Elämä CXXXII eli 132 on odottamassa valmiina

Anonyymi

Edellinen ketju onkin täyttynyt nopeasti yli 500 kommentin. Kovasti onkin ollut turinoitavaa ja tärkeitä aiheita. Jatketaan täällä.
Täällä on hyvä jatkaa matkaa. Maakin vielä viheriöi

44

53

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri äsken kirjoitin edelliseen että kuka aloittaisi uuden, kunnes huomasin, että joku on ja aloittanut. Tosin ilman allekirjoitusta, että epäilyttääkö muita tulla tänne. Oli palauttanut jo roomalaiset numerotkin, että kaipa "meikäläisiä" on :-)

    • Kyllä maakin vielä viheriöi täysin täällä Etelä-Suomessa, eikä meissä kirjoittajissa kovin pohjoissuomalaisia taida ollakaan.

      U kävi taas lenkillä kävelemässä tuossa Uutelassa ja valittaa, että jalkansa ovat todella kipeät.

      Paistoin äsken lettuja, joten lihansyöntiä riittikin monta päivää, kun tein niin paljon possunfilettä viikonlopuksi, että on riittänyt eiliseen asti.

    • No ehkä aloittaja voisi esittäytyä?

      Todella vielä on kesää jäljellä. Tässä menikin päiväni Arhinmäen kanssa mukavasti. Ymmärrän hyvin, että jos vastaa liian avoimesti esim. mitä nyt pitäsi tehdä, menee vähätkin äänestäjät. Ja vielä yksi kommentti yhteiskunnallisesta tilanteesta. Älämölöturvat eli persut eivät menetä äänestäjiä, sillä ns. kansa tykkää, kun ei tarvitse ajatella, mölistä vaan ja syyttää kaikesta ahdingossa olevia pakolaisia, EU:ta ja kansainvälisiä sopimuksia.

      Mutta olkoot. Tänään olen saanut kuitenkin myös vastakaikua ja kunnollista keskusteluakin aikaan toisaalla. Ikävä vaan, että olen aika yhteiskunta-aktiivi nykyään ja se vie myös voimia.

      Pitää miettiä tässä tulevaisuudessa, mitä keksin jokapäiväisestä elämästäni muutakin kuin nämä yhteiskunnalliset asiat. Siis tänne. Niitäkin sentään on ihan minulle riittävästi. Esimerkiksi tänäänkin netin kautta muutamien lapsuuden kavereiden kanssa mielipiteiden ja kuulumisien vaihtamista. Olisi ollut ulkoilullekin mahdollisuudet, mutta en viittiny.

    • Kyllä minäkin olen huolissani maailman asioista, ilmastosta, köyhyydestä, koronasta ja kaikesta mikä liittyy maapallon tulevaisuuteen, mutta sen liika ajatteleminen saa vain mielen pahoitusta aikaan ja verenpaineen nousua, sillä ei yksittäinen ihminen paljoa sille voi muuta kuin omaa kulutusta vähentämällä ja sitä olemme tehneet monta vuotta. Isojen maiden diktaattorit täällä hallitsevat ja määräävät, heillä kun on millä mällätä ja saastuttaa.

    • Sain eilen s-postiini suvun pikkuisesta kolme kuvaa, kun hän pääsi taas ponilla ratsastamaan, sai silittää sitä, harjata ja viedä laitumelle ja ponikin oli oikein tyytyväisen näköinen. Pieniä ilonpilkkuja mummillekin.

    • edson

      Vettä tulee mutta värikästä on

      Ihmettelen aran ed.ketjussa kirjoittamaa. Tulee tänne, jos saa selville ketjun aloittajan vai miten se meni. Ravullehan se jo olikin selvää, heh.

      Jos aloittaja saa kynästään mielenkiintoisempaa irti kuin rapu koskaan on saanut, niin tervetuloa vaan. Ei se rekisteröinti arallekaan aina ole ollut välttämätöntä, mutta nyt näyttää olevan

      Katselin eilen taltioinnin. Harjunpään. En tykkää Irinan näyttelemisestä, en siinä Rauhantekijässäkään.

    • Anonyymi

      Edsonille: Missä S24:n säännöissä lukee, että tänne pitää kirjoittaa mielenkiintoisia? Kuka määrittelee sen mielenkiintoisuuden? Ei ole sinulta poissa, jos ihmiset kirjoittelevat Sinun mielestäsi mielenkiinnotonta; jätä sellaiset lukematta. Eikä suinkaan sinun mielipidettäsi joka asiassa tarvitakaan, ei kaikki pyöri sinun napasi ympärillä. Onko sinut nimetty kiinnostavuuden tai tyhmyyden S24:n kontrolleriksi?

