Mauno Mattila on soittanut Paavolalla ja kehottanut häntä parannukseen

Anonyymi

Mauno Mattila kertoo videolla "Laodiken aika ja Suomen hyvinvoinnin alasajo", että hän on soittanut Petri Paavolalle ja yrittänyt saada Paavola tekemään parannuksen, mutta tuloksetta. Mattila ottaa huolestuneena esille Paavolan lennokkaat salaliittoteoriat, väärän opin Jumalan olemuksesta, varoitukset seurakuntalaisille jne.

114

1341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Itse asiassa Mattila kehottaa jo karttamaan Petri Paavolaa, koska hän ei julista oikeaa evankeliumia. Tämä tarkoittaa kehotusta antaa Paavolalle porttikielto seurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Mattila kehottaa jo karttamaan Petri Paavolaa, koska hän ei julista oikeaa evankeliumia. Tämä tarkoittaa kehotusta antaa Paavolalle porttikielto seurakuntaan.

        "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä." (2 Joh 1:10)

        "Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." (1 Kor 5:11-13)


      • Maunolaisuus ei nauti helluntaiseurakuntien luottamusta. Maunolaisuus on kateutta, kun Herran palvelijat Paavolaisilla on suurempi joukko Some kannattajia.

        Tehkää parannus riitapukarit.


      • Anonyymi
        Helluntaikirkko kirjoitti:

        Maunolaisuus ei nauti helluntaiseurakuntien luottamusta. Maunolaisuus on kateutta, kun Herran palvelijat Paavolaisilla on suurempi joukko Some kannattajia.

        Tehkää parannus riitapukarit.

        Minä soittelen Paavolalla ja pitkät annan feikkinimimerkeillekkin.


    • Anonyymi

      Vai kuvittelee " DeadManWalks" ymmärtävänsä asiat paremmin ?

      Raukka ei tajua sitä, mitä toinen on sanonut vaan vääntää kieroon asioita.

      1) Siis Jeesus tehtiin hetkeksi aikaa jopa enkeleitä halvemmaksi, ja SILLOIN JA SIINÄ ASEMASSA Jeesus oli toki Isää alempi !

      2) Mutta kyllähän PP:kin tietää sen, että Isä ja Poika ovat yhtä, eikä Jumala ole Jumalaa suurempi tai ylempi /alempi !

      Toiseksi sitten se Jeesuksen ihmisyys !

      1) Jeesus tehtiin HETKEKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi eli Sana eli Jumala tuli lihaksi !

      2) Mutta loppuihan se ihmisenä oleminen luonnolliseen kuolemaan !

      Se pitää lisänä sanoa, että onhan toki niin, että kun Jeesuksesta puhutaan ja opetetaan, niin silloin siis Jeesus On Sana ja Jumala ja Jumalan Poika ja ihmisen poika !

      Mutta ei Jeesus enää ihminen ole, vaan Hän oli, koska Hänet oli siis HETKEKSI AIKAA tehty enkeleitä halvemmaksi !

      Eli on kaksi eri asiaa kokonaan:

      1) Todistus Jeesuksesta ja mitä Hän On ja Oli.

      2) Todistus Jeesuksesta ja mitä Hän nyt On !

      Jeesus ei totisesti ole enää ihmisen asemassa, eli ihminen !

      Eli tämä " DeadManWalks " ja Mattila eivät itse käsitä asioita, vaan sekoittavat ne itse pahasti !

      Lisäksi he itse opillaan ovat ristiriidassa !

      Siis jos kerran Jeesus on YHÄ ihminen, niin silloin Jeesus on halvempi kuin Isä, koska silloinhan Hän olisi yhä halvempi kuin enkelit jopa !!!

      Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

      Voi tuota sokeutta !

      • Anonyymi

        Mauno Mattilan kritiikille Paavolan opista on aihetta.

        Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on sekä ihminen että Jumala. Raamattu kertoo, miten Öljymäeltä taivaaseen noussut Ihmisen Poika saa kaiken vallan. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Ihmisen Poika, joka on Jumalan Poika.

        Ja Raamattu ilmoittaa seuraavaa:

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
        6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
        7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!


      • Anonyymi

        Vaikka Petri Paavola arvostelee Jehovan todistajia, niin hän itse opettaa Jehovan todistajien oppeja. Paavolalla on tapana peittää omat eksytyksensä haukkumalla muita, jotta seurakunta ei huomaa Paavolan opettavan myös väärin. Petri Paavola puhuu yhtä, mutta tekee toista.

        Paavola on kirjoittanut, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on lukuna yksi, mutta sitten Paavola selittää, ettei Poika ole Isä. Hän selittää aivan ihmeellisiä. Paavola opettaa Jehovan todistajien ja unitaarien oppeja. Jesajan kirjassa muuten lukee, että Jumalan Poika on Isä, joten Paavola kannattaa heti hylätä.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Petri Paavola on kirjoittanut artikkelin Jeesus ei ole Isä. Paavola kirjoittaa kuin Jehovan todistaja:

        "Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä... Näet silloin, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä ja samalla Jumalan Poika... Tässä kirjoituksessa käsittelen harhaoppia, joka opettaa Jeesuksen olevan Isä Jumala. Tämä aihe on todella tärkeä, koska Jeesus on isä harhaopissa piilee suuri vaara harhautua pois uskosta. Tästä opista on monenlaisia variaatioita mm. Jeesus yksin harhaoppi jne. Raamatun opetus on kristallinkirkas ettei Jeesus ole Isä... Jos uskot Jeesuksen olevan Isä, niin silloin et tunnusta Jumaluudessa olevaa Poikaa ja Isää. Olet silloin vaarassa eksyä pois pelastuksesta, koska hylkäät kokonaan Herran Jeesuksen olemassaolon Jumalan Poikana ja teet Hänet toiseksi, joka Hän ei kuitenkaan ole."

        Tosin sanoen, jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen Isä Jumalaksi, niin Paavolan mukaan et voi pelastua. Tämä on täyttä huuhaa kirjoittelua Paavolalta ja Jehovan todistajien harhaoppien levittelyä.

        Tuomas sanoi, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala, joten asia on aivan selvä. Jeesus on Isä, kuten Jesajakin kirjoitti. Paavali opetti, että Isää kunnioitetaan tunnustamalla Jeesus Kristus Herraksi.

        Joh 17:11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        Joh 20:28,29 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Fil 2:10,11 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        Petri Paavola on yrittänyt selitellä, että hän uskoo Jumalan olevan kolmiyhteinen, mutta kun hän alkaa käsittelemään asiaa lähemmin, niin sitten Paavola alkaa puhumaan Jehovan todistajien oppeja. Paavolan puheet ovat kieroa eksytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattilan kritiikille Paavolan opista on aihetta.

        Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on sekä ihminen että Jumala. Raamattu kertoo, miten Öljymäeltä taivaaseen noussut Ihmisen Poika saa kaiken vallan. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Ihmisen Poika, joka on Jumalan Poika.

        Ja Raamattu ilmoittaa seuraavaa:

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
        6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
        7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!

        Sokeus on ikävä asia !

        Kaikissa noissa pätee sama Sana:

        Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja

        Siis tämäkin:

        " taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan KALTAINEN "

        Ei siis ihminen vaan KALTAINEN !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Petri Paavola arvostelee Jehovan todistajia, niin hän itse opettaa Jehovan todistajien oppeja. Paavolalla on tapana peittää omat eksytyksensä haukkumalla muita, jotta seurakunta ei huomaa Paavolan opettavan myös väärin. Petri Paavola puhuu yhtä, mutta tekee toista.

        Paavola on kirjoittanut, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on lukuna yksi, mutta sitten Paavola selittää, ettei Poika ole Isä. Hän selittää aivan ihmeellisiä. Paavola opettaa Jehovan todistajien ja unitaarien oppeja. Jesajan kirjassa muuten lukee, että Jumalan Poika on Isä, joten Paavola kannattaa heti hylätä.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Petri Paavola on kirjoittanut artikkelin Jeesus ei ole Isä. Paavola kirjoittaa kuin Jehovan todistaja:

        "Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä... Näet silloin, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä ja samalla Jumalan Poika... Tässä kirjoituksessa käsittelen harhaoppia, joka opettaa Jeesuksen olevan Isä Jumala. Tämä aihe on todella tärkeä, koska Jeesus on isä harhaopissa piilee suuri vaara harhautua pois uskosta. Tästä opista on monenlaisia variaatioita mm. Jeesus yksin harhaoppi jne. Raamatun opetus on kristallinkirkas ettei Jeesus ole Isä... Jos uskot Jeesuksen olevan Isä, niin silloin et tunnusta Jumaluudessa olevaa Poikaa ja Isää. Olet silloin vaarassa eksyä pois pelastuksesta, koska hylkäät kokonaan Herran Jeesuksen olemassaolon Jumalan Poikana ja teet Hänet toiseksi, joka Hän ei kuitenkaan ole."

        Tosin sanoen, jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen Isä Jumalaksi, niin Paavolan mukaan et voi pelastua. Tämä on täyttä huuhaa kirjoittelua Paavolalta ja Jehovan todistajien harhaoppien levittelyä.

        Tuomas sanoi, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala, joten asia on aivan selvä. Jeesus on Isä, kuten Jesajakin kirjoitti. Paavali opetti, että Isää kunnioitetaan tunnustamalla Jeesus Kristus Herraksi.

        Joh 17:11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        Joh 20:28,29 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Fil 2:10,11 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

        Petri Paavola on yrittänyt selitellä, että hän uskoo Jumalan olevan kolmiyhteinen, mutta kun hän alkaa käsittelemään asiaa lähemmin, niin sitten Paavola alkaa puhumaan Jehovan todistajien oppeja. Paavolan puheet ovat kieroa eksytystä.

        Sokea on sokea !

        Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen ja siten ihmisessä on ruumis ja henki ja sielu !

        Eli on vain YKSI ihminen, vaikka on 3 toisistaan erotettavaa osa, ihan kuten Jumalassa !

        Mitä Paavola oikein opettaa on siis se, että ruumis(Poika) ei ole yhtä kuin sielu(Isä) !

        Mutta kun siis olet itse sokea, niin et voi näitäkään käsittää, vaan väännät asiat OMASSA PÄÄSSÄSI kieroon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeus on ikävä asia !

        Kaikissa noissa pätee sama Sana:

        Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja

        Siis tämäkin:

        " taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan KALTAINEN "

        Ei siis ihminen vaan KALTAINEN !

        >>" taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan KALTAINEN "<<

        Ko. sanonta tarkoittaa nimenomaan Ihmisen Poikaa. Tuon jakeen takia Jeesus kutsui itseään Ihmisen Pojaksi. Hebrealaiskirje kertoo samalla retoriikalla siitä, että Jeesus on Jumalan Poika.

        Matt 19:28 Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kun Ihmisen Poika uuden maailman syntyessä istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle,

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.

        Heb 7:3 Hänellä ei ole isää, ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua. Hänet on kuvattu Jumalan Pojan kaltaiseksi, ja hän pysyy pappina ainaisesti.

        Matt 14:33 Ja kaikki, jotka veneessä olivat, polvistuivat hänen eteensä ja sanoivat: "Sinä olet todella Jumalan Poika."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattilan kritiikille Paavolan opista on aihetta.

        Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on sekä ihminen että Jumala. Raamattu kertoo, miten Öljymäeltä taivaaseen noussut Ihmisen Poika saa kaiken vallan. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Ihmisen Poika, joka on Jumalan Poika.

        Ja Raamattu ilmoittaa seuraavaa:

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
        6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
        7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!

        Aihetta on. Mutta ette kai te aikuisen oikeasti kuvittele, että joku muuttaa ajatteluaa vain, koska joku siihen kehottaa.:D Paavola on aiheena loppuun kaluttu tälläkin palstalla. Jos olette huolissanne hänen opetuksistaan, niin miksi ihmeessä lainaatte niitä täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>" taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan KALTAINEN "<<

        Ko. sanonta tarkoittaa nimenomaan Ihmisen Poikaa. Tuon jakeen takia Jeesus kutsui itseään Ihmisen Pojaksi. Hebrealaiskirje kertoo samalla retoriikalla siitä, että Jeesus on Jumalan Poika.

        Matt 19:28 Jeesus sanoi heille: "Totisesti: kun Ihmisen Poika uuden maailman syntyessä istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle,

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.

        Heb 7:3 Hänellä ei ole isää, ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua. Hänet on kuvattu Jumalan Pojan kaltaiseksi, ja hän pysyy pappina ainaisesti.

        Matt 14:33 Ja kaikki, jotka veneessä olivat, polvistuivat hänen eteensä ja sanoivat: "Sinä olet todella Jumalan Poika."

        MIksi jankaat samaa ???

        1) Siis Jeesus tehtiin hetkeksi aikaa jopa enkeleitä halvemmaksi, ja SILLOIN JA SIINÄ ASEMASSA Jeesus oli toki Isää alempi !

        2) Mutta kyllähän PP:kin tietää sen, että Isä ja Poika ovat yhtä, eikä Jumala ole Jumalaa suurempi tai ylempi /alempi !

        Toiseksi sitten se Jeesuksen ihmisyys !

        1) Jeesus tehtiin HETKEKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi eli Sana eli Jumala tuli lihaksi !

        2) Mutta loppuihan se ihmisenä oleminen luonnolliseen kuolemaan !

        Se pitää lisänä sanoa, että onhan toki niin, että kun Jeesuksesta puhutaan ja opetetaan, niin silloin siis Jeesus On Sana ja Jumala ja Jumalan Poika ja ihmisen poika !

        Mutta ei Jeesus enää ihminen ole, vaan Hän oli, koska Hänet oli siis HETKEKSI AIKAA tehty enkeleitä halvemmaksi !

        Eli on kaksi eri asiaa kokonaan:

        1) Todistus Jeesuksesta ja mitä Hän On ja Oli.

        2) Todistus Jeesuksesta ja mitä Hän nyt On !

        Jeesus ei totisesti ole enää ihmisen asemassa, eli ihminen !

        Eli tämä " DeadManWalks " ja Mattila eivät itse käsitä asioita, vaan sekoittavat ne itse pahasti !

        Lisäksi he itse opillaan ovat ristiriidassa !

        Siis jos kerran Jeesus on YHÄ ihminen, niin silloin Jeesus on halvempi kuin Isä, koska silloinhan Hän olisi yhä halvempi kuin enkelit jopa !!!

        Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

        Voi tuota sokeutta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIksi jankaat samaa ???

        1) Siis Jeesus tehtiin hetkeksi aikaa jopa enkeleitä halvemmaksi, ja SILLOIN JA SIINÄ ASEMASSA Jeesus oli toki Isää alempi !

        2) Mutta kyllähän PP:kin tietää sen, että Isä ja Poika ovat yhtä, eikä Jumala ole Jumalaa suurempi tai ylempi /alempi !

        Toiseksi sitten se Jeesuksen ihmisyys !

        1) Jeesus tehtiin HETKEKSI AIKAA enkeleitä halvemmaksi eli Sana eli Jumala tuli lihaksi !

        2) Mutta loppuihan se ihmisenä oleminen luonnolliseen kuolemaan !

        Se pitää lisänä sanoa, että onhan toki niin, että kun Jeesuksesta puhutaan ja opetetaan, niin silloin siis Jeesus On Sana ja Jumala ja Jumalan Poika ja ihmisen poika !

        Mutta ei Jeesus enää ihminen ole, vaan Hän oli, koska Hänet oli siis HETKEKSI AIKAA tehty enkeleitä halvemmaksi !

        Eli on kaksi eri asiaa kokonaan:

        1) Todistus Jeesuksesta ja mitä Hän On ja Oli.

        2) Todistus Jeesuksesta ja mitä Hän nyt On !

        Jeesus ei totisesti ole enää ihmisen asemassa, eli ihminen !

        Eli tämä " DeadManWalks " ja Mattila eivät itse käsitä asioita, vaan sekoittavat ne itse pahasti !

        Lisäksi he itse opillaan ovat ristiriidassa !

        Siis jos kerran Jeesus on YHÄ ihminen, niin silloin Jeesus on halvempi kuin Isä, koska silloinhan Hän olisi yhä halvempi kuin enkelit jopa !!!

        Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

        Voi tuota sokeutta !

        >>Voi tuota sokeutta !<<

        Sinä itse olet paisunut sokea, joka yrittää taluttaa sokeita, mutta näkevät eivät lähde sinun talutettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Voi tuota sokeutta !<<

        Sinä itse olet paisunut sokea, joka yrittää taluttaa sokeita, mutta näkevät eivät lähde sinun talutettavaksi.

        Yritän vain ja ainoastaan saada teitä lukemaan ja tutkimaan ihan ITSE sitä Raamattuanne, eikä vain uskomaan "vanhinten" perinnäissääntöjä sokeasti !

        Siinä nimittäin käy näin:

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Niin ja taaskaan et laittanut konnon vastinetta noihin esittämiini Raamatun selviin sanoihin !

        Sen sijaan sinä kävit vain minua vastaan !

        TUTKI SITÄ SANAA ITSE !!!


      • Anonyymi

        >> Voi tuota sokeutta ! >>

        tuo loppulausahus koskee myös sinua. Sinä olet sokea!!! Sinä vaan väännät myös kieroon asioita seuraavsti >> Jeesus On Sana ja Jumala ja Jumalan Poika ja ihmisen poika >>

        Tuo ei ole totta. Tuo on epäjumalan nimi.

        Oikean Jumalan nimi on Herra; lukaseppa 1 Moos. 2 luku ja 2 Moos. 20:1-11.

        Teidän jumalanne on Herra Jumala!!!


    • Anonyymi

      Ei taida olla riitaisempaa lahkoa kuin te helluntailaset. Hauska seurata teidän touhuanne kuitenkin.

      • Anonyymi

        En ole helluntailainen !

        Täällä on kaikenlaisa kirjoittajia !

        Uskovia monista eri ryhmistä ja uskosta osattomiakin, sekä näitä kirkkokuntien, oikeasti uskosta osattomia, tapakristittyjä "kirjanoppineita" !


      • Anonyymi

        Niin ja Paavola ei ole kuulunut eikä kuulu hellareihin, Mattilasta en muista lähtö lahkoa.

        Niin ja tämä ei ole mikään hellareiden foorumi, vaan tavallaan tunkio tai areiopagi, jossa kukin voi huudella mitä haluaa, eli täällä vain keskustellaan helluntailaisuudesta, tai ainakin olisi tarkoitus, vaikka se ei toteudukkaan käytännön tasolla.

        Joten turhaa ja jopa tyhmää, on sinunkin syyttelysi ja halveksumisesi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Paavola ei ole kuulunut eikä kuulu hellareihin, Mattilasta en muista lähtö lahkoa.

        Niin ja tämä ei ole mikään hellareiden foorumi, vaan tavallaan tunkio tai areiopagi, jossa kukin voi huudella mitä haluaa, eli täällä vain keskustellaan helluntailaisuudesta, tai ainakin olisi tarkoitus, vaikka se ei toteudukkaan käytännön tasolla.

        Joten turhaa ja jopa tyhmää, on sinunkin syyttelysi ja halveksumisesi !

        >>Paavola ei ole kuulunut eikä kuulu hellareihin, Mattilasta en muista lähtö lahkoa.<<

        Petri Paavola on lähtöisin vapaakirkosta, mutta kääntynyt baptistiksi. Hän ilmoittaa tekevänsä työtä luterilaisten ja helluntailaisten kanssa. Paavola voidaan laskea karimaattiseksi helluntailaiseksi, vaikka ei kuulu helluntaikirkkoon, koska hän johtaa omaa lahkoaan Saulus-Lähetys.

        Mauno Mattila on lähtöisin Oulun helluntailaisten keskuudesta ja on edelleen karismaattinen helluntailainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Paavola ei ole kuulunut eikä kuulu hellareihin, Mattilasta en muista lähtö lahkoa.

        Niin ja tämä ei ole mikään hellareiden foorumi, vaan tavallaan tunkio tai areiopagi, jossa kukin voi huudella mitä haluaa, eli täällä vain keskustellaan helluntailaisuudesta, tai ainakin olisi tarkoitus, vaikka se ei toteudukkaan käytännön tasolla.

        Joten turhaa ja jopa tyhmää, on sinunkin syyttelysi ja halveksumisesi !

        Ainakin eräässä TV7:n ohjelmassa, muistaakseni Kosketus taivaasta-ohjelmassa, istuu helluntaiseurakunnan yleisössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Paavola ei ole kuulunut eikä kuulu hellareihin, Mattilasta en muista lähtö lahkoa.<<

        Petri Paavola on lähtöisin vapaakirkosta, mutta kääntynyt baptistiksi. Hän ilmoittaa tekevänsä työtä luterilaisten ja helluntailaisten kanssa. Paavola voidaan laskea karimaattiseksi helluntailaiseksi, vaikka ei kuulu helluntaikirkkoon, koska hän johtaa omaa lahkoaan Saulus-Lähetys.

        Mauno Mattila on lähtöisin Oulun helluntailaisten keskuudesta ja on edelleen karismaattinen helluntailainen.

        Sori pileen meni.

        Paavola aloitti karismakodissa(kai babtisti pohjainen) ja myöhemmin vasta hän liittyi vapaakirkkoon ja toimi siellä, kunnes erosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori pileen meni.

        Paavola aloitti karismakodissa(kai babtisti pohjainen) ja myöhemmin vasta hän liittyi vapaakirkkoon ja toimi siellä, kunnes erosi.

        Ihan sama mihin on ensi alkuun kuulunut. Se ratkaisee, kuinka uskonelämä päättyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori pileen meni.

        Paavola aloitti karismakodissa(kai babtisti pohjainen) ja myöhemmin vasta hän liittyi vapaakirkkoon ja toimi siellä, kunnes erosi.

        >>Paavola aloitti karismakodissa(kai babtisti pohjainen) ja myöhemmin vasta hän liittyi vapaakirkkoon ja toimi siellä, kunnes erosi.<<

        Hyvä huomio. Kiitos tiedosta.

        Se on kuitenki tullut selväksi, että Petri Paavola on nykyään opillisesti karismaattinen helluntailainen. Hän tekee monia kompromisseja oppinsa kohdalla, jotta luterilaiset voisivat häntä seurata.

        Jos baptisti kääntyy vapaakirkkolaiseksi, joka on käytännössä lapsia kastavaa luterilaisuutta ilman pakkoa vihittyyn pappiin ehtoollisen jakajana, niin sopii kysyä Paavolan motiiveja. Halusiko mies vain pastorin pestin ja yritti ottaa valtaansa koko Suomen vapaakirkon ja kun ei onnistunut siinä, niin erosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Paavola aloitti karismakodissa(kai babtisti pohjainen) ja myöhemmin vasta hän liittyi vapaakirkkoon ja toimi siellä, kunnes erosi.<<

        Hyvä huomio. Kiitos tiedosta.

        Se on kuitenki tullut selväksi, että Petri Paavola on nykyään opillisesti karismaattinen helluntailainen. Hän tekee monia kompromisseja oppinsa kohdalla, jotta luterilaiset voisivat häntä seurata.

        Jos baptisti kääntyy vapaakirkkolaiseksi, joka on käytännössä lapsia kastavaa luterilaisuutta ilman pakkoa vihittyyn pappiin ehtoollisen jakajana, niin sopii kysyä Paavolan motiiveja. Halusiko mies vain pastorin pestin ja yritti ottaa valtaansa koko Suomen vapaakirkon ja kun ei onnistunut siinä, niin erosi?

        Pahasti pieleen taas.

        Älä arvoi toisia omiin KUVITELMIISI perustuen vaan faktoihin !

        PP erosi siksi juuri, kun vapareilla oli "kassakaappisopimus", jossa piti ekumenian nimissä olla hiljaa kirkkokuntien harhaopeista !

        Niin ja PP erosi vapareista myös siksi, että tajusi kirkkokunnat ja herätysliikkeet ovat KAIKKI Raamatullisesti puolueita eli eriseuroja.

        Tältä pohjalta PP siis toimii, mutta hän myös kuitenkin pitää yhteyden noihin puolueissa olevien oikeiden uudestisyntyneiden uskovien kanssa, suuntautumisesta huolimatta !

        Eli PP tietää puoluetoiminnan vääräksi, mutta pitää yhteyttä Hengellisiin veljiinsä ja sisariinsa, ja siten hän yrittää ohjata ja opettaa heitäkin.

        Siis oppimaton, joka ei vielä ymmärrä, tarvitsee opetusta ja apua, eikä ole mahdollista opettaa ja pyrkiä auttamaan jos itse rajaa todellisia uskovia pois !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Paavola aloitti karismakodissa(kai babtisti pohjainen) ja myöhemmin vasta hän liittyi vapaakirkkoon ja toimi siellä, kunnes erosi.<<

        Hyvä huomio. Kiitos tiedosta.

        Se on kuitenki tullut selväksi, että Petri Paavola on nykyään opillisesti karismaattinen helluntailainen. Hän tekee monia kompromisseja oppinsa kohdalla, jotta luterilaiset voisivat häntä seurata.

        Jos baptisti kääntyy vapaakirkkolaiseksi, joka on käytännössä lapsia kastavaa luterilaisuutta ilman pakkoa vihittyyn pappiin ehtoollisen jakajana, niin sopii kysyä Paavolan motiiveja. Halusiko mies vain pastorin pestin ja yritti ottaa valtaansa koko Suomen vapaakirkon ja kun ei onnistunut siinä, niin erosi?

        >> Petri Paavola on nykyään opillisesti ---nen <<

        Et osaa alkuunkaan peilata asioita pelkän raamatun valossa, vaan näet opit aina helluntailaisen, luterilaisen, vapaakirkollisen tm. opin valossa, vaikka kaikki ne ovat kunkin liikkeen oman raamatun käsityksen pohjalta syntyneitä. Tottakai jokainen oppi silloin muistuttaa jossain määrin myös jonkun kuppikunnan oppeja, koska kaikissa kuppikunnissa on raamatun oppia. Ilmoitus ja seurakunta oli kuitenkin ensin, vasta sitten tulivat kuppikunnat. Raamatullinen uskova on uskova, joka pohjaa oppinsa raamatun ilmoitukseen, eikä jonkin kuppikunnan "näin me uskomme"-poimintaan raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Petri Paavola on nykyään opillisesti ---nen <<

        Et osaa alkuunkaan peilata asioita pelkän raamatun valossa, vaan näet opit aina helluntailaisen, luterilaisen, vapaakirkollisen tm. opin valossa, vaikka kaikki ne ovat kunkin liikkeen oman raamatun käsityksen pohjalta syntyneitä. Tottakai jokainen oppi silloin muistuttaa jossain määrin myös jonkun kuppikunnan oppeja, koska kaikissa kuppikunnissa on raamatun oppia. Ilmoitus ja seurakunta oli kuitenkin ensin, vasta sitten tulivat kuppikunnat. Raamatullinen uskova on uskova, joka pohjaa oppinsa raamatun ilmoitukseen, eikä jonkin kuppikunnan "näin me uskomme"-poimintaan raamatusta.

        Sinun on turha selitellä ja jaaritellä tätä asiaa. Petri Paavola on opillisesti karismaattinen ja konservatiivinen helluntailainen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus Paavola on myös Jehovan todistaja tai aerolainen. Tämä on todellakin niin. Tarkista tästä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16604118/mauno-mattila-on-soittanut-paavolalla-ja-kehottanut-hanta-parannukseen#comment-104536420

        Sinä LUULET kaikenlaista, kun et ymmärrä sitä, mitä toinen kirjoittaa.

        Lisäksi kunkin ymmärrys ja siten opetus on kokonaisuus, joten ei pidä ottaa vain osaa ja väännellä toisen sanomisia kieroon.

        En ole mikään PP:n puolustaja, mutta jokaisen kohdalla tulisi tutkia kokonaisuus, eikä olla kokonaisuudelle sokea.

        Siis sanonta "ei näe metsää puilta" sopii tähänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä LUULET kaikenlaista, kun et ymmärrä sitä, mitä toinen kirjoittaa.

        Lisäksi kunkin ymmärrys ja siten opetus on kokonaisuus, joten ei pidä ottaa vain osaa ja väännellä toisen sanomisia kieroon.

        En ole mikään PP:n puolustaja, mutta jokaisen kohdalla tulisi tutkia kokonaisuus, eikä olla kokonaisuudelle sokea.

        Siis sanonta "ei näe metsää puilta" sopii tähänkin.

        Paavolan "kokonaisuudessa" ei ole juuri mikään kohdallaan. Kukaan raitis opettaja ei tällaista opeta, mitä Paavola opettaa Jumalan olemuksesta. Minä en ole niin typerä päästäni, että nielaisisin tällaisen opetuksen itseeni.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16604118/mauno-mattila-on-soittanut-paavolalla-ja-kehottanut-hanta-parannukseen#comment-104536420


    • Anonyymi

      Tuon tyyppisestä lähestymistavasta olikin varmasti iso hyöty. :D Voi näitä itsekeskeisiä miehiä.

    • Anonyymi

      Parannusta tehdään, kun Herra niin osoittaa, ei ihmisten käskystä ja kehotuksesta. Herralla on omat aikataulunsa parannuksenteollekin.

    • Anonyymi

      >> Itse asiassa Mattila kehottaa jo karttamaan Petri Paavolaa, koska hän ei julista oikeaa evankeliumia. Tämä tarkoittaa kehotusta antaa Paavolalle porttikielto seurakuntaan. <<

      Kuten jo edellä on mainittu, Herra laittaa ihmiset tekemään parannusta ajallaan ja tavallaan, eivät ihmiset tällaisia asioita saa määrätä.

      Samaa pöhötautia on ilmennyt täälläkin siten, että osa luulee, että HEIDÄN KEHOTUKSESTAAN tulisi jonkun tehdä parannusta tai sulkea suu ym., ja vieläpä tietyn ajan sisällä siitä, kun HE ovat puhuneet.

      Vääristä profeetoista on raamatussa ainoastaan kehoitus: "älä pelkää häntä" ja kehoitus karttaa vääriä opettajia ja profeettoja, kun heitä on ojennettu, ja hylätä väärä oppi.

      • Anonyymi

        >>Kuten jo edellä on mainittu, Herra laittaa ihmiset tekemään parannusta ajallaan ja tavallaan, eivät ihmiset tällaisia asioita saa määrätä.<<

        Raamattu opettaa toisin:

        1 Tim 5:20 Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät.

        5 Moos 17:13 Kun kansa saa kuulla tuomiosta, kaikki pelkäävät eikä kukaan enää syyllisty tällaiseen röyhkeyteen.

        Gal 2:14 Mutta kun minä näin heidän poikkeavan evankeliumin totuuden tieltä, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä juutalaisena voit luopua juutalaisten tavoista ja elää pakanoiden lailla, miksi pakotat pakanoita elämään niin kuin juutalaiset?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Kuten jo edellä on mainittu, Herra laittaa ihmiset tekemään parannusta ajallaan ja tavallaan, eivät ihmiset tällaisia asioita saa määrätä.<<

        Raamattu opettaa toisin:

        1 Tim 5:20 Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät.

        5 Moos 17:13 Kun kansa saa kuulla tuomiosta, kaikki pelkäävät eikä kukaan enää syyllisty tällaiseen röyhkeyteen.

        Gal 2:14 Mutta kun minä näin heidän poikkeavan evankeliumin totuuden tieltä, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä juutalaisena voit luopua juutalaisten tavoista ja elää pakanoiden lailla, miksi pakotat pakanoita elämään niin kuin juutalaiset?"

        Lue sitten uudestaan ja ymmärrä lukemasi, sillä kirjoitin, että "OJENNETAAN, ei pidä pelätä, kartetaan, hylätään väärä".

        MISSÄÄN ei sen sijaan sanota, että ihmisen, sinunkaan, kehotuksesi jälkeen väärä opettaja tai profeetta tekee parannuksen siinä ajassa, kun sinä haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue sitten uudestaan ja ymmärrä lukemasi, sillä kirjoitin, että "OJENNETAAN, ei pidä pelätä, kartetaan, hylätään väärä".

        MISSÄÄN ei sen sijaan sanota, että ihmisen, sinunkaan, kehotuksesi jälkeen väärä opettaja tai profeetta tekee parannuksen siinä ajassa, kun sinä haluat.

        Älä näsäviisastele. Mattila huomautti Paavolaa ihan aiheesta. Paavola ei tehnyt parannusta, mikä käy ilmi Paavolan uusimmista julkaisuistaan, missä Paavola jatkaa harhaoppiensa puolustamista. Näyttää siltä, ettei Paavolalla ole mitään aikomustakaan tehdä parannusta. Paavola on väärä profeetta ja ammattieksyttäjä. Hänestä tulee varoittaa kaikissa seurakunnissa ja antaa Paavolalle porttikielto.


    • Anonyymi

      Mauno Mattila on huolissaan siitä, että Paavola uhkasi niitä seurakuntalaisia haudalla, jotka eivät usko hänen oppiinsa seurakuntajärjestyksestä.

      Tässä ei ole mitään uuttaa. Paavola on uhkaillut aiemminkin vastaavasti.

      Petri Paavola kertoo, että eräät suomalaiset seurakuntien johtajat saavat kuolemantuomion. Syntiin langenneet seurakuntien johtajat surmataan. Tämän asian Petri Paavola kertoo artikkelissaan 'Ajatuksia Raamatullisesta paimenuudesta'.

      Petri Paavola kirjoittaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan."

      Paavola uhkaa seurakuntien johtajia myös sillä, että he sairastuvat.

      Kun lukee Paavolan artikkelin kokonaan, niin siitä saa sellaisen kokonaiskäsityksen, että iso osa suomalaisista seurakunnista on langennut sellaiseen syntiin, että niiden paimenet surmataan syntien takia.

      Oli Petri Paavolan puhe oikeaa tai väärää, niin herää kysymys, millä valtuuksilla Petri Paavola moista puhuu? Millä valtuuksilla Petri Paavola jatkaa ankaraa muiden arvostelua, vaikka Petri Paavola on todistettu olevan itse väärä profeetta?

      • Anonyymi

        Käsitykseni mukaan, kukaan Paavolan kanssa eri mieltä ollut pastori ei ole kuollut. Paavola on väärä profeetta, joten Paavolaa ei saa pelätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitykseni mukaan, kukaan Paavolan kanssa eri mieltä ollut pastori ei ole kuollut. Paavola on väärä profeetta, joten Paavolaa ei saa pelätä.

        >> kukaan Paavolan kanssa eri mieltä ollut pastori ei ole kuollut. Paavola on väärä profeetta <<

        Taasko pitäisi jonkun menettää henkensä sinun tuomion aikataulusi mukaisesti...?

        Paavola puhuu muutenkin tulevasta ajasta. Kuinka voi tuomiota lausua mistään asiasta, joka on vasta edessäpäin?

        Jos väitän, että "norsut tulevat kuolemaan sukupuuttoon", niin olenko siis väärä profeetta, kun tänään ei viimeinen norsu kuollutkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kukaan Paavolan kanssa eri mieltä ollut pastori ei ole kuollut. Paavola on väärä profeetta <<

        Taasko pitäisi jonkun menettää henkensä sinun tuomion aikataulusi mukaisesti...?

        Paavola puhuu muutenkin tulevasta ajasta. Kuinka voi tuomiota lausua mistään asiasta, joka on vasta edessäpäin?

        Jos väitän, että "norsut tulevat kuolemaan sukupuuttoon", niin olenko siis väärä profeetta, kun tänään ei viimeinen norsu kuollutkaan?

        Petri Paavola ei ole Jumalan profeetta eikä hänellä ole valtuuksia lukea kenellekkään tuomioita. Paavola on väärä profeetta ja olisi parempi, että hän sulkee suunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola ei ole Jumalan profeetta eikä hänellä ole valtuuksia lukea kenellekkään tuomioita. Paavola on väärä profeetta ja olisi parempi, että hän sulkee suunsa.

        Profetia on väärä vasta, jos se ei toteudu, eikä muutenkaan sovi raamatun ilmoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profetia on väärä vasta, jos se ei toteudu, eikä muutenkaan sovi raamatun ilmoitukseen.

        Profetia on myös silloin väärä, kun sen julistaa huonoa hedelmää tekevä profeetta, jollainen Paavola on, ja jos profetia on muutenkin Raamatun opetuksen vastainen. Paavolan opetus ei ole raitista, joten sen perustalle tehdyt sanomat eivät ole oikeita, koska niiden teologia ei vastaa Raamatun opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profetia on väärä vasta, jos se ei toteudu, eikä muutenkaan sovi raamatun ilmoitukseen.

        Vuorisaarnan varoitus susista ja vääristä profeetoista sopii erittäin hyvin Petri Paavolaan.

        "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia. Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne. Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan." ( 5 Moos 13:1-4)

        "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:15-23)


    • Anonyymi

      Joh.8:28 Niin Jeesus sanoi heille: Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Joh.12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni. 2Moos.3:14

    • Anonyymi

      >> iso osa suomalaisista seurakunnista on langennut sellaiseen syntiin, että niiden paimenet surmataan syntien takia. <<

      Oikeastaan PP osoitti sanansa JOILLEKIN ja sanoi, että heidät tuomitaan, heitä isketään sairaudella ja JOPA henkikin otetaan pois, heille voi tapahtua mitä tahansa, mutta ettei hän uhkaile ketään. Väärä väite on siis, että kysymys olisi ollut kirouksesta, ukaasista, jonka PP lausui, vaan hän toi esiin Jumalan oman sanan kohdat asiasta.

      Uuden liiton Ananiasta ja Safiiraa on koitettu tuolla täälläkin esiin, jotta uuden liiton uskovat tajuaisivat, että synnin seuraus on kuolema uudessakin liitossa, jos ei parannusta tule. Samoin raamattu puhuu niistä, jotka nauttivat ehtoollista väärin, ovat esim. juovuksissa tai eivät erota ehtoollista muusta syömisestä, ja ovat sen takia käyneet heikoksi ja jopa nukkunut kokonaan pois. Myös Israelin kansan väärä vaellus on annettu uuden liiton uskoville varoitukseksi, samoin kuin muutkin vanhan liiton kirjoitukset, sanoo uusi testamentti itse.

      Totuus on, että osa kristikansasta ei tunne enää Jumalastaan ja hänen sanastaan kuin armopuolen.

      • Anonyymi

        On totta, että monissa seurakunnissa on paljon väärää, mutta niin on Paavolankin suussa.
        Petri Paavola ei ole Jumalan profeetta eikä hänellä ole valtuuksia lukea kenellekkään tuomioita. Paavola on väärä profeetta ja olisi parempi, että hän sulkee suunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta, että monissa seurakunnissa on paljon väärää, mutta niin on Paavolankin suussa.
        Petri Paavola ei ole Jumalan profeetta eikä hänellä ole valtuuksia lukea kenellekkään tuomioita. Paavola on väärä profeetta ja olisi parempi, että hän sulkee suunsa.

        Jumalan sanaa, tuomioitakin, on oikeus kaikilla lukea.


      • Anonyymi

        >>eivät erota ehtoollista muusta syömisestä<<

        Huono käännös. Ehtoollinen syödään ja juodaan osana ateriaa. Niin teki alkuseurakuntaki. Söi yhdessä, jolloin leipä ja viini olivat Kristusen ruumis ja veri.

        Tässä tapauksessa 92 on parempi käännös:

        "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion." (1 Kor 11:28,29)

        "Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat." (Ap.t 2:42)


      • Anonyymi

        "Nämä ihmiset ovat häpeätahroja teidän rakkaudenaterioillanne, kun he mässäilevät mistään piittaamatta. He ovat paimenia, jotka huolehtivat vain itsestään. He ovat pilviä, jotka tuuli vie ja jotka eivät vettä anna, puita, jotka syksyllä eivät kanna hedelmää, kahdesti kuolleita, juuriltaan repäistyjä," (Juud 1:12)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>eivät erota ehtoollista muusta syömisestä<<

        Huono käännös. Ehtoollinen syödään ja juodaan osana ateriaa. Niin teki alkuseurakuntaki. Söi yhdessä, jolloin leipä ja viini olivat Kristusen ruumis ja veri.

        Tässä tapauksessa 92 on parempi käännös:

        "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion." (1 Kor 11:28,29)

        "Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat." (Ap.t 2:42)

        >>eivät erota ehtoollista muusta syömisestä<<

        Huono käännös. Ehtoollinen syödään ja juodaan osana ateriaa. Niin teki alkuseurakuntakin. Söi yhdessä, jolloin leipä ja viini olivat Kristuksen ruumis ja veri.

        "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion." (1 Kor 11:28,29)

        33/38: "sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa." (1 Kor 11:29)

        Kuningas Jaakon Käännös: "For he that eateth and drinketh unworthily.." (1 Kor 11:29)

        Erottaminen muusta ateriasta ei ole jakeen tarkoitus vaan alkukieli puhuu vain kelvottomalla tavalla syömisestä ja juomisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>eivät erota ehtoollista muusta syömisestä<<

        Huono käännös. Ehtoollinen syödään ja juodaan osana ateriaa. Niin teki alkuseurakuntaki. Söi yhdessä, jolloin leipä ja viini olivat Kristusen ruumis ja veri.

        Tässä tapauksessa 92 on parempi käännös:

        "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion." (1 Kor 11:28,29)

        "Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat." (Ap.t 2:42)

        Yritä nyt sitten halkoa hiusta ja puolustaa vapaamielistä -92 käännöstä. Ajatus on kuitenkin ihan sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt sitten halkoa hiusta ja puolustaa vapaamielistä -92 käännöstä. Ajatus on kuitenkin ihan sama.

        >>Yritä nyt sitten halkoa hiusta ja puolustaa vapaamielistä -92 käännöstä.<<

        Kuka on sanonut, että 92 on huonopi kuin 33/38? Amatoorisaarnaaja Petri Paavolako?
        92 ei ole huonopi käännös kuin 33/38.
        Totuus on, että käännösten paremmus vaihtelee jakeittain. Joskus 92 on joskus parempi ja toisinaan 33/38.

        >>Ajatus on kuitenkin ihan sama.<<

        Ei ole.

        33/38 kannattaa ehtoollista kirkkorituaalina katoliseen tapaan. 92 kertoo, että kyse on siitä, että uskooko leivän ja viinin olevan Kristuksen ruumis ja veri. Samoin otetaan kantaa ehtollisen nauttimiseen muutenkin epäasiallisella tavalla rohmuten tai juopotellen.

        92 on parempi käännös jakeessa 1 Kor 11:29 kuin 33/38. Kyse ei ole ateriointien erottamisesta toisistaan vaan kuten 92 kertoo oikein, niin aterialla olevan leivän ja viinin syömisenä Kristuksen ruumiina ja verenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Yritä nyt sitten halkoa hiusta ja puolustaa vapaamielistä -92 käännöstä.<<

        Kuka on sanonut, että 92 on huonopi kuin 33/38? Amatoorisaarnaaja Petri Paavolako?
        92 ei ole huonopi käännös kuin 33/38.
        Totuus on, että käännösten paremmus vaihtelee jakeittain. Joskus 92 on joskus parempi ja toisinaan 33/38.

        >>Ajatus on kuitenkin ihan sama.<<

        Ei ole.

        33/38 kannattaa ehtoollista kirkkorituaalina katoliseen tapaan. 92 kertoo, että kyse on siitä, että uskooko leivän ja viinin olevan Kristuksen ruumis ja veri. Samoin otetaan kantaa ehtollisen nauttimiseen muutenkin epäasiallisella tavalla rohmuten tai juopotellen.

        92 on parempi käännös jakeessa 1 Kor 11:29 kuin 33/38. Kyse ei ole ateriointien erottamisesta toisistaan vaan kuten 92 kertoo oikein, niin aterialla olevan leivän ja viinin syömisenä Kristuksen ruumiina ja verenä.

        >> Kuka on sanonut, että 92 on huonopi kuin 33/38? Amatoorisaarnaaja Petri Paavolako? <<

        Kovat on paineet saada muita mustamaalattua.

        Omistan itse molemmat käännökset. 38-käännös on vanhempieni vihkiraamattu, jota olen lapsesta asti lueskellut ja myös uskoontultuani. -92 versio tuli talouteen siinä välissä, kun vielä kuuluin kirkkoon ja menin naimisiin.

        Lukutaidon sain peruskoulussa.

        33/38 käännös, 1. Kor. 7:36
        Mutta jos joku arvelee tekevänsä väärin tytärtänsä kohtaan, joka on täydessä naima-iässä, ja jos kerran sen pitää tapahtua, niin tehköön, niinkuin tahtoo; ei hän syntiä tee...

        92 väännös, 1. Kor. 7:36
        Joku ehkä arvelee menettelevänsä sopimattomasti morsiantaan kohtaan, kun hän tuntee tähän ylivoimaista halua eikä voi sille mitään. Hän saa kuitenkin tehdä niin kuin haluaa, se ei ole väärin...

        33/38 käännös, 5. Moos. 32:8
        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

        92 väännös, 5. Moos. 32:8
        Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

        Onko asiat muuttuneet uudessa käännöksessä? Ovat muuttuneet. Jokainen lukutaitoinen näkee ne, kun laittaa raamatut rinnakkain ja lukee vuorotellen.

        Ehtoollisasia taas on jo oikein selostettu toisaalla.

        Evlutien käsitys ja mehu-pulla-jutut ehtoollisesta ovat niin härskejä, etten enää edes lue ehtoollisen pilkkajuttujanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Kuka on sanonut, että 92 on huonopi kuin 33/38? Amatoorisaarnaaja Petri Paavolako? <<

        Kovat on paineet saada muita mustamaalattua.

        Omistan itse molemmat käännökset. 38-käännös on vanhempieni vihkiraamattu, jota olen lapsesta asti lueskellut ja myös uskoontultuani. -92 versio tuli talouteen siinä välissä, kun vielä kuuluin kirkkoon ja menin naimisiin.

        Lukutaidon sain peruskoulussa.

        33/38 käännös, 1. Kor. 7:36
        Mutta jos joku arvelee tekevänsä väärin tytärtänsä kohtaan, joka on täydessä naima-iässä, ja jos kerran sen pitää tapahtua, niin tehköön, niinkuin tahtoo; ei hän syntiä tee...

        92 väännös, 1. Kor. 7:36
        Joku ehkä arvelee menettelevänsä sopimattomasti morsiantaan kohtaan, kun hän tuntee tähän ylivoimaista halua eikä voi sille mitään. Hän saa kuitenkin tehdä niin kuin haluaa, se ei ole väärin...

        33/38 käännös, 5. Moos. 32:8
        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

        92 väännös, 5. Moos. 32:8
        Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

        Onko asiat muuttuneet uudessa käännöksessä? Ovat muuttuneet. Jokainen lukutaitoinen näkee ne, kun laittaa raamatut rinnakkain ja lukee vuorotellen.

        Ehtoollisasia taas on jo oikein selostettu toisaalla.

        Evlutien käsitys ja mehu-pulla-jutut ehtoollisesta ovat niin härskejä, etten enää edes lue ehtoollisen pilkkajuttujanne.

        Oletko niin osaamaton, että teet Raamatun käännöksistä vertailuja parin jakeen perusteella? Kuten kirjoitin, niin käännösten paremmuus vaihtelee jakeittain. 92:sta saa tehtyä raflaavia luetteloita eräiden jakeiden käännösvirheistä, mutta niin saa tehtyä toisista jakeista myös 33/38:n kohdalla. 92 ei ole yhtään sen enempää väännös kuin 33/38.

        Otetaan tapasi mukaan yksi esimerkki hyvin vakavasta päästä, missä 33/38 on väännös ja 92 on käännös:

        33/38 väännös:
        Ap.t 8:37: [koko jae sensuroitu pois]

        92-käännös:
        Ap.t 8:37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."

        92 korjasi merkittävän puutteen 33/38:sta, koska kyseinen jae olisi estänyt sylilasten kastamisen. Jae edellyttää uskon tunnustamista, jotta voidaan antaa kaste. Ilman 92-käännöstä ei olisi tämäkään asia tullut helluntaikansalle tietoon.

        "Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet." (Ap.t 8:36-38)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Kuka on sanonut, että 92 on huonopi kuin 33/38? Amatoorisaarnaaja Petri Paavolako? <<

        Kovat on paineet saada muita mustamaalattua.

        Omistan itse molemmat käännökset. 38-käännös on vanhempieni vihkiraamattu, jota olen lapsesta asti lueskellut ja myös uskoontultuani. -92 versio tuli talouteen siinä välissä, kun vielä kuuluin kirkkoon ja menin naimisiin.

        Lukutaidon sain peruskoulussa.

        33/38 käännös, 1. Kor. 7:36
        Mutta jos joku arvelee tekevänsä väärin tytärtänsä kohtaan, joka on täydessä naima-iässä, ja jos kerran sen pitää tapahtua, niin tehköön, niinkuin tahtoo; ei hän syntiä tee...

        92 väännös, 1. Kor. 7:36
        Joku ehkä arvelee menettelevänsä sopimattomasti morsiantaan kohtaan, kun hän tuntee tähän ylivoimaista halua eikä voi sille mitään. Hän saa kuitenkin tehdä niin kuin haluaa, se ei ole väärin...

        33/38 käännös, 5. Moos. 32:8
        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.

        92 väännös, 5. Moos. 32:8
        Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

        Onko asiat muuttuneet uudessa käännöksessä? Ovat muuttuneet. Jokainen lukutaitoinen näkee ne, kun laittaa raamatut rinnakkain ja lukee vuorotellen.

        Ehtoollisasia taas on jo oikein selostettu toisaalla.

        Evlutien käsitys ja mehu-pulla-jutut ehtoollisesta ovat niin härskejä, etten enää edes lue ehtoollisen pilkkajuttujanne.

        Minä käytän kaikkia käännöksiä rinnakkain myös 1992:sta ja yritän etsiä parhaan käännöksen vertailemalla lauseita käännösten välillä. Jos sinä et usko parempaa käännöstä sen takia, että se sattumalta on 1992:ssa, niin se on varsin typerää.

        Valitettavasti on niin, ettei ole olemassa täydellistä suomenkielistä käännöstä. Joskus täytyy turvautua englanninkielisiin käännöksiin tai Bibliaan, joka on aika vanhaa kieltä.

        Tässä tapauksessa Biblia on parempi käännös:

        Johanneksen ilmestys 22:14

        33/38: Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

        Biblia: Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.


    • Anonyymi

      Paavola sitä, Paavola tätä. Mattila sitä, Mattila tätä.

      Onko näillä niin merkitystä? Kuinka monen ihmisen elämään nämä henkilöt oikeasti vaikuttavat? Kuinka suuri osuus heidän videoidensa katsojaluvuista on vain uteliaiden "tirkistelijöiden" aiheuttamaa? Itse ainakin tunnustan olevani tällainen utelias tirkistelijä, joka on monta kertaa avannut Paavolan kirjoituksen tai Mattilan videon. Samalla ajatellen, ettei kumpikaan toimi hyvällä tavalla. Että kummassakin vaikuttaa hyvin suuri inhimillinen oikeassa olemisen tarve, tosin keskenään erilaisilla tavoilla. Mutta niin vaan olen minäkin klikkauksillani kasvattanut heidän kirjoitustensa ja videoidensa katsojamääriä!

      • Anonyymi

        Olisi parempi, ettet katso niitä videoita ollenkaan. Eksytyksen tirkistelykin voi olla vaarallista ja saastuttaa sydämen, mistä voi seurata vakavia asioita. Raamatussa on käsky lähteä pois Babyloniasta, ettei saa päälleen sinne määrättyjä vitsauksia. Porttokirkosta täytyy lähteä kokonaa ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi parempi, ettet katso niitä videoita ollenkaan. Eksytyksen tirkistelykin voi olla vaarallista ja saastuttaa sydämen, mistä voi seurata vakavia asioita. Raamatussa on käsky lähteä pois Babyloniasta, ettei saa päälleen sinne määrättyjä vitsauksia. Porttokirkosta täytyy lähteä kokonaa ulos.

        Myös saatanan synagoogasta pitää lähteä kokonaan ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös saatanan synagoogasta pitää lähteä kokonaan ulos.

        Porttokirkko on Saatanan synagoga.

        Sana synagoga tarkoittaa kokoontumispaikkaa, rukoushuonetta. Ilmestyskirjan aikana kaikkia seurakuntasaleja sanottiin synagogiksi. Synagoga ei tarkoita tässä yhteydessä juutalaisten rukoushuonetta vaan kaikkien kirkkojen rakennuksia. Heluntailaisten seurakuntatalot ovat samalla tavalla synagogia, kuin muutkin rukoushuoneet.


      • Anonyymi

        >> Kuinka monen ihmisen elämään nämä henkilöt oikeasti vaikuttavat? Kuinka suuri osuus heidän videoidensa katsojaluvuista on vain uteliaiden "tirkistelijöiden" aiheuttamaa? <<

        Kaikki nämä nettijulistajat, joista täälläkin vouhkataan, ovat hyvin pienen katsojamäärän omaavia, verrattuna väestön määrään ja kristittyjen määrään ja myös moniin esim. menestysteologian julistajiin verrattuna, joista oikeasti pitäisi varoittaa, esimerkkinä Benny Hinn, jolla on 252 000 seuraajaa YT:ssa ja myös lukuisia suomalaisia kannattajia.

        Suurin osa uskovista taitaa kuitenkin pysytellä pääasiassa oman seurakuntansa pastoreissa tai korkeintaan sellaisissa julistajissa, jotka heidän omilla paikkakunnillaan vierailevat, ja kuunnella etupäässä heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Kuinka monen ihmisen elämään nämä henkilöt oikeasti vaikuttavat? Kuinka suuri osuus heidän videoidensa katsojaluvuista on vain uteliaiden "tirkistelijöiden" aiheuttamaa? <<

        Kaikki nämä nettijulistajat, joista täälläkin vouhkataan, ovat hyvin pienen katsojamäärän omaavia, verrattuna väestön määrään ja kristittyjen määrään ja myös moniin esim. menestysteologian julistajiin verrattuna, joista oikeasti pitäisi varoittaa, esimerkkinä Benny Hinn, jolla on 252 000 seuraajaa YT:ssa ja myös lukuisia suomalaisia kannattajia.

        Suurin osa uskovista taitaa kuitenkin pysytellä pääasiassa oman seurakuntansa pastoreissa tai korkeintaan sellaisissa julistajissa, jotka heidän omilla paikkakunnillaan vierailevat, ja kuunnella etupäässä heitä.

        >>Kaikki nämä nettijulistajat, joista täälläkin vouhkataan, ovat hyvin pienen katsojamäärän omaavia<<

        Mauno Mattilalla ja Petri Paavolalla saattaa olla enemmän katsojia videoissa, kuin mitä helluntaiseurakunnissa käy viikonloppuna yleisöä. Sen takia he ovat niin vaarallisia eksyttäjiä.

        Paavola on tosin menettänyt paljon kannatustaan ja suosiotaan. Hänen johdossa oleva Uskonaskel-foorumi on tällä hetkellä käytännössä kuollut foorumi. Sinne kirjoittelee harvakseltaan vain muutama vakioasiakas ja saattaa olla parikin päivää, ettei tule yhtään uutta kommenttia.

        Minä uskon, että Petri Paavola on menettänyt maineensa niin pahasti ryvettyään salaliittoteorioittensa skandaaleissa, ettei ihmiset enää kehtaa edes sanoa katsoneensa Paavolan videoita, etteivät he leimaudun salaliittoteoriohin uskoviksi. Mauno Mattilalla on samanlaisia kummalisuuksia. Hän väittää Teemu Selänteen elämän olevan profeetallinen ennusmerkki, mikä on kabbalamystiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Kaikki nämä nettijulistajat, joista täälläkin vouhkataan, ovat hyvin pienen katsojamäärän omaavia<<

        Mauno Mattilalla ja Petri Paavolalla saattaa olla enemmän katsojia videoissa, kuin mitä helluntaiseurakunnissa käy viikonloppuna yleisöä. Sen takia he ovat niin vaarallisia eksyttäjiä.

        Paavola on tosin menettänyt paljon kannatustaan ja suosiotaan. Hänen johdossa oleva Uskonaskel-foorumi on tällä hetkellä käytännössä kuollut foorumi. Sinne kirjoittelee harvakseltaan vain muutama vakioasiakas ja saattaa olla parikin päivää, ettei tule yhtään uutta kommenttia.

        Minä uskon, että Petri Paavola on menettänyt maineensa niin pahasti ryvettyään salaliittoteorioittensa skandaaleissa, ettei ihmiset enää kehtaa edes sanoa katsoneensa Paavolan videoita, etteivät he leimaudun salaliittoteoriohin uskoviksi. Mauno Mattilalla on samanlaisia kummalisuuksia. Hän väittää Teemu Selänteen elämän olevan profeetallinen ennusmerkki, mikä on kabbalamystiikkaa.

        No eihän sellaisia megakirkkoja Suomessa ole, jossa tuhatpäinen yleisö olisi paikalla. Mutta kyllä jo pelkästään helluntaiseurakuntalaisia on rutkasti enempi kuin mitä kävijäkerrat edellä mainittujen julistajien nettisivuilla ovat. Helluntaikirkossa yksistään on jo noin 11 400 jäsentä. Helluntailaisten lisäksi ovat kaikki muut kristilliset suuntaukset uskovineen. Ja suunnattomat uskovat päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän sellaisia megakirkkoja Suomessa ole, jossa tuhatpäinen yleisö olisi paikalla. Mutta kyllä jo pelkästään helluntaiseurakuntalaisia on rutkasti enempi kuin mitä kävijäkerrat edellä mainittujen julistajien nettisivuilla ovat. Helluntaikirkossa yksistään on jo noin 11 400 jäsentä. Helluntailaisten lisäksi ovat kaikki muut kristilliset suuntaukset uskovineen. Ja suunnattomat uskovat päälle.

        >>Mutta kyllä jo pelkästään helluntaiseurakuntalaisia on rutkasti enempi kuin mitä kävijäkerrat edellä mainittujen julistajien nettisivuilla ovat.<<

        Helluntailaisia on Suomessa noin 40 000, joista käy aktiivisesti viikonloppuna kirkossa ehkä vajaa 10 %. Suurin osa helluntailaisista on nykyään tapauskovia. Eräät äärikarismaattiset megatapahtumat saavat liikkeelle noin 5000 helluntailaista jäähalleihin. Saman verran vetää helluntailaisten juhannuskonferenssi nykyään.

        Mattilalla ja Paavolalla on katsojamääriä noin 5000 per viikko. Tosin Paavolan suosio on laskenut ja mies on menettänyt suosionsa ryvettyään salaliittoteorioissa ja kaikessa muussa harhaopissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mutta kyllä jo pelkästään helluntaiseurakuntalaisia on rutkasti enempi kuin mitä kävijäkerrat edellä mainittujen julistajien nettisivuilla ovat.<<

        Helluntailaisia on Suomessa noin 40 000, joista käy aktiivisesti viikonloppuna kirkossa ehkä vajaa 10 %. Suurin osa helluntailaisista on nykyään tapauskovia. Eräät äärikarismaattiset megatapahtumat saavat liikkeelle noin 5000 helluntailaista jäähalleihin. Saman verran vetää helluntailaisten juhannuskonferenssi nykyään.

        Mattilalla ja Paavolalla on katsojamääriä noin 5000 per viikko. Tosin Paavolan suosio on laskenut ja mies on menettänyt suosionsa ryvettyään salaliittoteorioissa ja kaikessa muussa harhaopissa.

        Paavola, Norolampi, Mattila yms. eivät todellakaan ole mitään valtavia vaikuttajia, joita enin osa kristikunnasta edes tietäisi.

        Helluntailaiset eivät ensinkään kuuntele kuin pääasiassa toisia helluntailaisia. He ovat liian ihastuneita omaan suuntaukseensa ja oppiinsa, seuratakseen muita. Joten Paavolan ja Norolammen kaltaiset opettajat, jotka kummatkin opettavat esimerkiksi yhdestä paikallisseurakunnasta paikkakunnalla, eivät varmasti kerää hellareita kuulolle. Eikä paljon muitakaan omaan suuntaukseensa ihastuneita. Mattila kerää kuulijoita luultavasti enemmän juurikin siksi, että hän on käsittääkseni myös helluntailainen, eikä ainoastaan nettiopettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Kaikki nämä nettijulistajat, joista täälläkin vouhkataan, ovat hyvin pienen katsojamäärän omaavia<<

        Mauno Mattilalla ja Petri Paavolalla saattaa olla enemmän katsojia videoissa, kuin mitä helluntaiseurakunnissa käy viikonloppuna yleisöä. Sen takia he ovat niin vaarallisia eksyttäjiä.

        Paavola on tosin menettänyt paljon kannatustaan ja suosiotaan. Hänen johdossa oleva Uskonaskel-foorumi on tällä hetkellä käytännössä kuollut foorumi. Sinne kirjoittelee harvakseltaan vain muutama vakioasiakas ja saattaa olla parikin päivää, ettei tule yhtään uutta kommenttia.

        Minä uskon, että Petri Paavola on menettänyt maineensa niin pahasti ryvettyään salaliittoteorioittensa skandaaleissa, ettei ihmiset enää kehtaa edes sanoa katsoneensa Paavolan videoita, etteivät he leimaudun salaliittoteoriohin uskoviksi. Mauno Mattilalla on samanlaisia kummalisuuksia. Hän väittää Teemu Selänteen elämän olevan profeetallinen ennusmerkki, mikä on kabbalamystiikkaa.

        Paavolaa ei aja eteenpäin oma kannatuksensa, vaan se, ymmärretäänkö ja opetetaanko raamattua oikein vai väärin. Ja hänen mukaansa on erehdytty joissakin opeissa. Hänellähän ei mitään valtavaa määrää eri oppeja ole, vaan hän puhuu tietyistä samoista asioista eri kannalta uudestaan ja uudestaan.

        Kuuntelin vastikään helluntailaista Rahnastoa ja huomasin saman asian. Julistajilla on tietyt aiheet, joihin he omassa palvelutyössään eniten keskittyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola, Norolampi, Mattila yms. eivät todellakaan ole mitään valtavia vaikuttajia, joita enin osa kristikunnasta edes tietäisi.

        Helluntailaiset eivät ensinkään kuuntele kuin pääasiassa toisia helluntailaisia. He ovat liian ihastuneita omaan suuntaukseensa ja oppiinsa, seuratakseen muita. Joten Paavolan ja Norolammen kaltaiset opettajat, jotka kummatkin opettavat esimerkiksi yhdestä paikallisseurakunnasta paikkakunnalla, eivät varmasti kerää hellareita kuulolle. Eikä paljon muitakaan omaan suuntaukseensa ihastuneita. Mattila kerää kuulijoita luultavasti enemmän juurikin siksi, että hän on käsittääkseni myös helluntailainen, eikä ainoastaan nettiopettaja.

        >>Paavola, Norolampi, Mattila yms. eivät todellakaan ole mitään valtavia vaikuttajia, joita enin osa kristikunnasta edes tietäisi. Helluntailaiset eivät ensinkään kuuntele kuin pääasiassa toisia helluntailaisia.<<

        Ko. henkilöt ovat kaikki helluntailaisia. Paavolakin voidaan laskea karismattiseksi ja konservatiiviseksi helluntailaiseksi oppiensa perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolaa ei aja eteenpäin oma kannatuksensa, vaan se, ymmärretäänkö ja opetetaanko raamattua oikein vai väärin. Ja hänen mukaansa on erehdytty joissakin opeissa. Hänellähän ei mitään valtavaa määrää eri oppeja ole, vaan hän puhuu tietyistä samoista asioista eri kannalta uudestaan ja uudestaan.

        Kuuntelin vastikään helluntailaista Rahnastoa ja huomasin saman asian. Julistajilla on tietyt aiheet, joihin he omassa palvelutyössään eniten keskittyvät.

        >>Hänellähän ei mitään valtavaa määrää eri oppeja ole, vaan hän puhuu tietyistä samoista asioista eri kannalta uudestaan ja uudestaan.<<

        Paavolalla on sama levy päällä. Se pitää paikkansa. Hän on jämähtänyt kiinni eräisiin salaliittoteorioihinsa ja tempausoppinsa, mikä sekin on Raamatun vastainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Hänellähän ei mitään valtavaa määrää eri oppeja ole, vaan hän puhuu tietyistä samoista asioista eri kannalta uudestaan ja uudestaan.<<

        Paavolalla on sama levy päällä. Se pitää paikkansa. Hän on jämähtänyt kiinni eräisiin salaliittoteorioihinsa ja tempausoppinsa, mikä sekin on Raamatun vastainen.

        Myös toraistilla on sama levy päällä: Paavola, Paavola ,Paavola...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös toraistilla on sama levy päällä: Paavola, Paavola ,Paavola...

        Paavola tekee koko ajan niin paljon virheitä, että hänestä riittää juttua.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      >> Ko. henkilöt ovat kaikki helluntailaisia. Paavolakin voidaan laskea karismattiseksi ja konservatiiviseksi helluntailaiseksi oppiensa perusteella. <<

      Paavola ottaa oppinsa raamatusta, kiertämättä yhdenkään seurakunnan kautta kyselemässä tulkintoja. Häntä jos ketä ei voi kutsua minkään opinsuunnan edustajaksi. Siksi hänestä, eikä muistakaan vastaavista kuppikuntavapaista uskovista, ei pidetä. Ei kai helluntailaiset omiansa hyljeksisi, jos Paavola helluntailainen olisi? Jos Paavolalla ja helluntailaisilla on joitain samoja opinkäsityksiä, se johtuu siitä, että hellarit ovat jotain ymmärtäneet raamatusta samoin kuin Paavola.

    • Anonyymi

      >> Suomen Helluntaikirkko on lausunut, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta: <<

      >> "Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle. Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä." <<

      Saisiko linkin sinne helluntaikirkon sivuille, missä tällaiset sanat on lausuttu, jos ne kerran helluntaikirkon toimesta on lausuttu.

    • Anonyymi

      Jos joku keskustelupalstoilla kommentoi, ei se vielä tarkoita, että se on koko hänen kirkkonsa virallinen kannanotto.

      Vaikka ei se minua liikuta, vaikka se olisikin jonkun kirkon tai seurakunnan virallinen kanta, edellä mainittujen syiden vuoksi. Kuppikunnat toistelevat omia vanhoja perinneopetuksiaan, eivätkä tutki asioita enää itse mitenkään muuten kuin juurikin näiden perinneopetustensa valossa. Asiat kuuluisi tutkia raamatusta itse, eikä jatkaa perinteitä sokeasti. Niin kuin Paavola tekee.

      • Anonyymi

        Esko Matikainen on Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja. Nikki "Helluntaikirkko" jakaa muutenkin paljon heidän toimikuntiensa kannanottoja ja vastailee virallisen linjansa mukaisesti.

        Suomen Helluntaikirkon virallinen nikki ei olisi lausunut sitä, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta, jos tämä ei olisi seurantien johdon yleinen mielipide.

        Minulla on sellainen käsitys asiasta muutenkin, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakunnissa luottamusta. Minulle on tullut vastaan sellaisia kommentteja kentältä, että Paavola pitää itseään muita parempana, ylituomarina jne. Paavolalla on kyllä ovet sulkeutuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esko Matikainen on Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja. Nikki "Helluntaikirkko" jakaa muutenkin paljon heidän toimikuntiensa kannanottoja ja vastailee virallisen linjansa mukaisesti.

        Suomen Helluntaikirkon virallinen nikki ei olisi lausunut sitä, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta, jos tämä ei olisi seurantien johdon yleinen mielipide.

        Minulla on sellainen käsitys asiasta muutenkin, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakunnissa luottamusta. Minulle on tullut vastaan sellaisia kommentteja kentältä, että Paavola pitää itseään muita parempana, ylituomarina jne. Paavolalla on kyllä ovet sulkeutuneet.

        Eli kuten jo edelläkin on sanottu, olisihan se erikoista, jos helluntailaiset helluntailaista karttaisivat. Paavola ei siis edusta helluntailaista oppilinjaa, voidaan siitä silloin päätellä, jos hänen oppiaan kerran siellä kartetaan. Joten puheet Paavolan helluntailaisesta opista ovat vääriä. Paavoal ei edusta mitään uskonsuuntaa, koska hän on ottanut oppinsa raamattua itse tutkimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuten jo edelläkin on sanottu, olisihan se erikoista, jos helluntailaiset helluntailaista karttaisivat. Paavola ei siis edusta helluntailaista oppilinjaa, voidaan siitä silloin päätellä, jos hänen oppiaan kerran siellä kartetaan. Joten puheet Paavolan helluntailaisesta opista ovat vääriä. Paavoal ei edusta mitään uskonsuuntaa, koska hän on ottanut oppinsa raamattua itse tutkimalla.

        >>Paavola ei siis edusta helluntailaista oppilinjaa, voidaan siitä silloin päätellä<<

        Paavola opettaa tyypillistä konservatiivista helluntailaisuutta.

        Paavolaa kartetaan hänen henkilönsä ja vallanhimonsa takia. Paavola moittii kanavillaan toisia saarnaajia koko ajan, mikä on suututtanut monet. Paavola on polttanut paljon siltoja takanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esko Matikainen on Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja. Nikki "Helluntaikirkko" jakaa muutenkin paljon heidän toimikuntiensa kannanottoja ja vastailee virallisen linjansa mukaisesti.

        Suomen Helluntaikirkon virallinen nikki ei olisi lausunut sitä, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta, jos tämä ei olisi seurantien johdon yleinen mielipide.

        Minulla on sellainen käsitys asiasta muutenkin, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakunnissa luottamusta. Minulle on tullut vastaan sellaisia kommentteja kentältä, että Paavola pitää itseään muita parempana, ylituomarina jne. Paavolalla on kyllä ovet sulkeutuneet.

        >> Minulle on tullut vastaan sellaisia kommentteja kentältä, että Paavola pitää itseään muita parempana, ylituomarina jne. Paavolalla on kyllä ovet sulkeutuneet. <<

        Jos nyt ovat ovet kiinni seurakuntiin, kuka sanoo, että ne myös pysyvät kiinni? Kun Jumala aukaisee, ei kukaan sulje. Ja ovet ovat auki netissä edelleen.

        Ja tottahan toki muutosta aina vastustetaan. Sehän osoittaa, että on erehdytty jossain. Se kirpaisee ylpeään ihmiseen. Siksi fariseukset ja kirjanoppineetkin vastustivat ja vihasivat Jeesusta, koska Jeesus osoitti heille heidän syntinsä ja virheensä.

        Ja helluntailaisilla varsinkin, jotka pitävät itseään oikeaoppisimpina kaikista uskonryhmistä, on sen tunnustamisessa todellisia vaikeuksia, että he olisivat jossain opillisessa kohtaa voineet joskus erehtyä. Vaikka minullekin on Herra puhunut, että siellä on erehdytty jopa heidän suuren rakkautensa eli kielilläpuhumisen suhteen.

        Pieleen on siis menty, enemmän taikka vähemmän, koko kristikunnassa. Kautta historian.

        Yleensä se ottaa pitkän ajan, että päästään edes siihen virheen tunnustamiseen asti. Ja vasta tunnustuksesta alkaa varsinainen parannuksenteko ja muutos. Sitä kun on paha parantaa, mitä ei edes tunnusteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Paavola ei siis edusta helluntailaista oppilinjaa, voidaan siitä silloin päätellä<<

        Paavola opettaa tyypillistä konservatiivista helluntailaisuutta.

        Paavolaa kartetaan hänen henkilönsä ja vallanhimonsa takia. Paavola moittii kanavillaan toisia saarnaajia koko ajan, mikä on suututtanut monet. Paavola on polttanut paljon siltoja takanaan.

        Jos helluntailaiset karttavat Paavolaa, Paavola ei voi silloin opettaa helluntailaisuutta, koska helluntailaiset rakastavat helluntailaisuutta.

        Ja keitä saarnaajia Paavola on koko ajan moittinut?

        Ja missä kohtaa Jeesus sanoi, että katsokaakin, ettei kukaan vain suutu teihin?

        Ja semmoisia siltoja voikin poltella takanaan aivan vapaasti, joita pitkin ei ole aikomustakaan palata takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos helluntailaiset karttavat Paavolaa, Paavola ei voi silloin opettaa helluntailaisuutta, koska helluntailaiset rakastavat helluntailaisuutta.

        Ja keitä saarnaajia Paavola on koko ajan moittinut?

        Ja missä kohtaa Jeesus sanoi, että katsokaakin, ettei kukaan vain suutu teihin?

        Ja semmoisia siltoja voikin poltella takanaan aivan vapaasti, joita pitkin ei ole aikomustakaan palata takaisin.

        Paavola opettaa helluntailaisuutta, mutta ei ole tiettävästi kuulu mihinkään helluntaiseurakuntaan. Paavola on ilmoittanut työyhteydekseen luterilaiset ja helluntailaiset, mutta hänellä on oma lahkonsa Saulus Lähetys.

        Mitä tulee Paavolan ylituomarointiin, niin sitä on hänen sivullaan todella paljon, etten edes viitsi listaa tehdä, mutta mainitaan yksi ankara arvostelu, joka kohdistui Saalemin johtajaan ja Suomen Helluntaikirkon hallituksen puheenjohtajaan Mika Yrjölään.

        Petri Paavola moitti voimakkaasti Mika Yrjölää artikkelissa "Eksyksissä ja eksyttäjä":

        http://www.kotipetripaavola.com/eksyksissajaeksyttaja.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola opettaa helluntailaisuutta, mutta ei ole tiettävästi kuulu mihinkään helluntaiseurakuntaan. Paavola on ilmoittanut työyhteydekseen luterilaiset ja helluntailaiset, mutta hänellä on oma lahkonsa Saulus Lähetys.

        Mitä tulee Paavolan ylituomarointiin, niin sitä on hänen sivullaan todella paljon, etten edes viitsi listaa tehdä, mutta mainitaan yksi ankara arvostelu, joka kohdistui Saalemin johtajaan ja Suomen Helluntaikirkon hallituksen puheenjohtajaan Mika Yrjölään.

        Petri Paavola moitti voimakkaasti Mika Yrjölää artikkelissa "Eksyksissä ja eksyttäjä":

        http://www.kotipetripaavola.com/eksyksissajaeksyttaja.html

        Ai, se on koko ajan moittimista, kun yhtä Yrjölää moitti?

        Minusta hellareita saakin vähän ojenta ja kristisoida. Emme halua lisää paaveja maahamme, varsinkaan helluntaipaaveja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, se on koko ajan moittimista, kun yhtä Yrjölää moitti?

        Minusta hellareita saakin vähän ojenta ja kristisoida. Emme halua lisää paaveja maahamme, varsinkaan helluntaipaaveja.

        Miksi Saalem ei erottanut Mika Yrjölää tuon takia?


    • Anonyymi

      Eräs helluntailainen sanoi kerran, kuinka hän muistaa ajan, jolloin helluntaiseurakuntaan ei olisi voinut kuvitellakaan menevänsä valkoisissa vaatteissa, niin kuin nykyään voi.

      Jos Herra ei olisi kristikunnan historian saatossa avartanut uskovien tulkintoja raamatusta ja laittanut meitä tutkimaan asioita sieltä paremmin ja muuttumaan, istuisimme vieläkin siveysvyö lantiolla, musta körttipuku päällä, urkumolleja kuunnellen, jokainen omassa arvonmukaisessa aitiossaan, naama peruslukemilla ja aidaseipäänä.

      Tämmöisiä ryhmiä ja yksilöuskoviakin on valitettavasti vieläkin olemassa, joita Herra ei ole saanut puhutella, koska he ovat uratuneet jossain kohtaa raamattua omiin käsityksiinsä niin, ettei totuus kertakaikkiaan pääse läpi.

    • Anonyymi

      "Helluntaikirkko on sitoutunut Jumalan erehtymättömään sanaan" ei tarkoita sitä, että Helluntaikirkko olisi myös kaikilta osin silti oikein ymmärtänyt Jumalan sanan. Kuten ei muutkaan suunnat voi niin sanoa. Jos sanoo opettavansa raamattua kaikilta osin oikein, jo sekin on raamatun vastainen lausuma.

      • Anonyymi

        Helluntaikirkko ei pysty edes noudattamaan sitä Herran käskyä, että nainen vaietkoon seurakunnassa.


      • Anonyymi

        Niin ne kaikki harhaoissaan tekevät.


    • Anonyymi

      PPP eli Pirkka-Pekka Petelius oli maineensa nosteen aikoihin uskottavampi kuin yksikään PP tai MM. Niitä aikoja muistellessa...

      • Anonyymi

        Tjaa... miksi sitten pyysi anteeksi vanhoja "uskottavia" sketsejänsä?


    • Anonyymi

      Paavola ei ota vastaan palautetta keneltäkään. Siltä se näyttää.

    • Anonyymi

      Eriskummallista, jos Paavola ottaisi vastaan Mattilalta ojennusta. On hyvä, että parempi kertoo huonommalleen valittamisen. Mutta silläkin on rajansa, ja missä se tapahtuu.

      Mattila ei ole oikeassa. Paavolan täytyy ymmärtää se. Voin huomauttaa, että kaikilla on oikeus puolustautua. Mattilalla ei ole siihen perustelua.
      Minun on velvollisuus suojella oikeutta, sanoo Jeesus. Molemmat veljet ovat väärässä.

      • Anonyymi

        Aloituksessa mainitaan: "Mattila ottaa huolestuneena esille Paavolan lennokkaat salaliittoteoriat, väärän opin Jumalan olemuksesta, varoitukset seurakuntalaisille jne."

        Oletko sinä sitä mieltä, että Mattila on väärässä huomauttaessaan Paavolaa salaliittoteorioiden levittämisestä tai aerolaisuuden harhaopin levittämisestä? Jos olet, niin sinunkin pitäisi ojentautua. Paavola on aerolainen salaliittoteoreetikko, kelvoton saarnamies, jolle tulee antaa porttikielto kaikkiin seurakuntiin.


      • Anonyymi

        Petri Paavola käsittelee erästä uskontunnustusta videollaan: "Jeesuksen Jumaluuden alentava oppi", ja kieltää uskovansa siihen. Paavola siis kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen videon kohdassa 18 minuuttia 45 sekuntia.

        Paavola siteeraa uskontunnustusta seuraavasti:

        "Isä on synnyttänyt Jeesuksen ennen aikaa, koskien Jeesuksen Jumaluutta, ja viimeisinä päivinä Jeesus syntyi Mariasta, netisyestä Jumalan synnyttäjästä koskien Jeesuksen ihmisyyttä."

        Paavola vastaa tähän: "Mää en usko, mitä tässä sanotaan".

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Katsotaan oliko Jeesus Jumala? Tuomaksen mukaan Jeesus oli Jumala:

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Oliko Jeesus myös ihminen. Kyllä oli. Raamattu ilmoittaa, että Jumala tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi. Jumalan Poika oli ihminen ja Jumala itse.

        Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        ---
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ---
        18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Ilmoittaako, että Jumala on synnyttänyt Poikansa. Kyllä ilmoittaa:

        Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
        7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
        9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."

        Heb 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Istuuko Isän oikealla puolella Ihmisen Poika? Kyllä istuu. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Jeesus Kristus.

        Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Heb 2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
        7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

        Mauno Mattila on kirjoittanut myös Petri Paavolasta seuraavaa:

        Ingenjör_81
        06.09.2020 18:08

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136


      • Anonyymi

        >>>Molemmat veljet ovat väärässä.<<<

        Tässä olen samaa mieltä kanssasi.


    • Anonyymi

      Ex. Nokian insinööri, saarnaaja Mauno Mattilalla on myös tuore kommentti Petri Paavolasta:

      Ingenjör_81
      26.02.2021 19:44

      KORONAPORNOA

      "Käykö lintu maassa paulaan, ellei sen varalle ole pyydystä pantu? Nouseeko paula maasta saaliin siihen tarttumatta? Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? Tahi tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?" - Aamoksen kirja 3:5-6

      Tässä Jumalan sanan paikassa etsitään monta kysymystä tapahtumista, niiden alkusyystä, lähtökohdista ja mistä ne tulevat. Tässä kysytään lopuksi retoriisesti, että tapahtuuko onnettomuutta, jota Herra ei tuottaisi eli tapahtuu Jumalan sallimus. Herra on Kaikkivaltias.

      Vielä meille sanotaan, että miehen askeleet eivät tule häneltä itseltään eli tapahtuu johdatus. Jumalattomat johdatetaan turmioon, Jumala paaduttaa heidät, kun he itse tahtovat valita pahan tiensä, mutta aivan vastaavasti rukoilevaa Jumala johdattaa taivastiellä, sitä joka Herraa Jeesusta Kristusta seuraa.

      Kun katsoo mitä Petri Paavola on julistanut viimeiset kuukaudet, niin se on ollut kuin pornoa, joka kiehtoo, kietoo ja kuolettaa. Ja monet uskovaiset ovat langenneet tähän, että kohta ollaan kaikki mukamas virusasiantuntijoita. En usko, että tämä on ollut sattumaa mitä, että pornovideo on lataantunut hänen kanavalleen.

      Vielä vaarallisempaa on se, että nuo koronasalaliittoteoriat ovat sisällään väärää teologiaa, väärää oppia eskatologiasta ja väärää evankeliumia.

      "Niin Herra sanoi saatanalle: 'Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä'. Ja saatana meni pois Herran edestä." - Job 1:12

      Paavolan videot luovat samanlaisen väärän kuvan Jumalasta ja saatanasta, kuin menestysteologia ja väärä demonologia, niin että jos sattuu pahoja asioita, ne ensisijaisesti olisi saatanan hyökkäyksiä aivan sattumalta ja syyttä, ilman Jumalan sallimusta.

      Jobin kirja kärsimyksistä, onnettomuuksista ja pahasta päivästä kertoo, että Jumala sallii sen tapahtua, ja siunaus on siinä, että jos koettelemuksen kestää, Jumalan siunaus on sitäkin suurempi.

      "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: 'Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä'." - Matteuksen evankeliumi 28:18

      Petri Paavolalla tämä virhe näkyy vakavana harhaoppina Jeesuksesta Kristuksesta, kun hän kieltää että Jeesus on Kaikkivaltias, että Jeesus on ihminen ja näin ollen että Hän on lihaantullut Kristus. Petri Paavola ei ole siis kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan lähellä areiolaista harhaa ja Jehovan todistajien oppia.

      Tutkikaamme vielä vähän koronakriisin vaikutuksia, mutta ei salaliittoteorioista.

      Joelin kirja kertoo herätyksestä, Hengen vuodatuksesta ja helluntaista, mutta se alkaa erikoisesti pysäytyksestä.

      "Kuulkaa tämä, te vanhimmat, ja ottakaa korviinne, kaikki maan asukkaat. Onko tällaista tapahtunut teidän päivinänne taikka teidän isienne päivinä? Kertokaa tämä lapsillenne, ja teidän lapsenne kertokoot sen lapsillensa ja heidän lapsensa tulevalle polvelle: Mitä kalvajasirkalta jäi, sen söi heinäsirkka. Ja mitä heinäsirkalta jäi, sen söi syöjäsirkka. Ja mitä syöjäsirkalta jäi, sen söi tuhosirkka. Herätkää, te juopuneet, ja itkekää, valittakaa, kaikki viininjuojat, rypälemehun tähden, sillä se on otettu pois teidän suustanne." - Joelin kirja 1:2-5

      Korona on tullut Jumalan sallimuksesta ja Kuta enemmän sitä mietin, sitä suurempana siunauksen mahdollisuutena sen näen maailmalle: ihmiset herää todellisuuteen että he tulevat kuolemaan, ihmiset näkevät kuinka pieni on ihminen, ihmisiltä on otettu pois kapakat ja konsertit sekä nyt jos koskaan on aikaa pysähtyä etsimään pelastusta kadotettu sielulleen.

      Mutta mitä uskovaiset tekee, kun tulee otollinen aika? Käyttävät päivät pitkät aikansa Rapsodia-kanavaa, koronasalaliittoteoriouden loputonta suota tutkien ja muuta "koronapornoa" korvasyyhyn himoiten, jotka kasvattavat kuvaa saatanasta suureksi ja Jeesukselta taas ollaan riisumassa valta pois. Se on valhe! Mutta me kaikki voimme tehdä parannusta ja keskittyä Kristuksen Jeesuksen evankeliumiin. Minä ainakin tunnustan, että välillä katse herpaantuu myrskyssä pois Jeesuksesta ja alkaa upottamaan. Valvominen ei ole helppoa.

      "Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa." - Filippiläiskirje 4:8"

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16811611/petri-paavolan-kanavalla-julkaistu-pornoelokuva#comment-106831726

    • Anonyymi

      Petri Paavola on erehtynyt vähän, ei yhtä paljon kuin Mauno Mattila.

      • Anonyymi

        HAHAHAHAHAHAHAH!!!!

        Petri Paavola on ihan pihalla. Hän on täysin harhaoppinen eksyttäjä.


    • Anonyymi

      Voiko tyhjänpäiväisempää olla,kuin näiden uskonnollisten jatkuva vääntö oikeassa olemisen taistelusta.Tos katoin youtubesta uskomattomia talentteja,voimistelijoita,tanssijoita,laulajia.Positiivista energiaa,iloa ja aitoutta,uskonnolliset eivät tuo mitään iloa,rakkautta,positiivisuutta.

      • Anonyymi

        Uskovien pitää ymmärtää myös hylätä Petri Paavolan tapaiset eksyttäjät.


    • Anonyymi

      Petri lankesi itse porneiaan. Siitähän Petsku on koko ajan kirjoittanut ja sitä hänen harhaoppinsa ovat: porneiaa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolan Toketube-kanavalla on aina välillä jooga-mainos. Paavola ottaa vastaan myös rahaa yhdeltä tukijalta. Tässä on linkki Petskun kanavan jooga-mainokseen: https://tokentube.net/f_data/data_images/tthyvinvointi-banneri-330x90.png

        Yle: Tokentube levittää salaliittoteoriota - Petri Paavola lähti heti puolustamaan kanavaansa

        Yle on julkaissut artikkeliin: "Valheenpaljastaja: Internetiin on kaikessa hiljaisuudessa syntynyt Youtuben kaltainen kotimainen kanava, jossa levitetään salaliittoteorioita – tällainen on Tokentube."

        Petri Paavola on pahoittanut mielensä, koska kuvissa näkyy hänenkin Tokentube-kanavansa. Näyttää siltä, että Paavola joutuu koko ajan selittelemään tekemisiään. Suuri yleisö on tietoinen siitä, että Tokentube on aikamme merirosvoradio, jossa julkaisee sisältöä sellaiset kyseenalaiset salaliittoteoreetikot, joiden valemediaa ei suostu mikään muu vastuullinen videopalvelu julkaisemaan.

        https://yle.fi/aihe/a/20-10001506

        http://www.kotipetripaavola.com/ylenartikkelitokentubesta.html


    • Anonyymi

      Paavola menee valheissaan entistä pidemmälle. Kun koronarokotteet eivät olekaan aiheuttaneet suuria määriä kuolemia, niin Paavola väittää, että tilastointi on väärennös. Paavolan oma opetus on väärennös.

      • Anonyymi

    • Uskon ,että Paavolalla ja Mattilalla on paljon hyvää asiaa molemmilla ,tosin itse en tiedä täydellisesti kummankaan oppeja vaan pintapuolisesti ,mutta ihan molemmilla on myös sitä turhaa ,mihin ei tarvitse puuttua tässä maailmassa jos esiintyy opettajana.
      Toki jotkut asiat nyt linkittyy Jeesuksen paluun aikaan eli voi niistä kirjoitella sivulauseella ,mutta enempää niihin maallisiin ei kannata tuhlata Kristittyjen aikaa.
      Tärkeintä olisi kerätä porukkaa yhteen ja valmistautua tulevaan sortoon ja rukousrintamat vahvoiksi ja haarniskat kiiltäviksi ja opetella sitkeyttä ja vahvuutta rukouksessa olemiseen.
      Maallisilla asioilla ne jää toteutumatta..

      • Anonyymi

        Manun jutunjuuret eivät kyllä mene siivilän läpi, aiheet ja asenteet ovat kyllä ihan omaa luokkaansa.

        Mutta Petri on ilmiselvä raamatunopettaja. Hän onkin jo kauan opettanut tällä tavoin netinkin kautta. Vaikkakin jossain asioissa hänkin on mielestäni kyllä mennyt vikaan. Hiukan vaikutti välillä koppavaltakin ennen sairastumistaan, mutta nyt on taas nöyrempi, tutumpi Petri kuvioissa. Muutenkin Petri on mielestäni mukava tavallinen mies, joka ei puhu ylhäältä käsin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe