntuu kuin ihmisten/median, mielipiteet/uutisointi, on unohtanut kovin tärkeän asian. Ei ketään ihmistä, oli hän kuinka korkealla Suomen byrokratian vallassa tahansa, saa asettaa sellaiseen asemaan, missä heidän elämäänsä ei saisi, nykypäivän niin tavalliset ongelmat, kohdata. Silloin kun niitä asioita tulee eteen, nousee erinomaisen iso haloo, spekuloidaan eri vaihtoehdoilla, haukutaan asianomaisia, lopulta osa kansalaisista on valmis "lynkkaamaan" kyseisen/kyseiset henkilöt.

      Kukaan meistä ei tiedä millaisia asioita elämäämme tulee sisältymään. Ei M.V.n kaltaisessa asemassa oleva henkilö ole kuitenkaan enempää tai vähempää kuin ihminen. Ja hyvät muut ihmiset, jokaisessa elämässä tapahtuu asioita, joita ei voi ennalta tietää.

      Minusta Merja V.n päätös on oikeutettu jos ja kun hän tuntee olevansa tilanteessa, jossa tällainen ratkaisu on tarpeen. Ei siinä ole kenelläkään mitään sanomista.

      Kaikki me tiedetään, että näissä asioissa, EI pidä ottaa huomioon ketään ulkopuolisia ihmisiä huomioon, EI pidä kysyä kansalta josko se sopisi että erotaan.. Ainoat ihmiset joiden turvallisuus ja hyvinvointi pitää ottaa huomioon ovat lapset. Eikä kukaan meistä pysty sanomaan etteikö niin tulisi käymään.

      Kaikkea hyvää M & M .lle toiv. yksi 5.stä miljoonasta..

    • Mies Pispalasta

      Matti Vanhanen ei eroa, vaan Matti ja Merja Vanhanen eroavat. Ja kuka onkaan asiasssa aktiivinen ja kenen osoitteeseen lapset jäävät?

      Matin vakaumus ei tässä erossa näytä olevan puntarissa.

      Pikemmin kysynmys on Merjan kyvystä ja halusta olla mukana myötä- ja vastoinkäymisissä.

      Matista tuli tuli puheenjohtaja ja pääministeri,
      ei paljon enemmän kuin lentoemäntä odotti.
      Hänen virkansa on varsin totaatilesti ajan vievää. Ja sitten vielä pakollinen presidenttiehdokkuus...

      Perheen ja rakkaiden uhraamisesta on turha puhua. jonkun on maata johdettava.

    • helsinginherra

      Näyttipä merjakin olevan yhtä hymyä kun telkussa ja lehdissä näytettiin. Tais olla niin julkisuuden kipee et piti tuollanen mennä tekeen. On ainakin taattu huomio ja nyt sitten muiden julkkisten perään. Joku artisti vois olla mediaseksikkäämpi. Esim joonas hytönenen joka kaiketi vapailla on.

    • Masa itsekin

      Tämän päivän iltasanomissa ja iltalehdessä Matti Vanhanen kertoo, että hän ei tahtonut erota. Vaimo oli aktiivisempi osapuoli avioeroasiassa, joten miksi Matti syytetään siitä, että ydinperhearvojen puolustaja eroaa? Minkäs teet, jos vaimo tahtoo..

      • minä

        Kun me erosimme, siitä puhuivat "vain" ystävät, sukulaiset, työkaverit ja osin tuntemattomatkin. Kaikki tämä tapahtui vain pienemmissä puitteissa!
        Ero on aina hyvin henkilökohtainen asia ja siihen johtaneet seikat tietävät vain asianosaiset!
        Annetaan heille rauha harkita asioitaan ja toivotaan, että lopputulos on "se ainoa oikea" heidän tapauksessaan!


    • .........

      Ei tainnut matti olla itekään selvillä tilanteestaan..tietää sitten minkälainen justiina siellä kotona hiirulaista odottelee kun merja se omatoimisesti kaiken hoitaa ja matti saa mediasta lukea aikatauluista. Ehk olis pien itsetutkiskelun paikka myös matilla. Tsemiä elämään. elämähän oli laiffia

    • jokainen juorulehti nauttii ihan varmasti. Tulevat lööpit voi jo nyt arvata. Eipä käy kateeksi kumpaakaan heistä, mutta eniten surettaa lasten puolesta. On varmaan tosi paskamaista, kun vanhempien asioita levitellään juorulehdistössä.

      • saksofonisti

        Juuri tuosta syystä päätin noin kymmenen vuotta sitten olla koskaan ostamatta mainittuja lehtiä. Päätös on pitänyt.


      • saksofonisti kirjoitti:

        Juuri tuosta syystä päätin noin kymmenen vuotta sitten olla koskaan ostamatta mainittuja lehtiä. Päätös on pitänyt.

        Meillä muu perhe "rakastaa" seiskaa ja siksi sitä on tosi vaikee boikotoida =(

        IL ja IS kyllä saa olla ihan rauhassa multakin.


    • Kokomusta

      Minkäs sille Matti voi, jos akka karkaa.

      • SEURANNUT

        Sehän riittää eron syyksi, että akka on karjalainen.
        Velat on annettu kymmeniä kertoja anteeksi ja sittenperheen omaisuus pitäisi vielä puolittaa.


      • pollinen

        ollaankos me sukulaisia Merjalle kun tiedetään että akka on karkaamassa? Oliskohan kummankin yhteinen päätös kuihtuneelle avioliitolle?b Otappahan selvää paremmin!


    • Nemo

      En ymmärrä et miks jonkun pääministerin erosta tehdään näin iso juttu? Tiedotustilaisuuksia, katugalluppeja ym. Ketä kiinnostaa... Onks suomi oikeesti menossa jo näin pahasti amerikkalaiseen tyyliin. Kohta mekin kiitämme jumalaa joka lauseessa ja kahvikupit on 2,5 litran kokoisia.

      • Tuultenhaistelija

        Ilman pääkaupunkivetoisen valtamedian tukea ei Suomessa voi päästä presidentiksi. Ainoa keino jolla Vanhanen voi pelastaa nykymedian luomassa ilmapiirissä presidentinvaalikampanjansa on ryhtyminen julkihomoksi. Edellisissä vaaleissa tästä oli jo selviä viitteitä kun Ahon perheidylliä halvennettiin ja Setamummoa nostettiin kansan ihailun kohteeksi.


      • kkkkkkk
        Tuultenhaistelija kirjoitti:

        Ilman pääkaupunkivetoisen valtamedian tukea ei Suomessa voi päästä presidentiksi. Ainoa keino jolla Vanhanen voi pelastaa nykymedian luomassa ilmapiirissä presidentinvaalikampanjansa on ryhtyminen julkihomoksi. Edellisissä vaaleissa tästä oli jo selviä viitteitä kun Ahon perheidylliä halvennettiin ja Setamummoa nostettiin kansan ihailun kohteeksi.

        Hyvin sanottu, mutten sentään kehtais maailmalla paljon mainostaa sitten suomalaisuuttani jos matti reissais maailmalla koppalakki ja viikset päässä esim juha föhrin kanss taikka jonkin tästä yli-ilosesta viisikosta suomen sillä silmällä ohjelmasta. setamummo on sentään kunniallisesti naimississa tätänykyä..onneks. Pysy matti vain heteroiden kirjoissa vaikkakin julkisuudes saa ihan liian huomion nää perätuupparit..


    • Maccone

      Mitä se Vanhasen politiikkaan vaikuttaa tämä ero. Luullaanko, että vaimo olisi poliittiset linjat vetänyt Vanhasen perheessä ja pannut miehensä niitä ajamaan valtakunnassa. Minuun ei mitenkään vaikuta se heidän ero eikä se vaikuta Vanhasen poliittiseen toimintaan. On ihmisillä oikeus erota ja luulisi nykyisin oltavan suvaitsevaisempia, eikä oltasi, kuin jotkut uskonnonlahkot, tosin joillekkin politiikka on uskonto. Arvot pysyvät, vaikka muija menee. Niin, että.

    • Tarttui

      Taisi tarttua puoluesihteerin malli pääministerin perheeseen.Nyt rupea seurustelemaan Karpelan kanssa.

    • Tuli mieleen

      mahdollista, että keskusta yhdistyy, Tanja Karpela voikin olla uusi ehdokas presidenttipuolisoksi, nyt Matti vanhasen kanssa....

    • näinsiinäkäy....

      No näinhän siinä käy....Isompiin piireihin kun käy niin ei kai se nyt tuttuturvallinen vanhahko liha enään kelpaa. Rahaa ja valtaa kun löytyy niin jo on kiipijöitä ja nuorta jännää lihaa....Harmi, kerrankin kun näytti olevan järkevä äijä! No vielä on aho jäljellä johon ei usko viel ihan kokonaan loppunu,,,,,,,,,,,

    • aikukiwa

      on se vitun ihmeellistä että tommosten vitun ministerien eroista puhutaan ja kirjotellaan lehteen kukaa oikeesti vittu kiinnostaa!!!no jos tavalliset matti meikä läiset eroo kiinnostaako se lehteä/uutisia???!alkaa pikku hiljaa vituttaan ne on aivan tavalliasia ihmisiä niin kuin me kaikki muutkin!!

      • semmosta

        Totta kait meit kiinnostaa..pitäis matin roskis aina päivittäin tonkia ja julkaista siitäkin analyysi lehtistössä. No loppupeleis olis hineoa jos vain pidettäis siit oman elämän järjestyksest kiinni..niin monesti sitä kun on oma elämän retuperällä vahdataan muiden vaiheita.


    • Päättelijä

      Tuskinpa eron takana on kolmatta osapuolta tai muuta tv-sarjojen opettamaa dramatiikkaa. Todennäköisintä kaiketi on, että Vanhasen pääministeriys ja presidenttiehdokkuus ovat liikaa vaimon paineensietokyvylle. Puolisoiden suunnitelmat eivät kulkeneet samoja polkuja. Tavallisesta perheenisästä ja poliittisesta rivimiehestä, jollaisen kanssa Merja aikoinaan yksiin lähti, tuli sittemmin yllättäen pääministeri, mistä Merja ei käsittääkseni ollut ihastunut. Matti on sitten vähitellen innostunut vallantavoittelusta, mutta vaimon intressit menevät tässä ristiin. Hän kaipaa normaalia, leppoisaa perhe-elämää eikä tunne oloaan kotoisaksi poliittisissa edustustilaisuuksissa. Täysin ymmärrettävää, mutta kovin valitettavaa, jos ainoaksi ratkaisuksi nähtiin avioero.
      Avioero sinänsä on nykyään niin "trendikästä", että Vanhasen kokonaiskannatusta se saattaa jopa edistää. Osa perinteisiä perhearvoja kannattavista oikeistomielisistä äänestäjistä saattaa kääntyä kunniallisen leskimies-Saulin puolelle, mutta ero tuonee Vanhaselle myös uusia sympatiaääniä avioeroa ja "rohkeita, itsenäisiä ratkaisuja" ihannoivilta kansalaisilta.

    • aiku mukavaa

      siis oikeesti rupee pikku hiljaa vituttaan toi lehdistö ja uutiset ketä oikeesti kiinnosta jos joku vitun pääministeri eroo?jos joku matti meikäläinen eroaa ni mahtaako päästä lehteen tai uustisiin??!NOI PERKELEEN MINISTERIT JA MUUT PORHOT ON AIVAN SAMAN LAISIA IHMISIÄ KUIN ME MUUTKIN!!!!!!!

    • hyvässä ja pahassa

      muuttaa mieluummin klaukkalaan yksiöön ja raahaa alepan kasseja tuulipuku suhisten ja tekee paskalla liksalla koiranvuoroja Finskin lentoemäntänä KUIN MUUTTAA juuri 10 miljoonalla remontoituun Kesärantaan meren rannalle helsingin keskustaan emännöimään illallisia kansainvälisille merkkihenkilöille.

      ollaan niin penteleen tasa-arvoisia ja itsenäisiä, että :)

      otetaanpa malja omenamehua sille.

      • Daijut

        Eikö teillä todellakaan ole parempaa tekemistä kuin pohtia täällä ihmisten eroja?Hankkikaa oma elämä tai pohtikaa yhtä paljon vaikka jonku naapurinne eroa tai mitä lie.Hirveä haloo jostain julkimon erosta.Menkää itseenne tai vielä parempaa..hankkikaa elämäänne jotain sisältöä niin ei tarvi etsiä elämäänsä sitä toisten ihmisten elämästä.Varsinkaan asioista jotka ei kuulu teille pätkän vertaan.Se että puitte täällä jotain tälläistäkin asiaa kertoo teidän elämänne köyhyydestä. Jos vaikka laitatte lenkkitossut jalkaan ja suuntaatte ulos ettekä istu koneella. Itsekin tästä työpäivän jälkeen aion nii tehdä.Ja ei minä en jaksanut lukea noita teidän viestejänne.Näin vain otsikon sivulla ja oli pakko tulla sanomaan mielipiteeni teidän naurettavasta käytöksestä


      • öö ö
        Daijut kirjoitti:

        Eikö teillä todellakaan ole parempaa tekemistä kuin pohtia täällä ihmisten eroja?Hankkikaa oma elämä tai pohtikaa yhtä paljon vaikka jonku naapurinne eroa tai mitä lie.Hirveä haloo jostain julkimon erosta.Menkää itseenne tai vielä parempaa..hankkikaa elämäänne jotain sisältöä niin ei tarvi etsiä elämäänsä sitä toisten ihmisten elämästä.Varsinkaan asioista jotka ei kuulu teille pätkän vertaan.Se että puitte täällä jotain tälläistäkin asiaa kertoo teidän elämänne köyhyydestä. Jos vaikka laitatte lenkkitossut jalkaan ja suuntaatte ulos ettekä istu koneella. Itsekin tästä työpäivän jälkeen aion nii tehdä.Ja ei minä en jaksanut lukea noita teidän viestejänne.Näin vain otsikon sivulla ja oli pakko tulla sanomaan mielipiteeni teidän naurettavasta käytöksestä

        Eikö sinulla ole parempaa tekemistä.


      • saksofonisti
        Daijut kirjoitti:

        Eikö teillä todellakaan ole parempaa tekemistä kuin pohtia täällä ihmisten eroja?Hankkikaa oma elämä tai pohtikaa yhtä paljon vaikka jonku naapurinne eroa tai mitä lie.Hirveä haloo jostain julkimon erosta.Menkää itseenne tai vielä parempaa..hankkikaa elämäänne jotain sisältöä niin ei tarvi etsiä elämäänsä sitä toisten ihmisten elämästä.Varsinkaan asioista jotka ei kuulu teille pätkän vertaan.Se että puitte täällä jotain tälläistäkin asiaa kertoo teidän elämänne köyhyydestä. Jos vaikka laitatte lenkkitossut jalkaan ja suuntaatte ulos ettekä istu koneella. Itsekin tästä työpäivän jälkeen aion nii tehdä.Ja ei minä en jaksanut lukea noita teidän viestejänne.Näin vain otsikon sivulla ja oli pakko tulla sanomaan mielipiteeni teidän naurettavasta käytöksestä

        Jees tekstiä !


      • lenkille mieluummin ku kone...
        Daijut kirjoitti:

        Eikö teillä todellakaan ole parempaa tekemistä kuin pohtia täällä ihmisten eroja?Hankkikaa oma elämä tai pohtikaa yhtä paljon vaikka jonku naapurinne eroa tai mitä lie.Hirveä haloo jostain julkimon erosta.Menkää itseenne tai vielä parempaa..hankkikaa elämäänne jotain sisältöä niin ei tarvi etsiä elämäänsä sitä toisten ihmisten elämästä.Varsinkaan asioista jotka ei kuulu teille pätkän vertaan.Se että puitte täällä jotain tälläistäkin asiaa kertoo teidän elämänne köyhyydestä. Jos vaikka laitatte lenkkitossut jalkaan ja suuntaatte ulos ettekä istu koneella. Itsekin tästä työpäivän jälkeen aion nii tehdä.Ja ei minä en jaksanut lukea noita teidän viestejänne.Näin vain otsikon sivulla ja oli pakko tulla sanomaan mielipiteeni teidän naurettavasta käytöksestä

        Just näin!