      Jossain viestissäsi kerroit, että olet vaihdellut mielipiteitä jonkun paremman porukan kanssa. Mikset siis jatka siellä? Saattaisit saada jopa itseäsi viisaampaa seuraa. Se jos mikä kasvattaa. Täällä meidän tyhmien kanssa sinäkin vain tyhmistyt- sinäkö, muuten, tyhmyydenkin määrittelet? Oletko varma, että itse olet viisas, kun sinulla on varaa muita solvata? Kaikki on nääs suhteellista.
      am

    • Anonyymi

      Hei!

      Aloittaja ei ole esittäytynyt, mutta koska ketju on vapaa, niin minä nyt käytän tätä hyväkseni vaikka yksinpuhelemiseen!

      No ainakin niin kauan, kun saan "rupatella" näitä "tyhmä kuin saapas" juttujani, ilman jatkuvaa "älykkäiden" minulle jakamia herjoja, niitä en käy "kuuntelemaan" näillä palstoilla ja oikeassa elämässä kenelläkään ei ole siihen tarvetta, ainakaan niillä, keiden kanssa joudun tekemisiin.

      Sää on kaunis, mutta viileä. Minulla on täällä juuri nyt siivooja tekemässä tilaamaani "kerran kuukaudessa siivousta." Minun selkäni kiittää, vaikka "kukkaro valittaa", mutta se on vain rahaa, ei sillä terveyttä voi ostaa ainakaan pitemmän päälle.

      Eipä tässä tällä erää muuta!

      Jos siltä tuntuu, niin palaan taas!

      Rapu

      • Anonyymi

        Sehän aloittajan ilmiselvä ja tulkitsematon tarkoitus olikin, mahdollistaa niin totaalisen neutraalilla avaustekstillä kuin mahdollista keskustelun jatkuminen kun kerran ketjun uusinta aika oli.
        Merkillistä sen sijaan on, että joillekin ei edes tuo kelvannut vaan avaaja ja siis keskustelijat olisivat saaneet olla vain heidän varmuudella hyväksymänsä ja varmuudella tunnistamansa.
        Aikamoista diskriminointia ja sairaalloista henkistä asennoitumista olemassaolevaan maailmaan ja sen muihin asukkaisiin.
        Hyvä, että Rapu viitsii kirjoitella. Sitä ei kannata lopetaa. Kirjoittaa voi vaikka tällaisella jonkun hylkäämällä ketjulla välittämättä siitä kuka teki täyshyvän ja oikean ketjunavauksen.
        Nyt jatkankin päivän ammuntaa. Sitä me saamme täällä maaseudulla kuulla ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän aloittajan ilmiselvä ja tulkitsematon tarkoitus olikin, mahdollistaa niin totaalisen neutraalilla avaustekstillä kuin mahdollista keskustelun jatkuminen kun kerran ketjun uusinta aika oli.
        Merkillistä sen sijaan on, että joillekin ei edes tuo kelvannut vaan avaaja ja siis keskustelijat olisivat saaneet olla vain heidän varmuudella hyväksymänsä ja varmuudella tunnistamansa.
        Aikamoista diskriminointia ja sairaalloista henkistä asennoitumista olemassaolevaan maailmaan ja sen muihin asukkaisiin.
        Hyvä, että Rapu viitsii kirjoitella. Sitä ei kannata lopetaa. Kirjoittaa voi vaikka tällaisella jonkun hylkäämällä ketjulla välittämättä siitä kuka teki täyshyvän ja oikean ketjunavauksen.
        Nyt jatkankin päivän ammuntaa. Sitä me saamme täällä maaseudulla kuulla ilmaiseksi.

        Rapu! Jios täällä kirjoittamista jatkat, niin minäkin voin joskus kirjoitaa nimimerkillä
        Ammunnan kaiho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rapu! Jios täällä kirjoittamista jatkat, niin minäkin voin joskus kirjoitaa nimimerkillä
        Ammunnan kaiho

        Nii minäkin nimimerkilä
        kaupareissajan muistelmia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän aloittajan ilmiselvä ja tulkitsematon tarkoitus olikin, mahdollistaa niin totaalisen neutraalilla avaustekstillä kuin mahdollista keskustelun jatkuminen kun kerran ketjun uusinta aika oli.
        Merkillistä sen sijaan on, että joillekin ei edes tuo kelvannut vaan avaaja ja siis keskustelijat olisivat saaneet olla vain heidän varmuudella hyväksymänsä ja varmuudella tunnistamansa.
        Aikamoista diskriminointia ja sairaalloista henkistä asennoitumista olemassaolevaan maailmaan ja sen muihin asukkaisiin.
        Hyvä, että Rapu viitsii kirjoitella. Sitä ei kannata lopetaa. Kirjoittaa voi vaikka tällaisella jonkun hylkäämällä ketjulla välittämättä siitä kuka teki täyshyvän ja oikean ketjunavauksen.
        Nyt jatkankin päivän ammuntaa. Sitä me saamme täällä maaseudulla kuulla ilmaiseksi.

        Tuossahan sinulla onkin nimettömänä mainio mahdollisuus rikkoa. Jos olet se muka maalainen, niin voitte saada apua vaikka selkokieliTyyneltä

        Olisi ensimmäinen elämä, jolla ei olisi avaajaa. Mutta jatka ny ravun kanssa pohtimista oliko rankka kauppareissu, kuinka paljon kädet venyivät raskaiden kassien raahaamisesta tai kuinka paljon kukkaro keveni siivoojan takia.


    • Anonyymi

      Eipä tuosta kirjoittamisesta osaa oikein luopuakaan ja kyllä minä kirjoittelen, enkä estä ketään täällä kirjoittamasta, vaan päinvastoin, kiva on kuulla muidenkin elämästä aivan vaan näitä joidenkin mielestä "tyhmiä" juttuja.

      Siivooja muuten lähti juuri pois. Kaksi ja puolituntia hänellä meni aikaa täällä siivoamiseen. Tulee taas marraskuun alkupuolella.

      Ainoa, mitä minä en käy "kuuntelemaan", on toisten kirjoittajien mitätöinti ja halveksunta! En myöskään salli itseäni "tyhmiteltävän", koska ei meistä kukaan ole täydellinen, mutta kukapa voisi ollakaan?

      Mukavaa syyspäivää!

      Rapu

      • Siis koitat hajoittaa "suuren kirjoitustarpeesi" takia allekirjoitetun elämän ja allekirjoittamattoman elämän kirjoittajat toisistaan. Todella et ole tässäkään yrittämisessä mitenkään ravun kapasiteetin ylittäjä.

        Jo tuolla toisaalla whokin ihmetteli "tyyliäsi"

        Olihan nyt tuosta kirjoittamastasi varmaan monille uutta pohdittavaa :

        "Siivooja muuten lähti juuri pois. Kaksi ja puolituntia hänellä meni aikaa täällä siivoamiseen. Tulee taas marraskuun alkupuolella."


    • Anonyymi

      Tässähän on suorasdtaan retro elämän aineksia. Vaihtoehtoinen elämä.
      Tänne voisivat oikein mahottoman ja utopistisessä lykyssä palata jopa jokunen jokjo pikkupiirin poispotkimista tai vapaaehtoisesti tason rteoivän jaon vuoksi lähteneistä,
      kuten me maaseudun kasvatusharrastuksesta ja vanhuksistamme kiinnostuneet!
      Ammuun kaiho

      • Anonyymi

        rteoivän
        tuon sanan kone manipuloi väärin aivan kuin ketjuilla ihmisnanipulaattorit manipuloivat toisetn sanoja tai tarkoitusta.
        En pidä kirjoitusvirheistä ja korjaankin tuon heti, kun on kokemusta kirjoitusvirheiden korjaamisesta ja välimerkkien asettelusta!
        Ammuun kaiho


    • Kyllä meillä on lupa käyttää myös rekisteröityä merkkiämme, mutta jos tuon urekisteröitymisen unohtaa, niin kuin minä ainakin unohdan hyvin usein, koska tuolla toisaalla, missä kirjoitan, se ei mene pois aina vähän väliä, vaan pysyy kun olet kerran kirjautunut, niin silloin kirjoitan vain Rapu kun huomaan vasta kommenttini kirjoitettuani, etten muistanut kirjautua.

      Muutamana päivänä on koneeni hidastellut ja luulen, että sekin oli "tahallista häirintää", koska eilen sain operaattoriltani sähköpostiini tarjouksen, joka tekee mukamas koneestani "triljoona" kertaa nopeamman! Keinot ovat monet, jos joku haluaa olla "häiriöntuottaja!"

      Täällä ei joidenkin arkielämänkuvailu tahdo riittää jollekin tavallista elämää itsekin elävälle, mutta kun omaego on "triljoona" kertaa suurempi ja nopea älyisempi kuin muiden kirjoittajien, niin johan siinä täytyy ottaa "pilkkakirves" käyttöön, kun muuten ei pärjää.

      Onneksi oma arkikin on niin mielenkiintoista, ettei ole tarvetta yrittää käydä arvostelemaan kenenkään arkea, eikä ole myöskään tarvetta yrittää olla muuta, kuin mikä on.

      Ei viisaampi, ei myöskään tyhmempi kuin mitä on ja millä on pärjännyt tähänkin asti.

      • Anonyymi

        Hyvä kun huomasit tuon ironian tuossa oikeinkirjoituksessa.
        Koko Suomi areenan valtaosa kirjoitaa ilman rekisteröitynyttä nimimerkiä. Se on näin juuri siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus kirjoittaa mielipiteitään ja ajatuksiaan joutumatta henkilökohtaisesti maalitauluksi ja jahdin kohteeksi.
        Sitä eivät vaan ihan kaikki kirjhoittajat ymmärrä kun heidän kirjoitusmotiivinsa eivät kestä päivänvaloa vaan todella pyrkivät jakamaan kirjoittajat sallittuihin ja ei sallittuihin. Kielletyt mielipiteet vastaan sallitut mielipiteet. Rekisteröidyllä nimimerkillä tuota maalittamista ja epädemokraattista, osin epäinhimillistä pakkodialogia voidaan tehokkaammin ylläpitää. Siksi joillekin se aloittajakin on niin tärkeä jotta heti voisi hyökätä ei toivotun vaikka miten hienosti aloittaneen kimppuun.
        Ehkäpä jos muitakin entisiä hesalaisia näkevät nämä aloitushenkilökeskustelut uskaltavat palata toiseen kierrokseen hiukan laajakatseisemmassa uudessa elämässä...


    • Elämä-ketju testi on tehty!

      Tulokset tulivat nopeasti.

      Kiitos!

      • Minkä elämä-ketju testin olet tehnyt. Täällä on ollut nimmareita Ammunnan kaiho, joka muuttui pian Ammuun kaihoksi ja sitten HRiituksi. Kaipa Ali jo kaipaa amummuakin. Kohta tänne kai ilmaantuu jo Akenttikin.

        Ali arvostelee koko ajan tyhmäksi haukkuen ja aliarvioiden muita kirjoittajia mutta sinua nykyään ihailee, koska et ole haukkunut häntä. Minuakin sietää, mutta olen niin ihmisten vietävissä, koska haluan kuulua johonkin ryhmään, ainakin hänen mielestään. Ja tottahan se on. Jos yksi kirjoittaja käyttää kaiken sanallisen arsenaalinsa haukkuen kaikkia muita elämäketjulaisia, paitsi sinua ja minua, en hyväksy sitä. Whookin saanut halveksunnan osakseen ja täysin aiheetta.

        Tässä oma lauseesi tuolta hiukan ylempää:

        "Ainoa, mitä minä en käy "kuuntelemaan", on toisten kirjoittajien mitätöinti ja halveksunta! En myöskään salli itseäni "tyhmiteltävän", koska ei meistä kukaan ole täydellinen, mutta kukapa voisi ollakaan"?

        Tällä viittaat edsoniin, joka nyt on luvannut olla nälvimättä sinua, jos et itse aloita. Kyllä edson minuakin yhteen aikaan haukkui, mutta minulla on parempi sietokyky näköjään kuin sinulla.

        Joten tule vain meidän elämäläisten nykyiseen ketjuun ja kerro siitä sukuusi tulleesta uudesta vauvasta. Odotan innolla!

        Voihan tuonne Alin ketjuun mennä jotain sanomaan, mikäli on aihe sellainen. Olen minä siellä muutaman kerran vieraillut. Vastaa ihan asiallisesti, mutta samalla kyllä haukkuu muita elämäläisiä, joka taas vie minulta halut kirjoittaa sinne mitään muuta.


    • Ette näytä yhtään parantuneen. Tuo minutkin täältä pois ajanut irvipää on edelleenkin samanlainen piru ihmiseksi kuin aina. Samat taustajoukotkin eli pari mistä jotkas todellisuudessa ovat miehiä vain syntymäkirjauksen perusteella. Jokin ainakin on pysyvää. Parempi minukin vaan pysyä kirjoittelemassa Hamburger Abendblattiin ja Seevetal Nachrichteniin. Mikään ei ole muuttunut, ainoastaan tiivistynyt tikkaan muutaman heikkopersoonallisen mölinöihin ja vihaan aina jotain kohtaan. Ainoat valonpilkut ovat Alkuperäinen Rapu joka pyrkii järjettömistä eroon ja Calvados tapansa mukaa yrittää luovia mutta jengi on kuitenkin ylivoimaisen tärkeää. AAmuumu näyttää tasaantuneen takavuosien kohdistetuista vihapiikeistä sukuunsa. Hyvää kehitystä ja antaa toivoa suhteellisuuden parantumisesta- Loput ovat aivan selvästi pasrannuksen ulkopuoleella ja joutsisdivat luoman ihasn aidosti ihmisvihaan pneutuneen ketjun viimeisten pankko ja silakka porinoiden mukaan.
      Olen minäkin sen verran asioita sivusta seurannut, että tiedän missä mennään.
      Täällä Hampurissa meillä onkin ihan toisenlaisia ongelmia mutta niiden kanssa pärjäämme yhteistyöjjä ja yhdistäen, ei jalen ja pois potkien mikä on sen maalaisrouvan ainoa elämäntehtävä
      HRiitu

      • Voi ali raukkaa, täytyy varastaa toisen nimimerkkikin päästäkseen haukkumaan laajalla rintamalla ja isolla volyymilla. Voisin heti osoittaa muutaman kohdan, joista tyhmäkin päättelee, että ainakaan se Hampurin nainen ei ole asialla. Rekatun nimmarinkin voi tehdä toisen nimissä kuka vaan.


      • Anonyymi
        LiisaO kirjoitti:

        Voi ali raukkaa, täytyy varastaa toisen nimimerkkikin päästäkseen haukkumaan laajalla rintamalla ja isolla volyymilla. Voisin heti osoittaa muutaman kohdan, joista tyhmäkin päättelee, että ainakaan se Hampurin nainen ei ole asialla. Rekatun nimmarinkin voi tehdä toisen nimissä kuka vaan.

        Niin se on. Kyllä kirjoitustyyli ja -virheet paljastavat. Sitäpaitsi tosi törppöä esiintyä jonkun muun
        melkein-nimmarilla.
        am


      • Anonyymi

        Horise sinä, Ali vain suhteellisuudesta. Kirjoituksistasi päätellen et näköjään itsekään siitä ymmärrä mitään.
        am


      • Anonyymi

        Kirjoitatko Riitu saksaa yhtä hyvin kuin suomea? Varmaan sikäläiset lehdet kilpailevat sinusta. Ja sitten yksi tarkentava kysymys: minkärotuinen onkaan se sinun iso koiranturrisi? Varmaan se on vielä elossa, ja pääset ulkoiluttamaan sitä kauniissa kaupungissasi. Entä mitä tyttärille kuuluu? Varmaan yhtä hyvää kuin ennenkin. Entäs mökkireissut Suomeen? Muistelen, että vietit kesää jossain Savon puolessa, oliko se Hankasalmella?

        m


      • No niin Ali, etköhän nyt viimein ole näyttänyt "tapasi"

        Surkeeta


      • edson kirjoitti:

        No niin Ali, etköhän nyt viimein ole näyttänyt "tapasi"

        Surkeeta

        Ja minä vielä uskoin, että Alista saattaisi kehkeytyä kirjoittaja. Olet petannut itsellesi kovan pedin elämäsi viime hetkiin, sillä tuollainen katkeruus on jo käsittämätöntä ja sen on kyllä vaikutettava jopa jokapäiväiseen elämäsi kulkuun


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitatko Riitu saksaa yhtä hyvin kuin suomea? Varmaan sikäläiset lehdet kilpailevat sinusta. Ja sitten yksi tarkentava kysymys: minkärotuinen onkaan se sinun iso koiranturrisi? Varmaan se on vielä elossa, ja pääset ulkoiluttamaan sitä kauniissa kaupungissasi. Entä mitä tyttärille kuuluu? Varmaan yhtä hyvää kuin ennenkin. Entäs mökkireissut Suomeen? Muistelen, että vietit kesää jossain Savon puolessa, oliko se Hankasalmella?

        m

        Tämä tuntemattoman aloittama elämä-ketju on mennyt jo mahdottomuuksiin, koska nyt täällä on yhtäkkiä mukamas HRiitu haukkumassa Araa ja muita elämäläisiä ja teksti on täysin Alin kirjoitustyyliä. Aivan kuin Riitu olisi vuosia seurannut kirjoituksiamme tietäen vain kaiken negatiivisen täältä sekä vuosien takaa, että lähinykyisyyden. Ei esim Riitu ja amummu muistaakseni olleet koskaan riidoissa keskenään, miten nyt yhtäkkiä olisi? Kaiken huippu, että kirjaudutaan väärällä nimmarilla. Olen kyllä huomannut, että sekin on mahdollista täällä. Riitu oli aina kyllä HHRiitu, jospa se jo helpotti kirjautumista, yhden H:n poisjättö.

        Olin jo hetken ilahtunut luullen Riitun palanneen, mutta se oli bluffia, kun luki tekstin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on. Kyllä kirjoitustyyli ja -virheet paljastavat. Sitäpaitsi tosi törppöä esiintyä jonkun muun
        melkein-nimmarilla.
        am

        Joo ja mitä tästä opin minä?

        Ei ikinä enää nimmareiden väärentelyä saati kirjautumista Riituksi muka. Jos Riitu tätä seuraisi, niin mitä ajattelisi Alista. Olemme jatkaneet monesta riidasta huolimatta aina vuodesta (?) kuka muistaa ja väki vähentynyt.

        Kestän keveästi Ravun täällä, ja toivoisinkin, että kokoaisi itsensä ja unohtaisi minun historiaani ja kirjoittaisi kuulumisiaan. Tuollaista Alin häpeällistä toimintaa tuskin hänkään kannattaa.

        Nyt kaupoille


      • Anonyymi
        Calvados kirjoitti:

        Tämä tuntemattoman aloittama elämä-ketju on mennyt jo mahdottomuuksiin, koska nyt täällä on yhtäkkiä mukamas HRiitu haukkumassa Araa ja muita elämäläisiä ja teksti on täysin Alin kirjoitustyyliä. Aivan kuin Riitu olisi vuosia seurannut kirjoituksiamme tietäen vain kaiken negatiivisen täältä sekä vuosien takaa, että lähinykyisyyden. Ei esim Riitu ja amummu muistaakseni olleet koskaan riidoissa keskenään, miten nyt yhtäkkiä olisi? Kaiken huippu, että kirjaudutaan väärällä nimmarilla. Olen kyllä huomannut, että sekin on mahdollista täällä. Riitu oli aina kyllä HHRiitu, jospa se jo helpotti kirjautumista, yhden H:n poisjättö.

        Olin jo hetken ilahtunut luullen Riitun palanneen, mutta se oli bluffia, kun luki tekstin.

        Ei myöskään edson ollut riidoissa Riitun kanssa, päinvastoin edson Riitua huhuili tänne senkin jälkeen kun tämä oli lähtenyt.

        En edelleenkään ymmärrä, mitä pahaa Whoo on alille tehnyt paitsi kirjoittanut samassa ketjussa minun kanssa, mikä on tietenkin jo sinällään rikos. W viljelee kevyttä ironiaa, mikä on tällaiselle palstalle just oikea sävy.

        Hyvä huomio Ceeltä tuon tupla-H:n vaihtaminen yhdeksi H:ksi. Jos aikoo uskottavasti matkia toista, juuri tuollaisiin yksityiskohtiin helposti kompastuu.

        m


      • edson kirjoitti:

        Joo ja mitä tästä opin minä?

        Ei ikinä enää nimmareiden väärentelyä saati kirjautumista Riituksi muka. Jos Riitu tätä seuraisi, niin mitä ajattelisi Alista. Olemme jatkaneet monesta riidasta huolimatta aina vuodesta (?) kuka muistaa ja väki vähentynyt.

        Kestän keveästi Ravun täällä, ja toivoisinkin, että kokoaisi itsensä ja unohtaisi minun historiaani ja kirjoittaisi kuulumisiaan. Tuollaista Alin häpeällistä toimintaa tuskin hänkään kannattaa.

        Nyt kaupoille

        Tämäkin piti kirjoittaa tuonne toiseen 132

        Tää oli viimeinen kirjoitukseni tänne


      • Anonyymi
        Calvados kirjoitti:

        Tämä tuntemattoman aloittama elämä-ketju on mennyt jo mahdottomuuksiin, koska nyt täällä on yhtäkkiä mukamas HRiitu haukkumassa Araa ja muita elämäläisiä ja teksti on täysin Alin kirjoitustyyliä. Aivan kuin Riitu olisi vuosia seurannut kirjoituksiamme tietäen vain kaiken negatiivisen täältä sekä vuosien takaa, että lähinykyisyyden. Ei esim Riitu ja amummu muistaakseni olleet koskaan riidoissa keskenään, miten nyt yhtäkkiä olisi? Kaiken huippu, että kirjaudutaan väärällä nimmarilla. Olen kyllä huomannut, että sekin on mahdollista täällä. Riitu oli aina kyllä HHRiitu, jospa se jo helpotti kirjautumista, yhden H:n poisjättö.

        Olin jo hetken ilahtunut luullen Riitun palanneen, mutta se oli bluffia, kun luki tekstin.

        Muistelen, että riitun nimmarissa oli vielä s perässä, siis HHriitus. Kaiketi sukunimestään tuo ässä.
        am


      • Anonyymi

        Kerropa, Ali mitä tuolla suhteellisuudella tarkoitat. Et näköjään itsekään siitä ymmärrä höykäsen pöläystä, kunhan joka käänteessä hoet tuota (semi)tiedon tunnusmerkiksi ottamaasi sanaa. Et myöskään tiedä mitään minun suvustani. Sitäpaitsi miniä ei ole sukua. Ainakaan meillä. Sinun suvustasi en tiedä...
        am


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelen, että riitun nimmarissa oli vielä s perässä, siis HHriitus. Kaiketi sukunimestään tuo ässä.
        am

        Löysin äsken yhden ketjun, joka oli avattu joulukuussa 2014 ja siinä Riitu oli koko ketjun ajan hh-riitu. Saattoi hän myöhemmin lisätä siihen sen s:nkin. Siinä olimme kaikki sulassa sovussa weepeli, edson ja ali miehistä, naisistä oli riitun lisäksi me muut paitsi araa en nähnyt, en myöskään ingeriä. Sitä hh-etuliitettäkään Riitu ei ihan alussa käyttänyt, ennen kuin Akentti ilmestyi mukaan alussa Riitukka -nimisenä.

        Cee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin äsken yhden ketjun, joka oli avattu joulukuussa 2014 ja siinä Riitu oli koko ketjun ajan hh-riitu. Saattoi hän myöhemmin lisätä siihen sen s:nkin. Siinä olimme kaikki sulassa sovussa weepeli, edson ja ali miehistä, naisistä oli riitun lisäksi me muut paitsi araa en nähnyt, en myöskään ingeriä. Sitä hh-etuliitettäkään Riitu ei ihan alussa käyttänyt, ennen kuin Akentti ilmestyi mukaan alussa Riitukka -nimisenä.

        Cee

        Silloin Inger ja minä kirjoitimme Tyyntä ja myrskyä -ketjussamme. Laita sekin vielä minun syntilistalleni Alin mieliksi.

        m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin Inger ja minä kirjoitimme Tyyntä ja myrskyä -ketjussamme. Laita sekin vielä minun syntilistalleni Alin mieliksi.

        m

        En minä mitään syntilistaa täällä etsi, halusin vain tarkistella, milloin Riitu oli mukana täällä. Hän oli mm hankkimassa uutta passia ja se maksoi Saksassa paljon enemmän kuin Suomessa.

        Cee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään syntilistaa täällä etsi, halusin vain tarkistella, milloin Riitu oli mukana täällä. Hän oli mm hankkimassa uutta passia ja se maksoi Saksassa paljon enemmän kuin Suomessa.

        Cee

        Pisti vain silmään tuo huomautuksesi että ara ja inger eivät vuonna -14 kuuluneet teidän ihanaan sopuisaan perhepiiriinne. Siitähän voi saada käsityksen, että me oltiin riidoissa teidän muiden kanssa. Ehkä vähän oltiinkin, muta kannattaako siitä Alin "nähden" oikein mainita?

        m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pisti vain silmään tuo huomautuksesi että ara ja inger eivät vuonna -14 kuuluneet teidän ihanaan sopuisaan perhepiiriinne. Siitähän voi saada käsityksen, että me oltiin riidoissa teidän muiden kanssa. Ehkä vähän oltiinkin, muta kannattaako siitä Alin "nähden" oikein mainita?

        m

        Ei tuo ketju ollut kuin yhden kuukauden ajalta, eli täyttyi niin nopeasti ettei kattanut siitä vuodesta kuin 1/12 osan. Kyllä Ali olisi tuon kirjoitukseni nähnyt meidän "omastakin ketjustamme", kyllä hän niin tarkkaan syynää elämäämme, vaikka väittää aina, ettei lue.

        Cee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ketju ollut kuin yhden kuukauden ajalta, eli täyttyi niin nopeasti ettei kattanut siitä vuodesta kuin 1/12 osan. Kyllä Ali olisi tuon kirjoitukseni nähnyt meidän "omastakin ketjustamme", kyllä hän niin tarkkaan syynää elämäämme, vaikka väittää aina, ettei lue.

        Cee

        Just sen takia, että hän oikein kyttää meidän ketjun sanomisia, täällä ei kannata kirjoittaa meistä ketjulaisista mitään, minkä hän voi tulkita väärin.

        Ali on muutenkin koko ajan minun kimpussani. Ei siihen tarvita muistutuksia vanhasta "eriseuraisuudestani".

        Asia on loppuun käsitelty, en osaa sanoa selvemmin, mitä tarkoitan.

        m


    • Suomesta voisi tulla huippuosaajien etätyöparatiisi.

      Tämä mm. aiheena eilisessä astudiossa. Mitä ihmettelin? Sitä, että Suomeen on noinkin vaikeaa tulla tekemään joko omaa bisnestä eli yrittämistä tai yleensä työtä.

      Nyt siis vasemmisto-vihreät hallitus koittaa purkaa tätä sumaa. Samoin myös sitä alipalkkausta, mikä koskee aliurakoitsijoiden toimia mm. siivous ja rakennusbisneksessä.

      Taitaa olla niin, että siellä, missä Espanja etsii alipalkattuja tomaatinpoimijoita, niin muut EU maat etsivät omiin tarpeisiinsa alipalkattuja, jotta viivan alle jää mahdollisimman paljon. Onkohan niin, että tässä on se perimmäinen syy ent. itäblokkiin kuuluvien maiden ottaminen EU:n suojiin? Mistä muualta saataisiin laillisesti alipalkattuja alihankintatöihin ja vielä niin, että itäblokin yrityksien on helppo tulla tänne ja käyttää omia kansalaisiaan orjina, jotta heidän yrityksensä viivan alle jää mahdollisimman paljon.

      No mitä tekee Suomi? Juhlii olympiastadionimme uutta ilmettä, ilmettä, mikä on saatu polkemalla vierasmaalaisten työntekijöiden oikeuksia periaatteella tee tai lähde pois. Ja päälle lätkäistään arkkitehtuurin palkinto, jippii

      • Tää piti tulla tuonne toiseen 132:een


    • Voi hittonen. Kirjoitin äsken kohtuullisen mittaisen viestin, enkä löydä sitä ainakaan täältä. Oiskohan sanat oppositio ja välikysymys sekä Rinteen nimen mainitseminen toimineet hävityskomiteana. Olkoot. En jaksa uusiksi kirjoitella muuta kuin sen, että opposition virkahan - oli sitten mikä puolue tahansa oppositiossa - on räksyttäminen, ja harvoin keksivät mitään parempaa kuin istuva hallitus. Ennen vanhaan sanottiin, että mittää en asiasta tiiä, mut vastahan mä panen. Ja että välikysymys on ihan turhaa energian tuhlausta, kun on enemmistöhallitus vallassa. En omalta aikuisajaltani muista välikysymyksen enemmistöhallitusta koskaan kaataneen. Voi olla, että muistini kuitenkin pettää.

      Tänään oli vihdoin oikeanlainen syyspäivä: vilpoinen, kuulas ja kaunis. Koiratkin olivat kuin pikkulapsia ja kahlailivat innoissaan lehtikasoissa. Tosin kai se lapsellisuus oli siitä kaukana; kasoissahan varmaan muhii mielenkiintoisia hajuja.

      Mielenkiintoisaa nähdä (jos ehtii), miten oppivelvollisuuden pidentäminen lähtee vaikuttamaan - jos nyt sitten menee läpi eduskunnassa. Pakolla varmaan haluttomimmatkin saadaan puurtamaan koulussa!! Aluksi siihen menisi rahaa "vain" vähän kolmatta kymmentä miljoonaa. Muutaman vuoden päästä jo sata miljoonaa enemmän. Millähän kaikki tulevien vuosien muutkin menot katetaan, kun työssäkin käy aina vain harvempi. No, onneksi on setelipaino.

      Nyt on pakko lähteä vaihtamaan piharuukkuihin talven kestävät kasvit, jotka jo viime viikonloppuna kävin ostamassa, mutta jotka edelleen odottavat ruukkuihin laittoa. Se on se ryhtyminen...

      • Calvados

        Hyvin on juttusi tänne tullut, ihan äsken. Olen itsekin huomannut, että monesti on pieni viive, ennen kuin se näkyy täällä. Olen tänään kirjoitellut tuohon toiseen elämään.

        Pojantytär soitti illalla ja sanoi, että heidän koiransa, Australian paimenkoira on sellainen ahmatti, että piti ostaa sille sellainen ruokakuppi joka on hieman sellainen lokeroinen, ettei se saa ahmaistua koko kupillista yhdellä hotkaisulla, vaan joutuu hiukan tekemään työtä niiden ruokapalojen kanssa. Sitten katsoo häntä syyttävästi, että mikä tällainen labyrintti on?


      • Calvados kirjoitti:

        Hyvin on juttusi tänne tullut, ihan äsken. Olen itsekin huomannut, että monesti on pieni viive, ennen kuin se näkyy täällä. Olen tänään kirjoitellut tuohon toiseen elämään.

        Pojantytär soitti illalla ja sanoi, että heidän koiransa, Australian paimenkoira on sellainen ahmatti, että piti ostaa sille sellainen ruokakuppi joka on hieman sellainen lokeroinen, ettei se saa ahmaistua koko kupillista yhdellä hotkaisulla, vaan joutuu hiukan tekemään työtä niiden ruokapalojen kanssa. Sitten katsoo häntä syyttävästi, että mikä tällainen labyrintti on?

        No sinne toiseen minunkin piti kirjoittaa juttuni. Pitää näämmä tarkentaa katsettaan. Tarkoitukseni oli, että vain sinne kirjoitan mitä kirjoitan. Uusi yritys.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe