Yli 20 v. yhdessä. Aviomies hakee eroa . Miten pärjään teini ikäinen pojan kanssa ?Tosi raskasta !Onko kenellä hyviä neuvoja?
Miten pärjään?
33
1548
Vastaukset
Minulla oli sama tilanne omalla kohdallani 3 vuotta sitten, oli kyllä raskasta aikaa.
Mikäli haluat jatkaa keskustelua niin laittele sähköpostia tuo minun nimimerkki ja perään @gmail.com.- Anonyymi
Mietin ja kiitos kuitenkin.
- Anonyymi
On kokemusta. Mulle tuli avioero, kun tytär oli 16 ja poika 14. Olimme yhdessä 25 vuotta.
Kun molemminpuoleinen arvostus ja kunnioitus on olemassa, niin riidoistakin selviää.- Anonyymi
Mitä kun ei ole arvostusta ja kunnioitusta ??? Sen takia ero tulikin:(
- Anonyymi
Poika voi muuttaa isänsä luo.
- Anonyymi
10v yhdessä ja vaimo hakee eroa, mulle jää pieni poika. Olen yrittäjä, joten aika koville tää muillakin ottaa..
- Anonyymi
Miten sinulla menee ? "Kiva" tämä korona on!!!
- Anonyymi
Miten se ero tuohon sun poikaas liittyy? Kyllä oman lapsen kanssa pitää toimeen tulla. Oma vika, jos ei ennen teini-ikää saa lapseensa tarpeeksi läheistä suhdetta rakennettua, joka kantaa tuon vaiheen yli.
- Anonyymi
Hyvin sinä pärjäät, jos rakastat lastasi. Ota eteentulevat tilanteet asia kerrallaan ja älä murehdi etukäteen. Ongelmat ratkaistaan siis yksi kerrallaan.
Tsemppiä!- Anonyymi
Kiitos :)
- Anonyymi
Sinusta ero haetaan, ei pojasta!
Miksi et pärjäisi aikuinen nainen ja vielä teini-ikäinen poika? Rankempaa se ois pienten lasten kanssa yksin jäädä!- Anonyymi
Poika tarvitse isä ja kun just nyt murrosikä hän joutuu olemaan vain äidin kanssa ! :(((
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poika tarvitse isä ja kun just nyt murrosikä hän joutuu olemaan vain äidin kanssa ! :(((
Miksi vain äidin? Onhan hänellä isä! Vai etkö meinaa antaa pojan tavata isäänsä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vain äidin? Onhan hänellä isä! Vai etkö meinaa antaa pojan tavata isäänsä?
Tottakai annan tavata isäänsä, mutta kun kohta ilmestyy uusi nainen , tuskin pojalle on tilaa!??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai annan tavata isäänsä, mutta kun kohta ilmestyy uusi nainen , tuskin pojalle on tilaa!??
Sittenhän tuo isä on melkoinen kusipää, jos ei aseta poikaansa edelle.
No suurta vahinkoa ei pitäisi kuitenkaan päästä syntymään jos vaikka poika näkee isäänsä viikko-viikko periaatteella. Kyse on siis lapsen oikeudesta vanhempaansa ei toisinpäin ja tuosta oikeudesta ei niin vain luisteta.
Menkää sopimaan tapaamisest lastenvalvojalle (kun teidän pitää kuitenkin siellä käydä) ja kerro peloistasi hänelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän tuo isä on melkoinen kusipää, jos ei aseta poikaansa edelle.
No suurta vahinkoa ei pitäisi kuitenkaan päästä syntymään jos vaikka poika näkee isäänsä viikko-viikko periaatteella. Kyse on siis lapsen oikeudesta vanhempaansa ei toisinpäin ja tuosta oikeudesta ei niin vain luisteta.
Menkää sopimaan tapaamisest lastenvalvojalle (kun teidän pitää kuitenkin siellä käydä) ja kerro peloistasi hänelle.No jos ei olisi "melkoinen kusipää" , ei hakesi avioeroa ! Harrastukset ja vuorotyö vievät kaiken aikaa ! Itsekäs paikkainen ja ei enempää sanottavaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos ei olisi "melkoinen kusipää" , ei hakesi avioeroa ! Harrastukset ja vuorotyö vievät kaiken aikaa ! Itsekäs paikkainen ja ei enempää sanottavaa .
Itsekäs paskiainen!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos ei olisi "melkoinen kusipää" , ei hakesi avioeroa ! Harrastukset ja vuorotyö vievät kaiken aikaa ! Itsekäs paikkainen ja ei enempää sanottavaa .
En oikein ymmärrä tälläistä ajattelutapaa ja haukkumista. Jos liitto ei vaan toimi ja siinä on onneton niin miksi sitä tulisi väkisin jatkaa. Elämä jatkuu ja molemmat voivat löytää itselleen sopivamman puolison, lapsi ei erosta rikki mene jos vain vanhemmat osaavat eronsa asiallisesti hoitaa kuten kuuluisikin tehdä.
Olen erolapsi ja vaikka vanhempien ero oli kamala asia silloin kun se tapahtui niin se hoidettiin välittävällä tavalla ilman riitelyä, en menettänyt toista vanhempaa ja ei jäänyt traumoja, iän myötä tuli myös ymmärtystä ja arvostusta, ilokin siitä että nyt vanhemmat ovat onnellisina uusissa liitoissaan. Kyllä lapsi haluaa nähdä vanhempansa onnellisina eikä viettää koko lapsuuttaan yrittäen saada vanhempien keskinäistä suhdetta toimimaan.
En ymmärrä myöskään mahdollisen uuden puolison mollaamista etukäteen, mistä tiedät ettei hän toivottaisi miehen poikaa tervetulleeksi? Omalla miehelläni on entuudestaan poika, minä lapseton ja miehen poika on minulle ihan yhtä tärkeä kuin hänellekkin, asuu myös suurimman osan ajasta meillä opintojen vuoksi. Hänen äitinsä on ihana ihminen, jonka kanssa on helppo sopia yhdessä asioista ja saankin olla onnellinen äitipuoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikein ymmärrä tälläistä ajattelutapaa ja haukkumista. Jos liitto ei vaan toimi ja siinä on onneton niin miksi sitä tulisi väkisin jatkaa. Elämä jatkuu ja molemmat voivat löytää itselleen sopivamman puolison, lapsi ei erosta rikki mene jos vain vanhemmat osaavat eronsa asiallisesti hoitaa kuten kuuluisikin tehdä.
Olen erolapsi ja vaikka vanhempien ero oli kamala asia silloin kun se tapahtui niin se hoidettiin välittävällä tavalla ilman riitelyä, en menettänyt toista vanhempaa ja ei jäänyt traumoja, iän myötä tuli myös ymmärtystä ja arvostusta, ilokin siitä että nyt vanhemmat ovat onnellisina uusissa liitoissaan. Kyllä lapsi haluaa nähdä vanhempansa onnellisina eikä viettää koko lapsuuttaan yrittäen saada vanhempien keskinäistä suhdetta toimimaan.
En ymmärrä myöskään mahdollisen uuden puolison mollaamista etukäteen, mistä tiedät ettei hän toivottaisi miehen poikaa tervetulleeksi? Omalla miehelläni on entuudestaan poika, minä lapseton ja miehen poika on minulle ihan yhtä tärkeä kuin hänellekkin, asuu myös suurimman osan ajasta meillä opintojen vuoksi. Hänen äitinsä on ihana ihminen, jonka kanssa on helppo sopia yhdessä asioista ja saankin olla onnellinen äitipuoli.On vanhempia jotka ei välitä lapsista! Mutta minä en haluaisi että joku minulle tuntematon nainen/tyttö huolehtii pojastani! Ja pojan isällä vuorotyö.... kun kirjoitin jo aikaisemmin!!!
P.S.Ja sitä paitsi ei kaikki naiset ovat niin hyviä kun sinä!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen yhden karin joka ei halua tavata lapsiaan.
- Anonyymi
Olen itse kokenut saman, tosin olen isä.
Asun poikani kanssa ja elämä on todella antoisaa hauskan mukulan kanssa.
Avioeron ensimmäinen vuosi oli vaikea. Oli raskasta tehdä surutyö, saattaa talous uudelleen kuntoon ja huolehtia ositukset ym. kuntoon. Puoliso ei tehnyt yhtään mitään, ainostaan muutti pois rakastajansa luokse ja laittoi avioeropaperit vetämään.
Ensimmäisen vuoden jälkeen koin, että jäin plussalle. Minulla on rakas lapsi ja mukava koti.
Ilman lasta olisin varmaan toipunut paljon hitaammin.
Muistan, että eronneet ystäväni sanoivat minulle, että erosta selviää. En minä heitä uskonut, mutta puskin eteenpäin. Nyt voin sanoa itse saman.
Kyllä sinä selviät ja lapsen kanssa tulet olemaan onnellinen. - Anonyymi
Kyllä sinä pärjäät! Ei avioero ole maailmanloppu terveelle ihmiselle.
Pitkä yhdessäolo aika usein, panee tottumaan toiseen ihmiseen ja hänen läsnäoloon arjessa. Nyt jäit ilman puolisoa, mutta sinulle jäi lapsi josta olet vastuussa.
Ehkä saatte uuden kodin, asiat siinä vähän menee uusiksi.
Kevät tekee tuloaan kovalla vauhdilla ja auringosta, kaikesta uudesta toivon sinun saavan voimaa. Yksi asia kuntoon kerrallaan siitä asiat lähtee rullaamaaan hienosti.
Kaikkea hyvää sinulle!- Anonyymi
Paljon kiitoksia! Jotenkin tulee parempi mieli kun on ihmisiä jotka ymmärtää ja tukee!Vähän helpompi hengittää!:)
- Anonyymi
1) Poikasi on teini-ikäinen.
2) pojallasi on oikeus viettää aikaa isänsä kanssa.
3) isänsä järjestettyä uusia naisia omaan talouteensa, poikasi joutuu elämään heidänkin kanssaan.
4) Poikasi voi valita, haluaako hän viettää isänsä ja eri naisten kanssa omaa kallista aikaansa
4) sinulla on kaikki oikeudet hyväksyä poikasi päätos jos hän on mieluummin vain sinun kanssasi
5) Sinä ja poikasi tulette pärjäämään loistavasti yhdessä.
Sinä osallistut vain enemmän poikasi harrastuksiin ohjaamalla, neuvomalla ja tukemalla.
6) Vain hyväksymällä poikasi ja kannustamalla häntä tekemään asioita jotka ovat rehellisiä, oikeita (me kaikki tiedämme mikä on oikein mikä väärin) ja poikaa itseään eteenpäin vievää.
On tarpeetonta mustamaalata pojan isää pojalle. Lapset eivät ole tyhmiä!
Hän tajuaa ettei perhe yhdessä enää kennyt jatkamaan joten kaikille koitta nyt uusi jakso elämässä. - Anonyymi
Edellä kirjoittanut on asian ytimessä miten toimia nyt . Elä missään vaiheessa mollaa isää pojallesi . Pidä oma näkemys omanasi . Poika kyllä kasvaessa tekee omat päätelmänsä asiaan.
- Anonyymi
Tiedän erovanhempia, joissa lapsen kanssa eron jälkeen asuva vanhempi kehuu entistä puolisoaan lapselle, vaikka se ei olisikaan totta. Se on todellista lapsesta välittämistä!
Mitään hyötyä lapselle ei ole vanhempien eron jälkeen saada tietää, mikä toisen vanhemman mielestä oli se huono puoli, jonka vuoksi vanhemmat erosivat. Erin syistä voi puhua lapselle neutraalisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän erovanhempia, joissa lapsen kanssa eron jälkeen asuva vanhempi kehuu entistä puolisoaan lapselle, vaikka se ei olisikaan totta. Se on todellista lapsesta välittämistä!
Mitään hyötyä lapselle ei ole vanhempien eron jälkeen saada tietää, mikä toisen vanhemman mielestä oli se huono puoli, jonka vuoksi vanhemmat erosivat. Erin syistä voi puhua lapselle neutraalisti.puhuminen kannattaa aina minä kun erosin vaimostani 10 vuotta sitten vaimon alkoholin käytön takia sain, kuulla joulun maissa että hän on kuollut monta asiaa jäi juttelematta ,se vaivaa minua loppu elämän .kumma kun silmät kostuu tätä kirjoittaessa. jukkis 48v
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puhuminen kannattaa aina minä kun erosin vaimostani 10 vuotta sitten vaimon alkoholin käytön takia sain, kuulla joulun maissa että hän on kuollut monta asiaa jäi juttelematta ,se vaivaa minua loppu elämän .kumma kun silmät kostuu tätä kirjoittaessa. jukkis 48v
Onpas vielä miehiä , joilla on tunteita !!!:)
- Anonyymi
Poika kärsi!:(( Miksi elämä ei ole reilu? Ja miksi tämän kanssa ei ole mitä tekemistä???
- Anonyymi
En voi olla ilman lasta eikä voi jäädä sama paikakunnalla, mitä teen apua!!!??? Poika ei halua uutena kouluun.:(((
- Anonyymi
Ole nyt pojan ja hänen elinympäristön vuoksi samalla paikkakunnalla ettei hänelle tule liikaa käsiteltäviä sekä kuormittavia asioita kerralla. Puhukaa tai puhu sinä hänelle. Antajaa kaikkien tunteiden tulla vihasta ja surusta alkaen. Hakekaa tarvittaessa ammattiapua. Kun panostat nyt suhteeseenne kannat siitä hedelmää jatkossa. Ihan varmasti pärjäätte ja kasvatte molemmat. Ole pysyvänä ihmissuhteena ydinperheestäsi hänelle. Te tarvitsette molemmat toisianne.
- Anonyymi
Kiitos sinulle, mutta niin rankat ajat :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle, mutta niin rankat ajat :(
😭💔🖤
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926