      • Maccone
        Daijut kirjoitti:

        Eikö teillä todellakaan ole parempaa tekemistä kuin pohtia täällä ihmisten eroja?Hankkikaa oma elämä tai pohtikaa yhtä paljon vaikka jonku naapurinne eroa tai mitä lie.Hirveä haloo jostain julkimon erosta.Menkää itseenne tai vielä parempaa..hankkikaa elämäänne jotain sisältöä niin ei tarvi etsiä elämäänsä sitä toisten ihmisten elämästä.Varsinkaan asioista jotka ei kuulu teille pätkän vertaan.Se että puitte täällä jotain tälläistäkin asiaa kertoo teidän elämänne köyhyydestä. Jos vaikka laitatte lenkkitossut jalkaan ja suuntaatte ulos ettekä istu koneella. Itsekin tästä työpäivän jälkeen aion nii tehdä.Ja ei minä en jaksanut lukea noita teidän viestejänne.Näin vain otsikon sivulla ja oli pakko tulla sanomaan mielipiteeni teidän naurettavasta käytöksestä

        Mitäkö sinä tätä pohdit. Vahdit muitten kirjoittelua ja moralisoit niitä itse et puutu näköjään koko juttuun eikö niin ole. Sehän on selvä, kun lukee tekstiäsi, että sinulla on parempaa tekemistä, kuin puida toisten tekemisiä. Taidat olla oikea juorutäti omassa elämässä.


      • "mieluummin lenkille.....
        Maccone kirjoitti:

        Mitäkö sinä tätä pohdit. Vahdit muitten kirjoittelua ja moralisoit niitä itse et puutu näköjään koko juttuun eikö niin ole. Sehän on selvä, kun lukee tekstiäsi, että sinulla on parempaa tekemistä, kuin puida toisten tekemisiä. Taidat olla oikea juorutäti omassa elämässä.

        Kuules papparainen sama juttu kun tolla toisella; ei yleensä kiinnosta nää teidän typerät keskustelut mutta pakonsanelemana joudun viruksen takia olemaan neljän seinän sisällä ja kävin myös tsekkaamassa tätä keskustelua jonka otsikko etusivulla oli, joten that`s why.

        Joten pappara laita säkin lenkkitossut jalkaan ja lähde ulos:P


      • Epäilevä Tuomas

        Mikä suomalaisia naisia oikein vaivaa?
        Tai kyllähän minä sen tiedän. Heidät on opetettu "itsenäisiksi", eli juuri niinkuin sanoit: mieluummin ollaan piikana maailmalla ja asutaan hikisessä yksiössä, kuin edistetään aviomiehen uraa ja huolehditaan lapsista.
        On se niin vaikeaa olla suomalaisen, värittömän miehen kanssa, toista on saada nauttia tumman kamelipaimenen tulisesta rakkaudesta!


      • Kun raha ei ratkaise kaikke...

        Milloin miehet tajuavat,että ihmissuhteissa ei sun auton merkillä, kotiteatterilla tai kämpänn koolla ole merkitystä? Raada itses vaikka kuoliaaksi fyrkan perässä, mutta jos et anna muijallesi rakkautta ja huomiota ja hellyyttä, ero tulee vaikka rahassa kylpisitte. Ja jos ei tule, naisesi on huora koska ne on rahan takia miehen kanssa.


      • Maccone
        "mieluummin lenkille..... kirjoitti:

        Kuules papparainen sama juttu kun tolla toisella; ei yleensä kiinnosta nää teidän typerät keskustelut mutta pakonsanelemana joudun viruksen takia olemaan neljän seinän sisällä ja kävin myös tsekkaamassa tätä keskustelua jonka otsikko etusivulla oli, joten that`s why.

        Joten pappara laita säkin lenkkitossut jalkaan ja lähde ulos:P

        Tietokoneessako tämä virus on ja et pääse tältä sivulta pois? :)

        No toivottavasti paranet pian. Tosissaan.


      • aina vaan
        Epäilevä Tuomas kirjoitti:

        Mikä suomalaisia naisia oikein vaivaa?
        Tai kyllähän minä sen tiedän. Heidät on opetettu "itsenäisiksi", eli juuri niinkuin sanoit: mieluummin ollaan piikana maailmalla ja asutaan hikisessä yksiössä, kuin edistetään aviomiehen uraa ja huolehditaan lapsista.
        On se niin vaikeaa olla suomalaisen, värittömän miehen kanssa, toista on saada nauttia tumman kamelipaimenen tulisesta rakkaudesta!

        Ja jostakin kumman syystä aina se ruoho p..kele näyttää vihreemmältä tuolla aidan toisella puolella - ihan ihme juttu.....


    • akka kustaanhovista hartola

      näon tanja tekee perheistä raunioita kun vikittelee ukkomiehiä ja katsoo kellä maata ja metsiä ja hyvä virka kun nyt masa vanhasella että pääsis edustus vaimoksi vanhaselle kumma kyylä koko akka miehiä pitkin ulkomaita on mustta ja punasta munaa hähminyt mikään ei riitä hyi hutsu häpee .kyllä lapset kärsii tämmösestä.vanhanenkin telkussa vaahtosi kyllä lasten on hyvä kasvaa vakaassa huvässä kodissa ,.täyttä puppua masa jorinoi nyt kumminkin itse eroo ja lapet kärsii .hyi helvetti millasia sikoja ja hutsuja maa päällään kantaa

      • voi jessus sentään

        Voi ei:D taasko se katkera "Hartolan akka" haukkuu täällä Karpelan Tanjaa! Taitaa olla pahasti kade/katkera jostakin Tanjalle.

        Se oikeikirjoitus ei vaan tunnu sujuvan, mars koulunpenkille:D


      • Ninni

        Olen täysin samaa mieltä. Oikeen hävettää olla suomalainen.


    • se menikään?

      Etusivulla lööpissä lukee näin:

         "Pääministerin ero vaimosta yllätti"

      Lukemani mukaan vaimo erosi pääministeristä, vai onko minulla lukemisen ymmärtämisen taito hukassa.

    • HOHHOIJAAAA

      Eipä tarvi tämän jälkeen äänestää Vanhasta, oli eron syy iha mikä tahansa.

      Harmi. ei ole uskottava enää ja koko naama oksettaa.

      En minä aio kyllä niinistöäkään äänestää. Miks nyt on niin huonoja ehdokkaita??

      • Maccone

        No kommunistit on karkotettu siksi ei ole uskottavia politikkoja :) Jee!

        Jos olisi kommunistivalta ei näitä tartteisikaan äänestää ehdokas saisi kuitenkin yli 100%;tia äänistä.


      • kristalli

        En ymmärrä sitä, et joku joka on ennen kannattanut Vanhasta, lopettaa hänen kannattamisen tän asian takia. Minkä hän mahtaa, jos eukko jättää?!(mikäli asia on niin ollut)
        itse en kyl oo ollutkaan Vanhasen kannattaja.


    • Hämmästynyt

      Miksi Merja Vanhanen jättää noin kunnollisen miehen?
      Ymmärtäisin jos Matti hakkaisi, joisi tai käyttäytyisi muuten huonosti.
      Mattihan on suorastaan ihanteellinen puoliso: varakas, ei juo eikä polta, hoitaa kodin, on ahkera, kohtelias, pitkä ja komea ja järkikin luistaa.
      Mikä voi olla syy?
      Ei taida olla Merjalla perusarvot kunnossa.

      • Maccone

        Naiset nyt vaan on sellaisia, että jättää.
        Ja mistäpä me tiedämme todelliset syyt/syylliset?

        Monet kunnon puolisolta näyttävät ovat kotioloissa tosi k..päisiä. Eikä tämä ole millään tavalla koulutukseen tai asemaan sidottu. Tapahtuu kaikissa yhteiskuntaluokissa.

        En kyllä tarkoita, että Vanhasilla näin olisi, enkä sitä uskokkaan.


    • meillä on ok

      pääministeri, jolla on vielä monta vuotta edessä. Kannattaako menettää hyvä pääministeri? Kuka hänen opaikkansa täyttäisi? Ei kannata ja siksi kannattaa hyvälle pääministerille valita pariksi loistopresidentti esim. Niinistö tai Lipponen.

    • sivusta seuraten

      Pääministeri Vanhaselle tämä tuli varmaankin, kuten kepulaarissa yleensäkin hoetaan "TÄYTENÄ YLLÄTYKSENÄ". Onhan tuo ollut nähtävissä kauemminkin mm. tv-lähetyksissäkin. Vaimokultaa ei lämpimin elein ole huomioitu, kuin ilmaa - jäätävää honkkelointia lähinnä. Se siitä perusarvojen kunnioittamisesta. Tämän näytelmän voisi rinnastaa politiikkaan siten, millainen kulissi koko politiikanrintaman näyttämö on. Raha on niin makkeeta, että kannattaa sitä vänän
      kulisseja ylläpitää ainakin toisen.
      Hyvä veto rva Vanhaselta tiedottaa reippaasti asiasta. Miksi "ukon" piti tulla kameroiden eteen
      ynisemään ei mittää!!
      Rouva Vanhaselle jaksamista kaikella tapaa.

      • mitä häh?

        vanhasen pariskunnan keskinäisistä väleistä me emme tiedä yhtään mitään...eikä se kyllä kenellekään kuulukaan. Tietysti varmaan jotain tarpeita tämä turha nettikeskustelu tyydyttää..niin minulla kuin kaikilla muillakin.
        Sinänsä kyllä hassua kyllä uhota täällä jotain "en äänestä Mattia, koko naama oksettaa" -bullshittia..
        Minun äänestyspäätökseni eivät perustu ehdokkaiden parisuhdeasioihin...Tuskinpa Suomen hallituksen kantaa EU:n palveludirektiiviin nyt peilataan pääministerin asumuseron viitekehyksestä ;)...
        Mutta, huutakaa tytöt ja pojat huutakaa.. jos se helppottaa.kyllä tänne nettiin ääntä mahtuu ;)
        Give me a break, will u..


      • sillä lailla...
        mitä häh? kirjoitti:

        vanhasen pariskunnan keskinäisistä väleistä me emme tiedä yhtään mitään...eikä se kyllä kenellekään kuulukaan. Tietysti varmaan jotain tarpeita tämä turha nettikeskustelu tyydyttää..niin minulla kuin kaikilla muillakin.
        Sinänsä kyllä hassua kyllä uhota täällä jotain "en äänestä Mattia, koko naama oksettaa" -bullshittia..
        Minun äänestyspäätökseni eivät perustu ehdokkaiden parisuhdeasioihin...Tuskinpa Suomen hallituksen kantaa EU:n palveludirektiiviin nyt peilataan pääministerin asumuseron viitekehyksestä ;)...
        Mutta, huutakaa tytöt ja pojat huutakaa.. jos se helppottaa.kyllä tänne nettiin ääntä mahtuu ;)
        Give me a break, will u..

        Äänestyskäyttäytyminen ei ole uhoamista. Kyllä minä ainakin katson henkilön käyttäytymistä ja mielipiteitä äänestyspäätöstä tehdessäni. Julkisuudessa kyseinen henkilö on painottanut ydinperheen merkitykseen, missä se nyt näkyy esimerkkinä. Tuntui Vanhasella olevan päätös jo pari kuukautta sitten valmisteltu.
        Ukolla on mukavampaa "muualla" kuin kotona. "Nuoruus on seikkailu suunnaton...". Ikä alkaa olla tietyssä vaiheessa.
        Ärsyttävän mielipiteetön poliitikko. Mihin näitä tarvitaan. Koripalloilijaksiko paras


    • Nimetön

      Mielestäni Vanhasen kohdalla ei ole ongelma se, että hänen parisuhteessaan on tullut ongelmia vaan se, että hän ei ole tiedostanut niitä riittävän ajoissa.
      Jos hän ei pysty näkemään ristiriitoja tai ei välitä huomioida hänen lähipiirissään olevien ihmisten huonoa oloa, niin kuinka voisin kuvitella, että hän pystyisi huomioimaan muidenkaan hänen määräysvallassaan olevien hallintoalamaisten hyvinvoinnista.
      Toivon hänelle kaikkea hyvää, en niinkään poliittisessä elämässä vaan siinä, että pystyisi sovittamaan poliittisen kunnianhimonsa pienten lastensa arvomaailmaan. Pienille ei saa olla paha.

      Harri

    • edustusrouva

      No onneksi tajusi Merja-rouvakin paikkansa ja älysi hävitä kuvioista suht´ vähin äänin. Ei pääministerille oikein sovi vaimo, joka työskentelee tarjoilijana. Ja ammatistaan huolimatta mokaa vieläpä edustusillalliset! "O tempore, o mores", tuumivat asiantuntijat kautta maailman!

      Ja näkeehän Merja-rouvan silmistäkin, ettei vintillä ole kaikki kammarit lämpimänä. Niin outo katse on silmissä. Pelottava.

      • Faktoja

        Urkki huorasi Sylvi selvisi kirjoittamalla..
        Manu tuumaili..Tellervo sai mt-ongelmia..
        Mara katkera vieläkin vaimonsa ja itsensä ivaamisesta..Eeva selvisi joten kuten..

        Kuka haluaan pressan puolisoksi luupin alle..varsinkin kun pressat eivät työkiireiltään ehdi naida eukkojaan.


      • andré

        En ole koskaan ollut kepulainen enkä sellaiseksi tule. Kuitenkin ihailin pääministeri Vanhasen tapaa v. 2003 kyseenalaistaa koko pääministerin virka ja asettaa oma perhe etusijalle. Näinkö taas kävi? Taas mies joka antaa itsensä ja mahtavan työpanoksensa meille muille ja voi vain todeta kuinka perhe (ainakin vaimo) menee ja koirat haukkuu...
        t. saman jo kahdesti kokenut


      • edustusrouva
        Faktoja kirjoitti:

        Urkki huorasi Sylvi selvisi kirjoittamalla..
        Manu tuumaili..Tellervo sai mt-ongelmia..
        Mara katkera vieläkin vaimonsa ja itsensä ivaamisesta..Eeva selvisi joten kuten..

        Kuka haluaan pressan puolisoksi luupin alle..varsinkin kun pressat eivät työkiireiltään ehdi naida eukkojaan.

        Mutta mites Arajärvi? Jätkä sen kuin porskuttaa! Mutta kun on terve itsetunto ja mieli, luupin allakin selviää mennen, tullen. Ja ihmisen hommaahan presidenttiyskin vain on.

        Luulen, että Vanhasen perheessä keskusteltiin politiikkaan lähtemisestä jo kauan aikaa sitten, enkä lainkaan usko, että Matti olisi tehnyt sitä vasten Merja-rouvan suostumusta. Jo puolustusministerinä olo valotti esim. edustamisen kuvioita, joten kyllä perheessä varmasti tiedettiin, mitä pääministerin virka toisi tullessaan.

        Jos Matti ei muka kerennyt naida eukkoaan, niin olisi Merja-rouva käynyt vieraissa vaikka ulkomaan lennoillaan. Kyllä sitä olisi sen verran kerennyt jalkojaan leväyttää tiskien lomassa ;)


      • edustusrouva
        andré kirjoitti:

        En ole koskaan ollut kepulainen enkä sellaiseksi tule. Kuitenkin ihailin pääministeri Vanhasen tapaa v. 2003 kyseenalaistaa koko pääministerin virka ja asettaa oma perhe etusijalle. Näinkö taas kävi? Taas mies joka antaa itsensä ja mahtavan työpanoksensa meille muille ja voi vain todeta kuinka perhe (ainakin vaimo) menee ja koirat haukkuu...
        t. saman jo kahdesti kokenut

        En minäkään ole kepua koskaan äänestänyt enkä tule sitä tekemäänkään, mutta jonkunlaista sympatiaa olen kokenut Mattia kohtaan aina. Hän on melko väritön ja ilmeetön mies, mutta sellainen mies, jolta voisin ostaa käytetyn auton. Rehellisen oloinen, jämpti mies.

        Ei minusta kiirettä ja työtä voi koskaan syyttää aviokriiseissä. Suomessa on ja on ollut satojatuhansia ihmisiä, jotka tekevät pitkää päivää vaativassa työssä. Vapaa-aikaa jää vähän ja se on osattava käyttää mahdollisimman järkevällä tavalla. Tällaiset työteliäät ihmiset kuitenkin nauttivat työstään ja vapaaehtoisesti tekevät pitkää päivää ja jopa seitsemänpäiväistä viikkoa. Toki korvauskin tästä on yleensä ihan mukava. Ikävää asiassa on vain se, että aviopuoliso ei osaa elää itsenäistä elämää, vaan hänen kanssaan on seurusteltava ja kenties vähän palveltavakin välillä.

        Itse vietän paljon aikaa lasteni kanssa, kun mieheni tekee paljon töitä. Sen sijaan, että valitan yksinäisyyttä, teemme lasten kanssa yhdessä kaikkea kivaa. Kyllä minä äitinä pärjään yksinkin lasteni kanssa. Virkistäydymme milloin mitenkin ja kun mieheni palaa esim. työmatkoiltaan, kotona odottaa ihana illallinen, puhdas koti ja tyytyväinen vaimo.

        Ja pappa betalar =)


      • Faktoja
        edustusrouva kirjoitti:

        En minäkään ole kepua koskaan äänestänyt enkä tule sitä tekemäänkään, mutta jonkunlaista sympatiaa olen kokenut Mattia kohtaan aina. Hän on melko väritön ja ilmeetön mies, mutta sellainen mies, jolta voisin ostaa käytetyn auton. Rehellisen oloinen, jämpti mies.

        Ei minusta kiirettä ja työtä voi koskaan syyttää aviokriiseissä. Suomessa on ja on ollut satojatuhansia ihmisiä, jotka tekevät pitkää päivää vaativassa työssä. Vapaa-aikaa jää vähän ja se on osattava käyttää mahdollisimman järkevällä tavalla. Tällaiset työteliäät ihmiset kuitenkin nauttivat työstään ja vapaaehtoisesti tekevät pitkää päivää ja jopa seitsemänpäiväistä viikkoa. Toki korvauskin tästä on yleensä ihan mukava. Ikävää asiassa on vain se, että aviopuoliso ei osaa elää itsenäistä elämää, vaan hänen kanssaan on seurusteltava ja kenties vähän palveltavakin välillä.

        Itse vietän paljon aikaa lasteni kanssa, kun mieheni tekee paljon töitä. Sen sijaan, että valitan yksinäisyyttä, teemme lasten kanssa yhdessä kaikkea kivaa. Kyllä minä äitinä pärjään yksinkin lasteni kanssa. Virkistäydymme milloin mitenkin ja kun mieheni palaa esim. työmatkoiltaan, kotona odottaa ihana illallinen, puhdas koti ja tyytyväinen vaimo.

        Ja pappa betalar =)

        Raha ja valta ei korvaa rakkautta..miten on laitasi parisuhteen kannalta..saatko seksiä, hellyyttä, huomiota ja rakkautta mieheltäsi??


      • Onni yksillä kesä kaikilla
        Faktoja kirjoitti:

        Urkki huorasi Sylvi selvisi kirjoittamalla..
        Manu tuumaili..Tellervo sai mt-ongelmia..
        Mara katkera vieläkin vaimonsa ja itsensä ivaamisesta..Eeva selvisi joten kuten..

        Kuka haluaan pressan puolisoksi luupin alle..varsinkin kun pressat eivät työkiireiltään ehdi naida eukkojaan.

        Ettei vaan nääkin marjat olis sun mielestä happamia.... Kaikesta voi saada stressiä - työttömyydestä ja rahattomuudestakin. Toinen saa stressiä toinen kokee miellyttävänä haasteena. Mutta näinhän se myös on, että mikä toiselle passaa, sitä ei pidä kaikille tyrkyttää...


    • harmaa mies - harmaa elämä

      ketä kiinnostaa? Politiikan ihmiset on ite päättäneet olla mukana politiikassa.Turha ulvoa jos lehdet kirjoittelee...

      On kyllä niin mitäänsanomaton mies, en ihmettele eroa

    • jee

      Jos joku toinen erois niin ei siitä näin kovaa kohua tuu mut jos joku julkkis henkilö eroo niin kauheet lööpit antais ny ihmisten olla rauhassa ja antais niitteen tehdä ku ne ite parhaaks näkee

    • mikaeli

      kyllähän se vanhanen on hoitanut pääministerinkin hommat kunniakkaasti , vaikka on ollut ero meneillään ja nyt kun ero on selvä niin ei ole mitään harteilla!!!

      • Pellervo

        Varmana tietona kuuluu liikkuvan oman puolueen sisällä: Tanja Karpelalla ja pääministerillä ollut suhde jo jonkin aikaa ja nyt sai Vanhasen vaimo tarpeekseen!


      • Kiertopakinto
        Pellervo kirjoitti:

        Varmana tietona kuuluu liikkuvan oman puolueen sisällä: Tanja Karpelalla ja pääministerillä ollut suhde jo jonkin aikaa ja nyt sai Vanhasen vaimo tarpeekseen!

        HIRVEÄÄ jos paikkaansa pitää !


      • sirpa_le
        Kiertopakinto kirjoitti:

        HIRVEÄÄ jos paikkaansa pitää !

        mistä tämän varman tiedon olet saanut

        hassua jos näin on

        noh, matti on hiukan nuoremman näköinen..

        vai että silleen

        apua..

        tästäpä tulee hauskaa

        kiva seurata sitten lehdistä


      • Maccone
        Pellervo kirjoitti:

        Varmana tietona kuuluu liikkuvan oman puolueen sisällä: Tanja Karpelalla ja pääministerillä ollut suhde jo jonkin aikaa ja nyt sai Vanhasen vaimo tarpeekseen!

        Meinaako Karpela käydä kaikkien ministerien kassa sillain? Kaikki vuorollaan.

        Vanhat mummothan sen sinne eduskuntaan varmaan äänesti.

        Missi ministeri. Älyttömiäkin on ehdotellut eduskunnassa kulttuurin saralta.

        Nytkö se ehdottelee sellaista salaista ministereille?
        Mitäs ne lähtevät tytön mukaan.


      • TOSITEEVEE
        Pellervo kirjoitti:

        Varmana tietona kuuluu liikkuvan oman puolueen sisällä: Tanja Karpelalla ja pääministerillä ollut suhde jo jonkin aikaa ja nyt sai Vanhasen vaimo tarpeekseen!

        Ihan totta. Tästä jutusta saisi mainoskanavilla pyöriväksi ohjelmaksi juuresta TOSITEEVEE puolelle. Otsikkona voisi olla KEPURESSU. Kamerat asemiin ja eikun ulos. Tuotantoprosessi ei tule ylen kalliiksi.
        Taas säästäisimme veromarkkoja.


      • pollinen
        TOSITEEVEE kirjoitti:

        Ihan totta. Tästä jutusta saisi mainoskanavilla pyöriväksi ohjelmaksi juuresta TOSITEEVEE puolelle. Otsikkona voisi olla KEPURESSU. Kamerat asemiin ja eikun ulos. Tuotantoprosessi ei tule ylen kalliiksi.
        Taas säästäisimme veromarkkoja.

        Tämähän on hyvä idea, eipä tarvitse enää veroja maksaa kun kustannetaan kaikki hollyvoodi elokuvilla, suomessahan näitä tähtiä riittää. On Nykästä, Räikköstä, Vanhasta, Kekkosta, ym. Pistetään kaikki p.... pyykki likoon ja annetaan palaa.


      • eppu
        Pellervo kirjoitti:

        Varmana tietona kuuluu liikkuvan oman puolueen sisällä: Tanja Karpelalla ja pääministerillä ollut suhde jo jonkin aikaa ja nyt sai Vanhasen vaimo tarpeekseen!

        Vähän liian läpinäkyvää, mutta totta. Onneksi Merja oli fiksu ja teki ratkaisun.


      • eleonoora
        Kiertopakinto kirjoitti:

        HIRVEÄÄ jos paikkaansa pitää !

        Just se Saulin entinen, eduskunnan kiertopalkinto. Paljon on jo ehtinyt ja vielä ehtii... Lapset kasvaa ja vauhti kiihtyy, toivottavasti kaikilla hyvä olla, siis tarkoitan ennenkaikkea lapsia, entisiä ja tulevia...


    • Cherry

      Jos vaikka ihmiset antaisi asian olla.
      Tarpeeksi vaikea asia heille jo ilman ihmisten juoruilua ja mediakohua.

    • tsotso

      Mitä ihmellistä se nyt sit on, et joku eroa?
      Eroaminenhan on nykypäivänä jo yhtä tavallista kuin naimisiinkin menoa. Tavallisia ihmisiä hekin ovat ja vaikka ovatkin julkiksia on heilläkin oikeus yksityisyyteen.

    • SINUA

      Matti. Voimia myös Merjalle ja lapsille! Olet hieno ihminen ja toivomme että olisit mukana presidentinvaaleissa.

      t: Sirpa & Jokke

      • Tuuli

        ... nykyehdokkaista edes NÄYTTÄÄ presidentiltä!


    • järkevä

      Ei oo suomessa tällä hetkellä oikeen mitään tärkeetä uutisoitavaa niin tehään sitte tollasesta ykstityis asiasta hirvee haloo! Vaikuttaa aika lapselliselta tehä tollasesta asiasta niin iso numero, onhan meillä tälläki hetkellä lesbo presidentti jolla on kulissi avioliitto, eihän se pidä edes sormusta! Ja eipä näytä paljoo kansaa haittaavan. Nyky maailmassa erotaan ja eletään jos millasissa suhteissa niin ei pitäs voida vaikuttaa mitenkään Vanhasen julkiseen edustustyöhön että mikä sen siviilisääty on.

    • Kuka sen..............

      Katsokaamme jokainen peilin edessä itseemme, KUKA sen kiven ensimmäiseksi heittää.......?

    • häh...

      Minun mielest Vanhasen ero vaikuttaa ehdokkuuteen... Mut se onki vaan mun mielipide...

    • pöksy

      Vanhanen on varmaan paras tulevista presidentti ehdokkaista, miks jonku siviilisäädyn pitäs vaikuttaa työhön mitenkään?! Media on julma ja lapsellinen.

      • isäntä

        Kyllä on julmaa ja lapsellista kun haukutaan lespoksi ja arvostellaan nykyistäkin hyvää presidenttiä .
        Kyllä pian kuulee että Vanhanenkin on hintti.
        Ei ketään helpolla päästetä ja jokaisella on omat arvomaailmansa .
        Istuva presidentti on näistä ehdokkaista
        varmasti paras.Kaikkea hyvää hänelle ja myös
        jaksamista !


    • tähdenlento

      Jotenkin tuntuu onko tuossa Matin ja merjan jutussa oikein mitää todenperästä?Jos tosiaan on näin ,että kaksi kuukkautta on mietitty eroa tuntuu jotenkin ,että asiat ovat jo pitemältä ajalta menneet ristiin totaalisesti.Vai onko tässä pietty kulissi aviliittoa viimeiseen asti.Toivon Merjalle ja Matille jaksamista.

      • surullista

        Olihan se jymy yllätys Matin ja Merjan avioero.
        Luin tämänpäiväisen iltalehden niin Merja Vanhanen sanoo että he olivat kasvaneet erilleen ja he olivat vieraantuneet toisistaan.
        Eihän sitä tiedä kaikkia syitä mitkä avioeroon johtaa.Mutta jos toinen puolisoista on paljon työnsä puolesta pois kotoa niin varmasti vääjäämättä siinä tulee vieraantumista ja eihän se pääministerin tehtävä ole helppo kun joutuu nii paljon matkustelemista työnsä puolesta ja sitten kaikki eduskunnan istunnot mukaan luettuna.
        Näin voi käydä kenelle vain ja se on surullista.
        Voimia Matille ja Merjalle.


    • emilia

      Eiköhän tästä oo nostettu nyt vähän liian iso haloo??? Näinähän voi käydä kenelle vaan. Ja tuskinpa avioero ministerin ammattitaitoon paljoa vaikuttaa.

    • asiat oikeinpäin

      Eikös se vaimo eroa pääministeristä? käsittääkseni vaimo on laittanut eron vireille, sillonhan otsikon tulisi olla että VAIMO EROAA PÄÄMINISTERISTÄ. älkää vääristelkö asioita Matti Vanhanen ei ole ollut hakemassa eroa vaan Matti Vanhasesta haetaan eroa.

    • pigi

      Mitä siinä mies voi, jos vaimo tahtoo eron. Kai se elämä on erilaista tuossa ammatissa. Annettais olla rauhassa.

      • tota

        Kertoisko joku missä voi hankkia pääministerin "ammatin"?


    • KUMMASTELIJA

      eIKÖHÄN SE OLE JOKAISEN IHMISEN YKSITYISASIA MITÄ OMASSA ELÄMÄSSÄÄN TEKEE?
      iHMISIÄHÄN NE OVAT POLITIKOTKIN. mINUSTA ON ÄLYTÖNTÄ RUOTIA HEIDÄN EROAAN JULKISESTI.
      oLEN IHAILLUT MATTI VANHASTA -JA IHAILEN EDELLEENKIN.
      sYMPATIANI OVAT PALJOLTI HÄNEN PUOLELLAAN, KOSKA VAIMO HAKI EROA.
      TOIVON HÄNELLE JAKSAMISTA EDELLEENKIN.

    • omia ohjeitaan?

      Onhan se henkilökohtainen katastrofi!

      Minun arvostus pääministeriä kohtaan loppui siihen, kun luin lehdestä, miten hän velvoittaa työttömiä ilmaiseksi työhön.
      En arvosta orjuuden kannattajaa! (KALEVA 2005.01.30,s.9)

      Vaikuttaa, että hänen vaimonsa teki saman ratkaisun.

    • kipinä

      yksityisasia tosiaan tämä Vanhasenkin avioero..on se jännä tämä ihmismieli, jos eroat pikkukylässä niin juorut kulkee naapurilta naapurille..sitten jos olet kuuluisuuden henkilö niin koko Suomi tietää siitä...jännä homma..
      Ei ole häpyä kellään..eih..
      Voimia Matille!!!!!

      • pollinen

        Mun mielestä on jokaisen ihmisen yksityisasia miten elämässä menee, oli nyt sitten kysymys avioliitosta tai seurustelusta! Ei me varmaan äänestäessämme mitään pyhimyksenkuvia olla valitsemassa. Ihmisiähän sinne yritetään valita, jotka ymmärtävät meitä muitakin!


    • v..

      Mielestäni on hirveätä että ihmisen yksityis asioilla herkutellaan mediassa. Varsinkin kun on kysymys jostain niin kivuliaasta ja vaikeasta kuin avioero. Pääministerin katseleminen televisiosta puhumassa varmaan yhdestä elämänsä vaikeimmista tapauksista oli melkein tuskallista. En usko että tapahtuma vaikuttaa Vanhasen poliittiseen uraan, ainakin minussa tapaus herätti enemmänkin sympatiaa ja kannatusta pääministeriä kohtaan.

      • reilu tallaaja

        ..ja paskaaks noita ruotii sivukaupalla... jo on monenmoista surkuttelijaa...
        Jokainen hoitakoon omat asiansa ja sillä siisti..
        minä en ainkaan tykkäisi moisesta paskanjauhannasta...
        nämä chattipellet,jotka jo siellä pui ihmisten asioita..painukoon hornan tuuttiin...


      • koffi3
        reilu tallaaja kirjoitti:

        ..ja paskaaks noita ruotii sivukaupalla... jo on monenmoista surkuttelijaa...
        Jokainen hoitakoon omat asiansa ja sillä siisti..
        minä en ainkaan tykkäisi moisesta paskanjauhannasta...
        nämä chattipellet,jotka jo siellä pui ihmisten asioita..painukoon hornan tuuttiin...

        samaa mieltä 100 %


    • reissunainen

      Matti V:n yksityisasioiden ei pitäisi kuulua julkisuuteen. Kuka haluaisi itse tulla riisutuksi julkisuudessa munasilleen kun sisin on verisimmillään. Hävetkööt keltainen lehditö ja muut peesaajat.
      En osta yhtään ainutta leheä, joka mässäilee tällä ja tämän tyyppisillä asioilla.
      Eronnutkin ihminen pystyy työnsä hoitamaan, mutta korppikotkalehdistön nokkima ihminen ehkä ei. - Ja kysyn vaan: kenen etu se on?

      • pollinen

        Eipä tuo aja muuta kuin lehdistön etuja, Siitähän ne rahat repii. Onpahan muutakin kirjoiteltavaa, kun kimin asiat. Olihan tässä menneessä Niinistö ja Karpela, nyt on vanhasten vuoro. Lukekaa lisää juorulehtiä, siitähän se itsetunto kasvaa!!!


    • matafaka

      siis eiköhaän se ole aika selväää.,..
      vaikuttaa tietenkin!
      eiköhän niin "viisaan" ihmisen kuin vanhasen pitäisi pystyä hoitamaan myös perheasiansa...
      mä en muuten tiedä, että miksi ne erosivat---

    • Jorma_II

      Kaikkihan ne on joko seksuaalisesti poikkeavia, niiden kannattajia, eronneita tai leskiä.

      Eihän niitä enää kukaan vakavasti ota.


      Jorma_II

    • M&M

      Matti ja Merja eroaa !

      Luin aluksi, että kysymys oli Matista ja Mervistä.
      Aika nykäsmäinen juttu.

    • TIETÄJÄ

      On matti tyhmä kuin saapas ! muijakin jättää niin kai sen äänestäjätkin tollasen nuijan tajuaa lempata !! hölmö mikä hölmö !! Änkyttävä ja vapiseva ja epävarma pääministeri !! kuka vitussa tämän teki !! KESKUSTA ALAS JA VIHREÄT ALAS NÄMÄ KAKSI ON TYÖLLISYYTTÄ VASTAAN, Valtuustossa äänestävät vain osaaikatöidenpuolesta Helvetin kellit

      • Hoitsu

        Oletko ajatellut etsiä apua tuohon hirvittävään ahdistukseesi? Se kannattaa. Nykyään on niin paljon eri vaihtoehtoja hoitaa vaikeitakin tapauksia.

        Toivotan pikaista tervehtymistä.


      • Karjalan Itkijänainen

        Itkuvirttä väännän!! Yhyyyyyyyy.....

        ITKEN TYHMYYTTÄ!!!!!!!
        POLIITIKKOJEN TYHMYYTTÄ!!!!!!
        TYÖTTÖMYYTTÄ!!!!!

        KAIKKEA!!!! YHYYYYYYYYYYYY........

        KAIKKEA HÖLMÖYTTÄ MAAN PÄÄLLÄ!!!! Yhyyyyyy.......


    • Ihmettelevä

      Sattumalta tulin tänne keskustelusivulle. Klikkasin Suomi24 etusivua luullen sen olevan uutislinkki.

      Ja täältä löysin ihmeellisen keskustelufoorumin. Eikö teillä raukoilla ole omaa elämää? Ei inhimillisyyttä, ei ymmärtämystä.

      Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta täysin käsittämättömiä ja todella säälittäviä kommentteja.

      Jos ihminen on pienen osan elämästään ministerinä, vaikka pääministerinä, ei se anna kenellekään oikeutta repostella hänen yksityiselämäänsä ja arvioida hänen pätevyyttään siltä pohjalta.

      Get a life.

    • Vara-Masa

      Ei vaikuta pääministerin uskottavuuteen. Avioerothan ovat normaaleja prosesseja ihmiselossa.

    • kundi36

      On merkillistä miten yksityisasiat kiinnostavat meitä kaikkia ja etenkin, kun kyseessä on julkisuuden henkilö, niin kaikki katsovat oikeudekseen lausua asiasta mielipiteen. Fakta kuitenkin on asia ei kuullu meille mitenkään ! Asia on täysin yksityinen asia, eikä liity mitenkään pääministerin viranhoidollisiin tehtäviin. Mitäs on tämä tyhmä Suomen kansa rupeaisi hoitamaan itse asioitaan ja antaisi kaikkien ihmisten yksityisasioiden olla rauhassa, eiköhän ihmisillä ole omassa elämässä ihan tarpeeksi ja sitten te "tollot" vielä ostatte kaikenlaisia iltapäivälehtiä, kun niissä jauhetaan mm. tätä avioeroa ! Itse en ostanut mitään iltapäivälehteä, koska niissä jauhetaan vain Vanhasten avioeroa ! Törkeää ja raukkamaista, mutta teidän tollojen vuoksihan niitä iltapäivälehtiä tehdään, itse ostan vain harvoin, mutta jos kannessa on esim, maininta Nykäsistä heti jää ostamatta ja joku raja pitää myös olla lehdistöllä !
      Toivotaan vain onnea molemmille yhdessä tai erikseen, mutta jättäkää heidät rauhaan te tekopyhät, sairaat suomalaiset !

    • Kansanparantaja

      Jostakin lehdestä luin Merja Vanhasen sanoneen, että ei vaimo voi elää ainoastaan miehensä kautta! Tämä tietysti saattaisi selittää tietyn kyllästymisen kiireiseen mieheen.

      Ymmärtääkseni Matti Vanhasen tähti ei ollut mitenkään laskussa, joten mahtoiko Merja tehdä hieman hätiköidyn ratkaisun. Olisikohan kannattanut vielä hetki katsella sitä, olisiko eläminen tämän "puupökkelön" työttömänä vaimona sittenkin tarjonnut Merjalle helpomman ja paremman toimeentulon kuin työskentely Finnairin palkollisena???

    • Just Me

      Olen vahvasti sitä mieltä että se vaikuttaa ja paljon. Mutta tietysti riippu vähän ero tilanteesta. Naisten mileen voi juolahtaa monenlaisia mietteitä.
      Se voi vaikuttaa hyvällä tai huonolla tavalla.

    • Nokinenä

      Juu, ennen oli vaan Matti ja Mervi, nyt on Matti ja
      Merja. Niiden elämästä revitään lööppejä monta viikkoa ja kaikki mahdollinen sälä kaivetaan päivänvaloon, kieli pitkällä odotetaan asumuseron vaihtumista todeliseksi eroksi jne. Lukekaa Tuulaliina Variksen kirja Vaimoni, se on herkullisen hyvä ajankuva näistä lööppien hullunkurisista perheistä ja sensaatiolehtien verisestä ja henkilöönkäyvästä kilpailusta. Minä en enää iltapäivälehtiä osta.

      • yh-äiti

        Hyvin moni tässä viestiketjussa sääli lapsiparkoja. Juuri lasten takia Merja varmasti tekikin avioeropäätöksen. Ei lasten elämässä ole mitään säälimistä. Heillä on nyt kaksi rakastavaa kotia entisen yhden sijaan.
        Yksinhuoltajien asema on luvattoman huonossa tilassa maassamme. Ehkä nyt saamme asiat pikaisesti kuntoon. Pääministeri kokopäiväisenä yksinhuoltajana. Emme tarvitse enää häpeillä elämäämme. Yksinhuoltajuus on täysin normaali olotila verrattuna mihin muuhun elämäntilanteeseen tahansa. Emme enää ole toisen luokan kansalaisia ja helppoja nakkeja.
        Olen todella pahoillani Tanja Karpelan puolesta.
        Häntä ollaan nyt naittamassa Matti Vanhaselle.
        Samanlaista kohtelua sain vuosia avioeroni jälkeen. Nykyään saan olla rauhassa. Korppikotkilla on uudet saaliit nokittavina.
        Ajan voisi käyttää järkevämminkin kuin netissä notkumalla. Kyllä näitä juttuja luetaan vaikka ei uskoisi. Menkää hyvät ihmiset itseenne. Kuka järkevä ihminen haluaisi olla avioliitossa yhdenkään teidän kanssa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta?


      • onni
        yh-äiti kirjoitti:

        Hyvin moni tässä viestiketjussa sääli lapsiparkoja. Juuri lasten takia Merja varmasti tekikin avioeropäätöksen. Ei lasten elämässä ole mitään säälimistä. Heillä on nyt kaksi rakastavaa kotia entisen yhden sijaan.
        Yksinhuoltajien asema on luvattoman huonossa tilassa maassamme. Ehkä nyt saamme asiat pikaisesti kuntoon. Pääministeri kokopäiväisenä yksinhuoltajana. Emme tarvitse enää häpeillä elämäämme. Yksinhuoltajuus on täysin normaali olotila verrattuna mihin muuhun elämäntilanteeseen tahansa. Emme enää ole toisen luokan kansalaisia ja helppoja nakkeja.
        Olen todella pahoillani Tanja Karpelan puolesta.
        Häntä ollaan nyt naittamassa Matti Vanhaselle.
        Samanlaista kohtelua sain vuosia avioeroni jälkeen. Nykyään saan olla rauhassa. Korppikotkilla on uudet saaliit nokittavina.
        Ajan voisi käyttää järkevämminkin kuin netissä notkumalla. Kyllä näitä juttuja luetaan vaikka ei uskoisi. Menkää hyvät ihmiset itseenne. Kuka järkevä ihminen haluaisi olla avioliitossa yhdenkään teidän kanssa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta?

        Nyt ihan piti mennä itseeni kun olen vielä
        onnellisesti naimisissa ja kysyä sinulta Yh-äiti ,jättikö sinut juuri se järkevä ihminen ?Vai miksi olet yksin ja katkera ?
        Itsekkin näköjään roikut vähemmän järkevänä
        näillä sivulla .Voi sua.....ei varmaan
        helppoa kun olet ollut häpeissäsikin ja helppo
        nakki.Onko sinuakin naitettu Vanhaselle ?
        Tosi hauska juttu muuten tuo kirjoituksesi ja mielipiteesi .


    • värikäs persoona.

      matti vanhanen voi mun puolestani erota niin monta kertaa kun haluaa... ymmärrän matin vaimoa erittäin hyvin......... mäki olisin eronnu jos joku kepun mäntti olis mun mies... kuivakka ja tyhmä, aina töissä.... evvk.

      • nono

        Kyllä sillä lomaa on ihan tarpeeks ei ollu mitään syytä erota Merjalla, rahaa oli talo maksettu ja pitkä mies jolla vielä valtaa. Ei olis uskonut että pitää erota mutta naiset on just tommosia tyhmiä ettei niistä kukaan tajua.


    • mies

      Minkäs sille voi jos toisen pärstää on riittämiin saannu katella, ei siinä vaiheessa enää kiinnosta onko pääministeri vai tavallinen tallaaja! Ihmisiä me vaan kaikki olllan!!!

    • pilaaaaaaaaaaaaaa

      Ei minua muuten koko juttu kiinosta, mutta viime pressa vaalissa Matti väitti, että perhe on tärkein, mutta kuinkas kävi. Vaimo jätti ukon pulaan.. Matti saa kiittää Demareita ja keskustaa oman avioliiton tuhoutumisesta, sillä jos Anneli Jäätteenmäki olisi saanut pysyä pääministerinä, niin näin ei käynyt. Toivon, että demarit ja keskusta tippuu eduskunnasta.

    • satumaarit

      No minkäs sille itse Pääministeri voi, eroahan on halunnut lehtien mukaan rouva. Vaikeetahan se on toista väkisin pitää. Mihinkäs se uskottavuus siitä häviäis.

      • JOS

        EI TÄSSÄKIN TAPAUKSESSA"KAIKEN TAKANA OLE NAINEN"...SIIS VIERAS NAINEN...


      • Uskon että se on...
        JOS kirjoitti:

        EI TÄSSÄKIN TAPAUKSESSA"KAIKEN TAKANA OLE NAINEN"...SIIS VIERAS NAINEN...

        MIES!... johan sillä hutsulla oli ollut jo joku nuorempi mies kainalossa?... hirveen vaikee vetää johtopäätöksiä! En minäkään sellasta kevytkenkästä katselis päivääkään!


      • Punikki
        JOS kirjoitti:

        EI TÄSSÄKIN TAPAUKSESSA"KAIKEN TAKANA OLE NAINEN"...SIIS VIERAS NAINEN...

        auto oikein on? Ei kai se vaan K-kaupassa käy. Hirveä äijä jos niin tekee.
        Suomi on menetetty!!
        Kajanoja takaisin!!!!


    • ryöstetty

      jos ei niin saapahan pääministerikin tietää että miehellä ei ole kuin koiran virka erossa.
      Vaimo vie lapset ja puolet omaisuudesta käytännössä vielä paljon enemmän kun mies maksaa kulut.
      Sikamaista.

    • ..............................

      Eikö sais erota? Toisaalta erikoista koska se on uskovainen mies

    • minä

      kuka nyt munattoman miehen kanssa jaksaa loppu elämää viettää, miehellä ei ole sisua eikä omaa vaistoa elämään, vain kirjasta opitut arvot, joten onnea ex-vaimolle uuteen parempaan elämään, hän on sen ansainnut...

      • Hetero

        Vanhanen on fiksu ja älykäs. Munaton hän ei ole.
        Nykyinen Halos-Tarja on munaton, mutta naiset ne häntäkin kiinnostaa..vai mitä SETA..SETA. Niin´Vanhasen Matti on MIES, mutta Traja Halonenen...on hänkin sentään Seta..(noin ilman ään pilkkuja)


      • entinen kepu
        Hetero kirjoitti:

        Vanhanen on fiksu ja älykäs. Munaton hän ei ole.
        Nykyinen Halos-Tarja on munaton, mutta naiset ne häntäkin kiinnostaa..vai mitä SETA..SETA. Niin´Vanhasen Matti on MIES, mutta Traja Halonenen...on hänkin sentään Seta..(noin ilman ään pilkkuja)

        NIIN onko setä täti vai täti setä,ollaanko sitä käyty Vanhasen ......ssa ?Tai mikä MIES ei
        pystynyt vaimoaankaan pitämään .Taitaa Masan
        miehisyys olla mennyttä....ettei vaan rupea
        hinttihommiin!Keput ovat kovia kepluttelemaan
        ei saa aikaseksi kuin avioeron.


    • ministeri

      Siinä meni Vanhasen uskottavuus. Miten vaimon jättämä mies voisi olla varteenotettava presidentiehdokas? Vanhaseen iskettiin luuserin leima. Kepun pitää löytää uusi ehdokas.

    • EI sdp

      Ihmettelen tätä Vanhas-jahtia. Oletan, että takana ovat sossut, jotka pelkäävät seta-Tarjan puolesta.
      Entäs Lippos-Paavo...jätti vaimonsa, joka sairastui henkisesti Paten omaa lastaan nuoremmasta reisikiipijästä. Nykyisin niin nuhteeton helluntailainen Päivi. Perheonni kukoistaa..ei mitään syytä, etteikö Paavo voisi toimia vaikka missä virassa, vaikka jätti nuoren sossukiipijän takia vaimonsa...Hvetti tätä touhua!

      • kyseenalaistiko kukaan paavoa

        paavohan tulee suoraan pauluksesta (paavalista) ja on siis kaiken arvostelun yläpuolella.

        miten vanhasen ero olisi suurenpi katastrofi kuin lipposen? kelpasihan lipponenkin pääministeriksi, suuria jenkeille lupaamaan ja puhemieheksi. ja pressaksikin paavo kai tahtoo, jos tarja ei ehdolle asetu. miksi siis paavoa ei tuomittaisi?


    • Juorutäti

      Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.

      Ero on aina syvä kriisi, pääministerille ja hänen puolisolleen jaksamista.

      • ...

        Oletko Suomi24:n työntekijä?


    • jätettymies

      myötätunnot ovat pääministerille. Itse koin saman 3 vuotta sitten, tosin en onneksi ollut julkisuuden henkilö. Media ja muutenkin yhteiskunta antaa enemmän henkistä tukea naisille (esim. Leena Harkimo), meillä miehillähän ei ole tunteita joten emme tarvitse tukea/ymmärrystä.... NOT

      Toivottavasti lehdistö jättää hänet rauhaan!

    • Anonyymi

      poö

    • Anonyymi

      Eihän se voi erota, ku se ei oo ees pääministeri? Sanna Marin on meijän pääministeri. Vanhaselle oli pienempi rooli, joka oli sovittuikin väliaikaiseksi. Saarikon lapsen syntymän takia. Eli ei ole minusta eronnut, kun oli sovittu juttu.

    • Anonyymi

      maha laulaa pierus suruisoo

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe