Tästä aiheesta on täällä ollut jo useita aloituksia ja itsekin olen sellaisiin joitain kertoja jo vastannut, mutta tehdäänpä nyt uusi ja vastataanpa siihen itsekin. Näin huomattua mitä sitä onkaan tullut kuunneltua aikojen saatossa ja lähiaikoinakin =) Mitkä ovat teidän lempikappaleitanne tai ainakin sellaisia, joita mielellänne kuuntelette ? Voi laittaa mitkä tällä hetkellä ja/tai yleensä.
Mun lista:
Prisoner of your eyes - Judas Priest
Before the dawn - Judas Priest
Rock hard ride free - Judas Priest
Out in the cold - Judas Priest
Touch of evil - Judas Priest
Blood red skies - Judas Priest
Beyond the realms of death - Judas Priest
Desert Plains -Judas Priest
Heading out to the highway - Judas Priest
Fever - Judas Priest
Parental guidance - Judas Priest
Hallowed be thy name - Iron Maiden
Wasted years - Iron Maiden
Evil that men do - Iron Maiden
Highway to hell - AC/DC
We not gonna take it - Twisted sister
Price - Twisted sister
Long and winding road - The Beatles
I want you she´s so heavy - The Beatles
Let it be -The Beatles
Hey Jude - The Beatles
Penny lane - The Beatles
Thank you - Led Zeppelin
Stairway to heaven - Led Zeppelin
Kashmir - Led Zeppelin
These are the days of our lives - Oueen
A Kind of magic - Queen
Cum on feel the noize - Slade
Whiter shades of pale - Procol harum
Have you ever seen the rain - CCR
Sultan of swing - Dire straits
Burn - Deep Purple
Vincent - Don McLean
And I love you so - Don Mc Lean
Diamond and rust - Joan Baez (Judas Priestin coverversio on myös hyvä)
Wishing well - Free
Come together in the morning - Free
Get where I belong - Free
Mr Big - Free
Shooting star - Bad Company
Bad Company - Bad Company
If you need somebody - Bad Company
Hengaillaan - Kirka
Viimeiseen mieheen - Kirka
Ship of fools - Robet Plant (soolo, vuoden 1988 levyltä "Now and zen")
Heaven knows - Rober Plant (soolo, levyltä "Now and zen")
Sunshine on my shoulders - John Denver
Some days are diamond, some days are stones - John Denver
Annie´s song - John Denver
Cry to me - Solomon Burke
I drove all night - Roy Orbison
Wherever would I be - Dusty Springfield
If I could turn back time - Cher
Against the wind - Bonnie Tyler
Alone - Nana Mouskouri
I wish it would rain down - Phil Collins
You´ll be in my heart - Phil Collins
Looking trought your eyes - LeAnn Rimes
John Williamsin ja Ennio Morricconen elokuvamusiikki on aina mun suosikkimusiikkia ajasta aikaan
Tällä hetkellä myös jotkut Miles Davisin sävellykset kuuluu mun suosikkilistalle
Highwayman - Willie Nelson, Johnny Cash, Kris Kristoferson, Waylon Jennings
Your cheatin heart - Hank Williams
Down to my last cigarette - K.D Lang
I wish I didin´t love you so - K.D Lang
Nothing gonna stop us now - Starhip
Church of the poison mind - Culture club
Mistake number 3 - Culture club
Your kisses are charity - Culture club
I just wanna be loved - Culture club
Trought the barricades - Spandau ballet
Gold - Spandau ballet
Beat it - Michael Jackson
No woman no cry - Bob Marley
Is this love - Bob Marley
Down under - Men at work
Billy Joel- Honesty
On mulla muitakin, mutta nyt laitoin nämä. Listaa vois tietysti jatkaa, mutta sitten se olis tosi pitkä =) Nyt viimeisien kuukausien ja viikkojen aikana olen kuunnellut eniten Judas Priestiä, Freetä, Bad Companya, Led Zeppeliniä, Beatlesia, John Denveriä, Don McLeania, Miles Davisia, Solomon Burkea sekä countrymusiikkia, esim. Hank Williamsia.
Lempikappaleet
10
57
Vastaukset
Niin aja eniten olen myös kuunnellut Robert Plantin soolotuotantoa, erityisesti levyä "Now and zen".
Ai niin ja unohtui vielä mainita Rushilta kappaleet Mission ja Time stand still. Rushiakin olen kuunnellut loppukesän ja nyt syksyn aikana.
Heitänpä vielä tähän samaan, kun en viitsi aloittaa heti melkein perään uutta keskustelua, että lempikappaleiden lisäksi voitte myös listata ketkä rock-ja heavy artistit edustavat teille kirkkainta kärkeä ja ketkä ansaitsevat saada kunniamaininnan.
Mun kirkkain kärki on tässä (ei paremmuusjärjestyksessä):
Paul Rodgers
Robert Plant
Rob Halford
Freddie Mercury
Bon Scott
Ronnie James Dio
Kunniamaininnan saavat, koska hekin ovat hyviä
Noddy Holder
Steve Perry
Bruce Dickinson
Roger Daltrey (en ole koskaan oikein innostunut hänestä jostain syystä, vaikka The Whota saatan joskus kuunnella)
Ian Gillan
David Coverdale
Paul McCartney(Paul McCartney on mielestäni parempi laulajana kuin John Lennon, vaikka ei Lennon huono ollut. Kaikki Beatlesin jäsenet osasivat laulaa, Ringollakin ihan kuunneltava ääni, mutta kaikista Beatlesin pojista Paul on parhain laulajana)
Roger Taylor (ei varsinaisesti laulaja, mutta hänellä on aika hyvä ääni, itse ainakin pidän)
Bruce SpringsteenKirkkaimpaan kastiin kuuluu vielä David Coverdale, tosin mainitsin hänet tuossa kunniamaininnoissa, mutta nyt nostan kirkkaimpaan kastiin, sillä olihan miehen ääni nuorena ihan omaa luokkaansa ja tulkinta, joka parhaimmillaan oli todella sielukasta.
Ja kunniamaininnanlaulajapuolella saa myös Glenn Tipton, koska sen lisäksi, että soittelee todella hyvin kitaraa hän osaa myös laulaa (kuunelkaa vaikka hänen soololevyään "Baptizm of fire" vuodelta 1997).
Soittajapuolella sitten kirkkaimpia tähtiä ovat esim. Neil Peart (Rush, rummut), Jimmy Page (Led zep, kitara) , Brian May Queen, (rummut), Paul Kossoff (Free, kitra) ja ehkä kitaroinnissa myös Glen Tipton ja KK Downing (Priest).
Kukahan tosta puuttui? Brian May, (rummut). Brian May, niin kuin tiedetään on kitaristi. Ehkä tuli vahingossa laitettua vain toi rummut. Se on sellaista, kun myöhään illalla tai yöllä kirjottaa =)
Ai niin ja unohtui mainita kunniamaininnoissa myös Geddy Lee laulajana ja soittajapuolella basistina. Ei sovi unohtaa häntä. Ja kitaristina parhaimmistoa edustavat myös Mark Knopfler ja Carlos Santana.
- Anonyymi
Kaikenkarvaisia rokkibändejä riittää, mutta kuunnella niistä jaksan vain Nightwishia.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523595Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543361- 642885
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2152266- 1162213
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252053Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671648Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221476Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396