Vanhemmat ei suostu mopoon :(

Anonyymi

Tai siis iskä olis ihan kiinnostunu mut aina ku juttelen äitin kans asiasta niin jyrkkä ei. Oon siis tänä vuonna täyttäny 16 ja mulla on ollu vuoden skootteri. Se skootteri on kuitenki ihan paska, ei käynnisty ku 10 minuutin polkemisen jälkeen jos on ollu yli 24h ajamatta, saattaa hyytyä keskelle risteystä jos ei koko ajan anna vähän kaasua, tulppa on vaihdettu kahteen kertaan ja mistään muualta ei olla vikaa löydetty, sen takia siis haluisin uuden menopelin. Siksi mopo, koska tykkäisin sen rassaamisesta ja tuunaamisesta, mutta äiti ei vaan ymmärrä että skootterin ja mopon tuunaamisella ja ylipäätään ajamisella on eroja. Mikä avuksi?
Ja kyllä, voisin maksaa mopon omilla rahoilla, jos vanhemmat avustais esim vakuutuksissa. Jos vaikka hajois niin ostaisin osat omilla rahoilla, jos isompi remppa tulis niin pyytäisin apua vanhemmilta mutta maksaisin takasin. Ja ennenkä joku tulee sanomaan että mopon ostaminen tässä iässä ei sinäänsä ole järkevää koska vois hommata myös kevarin, niin siihen äiti ei varsinkaan suostuisi koska siinä tulis sitten hintaa jo pelkästä pyörästä enemmän ja siihen vielä uus kortti.
Paskin syy minkä äiti on kertonut on että ”säästäisit siihen autoon” mutta mähän pystyn myydä sen pyörän sitten jos en sitä enää käytä ( uskon että sitte ku oon täysi-ikänen ja jos saan parempia töitä ja parempaa palkkaa niin ostan kevarin tai a2 pyörän mielummin/ennemmin kun auton)
Toiseksi paskin syy on että ”skootterit on tytöille, mopot on poikien leluja” niinku anteeks mutta mitä paskaa toi oli olevinaan

Joo mut jos joku osais auttaa miten saan äidin suostumaan ja iskän vielä varmemmalle mielelle nii oisin kiitollinen :)

8

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytetty kevari ei välttämättä olisi pahan hintainen ja pitäisi useamman vuoden vanhana arvonsa paremmin kuin tuore mopo.

Koita selittää vanhemmillesi että asia on sinulle elämäntapa ja sen verran tärkeä että haluat niiden kanssa ehdottomasti touhuta ja se motivoi sinua elämässä muutenkin.

• Anonyymi

Pitää ehkä vielä yrittää selittää niille kuinka tärkeetä toi mulle olis
      Ja moponkin ostan kyllä ihan käytettynä kun se pitää itse ostaa, luultavasti jotain 900 euron luokkaa, pitää sitten jäädä rahaa siihen muuhunkin touhuamiseen jota varmaan noin ”halvan” menopelin kanssa tulee olemaan paljon :p

• Anonyymi

Miksi enää mopoa mietit jos olet 16? Autokouluun vaan ja kevarikortti.

• Anonyymi

Johan sanoin että opiskelijana joka käy viikonlopputöissä ja saa paskaa palkkaa ei ole varaa maksaa pyörää korttia, alle tonnilla et saa ajokuntoista ja tieliikennekelpoista kevaria. Noilla rahoilla mitä mulla on voisin saada vuodenvaihteessa melko hyväkuntoisen mopon ja sitä olis sit talvella/keväällä kiva tuunailla ja kesällä sais ajella. Vanhemmat siis ei tähän mennessä ole suostuneet maksamaan penniäkään pyörästä, jos sellaisen hankin. Ja äiti ei ole suostunut vielä siihenkään että ostaisin sen omilla rahoilla. Jos sen joskus ostan ja sattuu tuleen joku iso remppa, niin olen tosi varma että iskä lähtee siihen mukaan avuksi koska se aina innostuu kaikennäköisistä projekteista ja voi olla että se haluaa jo mun kanssa sitä tuunailla kun se pihaan saapuisi.

• Anonyymi

Varmaan osaat niitä rassata ku ei kerta mitään kokemusta ole
      Pysy vaan siinä skootterissas

• Anonyymi

Itekkö sitten osasit kaikki asiat heti kun ekaa kertaa mopoas remppasit?
      Tekemällä oppii ja teoriassa kyllä on monikin asia hallussa

• Siitä on hyvä aloittaa, mutta toivotaan että saat vanhempasi suostumaan.

• Anonyymi

rupee myymään kannikkaa ni saat kohta auton ja omakotitalon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4230
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2383
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      34
      2368
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2134
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1907
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1895
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1558
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1550
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1314
    Aihe